WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 05 jan 2023, 07:50

Massa... :)

https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZiIcmY
(Muziek voor de broodnodige Hersen stimulance)

(Nog steeds Griep...)

Na de 3 Wintergasten gekeken...kwam ik tot conclusie...dat het met de beschaving...van de Mensheid
nog erg slecht gesteld is...terwijl ik altijd ...heimelijk dacht...het moet met de ware Wetenschap
gelijke tred krijgen...
Met alle nieuwe uitvindingen bv.
dat moet toch ook iets positiefs doen...naar de rest van de Mensheid...
bv vergeleken met al die zware armoedes van voor WO1 en Voor WO2
en dat zware werken ed in al die eeuwen ervoor...
alleen al om te overleven...om te leven...
Als je het korte filmpje
van de Voetbalfans ziet...Dat is toch niet te geloven...dat zoiets
in deze moderne Electronische tijdperk ...nog bestaat zelfs...
en
ze stoppen er de Wedsrtrijden niet eens om...allemaal pech gehad...ga maar
terug naar waar je vandaan komt...uit zulkse zware achterstands denkwerk...
maar...dat pikken we hier niet...
Dit Stadion gaat sluiten...

Nou ja dat dus...
Als niemand dat stopt...gaat het gewoon door en vermeerdert het zich...

De meeste oorlogen kwamen en komen voort...vanuit...achterstands denkwerk...
die lopen niet gelijke tred...met de moderne vooruitgang...doen er niet aan mee...breken
het liever weer af...
en zo massaal,,,via Stadions...
Soms ook onder het mom van een Godsdienst...va 1 een paar etc.
tm tm tm (Niks mag...ook geen Sigaar)
of juist onder het mom ...van geen Godsdienst...
tm tm tm (Alles mag behalve een Sigaar)
En... daar gaat de moderne vooruitgang opgebouwde... naar de...Je weet wel...van...

Nou ja dat dus...
Als niemand dat stopt...dan gaat het gewoon door ...en ...vermeerdert het zich...

De Mensheid vermeerdert zich massaal alras...maar het lijkt er steeds meer op...de
Mensheid...in het brede algemeen...wordt er niet beter van...niet mooier van...met sowieso
3 a 4 miljard teveel aan Mensen op
deze...Aardkloot...

En al is er al snel...Water tekorten...waar? In een land met best vaak regens...met een beetje
Zomerweer...en het begint al...met Water tekorten... en toch praten ze op TV over...het
gaat naar de 18 miljoen toe ...en gaat daarna... naar de 20 miljoen Mensen toe...in ons landje...

Nou ja...ook dat dus...
Als niemand dat stopt...dan gaat het... gewoon door ...en ...vermeerdert het zich...

:roll:


Na de 3 Wintergasten gekeken...kwam ik tot conclusie...dat het met de beschaving...van de Mensheid
nog erg slecht gesteld is...terwijl ik altijd ...heimelijk dacht...het moet met... de ware Wetenschap
gelijke tred krijgen...

Ben ik te somber...Nou ja...De Griepprik gehad...en toch de Griep gekregen...Dat kan ook geven...een deuk in het
vertrouwen ...van de Wetenschap...

Maar...ik ben al wat meer in staat...langer TV te kijken...zonder erbij in slaap te vallen...
zoals bij ...aflevering 1 bij Wintergasten...

Ik heb aflevering 2 en 3 helemaal uitgezien...en dat is met mijn...nog steeds Griep koppie...al
heel wat...

Maar ik had wel...uren ervoor geslapen...of moet ik zeggen...bijna de hele dag...en ook de nacht ervoor...
Ik heb
in de herhaling...vanavond...beide afleveringen gezien...achter elkaar...maw
Veel slapen...doet wel veel...met Griep...bij een Mens...
er zat weer ...meer Energie...in m'n lijf...na 12 dagen Griep ...

Ik hoorde al een paar keren Mensen zeggen...ze hadden 15 dagen ...de GRIEP Gehad...dus
als ik het goed heb...moet ik nog 3dagen...snotteren snuiten hoesten niezen proesten...en dozen vol
tissius leeg maken...
en vooral kijken...of vanaf donker groen...naar licht groen ...naar donker geel...de
sputem... ed ...eindelijk weer is... gewoon wit is...

maw woorden ik laat dat proces...als ik wakker ben...niet in het lijf...z'n gang door gaan...
dat op lijkende mutatie proces...van Virus naar Bacterie...
Veel water drinken...en ja hoor...het komt weer los...met snotteren snuiten hoesten niezen proesten...en dozen vol
tissius leeg maken...

Ik had ook een grandiose spierpijn...de 2de Griepdag...en ben er een pot Vicks op gaan los laten
en kreeg er nog enige broodnodige beweging van mee...door het zelf... op elke zere spierenknoop
in te smeren...

Die tussen de schouders achter dus...was het moeilijkste...maar de zeer ging tm in de Sleutelbenen aan toe
ervan...en doorvoelende rm in het achterhoofd langs de oren aan toe...
Het opgezwollen daar...leek of ik erg doof werd...en zette de TV veelste hard...om toch wat
te horen van het Journaal...
mi Doof worden...kan via Virussen gaan nl.

Mijn Mantelzorg zoon ...heeft een sleutel van mijn flat...kwam binnen en riep...Ben je doof???
De TV staat keihard...
Wat???

Ik zei...dat ligt niet aan mij...het geluid op de TV is niet goed ingesteld...
Hij ermee modderen...
maar hoe lager de tonen gezet werden...hoe beter ik het weer gewoon horen kon...

Na die Vickslaag behandeling...deed ik dat 2 dagen later nog een keer...Hoewel de spierpijnen
al weg leken...De Sletelbeenderen spieren knopen bleken ...als ik er op drukte...nog steeds zeer
te doen...tm tm tm achter langs de oren aan toe...
weer 2 dagen later slonk het er pas...Dus nu... is mijn hoop...dat de Virus mijn gehoor niet
blijvend heeft verknald...
Dat ben ik
zo... aan het meten...zo terplekke...Nu...
https://www.youtube.com/watch?v=PC6cPairOTA&t=1473s

en zet de geluidsstand verschillend...van laag tm harder en weer laag...
want pas moest het nog op een harde hoge stand...dezelfde Muziek...

Gelukkig ook... met een heel laag pitje aan...kan ik de Muziek horen...
Nu nog het Praten...testen gaan...bv via de TV...

Als het gelukt is...dan alle lof voor Vicks!!!
en
ook enige Lof...met totaal geen energie en zin en alsmaar in slaap vallen...ik zelf...toch die bewegingen gemaakt
om overal op het lijf...om die Vicks ...in te smeren...

Want de spierpijnen waren ...de dag erop wel weg...maar hier en daar de zwellingen nog niet...en
die op de schouders...als ik er op drukte...bleken die spierknopen tm langs de oren tm in het achterhoofd aan toe
nog steeds pijnlijk te zijn...

maw het gaat het hoofd in dan...dus een flinke kledder Vicks er weer op gedaan...en een
Asperiene om de zoveel uur genomen...en de Ibrufen weer uit de kast gehaald...en toen veel
geslapen en geslapen en geslapen...
om toch het Journaal te kunnen kijken...en het Nieuws...
en omdat die... in de weekendes ...geen vroege nieuws blijken te hebben...dan maar naar Hart van Nederland
kijken...die houdt ons nog...tenmiste een beetje... up to date...wat er in de rest van de wereld gaande is geweest
in de nacht...

Er blijkt een Griep doorbraak...volgens de Huisartsen...
Vreemd een beetje vreemd...ik heb er... maar zo... een paar te noemen...die Griep hadden
of zoals ik... nog steeds...maar er niet ...voor naar de Huisarts gingen...

maw
Het was allang gaande...in het land...
Als zo'n oudje als ik er maar zao al 4 kan noemen...Hoeveel Mensen...in het land... kunnen er 4 of meer noemen
die nooit ervoor naar de Huisarts geweest zijn...

Waarom zou je ook...
ze kunnen niks met een Griep Virus...dat moet je gewoon uitzieken...en neem af en toe een Asperientje...

De tip naar de Huisarts te gaan is zelfs veel te link...
vooral die met wachtkamers vol...en dan nog die met honderden telefoontjes...van Grieppatienten
voor je weet...hoe het heet...liggen al die Dokters plat...van de Virus
en misschien zijn die nou juist ...elders veel harder nodig...maw er is meer gaande in het land...aan ongevallen
en aan zieks...dan
de Griep...

Dus gewoon de Griep zelf uitzieken...
en dat ben ik dus ook aan het doen...terwijl ik...zo bezig ben....Naast de Vicks TIP...
(WANT GEEN SPIERPIJNEN MEER IS AL HET HALVE WERK AHW)
maw woorden
ik laat dat proces...als ik wakker ben...niet in het lijf...z'n gang door gaan...
dat op lijkende mutatie proces...van Virus naar Bacterie...
Veel water drinken...en ja hoor...het komt weer los...met snotteren snuiten hoesten niezen proesten...en dozen vol
tissius leeg maken...

Vlg de verhalen...moet ik nog...3 dagen lijden aan de griep...
ondanks...de Grieprik gehad!!!

Dat zit me natuurlijk...het meeste dwars...en gaf een deuk...met het vertrouwen ...in De (Medische) Wetenschap...

(Gelukkig durfde ik het... bij mezelf...nog bij te freubelen...zo snel ik ...van die ontzettende
spierpijn aanval af was...tip ik toch maar bij...maar als het effetjes kan...om alles juist te voelen
wel mooi zelf doen...eh dat!!!)

(Want vanaf de Schouders gebieden... liggen de Lucht en Long wegen...en hoe zag de sputem er ook alweer uit?
en de pijnen die langs de oren het achterhoofd in gaan...maw

Met Vicks en dat
maw woorden ik laat dat proces...als ik wakker ben...niet in het lijf...z'n gang door gaan...
dat op lijkende mutatie proces...van Virus naar Bacterie...
Veel water drinken...en ja hoor...het komt weer los...met snotteren snuiten hoesten niezen proesten...en dozen vol
tissius leeg maken...

Mijn type snelheid is nog altijd naatje...maar tijdens... dit langdurige typen...hoefde ik
geen ene keer...een tissiu te pakken
maw...ik ben... in de...herstel fase...

https://www.youtube.com/watch?v=o_fA-Ls4RXk

Trusten allemaal...Gr en KNF van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 06 jan 2023, 15:54

Samen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=4oj_2Lmb23A

(Nog steeds GRIEP)

iK LAS DIT...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aars-brief
ODE AAN DE ZORG

:roll:
__________________________________________________________________________________________


Mensen tekorten in de Zorg
Mensen tekorten bij de Politie
Mensen tekorten bij het Leger
Mensen te korten bij het Onderwijs
etc
etc
etc
En dat in een land met steeds meer Mensen...
niet via Geboortes...maar via W-Migranten en via V-Migranten
er klopt duidelijk iets niet meer aan...
Steeds meer Mensen in het land en toch overal Personele tekorten...

Ik denk best vaak...dat er zo erg veel...Onzin ...Studies erbij zijn gekomen...waar de hele
ahw Personele Beroeps Markt sector geen ene bal wat aan heeft...
en vooral ook in de zgn hoogopgeleidenen...
waar voorheen 1 Manager genoeg was...zijn er nu tig in de tigs...en die kosten ook nog
het meest van het beschikbare Budget...
waardoor ze gaan bezuinigen...op de Broodnodige ahw Midden klasse Personeel...

Ik las net ...in Engeland stort de Zorg in...
en alweer Crisis ergens...Het gaat helemaal de verkeerde kant op...

Schreef ik laatst ook al...In de Jeugdzorg...hebben die Kinderen weinig tot niks aan
al die Hoogopgeleidenen...die de gewone Middenstands Personele bestand... ging vervangen...

Dat verhaal van die Huisarts...net op die link...is in feite ook een grote klacht...ze...maakten er een
soort Kantoor baan van
van het Beroep van Huisarts...

En wie zijn dan wel...Ze...???

Zelf denk ik welis...
Bij 2 verdieners...zou er eentje ...halve dagen moeten werken...
dat is beter voor het hele Milieu en Klimaat en voor alle Sociale zaken...

Die massale mensen extra die nodig zijn...voor alleen maar Kinderopvang...waar voorheen eeuwen lang
de Moeders voor Zorgden...en sinds het Emancipatiebeleid...ook de Vaders...hetzelfde moet kunnen...
Zelf denk ik welis...
Bij 2 verdieners...zou er eentje ...halve dagen moeten werken...
dat is beter voor het hele Milieu en Klimaat en voor alle Sociale zaken...

Wat me ook erg veel opviel is...dat het lijkt...alles wat de 2de verdient...op de 1 of andere manier...snel
terug wordt gehaald...
oa via Belasting schijven ed.
met 1 verdiener betaalt men zorgpremie voor het hele gezin...zo gauw Zij gaat werken...moet er
voor 2 Premies apart betaalt...
op 1 of ander manier...als uitkomst...houdt zij er nauwelijks wat aan over...
Werkt zij...erbij ...worden de huren gigantisch duurder...
en dat gaat maar zo door...
De broodnodige auto extra...voor haar...slokt tegenwoordig...al bijna haar hele inkomen op...

2 Premies per gezin is nog niet genoeg...De Tandarts moet apart verzekerd sinds eh...
per gezin dubbelop is dat...
maw
Wat allemaal met de 1 verdiener kon...met alles erop en erin...moet nu allemaal
dubbelop betaald...over...
mdat Zij is gaan werken...
Goed bekeken houdt Zij er erg weinig aan over...
Maar omdat ...Zij...goedkoper is dan...Hij...promoten ze vrouwen in het arbeidsproces...maar
als eind saldo...houdt Zij er... het minst aan over...

https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZiIcmY

Ik heb laatst ook al uitgelegd...hoe die...Armen wijken ontstaan... in het land...
Daar schieten de Steden en de Dorpen ook al niet mee op...Alleen die ene en die paar en wat circuitjes worden
er berenrijk van...

Lijkt erg veel ...op een verkapte vorm van Slavernij...massa's mensen binnen halen...liefst uit een
verre rif...gebied...
voor het lage loon gebied...
en na 1 of 2 jaar heet dat...het contract is om...Ga maar naar de Sociale Bijstand...
en de volgen massa komt het land weer in...
(We hebben er oinmiddels al 1 miljoen of meer...analfabeten van in het kleine Nederland...)
en nog meer armenwijken erbij...

maw Er klopt veel te veel niet meer...
en ondanks een land vol met Hoogopgeleidenen...de ene Crisis na de andere...
en overal van alles weg bezuinigd...
en alweer niet onderhouden...teveel om op te noemen...
en als het water stijgt...stroomt van alles onder...

Ik denk ook welis...een land vol met Journalisten...dat heet ze moeten van alles
controleren...misschien was 3/4 wervan beter als Leraar of als Soldaat of bij de Politie of in de
Zorg...geweest...want de tekorten daarvan...is ook erg opvallend...sinds die Belachelijke grote getallen...
aan hetend Personeel...net zo goed als meer dan de helft...te korten te danken is
aan veel kul Beroepen...vooral in oa oa oa...de TV ed circuits...
Had een
Premier en Ministers vroeger een handje vol ...adviseurs...tegenwoordig kunnen dat er in de honderd zijn...
Ik bedoel het grote Personele tekorten elders...
ligt ergens aan...
Zelfs hoe meer Vrouwen er gingen werken...ging het heten Personeelstekorten...
dus dat loste ook al niks op...

Moeders en Vaders van huis en de Kinderen door de straat opgevoed...werd grotendeels dat...
Ook dat nog...De Criminaliteit steeg ongans...
Een Wereld Pandemie aan Harddrugs in een Klein landje werd dat...

Nou ja ik bedoel maar...1 een paar top rijk en wat circuitjes...en de rest steeds armer...al werken ze zich uit de naat...
ze schieten er geen ene bal mee op...

Zelf denk ik welis...
Bij 2 verdieners...zou er eentje ...niet meer dan halve dagen moeten mogen werken...
dat is beter voor het hele Milieu en Klimaat en voor alle Sociale zaken...en scheelt massa's
Personele tekorten...

:roll:

Ik las dit...


WITWASSEN
Jumbo geen schuld in strafzaak rond topman Van Eerd
Justitie liet al weten dat onderzoek naar Jumbo-topman Frits van Eerd niet gericht is op het bedrijf.
Onafhankelijk
van boven af...

MI kOMT DE SPONSORZAKEN in de Miljoenen tm in de Miljard...toch echt weg gesleept..vanuit de zaak vandaan...
(ten nadele voor een gewoon leefbaar loon van werknemers er)

mi Komt het Top inkomen...toch echt via de Jumbo vandaan...en die gigantische bedragen voor Sponsors ed
ook...In de miljoenen...voor die ene en die paar...komt toch echt vanuit dat Bedrijf vandaan...

terwijl onderwijl
allerlei trucs is bedacht...het loon van het bedrijf...bij Midden en lage inkomens...
steeds lager en lager te houden...(Terwijl de Prijzen overal mee fors stijgen)

Ook al werken ze allebei...Hij en Zij...ze komen steeds minder rond ermee...
en dan die trucs met contracten...zo gauw... het loon moet stijgen...krijgen ze massaal de zak...
onder het mom ...het Contract is om...

Dan Kan dat Bedrijf weer ...andere Supers weg kopen gaan...Kijk ons is groot zijn...1 en een paar Toprijk
en wat circuitjes ...met alweer... een Armoede wijk of meer...erbij...gemaakt...in het Land...
en wie betaald dat? Nou?

Nou ja ik bedoel maar...
Hoe ONSCHULDIG IS EH...

NOU????
En hoelang klagen die Huisartsen al???
en Toen? en dan?
Wat doen ze met die TERMINALE klacht
VAN DE ZEER GELEERDE...Inmiddels overleden Huisarts...

Nou ook dat dus...

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

FIJNE DAG VERDER...GR EN knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 06 jan 2023, 16:39

Mensen... :)

Ik las dit...

Voor wintersporters er ligt nauwelijks sneeuw

Toen mijn Tweeling Zonen 4 jaar waren...zouden we naar een Legeer Boerderij gaan in Duitsland
vlak bij een grote Skioord...

Ik ...de KINDEREN BELOVEN...Dan kunnen jullie lekker spelen in een dikke laag sneeuw...
ze lekker opwarmen voor het winterse weer...zo met vakantie...

Toen we in de Auto stapten DJ en een zus van mij en de Tweeling en ik...had het nergens in
West Europa gesneeuwd...De Wintersport lag op hun gat ahw.

Waar is de Sneeuw...vroegen de Kinderen...na een eind Auto gereden...

Mamma...Je hebt het beloofd...

Oei...
De spanning steeg...

DJ zei tegen mij...Je hebt de Kinderen iets beloofd...wat je helemaal zelf niet waar kan maken...

Ik zei...
Ja typisch weer...de Onnozele Ik...in mij...weer...dacht weer is niet door ...zei ik terug...
Ik geef het altijd gewoon toe...als een ander Gelijk heeft...
en
zei Hardop...
God Here Alle Ju...wat stom...in deze... van mij...maw ook die kant... gaf ik ...ook maar gelijk ...hun gelijk...

We reden door...Nog 50 km zei DJ en we zijn er...
Plots begon het...Keihard te sneeuwen...we moesten zelfs de sneeuw kettingen om de Auto
banden doen...

Alle dagen dat we er waren... lag er bakken sneeuw...De dag dat we weg gingen...scheen de Zon
volop...en verdween de sneeuw...overal opeens weg...

Terug in ons land...zeiden ze op de Radio...dat er nog steeds nergens sneeuw was gevallen
in de Ski gebieden...

Maar ik had foto's gemaakt...
en kon bewijzen...waar wij waren... op vakantie...had het wel gesneeuwd...
Nog net niet...tot het nabije verderop Skioord
alleen...in een ...heel klein ...gebiedje...waar wij verbleven...en wel 25 km in het rondte...

Hoe kan dat...zei mijn DJ nog alis...op de terug weg...tot ik zei...Misschien omdat ik ...tot De
Allerhoogsten
heb bekend...in deze...Dom... te stom... om aan te zien...geweest te zijn...om iets
te beloven...wat ik zelf...helemaal niet...kon waar maken...en... op dat antwoord
daar had zelfs ...mijn DJ...helemaal niks... op te zeggen...


Winter Vakantie in Duitsland

Afbeelding


Afbeelding.......Afbeelding.......Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Hoe ik het zelf ervaardde...

Vanaf de HERFST...MIJN 2 KINDERTJES WARM GEMAAKT MET VERHALEN
OVER WE GAAN NAAR EEN Koude,,,SNEEUWVAKANTIE...
En ik beloofde ze...daar ligt erg veel sneeuw...

Daar keken ze dus erg naar uit...
Na best een lange reis per auto...nergens sneeuw...zelfs op de Duitse radio hadden ze het onderweg er over...
en mijn Tweeling van 4 jaar toen
begonnen te zeggen...Mamma...je hebt het ons beloofd...(Oei)

Hoe ik het zelf ervaarde...
Na mijn Schuldbekentenis...begon het er toch te sneeuwen...mi...Alzo...Hebben die van Boven...Moeders de Vrouw
niet voor Paal laten staan...bij de eigen Kinderen...)Maar de les... was wel...
Beloof nooit iets...wat jezelf...niet kan waar maken...

Gr. en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 07 jan 2023, 07:34

Senseo... :)

(Nog steeds Griep)

https://www.youtube.com/watch?v=rYcCD9eOQCI

(Ik las dit...
Bijzonder moment: Paus Franciscus begraaft Benedictus XVI

Het Parool
Emeritus paus Benedictus XVI begraven in Sint-Pieter

De emeritus paus Benedictus XVI wordt donderdag begraven in de Sint-Pietersbasiliek in Vaticaanstad. De afgetreden paus overleed op oudejaarsdag op 95-jarige leeftijd. Omdat Benedictus de eerste paus was die aftrad in circa zeshonderd jaar, zijn er weinig protocollen voor de begrafenis van een emeritus paus.

Maar mi worden Pauzen niet begraven...maar Bijgezet...in de Cripte...bijgezet in Sint-Pietersbasiliek ...na de Uitvaartdienst...op het St Pietersplein...
mi moeten echte vakJournalisten... ook daarmee duidelijk zijn...
en kennis van hebben...ipv die dingen fout te zetten...in de Media...

:roll:

______________________________________________________________________

Bij de Slimste Mens...
wat weet je van
Richard Wagner

antwoord
Schrijver een Acteur

:roll:

_______________________________________________________________________

Ik las dit...


NIEUWJAARSINCIDENTEN
Politie rukte tijdens jaarwisseling minder vaak uit dan in voorgaande jaren, mogelijk vanwege regen

In andere tijden...hadden we hiero ...waar ik woon...al vanaf Novenber ...van die harde Vuurwerkknallen...
Dat was dit keer...een week voor Kerst pas...met maar...een paar harde knallen...

In de Nacht van Oud en Nieuw volop Vuurwerk...vooral veel Lucht Sierwerk...
Vanaf 2 Januari ...inmiddels is het 7 Januari
geen harde knallen meer gehoord...

maw
Bij ons hebben ze het heel goed geregeld gedaan...de Mensen die er over gaan...Alle lof ermee
en volgens mij...als het zo kan...hoeft het niet verboden...het Vuurwerk...althans...bij ons dus...

want het is Prima verlopen allemaal...Eigenlijk nauwelijks te geloven...die harde knallen niet meer te horen
als eerst te voren... al vele weken van te voren en vele dagen er na ook...
en dit keer...
Nauwelijks harde knallen te horen geweest...

Mag mi ook welis gezegd of geschreven...
Bij ons ...hebben ze het ...heel goed geregeld gedaan...de Mensen... die er over gaan...Alle lof ermee!!!

:roll:

____________________________________________________

Ik las dit...

REPORTAGE AFZONDERING
Een bedevaart naar het meest afgelegen punt van Europa

Ik las dit...
mi kan het ook zo..

‘Mijn vader zat ’s morgens altijd drie kwartier op de wc, dat is óók mediteren’
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/05/mi ... n-a4153298

Ik heb vroeger een Blauwe Maandag in het Luthers Diaconessen Ziekenhuis gewerkt...
Eerst wat maanden in de Centrale Keuken...en toen op de afdelings Keukentje van de Kraamafdeling
Waar en Hoofdzuster Corrie ...aan de Bevallen Vrouwen Bokbier uitdeelde...
wgs Goed voor het Zog...

Ik ging de Opleiding Kraamverzorging doen...en ondertussen jaren later ergens...braken ze dat hele Ziekenhuis af...
Alweer bij mij de telefoon...
Kom kijken ...er staat vanalles op straat...misschien heb je er wat aan...Wat lief van ze ...doe Oude
Diaconessen ze leken me nog niet vergeten...
Ik met de fiets er naar toe...
er stonden 2 houten bidstoelen...van die smalle hoge houten dingen...ik dat over stuur en zadel gelegd...en
naar mijn Huurwoninkje op 3 hoog gebracht...
Ik vertel dat...omdat ik die 2 stoeltjes nog steeds heb...
50 jaar later...
Maar eentje ervan ...heb ik op de WC gezet...in mijn Seniorenflatje van Nu...
Heb een stevig hard kussentje gemaakt...met mooie bekleding erop...dat ligt op het stoeltje...

Ik kwam op die gedachtes dat te doen...toen ik een Hersenonfarct had gehad...al wat jaren terug...
stel...ik krijg zoiets op het toilet...hoe pletter ik dan neer...???
dus ik ben er een mooie stoeltje gaan neerzetten...en schuif dat altijd voor me neer...als ik op het
toilet zit...
met het stevige verhoogde kussentje erop...daar leun ik dan op met de armen...
en kan zowaar er...behoorlijk van in Meditatie van geraken...

Ik heb een Aorta aneurisma...en wil niet al of niet plots op de grond ervan pletteren
de meeste mensen zijn meteen dood...als zoiets barst...
Geen idee of persen op het toilet ...zoiets bevorderd...maar velen worden op het toilet gevonden...
met Beroertes of met die plotse ...Eutha bom ...in het lijf...

Ik wil perse er niet op de grond gevonden...vandaar preventief er...een srtoeltje neer gezet...
en wel die van de Oude Diaconessen...
Echte Schatten waren dat...alleen de Directrice ervan...(Heet nu Verpleegkundig Direkteur)
WAS EEN WAAR...SCHRIK BEWIND...ER...

Ze had altijd een zwaar gesteven brede uniform aan...Ik met mij toen supergehoor...kon haar al in de verte aan komen horen lopen...
in die ergen vele brede onderaardse gangen...waar oa ook de Centrale Keuken zich bevond...
Als ze naderde
en langs het Pauze lokaaltje kwam...van het hetende Huishoudelijk Personeel...
Krijste ze...aan het werk...weg wezen...
Als ik net ook op die gang liep
zei ik opeens...Stom mens...Die hele groep Mensen daar gaat U geen ene bal wat aan...en dan liep ik heel snel door...

maw Dat Personeel had hun eigen Hoofd...van de Huishouding...en ze hadden allemaal recht op 20 minuten
Pauze...voor Koffie of thee te drinken...
Hoe kan dan iemand langs lopen en tekeer gaan...dat ze aan het werk moesten...en ze werkten er al zo vreselijk hard...
wij allemaal...
Maar ze leken allemaal erg bang voor haar te zijn...
en toen ik haar weer zo tekeer hoorde gaan tegen wat Pauze houdenden...zei ik plots tegen haar
op die lange gang...Is dat Christelijk hier...dat gedrag van U?
is dat Luthers?
Wil ik wel graag weten en snappen...maar nadat gezegd...liep ik snel verder...de lange gang door...naar
waar ik wezen moest...

Op een dag moest ik naar de Verpleegkundig Directeur...en dat was ...zij dus...Een Diacones in
vol en breed ... met elke beweging...krakend geluid ...van de Stijfsel...in haar kledij...

Ze zat achte een breed Bureau...
en keek me alsmaar aan...maar tja dat kon ik ook...
geen idee hoelang dat duurde...opeens zei ze...Ik wil U graag in de Opleiding opnemen ...voor de Verpleging...
terwijl ik nog dacht...Ik krijg er ter plekke de zak...om wat ik al allemaal tegen haar gezegd had...in de
grote brede lange wandelgangen er...

Ik zei erg aardig van U...maar ik ben nog een Kind van nabij en moet eerst meer leren...en heb me
\opgegeven voor de Opleiding Kraamverzorging...
Ze zei...Ondankbaar Kind ben je...Ik zei precies zoals U het zegt...Ik vind me nog teveel Kind...voor dat Beroep in de verpleging...Eerst maar eens banen...in de Maatschappij gezinnen...

(Want ik miste teveel zelf... gezins leven... in mijn eigen jeugd...ALS VOORBEELD AHW...
maar die dingen... zei ik er maar niet harop...
maw Ik vond mezelf er nog niet geschikt voor...al die zware zieke mensen ...geen idee wat ik ermee
zou moeten...wat ik daar allemaal...op die grote zalen zag...en op de klasse Kamertjes zag...met etens brengen...
vanuit de Centrale Keuken...

Alleen de tijd ...op de Kraamafdelings Keukentje...kon ik snappen en volgen...en ook de Blijdschap er...en het
geluks gevoel er...

Maar daar kwamen ...alleen Verpleging werken die al het A-Diploma hadden...Dus moest ik eerst de
A-Opleiding gaan volgen er...
met eh Zij...dat Krakende Mens... was dan wel...mijn Verpleegkundig Directeur er...

Ik had toen nog nooit ...een hetend Christelijk Mens ontmoet...die ik zo erg ...eng Mens... vond...
ze
leek vooral op jacht... vooraal naar de OUDE DIACONESSEN er...die er wgs middelbaar of ouder...dezelfde tred er niet meer
hadden...als de jongere Generatie werkenden er...
en
ze keek volkomen neer...op alles wat niet tot de Verplegings sector behoorde er...

of dat geen Mensen waren...maar een soort VEE...Dat ze ...op kon drijven en waarvan ik dan zei...
dat Pesoneel gaat U geen ene bal wat aan...Ze hebben hun eigen Hoofd van de Huishouding...maar
het leek erin geslopen...of ook de Verpleegkundig Directeur er over ging...niemand die haar tegen hield als
ze zo tekeer ging...schreeuwende naar het ...Pauze lokaal er...

Mij kon het vroeger helemaal niks schelen ...als ik de zak zou krijgen...waar dan ook om...
ik was alweer elders gevraagd...en dat leek me ook wel wat...

Hoe dat ook zij...ze vond me...een ondankbaar kind...omdat ik niet inging ...op haar aanbod...
Ik zei zoiets als...Precies... zoals U het zegt...Ik ben nog een Kind...en toen moest ze
zowaar lachen...en wenste me succes in de Kraamverzorgsters Opleiding...

Niet te geloven...Het engste Mens er...in die zware kerakende Diaconessen kledij...had ik aan het lachen gekregen...

Ik werkte er... allang niet meer...maar van de oude DIACONESSEN...hoorde ik...dat ze erg was veranderd...
en dat ze nu ook...het leven... hadden er...

Misschien wel...zoals... die Maarten Luther... het bedoeld had...weet je veel...dacht ik ervan...

Jaren later...Ik had mij Tweeling zonen al...en een huurhuis op 3 hoog gekregen...de telefoon ging...
of ik wat stoeltjes kon gebruiken...Zo lief waren die Oude Diaconessen...ook hun bejaarden Diaconessen huis...
werd geruimd...
Jaren er tussen ...en je toch niet vergeten...

Maar alzo...ik heb 2 hoge bidstoeltjes...van hout...in mijn Senioren flatje...en eentje ervan...staat op
het toilet...al wat jaren...

Met de armen omhoog en de handen om mijn kin...leunende ...op het zelf gemaakte
harde...kussentje...dat op
het BIDSTOELTJE LIGT...zit ik heel ontspannen...erbij...en gewoon laat komen'
waqqt er komen moet...en overdenk ondertussen daar
meer ...dan ik ...zelf...bedenken kan...

Hoe dat ook zij...Ik ben... die lieve Oude Diaconessen... van die tijd...ook niet vergeten...die allemaal
allang ...aan het Hemelen zijn...

Zoveel jaren ik er al ...weg was...Zij vergaten ...mij niet en...ik hun...ook niet...tm op mijn eigen oude dag
aan toe...Ik ben ze nog niet vergeten...

En bedacht... toen ik NET...dit las ...
REPORTAGE AFZONDERING
Een bedevaart naar het meest afgelegen punt van Europa

en ook dit las......
mi kan het ook zo..

‘Mijn vader zat ’s morgens altijd drie kwartier op de wc, dat is óók mediteren’

Zo mijn type-oefening ...weer mooi gedaan ...Fijne dag vandaag...

https://www.youtube.com/watch?v=5cZvgfeN4rk
Gr en Knf van LT) :roll:

________________________________________________________
PS.

Ik las dit...

Precies 150 gram groente en 100 gram vlees: zorgcentrum bezuinigt en gaat eten ouderen afwegen

Ik vind dat het... helemaal niks met bezuinigen heeft te maken...maar met eindelijk weer is
met gezonde verstand...terug...met
wat nauwelijks bewegende oude Mensen ...aan etens nodig hebben...

In mijn Interne Beroepsleven vroeger...was het 75 gram ...het vlees...maar aan groetes...mochten
we zoveel opscheppen...als we zelf wilden...
maw
Hier en Nu...100 gram aan vlees...is ruimschoots genoeg...sowieso voor de niet werkende Mensen er...
maar 150 gram groentes...is wel erg karig...
misschien... past dat meer bij... de aardappelen...

https://www.youtube.com/watch?v=vRX91S7SKIU
:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 08 jan 2023, 11:07

Evangelischeomroep... :)

https://www.youtube.com/watch?v=98UjjwzJBFE
Bach

(Wel apart...ik heb het eigenlijk nooit over... mijn Lutherse Periode...en schreef er kort
gisteren wat over...
Daarna
Ik zette de TV aan
en er was gaande het programma...Peterus in het land...ging over de Lutherse Kerk in Nederland...

Ik was dus gevraagd voor de Kraamafdeling voor het afdelings Keukentje...
vanaf de Centrale Keuken waar ik er werkte...(In het Luthers Diaconessen Ziekenhuis)

Als jong ding...ervaardde ik het daar...ze zijn of super aardig of ...het zijn Krengen...
En ik trachtte te snappen...wat het Lutherse daar te beduiden had...want het heette Luthers
Diaconessen Ziekenhuis...

Vooral de oude Diaconessen... waren verschrikkelijk aardig en erg Hulpvaardig...
want zo'n jong ding als ik...wist er nog helemaal niks...

Maar telkens... als ze me wat hadden uitgelgd...zei er wel eentje...pas op die...daar....we zijn er
allemaal ...bang voor...
U? Jullie?
Hoezo...nou dat zal ik zelf wel ...tegen komen...

Ik was net een dag ...op de Kraamafdeling en in het Hoofdzuster Kantoortje...werd wat geheimzinnig
gepraat...Is er wat ...vroeg ik...Ja er moet extra Kaas komen...want er is plots een nieuwe Patient
en brood hebben we wel...maar de Kaas is op...maar niemand wil het beneden halen...Hoezo niet?
De Hoofd van de Kaasafdeling is een gigantisch kreng ...zei eentje van de Lager opklim verpleging...

Om extra Kaas vragen...zo'n heisa?
Ik zei...Ik ga wel...en hoorde zeggen...Ze veegt de vloer met je...pas dus op...

Van die vele brede lange gangen waren het er...beneden...Aha de Kaas afdeling...Ik ging erin en klom gelijk op een
soort Aanrecht...ging zitten wachten...
In mijn ogen... al een oud Middelbaar Mevrouw kwam op me af...met een blik of ze me wel kon schieten...
maar ik was haar voor en zei...Tjeetje wat heeft U veel Kazen...vertel er is wat over...
waar komen ze vandaan...

Het hele mens ontdooide gelijk...en vertelde waar de Kazen vandaan kwamen...is er veel verschil in
smaak...vroeg ik...ze haalde van wat Kazen stukjes af...en we zaten gezellig samen kazen te proeven...

Van welke afdeling kom je...vroeg ze...ze willen zeker extra kaas...
maar die ze altijd willen...die is nog een grote kaas...moet nog door de midden...

Ik zei...laat mij dat maar doen...
Ze zei...dat lukt je nooit...dat is vakwerk...
Ik kreeg 2 houten dingen met een soort ijzeren snaar in mijn handen...
en IK legde in ene...die grote kaas in Tweeen...

Daarmee was de oorlog met de afdeling... meteen beslegd...Ik kreeg zelfs wat extra plakken kaas mee...

Kwam op de afdeling terug...Zo je leeft nog...Ja zei ik en heb extra plakken kaas gekregen...

Degenen die in dat kantoortje stonden...hun mond viel open...echt...extra plakken kaas gekregen...
Ik liet hun met het hunne ...en ging naar m'n kleine afd Keukentje...

Ik vertelde niemand ...en ze vroegen er ook nooit om...wat ik ervoor gedaan had...
en wel...best lang voor mijn doen...mijn eerste baan was...met 14 jaar...in een WINKEL BOTER KAAS EN Eieren...

Maw Ik had al heel wat Kazen...door de midden gesneden...in mijn nog jonge opklim leventje...

Maar voor Zij van beneden...leek ik een soort wonder verricht te hebben...en voor de Kraamafdeling ook...
extra plakken kaas gekregen...dat was er nog nooit gebeurd...Hoe kreeg je dat voor elkaar...bij dat ...eh KRENG?

Ik zei gewoon
ik heb een grote kaas... keurig door de midden gesneden...en we hebben samen kazen geproefd...
Nou zulks liet ze ons nooit doen...zei het afd Hoofd...Zr Corrie...
we mogen er niet eens naar kijken...want het is haar afdeling...en zij is er de baas...

Ik zei...
misschien was ik gewoon belangstellend aardig daar ...en zijn jullie voor haar... de Krengen...Zo van
Ik moet 6 plakken kaas..punt...

De afstand tussen Verpleging en Huishoudelijke afdeling was er gigantisch groot...Kakkers zijn jullie
en ik ben geen Kakker...dat is het...zei ik ...en ging snel verder met mijn ...opgedragen werk er...

Ik werkte een poos ...op die afdeling...De Medisch algemeen Directeur vroeg me boven te komen...
Ik naar... Hij van Boven...

Mij is ter oren gekomen...U zit nogal vlot in elkaar...met mensen...er heerst een gigantische griep...
alle Portieren op 1 na is ziek...
Of ik ...in de Portiersloge wilde werken...tot ze weer beter zijn...

Juffrouw H van de kazen... valt er ook in... en zij zal je begeleiden...want ze viel al eens eerder er in...
Bleek ze nog aardiger dan ze al aardig voor mij was...

(Het Mens er... dat iedereen... het Kreng noemden en bang voor haar was)

Dan dacht ik...Hoe kan dat toch...en ik vroeg het haar is...
ze zei...je was de enige ...er ooit die mij persoonlijke vragen stelde...de anderen komen kortaf wat
zeggen...en het moet stante pe dan...
Dat gaf een soort van ...Haat en Nijd sfeer...met de anderen...

Nou ja...we moesten er keihard aan trekken ...in die Portiers loge...en heel eigenaardig alles verliep
op rolletjes...

Ze vroeg me welis gezellig langs te komen waar ze woonde...
Ik dat doen...
ze zei...ik zit met een groot probleem...en wil graag jouw mening...Ze zei...Ik ben Lesbisch...
De wat?

Ze keek me aan...weet je echt niet wat dat is...Nee...
Ze legde het uit...ze had wat ...met 1 van de andere Portiers Juffrouw Personeel...die nu ziek was...

Ik dacht...God Here Alle Ju...waar gaat het over...ik hoorde haar zeggen...bij mannen heet het Homo's...
Oooo Dat...

Ik zei... ik heb hele goede vrienden...met eh dat...
en zei...hun privacy bed verhalen...gaan me helemaal niks aan...en ik wil er ook helemaal
niks van weten...we zijn hele goede vrienden...mooi houden zo...

en tussen U en Mij geldt hetzelfde

we zijn inmiddels hele goede vrienden...mooi houden zo...en vroeg hoe is ze...Uw vriendin?

O die had ik welis gezien...als ik langs de Portiers loge kwam...
Voor mij was er geen enkel punt gaande...ze schenen uit liefde samen...veel samen te doen...

Ze zei me...je bent de eerste ...die er geen punt van maakt...Nou daar werd ik verlegen van...
dat wel...en zei...het kan me echt helemaal niks schelen...wat Mensen uit liefde doen...in hun
privacy time...maar laat Mij er buiten...
Wij zijn hele gewone vrienden...mooi zo houden...

Ze gingen samen
naar echte Concerten...hele verhalen hoorde ik aan...en zei...Jullie kunnen beter gaan samenwonen...
want zo klnkt u allang...daar aan toe te zijn...

Als ik weer was uitgenodigd...was die vriendin van haar er ook...Ik vond ze een mooi lief stel...mooi
houden zo...

Laten we het is hebben over...Bach...ben ik grote Fan van zei ik is...
en dat had nou ...helemaal niemand ...van me verwacht...zo'n jong ding en dan al Bach Fan?

maw
Het ging overal over...behalve over hun eh...Lesbisch zijn...en zo hoort het ook...het
gaat me geen ene bal wat aan...wat andere mensen doen in hun slaapkamer...zolang
er geen Kind in het geding is ...en het samen vrijwillig is...zal je mij niet horen...

Ze vonden me makkelijk...
was iedereen maar zo...Geen idee of ik makkelijk was...maar hun eh ...zat ik niet mee...we
waren gewoon vrienden...mooi houden zo...

Vol trots vertelde Juffrouw H...aan haar vriendin...dat ik zo mooi een hele grote kaas
door de midden kon snijden...
anderen maakten er een rotzooitje van...Ze was echt trots op haar vak...die Juffrouw H...
en die vriendin van haar... was blij...dat we tijdens haar ziekte...de Portiers loge ...op rolletjes
hadden laten draaien...

Dan dacht ik...Zit hier nog iets...Maarten Luthers in...dat moet toch ergens aan te Zien en te Weten zijn...
want
dat stiekem gedoe...
tussen Juffrouw H en haar Vriendin...beviel me niks...Ik had mannelijke Vrienden die Homo's waren...en
die leefden samen in een flat...ook stiekem...
Ik snapte niks... van al dat stiekeme gedoe...

maar echteraf...zo ik ...over de dingen dacht...was ik de tijd...ver vooruit...
Dat was in feite... alles...

Ik werd gevraagd... voor het Luthers Kerkkoor...
Ik er heen...
Jeetje ...ik moest wat voor zingen...en zei...Ik wil het eerst horen zingen ...door het koor...
en daarna zong ik het...
De Dirigent zei...mooi we kunnen jou plaatsen tussen de Alten en de Sopranen...
en was aangenomen...

(Achteraf bleek...alles moest gezongen van noten bladen...ik kon geen ene noot lezen...
maar als ze het zongen... met z'n allen...kon ik het mee doen verder...)
We traden zelfs op...in de Wester Kerk...
met Ellie Ameling als Zangeres...en wij het koor...

Ik vermaakte me reuze in dat koor...maar toen ik... de Verpleging in ging...met al die wisseldiensten
was ik te vaak afwezig...om het nog mee te kunnen zingen...Dat was erg jammer...maar ik had banen
die behoorlijk in pakte ...in mijn eigen prive hobbies en vrienden ed.
met een loontje van 3/4 niks...een Bach Cocert kon ik nog steeds niet betalen zelf...

Maar ik kreeg vrienden...die dat voor mij mee betaalden...Die zaten met hetzelfde...als ze
vroegen aan anderen...ga je mee naar een Bach concert...He get...Bah...Bach...

Tot ze mij tegen kwamen...
en het met hun topinkomen... het ook nog voor me betaalden...

Kortom ik had vrienden...bijeen vergaard... van alle lagen en niveaus...van hoog tm laag...kon me helemaal niks schelen
en al doende in de opklim...leerde ik van alles...
Maar ik keek altijd wel...wat hun type Godsdienst was...en hoe dat reageerde...op waar ik... geen ene probleem
mee had...

Hoe dat ook zij...Dat Lutherse Ziekenhuis werd weg bezuinigd...en ik heb ...via de oude Diaconessen ...gekregen...nog steeds
50 jaar later...2 Lurtherse Bidstoeltjes ...in mijn Senioren flatje...

Typisch Duits...Grondig (Grundig) en somber zonder enige opsmuk genaakt...er kan wel een Olifant op ztten en het blijft nog heel...

Ik heb ze al meer dan 50 jaar...
AfbeeldingDeze staat ergens in de Huiskamer...aan een grote tafel
voor de foto naar achteren geschoven...
Ik bezig met Kerst lampjes overal weg te halen en even deze foto gemaakt...
De luxaflex is wat uit de voegen geraakt...door een loge hondje...heb ik geen last van...maar
op een foto ...is het wel te zien...

Dat rommelige ...zolang met Kerstzaken gepropt voor even...dat Nachtkastje...is ook gekregen...van de oude
Lutherse Diaconessen...meer dan 50 jaar terug...Dan belden ze...We hebben nog wat voor je...want hun grote
Bejaarden Senioren Diaconessen huis werd ook afgebroken...samen met dat Lutherse Ziekenhuis...waar ik
in de Centrale Keuken heb gewerkt en ook op de Kraamafdeling in het afdelings Keukentje...allemaal
voor ik zelf de Zorg opleidingen ging doen...werkte ik daar...Na jaren...ik er allang weg...De telefoontjes
We hebben nog wat voor je...(Zulkse schatten waren die Diaconessen er...)(op 1 EN EEN PAAR NA...na)!!! Hoewel
die ENE...later...volgens de verhalen... ook bleek veranderd...maar toen was ik er... al weg...

AfbeeldingDeze staat in de WC...Met dat kussentje erop...
inmiddels ook al... een erg oud ...zelf gemaakt ...hard verhoogde kussentje...
kan ik... heerlijk leunende mee pleeen...met ellebogen erop en handen om mijn wangen...en
onderwijl...de gedachtes laten gaan...kijken wat er binnen komt...aan nieuwe gedachtes...

Mijn Tweeling was 1700 en 1800 gram bij de geboorte...na de Kinderstoel tijdperk...voor een gewone stoel aan de eettafel...zag
je alleen de hoofden...in de jaren...dan zette ik ze ...op die Lutherse Hoge Bidstoeltjes...en konden ze
normaal...mee eten aan de tafel...
Mijn Tweeling is inmiddels 53 jaar oud...

maw Ik heb die gekregen stoeltjes... op en top gebruikt...en nog steeds...
Ik heb er eentje op de Plee...
met een mooi hard kussentje zelf gemaakt...de ellebogen erop...handen om de wangen...en
ik laat het denken...aan het denken over...er komen denkens uit... die ik zelf ...nooit bedacht zou hebben...
Schreef ik pas nog over...

Ik heb het nooit over die Lutherse tijdperk van me...Gisteren voor het eerst sinds decennia's wel...en deed
DAARNA...de TV aan
bij Petrus...en Zie daar...ze bestaan dus nog...die Luteheranen...

Mijn ervaringen ermee was...indertijd...of ze waren ...erg aardig...en hulpvaardig... oP EEN PAAR NA...het waren echte krengen...met
een soort van...schrikbewind...
en
dat die vrienden van me...stiekem moesten doen ...met hun type lifestyle...OM HUN SEXGEAARDHEID...beviel me er helemaal niks aan...
Maar ...ik schreef al vaker...mijn denkens ...is vaak ...ver voor de tijd...die gaande is...
Laat ik het ...daar maar ...op houden...

Hoe dat ook zij...Ik ben... die lieve Oude Diaconessen... van die tijd...ook niet vergeten...die allemaal
allang ...aan het Hemelen zijn...

Zoveel jaren ik er al ...weg was...Zij vergaten ...mij niet en...ik hun...ook niet...tm op mijn eigen oude dag
aan toe...Ik ben ze ...nog niet vergeten...

en schreef gisteren...
En bedacht... toen ik NET...dit las ...
REPORTAGE AFZONDERING
Een bedevaart naar het meest afgelegen punt van Europa

en TOEN LAS IK DIT...
mi kan het ook zo...als Tip...

‘Mijn vader zat ’s morgens altijd drie kwartier op de wc, dat is óók mediteren’

Zo mijn type-oefening ...weer mooi gedaan ...Fijne dag vandaag...

https://www.youtube.com/watch?v=5cZvgfeN4rk&t=1606s

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 08 jan 2023, 22:56

Omroep... :)


(Ik zat dit op TV te kijken...
De Boeddhistische Blik
https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... _Blik.html
In het Westen wordt de dood beschouwd als iets definitiefs. Maar een bijzonder Tibetaans fenomeen toont aan dat de grens tussen leven en dood soms helemaal niet zo duidelijk is. In tukdam sterven boeddhisten op gecontroleerde manier in meditatie en blijven vaak rechtop zitten. Het lichaam vertoont dagenlang geen tekenen van verval. Vanuit het Tibetaans-boeddhistisch standpunt is de persoon nog niet overleden, het bewustzijn is aanwezig en behoedt het lichaam voor ontbinding. De film volgt het allereerste wetenschappelijke onderzoek naar tukdam, dat geleid wordt door Richard Davidson, neurowetenschapper van de Universiteit van Wisconsin

Ik denk...dat ze het Scheikundig... moeten bekijken...

Misschien is met ...bepaalde Meditatie...ergens ...in het lichaam ...erg veel Zuurstof (O2) opgeslagen...
en kan daarom het lichaam ...het nog een poos zo door doen...
Aan zoiets denk ik dus eerder...
Want mi
Cellen sterven af als er geen Zuurstof toevoer meer is...
aangezien de huidcellen het nog erg mooi doen...ook al is die Mens overleden...moet er ergens vandaan...
zuurstof vandaan komen...pas als dat is opgebrand ahw...dan komt het verval er pas...

mi
Ze slaan ergens dus ...O2 op...met bepaalde diepe Meditaties...en zover ik... dat programma
heb kunnen volgen...zocht niemand het Scheikundig op...naar wat dan ook...in dat lichaam...

Mensen die goed geoefend zijn ...in Meditatie...kunnen het erg lang volhouden...maar
stel ...die gaat onderwijl dood...en het lichaam vergaat maar niet...In mijn
denkens... (nog wat sloom... van Geest ...wgs...van Griep bezig te herstellen)
kom ik uit bij...
ergens vandaan... tapt het lichaam ...de huidlichaamscellen vnl
nog zuurstof op...(O2)

Ik denk welis...
dat een goede juiste Meditatie...wel te vergelijken is met ...Sport
tm Topsport...mi Sporters slaan ook ergens meer zuurstof op in het lichaam...dan bv niet Sporters...

Er zijn Mensen die gigantisch lang kunnen Mediteren...soms zelfs zonder etens en drinkens...hun opgeslagen
oa O2 geeft nieuwe energie...net als bij Sporters...ergens in het lichaam...verzamelt het zich...de
extra aan O2 ed. Vaak houden ze de dingen langer vol...dan de niet Sporters...en dat ligt ergens aan...
Ik denk dat het Chemisch wel te verklaren is...Nu nog zoeken naar...onbekende extra...de opslagplaats...in het Lichaam...
Als de huid niet aan het vegaan is...bij die Mediterende Overledenen...moet het vraagstuk mi
in het Orgaan de huid gezocht...of de route er naar toe...



Misschien is dit ...(om het op verschillende lichaamsfronten...het scheikundig ...te benaderen...)maar
vooral de Huid...dat overigens ook ...een Orgaan is...ergens vandaan haalt het zuurstof op...of gaat er automatisch naar toe...tot het op is...)
Misschien is dit ......Als doorgeef tip wat...(?)... voor die Onderzoekers...

https://www.youtube.com/watch?v=zhhYIZJj6rk
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 09 jan 2023, 00:12

Roepen... :)

(Ik heb dit een paar keren gelezen...
waar gaat het over?

https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... eede-kamer

Ik heb eigenlijk problemen met deze zin...
De politieke partijen willen steun geven aan de miljoenen Iraniërs die hun vrijheid opeisen

maar niet met dit...
hun naam onder een open brief, waarin het kabinet wordt opgeroepen het voortouw te nemen om sancties te treffen tegen het barbaarse beleid van Iran.

Ik vind het er een Godsdienst oorlog wat er gaande is...en dat moeten ze toch echt zelf uitvechten...
als Binnenlandse aangelegenheid er...

Maar het optreden er tegen...is weer een andere zaak...
als dat ...te gek... te erg ...te wreed...te slecht ed
aan de gang is...houdt het... buiten hun binnenlandse zaken
te blijven...eigenlijk op...om er geen reacties op te kunnen geven...als andere landen...
Men hoeft dat niet
onopgemerkt aan zich voorbij te laten gaan...er mag best reacties op komen via andere landen...
maar de redenens
valt wel mi als binnelndse zaken...
Dat moeten ze als Volk zelf trachten uit te vechten...in deze het gaat om hun type van Godsdienst...
met grote meerderheid hebben ze als Volk zelf...die Mensen gekozen...Komeinie en Co en zo...
als die de touwtjes strakker aan trekken...en het bevalt een x percentage van het volk niet...zullen
ze er toch zelf uit moeten zien te komen...
met hun eigen binnenlandse zaken...
Omdat het vnl gaat over hun Godsdienstige regels en Wetten ed.
dat voor een grote groep van het Volk...buiten de moderne tijd valt ahw.

Ik vind dat welk ander land dan ook...het eigenlijk niks aan gaat...
het is hun binnenlndse Godsdienst oorlog nl.

Maar qua Mensen rechten ed...kunnen andere landen er wel op in gaan...
om mede te trachten een normaal binnenlands beleid terug te trachten te krijgen...gericht op de
Wereld Internationale Mensen rechten...
Dat is wat anders om erop te reageren...
dan je bemoeien met hun interne Godsdienst oorlog daar...
Maar nogmaals...
Het Volk heeft ze... zelf gekozen...met grote meerderheid ...via het stemhokje...

Blijft over...Hoe gaat dat toe met de Mensenrechten er...
als dat ...te gek... te erg ...te wreed...te slecht ed
aan de gang is...houdt het... buiten hun binnenlandse zaken
te blijven...eigenlijk op...om er geen reacties ...op te kunnen geven...als andere landen...
Men hoeft dat niet
onopgemerkt aan zich voorbij te laten gaan...er mag best reacties op komen via andere landen...
maar de redenens
valt wel mi onder binnelandse zaken...

Dat zijn 2 verschillende dingen nl.
1-Hun Godsdienst oorlog...binnenlands
en 2-de reacties van hun Regering erop...
Over 2- kunnen andere landen... zich wel mee bemoeien...maar met 1- mi niet dus...
2- als de Wereld Mensen Rechten er fors wordt geschonden...kunnen andere landen er
sancties voor opleggen gaan...

Maar men is mi fout bezig met zinnen als...1- De politieke partijen willen steun geven aan de miljoenen Iraniërs die hun vrijheid opeisen
Nogmaals...het is hun... interne Godsdienst oorlog...dat moeten ze er echt...zelf... ahw uit zien te vechten...
maar de
manier waarop hun Regering het aan pakt...2-
als de Wereld Mensen Rechten er... fors wordt geschonden...kunnen andere landen er
sancties voor opleggen gaan...tot het er weer normaliseert ...(naar het Volk toe...dat het niet eens is...met de nieuwe of zijn het erge oude terug
Godsdienst regels en Wetten er...)

Ik zou bijna zeggen...1-Hoe een Godsdienst eruit ziet...van een land ...gaat andere landen geen ene bal
wat aan...en wetende
ze hebben die Komeinie en Co en zo...zelf...met meerderheid van stemmen gekozen...dat
de uitkomst bepaalden uit het Volk... niet bevalt...is hun onderlinge binnenlandse zaken...gedoe ermee...

maw alleen 2- blijft wat mij betreft over...voor de andere landen...
1- Hun Vrijheid dit en dat...mag het mi niet over gaan...2-wel over de Mensen Rechten ed.
1- Heeft met hun binnelandse Godsdienstzaken van doen nl...

Dat moeten ze als Volk zelf trachten uit te vechten...in deze het gaat om hun type van Godsdienst...
met grote meerderheid hebben ze... als Volk zelf...die Mensen gekozen...Komeinie en Co en zo...
maar de
manier waarop hun Regering het aan pakt...2-
als de Wereld Mensen Rechten er... fors wordt geschonden...kunnen andere landen er
sancties voor opleggen gaan...tot het er weer... normaliseert ...

Ik denk wel...als het Volk...massaal stemt op Fundamentalisten misschien zelfs ook extremisten
kunnen ze ...navenant ...1-de regels en de wetten ervan krijgen...
Als dat andere landen niet aanstaat...
net als 30% of minder ...van dat Volk...gaat het toch over hun Binnenlandse aangelegenhedens...en
in feite gaat dat... andere landen niks aan...maar wel de uitvoering ervan...is dat nog met
Menselijke maat...als je er tegen demonstreert...
Daar is ...in de Moderne tijd...een soort 2-van Wereld orde mee gaande... over de Mensen Rechten ed.
loopt dat er uit de klauwen...dat kan bv Sancties ...van andere landen Rechtvaardigen...
(1-maar hun bv Binnenlandse Godsdienst oorlog...om de nieuwe Wetten en regels...moeten ze toch echt zelf...uitvechten!!!)
Ik denk wel...als het Volk...massaal stemt op Fundamentalisten misschien zelfs ook extremisten
kunnen ze ...navenant ...1-de regels en de wetten ervan krijgen...

Ik hoop dat ik het ...met mijn ...nog slome denkgeest griepkoppie...het duidelijk
genoeg getypt heb...

https://www.youtube.com/watch?v=vrfaG6hOYnY
Gr en Knf van LT) :roll:

___________________________________________________________________________

Ik las dit...

Beau van Erven Dorens Mannen van zekere leeftijd moeten niet meer in trainingsbroek over straat

mi. Wie hebben het toch over de Vrijheid van...
en wie zeikzeuren er alsmaar anties tegen aan...

Zelf vind ik dat... volwassen Mannen en Vrouwen...geen gaten in hun broeken moeten hebben...
in feite... is het bedoeld voor de straat Puberalen...
Maar als ze zelf
als hetende Volwassenen...voor paal willen lopen er mee...Moeten ze...in een Vrij land... het toch echt
zelf weten...

Misschien hebben we allemaal wel wat te mekkeren over anderen...met 17 miljoen Scheidsrechters...
Zelf vind ik dat... volwassen Mannen en Vrouwen...geen gaten in hun broeken moeten hebben...

Maar ik vind...die sportievelingen met een trainingsbroek aan...niks mis mee...
althans
zolang ze er niet op hun werk...mee aan komen en op clubs en Kerk ed.
maar dan nog...
Moeten ze...het in een hetend... Vrij land... het toch echt
zelf weten...

Misschien hebben we allemaal wel wat... te mekkeren over anderen...met 17 miljoen Scheidsrechters...in
het land...

maw Het valt nog niet mee...anderen...de Vrijheid...te gunnen...
Maar ik vind...die sportievelingen... met een trainingsbroek aan...niks mis mee...

:roll:

____________________________________________________________________________

Het Metro-panel over de stelling: ‘Goede zet dat burgers voor hun CO2-uitstoot gaan betalen’

Volgens mij zijn dit...achterhaalde berichten...
We betalen het misschien al ...overal mee ...er boven op
oa per VLIEGREIS ED. kwam een grote smak bovenop de prijs...

mi Met dit soort van ...doorlopende...Artikelen gezeur...blijven ze overal mee
de prijzen laten stijgen...onder het mom van...Klimaat...

Veel Regeringen zijn dol blij...met anties zeikzeurders...in de Media en op TV...
kunnen ze de prijzen en belastingen ed weer laten stijgen...onder het mom van...Klimaat...

maw Stop daar is mee...in de Media en op TV...anders
worden we allemaal te arm om aan te zien...
op die ene en die paar en wat circuitjes na...

Op TV alweer iemand...aan die Waterzuip kletstafels...Het water moet duurder...
en ja hoor
kort erop...Het water werd duurder...
and so on...

maw Stop daar is mee...in de Media en op TV...anders
worden we allemaal ...te arm om aan te zien...
op die ene en die paar en wat circuitjes na...

:roll:

_______________________________________________________________

Ik las dit...

Klimaatverandering

‘Helft gletsjers in 2100 verdwenen bij 1,5 graad opwarming’

Hoe vaak heb ik hiero ...er al over uitgelegd...alle redenens en oorzaken ervan
tm als het zo door gaat
zijn de gletsjers plots weg...en vullen ze geen rivieren meer...

:roll:

___________________________________________________________________________

https://www.youtube.com/watch?v=SRGbb-u4idM

Trusten allemaal...Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 09 jan 2023, 09:56

Pendule... :)

https://www.youtube.com/watch?v=n-OU5CxKSG0

Tijdens die zelfde Wintervakantie in Duitsland...
We kregen gedoe met 1 Autoband...
Wij er naar een Garage...Daar schudde een man de hoofd...alle 4 de banden zijn slecht...
dat kost u minstens 400 Duitste Marken...

Zoveel hadden we niet eens mee...als zakgeld ahw...
Internet Bankieren bestond toen nog niet...Je kon alleen besteden wat je mee nam aan
geld op
Vakanties...

Het warme etens was niet op de Vakantie Boerderij...maar in een Dorp soort van Cafee...
Het was erg druk van de Boeren uit hun omgeving...
die waren met iets bezig wat wij nog niet kenden...
Geld doen in een Fruitautomaat...

Toen we klaar waren met eten en er naar keken...zei m'n jongste zoon...van 4 jaar
Mag ik dat ook doen?
DJ gaf hem een muntje en tilde hem op...samen aan de arm trekken...
en plots ...het geld stroomde het geld opvangbakje over op de grond...
Bij elkaar was het precies 400 Duitse Marken...

Wij de dag erop...ook de andere 3 autobanden laten wisselen...
De volgnde avond wilde de oudste van de Tweeling het ook doen...Ik keek ernaar en zei...
aan het eind van de week mag jij het doen...er zit nu nauwelijks nog geld in...eerst moeten de
Boeren gasten het vullen...

Zo gezegd en beloofd...een dag voor vertrek...mijn oudste opgetild door DJ...een muntje in doen...
en het begon te rammelen in het geld bakje...De waard vond ons zulkse leuke Gasten niet meer...
Maar wij konden in dat gebied leuke speelgoed kopen...die we anders nooit hadden kunnen veroorloven...en we kochten
aparte leuke kleren voor ze...

Valk bij ons huis ...kreeg de Sigarettenwinkel ook zulks...maar daar wonnen we nooit wat...dus
dat zijn we toen... maar snel gaan laten...voor we er gokverslaafd van geworden waren...

Maar zo'n aparte Winter Vakantie was het...
Wij na 25 km geen sneeuw meer er...een regio tocht maken...met de auto met de 4 nieuwe banden erop...
We kregen dorst en zagen een leuk cafeetje...
wij er naar binnen...Loopt u gerust door...wij er doorlopen...achter bleek een gigantische grote
zaal...vol Mensen...de Omroeper meldde ...we hebben Gasten uit Holland...
Geen flauw idee hoe snel ze dat deden...maar m'n Kinderen stonden allebei op een groot :Podium
in Carnavals kledij...te dansen en te springen...wij tweetjes DJ en ik kregen een plek aan een
lange tafel...We mochten alles bestellen...en hoefden niks te betalen...Alcohol vrije Drankjes...bestelden
wij... met braadworsten erbij...DJ zei we moeten nog terug... met de auto...als uitleg...daar klapten ze
breed voor...en ik drink sowieso bijna nooit...alleen om ergens mee te proosten... een slokje...dat wel natuurlijk...

Het werd een ...niet te geloven leuke middag er...en het kostte ons ...geen ene cent...
Maar gewone Gasten ...uit Holland zo te ontvangen...Het leek wel of we in een soort sprookje
waren beland...en we leken toch echt... alle 4 even belangrijk...voor ze...

Op de terug weg... sliepen de Kinderen...(Mijn Zus was niet nee bgegaan met een regio tocht...)
Ik zat naast DJ en viel ook in slaap...
Misschien zei DJ wat hardop...we reden een soort berg weggetje op...wat glad is het hier zeg...

Ik keek uit het raam... en zag naast me de afgrond...zei er niks over...maar griezelde ervan...
plots...
maakte de auto...een hele draai...op het hoge smalle bergweggetje...
Misschien redde onze 4 gelijke GESTEMDE banden... het er wel???

DJ zei niks en ik... ook niet...(Geen schrik gegil en zeggens dus...hij hield zo het koppie erbij...)
DJ moest tegen sturen ...om nog een rondje ...gevaarlijk griezelig eng)...te voorkkomen...iK ZEI
ZACHTJES...ALLEEN ZACHTJES...POMPEND REMMEN...alzo
de auto stond meteen...weer recht... op die weg...
we moesten sneeuwkettingen op de banden doen...en kwamen zo veilig en wel...bij de
Vakantie Boerderij aan...

Elders Geen sneeuw er
wel erg glad plots er...was er gaande...maar 25 km voor de de Vakantie Boerderij...lag
een dik pak sneeuw...

Het apartste vreemdste mooiste Winter Vakantie was het wel...
En nooit geweten... dat Duitsers... zukse aardige...leuke Gastvrije... Mensen kunnen zijn...(Ik (in Febr 1973)
Ik...in feite...met ...nog steeds... alleen...WO2 in
mijn hoofd ...
over ze...)!!!

Nnnnou ja...Die Vakantie ...met sneeuw...maar nergens was er sneeuw gevallen
meldde de radio... nog steeds...ook terug in Nederland...Gelukkig hebben we... de foto's nog...

Afbeelding

Afbeelding

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 10 jan 2023, 05:57

Ulevellen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=78U1eT6oB1g

(Moet ik zelf ook om lachen...wat ik opschreef pas...dat Mediteren te vergelijken is met
Sport tm tm tm Top Sport...
maar ik bedoel ermee...de fysieke resultaten ermee...maar ook de Psychische resultaten ermee...is
wel vergelijkbaar tot elkaar...
Terwijl Sporters zich ongans trainen...lijken Mediterenden niks te doen...met toch veel als
dezelfde uitkomsten...fysiek als Psychisch...
Beetje gewoon gezegd...Sporters halen veel CO2 binnen...maar Mensen die echt goed Mediteren ook...

Dus toen ik dat artikel zag op TV over doden...die maar niet de gewone uitval kregen...zag ik dat
die Wetenschappers van alles onderzoeken...behalve het systeem van CO2
Ik feite is adem ...de lucht...geen automatische Mens product...Net als ook het systeem van
het...Bewustzijn...
Dat zijn in feite...van buitenaaf producten...
Maar in feite kan leven op Aarde niet zonder dat...

Als wij Mensen ademen...ademen we lucht in...van buiten af...en we zitten met zijn allen vast aan
dat nodige lucht behoefte systeem...
Zonder lucht zonder adem vergaan de organen...
Zo gauw de dood intreedt...vergaat het lichaam...is dat niet het geval...dan is er wat aan de hand...
dat buitengewoon apaert is...
Ze Onderzoeken wel van alles...vooral op Neurologisch gebied...en dat ook electronisch...
maar zoiets eenvoudigs als CO2 onderzoeken
lijkt mij...het meest voor de hand liggen...
Menselijke organen kunnen nl niet zaonder Zuurstof (CO2)
dan sterft dat af...
Omdat de huid van die Mediterenden dood gegane Mensen...lang prima eruit blijft zien...
moet dat ergens aan liggen...

Ik zelf denk dan niet aan het Bewustzijn...
maar gewoon aan iets Scheikundigs Natuurkundigs...
Als Organen geen CO2 krijgen...sterven ze af...
zoals bij overlijdens gebeurt...als dat niet gebeurt...en die Mens toch overleden is...kom ik uit
bij het CO2 systeem...
De huid is nl ook een Orgaan...en als dat bij de dood...niet afsterft...of nog niet of nog lange niet
moet er ergens...zuurstof getankt zijn...voor de dood plaats vond...zuurstog in een soort
opslagplaats ahw...waar de huid nog steeds uit tankt...
De opslag plaats...van dat CO2... ervan...kan mi ook in de Huidcellen zelf... gelegen zijn...
Zoals ook in het gewone leven...
meer CO2 te verwachten is bij sporters dan bij niet sporters...maar ook bij echte Mediterenden en bij
niet Mediterenden...of nog niet echt goed kunnende Mediterenden...
maw
Sport vergeleek ik dus met Mediteren...
met dezelfde fysische uitkomsten...en misschien ook wel psychische...

Grappis is dus...de zeer actieven te vergelijken met de Inactieven...
Maar de vraag blijft...of Mediteren wel zo inactief is...als het doet lijken heten doet voorkomen...
De (Wiskundige) Verzamelingenleer is er niks bij
wat beiden aan het Verzamelen is...fysiek alswel Psychisch...de actieven alswel de Inactieven...

Is er iets aparts iets bijzenders gaande met een Ovberledene...denken veel Mensen aan iets
Godsdienstigs...of aan een Bewustzijn iets...
of aan iets Neurologisch ed.
Zijn best aparte Onderzoeks routes...maar ik denk eigenlijk ...heel gewoons en wel ...aan de Natuurkundige Wetten...
Wat hebben organen nogdig om te kunnen leven...wel Zuurstof (CO2)
als de bekende route van Luchtwegen en longen...het al begeven hebben...bij de dood...maar
de huid blijft floreren...
lijkt maar niet te vergaan...dan moet de huid het hebben ergens van een CO2 opslagplaats...
(Ik schreef net...dat kan ook in de huidcellen zelf...plaats vinden...er is nog genoeg CO2 om de
huid... er een poos na de dood... mee te voeden...)
de opslagplek kan ook elders gelegen zijn...met iets dat gerelateerd is aan de Oragaan de huid...waar de huid
het normalitair... het ook van moet hebben...om genoeg CO2 in zich te krijgen...
maw
Ik denk niet zo...
Is er iets aparts iets bijzenders gaande met een Ovberledene...denken veel Mensen aan iets
Godsdienstigs...of aan een Bewustzijn iets...
of aan iets Neurologisch ed.

Ik denk aan de gewone Natuur Wetten...er over...
Elk levend orgaan heeft Zuurstof nodig...zonder dat sterft het Orgaan af...
De huid is een omsloten Orgaan
als die gevoed blijft met cO2...KAN VAN ALLES VERGAAN...BEHALVE DE HUID ZELF...ER OM HEEN...
Er zijn Mensen ...die erg diep kunnen Mediteren...
desnoods jaar in jaar uit...ze kunnen met dat ogenschijnelijke niks doen... erg oud mee worden...
Maar op een dag...is hun tijd ook daar...ze overlijden bv tijdens de Meditatie...
maar het lichaam lijkt maar niet te vergaan...of nog niet of nog lange niet...
Klinisch gemeten
zijn ze overleden...
maw Wat is er gaande...met zo'n persoon...waar de huid maar niet van lijkt te vergaan...
Ik denk aan... de gewone Natuur Wetten...er over...
Elk levend orgaan heeft Zuurstof (CO2) nodig...zonder dat ...sterft het Orgaan af...

Het gebeurt in het gewone leven ook wel...De Dokters verklaren iemand dood...die Mens is overleden
en toch plots een dag later...Daar issie weer...
mi
Dat kan alleen als er een CO 2 opslag gaande is geweest in dat lichaam...dat toch het leven redde...
en er weer een nieuwe boost aan gaf...

Ik denk er niet zo Vroom erover dus...ook niet over Bewustzijn ed.
Maar denk aan de gewone NATUUR WETTEN...
Het chemische pact...wat leven geeft...zonder Zuurstof (CO2) is er geen leven...
maw
ook in het gewone leven kan het voorkomen...alle organen lijken te zijn uitgevallen...men is
Klinisch dood ahw.
Maar heel soms veert er toch iemand uit de dood...

Ik denk er... niet zo Vroom erover dus...ook niet over Bewustzijn ed.
Maar denk aan de...Gewone NATUUR WETTEN...

Niks slechts over het Bewustzijn...maar dat is het benodigde... CO2 pact niet...
Het Bewustzijn is van totaal andere Orde nl.
Dat kan ook zonder CO2...Hier en NU tot in alle Eeuwigheid...
Dus
daar zou ik niet aan denken...geen Vroom gedoe en geen Bewustzijns zaken en zelfs niet
Neurologisch ed.
maar... heel gewoon...er is dan iets gaande ...met de Natuur Wetten...waar het leven op
Aarde van afhankelijk is...per definitie...
Hoe meer die definitie verdwijnt...
hoe meer Bewustzijn er mede verdwijnt...
Het Bewustzijn ...is van totaal andere Orde nl.
Dat kan ook zonder CO2...Hier en NU... tot in alle Eeuwigheid...
Dus een Klinisch mens is dood verklaard...dan is het Bewustzijn...al opweg naar Kwatta...
Hier en NU... tot in alle Eeuwigheid...
en
toch lijken die bepaalde Mediterenden... maar niet af te sterven...en wel om de toestand... van de Huid...
Die ogeschijnlijke niks doende Mediterenden...
lijken CO2 te hebben vergaard...in het Lichaam...want het Orgaan de huid kan ook alleen leven
met CO2
Zolang er CO2 toevoer gaande is...naar de huid toe...sterft de huid niet af...
Dus moeten er opslagplekken bestaan...met CO2 (ergens in het lichaam)
als die tanks ahw... leeg zijn...begint meteen... het sterf verval ...ook met de huid...

Omdat Klinisch dood betekend...de Hersenen en het Hart...
dan hebben die Organen niet... zo'n CO2... opslagtank
maar
in deze
de huid wel...
maw als doorgeef tip...dat is mi...Het ware Onderzoeks terrein...moet zijn...de route van CO2... in de huid...
https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... _Blik.html

https://www.youtube.com/watch?v=3FLbiDrn8IE
Gr en Knf van LT) :roll:

PS.
Het Bewustzijn en het Luchtadem stelsel...
zijn typisch zaken
dat Buiten ons lichaam gaande is...en waar wij... van uit mogen tanken...

Neem de (Aardse) Buiten lucht...dat bevindt zich buiten ons Lichaam... en allen ademen we eruit ervan...
via Het Orgaan de Longen

Het (Eeuwige) Bewustzijn...bevindt zich ...ook buiten ons Lichaam... en allen mogen we er gebruiken
van maken...
via het Orgaan ...de Hersenen

Wat het samen bindt...is Het Hart...
Als dat ahw Klinisch is dood verklaard...
gaat het aardse Lichaam in verval...

In dat artikel gaan er Mensen ogenschijnlijk niet in verval...
terwijl ze toch Klinisch zijn dood verklaard...

Wat
gaat er niet in verval...wel de Huid...
als de Longen zijn vergaan en dood verklaard...en de huid blijft hetzelfde doen doorgaan...
mi
men moet dan aan... de Natuur Wetten blijven denken...dan moet er toevoer van Zuurstof zijn
naar de huid toe...maar niet via de Ademhalings longen route dus...
er moet
dan ergens opslag van Zuurstof zijn ...dat vindt in de Huid plaats of ergens
in het Lichaam dat...gerelateerd is...aan de huid...

Nou ja zo denk ik dus...
wie het anders denkt...mag natuurlijk ook...maar
dan moet ...De Opdracht gever... van dat Onderzoek...(20120...de Dalai Lama
HET IS AL 2023...EN nog langer TE MOETEN wachten op de uitkomst...van het verschijnsel
als in dat artikel...een Mediterende overleed...maar de huid vertoond geen afval verschijnselen...

Ik denk er ...zo over...
Zolang er CO2 toevoer gaande is...naar de huid toe...sterft de huid niet af...
Dus moeten er... opslagplekken bestaan...met CO2 (ergens in het lichaam)

Nou ja dat dus... Voor...Zijne Heiligheid ...De DalaI Lama...heb ik...
niet gedaan...(in deze)...met De Boeddhistische Blik
maar (in deze)...met
de Natuurkundige WETTEN Blik...

https://www.youtube.com/watch?v=h7qhWyBBEhI
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 11 jan 2023, 13:11

Vellen... :)


Ik las...
Campagne
Sire wil mensen laten nadenken over polariserend gedrag
Maar begint al met ...Klimaat drammer...

mi Het gaat niet om Hij of Zij...Polariserend...(Met het land in Tweedeling ahw)
maar om 17 miljoen bijna 18 miljoen...Mensen...tegen ...elk een ander...Mens...tijdens
dit...Ikjes... Cultuur...tijdperk...
en dat is toch totaal wat anders...dan met een Lands Tweedeling...
mi
Heeft onze tijd...meer te maken met de Vorm van Psychologie tegenwoordig...tot de Mensen in het land...
met hun...Kom vooral op...Voor jezelf...
Alzo
Zag je...Zie je ontstaan...
Bijna 18 miljoen...Mensen...tegen ...elk een ...ander...Mens...tijdens
dit...Ikjes... Cultuur...tijdperk...

We Polariseren zo...met z'n allen...elkaar...

In Vroegere eeuwen werd er ook wel ...(al of niet heimelijk)...behoorlijk op los gepolarirseerd...maar toen brachten
de Kerken ...vooral op Zondag...nog enige... eenheid erin...
Ergens op Woensdags...begon het weer...
bij Familie en Partijen ed...maar toen brachten
de Kerken ...vooral op Zondag...nog enige... eenheid... er weer in...

Dus kreeg ahw...al die vele miljoenen...Ikjes...in het land...niet echt de kans...tot blijvende Polarisatie...

Tja Het verdwijnen van... steeds meer Kerken...heeft dus wat teweeg gebracht...in het land...vooral
toen elk Mens de eigen Kerkje kreeg...in de vorm van ...een eigen Mobieltje...
samen met de Sociale Internet zaken...
alzo
vindt met toch vaak de eigen gelijk gestemde groepjes...Je kan er zelfs...zoiets als de
Tweede Kamer...van zien ontwikkelen...allemaal ...Ikjes ...Partijen werden het...vanaf 1 of een paar...
Partijen...maar ook Clubjes maar ook Sport Sradions...maar ook
de hetende ontzuilende TV Zenders...dito Radio Zenders...er kwamen er steeds meer ...van de...Ikjes
Cultuur bij...

Je kan het mi wel wat vergelijken met...Ze bouwden ...de Toren van Babel...met z'n allen...
en alles viel uiteen)
De Toren van Babel... dat is...een Mensen ding...
maar vergaten... de Toren van de Ziel
dat is
een Godsding...

Ze vergaten..in feite....wat hen werkelijk... bindt...

Veel landen hebben dat ...vaak nog... symbolisch ...de verbindings Factor...in de vorm van ...Het Staatshoofd...

maar sinds de EU daar allemaal steeds tracht... overheen te gaan...lijkt die verbinding...ook
te worden...een achterhaald verhaal...en verdwijnt... ook daarvoor...nog...de ware interesse...
met grote getalen...
en blijken ook die...maar hele gewone Mensen...
met al hun Lief en leed...en dat leren de Mensen ...het Volk weer van de Films en
TV series...
Ze gaan ...als men zich dat al ...afvroeg...dus ahw ook ...heel gewoon...naar de Plee...
en maken ahw dezelfde emoties mee...als iedereen...

Dus kon men ahw alleen nog terug vallen op...De Psychologen...met hun...Kom op
voor jezelf...
en daar doet vooral...Twitter en Co en zo weer grote zaken mee...
Daar worden 1 of een paar en wat circuitjes...ook weer ...gigantisch rijk mee...

Campagne
Sire wil mensen laten nadenken over polariserend gedrag
Maar begint al met ...(een eigen oordeel vormend)...Klimaat drammer...

mi Het gaat mi niet meer...om Hij of Zij...maar om 17 a bijna 18 miljoen ...tegen elk... een ander...tijdens
dit...Ikjes Cultuur...
maw
Ook Sire
zelf...lijdt ... aan de...Ikjes...Cultuur...of sloot zich aan bij eh...de
andere...Ikjes Cultuur...
met het to gestelde van...Climaat Drammer...
en...met nog zo'n rij voorbeelden...die momenteel spelen...

Maar of dat ...een brug slaat...de juiste Verbinding...tussen het Volk
en Familie en Clubs en Kerken en Politieke Partijen...

Ik lijdt ook aan de ...Ikjes...Cultuur...
Zo Zie ik onze Koning liever ...geen Kerst Boodschap doen...maar veel Proosten op het
Nieuwe jaar...
zodat onze Hersencelletjes gevoed worden met de juiste Dopamine...en we allemaal
CollectieF...liefde voor elkaar gevoelEN...met Geluks gevoel... dat het ons allemaal goed gaat...
(Want eerlijk gezeit
steeds meer Mensen... in het land...hebben helemaal niks ...met het Kerst verhaal...OPZICH...dus die
in ene ...kERSTBOODSCHAP...weg polariseren...is dus ook wat...)

Maar Oud en Nieuw ...gaat ons allemaal aan!!!
(Nou zo ...denkt mijn...Ikje...er over...)
Oud en Nieuw ...gaat ons... allemaal aan!!!
Dat we allemaal
Collectief...liefde voor elkaar gevoeld...en...met... Geluks gevoel... omdat het ons
ALLEMAAL
aan gaat en...hopelijk... goed gaat...
Proostend gewenst...zonder enige polarisatie...enen Brug slaan voor
allemaal...en wel...door de Hoogste... van het land...

(Misschien dat onze... toekomstige ...Koningin Catharina-Amalia...zulks ...beter snapt...dat denk ik wel...ervan!!!)

(Nou ...sumier getypt...zo ongeveer ...vrijonverveerd...denkt...eerlijk gezegd... mijn...Ikje...er over...
als...Het Onderwerp...weer is.is...Polarisatie is...)

Oud en Nieuw ...gaat ons... allemaal aan!!!
Dat we allemaal
Collectief...liefde voor elkaar gevoeld...en...met Geluks gevoel... omdat het ons
ALLEMAAL
aan gaat en...het ons ...ALLEMAAL...hopelijk... goed gaat...
Proostend gewenst...zonder enige polarisatie...enen Brug slaan voor
allemaal...en wel...door de Hoogste... van het land...

(Anders gezegd...Gemak dient de Mens ...en hebben we ...de Kerst toespraak al... via de TV gehad...)

(maw Laat het ...KERSTKIND VERHAAL... MAAR... AAN DE KERKEN OVER...)(ALS STAATSHOOFD!!!)
De Kerstboodschap...is Polariserend namelijk VOOR HET lAND!!!

en
Oud en Nieuw ...gaat ons... ALLEMAAL aan!!!
Dat we ALLEMAALl
Collectief...liefde voor elkaar gevoeld...en...met Geluks gevoel... omdat het ons
ALLEMAAL
aan gaat en...het ons ...ALLEMAAL...hopelijk... goed gaat...

Proostend gewenst...zonder enige polarisatie...enen Brug slaan voor
ALLEMAAAL...en wel...door de Hoogste... van het land...

(Misschien ...dat onze... toekomstige ...Koningin Catharina-Amalia...zulks ...beter snapt...dat denk ik
(Heimelijk)... wel...ervan!!!)

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 11 jan 2023, 13:36

Lenzen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZiIcmY

(https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230110_93233091
mi bekent Bradt Pitt (onbewust... zo)... dat die
een Kinderverkachter.... (in die jaren...in die Tijd...)
is geweest...(!!!)
(EN DAT DAT...(IN BEELD)...NOG STEEDS...ZIJN FAVORIETE...seksscène...iS!!!)

(OF ZE...ZULKS ...(OM EEN BEKENDE jOPIE POPIE FIGUUR)
BLIJVEN DEKKEN...OF NIET...)
iK BEN BENIEUWD... HOE DE...YOUTUBE EN METUBE...DAARMEE OMGAAT...HIER EN NU!!)

:roll:

________________________________________________________________________________

NIEUWS
Het jaar 2022 had koeler moeten zijn door La Niña, maar brak juist warmterecords

Dat gaat helemaal in ...tegen de nieuwste nieuwtjes...over de Ozon laag
en het Klimaat...
dat het daarmee zo goed gaat...

mi Misschien is het gat...in de Ozonlaag...een totale andere inzicht...dan de
ware redenens...omtrent de opwarming van de Aarde via het Klimaat...

Maar zo zij het mede delen...lijkt het juist... goed te gaan
omtrent met het Klimaat...
maw ...waar maken we ons zorgen over...(Doen die mededelers in feite!!!)

Maar de ware ...Aardse feiten zijn...
Het jaar 2022 had koeler moeten zijn door La Niña, maar brak juist warmterecords

:roll:

Je kan het wel vergelijken met...
Ouders bellen de Dokter
Ons Kind voelt bloedheet aan...
Blijkt het ene Kind
erg dik warm aangekleed ingepakt
in een warme CV kamer...
maar het Kind
van de andere Ouders...is gewoon gekleed...maar
heeft echte hele hoge koorts...

Het Onderwerp is...de (Verschillende uitleggingen... over hetzelfde Onderwerp)
De warmte...
van het Klimaat...

Ergens is dat te vaak...ook met Wetenschap gaande...Het ene nieuws verblijdt en het andere
nieuws...legt de ware schades uit...

maw mi
Het Onderwerp Ozonlaag
dekt helemaal niet alles...als het om ...Het Klimaat...gaat...
(Zonder die schadelijke chemische zooi ...
(TUSSEN DE ZON EN DE AARDE)
kan wel schelen een hoop ziekte gedoe op de huid!!!)
Omtrent
Het KLIMAAT...

Blijft
over...
Omtrent
Het KLIMAAT...

De ware ...Aardse feiten zijn...
Het jaar 2022 had koeler moeten zijn door La Niña, maar brak juist warmterecords

:roll:

_______________________________________________________________________

iK KIJK BEST VAAK PROGRAMMA'S OP TV ALS
Married at First Siht
en ook
First Date

Kijken wat er... bij de jongere Generaties ...speelt...
(Geen Kennis ervan...geeft de meeste Generatie... Conflicten nl)
https://www.metronieuws.nl/televisie/20 ... estaurant/

Te lezen is...hoe tevreden ze zijn ...over de verbouwing van dat Restaurant...bij First date...

Terwijl ik dacht...Zijn we (als Kijkers)...bij de hut...van oom Tom beland...
met die knoerste grote houten er...gemaakt...

Doet me ...totaal niet aan de ...op z'n Hollands...de Bruine Cafee bar... denken...
en
die zij kanten ...er vol met tegeltjes...of we in een plee of douch gebied
zijn beland...ipv
aan de Bar...van een Cafee...

en
dan die Denice
waar staat die zo verscholen... achter lopeens...een dikke balk hout...
Het
hele mooie is er zo wel...van af...

mi
Het was leuk en mooi...ook met die Sergio...

waarom het dan veranderen...met grote zware houten...nog even door gaan ...en het wordt
een Koekkoeksklok...of de ...Grundige houten Cafee...van een ander land...ipv
Waar is ...onze ...Bruine Cafee Bar ...gebleven???

Nou ja...ik Mekker... dus ook welis...met gelijk of geen gelijk...
Maar de smaak
van die Generatie jongeren...Sociale webjes figuren...valt me... heel erg tegen...

Maar gelukkig... hebben ze ...de Ogen van... Viktor ...zo mooi Blauw gehouden...Dat
scheelt weer...kan schelen... een slok... op een borrel...

:roll:

__________________________________________________________________

Nou ik toch...aan het Mekkeren ben...

Ik las dit...

OPINIE PARTIJPOLITIEK
Een democratie moet zich terdege kunnen verweren
Democratie is weerbaar maar broos: een partijverbod moet mogelijk zijn, meent Gertjan Haaijer.

Of dat zomaar kan doet die...maar mi kan een door lands
Verkiezingen gekozen Partij...helemaal niet in de Tweede kamer weg gestemd...
maar
als een partij lid...echt te ver gaat...tegen Wetten en regels ed.
kan men wel een PERSOON...WEG STEMMEN...IN DE TWEEDE KAMER
(Voor kort of lang of voor altijd) (en die lege Zetel
mag niet opgevuld...)
mi
Er bestaan Wetten
waar ook Partijen en Verenigingen en Instellingen ed...aan moeten blijven voldoen...
is de hele Partij bv... Racistisch bezig...en wel Bewezen...dan kan die... Bij Wet
verwijderd...maar niet door de Tweede Kamer...maar ...via...De RECHTBANK!!!

(Zo ongeveer...denk ik er over...)
maw
zo simpel en eenvoudig te doen...is het dus niet...als deze het zegt
een partijverbod moet mogelijk zijn, meent Gertjan Haaijer.

mi
Dat kan alleen...
Bij Wet
verwijderd...maar
Een hele Partij...
(Als gekozen)...Volks Vertegenwoordigers...Partij)
niet... door de Tweede Kamer...te laten Stemmen...maar kan ...mi...alleen...via...De RECHTBANK!!!

(Maae een halvegare MalloOt of dat onderwijl geworden...Persoon
kan mi... wel weg gestemd...door de Tweede KAMER ZELF...(VOOR KORT
OF LANG OF VOOR ALTIJD!)

(mAAR...Misschien is... die ENE...op Ziekte verlof sturen
een beter tip...als Tweede Kamer Voorzitter)

:roll:

__________________________________________________________________

Ik las dit...


RECHTSPRAAK
De rechter ligt er wakker van: het lukt niet meer om op tijd én goed te vonnissen
De rechtspraak staat onder grote druk, blijkt uit gesprekken van NRC met twaalf rechters uit het hele land. De oplossing is niet per se een kwestie van geld. De conservatieve houding van de beroepsgroep staat vernieuwing in de weg.

mi Wat men vaak vergeet...ook in... oa het Onderwijs...is juist dat er al ...zoveel
verniewingen gaande was...dat het niet meer...bij te houden is...
op de Werkvloer...
Nog meer Vernieuwingen er boven op...
kan het maken...nog veel erger...
om die dat
zo vinden...meteen Conservatief te noemen...door wie eigenlijk???
Waar
heet men ... nu weer Conservatief ...om?

Pas las ik ze moeten...Verplicht...een test...de Rechters...
(Van wie wat waar eigenlijk?)
Om het woord Verplicht
zou ik er al tegen zijn...als ik Rechter was...

Goed oke ...Ik ben geen Rechter...maar een beetje met ze ...meeleven en mee denken
is ook welis wat...
Met al die Rechters tekorten... met de Burn-outs... op elke hoek
ALS GEVAAR...
Met massa's tijd tekort...en dan Verplicht een test moeten gaan doen...
maw Wie is bang voor het Schaap in Wolfskleren...

Wie test de Tester en wie Test de Opdracht gever...
Natuurlijk is elk Mens bang als er bedreigingen komen...ook Rechters ed.
en dan...met die Verplichte Test...moeten ze allemaal weg???

Ik las is...de EU maakt 300 Wetten per maand...
Onze Rechters...moeten dat ook allemaal bij houden...Ik bedoel maar
als de ware Gektes elders vandaan komt...
waar
halen ze dan nog de tijd vandaan...om te Vonissen...
ipv
mi Moeten veel Wetboeken juist versmalt...ze zijn nu te dik om aan te zien zelfs
en nog zoiets
Vaak met alle bewijzen toch de hele Psychologie door moeten gronden...van Daders en de
Dupezijners ervan...
uren dagen weken maanden of zelfs meer...aan 1 zaak bezig zijn...is mi te Onlogisch...geworden
in dat circuit...
Ondertussen...Vaak met alle bewijzen van de metene ...te zien en te weten...
en de Vakkenners weten al...hoe dat uit moet pakken...
het Vonnis...
uren dagen weken maanden of zelfs meer...aan 1 zaak bezig zijn...is mi te Onlogisch...geworden...
en ook veel te duur geworden zo!!!
En het mist tijd en ruimte...en zelfs geld...voor de andere Rechtzaken zo...

maw Het Werk leven van... Lands Magistraten...gaat niet over Rozen...maar
eerder tegenwoordig...over elke doren...van de Daders...
op ze af...
tm tig in de tigs keren uitgemolken...
en
daar zouden ze is in moeten Vernieuwen...

Heeft niks met Conservatief of Progressief van doen...maar wel met...Gezond verstand
maw
Laten ...al die vele (tot in den treure) (uitgekouwde)... Dorens ...maar over...aan de Beroepsgroepen erna ...
die van...na Het Vonnis...
Laat dat over aan... De Psychiaters en Psychologen en B-Verpleegkundigen...
(Al of niet...qua Vonnios... in de Gevangenissen of in een ervoor Psychiatrische Instelling)

Dan kan een Rechtzaak
Voor Lands Magistraten... als vroeger...weer tig in de tigs korter duren...Dat vind ik dr van!!!
(En
is er weer... ruimte en tijd en geld en Personeel genoeg...voor de rest...wat ook gevonnist moet
in het land...)ipv
die ...allemaal massaal...weg...te seponeren!!!

(Want... ook dat nog...dat...al die Geseporneerde figuren... geeft een gigantische deuk...aan
De Lands Politie en Recherche...(Met de BURN-OUTS ERVAN AL IN DE MAAK)
OM... al dat
werk van ze... en vele Overuren ed ...vaak met gevaar voor eigen leven...en van huis en gezin weg...ook
met feestdagen ed,...en
kosten noch moeites gespaard ed...om de boeven te vangen...
Wat Nu Hier en Nu...met al die Geseporneerde figuren...Of dat allemaal
voor Jan Lul en Mien Kul was!!!))

https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZiIcmY

Sumier getypt...dat wel Natuurlijk...Maar...Dat vind ik dr van!!!
Nou ja...zo kan die... wel weer...


Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 12 jan 2023, 03:35

Zen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=HZg_oIEi2RU

(Waar zaten we naar te kijken...naar een stel... die ruzie maken...dat echt... nergens over gaat...

Ze leken even...een wonder stel...van nabij...
maar...Hij komt over... als iemand ...die is blijven hangen... in een verwende ...Puberale tijdperk
en zij komt over
of ze zwaar... in de Overgang zit...
https://www.ad.nl/show/ruzie-tussen-mar ... a4e908375/

Het gedrag van veel Pubers...kennen we... denk ik... allemaal wel...en het gedrag van een ...zwaar
in de Overgang zittend persoon...is vaak al... net zo ...onverklaarbaar...

Ik heb ook weer...naar De Hut van Oom Tom gekeken...
bij First Date...

Ik denk vaak...velen willen... van de metene stantepe...het Puberale gevoel van de eerste Liefde
ervaren...op hun Middelbare of Oude dag...met dat First Date...
en als ze ...dat ...in die paar uurtjes niet ervaren...zo van de metene...mag... de allerbeste ...nog van ze
verrekken...eh vertrekken...

Denice te zien staan...bij dat grote hak houtblok...
haalt de hele leuke swier van haar weg...
Ik snap de smaak van allen ...die het prezen...via Social Medis...de verandering daar ...niet...
Misschien hadden ze beter (Van huis uit met de paplepel opgegroeit ed)
ene Renee Froger ...erbij kunnen halen...voor uitleg...hoe een bar ...eruit hoort te zien...
om het er... echt gezellig ...te maken...
voor
zo'n eerste ontmoetings zitplaats...
maw
Weg met die... knoerten aan hakhout...en plee douchcel tegels ed... daar!!!
(Want dat is echt... geen Ponem ...geen Porum...daar...)

Nou ja...toch nog... goed nieuws te melden...De achterwand ...is wel mooi gemaakt daar...

:roll:

________________________________________________________________________

Ik las dit...

Waarom twijfelt het Westen over het leveren van moderne tanks aan Oekraïne?

mi Men twijfelt niet...men heeft ze zelf nog nauwelijks ...of niet...
en
het beetje wat we... nog hadden...aan Militaire spullen...is allemaal al weg gegeven er aan...eh...
maw
(Na 30 jaren va Links Paars...We moeten... eerst zelf...onze Defensie... op orde... trachten te krijgen...

Maar ik blijf... bij mijn standpunt...
als men ...Hier en NU...de Oekraiene... bij de NAVO inlijft...heeft Rusland geen redene meer
om er ...oorlog te voeren...

:roll:

Als de Russen gaan dreigen ...met Nucleair ed...
om die redene...kan de NAVO terug zeggen...
Moskou en St Peyersburg ...in ene plat...vindt het Russische Volk...ook niet mooi...

:roll:
______________________________________________________________________

Liveblog
Oorlog in Oekraïne
Rusland vervangt legerleider in Oekraïne

Moet deze zin niet zijn...
Rusland vervangt legerleider over Oekraïne???

:roll:

________________________________________________________________

Juist
in Grieptijd...ergerde ik me erg snel...aan van alles... en nog wat...

Zo kijk ik al tijden...op Zondags... de gaande kerkdienst...ook die van de RK dus...
Kerkdienst in beeld...via de TV...

Ik vind...dat de Hoge Priester de Celebrant ahw
niet achteraan moet lopen...maar Middenin...bij binnenkomst
en vertrek...(Automatisch...Om veiligheids redenens)

en dat de Hele Zaal moet zingen...als dat binnen komt en vertrekt...
en niet
alsmaar en alweer en nog steeds...is het Koor in beeld...

of alles er om het KOOR GAAT...
nemen ze dAT STEEDS OP ...IN BEELD...
ipv
dat het...gaat om het Volk... in de zaal...in het schip ahw.
en om degene die het per TV KIJKEN...

De TV beelden tonen...nauwelijks tot niet over de Mensen in de zaal...maar alsmaar
het Koor in beeld...
en alweer en nog steeds...

zelfs als De Priester met de potjes en Kannetjes bezig is...komt
steeds het Koor tussendoor...in beeld...

Nog erger is ...als ze Het Koor...voor het Altaar hebben staan...
dat moet helemaal niet kunnen mogen zelfs...
en als de Priester aan het Preken is...steeds die koorleden in beeld...

maw
er klopt van alles niet...ermee...of niet meer...

Als de Mensen ...in de zaal de H Hostie krijgen...alweer het Koor krijgt niks...de
Orgelspeler niet en de Doven tolk niet...
Dus degenen die actief nog...voor die Kerk is...loopt de H Hostie mis...elke Zondag dus...

Het ingesukkelde Volk... in de zaal...toont wel aan...het is er nauwelijks tot niet Spritueels...
gaande is...niets opwekkends ed
Ze hoeven dan ook zelf ...nauwelijks tot niks...

Ik schreef alis vaker hiero...als men...De Gemeenschap...van de Heilige Geest ...wil tonen
zal met toch 3/4 meer de zaal mensen moeten tonen...
en dat
gebeurt dan weer niet...

(mi De Privacy valt weg ...als de TV opneemt...omdat met weet... dat de TV opneemt
wil men niet in beeld...kan men ergens apart...aan een zijkant rij gaan zitten...dat
men dan die...niet van nabij filmt!)

De kijkers thuis...moeten ahw het gevoel krijgen...samen met ...het Volk daar
aanwezig te zijn...en wel ...via de Gasten... in de zaal...en niet via het Koor te tonen alsmaar...

Ik alsThuiszijner... kijkend volk ahw
viel er al ...een paar Zondagen bij in slaap...Het mist ...de klik ahw... alsmaar nl.

mi Ze hebben... als hetende Wereld Kerk... veel te veel van het Mysterie eruit gehaald...
Zelfs
op het St Pietersplein...zie je steeds mee lege plekken...en het is al 25 meter of meer naar achteren geschoven
voor het gewone Volk ergens staan mag...zelfs dan zie je ...open plekken...vooraan in het staanblok en ook en vooral achteraan...en
dat gecreeerde grote lege gebied van vooraan...waar het vroeger ook stampvol was!!!
mi
Er is dan iets gaande ...wat niet klopt...wat men vroeger...massaal ...als ongeschoolde wel slikte
maar tegenwoordig is men ...massaal geschoold...het Volk...er kloppen ook wat dngen niet...in zeggens ed.

mi Zelfs geschoolden ...willen er wel wat Mysterie in...ipv in de kou met wind en regen ed...alsmaar
te staan te niksen zelf...
en die Gasten ...het Volk in Rome...komt overal vandaan...en allen zijn alleen ...de mis gaan leren in de eigen landstaal...
dus het gezamelijke van... ons kent ons... van eerst ...is er uit gehaald...en wel de gezamelijke Latijnse taal...
om toch ...voor een ieder te celebreren...waar ze ook vandaan komen...is eruit gehaald...

Heel soms is ...op TV een Priester ...die toch nog iets...in het Latijn aanhaalt...de oudjes weten het nog
kennen het nog...veren er van op...maar de jongere Generatie...moest via Linksen ...alles in eigen landstaal teren...
Dan staan ze te Rome...
met een bek vol tanden...met allemaal alleen ...dat...wat ze in de eigen landstaal te kennen...
en in Vakantie tijden...overal hetzelfde...Dan staan ze ...
met een bek vol tanden...met allemaal alleen ...dat...in de eigen landstaal ...te kennen...

Nou ja goed oke...het gaat me... als niet RK zijnde persoon ...misschien geen ene bal wat aan...
maar ik maak duidelijk...ik viel...thuis voor de buis ...op de bank... er alweer bij... in slaap...
en dat
ligt ergens aan...

Het inspireert niks... en is niet opwekkend...en het is niet Spiritueel...en zoek... het Mysterie
is er ook... helemaal ...eruit gehaald...

mi daar mogen ze best is ...hard aan werken...die Roomsen...voor het hele plein leeg blijft...en
de zalen ed....en er
alleen nog...leerlingen Priesters... de boel opvullen er...met hier en daar... nog een Non ed.

Nnnnnou ja...genoeg ...gemekkerd...

Van mij hoeft niks...Ik ben geen Geloof...nl...maar...tracht
het welis... uit te leggen...
(In deze...Het moet inspireren...Spiritueel en Opwekkend zijn...met wat vleugjes
(eeuwen oude)... Mysterie... erbij...)

https://www.youtube.com/watch?v=h7qhWyBBEhI

Trusten allemaal...Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 12 jan 2023, 18:06

Endemol... :)

(Voor de broodnodige Hersen stimulatie...)
https://www.youtube.com/watch?v=HZg_oIEi2RU

(Ik sprak gisteren iemand...die vertelde...elk maand overzicht...noemen ze meer dan
vorig jaar in dezelfde maand...
Ik luisterde aandachtig...want ik schreef dat hiero ook al vaker...het zelf mee te maken
bij Water gebruik...en/of Gas en/of licht...

Zo heb ik dit jaar wel meer dan 3/4 minder aan Kerstlichten besteed...en dat heet dan meer verbuikt
dan in de zelfde maand als vorig jaar...Die persoon vertelde in feite precies hetzelfde...
Minder gedoucht dan vorige jaren...heet meer water verbruikt...en heet meer gas verbruikt...dan
vorig jaar in de zelfde maand...

Nou had ik wel 2x logees en met hun huisdier erbij...maar die had ik vorig jaar ook in dezelfde maand...
Dit keer vroeg ik ze...korter te douchen...wat ze ook deden...
maw
Minder aan water gebruik minder aan kerstelectra verbruik en minder aan gas verbruik...heet
meer verbruikt...dan vorig jaar in dezelfde maand...

Nou ben ik een gigantische koukleum...en zette in de koude maanden de kamer temperatuur meter op 23 graden...
Dit keer...voor mij al een hele stap...staat dat op 20 graden...maw dan moet de uitkomsten... niet meer zijn...dan in dezelfde maand als vorig jaar...

Mijn visite gisteren ...vertelde nogal boos...want die had ook ...net als ik zelf...op van alles bezuinigd...vergeleken met
vorig jaar...
en toch heet dat...meer verbruikt dan vorig jaar...in dezelfde maand...

De paar Kerstdingen die ik... had opgehangen waren expres nieuw gekocht...in het jaar Dec 2022
door mij... om het met
ledlampjes te krijgen...
zelfs dat...had ik er vorige jaren er niet mee...met de Kerstverlichting...
en ook dat nog...minstens 3/4 minder aan Kerstverlichting gedaan...dan in alle jaren ervoor...

De Regering lijkt weer nergens op te letten ...of dat gedekt en wel...wel goed te lijken vinden
als de Burgerij bedonderd wordt...geeft dat weer meer geld in het Staatskas laadje...
Maar
het vertrouwen... in de Regering... zakt met de dag ermee...dat is een ding... wat zeker is...

Ik en zo'n ouwe bewaarder...kan nog vergelijken aan bestedingen toen ik samen met mijn DJ was...voor die
overleed...
dat is nu 9 jaar geleden...in mijn eentje later... zag je van alles stijgen aan verbuik...ik in mijn eentje...
schreef ik laatst als vb al
samen met 22 kuub en alleen heet dat al 45 kuub...aan water gebruik...
met de verhogende kosten erbij...

Mijn visite zei...ja maar...jij hebt het over het Water...water kost nauwelijks wat...
Nou en ...zei ik...ze moeten het toch berekenen naar verbruik....en ze lullen per week wel het water
moet duurder bij die waterzuip tafels op TV...voor je weet...als Burgerij... hoe het heet...betalen we ons daar scheel aan
met die ...opgehoogde cijfers...aan verbruik...

Mijn visite vertelde ...als ik werk...dan zet ik alles laag ...als ik vrij ben ...zet ik alles lager... dan eerst...
aan verbruik...hoe kan gas en licht... dan gestegen zijn aan verbruik...

Ik zei...als mijn Mantelzorg zoon binnen komt ...in de donkere maanden...moppert die
dat ik alweer ...geen lamp aan heb...en zeg...de TV aan ...geeft me in mijn eentje..genoeg licht...
maar ook dat ben ik dus gaan doen...
vanaf herfst vorig jaar in 2022...tm Hier en Nu in 2023...
en toch heet het...meer licht stroon energie verbruikt...dan in dezelfde maand vorig jaar...

In wezen lezen ze alles...ook onze gemopper over die dingen...op de webjes en forums ed.
en toen...
Nou daar gaat het dus over...en toen...en dan...
maw
er schijnt niks te veranderen...dan wordt het...alleen maar nog erger...
ik besteed in mijn eentje al 45 kuub aan water...heet dat...
wat ik allemaal aan water bezuiningen heb gedaan...beschreef ik hiero welis...
vanaf de vraag van de Regering...of het Volk bezuinigen wil...op Water...
en toen ook op Gas en toen ook op Licht...

(Veel ouwe mensen met hun kleine plasjes...in de nachten...ik trok de WC niet eens meer door...
met een frisding erin...dan lan het wel...
en daar zit de meeste besparing aan...omtrent water verbruik...
en toch heet dat...meer Water verbruikt...dan vorig jaar in dezelfde maand...ook met Gas en Electra...

Ik had het... te doen met... die uitende visite...maar ook ...te doen met ...mezelf...
zat ik weer...voor Jan lul en Mien Kul in het donker...
Douchte ik weer minder ...voor Jan Lul en Mien Kul...en had 3/4 minder aan Kerstverlichting dit jaar...voor Jan lul en Mien Kul...want daar komt het...in feite op neer...en boos... trok ik...in het Nieuwe jaar... weer de Toilet door
na elke nachtelijk gebruik...maar zelfs dan...kan het nooit 45 kuub zijn
als we toen...met z'n tweetjes ...en nog heel gewoon met het bebruik...zelfs maar
22 kuub hadden verbruikt...

Het lijkt erop...dat ze... met van alles ...op dubbele toeren... gezet hebben...
Nou dat dus...(dat spekt de Staatskas lekker bij...Waarom
wel Daarom
worden ook ...zulkse belazelariijen... vet gedekt...)!!!

Dekkers ...(van het slecht)...zijn te vergelijken met... Helers...en...Helers zijn erger... dan... de Dief!!!

Mooi om te weten...
Hoe dat met ze zit...Op...De Getallen lijn...van ...Het Zijn...

https://www.youtube.com/watch?v=HZg_oIEi2RU

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 13 jan 2023, 08:52

Molen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=WVySGOTLa5o

Hoor ik dat nou goed...op TV... over de Vriendenloterij
U wint gegarandeerd...1 miljoen per maand
en DAT... ELKE KEER WEER...
(GEGARANDEERD ELKE MAAND EEN MILJOEN???)

:roll:

_______________________________________________________________

ER ZIT ME AL TIJDEN IETS DWARS...als het over Dierenlot op tv gaat
Bedelende...dat ze de deuren moeten sluiten...als je er geen lid van wordt
niets extra's betaald dan het lidmaatschap en geen Legaten stort...ed
een erg zielig verhaal...
ze moeten de deur dicht doen dan...

De meeste goede doelen...beginnen vanuit een klein groepje uit de samenleving...
als die het steeds beter gaan doen...ook met leden werving...schijnt er een Directeur te moeten komen
die meteen per jaar voor zichzelf...meer dan een ton... opslokt...terwijl dat actieve groepje alles gratis deden...
en van het leden geld inkomsten...
de extra kosten van betaalden...aan dierenarts en aan voer ed.

maw Goed bezig...
Hoe kan het met ...inmiddels zo'n 300.000 betalende ;leden a 1 euro 85 per maand...en die extra;s betalen
en die via Erf betalen Legaten ed.
van die bedel reclames worden...
omdat ze...de Vrijwilligers de kosten niet meer kunnen betalen
dan moeten ze de deur sluiten...
maw Wordt dus lid van Dierenlot...is de smeek bede op TV...

Omdat ze geen Subsidie krijgen...en alles uit eigen inkomsten moeten doen...zou men ahw met vervoer...
genoegen moeten nemen ...met 2de hands busjes...
Maar wat hebben ze gedaan...
al 170 top dure Dieren Ambulances gekocht...
die ook verzekerd moeten en APK ed en ook Brandstof moeten...
en
wel om er is gebeld voor een Katje ...de Dierenambulance erop af...
met 1 van die 170 top dure auto bussen...

Dierenlot gaat alleen over de Kleine Dieren...
niet over VEE ed.
Er is een Egeltje in nood...Dierenlot met die Topdure wagens erop af...

Omdat ze geen Subsidie krijgen...en alles uit eigen inkomsten moeten doen...zou men ahw met vervoer...
genoegen moeten nemen ...met 2de hands busjes...
Maar wat hebben ze er al mee gedaan...
al 170 top dure Dieren Ambulances gekocht...

De Vrijwilligerts..hun gemaakte kosten kunnen niet meer betaald...
en dat heet...als dat zo door gaat moeten ze de deuren sluiten...
want de Vrijwilligers...zorgen er gratis voor ...voor de dieren...maar willen wel de gemaakte kosten via Dierenlot terug...

Het actieve kleine groepje van eerst...groeide ook mee...maar hun gemaakte kosten... voor de dieren
als terug gave...van Dierenlot...groeide niet mee...
dat bleek... ergens anders... in gestoken te zijn...
dus ze hebben er het bgeld niet voor...
Wat jaren terug schreef ik over hetzelfde...
met telkens weer nieuwe leden erbij...na zo'n bedel actie op TV
kwam er weer meer Dierenambulnces erbij...maw
de bedel actie... via de TV klinkt al jaren... hetzelfde...
als er niet meer leden bij komt moeten ze de deuren sluiten...

Tel alle inkomsten is op...van leden aantal per maand...en allen die apart... EXTRA BETALEN
EN dan nog dat... VAN DE Legaten
Goed
berekend ...is het een hele rijke club...aan inkomsten...

Maar de gemaakte kosten kunnen zae de vrijwilligers niet etrug betelen...heet dat...
vandaar die ,,,Bedel actie ...per TV...
anders moeten ze...de deuren sluiten...

Of zijn het inmiddels al 171 neuwe top dure Dieren Ambulances...via de nieuwe leden en extra gegevenen en Legaten...
om een gemeld...zwerfkatje ergens op te halen...
ipv
met 2de hands kleine busjes...

Nou ja ik bedoel maar...
waar zitten we eigenlijk... naar te kijken...met die Bedelactie ...van Dierenlot... op TV...
mi.
Dat ze al jaren ...de Vrijwilligers belazeren...
want dat heet...die kunnen ze niet terug betalen...
en
als dat zo door gaat...moeten ze... de deuren sluiten...
mits er... nieuwe leden erbij komen...voor 1.85 per maand...
en gedenk ons met Legaten ed.

En dat al jaren op de Buis bij de Mensen thuis...

Nou ja ik bedoel maar...
waar zitten we eigenlijk... naar te kijken...met die Bedelactie ...van Dierenlot... op TV...
mi.
Dat ze al jaren ...de Vrijwilligers belazeren...
want dat heet...die kunnen ze niet...de gemaakte kosten... terug betalen...

Of zijn het er al 172...van die Top dure Ambulances...ipv gewoon kleine Tweede hands busjes...
omdat ze zeggen geen subsidie te krijgen...en alles zelf betalen moeten...
en dat heet fdan weer...
in feite...Dat ze al jaren ...de Vrijwilligers belazeren...
want dat heet...die kunnen ze niet...de gemaakte kosten... terug betalen...

Nou ja dat dus...
ER ZIT ME AL TIJDEN IETS DWARS...als het over Dierenlot ...alweer en alweer...op TV gaat
Dat ze al jaren ...de Vrijwilligers ...belazeren...

Bedelende...op TV...dat ze de deuren moeten sluiten...als je er geen lid van wordt
niets extra's betaalt...meer dan... dan het lidmaatschap en geen Legaten stort...ed
een erg zielig verhaal...
ze moeten de deur dicht doen dan...

Of zijn het er al...173...Top dure grote Ambulances...etc etc. etc.
om iets kleins ... ergens ...op te halen...

Wat zelfs... met de gewone eigen auto ...kan...Zo als dat
Dierenlot...ook begonnen is...en aan voer en aan Dierenarts kosten...via de Vrijwilligers...
(en daar... de kosten van terug krijgt...) Niet dus...

Of zijn het er al...174...etc etc. etc.
om iets kleins ... ergens ...op te halen...

:roll:

PS.
Zo onder ons..om te weten...
Dat ze al jaren ...de Vrijwilligers ...belazeren...
(Die zich...gratis en voor niks...inzetten aan tijd ...en energie ...en aan liefde... voor dieren
alleen om ...de gemaakte kosten vragen...)en toen en dan...Niet dus...

Of zijn het er al...175...(van die Top dure...met verz kosten en APK en brandstof etc etc. etc.)
om iets kleins ... ergens ...op te halen...

Gevolg op TV
alweer een Bedelactie...dat heet alsmaar...anders moeten ze de deuren sluiten...

Dat ze al jaren ...De Vrijwilligers ...belazeren...

Mooi om te weten...
Hoe dat... met ze zit...(en ook de dekkers ervan)...Hoe dat met ze zit......Op...De Getallen lijn...van ...Het Zijn...
tm
tm
tm
Op die van... Het...Niet Zijn...

:roll:
__________________________________________________________________________________

Ik las...

De huizenprijzen dalen verder: wat betekent dat voor uw regio?

mi Dat ze alle huren weer moeten verlagen...die werden zo gigantisch hoger...(Onder het mom van)
omdat de Huizenprijzen zo stegen...

De huizenprijzen dalen verder: wat betekent dat voor uw regio?
Dat ze alle huren weer moeten verlagen...

:roll:

___________________________________________________________________________


TAALGE­BRUIK!
Ouderwets kommaneuken over streepjes en... komma’s

Is... Kommaneuken... dit jaar...het nieuwste prijswinnende woord ... bij...van Dale???

Op School...De Lerares...
Wat ben jij... aan het doen... Jantje?

Ik?

Ik ben... Ouderwets...aan het...Kommaneuken Juf...
kommaneuken over streepjes en... komma’s

:roll:

______________________________________________________________________________

Ik las dit...

Opvallend
Mannen met voorkeur voor snelle auto’s? Onzekerder over geslachtsdeel, volgens onderzoek.

Maar mi blijft het probleem...want snelle auto's gekocht om eh...mogen niet sneller dan ...de
hetende...tragere auto's...
op de Verkeerswegen...

Maar in veel Reclames ...doen ze net...of elke snelle Auto...erg snel mag
tm tm tm...nog sneller dan eh...
allen die...zeker zijn ...over hun eh...

Wat Nu ...Hier en Nu...met die Gasten...die Onzeker over hun eh...lijkt me voer voor Psychologen...
anders worden dat...stapels verkeers boetes...wgs te snel auto gereden...
tm inname van het Rijbewijs...
Wat Nu ...Hier en Nu...met die Gasten...die Onzeker zijn...over hun eh...
in veel Reclames ...doen ze net...of elke snelle Auto...erg snel mag
tm tm tm...nog sneller mag...dan eh...

Typische Onderzoek ...lijkt me dat...tm ook de uitslag...(Vrij gegeven aan alle Burgers in het land)
Wat moet je ermee?
ALS HET...VAN BEGIN AF AAN... AL IS...
VOER VOOR PSYCHOLOGEN IS...

(Ik bedoel ...dure Onderzoekingen...en er verder...niks mee doen????)(Het land in gooien...)

Fijne dag allemaal...en rustig aan... op de Verkeers wegen...

(Wees dus zeker ...(over je eh...)
Voor je de weg opgaat...)(kan schelen verkeersslachtoffers...om eh...)
ALS HET...VAN BEGIN AF AAN... AL IS...
VOER VOOR PSYCHOLOGEN IS...
(tip...We hebben ze ...niet voor niks...die eh...Psychologen...)

Over snelheid gesproken...Er zijn ...veiliger manieren...voor de Maatschsppij...koop een Gitaar... en
doe dat na...
https://www.youtube.com/watch?v=X2YfEGq ... MM&index=6

Gr. en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 13 jan 2023, 20:03

Enter... :)


https://www.youtube.com/watch?v=6m0qaN2sGDg

(Ik las dit...

Kijkcijfers Opsporing verzocht duikelen na verhuizing: ‘Dit is ontzettend zwaar balen’

mi Gaat het nog over... de Publieke Omroep?
Als je maar even te laat... naar die Zender en Programma gaat...kan je het al niet meer Zien....
Moet je het opnemen???? (Om het te Zien)

Ik kijk altijd wat anders op die tijd...ga erna ...naar de TV gids naar de herhaling en druk dat programma aan...tegenwoordig staat er dan
Opnemen...
Nou daar begin ik niet aan...van alles op te nemen...te veel gedoe op mijn oude dag ...is dat...
Nou ja dan niet...dat programma...van Opsporing Verzocht...zo gaat dat...
en zo te lezen...vergaat het heel wat mensen zo...en dan wordt daat...de kijkcijfers zijn drastisch gedaald...

mi Gaat het nog over de Publieke Omroep?
maw Als het vol gaat zitten... met na-geaapte...Commercieele idioterieen...moeten ze
niet gek opkijken...dat de Kijkcijfers... fors dalen...

Vootheen... nam ik dingen welis op...maar sinds die herseninfarct gehad 2 jaar terug...maak ik
in mijn geordendheid ermee...maar zo... een zooitje ervan...met al dat knoppen gedoe...gelukkig
was dat bij de Publieke Omroep niet nodig...
maar opeens...
Daar heb je het al...

mi ...Dat...Opsporing Verzocht...Gaat het ...(voor de Belastingbetalers ervan)...nog over...de Publieke Omroep?

:roll:

________________________________________________________________________

Ik las dit...

Naast het nieuws
Nanne
Na vijftig jaar werken kan ik in ieder geval mijn uitvaart bekostigen!

mi Dat zou mooi zijn...maar zit het zo wel in elkaar Nanne...

Toen mijn Schoonouders waren overleden...
moest het nageslacht Erven ...bij de ene 3500 euro nabetalen... en bij de andere 1500 euro
en
dat na massa's decennia's... de maandelijkse premie betaald...te hebben...

ipv rijen Auto's...hadden ze maar 1 Rouwauto...
(De rest kwam allemaal met eigen Auto)

Hij was bekender in dat Dorp...er kwamen veel Dorpsgenoten...naar de Rouwzaal...die
allemaal...een plak cake en een bakkie koffie hadden genuttigd...

Ze waren 1 van de eersten die zich hadden laten inschrijven voor Crematie ipv Begraven...
Dus al die Grondzaken hadden ze ook al niet...

Toch een rekening van 3500 euro Hij en Zij 1500 euro

(Duur bakkie Koffie en dure plakken cake)

Ik bedoel maar...zij wisten ook niks van de...naaibelazer patronen die
op de Nazaten konden gaan af komen...

Geen auto en ronde en staan gedoe ...en een graf...op een Begraafplaats...alleen met uitgestrooide gedoe
werd dat...
en toch zoveel te moeten bij betalen???)
(Sinds die ene en die paar en wat circuitjes...(gedekt en wel)...alles mag behalve een Sigaar...aan het doen zijn...)

Mijn DJ was daar zo erg boos over...die zei...als ik ben overleden wil ik ...helemaal niks
gewoon meteen aankomende... de over in...Gaan jullie in die tijd maar ergens ...wat drinken...
en bij praten ed.
En toch (Geen Rouwstoet geen zaal geen Koffie met Cake geen spreker geen Muziek geen Bloemen en geen Graf etc)
kreeg ik nog...(na al die vele decennia's premie betaald)...een naheffing ...van 100 euro...om te betalen...

Je kan het... nauwelijks geloven ...en dat na zoveel decennia's...de Premie betaald...

Nog zo iets...
Als je komt... bij zo'n firma...inschrijft... hoor je de maand premie...
Na jaren die Premie betaald...
Overlijdt 1 van de 2...

Dan...maken ze een nieuwe Polis...en jawel...met totale andere premie...
niet meer ...die van toen...van altijd...maar doen...of je een nieuwe klant bent ...nu...
Dat werd aan premie...
ontzettend veel meer...

ipv op de bestaande Polis ...halen ze die ene weg...en klaar is het...Niet dus...
Of je nooit ...al die vele decennia's...Premie hebt betaald ...maar een nieuwe klant bent... doen ze dan!
(Dito als je ook Kinderen
op de Polis hebt staan...zeg de premie was altijd 2.50
en is opeens
35 euro...en voor mij werd dat ...nog meer...

Nou dat dus...

(Sinds (Gedekt en wel) die ene... en die paar en wat circuitjes...alles mag behalve een Sigaar...aan het doen zijn...)

Laat ik het zo zeggen...
Ik was ...net zo naief... (Omtrent...De Overlijdens van mijn Schoonouders) en (omtrent mijn DJ zijn Overlijden)...als
die Nanne
met haar...
Na vijftig jaar werken kan ik in ieder geval mijn uitvaart bekostigen!

:roll:

PS.

En dan de ergenis...dat ze... op de Polis zetten

D.J.W
J.J.v d T
S.A. W
M.A.W

Die doen...op de polissen...(op eigen houtje)...Of je het Meisje... van Meneer bent...als Gehuwde Vrouw zijnde...

Ze houden zich niet eens aan... de Wettelijke Achternamen ...bij de gehuwde Vrouwen!!!

(Sinds (Gedekt en wel) die ene... en die paar en wat circuitjes...alles mag behalve een Sigaar... doen die...)

Nou dat dus... :roll:

Plaats reactie