WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 06 feb 2022, 13:38

Tafelmanieren... :)

(wat een flauwekul weer in de media...
Britse Queen wil dat Camilla ooit titel van koningin draagt: “Ontroerd en vereerd”
(Vindt de Media)

Maar
zulks moet gewoon volgens... De Grondwet toe gaan... als Charles Regerend Koning wordt...wordt Camilla
vanzelf Koningin,...(op hetzelfde niveau als ...getrouwde Prinsen... met een Regerend Vorstin...is dat!)

maw ze heten dan wel Koningin...maar zijn ahw ...een getitelde Prinses...die nog ver staat onder
de Kroonprins of Kroon Prinses...) en nog ver staat onder... de lijn van alle Troonopvolgers...maw
het is gewoon een titel voor de sier...als Camilla Koningin wordt...Op de lijn van alle troonopvolgers... komt ze net
als onze Maxima...niet eens ...op voor zelfs...maar de Kinderen van Charles... dus oa William en kleinkinderen oa
George
staan er wel op!
(Die zijn dus allemaal..hoger in rang!) ahw.(Dan de dan ...Koningin Camilla)

De mannen blijven ze... Prins noemen (Net als Bernard en Claus bij ons)
maar de vrouwen(niet regerend) noemen ze..Koningin....zoals Maxima en Camilla...
als ze met een regerend Vorstin of regerend Vorst...getouwd zijn...

(Al is het maar een...schijn de titel) (Die van (niet regerend)... Koningin...
Hij blijft Prins heten...en zij mag Koningin heten...

Hoewel Discriminatie ...voor De Wet...verboden is...Zie je... zelfs...in die gelederen
tussen Mannen en Vrouwen...(ten nadele van de Mannen dus)... Discriminatie dus!

Hij blijft Prins heten en zij mag Koningin heten...)
Ook de man
van The Queen...bleef tot zijn dood...Prins heten...naar Camilla ...mag van de
Queen Koningin heten...als Charles Koning mocht worden...

Maar
zulks moet gewoon volgens... De Grondwet toe gaan... als Charles Regerend Koning wordt...wordt Camilla
vanzelf Koningin...(op hetzelfde niveau als ...getrouwde Prinsen... met een Regerend Vorstin...is dat!)

Hoewel Discriminatie ...voor De Wet...verboden is...Zie je... zelfs...in die gelederen
tussen Mannen en Vrouwen...(ten nadele van de Mannen dus)... Discriminatie... dus!
Hij (Philip) bleef Prins heten... en zij (Camilla)...... mag ...Koningin heten...)

maw
Wat The Queen ook zegt...het gaat allemaal toe...via de Grond Wet...

(Camilla mag dan Koningin heten...ze staat (net als Maxima) altijd... op de rang lijst achter
allen ...die op de Troonopvolgers lijst... voor komt...)

(In dat Engelse altijd overal voor moeten buigen...moet Camilla ...(Ook als hetende Koningin)...voor de Kroon Prins ...buigen!

(En misschien wel...in dat eeuwige buig land...voor allen die op de Troon opvolgings lijst staat...want zij Camilla...komt er ...
net als Maxima ...bij ons...er niet op voor nl!)

maw
Wat The Queen ook zegt...(heeft niks te maken met ...lief en aardig...en ontroerend...ed.)door The Queen tot Camilla gezegd...)
want...het gaat allemaal toe...via de Grond Wet...

Wat er gaande is...de meesten van het Engelse Volk...ziet liever William ...The Queen op volgen...maar de
Queen reageert zo terug...
Britse Queen wil... dat Camilla ooit titel van koningin draagt: “Ontroerd en vereerd”
(Vindt de Media)

Ik schrijf nu hiero...
wat een flauwekul weer in de media...“Ontroerd en vereerd”...op die reactie...van de Queen...

maw
Wat The Queen ook zegt...(heeft niks te maken met ...lief en aardig...en ontroerend...ed.)door The Queen tot Camilla gezegd...)
want...het gaat allemaal toe...via de Grond Wet...)
(Wat de Burgerij ook vindt...of zelfs wat The Queen ook vindt! ...etc.)

Ik schrijf nu hiero...
wat een flauwekul weer in de media...“Ontroerd en vereerd”...op die reactie...van de Queen..
Want
als The Queen... overlijdt...Zolang de geestelijke gezondheid van Charles...(hoe oud die ...ook is dan)
als die goed is...gaat die Charles...vlgs de Grond Wet...voor...op William nl!

Aparte grappige type-oefening was het weer...Fijne Zondag verder allemaal
en Tiff...sterkte met de ...familie... en ook jezelf en je kind
met de Omikron besmetting ...en in de... verplichte Quarantaine...Hou je taai! Knf van LT) :roll:


Ps...Via de Media heet het nog steeds Besmet met Corina...
maar
Zowel Tiff als haar Ma...hebben allebei die 2 Covid-19 prikken gehad en allebei
ook de Booster...
(Ik ben er dan 100% van overtuigd...dat ze dan...door de Omikron Virus besmet zijn ...en
niet door de Corona Virus!

Zouden ze ...toch Corona hebben...of noemt men het maar zo...dan zijn alle vaccins prikken voor niks geweest...en
dat roepen de anties
prikkers ook steeds!

maar
Zowel Tiff als haar Ma...hebben allebei die 2 Covid-19 prikken gehad en allebei
ook de Booster...
(Ik ben er dan 100% van overtuigd...dat ze dan...door de Omikron Virus besmet zijn ...en
niet door de Corona Virus!
De Omikron Virus is de Corona Virus niet nl.

Ik schreef welis...als de Overheersende Omikron Virus is uitgeraasd...dan moeten we weer
extra opletten...want dan krijgt de Corona weer de kans...de kop op te steken...
De Omikron Virus is de Corona Virus niet nl.
en dat is dan het
echte grote gevaar...voor alle ongevaccieerden ...voor Corona...

Dus ze moeten die dingen echt beter uitleggen gaan...en de vaccins blijven promoten gaan!
Maar om dan alweer...als de Corona de kop weer opsteekt
alle Gevaccineerden in de Lockdown te zetten
om de Ongevaccineerden...is van de Zotte!
maw
Ik blijf
voor de QR-Code...te moeten tonen...(va De Omikron is uitgeraasd)
wgs de Corona... is het land nog niet uit!!)
De Omikron Virus is de Corona Virus niet nl.

Het punt is dat veel Virussen een Variant zijn van de oorspronkelijke Virus...net als Delta en Omikrin dat is...maar ze kunnen
een eigen leven gaan leiden...zoals
de Omikron en met overmacht besmetting zelfs...dat dempt de oorspronkelijke Virus...de Corona...
die lijkt wel weg zelfs...
en dat is dan het
echte grote gevaar...voor alle ongevaccieerden ...voor Corona...want is de Omikron uigeraasd...kan de Corina weer
de kop op steken gaan...
Maakt de Omikron... nauwelijks tot geen zieken...de Corina wel!


Dus ze moeten die dingen... echt beter uitleggen gaan...
en de vaccins... blijven promoten gaan!!!

Tot ook ...de meesten
van die nu nog... 17% ongevaccineerden...in ons land...zich alsnog...laten Vaccineren...
tegen de Corona...tegen de Covid-19!
Dan
verslaan we ahw ...met z'n allen...de kracht van de Corona...

(mw al de Corona is verslagen... kan het ook geen variante virussen meer maken...met
hun eigen besmettingen!)

en dan kan ook ...ahw...de QR-Code in het binnenland weg!
Misschien
nog niet meteen
voor de reizenden... ons land in komenden...via de Zee en
via de Lucht!)(Die reizenden kunnen weer binnen komen met Corona of Varianten nl!!!)

Nou ja... zo ongeveer... vrij onverveerd ...denk ik... er over... :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 07 feb 2022, 11:56

Manieren
Weer een beker erbij.
Goed uitgevogeld.
viewtopic.php?f=10007&t=130&p=72315#p72315

Je zal wel olympische winterspelen kijken op tv. vermaak je ermee.
Wist je dat er alweer gauw verkiezingen zijn.
Ik las dat Rutte, zijn populariteit aan het verliezen is, er is teveel gebeurd, onder
zijn leiding en erg veel dupezijners maakte dat.
De bejaarden zijn het ook, helemaal zat. alsmaar de dupesgemaakt, van het
kabinetsbeleid.
Teveel bejaarden, zijn al in de problemen erdoor en velen er tegen aan.
Dat is een beleid van jaren waarmee, ze lijken de bejaarden de armoedesgrens in
te duwen en daar zijn de huren niet naar en ook de hypotheek niet.
Met ze allen, kunnen we die vvd, er ook, uit duwen!

Ik wens jullie een goede nieuwe week toe. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Tiff » 07 feb 2022, 17:02

Nieren

Ik ben tot woensdag, in qarantaine, samen met me dochtertje en ook
me moeder en me broers, zijn in hun huis, in qarantaine .
Ik heb wel matige klachten, als hoofdpijn en vermoeidheid en verkouden
en had wat dagen koorts .
Hopelijk , is dat woensdag over .
Jullie een gezellige week allemaal. Liefs van tiff . :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 08 feb 2022, 02:05

Ieren... :)

(Sterkte met je in Quantaine tijd Tiff...dat verwachtte jij ook niet...na zo'n rij injecties gehad...tegen de
Corona...Dus legde ik jou uit hoe ik het zag...dat je door de Omikron besmet moet zijn...dat is een
variant van de Corona Virus...die de eigen leven is gaan leiden...en gelukkig niet zo'n ernstige Virus is
als de Corona Virus is...Nou ja zo zie ik die dingen hoor...Ik zou het dan ook niet noemen...besmet door Corona...
zoals ze dat steeds zeggen...dan lijkt het inderdaad...of we voor Jan Doedel die Corona prikken hebben gehad...of
zoals ik die Mevr van de Boerenpartij...op TV hoorde zeggen...mensen die zich hebben laten vaccineren krijgen toch Corona...
maw...die anties vaccin lieden...denken zo...dat zij gelijk hebben...en dat komt omdat ze die besmetting zo massaal
niet de Omikron Virus noemen...maar besmet door Corona...via de RIVM en OMT ed lieden...en via de Pers ed.
Daar winnen ze die laatste 17% niet gevaccineerden niet mee...om zich alsnog te laten vaccineren tegen de Corona...
Zelf denk ik dat die Omikron Virus...de Corona Virus onderdrukt...maar als die Omikron is uitgeraasd...kan de Corona weer
de kop op steken...en die is misschien wat verzwakter...door de Omikron massaal er overheen...maar de
Corona...is toch zeer ernstig ziekte makend tm dodelijk zelfs...en dan zijn er nog steeds teveel niet gevaccineerd ervoor...
Als prik 1 en prik 2 te kortdurend werkt...en de Booster een veel betere sterkere vaccin is...dan moeten ze dat nog steeds promoten...
en uitleggen dat de Corona Virus...de kop weer kan opsteken...als de Omikron Virus is uit geraasd...en het dan weer extra gevaarlijk wordt
voor de niet gevaccineerden...
Als ze die massale Omikron besmetting... Corona blijven noemen...zijn ze mi fout bezig...en daar win je nauwelijks tot niet
mensen voor om zich alsnog te laten vaccineren gaan tegen de Corona...(Waarvan ik denk...als de onderdrukker van de
Corona...de Omikron weg is...dan steekt die Corona...de kop weer op!)Maar...Hoe meer mensen
in een land...de veel sterkere Booster Vaccin...heeft gehad...hoe minder kans...dat die Corona Virus... het kan overleven zelfs...
We moeten dan nog erg oppassen...wat ons land binnen komt...via Schepen en via Vliegtuigen...(mi moet dan daarvoor
de QR-code nog bestaam ...en de Testen...voor grens reizigers!) Binnenlands kan de QR-Code dan helemaal gelaten...maar dat hangt af...van die 17% nu nog niet gevaccineerden!
(Zo ongeveer... sumier getypt...zie ik... die dingen!)

We hadden een tijd hevige Polio in het land...en dat pakte vooral Kinderen...en toen was er ook een Vaccin ervoor...en ook toen
bleven er teveel...hun Kind niet laten Vaccineren en steeds stak die Polio de kop weer op...met allemaal vreselijke ellendes vandien...
voor niet gevaccineerde Kinderen...
Wat ze toen gingen doen...via Kabinets besluit...de antie vaccin ouders... een dag uit de ouderlijke macht zetten...en alle kinderen
kregen die Polio vaccin toen alsnog...die dat nog niet hadden gehad...Over zoiets kan je voor of tegen zijn...maar...dat was... de laatste keer...dat de Polio ...in ons land was!

(Ik zat te denken...als bijna alle Volwassenen... die Corina Booster Vaccin hebben gehad...en de Kinderen niet...of teveel Kinderen niet...
dan blijft er voor de
Corona Virus nog over...de Kinderen...en dat lijkt erg op ...de toen Polio...De aanval op de Kinderen pakten zo erg forrs uit...maar hoe
kregen ze dat het land uit...alle Kinderen kregen die... Polio Vaccin injectie... toen!
Over zoiets ...als methode...(bij Minderjarigen)...kan je voor of tegen zijn...maar...dat was... de laatste keer...dat de Polio ...in ons land was!
_____________________________________________________________________________________________________________________________

Ik las dit...
70 jaar op de troon en nog altijd even ad rem: ‘Ik doe er toch niet toe’

Toen ik dat las...(wat the Queen gezegd had)
dacht ik
wel een ongans ...top dure grap ...(via het belastingstelsel)...voor het hele volk...voor iemand... die er niet ...toe doet...

Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

PS.

Maar
Dit vind ik ook ...typisch ...de Moderne
Electronische Potloodventer...van de
electronica tijd perk...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... l-seksueel
Die zijn ...ziek ...in de kop!

Drie vrouwen vertellen aan de krant dat Overmars de grens over ging.
Hij zou hen seksueel getinte appjes hebben gestuurd, die steeds dwingender werden.
Hij deinsde er ook niet voor terug om foto's van zijn geslachtsdeel te sturen.


(Maar mi... misschien... is dat ontstaan...door...juist te weinig aan potentie...maar met een gecreerde
schrikreactie ...bij anderen ...te ondernemen...krijgen ze hun...Dikpick...wel omhoog
door zich...die schriks...ook later...voor de geest te halen...(Uit en/of thuis)... Die zijn ...ziek in de kop!
zo'n (Electronische)... Potloodventer...
maar op den duur...alleen zo...dan ...krijgen ze nog ...hun...Dikpick...wel omhoog!)

Ik heb het niet over de andere aangiftes of klagen ed
Dat heeft meer te maken met...de waan van de dag...eigen beslissingen ...onbeheerste gektes... eigen Ego gaat voor
zonder rekening te houden met de andere...ahw!)

Maar mi.
Die Overmans...(Het lijkt op de (Psychische) kwaal van... die ...Rietberger...)
va. Jaren van opbouw!)
(Wat me opvalt...ze worden vaak behandeld
als zijnde sexverslaafd...ipv Pychiatrisch behandeld...met
de juiste Medicijnen erbij...(en gewoon ...in eigen land ...en... in de eigen taal ed)
( zo'n behandeling ...duurt echt geen maar 2 maanden...als in die ...top rijke
sexverslaafde kliniek! (wgs de diagnose is al fout daar!)maar echt veel langer!

ipv.
zo'n Electronische... Potloodventer...(wat mi eens... als een fysiek tekort...beginsel gebeurens ...is
tm helemaal in de eigen geest gedachtes tot
een Psychiatrische ziekte...geworden... in hun kop!)
(Het lijkt wel veel...op een Neurose...in de maak...tm dwangneurose...aan toe
tm...steeds dwingender... ze moeten het dan doen ahw)zo'n (Electronische)... Potloodventer...
op den duur...alleen zo...dan ...krijgen ze nog ...hun...Dikpick...wel omhoog!)


Met de juiste behandelings route...de Behandeling... kan wel vele maanden kosten!)
(Die zijn geen Dader ...(in de zin ...van dat woord)
maar ziek... in de kop.. secu...ze zijn in feite...(Psychiatrische) Patienten!)

Ze moeten ook ...(dat niet van af gehouden maar...)...met hun dierbaren ... (die ene of die paar)...
mee in behandelings tijd...om
ermee in het reine komen...die moeten
gaan snappen...hoe die ziekte... in elkaar zit...en dat die daarvoor ...wordt behandeld...
( zo'n behandeling ...duurt echt geen 2 maanden...als in die ...top rijke
BL...sexverslaafde kliniek! (wgs de diagnose ...is al fout... daar!)

Als dat niet ...uit zichzelf ...via een Huisartsen verwijzing ...gaat
Zo'n Psychiatrische behandeling...kan ook ...de eis zijn...van een Rechtbank...
(Wgs de slachtoffers... gingen ermee... met aangifte...naar de Politie!)

ipv.
(Misschien moeten de slachtoffers... wel een geld vergoeding krijgen...(navenant het inkomen van...)
maar verder
in deze...of ze moeten zelf ook... in een behandeling willen...)voor de rest niets...
want
de hetende Dader...
(Die zijn geen Dader ...(in de zin... van dat woord)
maar ziek... in de kop... secu...ze zijn in feite...zieken...secu...(Psychiatrische) ...Patienten!)


Ik zat te denken...(Ze moeten... ook daarna ...weer verder kunnen ...met het leven nl!
Maar zijn ermee...wel bekend gemaakt...
Misschien willen... die bekende mensen ...ermee...het zelf wel
ergens... in de behandelings trajecte...het uitleggen...in beeld...of hun partner of hun Dokter...en/of
er een Boek over schrijven...want
daarmee kunnen ze...misschien
anderen helpen...het te herkennen...(va bv Jongere leeftijd vaak al!)ipv er alleen ...in het
geheim ermee te zitten...desnoods jarenlang!)

Vroeger...in was al ...in de Verpleging...zag een... voor toen...een bekende man op straat
had een hele felle blauwe broek aan... met z'n blote handel er overheen...(was notabene ijkoud
regenachtig weer...)
Die liep erbij... of die in een soort hypnose trans was...Ik had een collega bij me... en we schrokken
er niet van...als je... hun handel dagelijkse ziet...in de Zorg...waarom zou je ervan schrikken...maar het viel me op
dat door... kou en regen en wind...die dwang... gewoon door gaat...(Dan snap je ook wel
er zit een geeststoornis... in die persoon!)
Toen kwam er net
een Politie busje aan...die al was gewaarschuwd...we legden het... die Oom Agenten uit
dat ze hem beter ...konden afleveren... bij een Psychiatrische kliniek...Dat zijn ze toen...ook gaan doen!

Die gasten ...die de dingen ...(tegenwoordig)...electronisch... voornamelijk doen...lijken ook behept met... een soort
van dwang...geeststoornis...om dat...(in weer en wind)...tegen alle beter weten in...met toe nemende
geeststorende)...dwang
het...te moeten... doen...)

Met de juiste behandelings route...de Behandeling... kan wel vele maanden duren!)
(Die zijn geen Dader ...(in de zin... van dat woord)
maar ziek... in de kop... secu...ze zijn in feite...(Psychiatrische) ...secu ...Patienten!)

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 09 feb 2022, 04:31

Eren... :)


(O Gottegottegot...wat is het hier een knotsgek land geworden....

Iemand rijdt kijkende op z'n mobieltje
naar een boxwedstrijd tijdens auto rijden...knalt op een
Politieauto ...rijdt een
Politie man dood...en verwond een Politie vrouw zwaar...en krijgt maar een paar maanden straf...
want
het heet...ze houden rekening met evt baanverlies...als de straf langer uitpakt...
Iemand
schrijft wat te gekke appjes... naar wat vrouwen...op het werk...en krijgt op staande voet ontslag...en
wat voor ellende er nog meer
allemaal er achteraan komt erom...(is...Voor het leven geschorst in dat soort van type banen...)
Iemand
doet een moordpoging...met een sjovel...schept er een auto mee... en kiepert die
op z'n kop...een sloot in...met 2 inzittende...erin...en krijgt maar een hele korte straf...
(O Gottegottegot...wat is het hier... een knotsgek land geworden...)

Iemand (van 52 jaar)...zit in de bijstand...woont al jaren in een piepklein studiootje op 4 hoog met
stijle trappen...heeft via een bepaald werk overgehouden... altijd rug klachten en heeft een
zware pieptoon in de oren...traplopen verergerd het zwaar...Krijgt na jaren ermee bezig... eindelijk een
gelijkvloers flatje...en er is een lift in het gebouw...
Moet anderhalf huur betalen...en de verhuizing...en komt dan in een kale vloerflat terecht...heeft alleen
bijstand...het studiootje huisjes huur...moet ook nog in dezelfde maand betaald...
Vraagt hulp bij de Gemeente voor geld...desnoods als een lening...met afbetaling...
vraagt...verhuisondersteunings geld...Dat heet...daar komt u niet voor in aan
merking...alleen asielzoekers... en als u vanuit een dakloze positie een huurhuis... of flat krijgt...

(O Gottegottegot...wat is het hier een knotsgek land geworden....Wat is er toch gebeurt... in dit land?)

Ik kan dat... als zijnde een oudje...het niet eens meer bevatten...
en zit me te gek te denken...hoe ik... die ene zoon van me...kan helpen???
Dus als jullie me ...te somber... vindt overkomen...dan weten jullie waarvan...

Hoe werkt zo'n ground dinges...denk ik dan...Nou ja ...zo zit nu mijn denkens in elkaar...hoe
die oudste van me...te kunnen helpen...
Ik kom er niet uit...Zulkse ...op alle kanten lijkende doodlopende weg problemen... zijn niet goed...voor
de hersentjes... van een oud mens...Dat is een ding wat zeker is...
en m'n bloeddruk stijgt er teveel van...ook dat nog...
Dus ik moet...erg rustig aan gaan doen...tja...
En vooral de kranten... nu niet meer gaan lezen...en de praatprogramma's op TV niet meer gaan kijken...

want ik denk ondertussen dingen als...
Waarom heeft die M...opeens zoveel minder aan kijkers...
en denk logisch...de scholen zijn weer begonnen...en wanneer maken ze huiswerk...jawel na het avond eten en na
de afwas...en door de Corona lockdowns zijn de ouders geoefend...omtrent school dingen...overal ermee op te letten dus
ze kijken dan... tot het Journaal...geen TV...
Kijk zelfs ... zulkse plotse gedachtes ...lossen de dingen ...voor mijn ene zoon... niet op...
zelfs ik ben ...te nikserig voor hem...

Nou ja dan weten jullie...waarvan ik zo te somber ben...en wil dan stoppen met die golfhobby van me...want
dat lost ook al helemaal niks op...al had ik alweer een beker winnaar eruit gevogeld en een rij dag winnaars...niks
wat ik doe...lost wat op...

Al legde ik ...tigs keren uit...hoe snel...de ijs kappen...op de Poolgebieden smelten...
en hoe ze... via die zware rakketten ...de verschillende atmosferen...in de dampkring... aan het verkloten zijn...en
alleen de zon er een soort van profijt beginsel mee heeft...en ze toch toeristen erdoor laten reizen...met die zware raketten...
met eerst bakken oa co2 op de bodem van de aarde zelf achterlatende...
Nou ja
ik zag op TV...er waren een groep mensen...die aan het hardscheuren waren...over ijs op een groot meer...
en ze toonden... de uitleg van mij ermee...hoe dat toe gaat... in de Poolgebieden...met al dat vele gemotoriseerde er...de
ijs kappen breken ervan af...ipv alle gemotoriseerde moet er gelaten ipv
komt er nog een grotere cruiseschip met toeristen langs en nog grotere schepen via de zoveelste ijsbrekers er...

Zelfs mijn denkens is alzo te nikserig...
Misschien
is daarom wel...de dementie... ervoor uit gevonden...je komt als oud mens...steeds meer en meer
te nikserig tegen...zelfs ...van je eigen denkens...

Ik deed vroeger ...de opleiding Psychiatrische Verpleegkunde...op de afdeling ...was een man die
had...Godgeleerdheid gestudeerd...de enige zin... die de oude erg gedementeerde man... nog zeggen kon was...
Alles is Apenkool...

Ik zit momenteel ...dit te denken...als oud mens...
O Gottegottegot...wat is het hier... een knotsgek... land geworden....

M'n Pensioen nog van mijn Zorg Werkleven...ging 3 euro achteruit...alweer lager dus...ipv met de jaarlijkse
Index omhoog...
(M'n ander zoon zei laatst...Mam pas je wel op...anders kan je plots...de huur ...niet eens meer betalen
de huren gingen vroeger mer 5 of 10 gulden per maand omhoog...maar sinds... de euro munt eris...wordt
het inkomen
van bejaard Nederland... al een decennia of meer...steeds lager... en de huur ...gigantisch veel hoger...(omgerekend
70 a 80 gulden per maand)
Ik zit momenteel ...dit te denken...als oud mens...
O Gottegottegot...wat is het hier... een knotsgek... land geworden...

Onder het mom van millieu...moet de Burgerij zelf...de vuilnis sorteren...(Dat spaart Sorteer personeel uit bij de
Vuilnis diensten!) (Het systeem 1 een paar steeds rijker en de rest steeds armer is dat!)
ipv De Burgerij
belasting wordt goedkoper er door...kwam er verhoging... per volle
vuilniszak erbij...(Als jaarbedrag!)... bovenop ...de steeds duurdere Burgerij belasting...
Dus de Bejaarden inkomen van de lage lonen en midden inkomens... werd steeds lager en lager...en lager...en
de rest aan vaste lasten steeg gigantisch om te betalen...dat ik me nu al zorgen moet maken...of ik zelf... in dit flatje kan blijven wonen...
https://www.metronieuws.nl/geld-carrier ... deld-huur/

Mijn DJ rekende... met zijn Chef uit...wat ik... als Pensioen zou krijgen ...als DJ...zou komen te overlijden...dieChef
zat er namens ...het Personeel...ook bij die Pensioen fonds nl!
Dat was het dubbel ...zoveel...dan ik kreeg ...vanaf mijn DJ ...overleed ...was de uitkomst...het werd gehalveerd!
Ik is mailen... met dat...en vroeg ook ...waar de 13de en 14de maand bleef...in Mei en Oktober...ze mailden
terug...dat zit er al bij in)???)(Dus ik heb ook nooit Vakantie geld gehad!
(Een belazerd een genaaid mens telt voor 2)
Die Chef leeft niet meer ...en zijn Teamleider over zo'n 60 personeel...mijn DJ ook niet...maar sinds eh dat...
(Het systeem... was al gaande nl...1 een paar steeds rijker maken... en de rest steeds armer ...maken...is dat!)

Maar de huurprijs was wel
met mijn... nog in leven zijnde DJ...is nu al in de 1100
m'n buren betalen in de 600...
Toen mijn DJ overleed...ging ik er gelijk 1000 op achteruit...dus logisch werd de vraag...of de
huur ernaar kan worden gemaakt...(va het werd ...de huur is naar inkomen...nl)maar daar deden ze niet aan!

Nou ja als oud Mens
hoef ik zoveel niet meer...alle uitjes werden gelaten...en dito vakanties...ging erg lang met kleding en schoeisel doen...
en met de huis producten...Dus rustig aan...werd dat...en dat moest ik toch al doen...erg rustig aan doen!

Laatst
lag ik 2 dagen in een Ziekenhuis en kreeg een nota van de Ziektekosten...250 Ziekenhuis kosten
en 119 Medicijnen en scan...
Dat zat ...een ligtijd...Ziekenhuis... er voor ...nog allemaal ...in de basisverzekering!

Je schrikt je echt compleet ongans tegenwoordig...wat is nu weer nieuw bij gekomen om te betalen???
en waar de bloeddruk gaat van stijgen...

Dus
bij massa's Mensen in het land...zakte het inkomen...maar de vaste lasten bleven stijgen en wat is er nu weer
erbij bedacht...om apart extra te betalen...

M'n jongste zoon zegt dan...mam ...dat beetje gespaard...wel bewaren...is je TV plots stuk of je PC
dan kunnen we je gelijk weg dragen...als je er het buffertje niet voor gespaard hebt...
en
ook je wasmaschiene ...van al 15 jaar oud... zal het opeens gaan begeven...dus niet die
dubbele huur... voor zijn broer gaan geven...bedoelt die...en de verhuiskosten ed en die kale vloer en kale ramen...
Tja...
Het Duivelse dilemma... zou ene Rutte zeggen...is dat...

M'n Jongste zoon zegt het zo....
is je TV plots stuk of je PC
dan kunnen we je gelijk weg dragen...als je er... het buffertje... er voor...niet voor is gespaard ...of... er niet voor bewaard hebt...
Tja enne...de Burgerij belasting... komt er ook aan ...
ook dat nog...(En dan die zware energie prijs verhoging plots erbij...)

Hoe zouden
alle immigranten... dat alles snappen...in dit land...dat vraag ik me welis af...Meneer Sonneberg...

Als ik zelf
dit... er al ...van denk...
O Gottegottegot...wat is het hier... een knotsgek land ...geworden....

Een poosje TV niet kijken...is zo gek nog niet...bedacht ik me...zo zag ik mensen
een badkamer maken...bij RTL4 en zij...heeft een ruime kijk in haar blouse en
werkt met mannen...(Al die Vrouwen... met sex intimidaties...zelfs op de werkvloer...blijven heten... onschuldigen
en hij de dader...als hij er een natuurlijke reactie op krijgt!)

Ik had tijden
niet Boulevard gekeken...en wist niet... wat ik hoorde... en zag...
ze kletsen daar er
nog tigs sneller
dan het al te snel was...(en ik erom weg bleef als kijkercijfer zijnde)
Als het effen kan... een paar vrouwen bij elkaar... en... ze kletsen ...door elkaar ...ook dat nog...

(Je zal ...aan die hetende opeense... verplichte quotem ...moeten voldoen ...als bedrijf...in de staf...
ze kletsen er
nog tigs sneller
dan het al... te snel was... en een paar vrouwen bij elkaar... en... ze kletsen ...als Kippen als
Eenden...Kwak Kwak Kwak...gaan de lippen alsmaar...en dat door elkaar ...ook dat nog...
en al snel...apen er enkele Mannen ...dat klakkeloos na...

O Gottegottegot...wat is het hier... een knotsgek land ...geworden....

(Tja de type-oefeningen...vallen ook nog steeds niet mee...(Ik moet nog steeds veel verbeteren op het
schrijfvenster...Nou ja...)
Ik heb pillen op recept gehad...
op de Bijsluiter stond...geeft geheugenverlies en botten en spieren zwaktes...

Nou die kwalen
alleen al daarvan...in het land... zal ik maar niet helemaal...uitleggen gaan...maar
daarvan... een land vol met
dementen...(wgs Geheugenverlies...en neer pletterende mensen(wgs botten verzwakking) ...en een hoop gezeik...(wgs blaasspieren verzwakking)
daar hebben we... het Zorg personeel... niet eens voor...in het land...
(Als we
de Oer Water Knal...al overleven...) is er...een land vol... met eh... dat...)

O Gottegottegot...wat is het hier... een knotsgek land ...geworden...zeg...

Kom... ik ga nog even ...Olympische Spelen kijken...in de nacht...want sinds... eh...slaap ik meer... op de dag...

Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Nellie » 09 feb 2022, 11:39

Rente

Ik snap je wel LT, het wordt allemaal teveel en niet meer te betalen, voor grote groepen in het land.
Je schreef weleens, als het zo door gaat, is straks half bejaard Nederland, bij de lage en vooral de midden inkomens, zonder huis.
En toen kwam Rutte 4 en ging gelijk de aow afbouwen.
Nou krijgen die lage inkomens nog huursubsidie, en toeslagen, maar de lage midden inkomens niet.
Die zijn ze de armoede grens, in aan het jagen.
Lekker geregeld, voor de mensen, die na wo2 ons land, hebben opgebouwd.

Zeg LT, ik las vandaag ook de internet kranten en zag hier en daar, als ze een auto vernielen, krijgen
ze al 5 jaren straf en als ze de autoverzekering belazeren, al 8 jaren.
Als iemand met voorbedachte raden, een auto, met 2 mensen erin, een sloot op ze kop in kiepert,
krijgt die maar een paar maanden.
Agenten dood rijden, geeft ook al een straf, van niets!
wgs de gevangenissen, zijn weg bezuinigd, want die veel te dure eu, is anders, niet te betalen.

Nou meid, ik snap je somberheid wel, ze zijn zelfs, de frisdranken, nu aan het weg beantieen, via de
media.
En ja hoor, er kwam weer een klepper, die vindt, dat rookwaar en alcohol duurder moet, maar dat is al zo
ongelooflijk, te duur gemaakt, en alleen voor de hogere inkomens, nog te betalen.
Jij schreef eens, waar niets mag en niets kan, worden de mensen agressief, en komen er volksopstanden ervan,
en komen er meer suicidalen van en daar kwam het aan!

Je kan het nog wel LT, voorspellen, maar die van de, oer water knal, vind ik ook een erge enge!
Maar wij zullen het wel uitzitten, maar hoe is dat, voor de generatie, na ons?
Want ze doen er compleet niets mee, om het te voorkomen.
Ze rouzen nog steeds, met motor karren, over ijs en sneeuw.
En daar moesten er, mensen om gered, de ijsschotten laten erom los!

Nou meissie sterkte met van alles en nog wat, hou je taai. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 09 feb 2022, 16:59

Tegendelen... :)

(Ik las dit...
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba39bbfa/
Lucratiever is agenten omverwerpen ...die straf is erg laag en... en...met behoud van werk.

Op Tv alweer ...een Kazerne willen ze weg halen...nog meer weg bezuinigen is dat...alles wat we
in de EEG tijd ...hebben opgebouwd...weg bezuinigen...is wat ze aan het doen zijn... alsmaar.

Ons Politieke systeem...Lijkt erg op...de na-aperijen ...van het Politieke systeem...van de toen
Linkse Obama...aan het einde van zijn rit
waren er... 20 miljoen mensen... meer... de armoede grens in gejaagd...
en de rijken... waren steeds rijker geworden... met dat systeem...en de rest steeds armer...

Je kon welis gelijk hebben...dat... gaat Rutte en zijn Partij...nu erg veel kiezers kosten...
ze zijn het ...aan het door krijgen...waar ze de dupes van zijn...
Ik denk ook...dat vooral ...een paar van de nieuwe Partijen ...meer kiezers winsten gaan maken...
als ze al mee doen... aan... de as verkiezingen...

Tja die motoren... op de ijslagen... zie je ook veel... op de Pool gebieden...ze rammelen de ijskappen los...
ook net als die vele schepen en ijbrekers en vliegtuigen zelfs landen daar op de ijslagen en rammelende helies...
Dus ik schreef best vaak...daarvan gaat... het ijs ...sneller van smelten...
en pas kwamen de Wetenschappers ook tot die conclusie!

(Ik legde nog uit...samen met de hete zon...via alsmaar raketten de dampkring lagen in...tm
de kosmos in....(de inhoudelijkheid van ...de atmossfeer lagen...kwamen gaten ervan in...)

Nou ja zeg...
als het... 40 jaren deed ...over 40% van het smeltende Poolijs...vind ik het heel logisch dat de
volgende 40%... als dat sneller gaat...dat men kan berekenen hoe dat uitpakt...tussen nu
en die 50 jaren...(breed genomen)
met de dan... 80% is dan op de Polen... gesmolten...

Zelf schreef ik ...dat kan plots een ...Oer Water Knal... geven wgs de ...ongekende hoge druk
op de
laatste 20% er...

Maar... ze doen maar...met hun Alles mag...behalve een Sigaar er...

Wij (als oudjes) zingen het ...misschien wel uit...dat klopt...maar even verder denkende...ziet het er heel
erg somber en eng uit...voor elk ...laag land... sowieso en voor alles wat ...op Wereldschaal...aan eilanden is...
Als
de ene ...Oer Water knal ...ook aan de andere kant van de wereld...een Oer Water Knal veroorzaakt...van
Noord naar Zuid...dan
zijn de water golfen zo te hoog...
dat een beetje hoge kust lijn...al helemaal niks voorstelt...ook dat nog...

Tiff was laatst bij me... en las ergens...op Internet...men vraagt zich ...steeds af...wat was er... voor de Oer knal...
Ik zei...
dat wordt miljoenen jaren verder ...vraagt men zich af...wat was er ...voor de ...Oer Water knal?
Ik zei haar...
Wij dus!

Allemaal...Een fijne middag verder...Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 14 feb 2022, 13:33

Delen... :)

(Was een heel erg drukke week...Mijn oudste Zus...ligt op haar laatste Aardse dagen...(althans zo ik het zie)
Ik ben in tijden...niet zo vaak...naar de Hoofdstad geweest...en wel daar op ziekenbezoek.

Ondertussen begonnen ook de... Olympische Winterspelen...en net als mij TV en PV Golfhobby...is
dat het interessantste in de late avond uren of in de nacht...of in de wel hele vroege morgenuren...
om dat te volgen...
Net heb ik gekeken naar...
Van der Velden volgt voorbeeld Peperkamp en gaat naar finale van de big air Snowboarding...
Snowboarder Niek van der Velden werkt een goede kwalificatie af op de big air. Dinsdag strijdt hij mee in de finale.
Leuk als ons land het goed doet...met een wintersport...en ook nog extra leuk is...mee te doen...met eentje die maar kort mee doet
met de Olympische Winterspelen...en het daarmee...nog goed ook.

Nou ja ik ben dus... een druk bezig persoon momentheel...en dus doe ik weinig aan de type-oefeningen...
komt wel weer...maar ik heb wel...de You Too en de Me Too...gevolgd...in de Media...
Wat me er aan opvalt is...

Waarom klagen... zo weinig meisjes en Vrouwen aan...als ze sexueel zijn lastig gevallen...
Ik zat over mijn eigen verledens tijdperk te denken...

Ik had er wel... een abonnement...bij de Politie ...mee kunnen beginnen...maar begon er niet aan...wegens
ik had er helemaal... nooit tijd voor...voor wat dan ook...tegen dat....
Ik trachtte het zelf ...op te lossen...op mijn manier...

De meeste ellende ermee...was toen ik Kraamverzorgster werd...
op de dag 10 dagen een gezin en 3 avonden in de week...de beroepopleiding ...en in alle
vrije tijd...naar bevallingen toe...

Na 10 dagen werken ...kregen we 4 dagen vrij ...maar dat kwam zelden voor
of het heette al...wgs personeels tekorten...of ik wilde gaan ...naar die bevalling...
Dat bijna altijd plaatsvond in de late avond of in de nacht...

We moesten van het Kraamcentrum perse een Taxi nemen...dat vonden ze veiliger...
Maar van de 5 keren per Taxi waren er 3 ervan...dito de volgende 5 etc. tm te enge You Toopers...ze wisten dat je opweg
was naar een bevalling ...en toch reden die ...de bosjes in ...ze wilden dan wat...
zag ik er
helemaal niet naar uit...om wat dan ook met me te willen...geen make up...geen aparte
kledij...vaak een dikke jas aan wgs ik ben een kou kleum...en toch die griezels op me af...Doe
normaal ik ben opweg naar een bevalling...ja maarrrrrr en dan deed ik de Taxi deur open... en sprong eruit
en gaf ze... met de grote Kraamtas koffer ...een knal tegen hun ...handel...terwijl die aan het uitkermen
waren ...moest ik vaak nog... een heel eind lopen ...in de nacht...kwam bij het Kraamgezin aan en
kon meteen ...aan de slag...was top drukte...als ik al geen 10 dagen gezin meer had...werd dat mijn
volgende 10 dagen gezin...en bleef ik ook... de hele dag er...vaak bracht dan de Kraamheer me naar huis
toe...en verder ik ging overal voortaan ...per fiets naar toe...op de dag en in de avonden en in de nachten...
Dat veilige Taxi gevoel...heb ik dus bijna niet ervaren toen...
Maar na wat weken...die gasten mee gemaakt... en soms vechten voor je leven ahw...had ik het wel gezien...
en ook geleerd van m'n eigen verdedigings methodes...

Op de fiets...
Vreselijke wind en regen weer en ik over de lange Cornelis lely laan fietsen...Ik dik in een regenjaspakkket
en laarzen aan...hoe iemand daar nog... een sex symbool in kan zien...heb ik nooit gesanpt...maar werd
klem gezet... door een hele grote man met een brommer...zo snel die me grijpen wou...je schrikt je
sowieso ongans...maar die gaf ik... een extra harde knal ...tussen zijn benen...en was al in het stadsgewoel geluid
na
keihard fietsen...en hoorde die ...nog jammeren...Toen ben ik wel naar de Politie gegaan...en doodmoe en
eigenlijk snel naar mijn bed toe...moest ik...tijden wachten...deed er snel m'n verhaal en ging weer weg en
heb er nooit iets over gehoord...dat lost zulks dus ook ...niets op!

Je had wijken...in de hetende binnenstad wijk...met ze noemden het de Hoeren buurt ...woonden ook
gewone gezinnen tussen...van alle wijken in de stad...heb ik juist daar... nooit ene probleem gehad...meer dit
soort dingen...kwam ik lopende met m'n oude rammelfiets aan...met platten band...opeens een man in die straat op me af en
zie...U moet vast daar wezen...ik maak ondertussen uw fiets wel...
Als ik boodschappen moest doen voor het gezin...altijd weer...iemand in de winkel...spreidde z'n armen en roep dan
Opzij Opzij Opzij...de Zuster moet erbij...dan werd ik meteen geholpen...

Het werk hield in de vroegere Gezinsverzorgings werk......maar de Kraamzorg had erbij ...en de bevallingen en Moeder met
Kind 10 dagen...om voor te zorgen...naast de zorg voor...wat er nog meer aan mensen in dat gezin was...aan koterij vooral....
best erg druk dus...
In al die tijd...geen ene last met de Kraamheren gehad...tot op een dag...Het was een erg leuk en lief gezin...
met moeder en Baby en kleuter van 4 jaar en haar man...
op de laatste afscheids dag...Ik aan het groeten...maar haar man was er niet...O die is vast in zijn ouders in
de garage...Nou groet hem maar van me...

Ik naar het schuurtje ...om mijn fiets te pakken...heb net de fiets vast en zie die man staan met zijn handel
over zijn broek heen...of ik met hen wilde...want hij had al 5 maanden geen sex gehad...met zijn vrouw...
ik zei doe normaal...Ik ben een heel eerbaar persoon en daar niet mee bezig...Hij pakte me stevig bij mijn arm en ik
knalde toch ...keihard de fiets tegen zijn handel aan en zei...Daar zijn nou betalende Hoeren voor...en peerde hem snel...

Dus zelfs... op een lief leuk gezinnetje... kon je niet van op aan...
Dat shockte me toen wel...Maar na cursus....en in vrije tijd en bevallingen ...in vrije tijd... en een gezin op
de dag...ik was vierkant uitgewoond ...aan energie... en ging thuis douchen en heel erg lang slapen...en ja hoor...
dan ging
de telefoon
ipv 4 dagen vrij ...Het Kraam Centrum...of ik naar een bevalling wilde gaan...

Ik zei nooit ...nee...
want
we moesten 20 handtekeningen van Vroedvrouwen hebben...op een kaartje ervoor...anders mocht je
aan het eind examen niet mee doen...een Dokters handtekening telde niet...(Bezopen regels hadden ze dus)
maar ik trof bijna altijd... een Dokter... die de bevalling deed...en die we assisteren moesten...
Hoeveel en hoe zwaar ik ook werkte...en me te pleuris fietste... op mijn rammelde derde handsje...naar alle
stadswijken... en wat Dorpjes... er om heen...ik had de 20 kaartjes
alsmaar niet...voor
het eind examen...en al mijn
collega's wel...

Dan werd ik ...in de nachten door het Kraam Centrum gebeld...maar ze zeiden er nooit bij...dat een Dokter
de bevalling deed...dus ik ging overal op in...in eingelijk mijn 4 vrije dagen...en in de nachten...
Het inkomen was toen 80 gulden per maand...en m'n Kamer huur was al 60 gulden...dus als het effetjes kon
at ik ook mee... in die gezinnen...en deed in inmiddels ...in mijn avond...vrije tijd...ook de afwas nog ed

Het was een super mooie baan...tijd om over calamiteiten na te denken...had ik helemaal niet...dus
ik lostte het allemaal ...op mijn manier op...ipv uren tijd verdoen op een Politie bureu...en er verder
nooit meer wat over horen...
ipv een soort abonnement te beginnen daar...loste ik het zelf wel op!

Niet alleen de hele binnenstad...was voor mij super veilig in die baan...ook de Politie Korpsen op
de straten...Ik werd best vaak aangehouden...U achterlicht brandt niet...Uw Voorlamp etc...
Ik legde dan uit...ik heb haast...moet naar een bevalling toe...kan U me niet met de auro brengen...
dan krijgt u daar een bakkje koffie en een gebakje en een sigaretje...
Ik mocht altijd meteen de Politie auto in...
Na hun nuttigpartij zij weer weg...
na wat tijd... klonk de bel...Zuster uw fiets is gemaakt...hij staat beneden ...daar...
Hadden ze ook nog m'n fiets gemaakt...
Vaak in de nieuwste wijken...stonden die straatnamen nog niet op kaart...dan belde ik... de Politie
en zei... als U me brengt...krijgt u Koffie en taart en een Sigaretje...en daar kwamen ze aan...waar
ik aan het zoeken was...en brachten me ...naar het Kraamgezin...

Het veiligste Netwerk... voor me
was in die dagen...De Politie ...(Bestond toen 95% uit Mannen)
en de Dokters (95% ...Meestal Mannelijke Huisartsen)...en de Mannen in de
binnenstads wijken...

Maar wat ben ik erg veel...You Toopers en Me Toopers... tegen gekomen in die tijd...
Ik kon het vaak niet eens geloven
dat zoiets bestond zelfs...
want alle jaren ...voor die baan...was ik het zelfs... niet eens tegen gekomen ...nergens...Maar omdat ene Kraamgezin...ben ik
toen wel ...een andere Baan...in de Zorg... gaan zoeken...(Want ik had inmiddels wel... mijn Beroepsdiploma Kraamzorg behaald!)
en m'n fiets stond op instorten... en het loon...in de toen Kraamverzorging... was van dien aard...dat ik geen vervanging kopen kon....
en alle ...vele vele vele... overuren gedaan... uitbetaald te krijgen...daar deden ze toen niet aan...Heb ik weer...Vandaar...

Nou ja...dit mag ook welis gezegd...Nooit ene last mee gehad!
(Heb ik het over...niet alleen... op de Dag
maar... vnl de Avond en Nachtelijke... Uren...
Het veiligste Netwerk... voor me
was in die dagen...De Politie ...(Bestond toen 95% uit Mannen)
en de Dokters (95% ...Meestal Mannelijke Huisartsen)...en de Mannen in de
Binnenstads Wijken...Al kwam ik ze ...alleen tegen...in het duister...van de Nacht...Nooit ene last mee gehad!

Fijne nieuwe week allemaal. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 15 feb 2022, 07:12

Lenzen... :)

Ik las dit...
https://nos.nl/artikel/2417365-frankrij ... amenleving

Toen ik... ontzettende buikpijnen kreeg...werd ik gelijk naar een gynaecoloog gestuurd...door mijn toen Huisarts...
die Huisarts stelde zelf meteen de diagnose Endometiose...
Maar liet het verder liever over aan de Specialist...

Ik kreeg te horen... dat de Pil er wel mee te maken kon hebben...ook te zware arbeid en te zware sporten...en een
zware bevalling...leek
er debet aan te zijn...of samen met de pil in combinatie...

De Specialist legde me uit...we kunnen het weg opereren...is een zware en langdurige operatie...(al dat los pulken
ervan...aan oa van de darmen...)

Ik had al 2 Kinderen... en op meer zat er volgens die Dokter niet in wgs...Endometriose...Ik zei Mijn Moeder is overleden aan
Baarmoeder kanker...dus als u het mij vraagt...haal de hele baarmoeder er maar meteen eruit...
want zijn verhaal was...al verwijderen ze ...alle Endometriose...het groeit toch weer aan...
De Dokter was het met me eens
beter is de hele baarmoeder te verwijderen...dan ben je voortaan... van die zware pijnen af...als het weer terug komt...
en dat... na zo'n zware operatie...het kon terug komen...dus vandaar ...die dokter was het volkomen met me eens...

Zo gezegd zo gedaan...het was niet alleen een erge zware operatie...maar ook een hele pijnlijke langdurige herstel erna...
Maar ik heb daarna...nooit meer Endometriose gehad...en ook geen Baarmoeder kanker ...zoals mijn Moeder dat had gehad...

Ze opereerden gelijk die ene eierstok weg...wgs ook die was aangetast met Endometriose...de ander lieten ze zitten
dat had te maken met...dat stelt de fysieke overgang uit...dan blijf je er ahw langer jong bij...als vrouw zijnde...

(Na dat hele proces ondergaan...(even afkloppen) heb ik geen buikpijnen meer gehad...)

Maar mi wisten
onze Nederlandse Artsen (althans die ik toen mee maakte)...toen al...best veel ...er over... en ook de diagnose
kon best snel gesteld worden...en wel heel gewoon... door mijn toen Huisarts!

Misschien
ligt een onbegrip aan ...dat men...de klachten zelf niet goed gaat zeggen...aan de Dokter...of men komt zelf gelijk al
aanzetten...Ik heb toch zulkse zware menstruatie pijnen...etc. Terwijl het in feite een totaal ander diagnose
onderwerp is...Dus krijgen ze medicijnen tegen zware menstruatiepijnen...
Misschien ligt dat aan de methode tegenwoordig...van communiceren...tussen Patient en de Dokters...steeds
vaker gingen ze vragen...en wat denkt u er zelf van...wat u mankeert???
Zulks zots
stelden ze vroeger niet als vraag aan patienten...meteen de vraag...en wat denkt U wat het is???
De Dokters moesten vroeger...zelf... over hun vak nadenken...
Ik ontdekte dat
doordat een vrouwelijke collega van me...vertelde dat ze zulkse zware menstruatie pijnen had al jaren...en daarvoor
medicijnen kreeg...maar het leek steeds erger te worden...toen zei ik haar...je moet de Dokters niet zeggen...wat je
er zelf van denkt...dan wordt het vaak al snel...gemak dient de mens...voor ze...ipv.
de methode van tegenwoordig...van communiceren...tussen Patient en de Dokters...steeds
vaker gingen ze vragen...en wat denkt u... er zelf van...wat u mankeert???
Zulks zots
stelden ze vroeger niet... als vraag aan patienten...meteen de vraag...en wat denkt U wat het is???
De Dokters ...moesten vroeger...zelf... over hun vak ...nadenken...

Gewoon zeggen geen idee...maar wel de juiste route van die zware pijnen uitleggen gaan...
Ik had een Huisarts
die via mijn prima uitleg... meteen wist...met het eerste bezoek erover...wat de diagnose was...

Bij endometriose... zit de pijnen vaak ...net niet waar ....de gewone Menstruatie pijnen zitten nl.
Ik bedoel maar...
Ik kende toen
die diagnose ook nog niet...zou misschien ...ook gaan emmeren over Menstruatie pijnen...bij zo'n vraag van
de dokters...Wat denkt U dat U mankeert???

Maar ik kreeg die vraag... toen niet... op me af...en Ik wees exact de pijn route aan...(Na mijn uitleg aan haar...leg het
je Dokter... beter uit en hou verder je eigen waffel met wat jij denkt dat het is...maar vraag desnoods ...als ze er zelf niet op komen
wel doorverwijzing... naar de Specialist!)

Die collega... bleek ook endometriose te hebben...maar was wel... jaren behandeld met... allerlei soorten van medicijnen...tegen
zware Menstruatie pijnen...
Het doorgroei proces ...van de Endometriose ...zit dan al overal...in de buik...op veel meer darmen plekken en eier stokken ed.
Maar
als je gewenste Kindertal al binnen is...is toch het beste... de hele baarmoeder eruit te laten opereren...want
de endometriose stopt niet... met het los pulkende operatie gehad...van oa de darmen...een hele dure grap is dat nl. nog een keer die zelfde operatie desnoods
nog een keer...en minsten 2 maanden van je werk af ...en al die zware operatiepijnen na zo'n operatie...
dus...
als je gewenste Kindertal... al binnen is...is toch het beste... de hele baarmoeder... eruit te laten opereren...dan blijft
zelfs de ...eveneens... vaak pijnlijke menstruatie... voortaan weg!
Zonder toch...in de hele fysieke overgang te zijn...wgs 1 eierstok laten ze ervoor zitten...voor de vrouwelijke hormoon proces in het lijf!
En dat voortaan... zonder buikpijnen...voortaan... en altijd tm ook zonder pijnen... bij het vrijen!!
Dan gaat er een hele nieuwe wereld voor je open ahw...maw Ik heb nooit spijt gehad...van mijn ...Preventieve...toen besluit...
Als je gewenste Kindertal
al binnen is...(of je bent al in de overgang)...is toch het beste... de hele baarmoeder eruit... te laten opereren...want
de endometriose stopt niet... na die zware langdurige... los pulkende operatie ...aan oa de darmen...en uit de baarmoeder gehad...
Maar mi
wisten ze toen toch niet zeker...wat de oorzaak ervan was...een Dokter zei tegen me...heb je als Kindzijnde zwaar werk gedaan???
Nou ja dat is weer een heel Kinderarbeid verhaal...een andere Dokter dacht... het komt door te zware sporten gedaan ...voor
meisjes en voor vrouwen...en ze dachten ook...een zware bevalling gehad...of het lag... sowieso ...aan de pil...
(De bevalling bij mij ...duurde 25 minuten totaal...op de Verloskamer...dus dat kon de oorzaak niet zijn!)(Zwemmen en fietsen en hardlopen...zijn geen zware til trek ed tm school gym gehad...sporten) dus dat kon de oorzaak bij mij ook niet zijn! Blijft over Zwaar werk en de pil gehad!)
Maar het kan natuurlijk ook.. een DNA -Gen Kwestie zijn!

Inmiddels vele decennia's verder...
Ik las...
Ten derde komt er een campagne om het publiek te informeren.
Omdat de ziekte relatief onbekend is,
en ik denk dan ...Hoe weten ze dan... dat 1 op de 10 vrouwen... het hebben???
Dan is het toch zo onbekend niet?

Maar goed oke ...ik bazuinde het toen ...ook nergens...dat ik geopereerd was ...met die diagnose...
Ik zei zelf... in het kort...na die operatie...mijn baarmoeder groeide vast aan de darmen... en die hebben ze losgepulkt...

Vroeger werd niet alles uit de doeken gedaan...
zoals tegenwoordig... bij elke kletstafel... ben er nog niet achter... wat beter is...om alles te openbaren... aan alles
en iedereen...of het gewoon ...voor jezelf ...te houden...

Hoe dat ook zij...droom er niet van... Trusten en een fijne Dinsdag en Knf van LT) :roll:

____________________________________________________________________________
PS.

Ik weet niet... of ik het goed denk...maar ik denk ...wel zo...
Ik hoorde op TV
dat ze behandelingen hebben...uitgevonden...met verhoogde Weerstand...bij Kankers... .en dat dat het...nogal succes heeft...met
deze nieuwe methode...
(De diagnose kankers is nl schrikbarend toegenomen nl
ging het TV programma over...)

Ik denk...als je ...Prik 1 en 2 en... vooral de Booster van Covid-19... gekregen heb...dat je ook een soort
van...extra Verhogende Weerstand...behandeling... hebt gekregen...in het lijf...
en dat dat zelfs ...preventief kan weken ..tegen bepaalde kankers...
of zelfs ...tegen heel veel soorten... van kankers....

Nou ja...dat denk ik dus ...ondertussen ervan...en dacht ...dat...nog voor... ik die ...TV programma ...zag!

Ik bedoel ...wat maakt het uit ...waardoor je je eigen weerstand ...mee kan verhogen...(Ook tegen andere ziektes en kwalen
en tegen rijen van Kankers ...)
dan kan dat
zelfs... (ondertussen...mooi mee genomen...)...met de
tm de Booster ...van de...Covid-19 vaccin ...om die verhoogde Weerstand...methode...te krijgen... zijn!

De Nieuwe methode ...is bij hun... tijdens de Kanker behandelingen...
de methode
via oa de Booster is ...preventief...tegen kanker!

Ik weet niet... of ik het... goed denk...maar ...ik denk ...(ondertussen)...wel zo...
Gr. en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Tiff » 15 feb 2022, 15:56

Zender

Ben weer aan het werk en nu op me vrije dag bij lt langs gegaan.
Op me werk waren ze dolblij, dat ik er weer was, veel zieke collegas.
Is het de corona virus niet, hebben de patienten, heet ook wel bewoners, op me werk,
de rota virus.
Zei lt al is, waar nauwelijks, tot niet meer gerookt wordt, komen virussen op af
en daar kwamen ze aan.
Het land lijkt steeds meer weerstand te verliezen, ook door alle corona stress, denk ik ervan.
Veel stressen en veel depressies, is er onder de mensen gaande, dat is niet best, voor de weerstand,
ook niet als er alsmaar, personeelstekorten is, door ziektes en door in qarantaine te moeten, dubbelop
harder werken, is dat en daar gaat de weerstand, ook niet van omhoog.

Had ik de 2 prikken gehad en de booster en de griepprik, werd ik toch besmet, door corona.
Lt zei me, ze moeten het zo niet zeggen, anders heb je voor janlul en mienkul al die injecties gehad,
en stimuleert de niet gevaccineerden, om het toch te halen niet.
Hoe zit het dan,. vroeg ik haar, ze zei me elke nieuwe virus maakt varianten, en varianten kunnen
een totaal leven, op zichzelf gaan leiden, desnoods weer zelf varianten maken.
Als je dat snapt, snap je ook , dat je niet besmet bent, door corona, maar door het omikron virus.
Maar wat ook nog kan, door de delta virus, en zelfs de niet gevaccineerden door de corona virus.
Dus vorige keer, door de delta virus besmet en nu door de omikron virus, komt nog best veel voor, maar
hun fout is, ze zeggen dan, u bent met corona besmet, tegen mensen met gevaccineerd tm de booster gehad
aan toe zeggen ze dat, tm het staat in de kranten en de bladen aan toe, ondanks de prikken, toch besmet door corona.
Ondanks tm de booster aan toe gehad , in quarantaine, wgs de corona virus, is er nog steeds.
Lt zei me, ze moeten het zo, niet zeggen, anders heb je voor janlul en mienkul al die injecties gehad,
en stimuleert, de niet gevaccineerden, om het toch te halen niet.
Schijnt moeilijk te zijn voor het omt en ggd en die dingen, om corona te scheiden, van de omikron, te gaan zeggen.
Want al komt het uit dezelfde bron, het gaat om totaal aparte virussen namelijk.

Ik vroeg haar, ben je voor alles weer gewoon? Ze zei me, alleen bij de grenzen, zou de qr-code moeten blijven, want ook
in veel buitenland vragen ze om je qr code en als het hier uitgeraasd is, die virussen, kunnen ze via het buitenland,
ons land weer gaan aansteken, zelfs met hun nieuwe types van varianten.
Dus ga je met het vliegtuig of per boot, ons land in, dan moet je wel de qr code tonen, zou haar tip, voor
een lange poos zijn.
en alles weer vrij, vroeg ik, ze zei de cafees tot 12 uur en de nachtclubs van 12 uur tot zeg 4 uur, gaat dat goed, dan kan alles los.
Wat ze nu doen, de nachtclubs vergelijken met de cafees, die open zijn, de hele avond en de nachtclubs zijn er
niet mee te vergelijken, die gaan in de nacht pas open, die hebben niets, aan een uurtje los, en de kroegen, mogen de hele avond los.
Die waterhoofden lijken toe, aan een sigaartje of sigaretje op ze tijd, zo ongeveer, zei lt het me. Misschien kunnen ze dan pas, eerlijk de
dingen doen zeggen, en juist te zeggen. ipv een half land is thuis, met de omikron virus, en dat noemen ze, corona virus!

Hoe dat ook zij, ik ben erg blij, dat de qaurantaine tijd, voorbij is voor me en ik weer, naar me werk kon.
Ik vroeg me ook af lt, of ik niet, voor jan doedel, al die prikken heb gehaald, en toch in qarantaine te moeten.
Die waterhoofden, zoals jij ze noemt, ze lijken het nog steeds niet, te snappen.
Net als met hun ongelijkheids discrimatie gedrag, naar de nachtclubs toe.
Kroegen kunnen. de hele dag open zijn, en de hele avond, en de nachtclubs , maar een uurtje.
Maar voor ze dat snappen, is de omikron vast al weilen.
En dan vroeg ik, tja eh, jij wilt ook alle naadjes, van de kous weten, zei lt me.
Weilen de varianten, wil nog niet zeggen, weilen is de corona.
En hoe vergaat het dan, de niet gevaccineerden, als de corona virus, weer de kop op steekt?
Maar hoe krijgen ze die, aan de corona vaccin? Niet door de omikron, de corona te noemen, alsmaar.
Dan lijkt alles, voor jan lul en mien kul tm de booster aan toe, geregeld.
Nou zo zit het dus, in elkaar, ze moeten nodig weer snel, aan de gewone waar, allemaal, zei lt me.
En alle anties lieden, de studios uit flikkeren!
Voor je weet, hoe het heet, mag er geen hond meer op straat en lijkt nederland, per week, nog slechter
dan het vorige verledens, overal mee.
ipv het land, moet een paar goede pep boosters, ook voor alle jongeren erg nodig, komt er weer iemand
met de volgende anties op tv, en moeten we de dood meer gaan bespreken, het is een en al negatief teneur op die tv.
en in de bladen, geen slechter ras en land, in de geschiedenissen, dan die van blank nederland, geen beteren dan alle nieuwe
binnenkomers, al dat negatieve teneur en alle anties, bij elkaar, op ons af, maakt een land, echt niet gezond!
Met of zonder corona, ipv het land, moet een paar goede pep boosters, ook voor alle jongeren is het erg nodig, komt er weer iemand
met de volgende anties op tv, en moeten we de dood meer gaan bespreken, het is een en al negatief teneur, in de kranten
en op die tv. en al die anties leuteraars, moeten de scholen langs, lt noemt dat, hoe dikker de schoolrugtas, hoe slechter, de
school is! Wgs geen tijd is er, voor de gewone lessen, op de scholen te maken meer.

Ik zei voor de gijn, mag een man, nog ze hand, op de dij van een vrouw leggen?
Kijk zei lt me, ook zonder sex op school ooit gehad, toen ze rij examen deed, legde de rijexaminator, zo ze hand, hoog op der dij,
tijdens het auto rijden, ze pakte die hand, en legde het, op die man ze eigen been en reed gewoon, netjes door en behaalde toch, het rij examen.
Veel valt gewoon zelf op te lossen, zei lt me, zo niet, daar zijn nou, een land vol met instanties voor, ja toch?
Dus ze zei, tegen haar oudste zoon, ga hier langs en daar langs, voor verhuisvergoeding, want lage inkomens komen anders gelijk,
in de schulden, daar is pas toch van alles voor opgericht?
Hoe dat ook zij, overal nul op rekest, zeg gelijk, dat je zwart bent, zei lt tegen der zoon pas, dan maak je misschien, meer kans, op hulp.
Haar oudste zus , moest om gezondheids reden gelijkvloers, als ze 80 jaar zijn, hebben ze recht op verhuisvergoeding, zij er
achterheen toen, kwam iemand van de gemeente langs en die zei, u ziet er niet uit, als 80 jaar oud en dus, kreeg ze die vergoeding niet.
Ze lijken helemaal niet meer, goed snik, die waterzuipers, waar niets mag, ook geen sigaar en dat is het hem dus!
Voorkomen van schulden, bij vooral, de lage loners, snappen ze niets van, die topinkomens lieden,
Lt lijkt weer op dreef te zijn, ze zei, ik zal de sjaak wel weer worden, voor die ene zoon, en jawel, moet nu niet der tv stuk gaan of der pc,
als de noodbuffer, een buddertje is gemaakt, omdat ze niets snappen,
ze zei, tegen haar oudste zoon, ga hier langs en daar langs, voor verhuisvergoeding, want lage inkomens komen anders gelijk,
in de schulden, daar is pas toch, van alles voor opgericht? Maar heb je het nodig, dat werd, overal nul op rekest!

Nou ik heb ook weer lekker, op je pc zitten rammen. Was weer reuze gezellig bij je. Hou je taai lt, Liefs van tiff. :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 16 feb 2022, 00:47

Dertig... :)

(Zo'n 50 jaar geleden...was ik ...net als half Nederland...of meer...in de ban van Sjoukje Dijkstra..met
Kunst rijden op de schaats...bij de toen Olympische Spelen...ik bleef er nog lang Fan van...

Ergens om...een eigen te druk leven...keek ik nauwelijks nog tv.
Nu
bijna een halve eeuw later...
Ik zette de TV aan ...en zag een jonge dame...de Kunstschaatsbaan ...op gaan en dacht..zal
wel... weer...een Russische Schaatster wieden...met het winnen...

Net na die gedachte...hadden ze het op TV...over een Nederlandse is ze...
Nou daar ging ik even goed voor zitten...Kijken of ik nog... dezelfde...zuivere...kijk... er op had...als
vroeger dus...

Wat me opviel... van die Nederlandse Lindsay van Zundert was...dat ze eerst kijkt
of ze die bij haar kür
de uitvoering - van de drievoudige Lutz
en een tweevoudige Toeloop - maken kan...

Dus tijdens haar kuur gaande...kijkt ze (vooruit vooraf)...of ze die sprong...zometeen
verderop... daar maken kan...

Misschien leg ik het zo goed uit...ipv
als je de baan ...helemaal goed kent...alle afstanden ervan...weet je gewoon... ahw met
je ogen dicht...ik kan die speciale sprong...daar... gewoon gaan maken...
en niet alsmaar...met vooraf... te moeten kijken ...of dat ...wel kan...daar...

(De baan is... tijdens haar kür ...er niet kleiner of drukker of anders... erop geworden...

Na
een bepaalde dans draai...is die baan daar ...nog steeds (zeg maar) 5 meter ...in die hoek
om die moeilijkheids graads dingen ...op te doen...
dat moet ze autonatisch weten...en niet
steeds
eerst ...die kant ...op kijken gaan ...of ze die sprong...daar verderop...wel kan...gaan doen...

Nou ja dat viel me er aan op...als ik haar trainster was...(En bij haar niet alleen) die missen de...*De Een Het)
automatische vertrouwen...voor de ijsbaan zelf...als ze telkens... voor elke moeilijkheidsgraad iets...moeten gaan kijken
vooraf...of het daar ...wel kan wel past...in die ruimte daar...

Die ijsbaan is tijdens de kür echt niet geslonken...in de ruimte verderop... ahw!

vb, Als het tijdens alle trainingen
zeg 5 meter ruimte had...daar verderop...heeft het met de wedstrijd kuur...ook 5 meter plek
daar ...verderop...om tijdens de kür ...dat moeilijke ...er te doen...daar...

maw.
ze hoeft er ahw.
vooraf ...
tijdens de kür
niet
naar te kijken...of daar ...die 5 meter ruimte... er wel voor is...(op de schaatsbaan)...om
die moeilijke sprong...te doen... daar...

Nog is...
ze hoeft er ahw. niet
telkens vooraf ...
tijdens de kür
niet naar te kijken...of daar ...die 5 meter ruimte...verderop... er nog wel ...ervoor is...
om te doen
maar
dat doet ze wel steeds!
En dat maakt het...bij de echte wedstrijden... (om te Zien) tot ...een traningen kuur! ahw!

(ipv overvloeiend te gaan naar daar...om de sprong te maken...zo niet...Dat
haalt...het mooie ...eruit...(uit de Dans ahw!) Bij haar!

Nu is plek 16
zo te slecht nog niet...bij zulkse type van Sport...maar ergens... ligt het
verschil...tussen plek 1 en 2 en 3 en plek 16!
mi
(is ook een mooie tip!)
die Nederlandse Lindsay van Zundert
heeft er
alles voor in huis...om no 1 te worden...bij de volgende OS!

Ook bij die ...Nederlandse Lindsay van Zundert (Als ze oefend
op ruimte gevoel afstanden) met de ogen dicht ahw)
De Kunstrij zaal ruimte daar... en overal...is net zo groot als... de zaal... in Nederland ahw!
met de juiste tips...
die Nederlandse Lindsay van Zundert
heeft er
alles er voor in huis...om no 1 te worden...bij de volgende OS!

(Ik heb daar altijd ...een soort speciale speurneus voor gehad...om dat te kunnen Zien...)
(Bij andere Sporten net zo)

Bij Golf... zie je het ze ook ...bijna allemaal doen...tigs keren kijken...hoever de afstand is...vanaf
de bal...tot de vlag...maar net die ene...en heel soms een paar...hebben bij aankomt lopende
naar de bal toe...de afstand... van het terrein allang gezien...
Met de bal slaan... letten die alleen op de bal...slaan
en
niet steeds... of die afstand...nog steeds...5 meter... of 8 meter of 100 meter...
verderop is...

Die steeds kijkers...missen
ahw het vertrouwen... in de (De Het Een)...eigen ruimte gevoel...

als ze steeds
van te voren...moeten kijken...naar daar...verderop...
om de moeilijke dans... daar te doen...
die doen...of die 5 meter ervoor nodig...verderop...ook verdwenen ...kan zijn...

of die ruimte wel 3 meter ...geworden kan zijn...ipv tijdens de kür
is het er
nog steeds
die zelfde ruimte
verderop...
die 5 meter ruimte ervoor...nodig...om de moeilijkheidsgraad...daar ...te doen...

Dat ruimte gevoel...moet totaal (een) automatisch (weten) zijn...na alle trainingen gehad...op dezelfde
afstand ...op de baan...als ook...bij de wedstrijden...is dezelfde afstand ...van de baan
als de trainingen baan...dezelfde is nl!

(Voor de komede 4 jaren)...Werken aan ...en vertrouwen hebben op...het eigen ...Ruimte gevoel (Op de Schaatsbaan)
zou mijn tip zijn...voor de Nederlandse Kunstrijdster Lindsay van Zundert ...

*Om
(als een Blinde ahw)
meer vertrouwen...in het...eigen afstands gevoel... te krijgen...op de Kunst Ijs Schaatsbaan...
(Als ze bezig zijn
met steeds... vooraf...
te kijken... naar daar...
tijdens de kür ...hebben ze
ook dat nog...veel meer
val kansen...dan zonder vooraf ...te hoeven kijken...of die nodige
5 of 8 eter verderop er nog wel is...voor de moeilijke dingen in te doen...tijdens...de kür ...

(Als ze
de juiste
afstands gevoel heeft... geconditioneerd...wordt ermee...meer en meer...

De Muziek
is (dan)...de Dans...
(En niet ...de oefeningen trainingen ...van de Danser...is de Dans!)

Met
De Muziek
is de Dans...
Dan komt ze
(zonder vallen althans...)...meteen...bij de score... bij de eerste ...3 plekken...bij
welke wedstrijd dan ook...
want ...voor de rest...tm zichzelf ...aan toe...heeft ze... compleet ...alles mee!

(Als tip
blijf ik denken...wel... atijd...
een donker kleurige kleedje aan hebben...
Dat geeft ...nog meer diepte...aan de Dans...(en niet... als zodanig...(De Het Een)
zo'n waterige ...licht kleurige ...kledijtje!)

(Bij een donkere ras type mens...kan dat net andersom zijn!)
Dat geeft ...nog meer diepte...aan de Dans...(en niet... als zodanig...(De Het Een)
zo'n dubbelop...donker kleurige ...kledijtje aan!)
De Kleur...van het kledijdje is ahw...
(uitstralende)...is...ahw...de Geur en de Kleur... van ...de Wijn!

Met de juiste kleur...(uitstraling)...staat er al heel wat...op het Ijs!

Wat me erg veel opvalt...met oa Kunstrij schaatsen...
dat tevelen ...compleet niks...met de Muziek hebben...

Terwijl
De Muziek
is... de Dans...
moet het zijn!

en niet (om te Zien)...alle trainingen bij elkaar gehad...is de Dans!

Nog is...
De Muziek
is... de Dans...moet het...Zijn!

(Was weer een aparte type-oefening...maar hoe ik naar
de dingen...Kijk...valt sowieso... toch niet... te filmen!)

Maar onthou 1 ding maar...bij deze type van Sport...
De Muziek
is... de Dans...
moet het...Zijn!
(En niet ...(om te Zien)...alle trainingen... bij elkaar gehad...is ...(in)... de Dans!)

__________________________________________________________________
(Ik zat met iemand erbij...de Big Air... wedstrijd te kijken op TV
en terwijl de Jury nog aan het berekenen waren)...ik zei meteen hardop
die eindigd als tweede...
en ..dat... was nog zo... ook...

__________________________________

Nog een vb.
Als Kramer al... vooraf ...
de werkelijke bedoelde doelen niet haalt..Wel de mee mogen doen tijd...maar niet voor
plek 1 en 2 en 3) ahw...
en
van zichzelf ...wel door heeft...dat die opweg is ...naar een Senior leeftijd... aan het
toe gaan is...(Dan was mijn keuze logische geweest...die Kramer...neem ik niet mee...naar deze
Olympische Spelen 2022! (Maar een jonge vol energie ...naar kunnens ...als opklimmer wel!)

mi
Een Olympische Spelen
is maar 1x in de 4 jaar...het is dan niet logisch rekening te
houden...met ...de Jongere Kramer leeftijd...met alle winsten... van...toen...
om die(daarom)...mee te nemen...
als de ...nu ...in de wedstrijd tijden...sowieso...vooraf...alsmaar... of zelfs helemaal niet meer
niet meer ...bij de eerste 3 was!

Nog een vb.
Als iemnd 9 werd op de 10 km tijdens deze OS...dan maak je die ...toch geen
Captin bij de mannen ploegen tijd rit...!!!...Die stel je er mi
niet eens bij op zelfs!) Toch gedaan...???...)
(Dan wordt zoiets als voorspellen nog makkelijker dan eerst!)

Als je al weet...dat is een (Sport)...Senior Wedstrijd speler...die aan het... af tanen is...
is natuurlijk opzich ...niks mis mee...maar wel...als je die meeneemt
naar de Olympische Spelen... ten nadele
van ...de nieuwste snelste...veel jongere)... opklimmer...in ons land! )

Ik bedoel ...voorspellen... is vaak zo moeilijk niet...ook in deze ...dus niet!

Nog is...
Als je al weet...
(vooraf)...dat is een (Sport)...Senior Wedstrijd speler...die aan het af tanen is...
is natuurlijk opzich niks mis mee...maar wel...als je ...die... meeneemt
naar de Olympische spelen
ten nadele
van ...de nieuwste snelste...veel jongere)... opklimmer(s)......in ons land!

(Ik bedoel...
als een aftaner...alsmaar bekt...Ik ga alleen... voor Goud
en de wedstrijden ...ervoor... niet die uitkomsten had...
en Zilver en Brons te min geworden is...voor die...
Op zich ...
is dat een soort van schande...
(Wat hier gebeurde)...bij deze Olympische Spelen...2022 voor
Nederland...om ...die... mee te nemen... ten nadele voor...
de nieuwste snelste...veel jongere)... Prof...Schaats...opklimmer(s)......in ons land!

Ik bedoel ...voorspellen... is vaak... zo moeilijk niet...dus...ook in deze ...
dus ...niet!

Fijne Woensdag allemaal. Knf van LT) :roll:

https://nos.nl/peking2022/artikel/24174 ... nterspelen

https://nos.nl/artikel/2402123-opmars-k ... -haanappel

https://nos.nl/artikel/2374709-van-zund ... sinds-1976

____________________________________________________________________________________________________

PS.
Britse prins Andrew treft schikking in misbruikzaak
Correspondent Geert Langendorff over de schikking die de Britse prins Andrew (61) treft in de misbruikzaak die tegen hem is aangespannen in de Verenigde Staten door Virginia Giuffre, de vrouw die zegt dat ze als tiener is misbruikt door de zoon van de Britse koningin.

Ik vind
als je met 16 jaar
Auto mag rijden in de USA
op de Volwassen grote weg...

Moet je ook zeggen
dat je 17 jaar bent...en geen 18...bij sex gerelateerde feesten...
Uit of thuis of waar dan ook...
anders
zijn die... zelf...juist schuldig...en moet schade vergoeding betalen
aan het (in getuinde)...Slachtoffer! :!:

Men moet aannemen dat
rond lopende personeel...18 jaar of ouder is...in dat soort van georganiseerde gerelateerde
sex feesten...

(Anders ...als alles mag er ...behalve een Sigaar
is zelfs...een zgn gezellige selfie ...nog te gevaarlijk... en te eng... om te doen... ermee!

ipv
Moeten ze zeggen
dat ze 17 jaar zijn...en geen 18...bij sex gerelateerde feesten...
anders
zijn die... net schuldig.....en moet schade vergoeding betalen
aan het (Bewust met voorbedachte rade)...(ten nadele van de...erin laten tuinen)...Slachtoffer! :!:)

(ev slachtoffer...of mv slachtoffers...)
en moet schade vergoeding betalen
aan het (Bewust met voorbedachte rade gedane...)...(ten nadele van de...erin laten tuinen)...Slachtoffer! :!:)

(Anders ...(vaak jaren gedekt en wel)...als alles mag er ...behalve een Sigaar
is zelfs...een zgn gezellige selfie ...nog te gevaarlijk... en te eng... om te doen... ermee!
Ermee te dansen ermee een kroegje in duiken etc...) :!: :!: :!:

(Wat ze doen in de USA...is de ware Misdaad omkeren...en maken zo...de misdagers tot slachtoffers en
de slachtoffers tot misdadigers!)

ipv
Moeten ze zeggen
dat ze 17 jaar zijn...en geen 18...bij sex gerelateerde feesten...
anders
zijn die... zelf...juist schuldig...en moet schade vergoeding betalen
aan het (Bewust met voorbedachte rade gedane...)...(ten nadele van... de...erin laten tuinen)...Slachtoffer! :!:
Dat geldt ook
voor de organisator van het feest...moet schade vergoeding betalen wgs.
(Bewust met voorbedachte rade gedane...)...(ten nadele van... de...erin laten tuinen)...Slachtoffer! :!:)

(Anders ...als alles mag er ...behalve een Sigaar
is zelfs...een zgn gezellige selfie ...blijkt...nog te gevaarlijk... en te eng... om te doen... ermee!
(Waar alles mag...behalve een Sigaar)...Op georganiseerde feesten
moeten de klanten secu
de (al of niet bevriende)...Gasten ...er van op aan kunnen...dat het toe gaat volgens... De Wet ...er! ! :!: :!: :!: )


(Wat ze doen... in de USA...is de ware Misdaad omkeren...en maken zo...de misdagers tot slachtoffers en
de slachtoffers tot misdadigers!)

Dan is zelfs...een zgn gezellige selfie ...blijkt...
nog te gevaarlijk... en te eng... om te doen... ermee!

Om van dat hele beschuldigend Onderwerp af te zijn
betaalt die zoon van de Queen ...die schade vergoeding wel...maar mijn mening is...dat die
vanaf
van de metene al... (veel en veel te dure)(met lang rekken en bij blijven) ...(Zelfs daar is die
ingetuind!)...hele erge
slechte niks nutterige Advocaten...( ev of mv)...heeft ...voor zich zelf!) :!: :!: :!:

Op de selfies Foto's...Ze ziet er niet uit...of ze door die Prins... is misbruikt! (Ook dat nog!)
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... d=msedgntp


Dat is mijn mening er over...Punt! :!: :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 16 feb 2022, 23:37

Iglo... :)

(Afbeelding
(...Zus Links...Ik Rechts...)

Vandaag Woensdag ...op `16 Februari 2022... is mijn oudste Zus Jannie
op 85 jarige leeftijd overleden...aan Alvleesklier Kanker...

Ik zal haar best veel gaan missen...vooral de regelmatige logeer partijen bij me en
de regelmatige telefoontjes met elkaar...Ze was een heel onderhoudens praat persoon...je
hoefde je niet te vervelen bij haar...Haar geheugen was ...tot het eind aan toe helemaal goed ...bleef tot het einde
bij de tijd...Ze was vanaf jonge tener ...altijd een zware rookster geweest en dat bleef ze ook ...tot de laatste dag...
tot het laatste uur...Voor de familie was ze vanaf AOW leeftijd een Mantelzorger ...waar het moest...en wat
ze aan kon...De laatste Mantelzorg tijd...was voor haar Kleindochter en gezin ...met 2 kleine kindertjes...

Want haar eigen Dochter en haar man...werken allebei...de Dochter van Jannie...ook met wisseldiensten...
dus nam mijn Zus Jannie...nog al is de honeurs waar...voor haar eigen Nazaten...Ving ook jaren...de Kleindochter
op... in haar eigen huis...omdat het werk van die Kleindochter ...dicht bij was...waar mijn Zus Jannie woonde...
Het kon allemaal en ze regelde het allemaal...
zodat iedereen...van haar eigen Nazaten...door kon gaan...wat de omstandighedens ook waren...met scholen
of werken...

Haar leed was...toen haar ene Zoon...een Vrouw leerde kennen...van een onbekende sekte...uit India... en hij
ook met haar trouwde... en daar wonen ging...die nu zelf... 2 Kindertjes hebben...(Haar eigen klein Kindertjes...in een
in een heel ver land wonen... met een andere taal...)

Maar daardoor viel de Mantelzorg ...voor mijn Zus Jannie zelf...als die wat had...op haar eigen Dochter en Schonzoon...(Werkenden en
al middelbaar)
Gelukkig was ze daar ...heel erg goed mee vice versa...maar ook... die wonen een Provincie verderop...eigenlijk
bleef ze ahw alleen... in de grote stad over... van haar familie en ook van haar vrienden...Dus haar Kleindochter jaren
opgevangen...wegens werkem... in de grote stad...was geen must...maar een groot plezier...voor haar...tot die
Kleindochter...zelf
een gezinnetje begon... en ook een provincie verderop ging wonen...vlakbij haar eigen Ouders...vanaf die tijd...voelde
ze zich erg alleen...vooral toen ook...toen haar eigen ...allerbeste vrienden...overleden waren...

Dus bij mij met regelmaat logeren...ze had dan altijd het gevoel ...zei ze...of ze op vakantie was...ze hoefde
hier niks te doen namelijk...en zat erg veel...op mijn balconnetje...te lezen in de Zon...en samen
Dag uitjes maken ed dingen...Ze scheen zich reuze te vermaken ...met mij...want anders kom je ergens niet zo graag...en
ik makkelijk zat...zette altijd de TV aan op alles...wat zij altijd keek...op TV

Want mijn type programma's...was dus niet... de types programma's ...waar zij naar keek...dus al helemaal niet...mijn
eigen TV en PC zelf bedachte hobby voor mezelf ...Golf kijken op TV ...en er 4 Golfers uit vissen...om die te volgen
in de lange weekenden...De uitslagen ...wilde ze altijd wel weten...maar Golf kijken... was niet haar ding!

Omdat ik makkelijk zat ben... van aard...vermaakte ze zich reuze...als ze te logeren was..bij mij...
Van God en de hele bubs ...moest ze niets van hebben...terwijl ik altijd denk...ieder zijn of haars meug ermee...dus
val ik niemand ermee lastig...en heb het er ahw nooit over...hoe het bij mij staat ermee ...ook niet met mijn Oudste Zus...

Aan het eind van de rit...richting de dood...
was ze welis echt bang plots...Dan zei ik... welis dingen als...Handig als men er al... dierbaren heeft...(in dat eeuwige Hiernamaals)
dan valt...als je er aan komt... alles ermee ...meteen...reuze mee...
Dan moest ze weer lachen en was ze weer ontspannen...

Haar leven... was gericht op Menselijke Dierbaren...zelf mee gemaakten...
want ze was
niet bezig...met mensen van 2000 jaar of meer ...terug ahw.

Dus mijn zeggens...aan haar...als ze bang werd...richting haar eigen dood...bleek een schot in de roos te zijn...
Dan moest ze... weer lachen ...en was ze weer ontspannen...en steeds zieker en zwakker geworden..viel dan rustig in slaap...
Want de diagnose...Alvleesklier kanker...is bijna altijd ...als diagnose... richting de dood...maar ze was er niet snel mee...dan kan je
ook extra veel... weken tm. veel maanden...de grote angstschriks en bang...al of niet plots...voor de dood hebben...al die tijd...

Mooi te zien...als ze weer is...zo erg bang was...ze zich... om maar 1 zin van mij...weer helemaal ontspannen kon...en zelfs
weer lachen kon!
Die laatste ontspanning ...met lach erbij...van haar...zie ik nu... telkens voor me...Dat is toch ...een mooie laatste gedachte... over haar...

(mi Kijkt ze... haar ogen uit... daar
en staat er... vol verbazing te kijken...zo verrassend... kan het er uitpakken namelijk...en zal (inmiddels) hebben ontdekt...dat ik niks heb mis zegd...
aan haar...met...Handig... als men er al... dierbaren heeft...(in dat eeuwige Hiernamaals)
dan valt...als je er aan komt... meteen...alles ermee ...reuze mee...
(Dan is ze... weer ontspannen...en moet ze weer... lachen...ook daar ...dus!)

Nou zo kan die wel weer...Trusten allemaal... Knf van LT) :roll:

________________________________________________________________________

PS.
Ik las dit...
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... d=msedgntp
Jaimie Vaes heeft geen aangifte tegen Lil Kleine gedaan

mi Kunnen ...die het gezien hebben
en zelfs ...die het ...gefilmd hebben ...(zelfs met bewijs erbij)...het ook... aangeven! :roll:

___________________________________________________________________________________

Wat is dit nu weer voor achterlijks???
en niks snapperigs blaaskakers?
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... d=msedgntp
(Een Priester... de zak laten geven...door eigenwijze niks snappers figuren... is het in feite...wat daar is gebeurd!)

Want
Wij...
Vromer... kan het niet gezegd ...in een Kerk...

Wij (Dat is nl...De Gemeenschap... van Christus...of ook wel...
Sacramenten
door een Beedigde Priester gedaan...Wij...(betekent)...De Gemeenschap... In Christus...) Dopen je in de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.”

Wij...Vromer... kan het niet gezegd ...in een Kerk...door een Beedigde Priester!
„Ik doop je...in de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.”
Wijkt van de ware betekenis af nl :!: :!: :!:

(Want hoe het ook zij...en het bekijkt...Ik gezegd...betekent niet De Christus...maar... de Priester zelf! )

Wij
door een Beedigde Priester gezegd
is een soort van ...Alom... Cirkel...van De hele ...Gemeenschap... In Christus...om het gebeurens... van dat sacrement heen...

Wij (Houdt de Gemeenschap van Christus bijeen!)(En door de Doop
van het Kind...wordt het Kind toegevoegd... aan de ...Wij...Gemeenscap...in Christus!)

Wij
door
een
Beedigde Priester
gezegd
tijdens sacrementen
bv
Wij...
Dopen je in de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.”
Vromer... kan het niet gezegd ...in een Kerk...

(Want... hoe het ook zij...en bekijkt...Ik... Doop je...gezegd...betekent niet De Christus...maar... de Priester zelf!
Of secu...Ik... betekent...de Dominee zelf!)

Onthou het... nu maar...Tijdens Sacrementen...
Sacramenten... door een Beedigde Priester of Beeidigde Dominee...gedaan...Wij...(betekent...
De Gemeenschap... In Christus...)Dopen je
in de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.”

”Wij...
Dopen je... in de Naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.”

Wij...is een soort van ...Alom... Cirkel...van De hele ...Gemeenschap... In Christus...om... het gebeurens... van dat sacrement heen...
Vromer... kan het niet gezegd ...in een Kerk :!: :!: :!:

Wij
Waar je je ook bevindt...

Wij...De Gemeenschap...Van De ...Heilige Geest...
Vader
Zoon
en
Heilige Geest
Zij ...Met U Allen...

Shalom!
Gr. en Knf. van LT) (7) (7.7) (7) 14)

PSS.
Als het woord...Ik ...is gebruikt...met dezelfde Intentie...is er niks mis mee...net zo goed
als dat...
Wij...is gebruikt...daar is...sowieso... helemaal niks ...mis mee!
(Ik bedoel ...ongeldigheid... met de juiste Intentie gedaan...bestaat ...omrtent sacrementen... niet!) :!:

Ik of Wij...Doop je... of U...
want... dan pas komt..
Wij Dopen je of Ik Doop Je...(dan pas komt...De ware Intentie
van het Sacrement...
In de Naam van
(God de)
Vader
en
de Zoon
(Christus)
en
(Gemeenschap van... God de Vader en De Christus)
(Is) (Verbonden met elkaar door de)
De Heilige Geest :!:

ipv Ik (Ik is altijd degene die Doopt zelf!)
Wij
(Bij wijze van spreken...waar je je ook bevindt...Wij...Van Hier tot Jeruzalem...of
van hier tot Tokio etc)
in de Naam
van (De 3 Eenheid)
heeft een grotere meervoudige Intentie betekenis ahw!

(want
Ik
is altijd ...alleen...degene ...die Doopt... zelf!

Nog een vb

Wij... houden De Kerk... van...GOD de Vader (14) en van ...De Christus... (14) (14.14) (14) bijeen ...en niet... Ik... (De
Doper)...alleen!

(Met mijn type-oefening...Komt het
misschien... wat ingewikkeld ... m'n getypte eruit...(Maar wat er zo binnen komt)...(Ik heb er niet voor gestudeerd...dus rustig aan...met Mij!)
Maar die beslissers in de USA ...moeten zich gaan inbinden...en excuus aan die Priester maken gaan...en als die nog wil
hem weer...binnen halen!
mi
valt het... met deze uitleg... zo wel... te snappen!) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 17 feb 2022, 16:16

Looppas... :)

(Natuurlijk heb ik het Kunstschaatsen gevolgd...
https://nos.nl/peking2022/livestream/24 ... combinatie
met de Nederlandse van Zundert erbij...

Wat me opvalt is...dat de choreografie...te vaak... niks met de Muziek te maken heeft...Dan kan je dat ook
weg laten ahw.
Maar als ze...een bekende ...Muziek gekozen hebben...dat al meer...naar de hogere punten doet stijgen...dan
met totaal onbekende Muziek...(Dat zou een tip moeten zijn...de aanwezigen en Jury...bewogen zien te krijgen...alleen
al...met de juiste muziek ...gekozen...)
Maar te vaak zie je ...de Muziek een actie maken...maar
de schaatsers...niet mee doen ermee...die lijken hun eigen dans
te maken...
(Zelf vond ik de meeste Schaatsers...het vroeger... veel mooier doen... Nu lijkt het vooral te gaan...om de sprongen die
ze maken kunnen...)
ipv de Verschijning...zelf....met het gebeuren...moet ook ...tot grote hoogte kunnen mee tellen...
Daarmee stegen ...vooral de Russischen vroeger... alleen al mee...tot grote hoogtes...Nu gaat het of ze meer
acrobatischer zijn...net de sprongen...wat ze er tussen door doen...lijkt niet echt veel meer uit te maken...ook
niet een ingestort of zelfs lelijk gedrag...aan het einde...
Wat me ook opviel...
ze doen dan ...die draaien achter elkaar...vroeger ging et erom...dat dat wel...op 1 plek moest blijven alsmaar...met
de schaatsen...Die ze zo ophemelen tegenwoordig...zie je lang niet allemaal...op 1 plek blijven...met de
schaatsen... en scoren toch hoog...
(Ik ben geen Fan van
Jury leden bepalen het allemaal...Kijk liever naar sporten...waar je alleen zelf...de uitkomst
bepaalt ...met sporten...en dus ook bij alle Wedstrijden...Zoals oa oa oa bij de baan schaatsers...)
Ik vind ...van Zundert... op de 18de plek beland...als uitkomst...volkomen onterecht!
Terecht was meer... op plek 6 of op plek 7...geweest!
(Er waren er ...die echt gevallen waren ...1x of 2x en zelfs eentje 3x...die toch onder van Zundert eindigden!!!

Ik zag teveel met een soort van slonsirigger nonchelanteriger... schaats gedrag schaatsen...maar om een paar sprongen...die veel hoger scoorden...of die niks met
de Muziek synchroom hadden...en toch hoger scoorden...Vandaar...(Ik ben geen Fan van
Jury leden bepalen... het allemaal...)
Wat ik van deze tijd raar vind is...ze doen de sprengen allemaal...op dezelfde plek...terwijl vroeger moest jet het...op elke plek
ahw kunnen maken...niet alleen voor de neus van de Juryleden dus...maar gedurfder is juist...ook een eind verderop...die speciale
kunsten uit te halen...In deze tijd...kan je klakkeloos erop voorspellen...de sprongen komen er ...daar...aan...en wel...bij
allemaal...(De reet likken van de Jury gedrag is dat!) Om er als toeschouwers...vooral neutraal... er naar te kijken...Het haalt... vergeleken met vroeger...er... veel moois...van af!)Als ze hoge punten krijgen...maar niks synchroom... met de Muziek hebben...is ook zo'n vb!
Nog een vb...Als er geen ...lijf...elegantie is...en toch ...hoog scoren...ipv en die wel...
Ik vind ...van Zundert... op de 18de plek beland...als uitkomst...volkomen onterecht!
Terecht was meer... op plek 6 of op plek 7...geweest!

Tegenwoordig...kijk ik... Jury gerelateerde sporten...meestal...niet eens meer...
Vaak zijn ze al ...beinvloed...door Twitter...ea Social Media...ed dingen...Zo van...durf het niet lager te geven...aan punten... dan de hele USA het overal...uit schreeuwt!
(Zou mooi zijn...als ze dat zelfde gingen doen...als het om de Noord en Zuid Pool ging...en als het over de Dampkring gaat...
om die ...Oer Water Klap...te voorkomen...ipv Niemand trekt zich er ene reet van aan...wat er smelt aan sneeuw en ijs...

Na Miljoenen eeuwen...van alsmaar... rust en stilte er...
Moet je zien...wat er nu...onder en op en boven...het ijs er...aan het ratelen is...
Het Ijs smelt er... nog sneller... dan na de eerste...gemeten 40 jaren...er is al...40% ...van het ijs er weg!

Zulks doen ze dus niet...
Via Twitter...ea Social Media...ed dingen...Zo van...durf er niet langer ...gemotoriseerd...er naar toe te gaan... dan de hele USA het overal...uit schreeuwt!

Nou ja...veel klakkekoze volgzaamheid...met ...achterlijkheid...en omkoopbaarheid...en bemanipuleerbaarheid...en beinvloedbaarheid etc... is er te zien...en te horen... op TV!
Het maakt
de (Jury) Sporten... er ook... niet mooier op...

_____________________________________________________________________________________________________________

Ik vind nog altijd...als men Mensen... met een Beedigd Beroep...welke misdaad dan ook...er naar toe ...toe pleegt...moet dat extra bestraft...bovenop
de daad straf! Anders
maken ze er ...vrije vogels... van...

Krankzinnig Bezopen een Psycholoog vermoorden..die .krijgt maar 10 jaar straf...

(Met een voorbedachte rade mes in de hand) (Noemen ze geen Moord! Ook dat nog!)

Kan het nog gekker in dit land?
10 Jaar... voor het doden van een Mens...kan het nog bezopender?

mi.
Niet met voorbedachte rade is...zonder welk wapen dan ook ...in de handen...maar bv via een klap geven...gaat
bij 1000 mensen goed...maar die ene... valt ergens tegen aan... en is ter plekke dood...

Voorbedachte rade is... met een Wapen mee...
oa naar een (Vak Beedigde) Zorg Behandelaarster...

Ik vind nog altijd...als men Mensen... met een Beedigd Beroep...welke misdaad... er naar toe ...pleegt...moet dat extra bestraft...bovenop
de daad straf! Anders
maken ze ...(voor elke halve gare...krankzinnige idioot ...of voor de Wettelozen sowieso..)...er vrije vogels... van...

Oke... genoeg gemekkert...Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door LadyTroy » 17 feb 2022, 17:19

Paspoort... :)

(Ik las dit...
https://nos.nl/video/2417759-de-strijd- ... chtbij-mee
en ook dit
https://nos.nl/artikel/2417676-nederlan ... g-keek-weg

Vroeger scheen het heel gewoon te zijn...om landen te veroveren...dat deden ze overal...
Alzo veroverde Nederland is dat Indonesia...

Na een hele erge WO2 en Jappenkampen achter de rug er...wilde Nederland dat Indonesie weer heroveren...

Toen ik Kraamverzorgster was en ook later in de Verpleging was...maakte ik ze best vaak mee...en vroeg me af
Waarom kozen zo erg veel...Indonesiers maar nog meer Indos...voor de Nederlandse kant...terwijl ze daar geboren waren...

Valt me op dat dat soort vragen...niet echt aan de orde komt...in deze Onderzoeks tijd...
Ik vroeg het ze toen welis...
kreeg antwoorden als...De Nederlanders voerden de oorlog netter...en verzorgden alle type van gewonden...ipv
die dood te schieten...zoals ehhh de tegen partij dat wel deden...
De tegen Partij was ook tegen gemengde Mensen...wie niet vol bloed Indonesiers was....kon een heel slecht arm leven lijden er
maar kwam ook bij...wie geen Moslim was...zagen ze helemaal niet als mensen...
Erg veel discriminatie was er gaande...ook zonder Nerderland er!

Dus waarom gingen zo erg veel...geborenden in Indonesia...naar de Nederlanders toe...
Misschien hebben die...de speciale excessen niet mee gemaakt...van de Nederlandse Soldaten...
maar meer een soort van Humanitair gedrag...vooral ook... op de gewone tm armste bevolkings groepen...ze
hielpen met de hutten opbouw en medische verzorging en schoolden waar het kon mensen bij...

Eentje zei...dat die geen ene misdaad
van de Nederlandse Militairen gezien had...ze kwamen aan
en gingen orde scheppen er...het weer leefbaar maken...(Na de Oorlog gehad met Japan er)

Een ander vertelde...je geloofde niet welke griezelige methodes de Indoneschische soldaten in petto
hadden...
zulks had die wel... van de Jappaners gezien...maar toen de Nederlandse Soldaten erna kwamen...schepten die weer
orde in de chaos...

Daarom stapten er zo erg veel over naar het Nederlandse Leger...daar werd je nog als Mens behandeld...
ook met een andere Godsdienst of met een gemengd ras...

Weer
een ander zei...
elke oorlog is smerig...laat je niets aanleunen... dat alleen de Nederlandse Soldaten...dingen uithaalden...meestal
als revanche terug...
Anderen vertelden dat het Nederlandse Leger voornamelijk gewone jonge boeren zonen waren...en nog niet verder
gekeken hadden dan hun eigen ouderlijke Boerderij huis...
maar ze leerden wel...van de tm zware misdadige trucs ...van de tegenstander...waardoor er kornuiten van ze gedood werden...die zelf
nog nooit wat
dan ook gedood hadden...

Nou zo ongeveer
zulkse gesprekken had ik welis ...met die Mensen...die zo massaal voor Nederland gekozen hadden...ipv voor het eigen
geboorte land!

Er waren er veel bij ...die alleen de orde schepten er... hadden mee gemaakt...en bezig waren geweest met het herstel van
de Dorpen daar...dat was hun ervaring ...met de Nederlandse Soldaten...anderen hadden veel slecht geleerd
in eigen geboorte land...van de eigen landgenoten Soldaten...(Die waren... na de Jappen tijd gehad
zo erg fel ...op elke hetende vijand namelijk...en de vrijheidsbeweging begon al... en de meeste landen burgerij
wil niets liever dan... dat de eigen... de baas is er...en niet veroveraars... uit verre landen daar...

Hoe dat ook zij...blijft over...dat er zo erg veel ...uit Indonesie ...daar geborenen...overstapten ...naar het kamp
Nederland...en dat was dus ergens om...

Als ze alleen
allemaal misdaden gepleegd hadden...de Nederlandse Soldaten...konden ze er... net zo goed blijven...
Ja toch!

Zelf vind ik het nogal wat
je eigen geboorte land te verlaten...(en zo massaal...als Indonesiers (Heel bloed) en ...als Indo's (Half bloed)...)...omdat die hetende eigen bazen
slechter waren...dan de hetende vijand...daar...toen dus!
(Misschien waren die (bazen in eigen land)...zo slecht
geworden ...na de oorlog... met de Jappen gehad...in hun land...alles zal wel een redene hebben nl en dus... ook dat!)

Sommige Veteranen ...die nog leven...zeggen het mi het beste...er zijn slechte dingen gebeurd...maar ook heel veel
goede dingen...(Door de Nederlandse Soldaten)
en mi
legt dat... al uit...waarom
er zovelen ...van de daar geborenen... over stapten naar het...Nederlandse Kamp..
Op de exsessen na ....Zonder ras en geloof onderscheid te maken...er zijn ook... heel veel
goede dingen...gedaan... daar...(Door de Nederlandse Soldaten) :!:

Gr van LT) :roll:

PS.
Waar je wel mee moet oppassen...(net als oa met You Too ed) zo gauw men gewaar wordt...er valt schade vergoeding uit te halen...
ook veel Copy Cats ...leugens verzonnen verhalen kunnen komen...toen men begon...over schadevergoeding naar Indonesie toe...
werden de verhalen steeds erger en erger verteld..of de Nederlandse soldaten... er alleen de beesten uitgehangen had...ging men
steeds meer doen...
Mensen die naar het Nederlandse Kamp over gingen...
verlieten ermee hun hele familie...In deze tijd...is alles anders er...en reizen ze naar hun familie toe...en hebben er
banden mee gesmeed...Dan moet je erg oppassen...als ze daar erg anties Nederland zijn gaan doen...want er valt dan voor die
families een vette beloning uit te halen...(als een soort goedmakertje...dat ze hen toen...hebben verlaten...en gekozen hadden
voor Nederland...) Denk nou... niet dat alle vertellers ...vele jaren later...oprecht en eerlijk zijn...als er geld uit te pleuren is...want toen werden ze wel als
landverraders gezien..dus...zo gauw men gewaar werd...er valt schade vergoeding uit te halen...voor die familie van daar...die
vaak strontarm leven daar...zit er... een soort ...goedmakertje er wel in...met de families daar...als het via hun komt...die zullen de
verhalen aandikken desnoods verdraaien...of hun familielid daar door de Nederlandse soldaten gedood zijn toen...ipv
het werd toen al te link...(voor de toen eigen lands soldaten)...alle agressie en misdadebn op hen...als men er niet van het Moslim geloof was of niet volbloeds Indonesiers waren...
en dat was net de redenen... dat er zovelen zich aansloten bij het Nederlandse Kamp...maar de achterblijvers verloren wel dierbaren plots...
die familie van daar...die
vaak strontarm leven daar...zit er... een soort ...goedmakertje er wel in...met de families daar...als het via ...hun komt...die zullen de
verhalen aandikken desnoods verdraaien...of hun familielid daar door de Nederlandse soldaten gedood zijn toen...ipv

Die verhalen hoorde ik vroeger al...van KNIL Mensen...ze keren er...met gemak waarhedens om...dan lijken wij slecht...ipv hun Soldaten zelf...
Het valt niet mee...te bekkennen...als hun dierbaren daar door de eigen soldaten zijn omgekomen te zeggen...als die een dorp inkwamen
dat geen Moslim dorp was...legden ze desnoods alles plat...
Kwamen de orde troepen... van het Nederlandse Kamp er aan...gaven ze met gemak...die de schuld...
Die verhalen ...hoorde ik vroeger al...van KNIL Mensen...ze keren er...met gemak waarhedens om...dan lijken wij slecht...vertelden die...ipv hun eigen
lands Soldaten zelf...
Het enge van oorlogen is sowieso...dat het gaat worden...Oog om Oog Tand Om Tand...en de beste mensen (ook in een Leger)
nog slecht gemaakt kunnen worden... er door...

Vroeger draaide veel om Landen te veroveren...maar eigenlijk...hadden we er helemaal niks te maken...(vind ik zelf) Maar
de Wereld Cultuur van toen...is die van deze tijd ...niet meer...(Ik bedoel dat vele Mensen Nu ...toaal anders denken ...dan de mensen in dat toen...daarom is er moeilijk... een soort recht van spreken te houden ...in het... Hier en Nu...over dat verre toen...maar als er de beesten hier en daar is uitgehangen
door Nederlandse Soldaten...gaat het niet over het...Waarom en Waardoor...misschien omdat de tegenstanders ...nog veel slechter waren
ook voor de eigen bevolking...

Vandaar dat ze Adoe Adoe Adoe...
zo massaal...naar het Nederlandse Kamp over gingen...tm in het verre Nederland gingen wonen en scholen en werken ed.
en
toen
kwam de Wereld Toeristen Markt op gang...
zo
gauw men gewaar werd...er valt schade vergoeding uit te halen...
kwamen ook veel Copy Cats ...leugens verzonnen verhalen kunnen dan komen opdagen...toen men begon...over schadevergoeding naar Indonesie toe...
werden de verhalen steeds erger ...en erger... verteld..of de Nederlandse soldaten... er alleen de beesten uitgehangen had...ging men
steeds meer doen...

Die verhalen hoorde ik vroeger al...oa...van KNIL Mensen...en van Veteranen ed.
en nu ook...va. toen men begon...over schadevergoeding naar Indonesie toe...ze keren daar...met gemak waarhedens om...dan lijken wij slecht...ipv hun eigen lands Soldaten daar...zelf...

(decennia's later...met hun verscheurde ziel)...Mooi die arme verlaten familie...terug gevonden...mooi als goed makertje ...om ze geld te bezorgen...lijkt het vaak veelal... meer op!
ze keren dan daar...met gemak waarhedens voor om...dan lijken wij Nederland slecht...ipv hun eigen lands Soldaten toen er...
(en dat
was nou net
de redenen...
dat Nederland er ...juist helemaal... niet... overal slecht was...in die dagen...
en dat ze... daardoor ....erom...toen... (Indonesiers en Indo's)...massaal... voor het Nederlandse Kamp... kozen!)
En daarom leven ze... Hier en Nu...nog lang en gelukkig...alhier...in Nederland...met decennia's later...hun vakanties naar...daar...

Vroeger...Ik heb best veel foto albums gezien... van Mensen ...die overgestapt waren...naar het Nederlandse Kamp...
tijdens de Oorlog ...NL -Indonesia

Die foto's
gingen vnl. over Orde handhaving en opbouw van de Dorpen...en over gezondheids gedrag...en scholen opzetten ed. bruggen
herbouwen etc. door
Nederlandse Soldaten er...
(en dat... was nou net ...de redenen...
dat Nederland er ...juist helemaal niet... overal ...slecht was...in die dagen...
en dat ze... daardoor ....erom...toen... (Indonesiers en Indo's)...massaal... voor het Nederlandse Kamp... kozen!

En daarom... leven ze... Hier en Nu...nog heel erg lang en gelukkig...alhier...in Nederland...met decennia's later...(Met hun
verscheurde zielen)...zielentogend
naar hun geboorteland...met hun vakanties ...naar...daar...)
Ik zou zeggen...pas dan op... hun hernieuwde ...verhalen...over de verledens verhalen!

Maar ik weet dit nog...
Vroeger...Naast hun verhalen...Ik heb best veel foto albums gezien... van Mensen ...die overgestapt waren...naar het Nederlandse Kamp...
tijdens de Oorlog ...NL -Indonesia

Die foto's
gingen vnl. over Orde handhaving en opbouw van de Dorpen...en over gezondheids gedrag...en scholen opzetten ed. bruggen
herbouwen etc. door
Nederlandse Soldaten er...

(en dat... was nou net ...de redenen...
dat Nederland er ...juist helemaal niet... overal ...slecht was...in die dagen...
en dat ze... daardoor ....erom...toen... (Indonesiers en Indo's)...massaal... voor het Nederlandse Kamp... kozen!

Maar ik dacht altijd erbij...We hadden er helemaal niks te maken zelfs...(Maar dat zijn andere ...een nieuw soort van
Wereld Cultuur denkens
van Na WO1 en WO2...in de Nieuwe Moderne Wereld...tijden ...ahw!
Maar dat dacht ik dus toen al! In de jaren 50 en 60 vorige eeuw!
We hadden er helemaal niks te maken zelfs...) :roll:
(Zoiets denk ik ...Hier en Nu...over Rusland...tov Ucraiene...die Russen...ze leven nog ...met een ...oude dozen politiek... ipv...
ze hebben er...niks te maken... zelfs! ) :roll:

Trouwens toen wij als land...de oude dozen Politiek ...gingen laten...pas toen werd...ons eigen land
uit de zware armoedes gehaald...en kwamen we...in de Moderne tijd terecht...(sinds we kwamen
in de EEG tijdperk!)
Als ik
aan det zware achterstand met veel armoedes... in Rusland denk...denk ik vaak...ze zouden ...die oude dozen Politiek... is moeten laten...
pas toen werd...als vb...ons eigen land
uit de zware armoedes gehaald...en kwamen we...in de Moderne tijd terecht...
Mooie tip
voor de Russen...Wie mijn denkens... in deze ...snappen...snappen het!

(Zoiets denk ik ...Hier en Nu...over Rusland...tov Ucraiene...die Russen...Niet anders dan in moderne
Politieke Handel en Toeristen verband ed)
voor de rest...ze leven nog ...met een ...oude dozen politiek... ipv...
ze hebben er...niks te maken... zelfs! ) :roll:

Deze zag ik net nog er over...
https://www.trouw.nl/binnenland/deze-ve ... ~bc105242/

:roll:

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse praatjes erbij

Bericht door Tiff » 18 feb 2022, 12:53

Poort

Gecondoleerd lt, met het overlijden, van je oudste zus.
Ik heb haar ook, vaak genoeg gezien, ze was een hele gezellige vriendelijke oude mevrouw, die
vaak bij je logeerde. Je zal haar wel erg gaan missen.

Het gaat echt stormen vandaag, is de voorspelling. Misschien waaien de virussen ervan weg, het
land uit. kan toch?

Ik las dit hardop
Ongevraagd een dickpic sturen is terreur Yesim Candan

Zei lt erop, dat zien ze, of zeggen ze, niet goed.
Het moet zijn
Dat is als diagnose (zelf bedacht door haar)
een electronische potloodventer
en dat is volgens haar, een ziek in de kop, iets.
Met al die lockdoawns, uiten ze het zo, via hun
mobieltje, ipv van de straat op gaan, met die type
van zieks.
Misschien is het weer, in ons land er niet zo naar, en
bliiven ze het, via hun mobieltje voortaan, zo doen.
Volgens lt, zijn die, zulkse dickpics fotos versturen,
meer voer voor psychiaters, dan
voor afdeling criminologie.
Gevangenis straf en taakstraffen, lossen niets op,
volgens haar, maar een gedegen behandeling, in een
psychiatrische kliniek wel en daar zouden de rechters,
zich meer op moeten richten, wat de juiste route voor
behandeling is.
Ach zo hoor ik, nog weleens wat, over hoe lt, de dingen ziet.
Een zielige vertoning is het, als ze met hun dickpic, in de kou
en regen en weer en wind, moeten gaan staan, dus vonden ze
schijnbaar, hun mobieltje, een beter ding ervoor, kunnen ze er
lekker warm thuis mee blijven.
Maar volgens lt, terrorisme is het niet, en al mag zulkse zaken,
van de wet niet, alleen, die zijn echt, ziek, in de kop.
Behept met een klein zelf beeldje, misschien, over hun handeltje beneden,
weet je veel, zei lt me, zij vergeleek het laatst, met mensen die zichzelf
alsmaar te dik vinden, maar ondertussen dunne sprieten zijn, dat
zelfbeeld, klopt ook niet. Daar komen wij, als gewone mensen, nooit met
ze uit, dat is echte voer, voor pychiaters, voordat het een soort van,
suicidaal uit pakt, want ze worden er, steeds fanatieker mee, zichzelf
te dik te vinden, maar zijn in werkelijkheid geworden, vel over been.
Zo erg, kan een foute zelfbeeld, uitpakken.
Ik zat laatst zelf eens, een crimieserie te kijken op tv. en die recherscheur zei
over potloodventers, ze beginnen zo onschuldig met stiekem gluren en dan
worden ze, nog steeds lijkend onschuldige potloodventers, maar het pakt vaak uit,
de behoefte wordt ongekend, en velen komen als, vrouwen verkrachters of zelfs
als vrouwen moordenaars, de gevangenis in.
Nou toen zei lt al tegen me, en dat, omdat ze, niet bijtijds doorverwezen worden,
door rechters, met die lijkende, kleine, maar toch strafbare daden, ze moeten,
naar de pychiaters, of naar een
psychiatrischekliniek voor behandeling.
Een paar weekjes, in de bak of taakstraffen, lost compleet, niets op namelijk,
dan wordt het, van kwaad, tot erger.
De reactie van lt erop, toen ik het. hardop voorlas was, terrorisme, is echt iets,
voor gevangenisstraf, maar een psychiatrische
ziek in de kop aandoening , juist niet!
Lt zei me, Het mooie van deze tijd is, nu vogel je ze, er zo uit, met die, electronische
mobieltjes bewijzen, waar naar toe, ze verwezen, zouden moeten worden!

Kom me kind, komt eerder thuis, om de storm, jullie wens ik een gezellige dag, en
lt, hou je taai. Liefs van tiff. :? 8-)

Plaats reactie