WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42503
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 10 mei 2022, 04:55

Taalstraat... :)

https://www.youtube.com/watch?v=m5FXV1zrNh4

(Iemand bekent dit...
Driemaal moord of doodslag
John S. bekent moorden op zorgboerderij in Alblasserdam
op TV bij het Journaal...ze weten nog niet...hoelang die in voorarest moet blijven...
Zo iemand
laat je toch nooit meer los!

Er zijn mi ...rare enge erge ...erg afwijkende gebeurens mee gekomen... in het land...over genomen van elders...
waar elk moordenaar...na
wat dagen of weken... weer vrij rondloopt...om te wachten op de Rechtzaak(?)
(Maar zo hoort het dus niet!)

(Maar vooral (Gedekte) rijke mensen misdadigers...kregen zo de kans...om hem... alsnog te peren...tot dat
een soort gewoonte werd...waar... elke moordenaar...na
wat dagen of weken... weer vrij rondloopt...om te wachten...op de Rechtzaak(?)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... nt-moorden
Dan krijg je zulkse zinnen op TV...geen idee hoelang die... in voorarrest moet...
maw ...die kan... plots ...weer vrij rond lopen...wgs de lange wachtlijsten... voor het Proses!
________________________________________________________________________________________________

Ik denk... dat die Poetin Kaakproblemen heeft...
De onderkaak lijkt gezakt...en ook... dat die last van ...speeksel toevoer heeft...

Vroeger zag ik...al die dingen... plots zo...maar dat heb ik ...gelukkig ...zo niet meer...
er
bestaan dus ook mooie dingen...met ouder worden...bepaalde gaves verdwijnen dan...gaves
waar je ...in wezen...geen ene bal ...wat aan hebt zelf...maar als je het zegt...kunnen ze je wel
de pineut maken...

Als Kind zijnde ...begon dat al...Ik kwam... in een Boerderij Pleeggezin terecht...daar las de Vader ...tussen de middag
hardop uit de Bijbel voor...na het middag eten...plots...in mijn hoofd...Zo is het toen niet toegegaan...ik dat
hardop zeggen...
Ik werd gelijk...voor straf...in het Kolenhok gezet...

Gelukkig ...er was een klein raampje...en ik begon met de kolen te spelen...ze leken me na uren nog steeds
vergeten...ik viel in slaap... op de kolen berg...en werd weer wakker...het was al...donker buiten...

Daar kwam die Moe heette aan...We hebben je helemaal vergeten ...zei ze...
Je bent helemaal zwart...Je bent het Knechtje van de Sint...
om te Zien...

In mijn hoofd...en zo is het... maar net...(Erg lastig is dat...veelal allemaal zinnen...die een kind nog helemaal niet bezigt zelfs...zijn
dat...)

Ik moest onder... de koude pomp... in het deel...en wist... dat ik alles maar zo...niet meer hardop zeggen kon...
daar werd ik...heel erg verlegen van!
(Van van alles denken en het toch niet zeggen!)

Ik leek ...in de leer ...te zijn...voor iets...geen idee ...voor wat...
en ook dat nog...Het...keek plots mee(Zo noemde ik...Het...dat plotse Ziene ...der dingen! Het...doet dit
en...Het...doet...dat!)

Hoe dat ook zij...
als ik ...het knechtje was...dan wat...Het...de Sint!
(Niet dat ik er ook maar... enig nut ervan inzag...van zo'n aparte type gave... te hebben)

Maar ...de ene shock ...maakt het Bewustzijn openen... en een andere shock ...kan het ...dicht doen klappen...

Ik als Peutertje
was bij ons... het huis in brand gevlogen...een zusje was tegen het wasrek aangevallen... dat voor de kachel stond...en mijn
Moeder was net even snel boodschappen doen...alleen...(Ze namen het haar kwalijk...dat ze alle kinderen niet mee had genomen met
boodschppen doen...(Maar dat deed niemand in die dagen!)

Het punt was...ze had met regelmaat... een poosje ...onderduikers in huis...die pasten dan...op de Kinderschare
als ze boodschappen deed...tot die werden opgehaald...ze moesten altijd door...naar Boerderijen...

Met mij... in de Kinderwagen... door de stad heen...eet bonnen brengen...daarmee had ze zelf ook te eten... voor het gezin...
mij terug gebracht... en dan de boodschappen snel gaan doen...was ze aan het doen...

Ik werd wakker... in een Kindertehuis...en had geen flauw idee... waar ik was...en ook niet wat er gisteren was...

Ik miste nog alle woorden...maar zat te meten...te kijken...waar ik in stond...was een klein bedje...en de rest in die zaal
waren allemaal platte lange dingen...waar op een gegeven moment...allemaal Kinderen op gingen liggen...
De afmetingen... waar ik in lag of zat of in stond...was een stuk kleiner...met hoge zij kanten...

Ik was dus nog piep klein...maar weet nog...dat ik geen enkele herinnering had...aan alles ervoor...van voor ...die dag...

Ik was geen jank kind...ze hadden geen Kind aan me er...

In mijn herinneringen...het was een heel harmonieus gebouw...op een paar dingen na...
Kinderen werden er uitgekozen...er kwamen Mensen...zo van ...die willen we wel hebben...en dan verdwenen de Kinderen er...

Er waren ook Kinderen... die ouders hadden...ze konden er alleen het weekend verblijven...een feest voor ze...als ze werden opgehaald...
Ik werd nooit opgehaald...

Met een soort serene rust ...om me heen...was ik alles ...aan het observeren daar...

Op een dag ...werd ik uit gekozen...ik mocht mee...met een Mevrouw en een man en hun zoontje...
Dat zijn je nieuwe ouders hoorde ik aan...

Gelaten
liet ik alles toe gaan...zo het er toe ging...Het zoontje was... vol van zijn pa...die is Piloot zei die en
leerde me...vliegtuigjes vouwen...De Moeder zei blij tegen me...vandaag ga ik met je ...de Stad in...nieuwe kleertjes kopen
ik kreeg 2 nieuwe jurkjes en een paar nieuwe schoenen...we keken elkaar erg blij aan...

Net die dag heette het
Jeugdzorg controle...

De al voor mij ...oude man ...om te zien werd erg boos op die Moeder...en zei...Ik neem haar weer mee...U heeft het teveel
verwend...
Ik werd ...achter op de fiets gezet...en terug gebracht...naar het Kindertehuis...

volgens mij... de tijd die volgde...liet mijn geheugen... het als ...het verleden... weer weg shocken...
want toen ik weer bijkwam... en me weer bewust werd van de dingen
was ik groter...en lag ik... in een gewoon... lang model bed...net als de rest er...

Op een dag...ze zeiden... Je Moeder komt op bezoek...Ik had er geen idee van...dat ik ook zoiets... als een Moeder had...waar was
ze dan...al die jaren?

Een slanke dame... met een hoedje op en grijsblauwe ogen zei...ik ben je Moeder...Of ze met mij mocht wandelen
dat mocht...
Ze hield een heel verhaal...ipv van ons gezin te helpen...gingen ze alle Kinderen verspreid door het land weg brengen...en ik
werd uit de oudelijke Macht gezet...zei ze...want er was met die brand...een Meisje ...een zusje van me...om gekomen...

Ze was haar vreemd gegane man kwijt... en haar huis kwijt... en een dood kind... en de rest van de Kinderen...werden... verpreid
in het land...

Ze mocht mij... niet eens bezoeken zelfs...dat was een geheim tussen ons...zei ze...ze pakte een rol Maria koekjes uit haar tas en we
aten... op een park bankje... elk een hoekje...

Ze leverde me ...netjes weer af...bij het Kindertehuis...ik mocht de rol Koekjes houden...
Dat werd gelijk
door een Leidster afgenomen...later liep ik ...langs het kantoortje en zaten ze ...mijn Maria rol Koek ...op te eten...het enige
kado ...dat ik ooit... van mijn Moeder... had gehad...was dat...

Ik kreeg... de Kleuterschool leeftijd ...en we wandelden elke dag...langs het park van het Paleis van de Koningin...
zo dichtbij was dat...
Als ze ...ons zag...op rij...Ze zwaaide altijd naar ons...met haar hand zwaaiende ...naar zichzelf toe... en wij ...met de hand...naar haar toe...

Op een dag...er was weer een soort van Kijk bezoek...

Een Boer en Boerin en grote dochter...wilden mij wel hebben...
Ik werd... door een leiding ...op een tafel gezet en helemaal uit gekleed...
Ze begonnen...in me te kneden...overal...of ze een Paard Kochten...keken ook naar mijn tanden...
Mooit eerder last van gehad
maar ik schaamde me kapot onderwijl...en zei ook... helemaal niks...Ik liet alles...Gelaten...toe gaan...

Zo weg gehaald...uit de voor mij ...vetrouwde veilige harmonieuse omgeving...Met een Bus tocht... werd dat... op
naar een Boerderij...

En toen begon ...Het...

Het zag alles en Het...zei hele zinnen naar me...
ook dus...die ene zin...Zo is dat vroeger...helemaal niet toe gegaan...
(Ik had er ...geen flauw idee van...wat er vroeger ...zo niet was toe gegaan...maar zei het wel na...hardop...
en belandde
in het Kolenhok...en werd alzo...Het Knechtje...van de Sint...(Van... Het...zo noemde ik Het...)
En zag... in wezen...alle Goed en alle Slecht...
en ook dat nog...Het ...keek plots mee ...met me...

(Ik denken ...dat iedereen... dat zo heeft...maar dat bleek... niet zo te zijn...)
Het ...kon hele zinnen zeggen...in mijn denktaal...maar dan over allerlei dingen...waar ik zelf...nog de verstand... niet van had...)

vb De Juf op school ...ze legde wat uit...wie meer uitleg nodig had...mocht de vinger opsteken...
dan zei ze ...naar de Meisjes kijkende...Meisjes trouwen toch...en met haar hele lichaamstaal...boog ze naar de jongens toe...
en toen ging
plots toch...Het ...toch tekeer ...in mijn hoofd...

Stom Mens...zelf bent U toch ook ...door geschoold...als Vrouw...en U werkt toch ook...en dat ging maar zo door in mijn hoofd...
en toen dacht ik... opeens
ik moet leren... daar niet meer op te letten...op ...Het...want het stoort me...tijdens de Schoollessen...

Er was een Man...in dat dorp...met een hoed op...als die me zag...haalde die altijf...zijn hoed voor me af...
en dat deed die... bij de andere Kinderen ...nooit...

Ik was nooit ziek...maar die dag...zat ik vol met mazelen...de Dokter werd gebeld...en dat bleek dezelfde man
van de Hoed...Hij zei...Je lijkt wel een paddestoel...en daar moest ik zo om lachen...en hij lachte ook...en alle Mazelen vlekjjes... waren plots...weg...zomaar in ene...

Hij zei (later nog welis) Dat komt...Je bent er...eentje... van ons...

Geen idee ...wat die ermee bedoelde...maar ik dacht ...dan wel...Wat doe ik hier dan...op de Boerderij...maar ik was
te verlegen... om dingen ...te vragen...
Ik was al blij... dat ik weer naar School mocht... van de Dokter... en gaf hem...als dank... een brede lach!

Wonderlijk...dat was
de Man... die zijn Hoed altijd voor me af nam... die stond... opeens...in dezelfde kamer...als waar ik...er
op
de bank lag...

Ik maakte... ook welis... wonderlijke dingen mee...dit was er ...eentje ...ervan...

Want dat had ik
wel willen vragen...waarom die dat alleen bij mij deed...zijn hoed af halen...niet eens... voor de Boer en de Boerin...zag ik!
Jammer
ik was zo verlegen als de nete...
ergens van geworden...

misschien wel... van de laatste dag...in dat Kindertehuis...of misschien wel...door dat...Het...want
de zinnen ...die ik door kreeg...klonken vaak... niet al te best...over veel Mensen...

En...Ik was
nog maar een Kind... van zes...Ik zag in wezen...plots...alle Goed en alle Slecht...
en ...ook dat nog...Het ...keek... plots... mee ...met me...en daar werd ik... ook...erg...verlegen van...
voordat ik... daar overheen was...was ik weer... vele jaren ouder...

Ik las net ...een artikel... over de Jeugdzorg... van deze tijd...en dacht...zou er in... die 70 jaren of meer ...geleden
ook maar iets ...veranderd... zijn???

Nou ja ...dat vroeg ik me ...dus af...Meneer Sonneberg...

https://www.youtube.com/watch?v=swxBQ1NCf7A

Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

PS.

Ik las net...
Een man in Belgie...heeft dat... met het gehoor...dan zit die ergens ...bv op een terras...en hoort plots alles
wat de mensen zeggen...aan de tafeltjes...
Een plotse... grote gehoor Bewustzijn...is dat...ik had dat...vanaf klein kind af aan al...plots...met het... Zien...
(Hij heeft er grandioos last van...en dat had ik dus ook...Waar dat... plots...ook vandaan moge komen...ik noem dat...vreselijke
storende... en
nutteloze gaves ...zijn dat!
Want je hebt er zelf...compleet helemaal ...niks aan!) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42503
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 10 mei 2022, 14:53

Straat... :)

(Misschien kan Poetin beter een ...Klik Gebit ...nemen...voordat de hele onderkaak
de hele Onderbouw...naar
plat niveau nul...zakt...en
speeksel opdroging dreigt...

________________________________________________________________________________

Ik meen dat dit te lezen...
mi...Goed nieuws is...

Yoon beëdigd als president Zuid-Korea, wil strenger zijn tegen Noord-Korea
Yoon noemt het nucleaire wapenprogramma van Noord-Korea een bedreiging,
maar zegt ook dat hij bereid is om te praten met het buurland.

______________________________________________________________________

Hiervoor ...waarschuwde ik al zo vaak...in elke anties zit een...gevaar...
ook met... anties Katten ...in wijken ed.
Vooral erin mee gaan...va 1 een paar etc...met anties ..in dit geval...met anties Kat!
https://www.ad.nl/enschede/ratten-zelfs ... Picture%5D

_____________________________________________________________________

Zelenski moet oppassen... dat zijn baard ...er niet als een Taliban baard ...eruit gaat zien...
net als bij meer Westerse mannen...of ze naar de oproep van IS en de Taliban hebben geluisterd
...Je baard... niet helemaal af te scheren!
(Zo
komen
die
mannen
nl over...
Ze wonen dan wel... in het Westen...maar staan achter de doelstellingen...van de Taliban en/of van de IS!)

Gewoon mooi strak geschoren of...Na het leuke korte ring baardje...Mi moet oa oa oa ...Eus... ook een beetje op letten...die heeft ook de neiging...van die buien... om een Taliban Leider baard ...te laten staan!)

tip..Als men President
van een hetend Westers land is...en het gaat lijken ...op een Taliban Leider... of op een ...IS... Leider...dan...kunnen de dingen ...zich doen gaan... keren!
Het kunnen
oa verkeerde...elementen...aantrekken...erbij... aan te sluiten ed... en kunnen de
betere besten...zo niet de Allerbeste...zich ervan... doen af gaan wenden gaan!
_____________________________________________________________________________________________________________________

Ik las dit...

COLUMN
ALEID TRUIJENS
Meer toetsen maakt het onderwijs niet beter; kinderen gaan er niet als bij toverslag meer door leren

In mijn tijd...legden de Leraren ...de dingen goed uit...vragen? Na dat
moesten we... de opgaves maken...en wie het af had...leverde het in... bij de Leraar
en dan mocht je...een boek halen...uit de Boekenkast...
Daar deden velen extra hun best voor!

En nog meer... van die velen...lazen zo zelf...ook nog is... een Boek...De Leraar keek
in de klas ...het ingeleverde gemaakte... na...
en ging met platte leren tas...naar huis...en de Kinderen...hadden toen...helemaal geen
tas...Alles was op School gemaakt!

Maar het Lezen...leerden we....in de Klas...op School!
1x Per week...las de Meester voor...uit Kruimeltje ed.
We keken allemaal uit...naar de volgende Vrijdag middag...
maar... in de Boekenkast...was het Boek Kruimeltje...niet te vinden...die
hield...de Meester...in de tas...

Maar eerlijk gezegd...met die methode...we hadden... geen Huiswerk zo!
En de Meester had... ook thuis...zo...geen stapels Schoolwerk...nakijkerij!
Wie vrij was...was dus dan... ook... vrij!

Maar het Onderwerp was...extra... je best doen...Hoe?
Als de klas het verklote...las de Meester...niet voor...uit Kruimeltje...
(Dat was een soort shock in ons Kinderleventje)
En we... gingen dan...elkaar... de schuld ervan geven...
Dus dat werd... al snel weer...extra ...onze best doen!
Je keek wel uit...dat het jouw schuld niet was...dat er niet Voorgelezen werd
uit Kruimeltje!

In een jaar tijd...had die Meester...ons meer geleerd en bij gebracht... en de
cijfers ...enorm...omhoog... gehaald...dan de andere
Leraren... de jaren...ervoor...bij elkaar...

mi Je hebt er ...de gave voor...voor je Beroep...of niet...thats is the question!
Na dat jaar...werd die Meester...Directeur van een Dorps school...
Via ons...(en Kruimeltje)...Zo snel steeg die... zelf ...de ladder op...

Net getrouwd ...en met een nieuwe baan...verhuisde die Meester...een Provincie
verderop...en hij vroeg me...Je komt ons ...toch weleens... bezoeken?
Ik zei...Ja Meester...
en daar
ging die heen...naar God mag weten... naar waarheen...en ik had
beloofd ...er naar toe te gaan...

(Dat is een heel verhaal...op mijn 3de hands rammelende fiets...naar God mag weten... naar waarheen...
bleek een heel...Pleuris end te zijn...) Ik ben nog vele jaren heel
goed bevriend
met die Meester
en zijn Vrouw geweest...
en dat ...(als enige van de hele klas)
om als Kind...die ene belofte...te zijn...na gekomen!


https://www.youtube.com/watch?v=DmM4i7rj_3g
Fijne dag allemaal... Knf van LT) :roll:

_________________________________________________________________
PS.
Veel Vriendschappen verdwenen ...(Zo uit mijn leven) (En dito die van hun)
en wel door...
Ze werken allebei...en hebben Kinderen...en de School wilt wat...van de Ouders
en de Clubs willen wat...van de Ouders...
tussendoor de boodschappen en etens maken en het Huishouden doen...
en ook bezig met
Om of Her of Bijscholing...en de hond moet ook uitgelaten...en de buren
vragen je aandacht...en je Mantelzorgt ook nog... voor iemand...en iedereen wilt
dat je... de belangrijkste dingen...op TV hebt gezien...en je onder druk komende te staam
speciale hobby ...is ook wat...
Dat
werden nog 1x per jaar
een Kerst en Oud en Nieuwjaars Kaart...naar je hetende Vrienden...
(En dat alles...Vice versa...tot elkaar!)

Tot ook die kaarten versturen... verdween...
of weer later...komen te weten...ze zijn al overleden...
of 1 van de 2...

Alles gaat goed...Geen betere Vrienden...
tussen alle bedrijven door...tot ...je gaat
verhuizen...of zij...of allebei...de verre nieuwe omgeving
slokt ze op...om elkaar nog te zien... iedereen heeft het...te druk
er voor...
om er nog ...langs te gaan...vice versa...

(De Levensloop... van erg veel ...Mensen...is tegenwoordig
als uitkomst...
Je allerbesten... uit... het Oog... verloren...

Wat een zielig verhaal ...is het... eigenlijk he...) :roll:
______________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42503
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 11 mei 2022, 02:13

Atrium... :)

(We zijn door...en dat is tegenwoordig...al heel wat...met dat!
https://nos.nl/liveblog/2428274-nederla ... e-zaterdag

____________________________________________________________________________________________________________

Ik las...
https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... buitenland
Nederland heeft weer gastarbeiders nodig

Elke keer weer...dat onderwerp...vanaf de jaren 60...vorige eeuw...

Iemand met geld...pleurt een groot Uienveld...ergens in het verre Zeeland...en roept dan...er is geen Personeel
te krijgen...

Iemand met geld...pleurt er nog ...een Bollenveld erbij...in het verre Noord Holland...en roept dan...
er is geen Personeel te krijgen...

Links vindt...alles moet kunnen...alles moet mogen...iedereen is welkom...maar is weer tegen de nodige
wegen verbredingen...die erom nodig zijn...en gaan daartegen demonstreren...die Weilanden daar moeten blijven en
die bossen ook en daar mogen geen flats komen...dat gaat tegen ...het natuurlijke uitzicht beeld in...
als die van Rechts...de wegen willen verbreden...

Want van Gastarbeiders ...niks dan goeds...maar ze willen ook allemaal...een auro...in dit hetende Vrije land...
Links vindt...alles moet kunnen...alles moet mogen...iedereen is welkom...maar is weer tegen... de nodige
wegen verbredingen...die er volgens Rechts...erom nodig zijn...en Links... gaat daartegen demonstreren...

Zo ongeveer...beleefde ik vroeger...elke nieuwkomende Gastarbeiders...
Het ...Rek en Trek patroon...tussen... Links en Rechts...

De route van lands Gast arbeiders...Zelf ervaardde ik het... als nog jong ding...en zelf nog bezig...op te klimmen...als een soort van ...altijd hetzelfde ...saaie patroon...verdween ervan
op de Markten...
Ik zag dat het... voor het land...Economische nut had...als die nieuwe producten...op lands Markten...
Mijn blik... was weer is gericht...zowel Links als wel Rechts...als ik op lands Markten struinde...
Mijn DJ zei dan welis...wie denkt er nou aan ...de Economie...als je gezellig...met mij...over een Markt loopt...
ik legde uit...dit en dat en ook dat...was er ...voor de Gastarbeiders kwamen...niet te koop...op onze Markten...
en nu...wel...
en terwijl ik dat zei...dacht ik aan Johan Cruijff...Alles heb ze voor en nadelen...
zo ging het met de mode...er juist helemaal niet er op vooruit...sinds er steeds meer vrouwen kwamen...met een
hoofddoek op...

Eigenlijk waren wij daar...juist net zo'n beetje...ervan af...waar ik in mijn jeugd... 5 jaren gewoond had...droegen de
vrouwen ook hoofddoeken...toen ik er wat decennia later ...weer is kwam...bleken de hoofddoeken er verdwenen...sinds de
opbloei van de TV beelden....in elke huiskamer...Maar de Gastarbeiders...die ons land gingen bevolken...bleven via sateliet
beelden...naar hun geboorte thuisland ...de TV beelden blijven...bekijken...

Ik verdween weer is...in mijn plotse denken...zomaar op een Markt...helemaal in Indonesia...dat
was het meest kleurrijke werelddeel ahw...met veel pracht en praal...en van alle rassen voorzien...tot men vanaf 1 een paar etc.
de
steeds goedlopere arbeids krachten.... er binnen ging halen...en de Hoofddoek er zelfs...een verplichting werd...voor alle jonge meisjes en Vrouwen...en de jongens en meisjes...in de scholen werden gescheiden...en hoe erg snel dat er zo toe ging...
Geen idee waarom ik juist... dat beeld...op die Hollandse Markt...plots...in mijn hoofd kreeg...ik was namelijk nog nooit ...in Indonesia geweest...
Maar het leek ...een soort... waarschuwings beeld... te zijn...en dat beeld... ben ik nooit vergeten!

Het ging mijn enthousiasme temperen...voor alle mensen zijn welkom...in ons land...
Sommige beelden werden er niet leuker op...ook niet de TV beelden...
In Zuid Afrika werden er opeens Blanke boeren vermoord...het feitelijke eeuwenoude donkere ras er...vond...dat ze ...de
blanken...er niet hoorden...

Dan kreeg ik gedachtes...wat hoort er wel...en wat niet...op de wereld...ik had altijd beroepsbanen en studies ed. die zich ...met zulkse
materie nooit bezig hield...
maar had... wel zelf...ook te maken met...de overvolle wegen...die kwamen ...in ons land...er moesten wegen verbreed...
Natuurlijk vond ik...dat er wegen verbreed moesten...de tijd van een land vol met ...smalle Boeren weggetjes...waren we al ver voorbij...
aan de toenemende auto's en Vrachtauto's...op de wegen...ook naar het... verre Noord Kollandse en naar het verre Zeeuwse...
we kregen zure regens...van alle fyle's...in het land...
want elke keer hetzelfde...er moesten wel 130.000 tot 160.000 Gastarbeiders bij komen in het land...erbij...en Links bleef vinden...
alles moet kunnen en alles moet mogen en iedereen is welkom...Het touw getrek tussen Links en Rechts begon weer...
de Denkers van Rechts vonden dat erdan...wegen verbreed moesten worden en nieuwe wegen erbij moest komen...
en daar demonstreerden Linksen dan weer tegen...

Het werk van mijn DJ verplaatste zich naar de stad Utrecht...ik zal je laten zien...waar dat is...
we reden een wijk in...ik wist niet wat ik zag...allemaal Meisjes en Vrouwen met hoofddoeken op...een hele wijk vol ermee...
en het beeld van jaren terug...over Indonesia kwam weer in mijn hoofd...hoe snel het er daarmee ging...om de vette
winsten van die ene en die paar en wat circuitjes...kwam er een hele andere cultuur en een andere Godsdienst er binnen...en
al het eeuwige vorige ...verdween ermee...uit dat land...

Als je hier... die dingen zou zeggen...zelfs om te vergelijken...heet je gelijk extremist of extremistisch Rechts...
Maar hoe heet Links...vroeg ik me af...misschien wel...niks maar zijn ondertussen wel...Linkse Extremisten...die het land vol wilt blijven stampen...tm
iedereen is welkom...en hetzelfde gezeik geouwehoer begint weer...de wegen moeten breder...van Rechts en Links is er tegen...
en hoe verhoud dat...tot het klimaat...in het land...al die voor en tegens...
en ja hoor ...daar heb je ze weer....
Iemand met geld...pleurt een groot Uienveld...ergens in het verre Zeeland...en roept dan...er is geen Personeel
te krijgen...

Iemand met geld...pleurt er nog ...een Bollenveld erbij...in het verre Noord Holland...en roept dan...
er is geen Personeel te krijgen...

Er is nog steeds niks veranderd...hoewel...de grote Supermarkten en Tuin en Meubel Markten kwamen er bij...met Autochtonen uit de banen Allochtonen erin...Dat werd gedekt en wel...Alles mag...behalve een Sigaar!
Daar werden
die ene en die paar en wat circuitjes...berenrijk mee...
Indertussen kwamen er massale huizen tekorten ervan...er kwam onvrede in het land...alles ging voor behalve de
oorspronkelijke autochtonen...geen huis voor hun nazaten te krijgen...De verdrukking tussen Links en Rechts...ging een
eigen verhaal leiden...en er kwam opeens van bovenaf...Politieke Correctheid...wat beduidde...we mogen er niks
meer over zeggen...dat is geen correctheid...maar Politieke Slechtheid...
Teveel slechtheid ...van boven af aan...werd steeds minder Mensen... gingen nog stemmen...dat werd...of je nu door de Hond of
door de Kat gebeten wordt...is dat!

Crisis dit en Crisis dat en daar komen ze weer aan...
Nederland heeft weer gastarbeiders nodig
https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... buitenland
Niet iedereen ...dat het land binnen komt...heeft zo'n Pa en zo'n Opa...als die Yesim Candan...
het mist ...dan ook gelijk...de hoofddoek!

Yesim Candan...
Studeren, studeren en nog eens studeren: dat werd mijn hele jeugd in mijn oor getetterd.
Mijn opa en mijn vader wilden kunnen opscheppen dat ik goed kon studeren.
Trots, zichzelf op de borst kloppend, vertelden ze aan iedereen dat ik aan universiteit Nyenrode ging studeren.
Van het getto naar Nyenrode: een typisch voorbeeld van de Dutch Dream.

De ene Partij na de andere kwam opzetten...
Als men... tegen die ene of die paar en wat circuitjes in preekte...heten die gelijk ...Populisten...
in Negatieve zin bedoeld!

(Over een te Knots gekke wereld gesproken...in ons eigen landje...We hebben nu 20 Fracties... in de Tweede Kamer...Alles moet kunnen...Alles mag...behalve een Sigaar...)
Er is nog steeds niks veranderd...
hoewel...(De dingen herhalen zich steeds meer...en meer...en meer...de grote Supermarkten en Tuin en Meubel Markten kwamen er bij...met Autochtonen uit de banen Allochtonen erin...Dat werd gedekt en wel...Alles mag...behalve een Sigaar!
Daar werden
die ene en die paar en wat circuitjes...berenrijk mee...
Indertussen kwamen er massale huizen tekorten ervan...er kwam onvrede in het land...alles ging voor behalve de
oorspronkelijke autochtonen...geen huis voor hun nazaten te krijgen...De verdrukking tussen Links en Rechts...ging een
eigen verhaal leiden...en er kwam opeens van bovenaf...Politieke Correctheid...wat beduidde...we mogen er niks
meer over zeggen...dat is geen correctheid...maar Politieke Slechtheid...
Teveel slechtheid ...van boven af aan...werd steeds minder Mensen... gingen nog stemmen...dat werd...of je nu door de Hond of
door de Kat gebeten wordt...is dat!

Er is nog steeds niks veranderd...
hoewel...(De dingen herhalen zich steeds meer...en meer...en meer...)

Iemand met geld...pleurt een groot Uienveld...ergens in het verre Zeeland...en roept dan...er is geen Personeel
te krijgen...

Iemand met geld...pleurt er nog ...een Bollenveld erbij...in het verre Noord Holland...en roept dan...
er is geen Personeel te krijgen...

Yesim Candan
Nederland heeft weer gastarbeiders nodig...

Vanaf dat beeld plots over Indonesia...
denk ik steeds vaker zo...
Als het dan moet moet het...maar het Christelijke Zuid Amerika
heeft massale werkelozen...Nou ja... zulks ...denk ik dan nog welis...
als ze weer aan komen met zulkse zinnen...Nederland heeft weer gastarbeiders nodig...

Geen idee waarom ik juist... dat beeld...op die Hollandse Markt...plots...in mijn hoofd kreeg...ik was namelijk nog nooit ...in Indonesia geweest...
Maar het leek ...een soort... waarschuwings beeld... te zijn...en dat beeld... ben ik nooit vergeten!

maw
We hoeven...oa Indonesia...niet te blijven Na-Apen...genoeg is genoeg...ervan binnen gehaald...er zijn nl meer wegen... te
kunnen doen...bv...naar Rome... ahw ...ipv!
https://www.youtube.com/watch?v=WFgYotIcbKg

https://www.youtube.com/watch?v=dRAtB-01GdE
Trusten allemaal Knf van LT)

https://www.youtube.com/watch?v=X2YfEGqfdI8

https://www.youtube.com/watch?v=jXY0aOU3xj0

https://www.youtube.com/watch?v=UqsqaYr ... B5NNc2a5Tw

:roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 11 mei 2022, 16:28

Umberto

Je hebt eindelijk de knoop door gehakt LT, en dat sport select abonement opgezegd, bij Ziggo.
Je gevoelde je al maanden belazerd door ze en hoopte maar, dat het weer eerlijk, zou toe gaan, als
voorheen.
Nou meid, beter voor je gezondheid, dat gestopt te hebben, formule 1 was er al weg, keek jij naar en
moest toch, hetzelfde doorbetalen per maand, en dan die golf wedstrijden belazelarijen steeds weer,
je schreef vaak zat. ze begonnen met, de hele wedstrijd en dat, met 2 per dag, vroeg en eentje laat.
Toen gingen ze, het begin ervan weg laten en toen wel 2/4 van de wedstrijd weg laten, schreef je wel
eens, en toen ook nog, braken ze de uitzending, voor het einde, van de wedstrijden af, vaak was het
dan juist, spannend en de beker uitreiking, werd niet meer getoond, alleen tijdens grote usa wedstrijden,
met de grote geldprijzen nog,.Wedstrijd 2 gingen ze weg laten via de tv, ook dat nog!
Ik heb al je geklaag, gevolgd meid, en dacht vaak, stop met dat abonement, en dat heb je nu eindelijk
gedaan. Ik dacht even, ze stopt, met die golf hobbie, van haar, maar je doet het nu, alleen van de linken af,
net als je al deed, met die twede wedstrijd, die ze, niet meer toonden, maar wel aankondigden en
jij maar blijven door betalen, aan dat abonement, hopende, het zal wel weer goed komen.
Niet leuk meid, het werd een land, met steeds meer belazelarijen en niemand, doet er wat aan!
Ik zet er, ook maar eens, een link erbij. Ha ha ha
viewtopic.php?f=10007&t=130&start=165

Fijn, dat het weer zo mooi is. echt wandel weer.
Geniet ervan, voor we opeens, de winter, in de zomer krijgen. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42503
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 12 mei 2022, 08:01

Toonder... :)

(Wat geinig van je Ans
Fijn, dat het weer zo mooi is. echt wandel weer.
Geniet ervan, voor we opeens, de winter, in de zomer krijgen. Knuf van Ans :P
_________________________________________________________________________

Ik zat dit te lezen...
Waarom onze hersenen geneigd zijn te discrimineren, ook al willen we het niet
https://www.ad.nl/werk/waarom-onze-hers ... ~a1691b78/

Als ik het goed begrijp...hoe oppervlakkiger... we denken en zeggen...hoe minder discriminatie...
Misschien is ...nog minder denken... en nog minder zeggen...de methode...
Want daar lijkt het op neer te komen...
want
mi zo gauw we... over iets nadenken...maken we al...denk selecties...der dingen...

Ik denk ook...elke Cultuur verschuiving...net achter de rug...of juist ...net mee bezig...
maakt al...denk selecties...

Het woord discriminatie...ben ik in mijn Kinderjaren en in mijn jongeren opklim jaren...zelfs nooit tegen gekomen...
ook in de Beroepsopleidingen niet...
We moesten juist overal...de verscheidenheid ...der dingen...inzien...

(Zo noemde ik het zelf...Je had Platdenkers...en Dimensionale en hoge Dimentionale Denkers...
als die met elkaar... aan het praten waren...kon de ene... van de andere... overal mee zeggen...dat die
andere ...aan het dicrimineren was...

Wat ze tegenwoordig ...Politiek correct noemen...beduidt eigenlijk...praat allemaal hetzelfde...want als je het
anders zegt...kan het al...Discriminatie heten...

Een voorbeeld van Culturele verschuiving....vind ik...Wat decennia's terug...kwamen de Gastarbeiders
en dat werd steeds massaler...Omdat die bijna allemaal...ongeschoold aan kwamen...hadden die ook de
laags betaalde banen...ze droegen de kledij...van de Cultuur ...waar ze vandaan kwamen...dito de Vrouwen
met de Hoofddoeken op...
Je zag ze alleen als Werksters als Schoonmakers ed.

Als Mensen...de Cultuurverschuiving zelf niet bewust...hebben beleefd...blijven ze dat beeld houden...
Mensen met een Hoofddoek op...zijn Schoonmakers...
(Als vb uit dat artikel)
Ze hebben niet door...dat de Tweede Generatie...alhier gewoon gechoold is...en naar vervolg opleidingen ergens werken...
misschien wel...als afdelings Chef ed.of als CEO'er...

Veel Mensen die altijd het zelfde werk doen...in huis of buitenshuis...hebben vaak...met de rest van de Maatschappij...weinig van doen...
de Cultuurverschuiving valt ze niet op...(Meestal wel in de Medische en Sociale Beroepen en Opeleidingen Beroepen...die
vallen het wel op...)
Maar iemand die bv altijd ...achter hetzelfde bureau zit ...op het werk...of thuis werkt...een baan in Bos en Heide ed heeft...
Ze zullen wel Mensen met Hoofddoeken zien...maar hebben ...de Cultuurverschuiving gemist...van de Tweede en zelfs
van de Derde Generatie...Nazaterijen...van de Gastarbeiders van eerst...
Bij die... kan je dus tegen komen...
ze denken ...nog steeds...dat vrouwen met een Hoofddoek op...Schoonmakers zijn...

(Ik vind dat geen Discriminatie...maar Kennis tekorten...van de toestand in het land...van de toestand in de Wereld!!)
Misschien valt die wel...onder de Platdenkers...
(Die hebben alle ...Culturele Verschuivingen ...in het land...gemist...(ergens om)
De belevings wereld ...valt alleen... in het eigen straatje...komt ook erg veel voor!
Maar als ze zulkse...denk missers maken...als in dat artikel vb...vind ik het nog geen Discriminatie...
maar (vaak (met bakken) Kennis tekorten!)

Goed oke...de Dimensionale denkers...van Hoog tm laag...heb je ook verschilllende niveau's van...
Maar hoe breder die hun kennis is...dat werd ook steeds linker...
want
die Zien en Weten niet alleen de verschillen...velen zeggen het nog ook...
vb
De kienen onder ons...Zien dat 70% of meer...wat bij Opsporing verzocht...Crimineel is...
van een bepaalde huidskleur is...wgs de Politieke correctheid...mag dat niet zo gezegd...
dus gaan ook ...de Knappe kiene Mensen...steeds minder ...( Waarhedens) zeggen...anders heten
ze maar zo...Rechts exremisten...of Populisten ed dingen meer...
dan worden die zelf...Gediscrimineerd!

Inmiddels is al gaande...dat je je... in een eeuwen oude blank ras land
in eigen land...moet schamen
een Witte te zijn
een Witte man...
Dus die anderen... hoeven zich niet... aan die Politieke Correctheid te houden...daar kwam het
en komt het...steeds vaker...op neer...

Niet alleen is
volop Discriminatie gaande ...naar het Blanke ras toe...maar ook ...naar de Mannen... toe!
Die anderen... hoeven zich schijnbaar niet... aan die Politieke Correctheid te houden...daar kwam het
en komt het...steeds vaker...op neer...met die ...(doorgeslagen)...Culturele verschuivingen...

Na de Verkiezingen laatst...dan komt er een Donker huid type oemand...die men zelf Zwarten noemt...mopperen
dat de Baas in dit land...is weer...een Witte Man!
(Zulkse zinnen zeggen er dan...)
Die komen vanuit een hetende Zwarte Land...naar een hetende Wit land toe...en zijn dan boos...als een Baas Wit is...en
als het zwarte vrouwen zijn...die zeggen...boos over de ...Witte Mannen...De Baas is een Witte Man...
Die worden niet ter plekke gezegd...dat ze discrimineren...nee dat doen alleen ...de Witten!

Een groepje van Surinaamse afkomst met een zwarte huidskleur...vindt dat de Spiegel van de Samenleving...niet op TV ed
te Zien is...va 1070...zijn er zo'n 365.000 Surinamers naar Nederland gekomen...(ergens om)
dan gaan ze overal mee ...365.000 Zwarten vergelijken...met 17 miljoen Witten...als zijnde dat is hetzelfde...
dus met 5 witten op toneel moeten er ook 5 zwarten op toneel zijn...dito in de Reclames...daar komt het op neer...wat die zeggen...
(Ergens vandaan komt er een opdracht...U moet ook Zwarte Mensen in Uw Reclames zetten...en zie daar...dat is de Spiegel
van de Samenleving...
Maar is dat wel zo??? stel die 365.000 zijn nu verdubbeld...witten maken (Geleerd van de Overbevolkings lessen op de scholen ed)1.3 kinderen en zwarten...4,8 kinderen...er kwamen ook zwarten uit Afrika...Misschien is dat inmiddels bij elkaar anderhalf miljoen...
x per jaar 4,8...de Witten met 17 miljoen...maal per jaar 1.3
Conclusie de Zwarten breiden zich sneller voort...dan de Witten...

Qua Cultuur verschuivingen...zal je dus ook in de hogere tm in de topfuncties...vaker een Zwarte Mens zien...als Chef en Manager en CEO'er...
Betekent alleen maar
dat dit lang er goed mee op weg is...wgs Gelijke Kansen...va De Basisscholen...
in dat artikel gaat het over...een derde Generatie wordt gecomplimenteerd dat ...die de taal... al zo goed spreekt...(En noemt dat
Discriminatie)

ipv Gewoon even te vragen...waar die geboren is...steeds vaker zal dat in Nederland zelf zijn...
(Die krijgen wat mij betreft...een hoop ...Domme vragen op zich af of Domme Complomenten ed
maar dat is wat anders dan...Discriminatie...
Je zal
in elk land...overal op de Wereld...een hoeveelheid...Platdenkers hebben...en houden...altijd!)
Maar ik vind...Dom of Kennisloos...wat anders... dan Discriminatie!

Ik bedoel...ze noemen tegenwoordig bijna alles Discriminatie...(Ook die Psycholoog van dat Artikel!)

Ik denk...
Wie denkt er nou ...zo onnozel ...als in dit stukje...van dat artikel???

Deze Vrouw...heeft alle kansen gehad...en heeft een UV Bul behaald...en doet net of alleen mannen dat behalen en ook dat nog...als die Wit zijn...
Soms zit ik te mijmeren: hoeveel makkelijker zou mijn werkende leven zijn als ik een witte man was?
Zou ik dan vaker serieus zijn genomen? Had ik dan vaker promotie gekregen en meer ontwikkelingskansen gehad?
Maar goed, ik ben in elk geval wel wit.

Dat zijn die figuren (Ene Chantal van der Leest Kijk mij is... met de Zwarten mee denken...aan het doen zijn...)... ...je moet je in eigen land al schamen...dat je Wit bent
en nog erger...dat je een man bent! En vooral
je diep schamen Witte Man...als je tm hoog opgeklommen bent...op de Maatschappelijke ladder...

Ik schreef voorheen welis...Als Maarten Luther Dominee kan worden...waarom al die andere Zwarten dan niet...Als de
Politie Commissaris een zwarte is...en de Minister van Buitenlandse zaken een zwarte en later zelf een President een
zwarte is...
waarom ben jij ...Klagende persoon...dat dan niet...met je agressie plunderende door de straten...als excuus...wij zwarten krijgen de kansen niet...
en dat zijn allemaal (excuus) leugens!

Ik bedoel...zo kan je het... ook Zien...(Dat velen zichzelf Discrimineren bedoel ik ermee!) en al je IQ er te laag
voor is...
zeg ...dat dan...daar ben je ...(in welk land dan ook)...niet de enige...mee!
(Met een te laag IQ...om CEO te worden of Manager...of je hebt wel het IQ ervoor
maar de doorzettings vermogen niet...of nog niet!
(Je moet van welk ras dan ook...is nagaan...wat pas aan het opbloeien is...na bv de 30ste jaar
ook in ons land...en dan pas Scholen gaat...vaak in de vrije uurtjes!
Dus al die Mopperkonten wgs laag geschoold of school niet afgemaakt etc)
die maar beweren...omdat ze Zwart zijn...dat ze...geen kansen krijgen...(in ons land)...Dat is een (typische... Platdenker)...Leugen!

Ik heb overal mee ...in mijn leven wel ...een Staf lid (of meer) mee gemaakt...met donkere Huidskleur...ook Getietelden!
(Er kunnen zat redenens zijn... dat je dat niet bereikte...zelf...maar die redenens... liggen erg vaak...in het ouderlijke
of in eigen huis...
nou zeg dat dan...ipv Zwarten krijgen de kansen niet!)
Want
via dat soort Gasten ...heet opeens alles bij ons...Discriminatie...
Er kunnen zat redenens zijn... dat je dat niet bereikte...zelf...maar die redenens... liggen erg vaak...in het ouderlijke
of in eigen huis...(Of omdat je er ...te Dom voor bent...of omdat je... de inspanning er voor mist ...zelf!
Nou zeg dat dan...ipv Zwarten krijgen de kansen niet!)
Want
via dat soort Gasten ...heet opeens echt alles bij ons...Discriminatie...ze gaan net zo lang door...dat wij ons... moeten schamen
voor onze...eeuwen oude ...landelijke Huidskleur!

En als dan zo'n Trut... met een Titel ...met de Platdenkers... mee gaat doen...Ze gaan net zo lang door...dat wij ons allemaal... moeten schamen
voor onze...eeuwen oude ...landelijke Huidskleur... en de Mannen ...omdat ze Man zijn!
Dan krijg je...Doorgeslagen Cultuur Verschuivingen...tot niemand meer weet...wat het nog zeggen mag...want
als dan zo'n Trut... met een Titel ...met de Platdenkers... mee gaat doen... bij alles... wat je zegt
dan heet je...als Witten zijnden...gewoon ..om je Huidskleur al...Discriminant...en vooral ook... als Man en Wit zijnde... Discriminant!

Maar ik zeg jullie gelijk...Ik ben nergens Discriminatie tegen gekomen...Niet op School en niet op de
Vervolg en Beroeps Opleidingen...en ook niet...op Mijn Werk!

(Ik heb als vb wel meegemaakt...De afd Hoofd was zwart en de Zaal Arts...en 2 stafleden Homo's en 2 Stafleden Lesbo's...
en de Directeur ...was een Vrouw...Geen enkel probleem mee Gezien! Men kreeg het Beroeps Respect
wat ze toe kwam... en de rest...van hun kant uit ...dito...kreeg ook het Beroeps Respect
wat ze toe kwam!
(Maar toen
hadden we ...dat Platdenkers getrut ...nog niet... zo hoog
met een Bul!)


Nou dat was weer een hele aparte type-oefening...Fijne Dag Allemaal...Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42503
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 13 mei 2022, 03:12

Onder... :)

(Dit is wel het zotste...gelezen...dit weekend...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... vergoeding

__________________________________________________________________________________

Dit vind ik...een soort van ...via de Media...Negatief Stalken uitens...(Ze blijven dat maar door doen!)
https://www.tijdschrift.nl/artikelen/dr ... _source=ad

___________________________________________________________________________________
Ik ben het er niet mee eens...dat het Inkomen... van De Koning...uitkering heet...

Die heeft gewoon ...een Jaarsalaris...als Inkomen...(En als die daar ...een boot voor kopen wil...gaat dat
anderen oa...de Burgerij....geen ene bal wat aan!)
Dat (eigen Werkinkomen)...valt buiten...alle Staatsgeld...voor onderhoud van
Woon Paleis ea Gebouwen en terreinen ed) en Personele Bezetting...en verplichte Staats Kledij en Staats reizen ed.
dat gerelateerd is...wereld wijd...aan de Job van
Koningen en Presidenten!)

_____________________________________________________________________________________
Ik blijf erbij...
Dat de Lockdown toen voorbij was...en er al landen code-geel kregen...
Heel wat Nederlanders...gingen toen...op vakantie er heen...naar landen waar het code-geel was...
ook het gezin van Oranje...ging dat doen...
Nou en???
tm de VN zijn die Codes geldig!
In Nederland zelf...was het nog geen code-geel...veiliger is dus ...voor ons Staatshoofd
en gezin...en dat vonden heel wat Nederlanders ...voor zich zelf ook...
op vakantie te gaan...waar het wel Code- Geel was!

Trouwens die Rutte...de Premier van ons land...ging zelf... dat weekend
naar Brussel...waar het Code-Oranje was!

Ik vind dit... een voorbeeld...van Platte Denk Getrut...wat op deze link staat...(en maar herhalende blijven doorgaan ermee!)
(Met Stalkers gedrag is dat!)
Alsmaar weer...
Ouwe Koeien ...uit de sloot halen ...is dat!
Met een ...heel smalletjes Kijk blik ...omtrent ...de genoemde... Onderwerpen!
(Ik meen dat ...zoiets als Stalken...verboden is!)Vooral
als de Sympatie cijferts weer omhoog zijn gegaan... daar komen ze ...weer aan...Platte Denk Getrut... met
Het DRAMATISCH DIEPTEPUNT VOOR Willem-Alexander)
https://www.tijdschrift.nl/artikelen/dr ... _source=ad
___________________________________________________________________________________________

Iemand vroeg me...wat vind jij...Ik? Waarvan?
Moeten die landen bij de NAVO?

Ik zette... de TV vanmorgen aan...en hoorde een Gast... aan zo'n Waterzuip Ochtend Kletstafel...zegt Nee...die vindt... dat gevaarlijk...
Maar
daar ben ik het niet mee eens...

Wat gevaarlijk is...Heeft Rusland zelf bewezen...dat land ... kan te pas ...kunnen ...te onpas...een Niet NAVO land
binnen vallen...
en de hele rest
doet dan niks...
(Omdat... het heet...ze zijn niet lid van... de NAVO!)

Hadden ze eerst... van die Neutrale Vrije Landen om zich geen geclaimd gecreerd...dat Rusland...
tussen
NAVO lid landen en Rusland in...
Dat ging best lang goed...tot het mis ging...
want 1 ervan...als Vrij Souverein land...wilde lid van de EU worden...liet dat zelfs in hun lands... Grond Wet... erbij schrijven...

De EU ...heeft in de Statuten staan...een land kan geen Lid worden van de EU...dat in oorlog is
met een Buurland...

En daar begonnen...de Opgejutte Separatisten...in dat land te ageren...ze wilden liever bij Rusland blijven...
Dat Rus;land...via de Separisten...pappen en nat houden...en creerden oorlogjes...in regiootjes...langs de Russische Grens...in de Ukraiene...
dat
gaf ...teveel oorlogs verhaal...met hun buurland...voor de EU... om dat Ukraiene lid te laten worden...

De EU heeft ...in de Statuten staan...een land kan geen Lid worden van de EU...dat in oorlog is
net een Buurland...

Het grootste deel... van de Ukraiense Bevolking...ging zich steeds ...ondertussen...meer op het Westen richten...
Het land Ukraiene...wilde niet alleen EU lid worden...ook lid van de NAVO...
Dat is
hun eigen vrije Souvereine keuze Recht!

Ja maarrrrrrrr... als ze dat doen ...gaat Rusland dreigen met Nucleaire wapen...dus de NAVO (scheiters) hielden
zich gedeisd...en ook de (Scheiters) van de EU alsmaar...

Maar toch heeft Rusland zelf aangetoond...hoe gevaarlijk het is...voor die hetende
Neutrale Landen...als ze bij de NAVO of bij de EU willen...als ze er geen lid van zijn...
Rusland...Een bak oorlog voeren ...op de Ukraiene af...en niemand doet wat!
Dat zelfde geldt voor ...al die hetende Neutrale Souvereine landen...aan de Russische grens...als Rusland dat wilt...gaat
het er op af...en niemand doet wat!

Nou zie ik... de snelheid ...van lid worden van de EU...(zo die Zelenski) dat alsmaar
wilt...zelf helemaal niet als nuttig in ...en zeker niet in oorlogs tijd...Dat kost erg veel geld EU lid te zijn...
Nu krijgen ze alleen maar veel hulp goederen en veel geld...
Maar nut heeft ...wel alle urgenties ...om lid
van de NAVO te worden...
maar dan ook om erg snel lid worden van de NAVO...
Voor die hetende Neutrale Souvereine stalen...De reden ...is er aan alle kanten naar...want...
Om dat... niet
te doen...als Ukraiene...heeft Rusland... zelf verpest!
Die reden ...is door Rusland zelf...verbruid!)

Dan zeggen de Russen ...als excuus...ja maar de NAVO ...kwam steeds dichter bij Rusland...als dreiging...
en dat is dus een leugen...zelfs met de Inval van de Russen...in de Ukraiene...hield de NAVO
zich aan alle kanten gedijsd...
en is pas
in de wel NAVO landen... in die buurten
leger eenheden gaan verzamelen...omdat de oorlog ...te erg werd... te gek...te misdadig zelfs...te slecht
door de
Russen ...in de Ukraiene!

Nou kan Rusland wel.... blijven dreigen...met nucleaire wapens...maar... de NAVO landen... kunnen dat ook
van alle kanten zelfs...en wel...op Rusland zelf!

Nou daar heeft... helemaal niemand...wat aan ...aan een nucleaire oorlog... dus ...beter is dat
de Russen zich... weer terug gaan trekken...en dat...Platlanders denkens weer gaan laten...en weer beschaafd worden gaan!
nou dan worden er ...buurlanden van Rusland... EU lid en/of NAVO lid...so what!

De Russen weten best wel...als ze geen NAVO land aanvallen gaan...dat de NAVO landen... nooit never... een gevaar voor Rusland ...zelf is!

In goede verstand houding ...over en weer...is daar veel Handel mee te drijven...en gaat het iedereen goed...als
uitkomst!

De vraag
was dus...moeten ze nu wel... of niet NAVO lid worden...die hetende Neutrale Oost Europese
landen...
mi...Rusland heeft zelf aangetoond...hoe gevaarlijk het is...voor die hetende
Neutrale Souvereine Landen...als ze.... geen lid... van De NAVO zijn!

Trusten allemaal. Gr en Knf van LT) :roll:

__________________________________________________________________________

Ik schreef... in de jaren wel vaker... hiero....Zwarte Gaten...ze komen nu ook...onze kant uit...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -nasa-foto
UWS
Sterrenkundigen schieten eerste beeld van ‘ons’ zwarte gat: ankerpunt van galactisch formaat
_____________________________________________________________________________________

Ik las net dit...
Kabinet rekent op belastingtegenvaller van 6 miljard euro door faillissementen
Niet alle bedrijven die uitstel van belasting hebben aangevraagd vanwege de coronacrisis,
zullen in de toekomst hun schuld kunnen betalen.

Pas een hetende Econonomische Deskundige... vond het juist in het voordeel...als er
Bedrijven failliet gingen...
toen schreef ik er over....die is niet goed snik...
want Bedrijven... die failliet gaan...kunnen de leningen aflossingen niet meer
terug betalen ...en er is...ontzettend veel...extra geld geleend...uit de Staats kas
in Corona tijd!
(Zullen we
die 6 Miljard...aan het bedrijf de neus hangen...waar die hetende Deskundige
van hun...advies gaf ...via de Media!)
_______________________________________________________________________

Over wat ik er toen over schreef en dacht
Ik moest helemaal terug naar 11 April...Komt die...

Moest ik aan denken...toen ik bij Nieuwsuur zulkse totale Onzin hoorde...(Naar welke idioot hebben ze
nu weer naar geluisterd...(bv bij
het Kabinet!)

vb.
Dus eerst... steunen ze bedrijven...tijdens de Corona...
en dan stoppen ze er mee...als de steun het hardste nodig is...
dat heet...is goed voor de Economie als er (veel) bedrijven failliet gaan...
(Naar welke idioot... hebben ze nu weer naar geluisterd...(bv bij
het Kabinet!)

Tijdens de Corona steun...dachten ze er zo niet over...
als ze steun geven...blijft het goed gaan...met de economie...en nu zeggen ze het ...omgekeerde
als ze de steun laten...komt dat ten gunste van de Economie...
(Naar welke idioot... hebben ze... nu weer... naar geluisterd...(bv bij
het Kabinet!)

Je hebt gekregen Steun geld (bv Lage en lage Midden inkomens)...en geleende steun geld...
bv Bedrijven...om geleende steun geld
terug te kunnen betalen...lukt niet... als ze failliet gaan...dat sowieso!

(Ik bedoel
dan komt er niks terug in de Staats kas...
van bedrijven ...die het uitermate goed deden...tijdens de Crisis
en het hoofd( samen ...met het steun geld)... boven water... wisten te houden...

De Nieuwe (Bedrijfs)...Starters Problemen... komen...als de steun hulp plots stopt...en alle na-ween van de Crisis nog niet
voorbij zijn...
dus gaan die... alsnog failliet...(Velen alsnog failliet... en de Staatskas...vult zich ermee... niet bij aan...
van een kale kip
valt niks van te plukken nl.)

Economisch Gezien...moeten Bedrijven ...het hebben...van de Klanten
maar... als ze ...de Lage en Lage Middens inkomens...laten zakken...

Ik zat even te denken ...aan Macron...zijn uitspraken...daar zou ik ook niet op gaan stemmen...

(mi Naar welke idioot... hebben ze... nu weer... naar geluisterd...(bv bij
het Kabinet!)
Economisch Gezien...moeten Bedrijven ...het hebben...van de Klanten
maar als ze ...de Lage en Lage Middens inkomens...laten zakken...gaan teveel Bedrijven... alsnog ...failliet!

maw de Bedrijven gesteund tijdens de crisis...was een heel goed ding...(als
men verder stopt ...met steun hulp)
meteen ...na de crisis ...dan moeten er wel ...Klanten komen...

Economisch Gezien...moeten Bedrijven ...het hebben...van de Klanten
maar
als ze ...de Lage en Lage Middens inkomens...laten zakken...(Dat is wel
een hele grote percentage van de Burgerij)...dan...gaan teveel Bedrijven... alsnog ...failliet!

Mijn tip... zou dus zijn...die anderen... hebben steun genoeg gehad...maar om verder te kunnen
tm de steunhulp maandelijks te kunnen afbetalen...moet een andere groep ...de steunhulp is!
Want...als ze ...de Lage en Lage Middens inkomens...laten zakken...gaan teveel Bedrijven... alsnog ...failliet!

(Dan lullen ze vaak... over de belasting wordt lager...voor de lage en lage midden inkomens
(ergens maanden verderop is dat)...maar die hebben meestal geeneens een belasting formulier
wgs velen ze staan op Nul!
Die hebben dus... meer aan hulp steungeld...cash...
om te kunnen uitgeven...en wel... van de metene...

Want...meteen... na de crisis ...
dan moeten er wel ...Klanten komen...(in de Bedrijven)

Economisch Gezien...moeten Bedrijven ...het hebben...van de Klanten
maar als ze ...de Lage en Lage Middens inkomens...laten zakken...(Dat is wel
een hele grote percentage van de Burgerij)...dan...gaan...teveel Bedrijven... alsnog ...failliet!

Ik geef... ook welis tips...maar beslist... niet de verkeerde tips...
maar vaak wel...andere tips...dan die... anties brigades...aan de Waterzuip Tafels!

Moest ik
aan denken...toen ik bij Nieuwsuur ....zulkse totale Onzin hoorde...(Naar welke idioot
hetende Economische Deskundige... hebben ze nu weer naar geluisterd...is goed voor de Economie als
er (veel) bedrijven failliet gaan...
(Naar welke idioot... hebben ze nu weer naar geluisterd...(bv bij
het Kabinet en dito die Macron!

Ik vind 6 miljard ...minder in de Staats kas...om naar idioten... te hebben geluisterd...echt
een (zoveelste) (Nationale) Ramp!
Want... waar gaan ze erom...nu weer ...op bezuinigen...(en niet alleen ...omdat Nederland
van die... te top dure...EU lid is!)
https://nos.nl/artikel/2428655-kabinet- ... issementen

:roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 14 mei 2022, 06:38

Derde

Ik wens je een goede morgen
zonder zorgen verdriet en pijn
en ik zou de zon wel willen toveren
dan gaf ik je een dag vol zonneschijn

ook zou ik je als het moest, komen kietelen
voor mooie lachrimpeltjes op je gezicht
want met een lach door de dag heen
worden je zorgen zeer zeker wat verlicht

maar ach ......

ik kan niet meer geven dan een paar woorden
en wens je een hele mooie dag
maar vergeet vooral niet wat ik zei
daarbij hoort vooral een brede......... lach



Groetjes en een heel fijn weekend.

Geniet ervan.

Knuf van Ans. :P

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 14 mei 2022, 06:47

Woordspel Topic doet het niet bij LT!

Vanaf Vrijdag de Dertiende... :)
Wel het schrijfvenster, maar verzenden. doet het niet! :P

Via Ans dan maar...

(Over Paul W
mi. Jammer...Niks geen Hip...Hij eindigde... dat Programma...‘Podium Witteman’...met
zijn ...eigen...Muziek keuze...als een...echte ...Ouwe Zak!
https://www.youtube.com/watch?v=wqaFYeZ6D3o

Ik had... wat spectaculairders verwacht...van die Paul... voor zijn eigen afscheid...bv
Na al die trouwe dienst jaren... bij de Nederlandse TV ...volbracht...
bv. Verdie's (Triumph March)
Triomfmars)
https://www.youtube.com/watch?v=_JwuurD-mrQ

https://www.youtube.com/watch?v=DAe9-ZwEPPs


Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 14 mei 2022, 07:37

Tiende... :)

(Ik vind dat erg slecht ...bij de NAVO ...dat alle landen
moeten toestemmen...
ipv 70%

Want iedereen kan weten...er zijn altijd wel landen...met rancunes over het 1 en ander...
die stemmen dan tegen!

Fijne dag allemaal Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42503
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 14 mei 2022, 17:02

Ender... :)

(Ik was een beetje verder... aan het doorspitten bezig ...en zag plots staan...
oorzaak is Migratie...

Nou had ik nog nooit gehoord...migratie in verband ...met mijn Forum en mijn Topics...dat het
't daarom niet deed...

Viel me op...aan mezelf...dat ik meteen ...aan Mensen dacht...met het woord Migratie...

ik bleef echter ...daar niet bij hangen...niet op door blijven focussen...maar speurde door
en las dit opeens
over Migratie
https://www.ictinformatiecentrum.nl/dat ... a-migratie

kortom de Server... is weer is ...technisch bezig geweest...
en daarom kwamen... mijn reacties getypt...niet meer door...werden niet verzonden...

Hopelijk is het nu inmiddels... allemaal opgelost...dat merk ik pas
als ik ...op verzenden (van mijn reactie... op het schrijfvenster) druk...Gr. van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 14 mei 2022, 17:10

Derhalve... :)

Helemaal in orde is het nog niet...
de reactie erna ...na die van hier boven...kwam niet door...werd niet
verzonden...zou het gaan om met kritiek ...wordt niet meer verzonden
en heet dat...Migratie?

Afwachten dus...Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 14 mei 2022, 17:34

Halve
Het doet het nog steeds niet goed...jouw verzendingen...LT!
Nooit gedoe mee gehad en nu opeens wel???

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 14 mei 2022, 17:35

Vervelend... :)

:roll:

He... met 1 woord ...kwam de reactie door...maar nu met die... kritiek nog....

Knf van LT) :roll:

PS...die werd niet verzonden! :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42503
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 14 mei 2022, 22:04

Lenden... :)

Mag ik het nog typen...Ik heb het Songfestival ...op de achtergrond aan staan en
hoorde...dat Armenia... een heel hoor alsmaar heeft...maar er is geen 1 koor op toneel...
dan doen ze dat...via een beand...en volgens mij...mag dat niet...het moet
allemaal ....live zijn...wat er te horen is...met
zingen...
Het is nl een Song Contest!

Nou ja... zo zie ik het hoor...het wordt te makkelijk
als een koor
met zingerijen ...er om heen... op de band staat...

Er zijn er meer...die mee doen...wel een koortje laten horen...die hun
lied mee... aan dikken...maae als koor niet er
aanwezig is(?)

(Vroeger mocht dat niet zo...of mag
nu alles...behalve... een Sigaar!)

Leuke avond allemaal. knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42503
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 14 mei 2022, 22:30

Denken... :)

(Ik las dit...

Zweden en Finland willen in Berlijn Turkse bezwaren tegen NAVO-toetreding wegnemen
Volgens Turkije bieden Zweden en Finland onderdak aan "terroristische" organisaties die elke dag
Turkse militairen aanvallen.

Wat is dat voor onzinnig verhaal...ze verzinnen echt...de gekste dingen...tegenwoordig...om een ander
land...zwart te maken...Maar iedereen snapt wel..(Misschien is degene die dat zo zegt... aan de Pers
kent de Geografie... rondom hun Turkije land niet zo...)
neem zo'n Klein landje als Finland
en dat het Grote Turkije... duizenden kilometers verderop...die hun Militairen lastig vallen...en
dat elke dag...(?)


Ik vind overigens dat de NAVO moet stemmen met minstens 70%
want hoe meer landen erbij zijn...hoe meer rancunes naar andere
landen toe...die er ook bij willen...en dat lukt... met 100% nooit!

Rusland met veel Gas en Olie in hun land...kan wel landen omkopen... als die
tegen iets... van de NAVO stemmen...krijgen ze het Gas en Olie goedkoper
bv. dat dus!

Er zullen... bij de NAVO...ook landen bij zijn
met...1 of meer...landen inpik
cutuur verledens...of nog steeds...die
vallen dan Rusland... ook niet af...dat als Rusland er tegen is
dat Finland en Zweden en ook de Ukraine...bij de NAVO wilt...dan
stemmen die tegen!

(Ook met een ...niet NAVO land...is dat gaande
bv...(tm de VN zijn ze niet tegen
de oorlog maar heten Neutraal)...
Net als.... China met Taiwan... ze willen zelf...ook nog wat...nl!)

Ik vind overigens ...dat de NAVO... moet stemmen ...tot minstens 70%
Anders is zoiets... als voorspellen...nog makkeljker dan eerst...want...met
veel landen leden...met 100%... van de stemmen...ergens mee
eens te zijn...allemaal...dat lukt tegenwoordig dan
nooit meer!

Gr van LT) :roll:

Plaats reactie