WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 16 dec 2022, 01:06

DOORNENSTRUIK... :)

https://www.youtube.com/watch?v=iCjppA4hZI4

Ik las...Elke avond een glas is niet oké, maar hoe beperk je je alcoholgebruik?

Wat is dat weer voor gelulkul...
Vroeger zeiden de Artsen dan 1 a 2 glazen wijn ...best gezond is...
kan herseninfarcten voorkomen ed dingen...wgs het uitzetten van de Bloedvaten...en
goede bloeddoorstroming...
en de cholesterolslib erdoor verdween...

(Heet dat nou...Dom beetje Dom...want...Die tip heb ik niet gedaan...ik drink geen alcoholische dranken nl)

Tegenwoordig
met al die anties...kijgt bijna half Nederland ...bloedverdunners medicijnen...wgs ( massaal) die
bepaalde kwalen gehad...

mi als je het consequent...houdt...bij dat ene... of 2 glazen wijn per dag...dan worden ze juist
geen (doorzuipende)... alcoholist!!!

Ik las dit...
Is pindakaas een wondermiddel voor je darmflora? En kun je die überhaupt boosten met voeding?

Als ik vroeger welis buikkrampen kreeg...tm de diaree aan toe...ging ik iets eten
met mayonaise...de pijn verdween ervan ...en de diaree ook...
Of dat type van vet...als een soort beschermend medicijn laag...over de darmen heen ging...en het herstel vond ik altijd zo
supersnel...

Wat ik ook welis deed...de Patatzaak was vlakbij...dan liet ik mijn man...EEN PATAT MET KOPEN
EN IK AT DAT DAN...

(Dus wat heet gezond en wat niet?
mi als ze slecht vet gebruiken... of oud vet opnieuw opwarmen ed...in dat soort van zaken
en bakken in ...nog niet te heet... of in juist... in veel te heet)

Gekocht in de juist betere beste zo niet de allebeste zulkse zaak...
Of dat type... van vet...als een soort beschermend medicijn laag...over de darmen heen ging...en het herstel vond ik altijd zo
supersnel...(Mooier Medicijn kan je niet bedenken...als groot liefhebber... en regelmatig eten
van Patat...met Mayo!!!) (Maar over goede Pindakaas gesproken...op je ochtend brood...dito met een rietje...)
Ik nam en neem ook welis... zomaar... voor de lekkere trek...een lepel Pindakaas ...uit de Pindakaas pot...)

(Dus wat heet gezond en wat niet?)

Ik allang ...ver in de AOW leeftijd...kreeg een echt groot Darmonderzoek...
uitslag...Dallas 9...De beste hoogste score van goed...is dat!!!

Trusten allemaal...Knf van LT) :roll:

PS.

Ik las dit...
Voor eens en voor altijd: mag je autorijden met slippers?

Deed ik vroeger ook is een keer...met pedalen wisselen ...met de voet
klapte de slipper dubbel...onder een pedaal...Pedaal zat ervan vast!!!

Ik schrok me te barsten...

maar ...bleef kalm en drukte de slipper platter... met m'n ene voet...en schopte
het toen...zo weg...
(Of ervan...in paniek geraaktenen ...zoiets lukt???)

Maar ik heb...
Nooit meer... slippers gebruikt...met Autorijden ...werd dat!

:roll:

Schreef ik wel vaker...Hou ze in de gaten...die Waterzuipers in beeld...op TV
met niks mag...die anties lieden...niks mag...ook geen Sigaar etc.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221214_97501388

:roll:

___________________________________________________

Eh...Ja ja...(???)

Geef zelf het goede voorbeeld
Houd je zelf van een wijntje of biertje op z’n tijd? Begrijpelijk, maar ook dit heeft invloed op je kind. Volgens onderzoeksinstituut Trimbos is er een verband tussen blootstelling aan alcoholgebruik en hun eigen alcoholgebruik. Met andere woorden: zien drinken, doet drinken. Jongeren zijn extra gevoelig voor invloeden vanuit de sociale omgeving. Helemaal niet drinken in het bijzijn van je kind is daarom een goede oplossing.

Hoe kan dat... met bv een Tweeling uitpakken...met geen drank... in huis?
Nouw...
Volgens het Trimbos...Met andere woorden: zien drinken, doet drinken

maw Niet zien drinken...dan drinken ze niet...en is dat zo???

1 Drinkt helemaal geen alcohol ...nog steeds niet...en eentje kon er ...decennia's ...geen genoeg... van krijgen...

maw Als Ouders ...schijn je het ...nooit goed te doen...

:roll:

__________________________________________________________________________

Volgens mij gebruikten we vroeger ...ipv het ...N ...woord...(Wat ik vroeger nergens heb horen zeggen)
we noemden donkere huid mensen...Creolen...
maw (Een verdwenen woord weer van stal halen...)
als je...U...Gij...toch wat ...wilt noemen...kan dit... een tip zijn...

:roll:

_____________________________________________________________

Laatst was onze Minister President in Suriname...
en de klacht werd...
omdat hij geen excuus over de Slavernij had gemaakt...Hij was er...Te laat mee...

Het onderwerp 19 December heet...Hij is er ...(Of diens afgevaardigenden vanuit Nederland...is er...te vroeg mee...(???)

https://www.youtube.com/watch?v=T9YE_mFghck

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 17 dec 2022, 00:40

Struiken... :)

https://www.youtube.com/watch?v=ocktBnecnC0
Johann Sebastian Bach: Weihnachtsoratorium
(14)(15)(15.15)(15)(14) DE JOHAN
(DAT IS EEN 14DE LINIELIJNER)
IN HET HUIS MIJNDERS VADER
HEEFT VELE WONINGEN)
_________________________________

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b7b41daf/
Is kunstmatige intelligentie een bedreiging voor ons godsbeeld?

in het begin was het Woord’, zegt de Bijbel in Johannes 1. Alles wat er is, is volgens het christendom tot stand gekomen door het woord van God. Daarmee is het woord en de rede altijd beschouwd als iets van goddelijke oorsprong. De mens, als rationeel wezen, deelt daarmee dan ook in een uniek en haast bovennatuurlijk vermogen.

(MI ALS HET OVER GOD GAAT...
iS HET EERSTE CONTACT TUSSEN GOD EN DE MENS...VIA HET WOORD..,
Wat er allemaal al geschapen was...in dat hele Kosmos gebeuren en op Aarde...
kan je mi beter Zien...als De Natuur met de Evolutie...met al wat is...

Pas toen de Mens... een Ziel kreeg...geldt...In den Beginne was ...het Woord...

(misschien verveelde God zich te pletter...(Na miljoenen eeuwen van creeren tm ook de Mens)
en bedacht ...een systeem...om met Mensen te kunnen praten...
om ...erin...door te kunnen komen ed.

(En kregen Mensen een Zielpuntje...dat de Mens ging onderscheiden ...van de Dieren...)
(Ondanks dat... alles al bestond...inmiddels...)
Met in den Beginne...beduidt niet het begin van alles dus)
Maar het is iets...tussen God en de Mensen...
en dat begon... via dat ene Zielspuntje...met... Het Woord...

________________________________________________________

Nu is er ChatGPT, een programma dat verhalen kan vertellen en antwoord kan geven op complexe vragen, in goedlopende volzinnen. Wat betekent zulke kunstmatige intelligentie theologisch gesproken? Moeten we zeggen dat ChatGPT ook deel heeft aan de goddelijke rede? En is dat dan bedreigend voor de mens?

mi Alles wat ...onbekend is...kan bedreigend werken...Maar als De Mens per Eeuw...intelligengter wordt...
Ik schreef welis...Alles zal ontdekt worden...Alles wat IS...

mi Omdat Alles te ontdekken...moeten er systemen... via Mensen komen...die steeds sneller gaan...
Om ahw Godzelf...te kunnen inhalen...
om met de zelfde ...Ongekende)...snelheid...in dat hele Hiernamaals te kunnen komen...

In de Laatste 2 eeuwen...
ontdekten de Mensen...pas echte snelheids dingen...(In de laatste 2 Eeuwen...is het hele Hiernamaals...gerenorveerd
veranderd...
maar ook ...dito...van alles op Aarde...

Ik denk...ergens...zal... dat ...elkaar tegen moeten komen...maar dan moet... de snelheid...ongekend worden...van
Mensen maaksels...producten...

Er waren Mensen... die dachten...dat de ontdekking van de Trein...men zo...Het Hemelse ...in kon rijden...
die hadden ook wel door...het gaat om... de Snelheid...

(mi zit in... ons Zielenpuntje...alles... wat er voor nodig is...)

__________________________________________________________________

Verheij: “Ik sta ook niet negatief tegenover kunstmatige intelligentie. Het is net als met het bijbelverhaal over de toren van Babel. Een toren is prachtig, het is een mooi monument of kan een plek geven om te wonen. Maar de bouwers zeiden: ‘We gaan een toren bouwen die de hemel bestormt, en wij zullen als goden zijn’. Het is aan ons om te zorgen dat kunstmatige intelligentie op een goede manier gebruikt wordt, maar we moeten onthouden dat het een menselijk project blijft.”

Ik schreef welis...
De Toren van babel...
is een Mensen ding
De Toren van de Ziel
is een Gods ding

mi...Als het gaat over...ChatGPT
dat is ...een mensen ding...

Maar voor onze begrippen...kan dat wel heel erg snel...
(Misschien is dat een ...beginnetje)...op weg...om Het Hiernamaals ...te Ontdekken...
want ik schreef vaker
De Mensen...zullen Alles ontdekken gaan...
dan moet er...ergens...een Begin zijn...ermee...
(Misschien is ChatGPT... een ...beginnetje)...op weg...om Het Hiernamaals ...te Ontdekken...

Maar als ze... het fout... gaan doen...misbruiken gaan ed...We gaan een toren bouwen die
de hemel bestormt, en wij zullen als goden zijn’
Hoogmoed komt voor de Val ed dingen...
Het kan ook ...instorten...net als ...de Toren van Babel...
want ook ChatGPT...is ...een ...Mensen ding...

________________________________________________________________________________

Verheij: God als uitvergroting van onszelf
Verheij: “Ik vind het vooral boeiend om te zien dat deze kwestie in feite om godsbeelden draait. God is geen superintelligentie.

Grappig ...ALS HET TE VAAK NIET ZO ERG WAS...dat er altijd Mensen zijn die weten te zeggen...wat God allemaal wel of niet is...

(Ik zelf bv...zou dit nooit zo schrijven... God is geen superintelligentie.
Want welke Tijdslijn we ook nemen...God zal ons altijd... ver voor zijn...
met de uitkomsten ervan...
maw Qua Intelligentie...lopen we...als Menszijnden... er altijd...achteraan...

Maar met z'n allen...kunnen we er wel steeds een beetje meer...sneller...op die Tijdlijnen zijn...
Met z;n allen...bedoel ik...alle voorgaande intelligentie van Mensen...bij elkaar... in het verleden...opgebouwd
tm in het heden...

Met z'n Allen...Qua Kennis en Kunnens en Vermogens ed.
om te komen...tot de volgende stappen...va. het Verleden ...tm het Heden ...naar de Toekomst...

Hoewel het Onderwerp over...Snelheid gaat...is de Traagheid der dingen...vanaf In den Beginne...ook ongekend...
Traag...
Zo traag als dikke ...Jeweet wel...gaat het ...met die Stappen Plannen...via Mensen...in de vele Eeuwen...

Maar mi...Er bestaat geen... Snelheid...zonder ...Traagheid...

God de schuld geven...over Onze Traagheid...

Verheij: God is geen superintelligentie. Dat lijkt meer op de oude heidense beelden van goden, die waren een uitvergroting van onszelf. Thor had een grotere hamer dan wij; Aphrodite was aantrekkelijker dan wij. Die heidense pantheons zijn wat dat betreft zeer clichématig. Ze verstevigen dat wat er al is, de status quo. Ook kunstmatige intelligentie heeft het in zich om daaraan bij te dragen. Daar moeten we ons zorgen over maken.”

mi Niets is des mensens vreemd...tussen Traagheid ........en......Snelheid...
Misschien ligt veel aan onze Hersenen opbouw...
tijdens de Evolutie...want terwijl ...het ene... gaande is...is ook ...het andere...De Evolutie...nog steeds gaande...

(De Evolutie... valt onder...Hoofdfactor 5...De Natuur met al wat is...)
mi Niets is des mensens vreemd...tussen Traagheid ........en......Snelheid...
Misschien ligt veel aan onze Hersenen opbouw...
Maar pas zo'n 200 jaar terug...is ook De Mensheid veranderd...met teveel... om op te noemen...
Zowel met goede als met slechte dingen...

Het Goede nam gigantisch toe...maar het Slechte ook...

Dat laatste maakt alleen maar ...erg veel vertraging...
aan dat bedoelde...pos Stappen...gebeurens ...op de Tijdlijnen...wgs al die vele neg Stappen...gebeurens...
Daarnaast
is er ook altijd...dat vele...Getrut van nabij...wat de boel al eeuwen vertraagde...
Waar Nu weer mee???

Mensen kregen ...een eigen wil...
ergens tijdens de Evolutie...
Ik zal alle eigen (foute) Interpretaties niet gaan typen...die Mensen maakten...in de bedoelde hetendende
Gods Boeken...
en vooral ook...wat ze er buiten hebben gelaten...
en
DAN GOD DE SCHULD GEVEN...OF TE ZEGGEN...
Verheij: “Ik vind het vooral boeiend om te zien dat deze kwestie in feite om godsbeelden draait. God is geen superintelligentie.

NOU JA... Blijft over...dat veel demente mensen er plezier aan kunnen beleven...
aan de...Kunstmatige Intelligentie...

Maar ik blijf de tip geven...zo gauw er Alfaritmes in dat soort van Programma's zitten
Blijf op je Hoede...
Want naast ongekende Intelligentie...kan je ook...ongekende Domheid Onnozelheid...Discrominaties en Racismes
tegen komen...
in die hetende

mi...Als het gaat over...ChatGPT
en dat met ...ongekende snelheid...opdat...DE MEESTE WERKERS ERMEE..NIET EENS DOOR HEBBEN...WAT
ER IN WERKELIJKHEID GEBEURT...
Tot het losbarst
van de Dupezijners...in het land...en na weken maanden jaren...men het nog steeds niet opgelost hebben...

maw mi...Als men ...het (pos) Goede ermee kan doen...kan men er ook...het (Neg) Slecht ...mee doen...

Ik bedoel maar...
Maar ik blijf ...de tip geven...zo gauw er Alfaritmes in dat soort van Programma's zitten
Blijf op je Hoede...

Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=CmeiX8A4rNE

Gr en Knf van LT) :roll:

PS.
Op deze Video staat...de QR-Code
en daar... schreef ik ook al over...dat gebruiken ze ...opeens... overal mee...
maar Wij...weten niet wat er allemaal op staat...maar
moeten het wel scannen...ed en terug geven ahw ...met onze gedane toestemming...

Afbeelding

(Via je PC...Zonder te weten wat er echt op staat...op al die steeds meer QR-codes...misschien gaf je zo toestemming
dat ze je bank mogen legen
of geef je zo...je huis weg...en gaf je je zaak weg ed...zo...aan eh...???)
(waar na de QR-scan...gedaan...je banknummer erbij getypt moet ed dingen...ea gegevens...)

Volgens mij ...een beetje erge kiene...kan zulkse QR-codes...in elkaar schuiven...
en wel...ook met reeksen QR-codes... dat doen...
en zo... van alles... te weten komen...van alle Burgers en Buitenlui en van Regeringen etc. etc. etc.

Ook daarmee geldt...Blijf op je hoede...(als ledenkaart en Pas ed niet meer gebruikt wordt...bij eh...
maar wel de QR-code)
De tip blijft...
Want ...is er ...het Goede bedoelde...pos...dan bestaat er ook...Het Neg Slechte...om ermee te doen!!!

Je hoeft
Mij niet te GELOVEN...iK BEN GEEN GELOOF...(TRACHT HET MET DE TYP-OEFENINGEN...WELIS...UIT TE LEGGEN...)

LT
:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 17 dec 2022, 16:02

Kennis... :)

https://www.youtube.com/watch?v=hEgoqtLzHEI

Ik las dit
bij de ene Media Webside (RTL)
Bijna iedereen lijkt wel voor Messi en Argentinië voor WK-finale

Bij de andere Media webside (AD) las ik dit...
Wie wordt wereldkampioen voetbal in Qatar?
Frankrijk (54%)
Marokko (20%)
Kroatië (13%)
Argentinië (13%)
74965 stemmen

:roll:

_________________________________________________________________________

INFECTIEZIEKTE
Het sluimerende virus CMV kan kinderen doof maken
Jaarlijks worden 150 kinderen doof door een infectie met het cytomegalovirus.
Dat kan voorkomen worden,
door de besmetting vroeg op te sporen en te behandelen. Maar
in Nederland gebeurt dat nog niet.

Je vraagt je toch af...waarom niet...
Zo gauw er...Neus keel oren klachten komen...en niet alleen bij Kinderen...moet er toch een licht
op steken gaan...in de Medische wereld...

Meeste kans...
die heeft een Virus...

Veel Virirussen...moeten gewoon uitgeziekt...
voor andere Virussen lijken er vaak...preventieve methodes te bestaan...oa Vaccinaties...
maar met keel en neus en oren...
lijkt de meeste kans...het is een Verkoudheids Virus...

Nog niet zo lang geleden...zeiden mijn visites en logees...Ben jij doof? Ik?
Ja je zet de TV steeds harder...
Ja maar het komt... zo slecht door...vonden zij dus...van niet...
Tja dacht ik
dan moet het... aan mezelf liggen...

Ik ging met de vingers...vanaf schouder de keel route voelen...tm boven de oren aan toe...
en voelde echte pijnlijke plekken...
zelfs tm in het hoofd beginsel aan toe...

Ik ben eerst de oren gaan uitspuiten...wat niet veel opleverde...
Deed Otrivin in de neus...gaf meer lucht ruimtes...ik had nog niet echt last van
de voltes ervan achterin de neus...ontdekte pas met de Otrivin dat het er wel vol zat...achterin dus...

Ik ging ...in de oren...Olie van Zwitsal spuiten...daarn een watje erop doen...
om de boel is wat te verzachten er...hete weertypes en cv tijd types...kunnen die oren routes danig doen
uitdrogen...ook zwemmen of badderen in het zoute zee water...en wandelen op de stranden...met zeewinden

Ook bepaalde medicijnen en medische kuren kunnen de oren doen uitdrogen...ook bestralingen (bij oa kankers)
door het hoofd...daarvan droogt er erg veel uit...
Mijn DJ werd doof na bestraling en zei...ze hadden hem er al voor gewaarschuwd...er worden ook mensen
doof van...van bestralingen...

Ik ben hem toen ook...die route mee gaan doen...eerst goed uitspoelen...water met olie...
dat kan al geven...droge harde stukken...eruit...
Met die zelfde Zwitsal olie...toen de oren weer droog waren...daar olie in spuiten...
na een paar dagen...kon die opeens alles weer gewoon horen...

Datzelfde deed ik dus pas...ook bij mezelf...
de pijnlijke BUITENKANT route smeerde ik 2x per dag een dot Vicks op...en in de oren...olie druppelen...
en ik na een paar keren per dag...een Asperiene van Bayer 500 mg en dronk veel water en thee
en Koffie...en vruchtensappen...

Ik neem bijna nooit welk medicijn dan ook in...zonder eerst wat gegeten te hebben...
maar gewoon op de dag...dan neem ik een Maria koekje voor en na de medicijn inname...dat is
om de maag te beschermen...en vooral veel drinken...veel mensen nemen 1 slokje drinken met medicijnen
innemen...dat is veel te weinig... voor de maagbescherming!

Ik kocht Otalgan voor oorsmeer en Otalgan tygen oorpijn
(ik had geen oorpijnen...maar wel gebiedspijnen)
Dat druppelde ik wat dagen in... en toen stopte ik er weer mee...kijken wat dat alles er aan gedaan heeft...
de dagen erna...kwamen droge stukjes uit de oren...
(Dus niet met water in de oren gaan...maar het middel ...de werken laten doen...
olie en evt Otalgan...
opeens hoorde ik ...alles ...weer gewoon...

Ik denk ook ...dat ik een aparte Virus gehad heb...wat op neus en keel en oren sloeg...
maar dat ontdekte ik pas...
toen ik met de vingers...de hele keel route volgde aan beide kanten...dat er iets gaande was...

Het leek
of ik gewoon ouderdoms doof aan het worden was...
Maar mi ook dat...komt ergens vanndaan...

mi en wel van een bepaalde Virus...
Typisch zo'n virus waarvan men zegt...ziek het maar gewoon uit...er is niks voor...
bij bepaalde verkoudheids Virussen bv.
Dat kan dan wel zo zijn...
maar... misschien is er preventief defensief etc. nog wat aan te doen...zelf...
en
dat was ik dus aan het doen...bij mezelf pas...(en indertijd ook bij mijn zwaar zieke DJ tijdens
de rij bestralingen...vooraf thuis al...)wat olie in de oren druppelen...(Ik deed dat met Zwitsal olie...en toen
had DJ geen last meer...van doof worden...van bestraling...want dat droogt... die hele route intern van de
oren...erg uit...) Maar ook Virussen kunnen dat doen...ook de cv aan en zee water en zee winden ...etc.

En lang niet bij iedereen ...of niet meer...doet Penicilline wat..ed dingen meer...ook met eh... dat!!!

Misschien zit er ...een tip in...Zie maar...

Knf en Groetjes van LT) :roll:

PS.

https://nos.nl/liveblog/2456749-kroaten ... ten-gevaar

:roll:

_____________________________________

Ik las dit...

Sint Maarten zal eventuele excuses voor slavernij maandag afwijzen

Tja... eh dan kunnen ze nog excuus halen...bij de Oorsprong der dingen...bij de Verkopers van de Slaven
die ene en die paar en wat circuitjes...die er heel erg ...rijk mee werden...

Dus dan moeten ze zijn...voor excuus en evt herstelbetalingen...in hun
van oorsprong eigen thuisland...in dat Afrika zelf!!!
Die... hun eigen Mensen... aan den vreemden... verkocht hebben...en die er ...baje rijk...mee werden...

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 17 dec 2022, 19:13

Ismael... :)

https://www.youtube.com/watch?v=jmzT2JdG8Lc

(IK las dit...

Geen enkele arts kan een burn-out vaststellen, zegt psychiater en hoogleraar stress en veerkracht Christiaan Vinkers. Als ziekte bestaat een burn-out niet, zegt hij. En dat is een probleem, want het komt er nu op neer dat mensen met het label ‘burn-out’ aan hun lot worden overgelaten.

Volgens mij zijn het zwaar overbelast zenuwen...en/of erbij...het denkwerk is te zwaar
overbelast...

Het ontstaan kan totaal verschillend zijn...
Maar teveel is teveel... is plots teveel...
Of
en
Of
Te weinig is te weinig ...is plots...te weinig...

Vaak zijn het externe dingen die het doen...
vb Een Leraar kan het prima doen met een klas van 25 Kinderen...maar alengs zitten er 30 ...35
40...in de klas...Zo'n Leraar gaat te ver over de eigen tax kunnens...

Denkens en zenuwen gaan op stokjes...gespannen staan...

Ik schreef pas nog over ...onrustige benen...dat mensen vaak wakker houdt of wakker maakt

De voelende kwaal lijkt in de onderbenen te zijn...maar tast je de route af met wat vingers...blijken
er vaak veel hoger...pijnlijke spierknopen te zijn...
bij ontspanning ...ritst het naar beneden...en roetst met een knal weer terug...

Daar is dat ook mee gaande...
Spieren en zenuwen gaan op stokjes...gespannen staan...(Overspannen)
(Het zieke er aan...is misschien niet wat men voelt...maar de spieren en zenuwen knopen...kunnen er
elders...pijnlijk van worden ...en zelfs ontstoken van zijn...

De hele dag op platte schoenen lopen en in de weekenden...op de hoogste hakken gaan lopen en dansen ed
ergens ontstaat...Overbelasting...

va...Onderbelasting komt mi nog veel meer voor...Mensen leven een rustig leventje...op een
dag kopen ze... een fiets...best duur...en die moet dan ook ...fors gebruikt...in de weekenden...

Lang niet alles gaat via het werk...
maar werk en thuis sytuaties...kunnen allebeide de oorzaken zijn...van Burn-Out...
(Overspannen tm zwaar overspannen)

De overdrijvende macht...komen ze tegen...relatief kunnen gemiddeld leraren 25 Kinderen
in de klas wel aan...maar niet 40 of 50...

Ziekenhuis en Verpleeghuizen dito...waar ze eerst met z'n 8ten
voor waren...werden er 7 en toen 6 en toen 5...wgs forse bezuinigingen...van buiten af...en
toen werden het er 4...en toen 3...

De overdrijvende macht...van elders vandaan...komen ze tegen...komt op ze af...

Als alles nog goed gaat...
blijken de eigen kinderen thuis ziek...
Tja wat nu ...Hier en N U?

Of alles is goed geregeld...met werk en thuis...
maar dan...blijkt de Fiets of brommer...gestolen...
die je zo hard nodig hebt...
best duur nieuwe kopen...
toch gedaan...wat weken later...ook die fiets werd gestolen...
Voor bus of tram...moet eerst een eind gelopen...en terug dito...na een harde werkdag...
er
kan duizend en 1 redenens zijn...waardoor mensen Overspannen geraken...via Uit en/of Thuis of via het Werk...
net als met die
Onrustige benen...
er
kan duizend en 1 redenens zijn...waardoor mensen Overspannen geraken...via Uit en/of Thuis of via het Werk...

Omdat het vaak inmiddels... teveel om op te noemen is...klappen veel mensen ervan dicht...
of gaan juist overdreven veel praten...waar het niet gepast is ook...
of ze zijn... plots...de verwarring van nabij...
Huilen om van alles...en nog wat...ze worden een heel zielig hoopje Mens...
zo ingestort en wel...
wgs Overspannen tm zwaar overspannen...

Heel vroeger... lieten ze die Mensen erg veel slapen...Thuis of in een Instelling...eerst het lichaam weer wat op orde zetten...en aansterken...en dan de bewegings therapie rustig opbouwen...evt samen met Praattherapie...
Sommigen deien in Groepen beter anderen juist niet...met de herstelfases...

Vaak is er geen 1 oorzaak...als de oorzaken op het werk liggen...dan ligt het niet aan de Partner...
met therapieen gaat het zelden of nooit ...over het werk ...als oorzaak...
Maar ook
Therfapeuten kunnen er niks mee...
als de Overmacht van elders vandaan komt...
De overdrijvende macht...komen ze tegen...relatief kunnen gemiddeld leraren 25 Kinderen
in de klas wel aan...maar niet 40 of 50...
Zulks bv.
Daar kan een Therapeut ook niks mee...veranderen ahw.
dan maar leuteren wordt dat...of alles ...aan prive ligt...
Terwijl juist alles heel goed geregeld was...prive...
en maar doordramen dat het aan de partner ligt...komen er op uit...
ze halen ze uit elkaar...de enige opvang en hulp die ze nog hadden...

Nieuwe oorzaken...(Die het nog erger maken...dan het al erg is...)
De Therapeuten!! Sociotherapeuten...hoe komen ze erop...
zeker tigs goedkoper dan een Psycholoog of Psychiater...

Sociotherapeuten doen dat
N L Therapeuten...(je bij je besten weg houden)
Van de regen in de drup ...Therapie is dat...Weg wezen er!!!

Dus het valt niet mee...als de oorzaken buiten wie dan ook ligt...
die de oorzaken ook niet kan opheffen...

Blijft over...een goede lichaamlijke herstel proces...vooral met een poos echt veel slapen...en
dan de beweeg opbouw...
alleen daarvan knappen... erg veel mensen al van op...krijgen weer weerstand ed.
Soms is een andere type baan beter...om te gaan nemen!!!
Is Misschien... niet beter voor het land...maar...wel... voor jezelf...

Eigenlijk is het allemaal Natuurkunde...met Over druk en Onder druk...
(Net
als met die onrustige benen)
Op het werk perse op hoge hakken te moeten lopen...van wie eigenlijk?
en thuis ...op platte schoeisels gaan lopen...of net andersom...
Vrouwen overkomen dat meer dan mannen ...las ik laatst...
maar die hebben geen hoge hakken aan...en dan weer platte schoeisels...aan...
ook niet met de dans uitgaans weekenden...

Dat het geen Psychische oorzaak is en ook niet van het roken is
maar van... foute schoeisel is...zo onnozel ...kan de oplossing zijn...

De Kwalen...Dat het geen Psychische oorzaak is ...en ook niet van het roken is
maar van... foute prive bezighedens...zo onnozel ...kan de oplossing zijn...

Vooral veel bejaarden...een rustig stel...kopen een fiets en fietsen vele kilometers opeens
Spieren en ook zenuwen...Kan je vergelijken... met een elastiek...
trek die is uit...en dan... te ver...

Nou dat dus...

Een goede Arts... wacht als een...Slang...daarom hebben die... het Esculaap...
Met geduld ...is een schone zaak...
en wacht...wanneer het (Hij of Zij)...moet...aanvallen ahw...
tussen de 1000 en 1 verhalen door...

Wij als gezin...gingen is op Vakantie naar Vlieland...met die brede
prachtige stranden...echt om van bij te komen vakantie type...

De Tweeling 5 jaar toen...als altijd...sliepen ook daar vrijwel meteen...

DJ en ik gezellig in de Huiskamer...
opeens een Dorpse Straat Orkest kwam er aan...

Ik zei tegen DJ ...Ik ga even bij de Kinderen kijken...(Het voelt niet goed aan m'n water)

KWAM IK BOVEN DAAR...LAGEN ZE ALLEBEIDE GEBOGEN MET HET HOOFD NAAR BUITEN
EN MET HET RAAM...OP
HUN NEK...

iK SCHROK ME COMPLEET DE GEKS IN...VAN ENGTES...TILDE VOORZICHTIG HET RAAM OMHOOG
ZAG 2 STOKJE VALLEN...
GELUKKIG WAREN DIE ...OMGESTOTEN GESCHOVEN STEUNSTOKJES VOOR EEN OPEN RAAM...ERG KORT!!!

Maar dat is ook zoiets...waar de zenuwen... van op stokjes kunnen gaan staan...
ook zo'n zenuwen toeval...
heeft niets te maken met...
Kwalen...Dat het geen Psychische oorzaak is ...en ook niet van het roken is
en niet van de Partner is...
maar van... een foute prive bezighedens...zo onnozel ...kan de oplossing zijn...
maar wij hadden dat helemaal niet door
dat in de slaapkamers...de beetje open ramen... op stokjes steunden...

Ik de slaapkamer in gelopen...zag 2 kinderen lichamen en beentjes...maar hun hoofden zag ik niet en ze zeiden
allebei helemaal niks...kijkende naar de straatorkest...

Ik zag het raam... op hun beider nek liggen...en m'n hart sloeg keihard en toen een ronde stil...

Maar bij mij...zat de grote schriks ...er goed in...vanaf die dag...

Je hebt geen flauw idee...wat je als Ouders zijnde...mist...niet gezien hebt...als gevaar...
en waarmee zit nog meer gevaar in ...daar...met die prachtige brede witte stranden...
ik liet die hele vakantie...geen Kind uit het oog...

Lekker ontspannen
terug komen op het werk...is er dan niet bij...
waar personele te korten...hoogtij viert...

Over druk...Overmacht van buiten af...daar...kunnen de Therapeuten ook niks mee...
maar misschien wel wat met overspannen zenuwen...

Heel vroeger... lieten ze die Mensen... erg veel slapen...Thuis of in een Instelling...eerst het lichaam weer wat op orde zetten...en aansterken...en weerstand opbouwen...en dan de bewegings therapie rustig opbouwen...samen met Praattherapie...
Sommigen deien in Groepen beter anderen juist niet...met de herstelfases...trajectes...

Om voor de kosten een Label te moeten geven...gewoon eerlijk zijn
men is Overspannen...of zwaar Overspannen...en men noemt dat... in deze tijd...Burn-Out...
En
Patienten daarmee...vind je...VAN HOOG TM lAAG...TM in alle lagen van de BEVOLKING...
Te Hoge of te Lage druk...Zie je wel... als het erop aan komt...is alles wat is...Natuurkunde...
Natuur scheikunde en Wiskunde...
maw Het valt zelf te berekenden...
als men er de data's van weet...
maw erop te voorspellen...is soms een makkie...
maar kom dan niet
met onzin aanzetten
als het om ...schoeisels...of fietstochten of weekenden dansen ed... gaat
is het niet iets ...Psychiatrisch... en is het ook niet... van het roken!!!

Ze kleppen vaak teveel onzin tegenwoordig...(en dekken daarmee de ware oorzaken)
Alles voor de Economie...
geklep is dat...
Dat geeft wantrouwen en complottheorien...
ipv.
50 Kinderen in de klas...is gewoon teveel is teveel...is plots... teveel!!!
maar daar kunnen de Med Therapeuten ook niks mee!!!

Ze kleppen vaak ...teveel onzin tegenwoordig...(en dekken daarmee de ware oorzaken)
Alles voor de Economie...
geklep is dat...
Dat geeft wantrouwen en complottheorien...ed dingen meer...

Ik ben toen mijn eigen Therapeut gaan doen...
liet de Kinderen wat maanden naar een Kindertehuis gaan en de Weekenden thuis
en toen ik weer weerstand had...
ben ik me gaan ...Omscholen...Boekhouden en MBA gedaan...was ook beter
voor mijn doorgezakte rug...van het werk...met bekken instabiliteit...

Geleuter alles ligt aan je man...want voor hem...had je dat niet...
is te gek... en te eng... om aan te horen...maar de groep... waar ik toen in zat...ze deden klakkeloos
wat die Therapeuten zeiden...met hun...Hier en Nu ...Methode...

Heel vroeger... lieten ze die Mensen...(die zenuwenlijers)...erg veel slapen...Thuis of in een Instelling...eerst het lichaam weer wat op orde zetten...en aansterken...en weerstand opbouwen...en dan de bewegings therapie rustig opbouwen...samen met Praattherapie...

Ik ben toen mijn eigen Therapeut gaan doen...Weken... door de weeks slapen...en slapen...en slapen...
en dat pakte helemaal niks te slecht uit!!!

(Bestond er nog...Gezinshulp...had ik... dat... genomen...maar dat was weg bezuinigd...

Maar mijn zenuwen op stokjes...had een opbouw trajectes...van personele tekorten op het werk
en diefstallen van onze nodige spullen...en dan de zeer ondernemende actieve Tweeling
maar... die stokjes ...onder de open raam (Zoiets onnozels...had voor alle twee...fataal... kunnen aflopen...als
de stokje ...veel langer geweest waren...) en dat denkens blijft dan hangen...blijf altijd extra oppassen...
dus... plots...genoeg is genoeg is genoeg...
is dagen...de te hoge druk...in het hoofd...

Heel vroeger... lieten ze die Mensen...(die geworden zenuwenlijers)...erg veel slapen...Thuis of in een Instelling...eerst het lichaam weer wat op orde zetten...en aansterken...en weerstand opbouwen...en dan de bewegings therapie rustig opbouwen...samen met Praattherapie...

Nou zo kan die wel weer...

https://nos.nl/wk2022

Fijne Avond...

https://www.youtube.com/watch?v=LOT4ckLD7ts

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 18 dec 2022, 05:21

Elspeet... :)

https://www.youtube.com/watch?v=RfaSCr6rv-8

(Ik las dit...

COLUMN
JASPER VAN KUIJK
De overheid moet nodig eens onderzoeken wat er gebeurt als algoritmes of robots het werk gaan doen

Deze is er wel ...heel erg laat mee...als alle Crisussen ervan... al gaande is...
:roll:

Ojeetje...
Heb ik iets gemist ...in mijn opvoeding...scabreus ???

BOEKEN
De dagboeken van Henry ‘Chips’ Channon werden lang te scabreus geacht. Nu gelukkig niet meer.

En met alle vele scholingen gehad ten spijt...Ik ben dat woord...nooit tegen gekomen...
en welk gemis is dat dan wel???

Maar ja...mi kan je niet alles tegen komen...maar...ik kwam...als jong kind... op de radio
Bach al tegen...

https://www.youtube.com/watch?v=TTiV6HTYL6U
Bach - Weihnachtsoratorium

:roll:


Inwoners EU krijgen extra heffing voor CO2-uitstoot auto en wonen


Net nu de mensen massaal geld te kort komen...
en zwaar bezuinigen op Gas en Strooom en Water...
Heb je dat soort dingen weer...

(Of we alles...aan rekeningen... dubbelop krijgen...is dat!!!)

Inwoners EU krijgen extra heffing voor CO2-uitstoot auto en wonen

Ik las... dat doen ze via de Gas rekening...maar allen die geen eens een auto hebben ...Hoe zit dat???
en Wonen is al zo ...veel en veel en veel ...te duur gemaakt...Hoe zit dat?

:roll:

In memoriam
Jumbo-pionier Karel van Eerd zag als eerste de klant echt staan

De vraag blijft...Hoeveel...ARME WIJKEN er...sindsdien... in het land... erbij zijn gekomen...via het
lage loon personeels beleid...en alle toegenomen trucs erbij...(Na 1 of 2 jaar eruit...de volgenden zijn goedkoper dan ...eh zij... Die vorigen...massaal... de Bijstand in...etc. Jaar in Jaar uit etc. etc. etc.
1 en een paar steeds rijker...de rest...

Ik hoorde pas...er zijn al 400.000 Marokkanen in ons land...en dan de niet genoemde rest nog...(via dat systeem
jaar in jaar uit...
Alles mag...(gedekt en wel)... die ene en die paar en wat circuitjes...behalve ...een Sigaar!!!
1 en een paar steeds rijker...de rest...

De vraag blijft...Hoeveel arme wijken er...en Daklozen...en Huizen tekorten etc.etc etc en
overal op... moeten bezuinigen etc. etc. etc. tm weg bezuinigen is er
sindsdien... gaande...in het land... met ...dat systeem...

1 en een paar steeds rijker...de rest...
Zwembaden weg bezuinigd ...zwemlessen...gymlessen...conchierses en schoonmakers op scholen
weg bezuinigd...Ziekenhuizen Bejaarden- Verpleeg- en Zorg- en Kindertehuizen en gevangenissen en dito personeel
en Stadhuizen...en lands defensie terreinen...Bibliotheken...JeugdHonken etc. etc. etc...allemaal weg bezuinigd...
steeds meer boxen bij de belasting erbij en steeds meer eruit gehaald...als aftrek...Kinderen Jongeren die Study schuld kregen...en mensen met een Pensioen 15 jaren geen Koopkracht Index meer kreeg...

2/4 of meer...meer Politie nodig...wgs zwaar toegenomen criminaliteiten...(Zelfs met de ergste
zaken...De minste straffen ...wgs de meeste gevangenissen zijn... weg bezuinigd...)etc. etc. etc.

Opsporing verzocht
werd sindsdien te eng om naar te kijken...
steeds meer armoedes en daklozen...in het land...etc. etc. etc.
Was tm 3 jaar wachten op een (huur) huis werd 6 jaar werd 9 jaar werd 13 jaar etc.
1 en een paar en wat circuitjes...steeds rijker...en...de rest...betaalt het!!!

en toen?
Inwoners EU krijgen extra heffing voor CO2-uitstoot auto en wonen

etc. etc. etc.

:roll:

Ik las dit...

Film Armageddon Time: ‘Huh, zaten er negers op jouw school?’

Volgens mij is dat...N...woord al heel lang eruit...
is uit de tijd...
Een oud woord ervoor... uit de Kast halen...kan zijn
Creolen...Dat is het donkere (van origiene) Afrikaanse ras...
(Het...N...woord is ...vanuit de Slavernij tijdperk...vandaar... het is zwaar beledigend ...en is ...traumatisch en is
uit de tijd!!!)
Het...N...(Neger) ...woord is een Slavernij tijdperk...scheldwoord...Creolen ...Creool is gewoon...het van oorsprong
ongemengde...Donkere Afrikaans Rassoort
woord...Ras net als... Maorie's elders Friezen Franken en Saksen...die zich inmiddels over de hele wereld verspreid hebben...

Trusten allemaal en
Fijne Zondag
https://www.youtube.com/watch?v=RfaSCr6rv-8

Gr en Knf van LT) :roll:

________________________________________________________________________________
PS.
Ik zal het nog 1x trachten ...uit te leggen...

Toen we nog massaal grote gezinnen maakten...was er regelmatig zware werkeloosheid gaande...
wgs teveel aanvoer aan mensen op de arbeids markt...

Toen we gingen leren over de ...Wereld Overbevolking...en steeds minder Kinderen namen...
(Vooral in de Westerse landen)
Dus kwam er Personele tekorten...

De Groothandels ed haalden ze... bij bossen uit... een verre Bush...Riff ed
ipv
dat het Mensenaantal naar bedoeling verminderde...vermeerderde het gigantisch...

(Maar mensen gehaald...uit de verre Riff ed...zijn meestal ongeschoold...
(We hebben er al een miljoen analfabeten van ...in het land...ook dat nog) met eh
1 en een paar en wat circuitjes...steeds rijker...en...de rest...eh eh eh!!!

Maar wat gebeurde er...via de W-Werk Migranten...kwam er geen personeel ...op alle fronten nodig binnen...
op geschoolde gewenste niveau's...nodig...mi dat
gaat alleen ...via Vluchtelingen V-Migranten...Hun diversiteit zijn er velen...qua geschoolde en gewenste niveau's...
Daar heeft het hele land wat aan...
aan W-Migranten hebben alleen... die ene en die paar en wat circuitjes wat aan...
1 en een paar en wat circuitjes...steeds rijker...en...de rest...eh eh eh!!!

Het personele tekorten
kwam dus...vanaf dat wij...veel minder Kinderen namen...wat de bedoeling ook was...omdat de
Aarde werd leeggeplunderd...met die massale Overbevolking...op de Wereld...
Tegenwoordig telt het Klimaat ook mee ...ermee...(en snel water tekorten en overvolle wegen etc)

Om de tekorten aan landelijk Personeel...is aan diversiteiten nodig...
kan je telkens weer lezen...er moeten meer W=Migranten komen...
maar dat hebben we hopelijk nu al wel gesnapt...
1 en een paar en wat circuitjes...steeds rijker...ervan...en...de rest...eh eh eh!!!

Eigenaardig blijft ...ze hebben elk jaar nieuwe 160.000 W-Migranten nodig...
Niemand vraagt zich af...waar zijn de vorigen gebleven?
Tja eh...in de Bijstand...

De vraag blijft...Hoeveel arme wijken er...en Daklozen...en Huizen tekorten etc.etc etc en
overal op... moeten bezuinigen etc. etc. etc. tm weg bezuinigen is er
sindsdien... gaande...in het land... met ...dat systeem...
maar dat hebben we hopelijk nu al wel gesnapt...
1 en een paar en wat circuitjes...steeds rijker...ervan...en...de rest...eh eh eh...zit met de gebakken peren!!!

ipv De V-Migranten... uit wel verschillende...telkens weer... EU Grensgebieden Asiels te halen...naar lands Kunnens en Vermogens...
(Voor die grens asiels... betalen we ook voor...maar er Mensen eruit halen ho maar
alles wat uit zichzelf
er tussendoor komt...nemen ze aan...ipv die moeten gerug...naar het eerste land
van binnenkomst...zoals de EU afspraak was...en vandaaruit ...worden ze dan ...door EU landen opgehaald...
ipv
Denkt het...Lands systeem... alleen maar voor die...ene en die paar en wat circuitjes...om voor hun
W-Migranten massaal toe te laten...alsmaar weer...

Eigenaardig blijft ze hebben elk jaar nieuwe 160.000 W-Migranten nodig...
Niemand vraagt zich af...waar zijn de vorigen gebleven?
Tja eh...in de Bijstand...de volgenden zijn nog goedkoper getruct...dan de vorigen...
maw
Alles mag die ene en die paar en wat circuitjes...

ipv
Wij helpen
de Vluchtelingen... en zij... helpen ons... aan Lands Personeel...en wel op ...alle fronten!!!

mi Zo gauw ze Nederlands kunnen spreken ...mogen ze ook moeten kunnen werken...en bijdragen
aan de AZC's kaMER HUUR EN ETENS ED...QUA kosten ed.
En betalen dan ook... aan de...Eigen Zorgverzekering etc.
Met dat systeem...zo... tot ze ...een huis krijgen...
Of ergens op Kamers gaan wonen ...of intern ergens...

maw We hebben als Land...sowieso veel meer... aan de V-Migranten...dan aan de Massale W-migranten...
dat laatste creerde massaal...armoede en achterstands wijken!!!

1 en een paar en wat circuitjes...steeds rijker...ervan...en...de rest...eh eh eh...zit met de gebakken peren!!!
Met
dat
systeem
Dat
moet
is
afgelopen
zijn!!!

(Dat houdt dan wel in...dat ook Groothandels ed hun Personeel normaal leefbaar loon moet betalen
niet dat ze erom
de prijzen per product dan gaan verhogen...(Dan schiet het nog niks op!!!)
maar minder winst per product moeten ze ...voor zichzelf...en aandeelhouders...maken!!!

(Ze moeten...minder winst... per product ...voor zichzelf...en aandeelhouders...maken!!!
ipv zij de miljoenen tm de miljarden aan winsten...en de rest steeds armer en armer...
Misschien zit daar... een taak... voor de VN in...opdat het Wereldwijd moet toegepast...
met het leefbare te betalen inkomen...voor elke werknemer en werkneemster...inkomen...naar Lands Munt eenheid
leefbaar niveau...)

Gr van LT) :roll:

Pas ging het nog over Donoren bij Euthanasie...
Ik schreef toen
mi de kans dat het lijf nog goede organen ed hebben...is bij
Psychische Euthanasie redenens...
deze vind ik zo'n vb
https://www.ad.nl/video/productie/esthe ... der-346167
Geen idee of ze het daarmee geregeld hebben...ik denk van niet...het
gaat er zelfs helemaal niet over...Dat is een vb van een Zwaar gemiste kans...

Maar organen gebruiken bij ...Terminale Eutha's
...zou niet mijn tip zijn...
grootste kans...de metastasen ...zitten overal in en op en aan tm...in het bloed
of anders kan het... in het DNA zitten...die zware ongeneeslijke ziektes...

Grootste kans ...voor pos...Donoren gebruik... bij Euthanasie...is mi dan...
het vb van deze video...(legde ik pas al uit...maar nu met Video erbij...)

Gr van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 18 dec 2022, 22:59

Peettante... :)

https://www.youtube.com/watch?v=ejm3Q5ZKr28

(Ik snap en weet ook maar zo niet alles...
dan lees ik het vaak ...een paar keren...
Ben dan al blij...als ik er dan...ietsjes ...van snap...

Dat heb ik ook met dit artikel...
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/we ... ~bd947888/
‘Wetenschappers maken wormgat’: hoe dat bericht fysici in rep en roer bracht

Ik denk...dat ik een jaar of 8 was...
Achter de Boerderij ...waar ik als Pleegkind 5 jaren toen woonde...was een goot heide gebied...
Ze waarschuwde me...Niet voorbij de Loopgraven te gaan...

Grote Mensen kunnen van alleszeggen en roepen...of het de gewoonste zaak van de wereld is...maar
ik had geen idee...waar ze het over hadden...
Loop graven...??? Lopen die graven???

Op een dag...pletterde ik ...zomaar plots ergens in...al wandelende over die heide...
Een zwaar begroeide beetje diepte zag ik...en dat liep maar door...als ik erin bleef lopen
was ik op een gegeven moment...ergens...buiten mijn bekende inmiddels gezichtsveld...

ze konden er volgens mij... alleen maar in liggen om te schuilen...te ondiep voor grote mensen en
zelfs voor mij te ondiep...zo ongeveer zat ik dat te bekijken...en over na TE DENKEN......Plots
in mijn hoofd...Alles wat er is.is ook in elk Mens te vinden...

Dus ook de producten in het Heelal te vinden...maar ook...De Kennis...
en zelfs God is ...in elk Mens te vinden...

Die plotsers ...zo noemde ik dat...plots in mijn hoofd...was beslist een Volwassene...dat aanneemt...Het
Kind...een Kind ...weet en begrijpt het wel...

Net als de Ouderen van die Boerderij...pas op de Loopgraven...ga niet verder dan dat...
Maar Het Kind...Ik...had geen flauw idee waar ze het dan...over hadden...
Tot je het ...al of niet plots...ergens in je leven...tegen komt...
O bedoelden ze dat...

Natuurlijk ging ik ...als energiek en beslist nieuwsgierig Kind...voorbij de Loopgraven
en nog verder... die grote Heide op wandelen...om te Zien en te Weten...wat er verderop te doen is...
ver...voorbij... die waarschuwing...

Ik kwam een waterval tegen...en vond dat... helemaal Hemels...lekker koel drinkens...en met blote
voeten er in lopen...dan gaan zitten om de voeten te laten drogen...want ik moest wel weer...(Dat hele pokkenend) terug lopen...
Ik had geen idee waarvoor ze me waarschuwden...
Ga niet voorbij de Loopgraven...

Als ik daar voorbij ging...kwam ik soms een Schaapherder tegen met veel Schapen...
en ook...groepjes Padvinders...en een groepje Soldaten...en af en toe iemand alleen...net als ik...Ik
groette alles en iedereen vriendelijk en liep dan door...
Nooit enig probleem er gehad...

Het gevaar vond ik meer...voor de Loopgraven ...dan er achter...

Op Kinderen... konden ze vroeger ...echt op los rammen...als ze iets deden wat niet mocht...
of fout gedaan hadden of te laat binnen voor het eten ed.
Of als je iets zei...
als Kindzijnde...

Als ik Nu... terug denk...aan dat toen...denk ik altijd...
Hoe snel...is ons eigen denkens eigenlijk...Hoe snel ...ben ik in het verleden...iets van vele jaren terug...maar
toch...binnen een seconden of wat...is mijn denkens terug naar daar...

Zulkse dingen
zat ik al... als Kindzijnde... te over denken...maar zei er natuurlijk... helemaal niks van...
maar plots schieten die gedachtes van toen...me nu... weer te binnen...

mi Heeft het ...beslist afstand...ons denkens...
in oa Tijdlijnen...
Toen ...en Nu... en plots... of tzt

Waarom kan je ...een heel Dorpse leven ...van de metene ...weer voor je Zien...terwijl er bv 71 jaar tussen zit...
toen ik 8 jaar was en nu ik ...79 ben...
Als een soort film... zit dat dus ...in je geheugen...
iets... registreerd alles...
Ook die verre wandelingen van me...over de grote heide daar...

Zomaar een man op me af...als je zo loopt en niet zo...ben je sneller thuis...
Die man...zag aan mijn snelle pas...wel...op de terug weg...die moet in dat dorp daar zijn...
zomaar gratis advies kreeg ik...zo onderweg...

Allen die ik er tegen kwam...kan ik binnen een tel...me weer voor de geest houden...
er moet iets zijn
tussen tijd en ruimte...wat ...dat ...doen kan...

Nou oa zulkse gedachtes krijg ik...als ik een voor mij nauwelijks te begrijpen artikel lees...en het ...her lees
en evt nog is lees...
Ik schiet meteen...de Tijden en Ruimtes door...
en toch moet iets... dat doen...dat zulks... uberhaupt...kan...

maw Als Alles wat is...
ook in elk mens te vinden is...
Alles wat ...Natuurkundig en Scheikundig en Wiskundig te berekenen is...
omdat alles wat is.is Natuurkundig ...en Scheikundig... en Wiskundig...

Nou ja hoe zit dat...met die Wormgaten....dan...
met die gigantische snelheid...tussen plaats (ruimte) en tijd ed.
binnen in ons eigen denkwerk...

Met Kennis quizen... denk ik ook vaak aan dat soort dingen ...ondertussen...
De ene weet gigantisch veel en met een snelheid...tigs sneller dan... de andere Kandidaten...
nog vaker zeggen Mensen...Ik weet het wel...maar kom er... niet op...

Hoe kan en kunnen Mensen weten...dat je het Weet...maar er toch niet op kunnen komen...
missen die ...een supersnelle...sluikse wormgat route of zo iets...
of zit daar tussen
choleterol troebeling...
of zijn met alcohol gebruik en/of harddrugs gebruik of eten met te weinig vitamienen en minefalen...die
wormgaten sluiproutes verstopt...

Mijn Man DJ zei vaak...waar denk je nu aan...dan zei ik meestal...dat wil je niet weten...
en het zomaar zeggen en uitleggen lukt me toch niet...het is teveel ...om op te noemen zelfs...nl.
ALS... DE SLUIPROUTES OPEN STAAN...OVERSPOELT HET... M'N EIGEN GEWONE DENKENS NL....

Maar als ik zulkse ...ingewikkelde artikelen lees...schiet me ...al dat soort van denkens ooit gedaan...me
weer te binnen...
tm die ene zin...op die grote Heide plots...Alles... wat er is...zit ook ...in elke Mens... te vinden...
of te wel...in je zelf...
(Hoofdfactor 8...de Wetenschap)

Hoe dat ook zij...er zijn altijd... andere Mensen...die iets nieuws helemaal afkraken...
ook met dit artikel...
Maar hoe vaak bleek ...iets nieuws ...het begin ...der (nieuwe) dingen...

Als ik er... niet aan wil...of er de Jota niet van begrijp...leg ik het ter zijde...
kraak het niet af...misschien kom ik... het onderwerp ...later nog is tegen...en snap ik meer dan eerst...weet
je veel...
Zoiets zal het toch mi
ook met echte Wetenschappers moeten gaan...

misschien kom ik... het onderwerp ...later... nog is tegen...en snap ik meer ...dan eerst...weet
je veel...of vanaf later...ik kan er zelf zelfs ...opeens...wat mee...
ipv het compleet af te kraken...
de werken van Wetenschappers...

Ver na de dood van een Wetenschapper...werd die... in de eer hersteld...las ik laatst...
want die bleek achteraf... volkomen gelijk... te hebben gehad...
maar die kwam...tijdens zijn leven... de arrogantie ten top tegen...en de jaloezie en
ongeloof ed dingen meer...tegen
van
andere Collega's Wetenschappers...

Ik denk... nooit zo...ik denk eerder...ik mis er... teveel over... om er een oordeel... over te kunnen geven...
misschien kom ik... het onderwerp ...later nog is tegen...en snap ik dan meer ...dan eerst...weet
je veel...of vanaf later...ik kan er zelfs...zelf wat mee...
ipv het compleet af te kraken...
de werken van Wetenschappers...

Maar als de Wetenschap... het aanbied in een artikel ...zodat de hele Burgerij het hele Volk
het kan lezen...
dan waag ik me daar ...welis aan...het te gaan lezen...(Voor ik weet...hoe het heet...ben ik alweer
op de Grote Heide...en denk...als alles in de mens te vinden is...zoekt en Gij zult vinden...)
maar zonder de kennis van de Echte Wetenschappers...kom je er niet ver mee...met die Hoge Wiskunde
Scheikunde en Natuurkunde...
en met al die massale data berekeningen...
Gelukkig vond men de Computer uit...

Ik schreef pas weer...ze zullen ...alles...gaan ontdekken...wat des Mensens heeft...aan levensvragen...

Maar duurzamer voor het klimaat is...het in een Mens ...te ontdekken...via Mensen...dan via Ruimtereizen ed.
en onderschat ...het voer voor Psychologen... niet erbij...Maar...Het moet ahw wel realistisch blijven...
en uitvoerbaar te blijken...
met... die eh wormgaten...zal'k het zo zeggen...

maw woorden...ook Toegepaste Psychologen en Klinische Psychologen ed...kunnen er aan deelnemen..te zoeken naar... de supersnelle sluis methodes...Tussen Tijd en Ruimtes...via oa ...de
wormgaten...

Nou zo kan die wel weer...

https://www.youtube.com/watch?v=ZF3AmFRQa3A

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 19 dec 2022, 09:27

Tante... :)

Ik las dit...

slavernijexcuses aan op acht plekken wereldwijd
Zeven leden van het kabinet zijn naar Suriname en het Caribisch deel van het Koninkrijk gereisd. Zij zullen daar vanmiddag toelichting geven op de speech die premier Rutte om 15.00 uur houdt in Den Haag, waarin deze naar verwachting excuses maakt voor het slavernijverleden van Nederland.

Staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) gaat naar Aruba, minister Karien van Gennip (Sociale Zaken) naar Bonaire, staatssecretaris Alexandra van Huffelen (Koninkrijksrelaties) naar Curaçao, staatssecretaris Marnix van Rij (Financiën) naar Sint-Eustatius, staatssecretaris Maarten van Ooijen (Welzijn) naar Saba, minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) naar Sint-Maarten en minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming) is in de Surinaamse hoofdstad Paramaribo. Zij volgen Rutte's speech via een livestream.

Kritiek rond mogelijke excuses slavernij: ‘We zouden Weerwind een pak slaag met de zweep moeten geven’

Sommige Nederlan­ders rillen bij de gedachte dat er herstel­fonds komt voor nazaten van slachtof­fers van slavernij

______________________________________________________________________________________________________

Lekkere bezigheid...excuus aanbieden...
en dat over iets...waar we zelf geen ene aandeel... aan hebben...

Volgens mij...excuus aanbieden...is altijd iets spontaans en eenzijdig...naar een ander toe...

Voorbereidende excuus ...en iedereen bemoeit zich ermee...nooit eerder van gehoord...

Mijn moeder was een nazaat en daarom ik ook...van de gevluchte Hugenoten...uit Frankrijk...
Ik heb nooit gedacht...daar moet excuus voor komen en herstelbetalingen...
Dan kunnen we de 80 jarige oorlog met Spanje er ook wel bij halen...
en alle ooit oorlogen...
maw Velen zijn excuus verschuldigd...en misschien wel met herstel betalingen...

Maar bij mijn weten...heeft Nederland behoorlijk uitgepakt met herstel betalingen in dat Suriname
vanaf einde Slav ernij...
er moesten huizen voor die vrij gekomen Mensen komen...straten en wederopbouw ed.
We gingen zelfs ...met een actie op de NL TV geld ophalen voor de bouw van een Ziekenhuis in
Suriname...Ik bedoel waar gaat het over ...als het over Herstelbetalingen gaat...

Men wilde schijnbaar af van Nederland...via 1 een paar etc.
en men kreeg hun eigen Zwarte Regering...
en daar kwamen ze aan...160.000 zwarte vluchtelingen...uit Suriname...
naar een hetend van origiene wit land toe...
Daar gevoelden die schijnbaar zich toch veiliger bij...dan bij eh...

Maar vcvoor miljarden is erin gestoken...om die vluchtelingen op te vangen...ze moesten namelijlk
wel allemaal wonen en scholen...en gezindheids zorg en bijstand geld om te kunnen leven...
Herstel betalingen aan iets...wat nou niet is... de schuld van de witten was...maar de schuld van eh...
heet dat nou...van hun eigen ras?

Vreemde geschiedenissen zijn er gaande geweest...in het verledens...
Je vraagt je toch eerst af...Hoe kwamen al die zwarten...in dat Continent van Zuid Amerika terecht...
maw Wat ik de oorsprong redenens ervan...

Bleek dat hun eigen zwarte land leiders...in Afrika...ze verkochten aan den vreemden...daar werden er een paar heel erg rijk mee in dat Afrika...
en hebben die ooit iets aan ...Herstel betalingen gedaan...aan oa dat Suriname???
Ik heb er nooit over gehoord of gelezen...
Maar doen
of alleen de Witten slecht zijn...en de zwarten als dupezijners goed zijn...
gaat toch echt...een brug...te ver...

Tel al die massale vele miljarden is op...die zijn besteeds aan de zwarte hetende Surinamers...zelfs
toen het de schuld van de Witten niet eens was...omdat er een zwarte Regering inmiddels er was...

Ik dacht in die dagen ...best vaak zat...(jaren 70 en 80 vorige eeuw)
hoe zit dat...velen van de zwarten...hebben de ...P...aan de witten...maar vluchten als
er een Zwarte regering gekomen is...naar een van origien wit land...
en in de miljareden ...aan herstel betalingen...kwam maar zo...op ze af...
en kregen dezelfde kansen ...als de hetende witten...
Er kwamen achter elkaar zwarte hetende ...Dokters en Dominees en Advocaten en Leraren and so on...
in ons land ...wgs de juiste schijnbare opvang...en de zwarte hetenden...Oma' s en Opa's kregen ook gewoon
AOW in ons land...
en werkelozen Jongeren en Middelbaren...gewoon bijstand geld...

Kortom vanuit Nederland...er zat vaart achter de integratie...van vluchtelingen oa uit Suriname...en ook uit de Antillen...
Kortom er was aan evt Herstel betalingen al lang en breed voldaan...door de Nederlandse hetende witte Nazaten...
aan de hetende Zwarte Nazaten...
En er werd toch wel...massaal gemengd getrouwd...mooier kan je het mi niet bedenken...

Vroeger dacht ik... best vaak...mi De hele wereld ...zou gemengd moeten gaan trouwen...of samen gaan wonen...misschien komt er dan...een beter Mens uit voort...
Betere Mensen...dan die van ...alle eeuwen...er voor...
dat genoeg heeft...aan al die oorlogen...en uitbuiterijen ed dingen meer...
zodat er is ...echt vrede op aarde komt...in de Mensen een Welbehagen...dat moet ergens een begin hebben...

Ondertussen hebben wij...in het van oorsprong wit land...ook een getinte Minister...en toen?
Vanuit het zwarte ras uit Suriname...
Kritiek rond mogelijke excuses slavernij: ‘We zouden Weerwind een pak slaag met de zweep moeten geven’

Nou wie daar ook maar iets van moge snappe...ik niet...
ipv Trots te zijn...dat een hetende zwarte ...zoiets...als Minister geworden... bij de Witte Regering... heeft bereikt...
nou ja... zo zou ik denken...als ik een zwarte was...
Het is veel kunstiger... als Witte
in dat Zwarte Parlement een hoge functie te bereiken...in dat Suriname...
van deze Tijd...met dan wel...telkens de zweep... er achter aan...en dat weer...van de hetende zwarten...

maw Veel zwarten... zijn niet voor niks...gevlucht uit dat Surinaamse land...toen de Regering er werd bekleed door
Zwarte Mensen...en misschien nog wel...die 160.000 is inmiddels 360.000
dat betekent... de helft van de zwarte inwoners van Suriname...is gaan wonen...in een van origiene ...Wit land...

Nou ja over die dingen denk ik welis...
mi De hele wereld ...zou gemengd moeten gaan trouwen...of samen gaan wonen...misschien komt er dan...een beter Mens uit voort...

Betere Mensen...dan die van ...alle eeuwen...er voor...

Dat genoeg heeft...aan al die oorlogen...en uitbuiterijen ed dingen meer...
zodat er is ...echt Vrede op aarde komt...in de Mensen een Welbehagen...dat moet ...ergens ...een begin hebben...
in de Mensen een Welbehagen...dat moet ...ergens ...een begin hebben...
in de Mensen een Welbehagen...dat moet ...ergens ...een begin hebben...
in de Mensen een Welbehagen...dat moet ...ergens ...een begin hebben...


https://www.youtube.com/watch?v=h7qhWyBBEhI

Mooi meegenomen...dat onze Zielszijnde Vorm...geen kleur heeft...
Maar de kleur aanneemt van ...waar het op rust...of op ligt of zweeft...
maw alle kleuren is er mogelijk mee...
en dat heet al Vrede...in de Mensen een Welbehagen...

maar dan... gaat het over het....Eeuwige Hiernamaals...
daar is iedereen gelijk...qua huid en haar etc. ed.
(en de zweep ... is er ook niet... erbij...scheelt weer herstelbetalingen ...nodig er...)

Maar waar men
Huis en haard ...en de hele inboeldel bij elkaar krijgt... en scholingen en Zorg etc.
en ook nog leef geld...mi dan
zijn... de Herstelbetalingen ...allang (tm in de vele miljarden)...terug...betaald...

Nou ja zo ongeveer denk ik er over...
op deze koude Maandag Morgen...
waar gelukkig alles
het nog doet...denkende aan ...de bewoners in de Oekaraiene...in de koude
Wintertijd...

Wat zoveel ...te mekkeren ...over een...excuus...
Waar gaat dat over...
tm de zweep erbij...
De meeste oorlogen... zijn ontstaan via 1 een paar...opjutters...onthou dat maar...
Voorkomen is ...beter...dan genezen...

maw als de Marokkaanse Voetbal ploeg... de Troost wedstrijd verliest... en men schrijft er
helemaal niks over...nergens...dat betekent...laat al die reacties er buiten...in het Nieuws...
mi
moeten ze... dat ook doen...met die opjutters...als het over... een Excuus gaat...

Laat die ene en die paar en wat circuitjes erbuiten...en zet ze als Ongewenste vreemdeling
op het vliegtuig...naar Suriname...als ze beginnen...Wij zwarten...luisteren niet meer naar wat
de Witten willen...

Weg wezen met die...dat is... mijn tip...

Dan kan de rest
in Vrede
en Welbehagen leven ...in dit land...en dat... is toch...waar het om gaat...

En Oja...als men... op de Antillen Eilanden
niet eens Nederlands willen praten... tm dito...op hun TV uitzendingen
zijn niet in de Nederlandse taal...als zijnde Nederlandse Gemeente...
maar wel neg Mekkeren... over een excuus... van Nederland...
(Na alle massale kosten ...er al aan te hebben geven... daaro ...en ...hiero...)
mooi... die ook ...zelfstandig te maken...en ze... voortaan...bij hun EIGEN... zwarte Regering ...te laten...

Dan kan de rest
in Vrede
en Welbehagen leven ...in dit ...NEDERLAND...en dat... is toch...waar het... om gaat...

Nou dat was me...de type-oefening... weer wel...
Fijne Maandag allemaal...

https://www.youtube.com/watch?v=fvmGUP3DRws

Knf en Gr van LT) :roll:

PS.
Zo trots op het Afro zijn...in deze tijd kunnen ze ook daarheen...
maar hoe is het in bv oa oa oa...Nigeria...sinds een Zwarte regering...

Het Nigeriaanse leger heeft met opzet kinderen vermoord onder het mom van terrorismebestrijding, meldt persbureau Reuters na meer dan veertig getuigen te hebben gesproken. Volgens het leger zouden de kinderen terroristen zijn - of later worden - omdat ze verwekt of ontvoerd waren door Boko Haramstrijders.6 dagen geleden

'Nigeria vermoordde duizenden kinderen onder het mom van ...

Ach ik bedoel maar...

En Oja...als men... op de Antillen Eilanden
niet eens Nederlands willen praten... tm dito...op hun TV uitzendingen
die zijn niet eens...in de Nederlandse taal...als zijnde... Nederlandse Gemeente...

Maar wel neg Mekkeren... over een excuus... van Nederland...
(Na alle massale kosten ...er al aan te hebben geven... daaro ...en ...hiero...)
mooi... die ook ...zelfstandig te maken...en ze... voortaan...bij hun EIGEN... zwarte Regering ...te laten...

En die met die ...Top Racistische uitspraken...(in dit geval om een excuus)
op het Vliegtuig zetten ...met een enkeltje
weg wezen hier...terug naar waar ze vandaan komen!!! (Betekent tevens...Einde eindeloos...Sinterklaas spelen ...
voor ze... hier...)

Wij hebben genoeg...aan onze...omtrent...eigen slecht...vandaar...om...te herstellen...

Zo denk ik er over!!!

:roll:

__________________________________________________________________
Ik vind elke reclames ook...met zo'n...QR-code...om geld te storten... ook voor goede doelen
te eng ...om aan te zien...

We weten helemaal niet...wat er... op die QR-Codes staan...maar moeten wel
toestemmend ...erop drukken of... het toestemmend het scannend inleveren...
met
onze
Bank rek nr
erbij...

Als er ergens mee
gerotzooid kan... mensen belazerd ed...en te bestelen ed...is het daar wel mee!!!

Simpel om te doen...er zelf...eentje maken ...dat de ander...al hun geld laat overschrijven...van je bank...op zo'n code
gemaakt...en
voegt die... samen...met een gedeelte van een goede doelen QR-code erbij in...die je scant
die en opstuurt het naar ... eh...
opeens ben je
of je huis of je bedrijf etc. etc. etc.kwijt...
of al je geld...

Jij scant de QR-code
waarop jij... niet weet ...wat erop staat...misschien geef je wel
toestemming... dat je partner de voogd van je kind of kinderen wordt
en die partner... gaat ermee ...naar de Rechtbank...

Er
is van alles mee te besjoemelen nl...
Er is...mee te liegen en bedriegen en te stelen...zo gauw jij op die code drukt of
het scant en opsuuurt...terwijl jij denkt...het gaat maar om ...een donor bedragje...via je bank...
via je eigen opgegeven Bankrekening...
voor het goede doel...
(Maar
Met wat er ...op die ...voor jou niet te lezen...QR-code staat...) gaf je wel toestemming...vanaf
de scan opsturen... of erop drukken... ed.

BB (Bescherming Bevolking)
Kan DAT OOK IS...BIJTUIJDS GESNAPT...VOOR HEEL NEDERLAND ...MET ZO'N QR-CODE WERKT...
EN OP JE AF STUURT ...PER MAIL EN ZO WAT!!!

(Het is zo simpel en goedkoop te maken...dat een simpele mannenkoortje er al mee komt aanzetten
met zo'n QR-code om doneer geld...maar ook OP TV een simpel goed doelentje...met die code
komt op TV!!!
Het is niet alleen simpel en goedkoop te maken...maar ze zijn ook in elkaar te schuiven...die
van anderen...
desnoods rijen QR-codes...om zo geld te verkrijgen...of om zo alles te weten... van iedereen maar
vooral
je bankrekening...)

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 19 dec 2022, 17:48

Tegedelen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

https://nos.nl/collectie/13918/artikel/ ... -een-komma
Rutte biedt excuses aan voor Nederlands slavernijverleden, 'geen punt, maar een komma'

Ik ben niet...Diplomatisch opgevoed...en ook niet in de Politiek taal...
maw Ik ben een ...gewoon iemand...uit het Volk...

Ik vond het...Baye mooi allemaal gezegd...door onze Minister President...

Maar
ik miste toch...de Ware Daders... beginsel spoor...maw Als toen ...die Afrikaanse Zwarte Leiders...hun eigen Mensen
niet verkocht hadden...aan de Blanken Mensen...was er helemaal geen Geschiedenis...over de Westerdse Slavernij verleden geweest zelfs...

maw Daar mag ook best ...de nadruk ...opgelegd...

mi Het Onderwerp...Slavernij...moet sowieso is echt uitgediept...
Zo ze het... nu brengen...lijkt het ...per definitie...alleen een Westerse Witte...bezigheid...geweest te zijn...
maar de Waarheid is...
dat zulks... al eeuwen ervoor...ver voor welke Blanke dan ook...er kennis van had... de Slavernij gaande was...in Afrika zelf... en het...hier en daar...nog steeds er
gaande is...

maw Als hun eigen Zwarte Leiders... van toen...ze niet massaal verkocht hadden...aan de Blanken...was er zelfs geen
Westerse Slavernij geweest...

mi Daar moet dan ook ...iedereen... van doordrongen zijn...anders blijven er ...doorrellen...en is... geen enkel
Excuus... goed genoeg...

Nou ja... dat vind ik ervan...dat doorrellen... sijpelt gewoon nog door...in uitens van ...verschillende
Mensen...over de Toespraak...van Premier Rutte...
maw
Hoe men het ook zou brengen
er zijn Mensen die ...onverzaagdbaar zijn...om het tegendeel te zeggen...en maar doordrammen...
Misschien willen er... miljoenen geld...per persoon eruit trachten te slepen...en is alleen... dat... hun doel ermee...
met dat... door relligerdrammerige praten...er over...
tm met Racistische uitens aan toe...zo van...Wij zwarten...en jullie Witten...
en maar... door... opjutten...

Dan wordt... het tijd...de hele waarheid ...over de Slavernij...uit te leggen en te zeggen...ipv
ergens middenin... er over ...te beginnen...
Vanaf
de Ware Daders... beginsel spoor...

maw Als toen ...die Afrikaanse Zwarte Leiders...hun eigen Mensen
niet verkocht hadden...aan de Blanken Mensen...was er helemaal ...geen Geschiedenis...over de Westerdse Slavernij verleden... geweest zelfs...
Punt?
Nee...Komma...
Want ze hebben ...hun eigen Zwarte Mensen...wel verkocht...en er werden er...zwarte Leiders... heel erg Baye Rijk mee...
en
Toen?
Dan begint het verhaal...over de Slavernij onder de Blanken...dat waren er ook...1 of een paar
en wat circuitjes...die werden er ook...heel erg... rijk mee...

Anderhalve eeuw later...Premier Rutte ...biedt excuses aan... voor Nederlands slavernijverleden, tm geen punt, maar een komma'

Ik ben niet...Diplomatisch opgevoed...en ook niet... in de Politiek taal...
maw Ik ben een ...gewoon iemand...uit het Volk...

Ik vond het...Baye mooi allemaal gezegd...door onze Minister President...

Maar
ik miste toch...Het beginsel spoor van...de Ware Daders... maw Als toen ...die Afrikaanse Zwarte Leiders...hun eigen Mensen
niet verkocht hadden...aan Blanken Mensen...was er helemaal geen Geschiedenis...over de Westerdse Slavernij verleden geweest zelfs...

Misdaad ...tegen de Menselijkheid...is welke Slavernij dan ook...sowieso...
door wie wat en...waar dan ook...

Ik mis nog altijd...het ware...Educatieve...er aan...
dat via ...de Democratie...een einde werd gemaakt...aan de Westerse Slavernij...1863

Het toont tevens aan...dat de meerderheid van ...de Blanken...de Witten...zo slecht nog niet is...
wat men vaak wel ...doet laten schijnen heten dunken doet voorkomen...alleen
de Blanken Mensen zijn ...blijvend...slecht...en de Zwarten zijn ...blijvend...goed en blijvend...de slachtoffers...

Vandaar
mijn plijdooi houdt in...
Begin met ...het Begin der dingen ...en niet ergens... Middenin...
Met
Het beginsel spoor van...de Ware Daders... maw Als toen ...die Afrikaanse Zwarte Leiders...hun eigen Zwarte Mensen
niet verkocht hadden...aan Blanken Witte Mensen...was er helemaal geen Geschiedenis...over de Westerdse Slavernij verleden geweest zelfs...

Verder...
Ik ben niet...Diplomatisch opgevoed...en ook niet... in de Politiek taal...
maw Ik ben een ...gewoon iemand...uit het Volk...

Mijn tip is...
Onthoudt ...de Educatieve Punt ...vooral...in dat Verhaal...mede te delen...voortaan...

https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZiIcmY

Ik vond het...Ook Historisch Gezien...Baye mooi... waardig ...en ontroerend ook...allemaal gezegd...door
onze Minister President...

Gr en Knf van LT) :roll:

PS.
https://lab.nos.nl/projects/slavernij/index.html
Er moet dus staan...Educatief Gezien...

(Eeuwen en Eeuwen...Zwarte mensen ...handelden ...in Zwarte Mensen...en
verkochten toen... hun Zwarte Mensen... aan Witte Mensen...(Tot de Witte Mensen ...na een paar eeuwen...van
Slavernij verleden...
via de
Democratie
er weer mee stopten...)...
:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 20 dec 2022, 06:28

Delen... :)

https://www.youtube.com/watch?v=aKRadU-n104

(The Day After...

Ik hoorde bij Beu gisterenavond...iemand zeggen...Ik was vorig jaar in Suriname
daar speelde het helemaal niet...de Slavernij...(Kwam erop neer...hoogstens als een wetens...dat het eens gebeurd was...)
Schijnt dus vooral hiero ...erg opgejut te zijn...en de Opjutters aanvaardden het excuus dan ook niet...
(Die blijven ahw door rellen)
En de Witten dit en de Witten dat...zo praten die gasten...en Polariseren zo het bij...
in een van origiene Blank ras land...Ergens vraag ik me altijd af...als men zo de ...P...aan een land heeft en aan die
Mensen er...wat doen ze hier dan...
Wij Zwarten dit en Wijn Zwarten dat...zijn nog steeds slachtoffers...
maar daar in Suruname speelt het nauwelijks...

Ik was zelf is wat vakantie maanden in Suriname ...begin jaren 70...Niemand had het er zelfrs over...
maar ze beracisten ontzettend erg wel op de ras van de anderen...Ik had zoiets nog nooit mee gemaakt...
en schrok er wel erg van...Ik was ergens uitgenodigd...voor een etentje...
daar liepen wat hele oude Mensen rond op het erf...
Ik ging erbij zitten en vroeg ze...Wat weet U van de Slavernij tijdperk?
Ze hadden weet via hun Grootouders en overgrootouders...die niet meer leefden ...zelf waren ze ook erg oud...
Op die Nederlandse Platages...hadden ze het zo slecht nog niet...eentje zei...maar het tuig wel...
In Afrika hadden ze die allang aan de hoogste boom gehangen...zulkse verhalen hoorde ik aan...
Orde en netheid werden ze geleerd...en regelmaat ook bij het werk...
Ze hadden er nkiet zulkse zware erge verhalen over...maar dat kon per plantage anders liggen...vertelden ze...
maw De ene Plantagebaas...was de andere niet...

Eentje vertelde dat toen het was afgeschaft...werkten ze er gewoon door...die Plantage baas zei...
dat ze hen met zovelen...niet het lang in konden sturen...allemaal zonder huis...dan werden hetr dieven rovers
verkrachters...moordenaars...op de rest van het land af...
Dus eerst moesten er Huizen en wegen en scholen gebouwd...en toen mochten ze pas weg...Maar die ene
vertelde dat hun Grootmoeder er liever bleef...en werd er Huishoudelijke Hulp...in het grote Plantagehuis...

Ik sprak dus mensen...met nauwelijks rancunes...naar die slavernij tijdperk toe...
Ze vertelden
dat ze zelfs... uit Azie uit vrije wil kwamen...om er te werken...via brieven dat ze het goed hadden
kwamen er steeds meer...uit Azie...

Een week of wat later...was ik ...in een totaal ander deel in Suriname...en sprak er met 2 hele donkere uitziende
oude vrouwen...maar ook die spraken er over...of ze er gewerkt hadden ...alleen niet in vrijheid...maar hun grootouders
spraken er ook niet negatief over...eentje zei...daar waren ze te vroom voor... en wilden dat wij dat ook werden...
De latere Kerkenwerken nam het later van de Plantagebazen...van ze over...ik meen zelfs ook uit Duitsland...

En toen vertelden ze
hoe trots ze waren... Koningin Wilhelmiena...in het echt te hebben gezien er...en werd het gebouw getoond...
waar ze gelogeerd had...ik heb geen ene wanklank gehoord...over de blanke tijdperk er...

Maar ze hadden wel kiets raars...
Zo stond ik te praten ...met een hele donkere uitziende dame...over de tuin bij dat gebouw...er kwam
een veel lichtere huid uitziende Mevrouw naar me toe ...die zei...dat moet U laten...om met het lagere werk
personeel te gaan praten...
Ik schrok ervan...ze keek me er echt boos op aan nl.

Daar heerste toch iets...wat niet klopte...met dat ...berastisten ...van elkaar...en voerden discriminatie naar mensen toe...van het zgn lagere werk niveau...
Zou dat over gebleven zijn...van de Slavernij...zulkse enge...gedragingen...

Nou was ik ...wat ze daar...wat ze toen noemden op stap...met de Upperten niveau daar...en ik sprak met een tuin werkvrouw???
Terwijl ik...in mijn ogen...gewoon met een Mens sprak...over die mooie verzorgde tuin er...

Het was niet eens... een blank persoon...die me best kwaad... die repremande gaf...
Nou echt
ik had zulks in Nederland nooit meegemaakt zelfs...

Wel rangen en standen onderscheidingen...maar er niet mee mogen praten???
en niet praten mocht...met iemand die er donkerder van huid eruit zag...van die licht bruine Mevrouw er...waar ik
dus wel mee mocht praten...

Ik was in mijn eentje...aan het fietsen er...toen mijn vrienden er... een soort siesta erop nahield...op de heetste
dag tijd...ik een Chinese winkel in...en die Winkel baas ...viel ook al zo erg... op me uit...
Dat hij gezien had...dat ik verderop... in de straat...met die donkere ...N...had zitten praten...

Ik zei
dat moet ik toch zelf weten...Ja maar ...het zijn dieven rovers verkrachters...en mijn zaak is al 3x
door ze beroofd...Ik zei... vast niet door die man...waar ik net mee sprak...

Ook die Winkelbaas...werd zo boos...op me...omdat ik hem... tegensprak...
Er was... beslist... een nare enge sfeer gaande...tussen veel mensen er onderling...er...

Ik was dus aan het fietsen...en in... een grote bocht...kwam ik aan de verkeerde kant
van de weg uit...en knalde ...op een haar na...tegen een hele grote zwarte huid uitziende man aan...
Hij keek me aan en zei...
Zo Bleekscheet...
Ik zei...van het zelfde...
en toen moest die lachen en ik ook...

Ik bood een Sigaret aan...en samen zaten we 4 sigaretjes lang...op de rand van de stoep zittende...te kletsen...
Ik kreeg verkeersles ahw...ze rijden er Links nl.
maar ik kwam in de bocht...rechts uit...
en toen
begon die over zijn land te vertellen...of ik ondertussen een boek erover las...zo mooi kon die man
vertellen...Er was helemaal niks mis met die man...maar omdat die erg zwart van huid was...had
ik er volgens... die Winkelbaas...niet mee mogen praten...

Ik zei de Winkelbaas...Ik zou zo iemand wel als Buren willen hebben...
Hij schudde zijn hoofd...snapte helemaal niks van me...wat zij haatte ...zou ik als Buren willen hebben?

Maar zo was de toestand... toen daar...onder de mensen zelf gaande...

Van de Upperten mensen er... niks dan goeds...Ik en ook mijn Tweeling zonen...kregen opeens
elk een Gouden ring...en wel...van de naaste familie...van een Dokter... waar ik in Nederland mee gewerkt had...
die Dokter werd er zelfs... President...

Maar dat kado lag gelegen...dat ik altijd met iedereen heel gewoon was...wat hun huidskleur ook was...
en daarom kreeg ik dat kado ...en mijn Tweeling zonen...toen nog kleintjes... ook...
Zo spraken ze er...over mij er...schijnbaar...
Dus waar de ene
je juist erom... waardeerde...konden anderen je erom...haten...ahw. of erg boos om worden...

Ingewikkeld om zo te leven...

Ze wilden me er wel in het Ziekenhuis hebben er...dat ook breed getoond werd...
Maar de sfeer er beviel me niet...
van veel mensen onder elkaar...
en ik wist zeker...m'n Vrienden waren dan misschien wel van de Uppertens...maar mijn Beroep niveau er...vast niet...
en dan kwam ik uit...op die sfeer er...en dan temaken krijgen ...met dat...de hele dag er...als ik er zou gaan wonen en werken...

Ik zou er vast teveel vijanden krijgen dan...omdat ik...gewoon was...met iedereen om te gaan...en te praten ed.
en mee uit tegaan ed.

Ik maakte daar nog iets aparts mee...
Met m 'n vrienden uit ...een dag naar Cola Kreek...
daar onmoetten ze weer dezelfde vrienden ...waar ik en mijn Kinderen...de ringen van kreeg...

Een gezellig boel ...opeens keihard gekrijs...van 1 van mijn Tweeling...
De Chinese uitziende Dokter sprong op...pakte mijn Kind en smeet die zo
ver de Cola Kreek in...

Het was een erg link precair moment...op de boomstam waar 1 van mijn Tweeling op zat
stikte het van hele grote rode dikke Mieren...
Die kunnen je in de kortste tijd...opvreten...leegzuigen...

Eng dus...maar waarom laten ze... op zo'n strandplek ahw ...oude boomstammen liggen...
daar klimmen vast meer Kinderen op...

Ik dook gelijk ook dat water in ...en haalde snel mijn Kind boven water...
en kreeg bewonderende verhalen op me af...over mezelf...zo snel en zo ver te duiken...en
meteen boven komen ...met m'n Kind...

Maar ik zat nog vol van de zenuwen...
want alle Mieren waren ermee niet af gegaan...
Iemand had... Alcoholade fles in de tas...en smeerde m'n ene zoon daarmee in...
en werd... zo gered...

'Schreef ik wel vaker over...waar ik... een soort Overspannen Neuroot ...van werd...
de engste dingen...konden mijn Tweeling over komen...en daar schrok ik me...werkelijk Ongans van...
of ik er... ter plekke ...een soort van Hartstilstand van kreeg leek dat...
Nou dat had ik daar ook...Alweer... net op het kantje...gered...

Daar kan je heel eng van dromen...van rode dikke Rode Mieren...die je Kind kunnen leeg zuigen...in snelle korte tijd...
en
wat te zeggen...van de dromen...als de steunstokje ...net even langer waren geweest...
met dat open Raam... in Vlieland op vakantie...dan was dat open raam ...op hun beider nek hard geklapt...

ipv werd dat een hele zachte ...neer komen... op hun nek...toen ze allebei tegelijk...gingen kijken
naar een Muziek Korps in de avond...beneden de slaapkamer buiten...
en de steunstokjes verschoven werden...

Nou ik zal alle engs ...die me menige enge droom kostte... niet gaan typen... Nu...maar die van... de
Dikke Rode Mieren...in Suriname... bij Cola Kreek ...staat me nog...levendig... bij...

Maar gelukkig was er ...een Chinees uitziende...Dokter in de zaal...(op het strand )

Een Man... die zo...plots... met mijn Kind van 2 jaar..smeet...ver het bruin uitziende...water in...zonder nog te weten... waarom?
Daar kan een Mens... heel eng... van Dromen...

Ik heb erg veel... leuke lieve Mensen ontmoed... in Suriname...en er overal ...heerlijk gegeten...
Niet te geloven...zo lekker ...elk ras...er... kan koken...

Maar
er gaan wonen en werken...
dat heb ik... niet gedaan...al werd het me ...een paar keren... wel...gevraagd...

Ik wilde gewoon...met ...iedereen ...om kunnen gaan nl. Uit en Thuis en op het WERK!
zoals ik dat ...van mezelf...gewend was...Vandaar...

https://www.youtube.com/watch?v=GUwN8fKGwlQ

Fijne Dinsdag...Knf van LT) :roll:

_________________________________________________________________________________

PS,

https://www.ad.nl/binnenland/boerenfami ... ~a5017bdd/

Boerenfamilie Stroe trots op actie met 60.000 boeren: ‘We doen helemaal niets verkeerd’

60.000 tegelijk...Tracktoren ...met die...Stink...uitstoot...
‘We doen helemaal niets verkeerd’
Maar...is dat niet... tegen alle Klimaat en Milieu eisen in...(???)

Al hoewel...
als er kwalen van mogen komen...Dan heet het (ter dekking) (Dan zijn ze er ook weer van af
en kunnen ze er gewoon... op z'n Data s... etc vele jareen...mee doorgaan)...
al decennia's overal mee) DAN... HEET HET...
Kwalen...Ziektes ervan...
Het is... van het Roken...

:roll:

_______________________

PSS.

Wat me pas ook weer opviel op TV

Zag ik vaker op TV...

Code Rood
alle Burgers moeten in de Huizen blijven
er zit Asbest in de rook...

Een paar Mensen met ...witte bescherm pakken en op mond neus en ogen...
andere
Hulpverleners linie...loopt er gewoon tussendoor rond...zonder enige bescherming...

Komen er Kwalen...Ziektes ervan...
Dan heet ook dat
Het is... van het Roken...
(Dan zijn ze er ook weer van af)

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 21 dec 2022, 09:18

Lenzen...

https://www.volkskrant.nl/brandedconten ... ~ba4694a6/

Wat mij opvalt van tegenwoordig...sinds niks mag...
dat zo gauw ze 18 jaar zijn...gaan ze helemaal los...
Hebben nergens ...het gewone langzame drinkens opbouw geleerd...
om het met 1 of 2 glazen te doen...per avond bv.
Het wordt tegenwoordig... een hele slemp partij...te beginnen met shotjes...
ze missen de opvoedings rem ermee...en maken er een zuippartij van...
Dat heet ze houden van feesten...moet ook elk weekend...

Feesten was vroeger altijd
een bijzonderheids dag of avonds...gelegenheid...
Op Tv wat jongeren laatst...We worden ziek...als we niet feesten kunnen...in
de weekenden...
Ze hebben niet geleerd...in opvoedings trajectes...rustig ermee aan te doen...
hele glazen zuipen ze tegenwoordig achter elkaar leeg...en zoveel...

Pas in de Media...ouders moeten niet drinken...waar de Kinderen bij zijn...Dat vind ik
fout want ze moeten juist die gewone langzamen drinkens leren zien...
tm 2 glazen is genoeg...
Dat leren ze zo niet...die Nikx Generatie...

Ze leren wel ...dat Ouders stiekeme drinkens worden...van alles stiekem gaan doen...waar de Kinderen buiten gehouden worden...
maar kinderen vanaf 16 jaar...zijn geen kleine Kinderen meer...in veel landen bouwen ze dan ...een gezin op...
en werken al...en hebben verantwoordelijkheid te dragen...

Het is een totaal onverandwoordelijk zooitje geworden...om te zien...vanaf hun 18de jaar
nergens de maat geleerd...en geen voorbeelden ervan mogen zien...

mi Je maakt de minste hersenschades...met een langzame opbouw...ipv opeens totaal los ermee...
mi
In alle eeuwen ervoor...dronken de jongeren al stukken vroeger...en de wereld heeft daarvan de
meest grote denkers...en grote wetenschappers van...
en de beste litteratuur ed. dingen meer...
Dat kan je van de Nix Generatie
maar zo niet van verwachten...die zijn bezig...achter elkaar hun hersenen te verslempen...te verzuipen
liefst met snuif en pillen erbij...en feesten het hele weekend bij elkaar...

Terwijl elders op de wereld...anderen van dezelfde generatie...al gezins verantwooordelijkheid dragen...

Er klopt mi iets totaal niet meer aan...met dat niks mag...ook geen Sigaar etc.
Stiekeme
ouders Generaties...is hun voorbeeld...
die de dingen doen...waar de Kinderen niet bij zijn...en de buren en met tv in beeld....ed...
en de opgroei Kinderen mogen nix...
Die slaan massaal door...en hebben nergens de maat geleerd...
der dingen...
Misschien ervan geleerd...dat alle stiekem moet en zonder ouderen erbij moet...
hun weekend feesten...

Ik zat laatst First Date te kijken op TV
De jonge dame wilde beginne met een shotje...en spoorde hem ook aan dat te doen...ze keken op
de kaart...Het woord Rum leek ze wel wat...
Maar bij mij weten
heeft Rum een erg hoog alcohol percentage...
en daat wilden ze mee beginnen...Ze slokten allebei het glas in ene leeg...
en bestelden toen een hetende gewone glas drank...
Ze doen maar wat ermee...zonder enige verstand ervan te hebben...hoe bv de Persentages alcohol ervan is...
en dan waren ze nog niet eens op een Weekend feest...

maw Als er Ouders gewoon zijn...wat te drinken...moeten de Kinderen het juist zien...ook dat ze
leren...na 1 of 2 glazen...stoppen die ouders ermee...
die doen erg lang over die 2 glazen...Maar ze leren niks als ze niks mogen zien...de Nix Generatie...
dus missen ze elke maat...
en dat is vooral ...erg veel waar te nemen...in deze tijd...
en Feesten is geen bijzonderheid meer...maar voor hun een must geworden...om elk Weekend te
gaan feesten...liefst ook nog door de weeks ergens...
zonder die feesten... worden ze depressief...
komt alles op ze af...en is alles ...van het gewone leven...ze teveel...

maw zo ik het Zie...klopt er weinig aan...aan al die anties... op de Opklim Generaties af...
Alles onder het mom van Gezond...
Ondertussen is oa de GGZ nog nooit zo duur geweest...even als de Pillenindustrie...

Wat is gezond...een Generatie...die massaal de grote vergrijzing behaalde...die hebben dus massaal
gezond geleefd...
maw Dan is het logisch te kijken...en hoe leefden die dan wel...
Niet met Nix mag en ook niet met... Alles mag...behalve een Sigaar...

Soms zijn er nog filmpjes met de groten der aarde en per land...
Ze dronken bijna allemaal Alcohol...rustig aan met een glas...en rookten wat af...
en vooral ...tijdens hun werk bezighedens...

Een Nix Generatie...die niks mag...ook geen Sigaar etc.
kavelt hun hersentjes vanzelf al vanaf...
Nog vaker is er mee gaande...ze weten niks...wat men vroeger juist allemaal moest weten
vraag ze is wat...
Gewoon op ze af...bv op Straat...
Al die vele verplichte vele school jaren ten spijt en alle kosten er aan gehad...
wat weten en kunnen ze nu weer niet?
Wat
men vroeger allemaal zo kon opzeggen...

En nog steeds Zie je... Schoolklassen...met de ruggen n aar het Onderwijs personeel toe
zo leert men geen respect...en mist de helft maar zo...van de les...

Apart bij dat First Date is...ze vertellen waar ze wonen...en bijna altijd weert de an der niet...waar
dat is...op wat grote steden na...
Van Lands Topografie...weten er velen...ook helemaal niks...
maar ze heten wel Student...
bv die van de Praktische Toegepaste Psychologie...
die andere moet helemaal uitleggen waar Rozendaal is...
en dan nog...weet die het niet...en rekenen kunnen de meesten ook al niet...en van Lezen houden
de meesten ook al niet...Hun kop lijkt alleen te staan...op de Weekend feesten...en de zuippartijen ed.
evt met snuif of pillen gebrei erbij...zonder enige maat erbij...

En alle Lands Vak fouten en missers en niksdoenerijen namen massaal toe...
en het oplossen ervan...komen ze ook al niet uit...uren dagen weken jaren...en nog gaat het er over...dat
het niet opgelost is...
Hoeveel kost een land vol met Dupezijners ervan?
Is al... in de ...vele miljarden...
vanaf ...Van Nix mag...ook geen Sigaar etc.

Velen van de Nix Generatie...lijken al in een soort van Dementie staat bezig te zijn...
Velp? Waar ligt dat?
Bij Arnhem en waar ligt dat???
Tja bij eh...
in ieder geval boven de rivieren...
Dat mist dan wel ...alle gezelligheid dan bij ons...onder de rivieren...
Het klikt dan al meteen niet...die twee...

Vaak zie je een stel...dat erg goed bij elkaar past...en toch wil er eentje niet verder ermee...
ze zijn om niks al ontevreden...over de anderen...
om 1 ander dingetje al niet...
Soms kan ik het nauwelijks geloven...wat ze tonen op TV...er zijn best prachtige mensen erbij...maar
de meest sukkelige ...van de twee...is er ontevreden over...
De meest lelijken...van de twee...
hebben vaak een hele lijst... hoe de ander eruit moet zien...zeker afgekeken van films en
willen ook ...net zo eentje...
Of
die ander moet wel een eigen leven hebben met baan erbij ed.
en dan klopt het precies...staat het die ene niet aan...dat die andere... een eigen leven heeft opgebouwd...
Onnozelheid viert hoogtij...
Ook dat nog...nog steeds niet wetende ...waar Velp ligt ...en de andere niet ...waar Rozendaal ligt...
Het klinkt tever buiten hun eigen comfort zone...

Nou ja... als je zulkse Programma's kijkt...als Oudere Generatie...leer je vaak erg veel...van de Generaties... van deze tijd...
met niks mag...ook geen Sigaar...hoe dat uitpakt...

Ik denk... dat ik 14 jaar was...en met Oud en Niew kregen we als Kinderen... een piep klein glaasje...wat
de ouderen ook dronken...Nou daar leer je het wel snel van af...Gatsie...
Nou ja...zo ging het bij mij...ik drink nog steeds geen alcoholische dranken...

Ik bedoel ...dat gaat niet op...dat Kinderen doen ...wat de Ouders doen...ermee...

mi De invloed van Ouders wordt zwaar overschat...
Die zgn Gezondheids freaken...met hun gemaakte Nix Generatie...en met Kerst mogen de Ouders ook nix
anders gaan de kinderen ...het ook doen ed dingen meer...die vergeten...dat Kinderen 70% of meer...buitenshuis zijn...met
de hele dag op School en clubs en de straat spelerij ed.en met mede Studenten...
sinds beider ouders werken...is het al een wonder je eigen Kinderen tegen te komen...dito met
de etens tijden...
Ik bedoel ...dat gaat niet op...dat Kinderen doen ...wat de Ouders doen...

mi De invloed ...van Ouders van tegenwoordig...wordt zwaar... overschat...

Ik las... in een media krant...een Moeder klaagt...Mijn Kind scheld me uit ...Wat Nu?
Maar
sinds ...in de TV series ...alles mag...behalve een Sigaar...zijn alle schelwoorden ...naar de
volwssenen toe...al tot ze gekomen...via de buis...

Een tik mag niet... een corrigerende tik ook al niet en met straf naar hun klamertje
is geen straf meer...dan hoeven ze thuis ook niks te doen...hun leven is al vol met de apps...daar moet
ook aan voldaan...

Ik zou die Moeder geen ene tip kunnen geven...

In Engeland gaan erg veel Oma's en Opa's zo snel mogelijk ver weg een huis kopen...vanaf AOW
op naar
de no where...scheelt weer ...op te moeten passen...gratis en voor niks en dan met alle scheldwoorden op ze af
die de nazaten... van de tv series leren...
en alle snuif en pillen gebruik kennen ze al...maar Opa met een pijpje en Oma met een sigaretje...kraken ze af...
heet ongezond...en dat is nog maar de vraag...
want ergens is die Oudste Generatie...zo massal zo oud van aan het worden...
Dat moeten die Nazaten ,,,van ze...nog maar trachten te worden...
met hun Nix Generatie...met Nix mag...ook geen Sigaar...

Wat mij opvalt van tegenwoordig...sinds niks mag...
dat zo gauw ze 18 jaar zijn...gaan ze helemaal los...
Hebben nergens ...het gewone langzame drinkens opbouw geleerd...
om het met 1 of 2 glazen te doen...per avond bv.

Het wordt tegenwoordig... een hele slemp partij...te beginnen met shotjes...
ze missen de opvoedings rem ermee...en maken er zuippartijen van...
Dat heet ...ze houden van feesten...moet ook elk weekend...

Maar zijn nu al vergeten...met de Studenten leeftijd...waar Velp ligt en Rozendaal...

en ik met een bakkie Koffie en een Sigaretje erbij...weet het op mijn 79 jaar nog...
Gewoon vroeger op School geleerd...

Ik bedoel... als het over de Hersenen gaat... en het geheugen ermee...
lijkt de... Nix Generatie...over het algemeen...vet in de verlies stand...en dat... al erg vroeg...ermee...

maw Wat heet Gezond?
en wat niet?


Pas trachtte ik nog te typen...als men bv diaree heeft...wordt de binnen wand... van de darm Flora schraal
en pijnerig...
maar als ik iets eet...met Mayonaise...is het zo over...
Het legt ahw...een bescherm vet laagje er over heen...en kan dan snel weer overal tegen wat
we ook eten en drinken...

(Neem ik altijd al wel de beste van Calvee...)

Maar wat wordt... het meest afgekraakt...heet zgn Ongezond...Vette dingen...

Ik bedoel eigenlijk...ergens moeten die massale Darmkankers vandaan komen...
en al bij velen op jonge leeftijd...

Ergens na tigs fruit...krijg ik geheid zo'n 2x ;per jaar diaree...ervan...
Dan ga ik altijd ...Patat met Mayo eten...en alle ellendes...is dan bijna meteen weg...
Ik zie
het als ...een bescherm vet laagje ...dus wat is gezond en wat niet...is maar hoe je het bekijkt...
maw 1 of 2x pw een Patatje met...zie ik niet als iets slecht...(als tussendoortje)
en sla met Mayo ed.
Het legt ahw...een bescherm vet laagje er over de Darm flora heen...en kan dan snel weer overal tegen wat
we ook eten en drinken...

En toen ik... ver in de AOW leeftijd een groot Darm onderzoek kreeg...met uitslag Dallas 9
hoogste score van goed...wist ik... dat ik gelijk heb ermee!!!
Blijft over
de lijn...
Dus geen overdrijving met Vet...en Suikers ...en met Zout...
maar alle 3 heeft het lichaam nodig...
Hersenen zonder suikers...kavelen erg snel af...
Dus in mijn Koffie en Thee...doe ik de kleinste Suikerklontje in...
Dus geen overdrijving met Vet...en Suikers ...en met Zout...

Blijft over...waar zit de Gemodifiseerde rotzooi allemaal in...vanaf toen werd men op de S wereld steeds dikker en dikker...
Soja was bedoeld uitgevonden...voor de hongerigen in Afrika...opdat ze het er...met 1 maaltijd konden doen...
en er al een dik buikje van kregen...

tegenwoordig
als je al gewoon...3x eet... word je al te dik...blijft over...
waar zit... de Gemodifiseerde rotzooi en soja...allemaal in...

Nou zo kan die wel weer met de typeoefening...

https://www.youtube.com/watch?v=TTiV6HTYL6U

Fijne Midweek allemaal...Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 21 dec 2022, 22:11

Zender

Afbeelding

André Rieu - Home for Christmas
https://www.youtube.com/watch?v=ucWmucr4guQ

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen en een gelukkig 2023
Afbeelding
Veel liefs en knufs van Ans
Afbeelding

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 22 dec 2022, 01:32

:D Deren... :)

https://www.youtube.com/watch?v=_a0azEIJX2Y

(Mooie kaart van je Ans...Dank je wel...
Ik moet de digitale Kerstkaart en wensen ed nog bijeen maken...
Komt nog...

:roll:

____________________________________________________________________________

Ik keek Ziekenhuis OLVG op TV
en hoorde een Verloskundige zeggen...
dat is anders bij het...Negoroiede ras...

Het...N...woord... komt vanuit de Slavernij tijdperk...is een... zeer Traumatissch beladen scheldwoord...en
wordt ahw ...als een verboden...N...woord...beschouwd...tegenwoordig...

Maar wat dan te zeggen?

Mijn tip is...het ware Ras... te benoemen...

Het donkere ras ...uit Afrika... of er oorspronkelijk vandaan...waar ook ter wereld beland...
heet Creolen...
(zoals ...Maories elders heet ...als vb...en de Friezen en Franken en Saksen ed.)

Dus ...moet mi... het zo gezegd...
Dat is anders bij
het... donkere Creoolse ras...
Of is anders... bij... Creoolse zwangere Vrouwen...(want daar ging het over...omtrent...het bekken
en ...de ligging van de baby...in dat OLVG Ziekenhuis...)


:roll:

____________________________________________________________________________________________

Ik heb dus getrouw alle bedoelde Vaccins in m'n lijf...tm pas de Griepprik...
en om de have klap
maak ik Mensen mee....die langs kwamen...op visite... of als Loge of een Postpakje aan de deur etc
en die bleken wat te mankeren...
vaak de dag erop...of uitziekende al aan het werk...ed dingen meer...
2 Met zeer zware Griep...geveld...die de dag ervoor nog bij mij waren...
eentje zelfs laatst met Corona pos getest...

Ik ben nog steeds benieuwd...hoever strekt de weerstand bij me...als ouwetje van 79 jaar...
met al die Vaccins in m'n lijf...gehad...

Ik heb wel iets eigenaardig...altijd al gehad...
als ik ergens een vaccin ingespoten kreeg...had ik op die armplek weken soms maanden spierpijnen...
en dan was het sweer weg...tot het weer ging opzetten...de spierpijnen in die arm...
dan
denk ik altijd
het reageert op ...de Virus is (weer)...in het land...
en
geheid komen...kort erop... opeens die berichten binnen...er is Griep ...in het land...

Na de eerste Covid-19 prik
kreeg ik ...gigantische zware spierpijnen...niet alleen in de arm...maar vooral
over de hele rug...en met het hele ademhalingsstelsel...

Een inval Huisarts die langs kwam zei...Het is een Virus aanval...maar niet van de Corona...
ik had geen Corona en een neg test...maar het leek meer...of ik een gigantische zware Griepaanval had....gekregen
maar er heerste toen ...helemaal geen Griep...

Ik koin niet eens liggen op die zware zere spieren...en had een hoge kruk voor me gezet...met
een kussentje erop...
voor m 'n bed...en lag voorover zo te slapen...elke beweging deed zwaar zeer...

Elke langskomende oa Mantelzorgers was bezig om er iets tegen spierpijnen op te smeren ...te masseren
maar niks hielp...
Nou had ik enige zware pijstillers nog van mijn toendertijd Terminale DJ...bewaard...
en daarmee heb ik het gered...
want die inval Huisarts kwam alleen met Paracdetemol aan als recept...
en dat hielp helemaal niks...
Trouwens Asperiene ook niet...
Maar wel
die erge zware bewaarde pijnstillers...
(Na zo'n tijd kunnen die hoogstens wat afgezwakt...verder niks...en blijven doen waar het voor gemaakt is...
Zonder dat
had ik me laten opnemen...want elke gewone ademhaling deed al gigantisch zeer...
Maar gelukkig schoot me...opeens... dat bewaarde te binnen...
en daarmee kon ik weer... gewoon in bed liggen...en slapen...

Opeens was het 3/4 over ook...maar die 1/4 spierpijnen ...bleven lane tijd na sudderen...
toen het helemaal over was...had ik dat weer...opeens z'n pijn in die ene arm...vanaf de plek van het Vaccin
en ik dacht...de Corona neemt toe in het land...en dat was toen ook zo...

Ik ben toch de 2de en 3de en 4de Corona prik gaan halen...en ook de Griepprik pas...
en dat gaf telekens een pijnlijke dreun op de spieren...
maar lang niet zo gigantisch als met de eerste Covid-19 prik...

Ik smeer er tegenwoordig gewone Vicks op...dat helpt weer een poosje...sowieso voor de nachten...
met slapen...maar een gewone Asperiene is nu wel genoeg met veel drinken...

Dus na elke Covid-19 Prik ...qua klachten...nog steeds...wel... een slappe aftreksel...aan klachten
vergeleken...van de eerste keer...bij de volgende boost...
en is dat weg...nog een poos... armspier pijnen rondom de vaccin plek...

En toen kwam de Griepprik erna...
gaf geen klachten...maar lopeens spierpijnen in die ene arm...
dan
denk ik altijd
het reageert op ...de Virus is (weer)...in het land...
en
geheid komen...kort erop... opeens... die berichten binnen...er is Griep ...in het land...

Ik ben toen maar weer begonnen...wgs de...R...is in het land...
met Davitamon elke dag een rode pil in te nemen...
Gaf ik vroeger altijd het hele gezin...als de R in de maand was...Toen van ons gezin had niemand de griep...
Later eentje wel...maar bleef maar 1 dag weg van het werk...toen ging het alweer...

Ze wonen al zolang op zichzelf...
maar toch zeg ik ze...De R is in de maand...koop Davitamon...
De oudste zei...alles is te duur...en ik eet veel fruit...
Kwam die het wekend logeren ging weg...de dag erop hoge koorts en zware hoesterige sgtem...belde
ik heb de griep...
Die was een hele week er behoorlijk ziek van...dacht het kan wel weer...boodschappen halen...bleek
de benen waren nog te slap...en de zware vermoeidheid niet weg...
na dat...logeerde die weer bij me...nog half gaar...
Goed oke...een doos Davitamon mee gegeven...hopelijk heeft die nog wat aan de as Kerst...
De andere (jongste)zoon werkt gewoon...had wel een Doos Davitamon gekocht...en neemt dat elke dag in...i rode pil...
maar die had laatst opeens met de test Corona Pos...en had me net...voor het eerst
sinds Lockdowns ed opgeheven...me omhelst met begroeten...
de dag ervoor...
Iemand kwam op visite en die bleek de volgende dag een zware griepaanval te hebben...
had dus de Virus al in het lijf...toen ze bij mij...op visite was...
Een Pakjes bezorger...ik pakte het pakje aan en die bleek ook niet zonder griep virus te zijn...

Nou ja dan denk ik wel...
Ik ben ...nog steeds... benieuwd...hoever strekt ...de weerstand bij me...als ouwetje van 79 jaar...
met al die Vaccins... in m'n lijf...gehad...(???)
Met alleen een beetje...arm spierpijn...
(Dus ...de pot Vicks en een Asperiene...is het enige... wat ik er tegen... gebruik...
en per dag...1 Davitamon rode pil...dus...)


In deze tijd...Nou ja...dat dus...

:roll:
_____________________________________________________________________________

Ik kreeg alweer een brief...om een boost tehalen...
(Jammer de hoeveelste zetten ze er niet bij...)
Maar eh...
en dacht...zo snel na de Griepprik...

Ik denk dat ...verschillende Virussen...oorlog kunnen gaan vieren ...in een Mensenlijf...
daar
moet dus veel meer...rust tijd tussen zitten...
tussen Corona Virus in het lijf gespoten... en ...de Griep Virus in het lijf gespoten...
en dan alweer ...de volgende brief
om...een boost te halen...

Want ik herinner me ...had een Virus in het lijf ...en de eerste Covid-19 prik tegelijk... gehad!!!

Dus nu... in de zware Grieptijd...met de volgende boost prik...Daar wacht ik dus ...wel even mee...tot ergens in... het
Nieuwe jaar...

https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZi ... wTAhhGlDYw

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 22 dec 2022, 03:23

Rentenieren... :)

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

Ik had dat weer is...dat ik alleen super kleine plasjes produseerde...
wat
ik dan altijd denk...
Ik heb veel te weinig suikers gegeten...

Vlak voor Sinterklaastijd...had ik dat ook al...super kleine plasjes...
Iemand gaf me... een mooie grote Chocoletter Kado...
(Ik ben zo'n type...knabbelt dat wel snel op...en daar ging ik toch van
aan de zeik...!!!)

Dus van de week alweer...

dus ik aan... de grote Pakken...Chocomel...
ipv het ontbijt...
(Denk dat Chocolade met suiker dus het snelste werkt!)
en ja hoor de Nieren werden weer actief
en de blaas loosde gelijk een bak plas...
(Scheelt weer massa's ...teveel aan vocht ...in \het lijf ergens...)

Maar na 3 dagen veel te kleine plasje dag en nacht...
Maar zo link... kan zijn...suiker te laten...zoals ik deed ...met mijn afvallen proces...)
Overigens...de hersenen kunnen ook niet ...zonder suiker...

Dus Koffie en Thee opeens zelfs...dat kleine beetje suikerklontje erin... laten...
de plassen werden steeds minder...kleine plasjes nog maar...
terwijl ik toch genoeg water gedronken had en thee en koffie...

Terwijl ik dus ...uit... de grote sterke Chocomelk pak schonk..DACHT IK OPEENS...
WAT ZONDE EIGENLIJK...

DAT GAAT IN DE AFVALBAK OF PLASTIC BAK...Die lege sterke grote doos...
ipv dat moet goed omgespoeld...en vol met Water gevuld...naar Oorlogs gebieden...
want daar hebben ze verschrikkelijk te korten aan...

Maar helaas PINDAKAAS
HET WAS MAAR EEN PLOTSE GEDACHTE ...EN ...iK DACHT...IN WELKE BAK MOET DAT...
Afvalbak of Plastic bak...

Maar zo denk ik... tegenwoordig... wel vaker...
Wat gooien we ...nu weer weg... elders ...zitten ze erom te springen...
Mensen en Dieren missen er ...water...

Bommen
op de gewone echte levensbehoeftes van mensen en ook van Dieren...gooien is ...een Zware Criminele Misdaad!!!
(Tegen de Menselijkheid ...en... tegen het Dieren- en... Planten- en Bloemen rijk!!!)

Maar wat te doen met ...makkelijk... met de dop ed...met die 2 grote sterke lege... Chocomelk pakken???

Ik zeik... nu wel ...weer normaal...MAAR HOE IS HET... MET DIE MENSEN GROOT EN KLEIN... DAAR...

Nou ja...

:roll:

_____________________________________________________________

Ik denk...kan me vergissen...maar denk
dat die Poetin
met wat... andere landen...hun eigen type van NAVO... willen n a-apen...
dat ze ...daar... mee bezig zijn...

En Dat moet de NAVO voor zijn!!! (Als het om de Oekraiene gaat)

:roll:

____________________________________________________________________

Ik denk ook
als NAVO landen...zo erg veel geld en goederen en energie en inzet besteden
aan 1 land in oorlog...
vergelijkbaar met
1 Voor allen en allen voor 1
en men dat land ziet als...Westers gelijke ed.
Dat dat land... bij de NAVO ...erin bij geschoven moet!!!
En wel van de Metene...!!!...!!!...!!!

Nou ja zo denk ik er over...

(Want mi ervoor kon het niet en een evt erna ook niet!!!)
STEL ER KOMT EEN VREDES ACCOORD...TUSSEN DE OEKRAIENE EN RUSLAND...
Dan ga je niet ...in hetende vredestijd...provosrend lid proberen... bij de NAVO te komen...

maw Ervoor kon het niet... en erna ...ook niet!

Als er via NAVO landen ...al zo erg veel geld en goederen en andere Hulptroepen aan 1 land is besteed...
als nooit eerder tevoren ooit...
mi Zegt dat genoeg...
Dat land... moet bij ...de NAVO ingelijfd...(Nood breekt Wetten)...en wel ...van de metene!!!

Dat zou mijn tip zijn...

Misschien blijft... de tegen partij... er dan...dan pas... met de Poten ...ervan af!!!
(Voordat het...met andere plannetjes aan komt zetten plots...
Ik denk...kan me vergissen...maar denk
dat die Poetin
met wat... andere landen...hun eigen type van NAVO... willen na-apen...
dat ze daar mee bezig zijn...)

https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZi ... 319y7bXqRA
Vandaar...de tip!

Trusten allemaal Gr en Knf van LT) :roll:

PS.

Ik snap niet... hoe dat kan... en hoe dat mag...dat een Nieuws Lezeres bij RTL4
met een sneltreinvaart... de dingen zegt...is vaak niet eens meer... te volgen...
plaplaplaplapla en blabla bla bla en plplaplaplapla...
en dat soort van zulkse Personeel...voert gigantisch de werkdruk zo...en de Bloeddruk...naar anderen toe op...

:roll:
_______________________________________________________________________________

PSS.

Kunnen ze dat in de media is gaan laten
om altijd weer...Maxima aan te halen...als het om de
Kinderen van Koning gaat...
https://www.ad.nl/show/oranjes-op-chic- ... ~a69653e9/
Modejournaliste Josine Droogendijk noemt het tafereel ‘een lust voor het oog’. Zij geniet van de galajurken, diamanten en de vlinderstrik van de koning. Volgens Droogendijk draagt Alexia een asymmetrische jurk van vermoedelijk Zara en oorbellen van saffier en diamant van haar moeder.

Tot het belachelijke aan toe...al te vaak...Zie je wel...ze kunnen het weer niet laten...

(Zo maken ze... elk Zelfbeeld ...van die Kinderen... stuk!!!) (Het gaat in bijna alle artikelen
alweer... om hun Ma....wat ze dragen...)

(Daarom schreef ik laatst...ook al...Geef die Amalia nou is...haar eigen Tiara...want dan draagt ze
ook is... een Tiara
staat mooi op Foto's en erbij staat...het is de Tiara van Maxima...) Dat dus...

Dan staan ze allemaal mooi op de Foto...en staat... bij Alexia...erbij...de oorbellen zijn van Maxima...

(Zulkse dingen... wilt toch geen 1 kind en jong volwasene...in de opgroei...dat neerhalen van zichzelf
via anderen...via Kledij en Sierraden ed. wat ze dragen...alweer blijkt het...van Maxima te zijn...
van
zulkse Kinderen...daar gaat het...Zelfbeeld ...van... aan diggelen...dr van...)

(Dan wordt het tijd...dat ze op dat niveau...zelf die dingen kopen of krijgen...zodat
het van hun zelf is...

(Maar dan nog ...moeten ze
oppassen...
(via zulkse... lukul kousenfiguren)...(Zeggen op TV of in de Media bladen en kranten )...er staat bij
van wie ze het... gekregen hebben...of hebben mogen lenen van ...ed.
maw
Maar dan nog ...moeten ze
oppassen...zulkse familie...etc.

Ze lulkullen... zeggen het... overal mee erbij...en geeft op TV ...een erg...zelfbevredigend beeld...van
zichzelf erbij...die eh...lulkullers)
(Maar...In feite halen die ...telkens weer...zulkse...
Hooggenoteerde Kinderen ...van anderen ...onderuit...)

Die Ouders moeten dus Opassen...want...
Ondertussen...
van zulkse (Hooggenoteerde)...Kinderen...daar gaat ...(via derden)...hun Zelfbeeld ...van... aan diggelen...dr van...)

Kan zo'n RVD
ene Jeroen van de Meyden ...daar voortaan is ...op letten!!!

(Om het te snappen...Stel...Je hebt een Dochter...

ze gaat naar... een belangrijk groot feest...
Is prachtig gekapt en gekleed en ziet er blij en vrij uit...op
de gemaakte foto's ziet er prachtig eruit...
eronder staat...

Opeens...
De omroeper daar vertelt...
Haar Jurk... is gekocht bij...en de schoenen ook daar ...en ook de tas er ...
(Tot zover kan het misschien nog?)

en toen....of de dag erop
onder de foto...
en
de Tiara is
van haar Ma ...
en de Broche ook ...
en het armbandje ook
en de top dure edelstenen ring...is ook...van haar Ma...

Hoe denk jij Jeroen
dat je dochter ...zich zal voelen...
en dat ...overal mee... en ...telkens weer...

mi Wat ze lenen... naar bv een feest
of met fam foto's ed.
van huis uit...gaat juist... niemand ...(buitenshuis) wat aan!!!
en de van saffier en diamante...Oorbellen...die haar Zusje draagt...zijn ook van haar Ma...
https://www.ad.nl/show/oranjes-op-chic- ... ~a69653e9/

Nou dat dus...

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 22 dec 2022, 21:27

Nieren... :)

Ik las dit...

#METOO
In slepende smaadzaak over ‘Ik ook’-artikel eist OM toch straf tegen Brandt Corstius
Ruim vijf jaar na de publicatie van een geruchtmakende beschuldiging hoorde journalist Jelle Brandt Corstius donderdag een voorwaardelijke taakstraf van 60 uur tegen zich eisen. Hij zou te herleidbaar hebben geschreven over tv-producent Gijs van Dam, die hij beschuldigde van verkrachting.

Ik tracht nog welis wat te snappen...

Dus...die Brandt Cortius...noemde toen... de naam niet...
(Ik wist bv die naam niet...
maar... na deze zaak...5 jaar later...wel...
(vlgs Het OM
Hij zou te herleidbaar hebben geschreven over tv-producent Gijs van Dam, die hij beschuldigde van verkrachting.)

Dus via uitens over de zaak... toen...van die Brand Cortius...5 jaar geleden wist ik de naam niet...maar 5 jaar later
via het OM... wel...en 5 jaar later
eist OM toch straf tegen Brandt Corstius...

Nou ja...dat dus...

Ik denk dat ...ene Simon Carmiggelt dit...Hersenkronkels ...zou hebben genoemd...

:roll:

___________________________________________________________________________________

Ik las...AD

Oranjes op chic voor kerstkaart, Alexia draagt saffier oorbellen uit Máxima’s kluis

Ojee...daar typte ik... al vaker over...

(Misschien legde ik het... niet altijd helemaal goed uit...ik vergat... erbij te schrijven
de evt( Psychische) oorzaken achteraf...(Over Zelfbeeld ed aan fladeren...van zulkse Kinderen
in dit hele ...al tijden gaande voorbeeld...
Als Oorzaak en Gevolg
komen van...(buitenstaanders)...Derden... af...

Schreef ik wel vaker...
Men overschat... de invloed... van Ouders...grandioos...(in de Opvoeding)
als 70%
of meer
de buitenwereld ...de dingen... (buiten je om...als Ouders)...bepaalt...

bv
Iemand van het AD
(of degene die zegt of schrijft voor het AD)
schrijft dit...(in een landelijk blad)

Oranjes op chic voor kerstkaart, Alexia draagt saffier oorbellen uit Máxima’s kluis

Nou ja dat dus...

mi Zo moet dat...
Vroeger werd er alleen geschreven via de media
van welke stof de jurk was en welke edelstenen in de sieraden zaten
niet uit welke kluis het kwam...of van wie het geleend was... ed dingen meer...

:roll:

__________________________________________________________________________

Dit vind ik best wel een Hersenkraker...

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-poli ... ~a95637c0/

Kabinet: Politieke partij moet verboden kunnen worden als democratie gevaar loopt

mi
Via de Democratie...bestaat die Partij...

Die Partij heeft dus...via Het Stemhokje...min of meer of veel Stemmen gekregen...

mi Kan men wel...1 of meer Partij Topleden...oppakken en berechten...
maar een Partij...verboden laten worden...door andere Partijen...of door 1 PARTIJ???

(MI VOORAL OUDE PARTIJEN...ZIEN DIE CONSTRUCTIE GRAAG...Alles wat een
NIEUWE PARTIJ ZEGT ...Anders dan eerst...
noemen ze dan...de Democratie... loopt gevaar...

Maar ...met maar 1 zo'n vb... als bv...in de USA
Men kan...mits met bewijs...wel Partij Top Mensen... oppakken gaan...
en berechten gaan...
maar mi
nooit die hele Partij laten opheffen...
(Die conclusie moeten de Kiezers zelf trekken...in het Stemhokje!)
(mi
Of die je aanstaat of niet)
Elke Politieke Partij...is de uitkomst... van de Democratie nl.

:roll:

PS.
Om geen Tweede Kamer overvol met Partijen te krijgen...
kan men wel...de drempel hoger zetten...maw men moet bv
minstens 3 zetels behalen...of 5...voor het een on democratisch zooitje wordt ...in
de Tweede Kamer...of... op alle slakken zout legt...daarmee is niet te werken...

(Een hoop gelulkul in het jaar maar er veranderde niks...blijft over...lang slepende Landelijke Belangrijke zaken...)


Om geen Tweede Kamer... overvol met Partijen te krijgen...
kan men wel...de Kiewsdrempel hoger zetten...maw men moet bv
minstens 3 zetels ..of 5...behalen...bij Landelijke Verkiezingen...om toe te mogen treden
tot de Tweede Kamer...

(Mijn stelling is
maw men moet bv
minstens 3 zetels ..of 5...behalen...bij Landelijke Verkiezingen...om toe te mogen treden
tot de Tweede Kamer...
mi Daarvan wordt ...het hele Electorale Land ...Politiek... Bewuster... van...
tm in het Stemhokje...
De ene
wilt juist die nieuwe erbij...anderen juist niet...
Daarvan wordt ...het hele Electorale Land ...Politiek... Bewuster... van...

ipv Met steeds meer Partijen in de Tweede Kamer...
4 Jaren lang...
(Een hoop gelulkul... in het jaar
maar er veranderde niks...blijft over...een hoop...lang slepende...Landelijke Belangrijke ...zaken...)

maw Zelf ben ik dus
Vrij onverveerd geuit...voor dit...
Een hogere Kiesdrempel!

mi Daarvan wordt ...het hele Electorale Land ...Politiek... Bewuster... van...
tm in het Stemhokje...
en met dit
blijven teveel Electoralen weg...in het Stemhokje...
Een hoop gelulkul... in het jaar
maar er veranderde niks...

blijft over...
een hoop...lang slepende...Landelijke Belangrijke ...zaken...
ook voor alle Dupezijners in het land dus...)
en
met dit
blijven teveel Electoralen weg...in het Stemhokje...
of stemmen...steeds massaler... op nieuwe onbekende Partijen...
(en
Educatief moeten de Scholen dat uit leggen...de Kiesdrempel...)

Zonder Kiesdrempel...en
daarvan heb je dan weer...het gelazer...
Een hoop gelulkul... in het jaar
maar er veranderde niks...

maw Zelf ben ik dus
Vrij onverveerd geuit...voor dit...
Een hogere Kiesdrempel!

mi Moet elke Partij aan... De Lands Wetten... voldoen...

Blijft eveneens over...
(mi
Of die je aanstaat of niet)
Elke Politieke Partij...is de uitkomst... van ...De Democratie... nl.

Gr en Knf van LT) :roll:

_______________________________________________________________________
PS.

Winterstorm teistert VS met recordtemperaturen tot wel 40 graden onder nul
https://www.nu.nl/buitenland/6243781/wi ... r-nul.html

Ik voorspelde ...vroeger... vaak... op het weer...en ontdekte
als bepaalde uitzonderlijk weer... in de Midden of Noord VS gaande was...
kwam het erg vaak...kort erna...met de winden mee...richting West Europa...Misschien
niet net zo...erg Heet... net zo... erg Koud...maar toch...
afwijkend met normaal...was het dan...bij ons ...korte
tijd erop...ook wel...

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 23 dec 2022, 04:46

https://www.youtube.com/watch?v=XMgxfkwZL4k

Afbeelding

AfbeeldingFijne Kerst allemaal. Knf van Lady Troy
Afbeelding

Plaats reactie