WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 05 okt 2021, 20:00

Paden

Snappen jullie het nog?

Een goede avond allemaal. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 05 okt 2021, 20:32

Denken... :)

(Je hebt dus...aandelen... tm voor een mooi pensieoen gebrei erbij...
in een Belastings Paradijs...
Zegt dat je er geen divident voor kreeg...maar als het uit komt
zeg je
ik heb 4000 euro... aan een goed doel gegeven...

Komt de belasting aan zetten in April...je vult in... ik maakte nergens winst mee
de belasting ontdekt... dat je 10.000 euro winst hebt gemaakt...
zeg je terug...ik heb ervoor
4000 euro aan een goed doel geschonken...
O dan is het goed...
(En dan... hoor je er nooit meer wat van)
en men gaat door tot de orde van de dag...

Had die belazeralij jongenman... die via (Trouw als een Herdershond blik) die Omtzigt ...gebruikte ...die de Regering
inschekelde en zo...door die Jonge man...onze Regering...belazert werd...(Met onze belasting centen)
met die mondkapjes regeling...dat ook net zo...zei ...het
is zonder winst oogmerk...(maakte vele
miljoenen winst ....(Met onze belasting centen)...)...en toen dat
ontdekt werd...zei die...ik schenk aan een goed doel...
O dan is het goed...
(En dan... hoor je er nooit meer wat van)

(Die 4000 euro piek...Heet dat nou...Afkoopsom???
of heet dat...Witwassen???)
(En dan... hoor je er nooit meer wat van)

Of bedoelde je ...wat anders...met ...met je
Ik snap er niks van...Jullie?

Jij ook een fijne avond Ans. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 05 okt 2021, 23:01

Kenmerk

Ja, ja ik snap het nu. Ha ha ha
Als ik, een boete krijg, wgs te hard rijden,
zeg ik, ik geef het aan een goed doel.
En dan, hoor ik er nooit meer wat van.

Slaap lekker en droom er niet van. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 07 okt 2021, 03:03

Merkwaardig... :)

(Ik dacht even...met je...Ik snap het niet...dat je bedoelde
Dat er nog Roomse Kerken bestaan...)

met dit...330.000 slachtoffers van misbruik binnen Franse katholieke kerk
Want dan gaat het alleen nog maar...over Frankrijk...
Als je ze...van alle landen ...optelt...

Mij legt het... alleen maar uit...dat het Celibaat systeem ...niet deugt...
Ze zouden dus gewoon moeten kunnen trouwen of samen wonen...Nog handiher is...een Lat relatie aan gaan...Niet dat
daarmee alles is opgelost...maar wel het grootste percentage...van zulkse misdaden...

Ik denk... dat het grootste misdaad percentage deel omtrent... bij de Protestanten ligt...bij de incest...Zal
wel heten...interne aangelegenhedens...

Dus ergens ligt het aan...als er Kerken leeg lopen...om...er ligt ahw een te groot...dekpatroon aan
ten grondslag.....Daar kan men alleen van af....(Om Vrouwen en Kinderen te beschermen) (als Burgerij)
door er ...weg te blijven...)

De Apen komen alsnog uit de mouw...
Van de 115.000 priesters en andere religieuze functionarissen binnen de Franse katholieke kerk sinds 1950, waren er 2900 tot 3200 pedofiel. Dat stelt een Franse commissie die onderzoek deed naar kindermisbruik binnen de kerk.

Er zijn nog veel meer...Dupezijners...
Nog een grote ergte er aan is...De goeden... in die Beroepsgroepen...moeten dus lijden...voor wat die anderen...(van diezelfde Beroepsgroepen) allemaal...hebben uitgespookt...

Iemand vroeg me laatst...Hoe pakt dat uit...in dat eeuwige Hiernamaals...want
die Jezus... is toch gestorven...voor al onze zonden...dan zijn we toch van zonden vrij...als we daar aan komen...

Nou ik zeg meestal zoveel niet op zulks...
alleen dat
dat 2000 jaren geleden zo was...Inmiddels is ...het hele Hiernamaals...gerenoveerd...vanaf 200 jaar terug...
tot op heden...nog steeds...Ze hebben er oa hele mooie ...zwarte gaten...voor uit gevonden...Daar zitten... ook...zulkse gasten...voor Kort of lang of
langer...of voor altijd...in...(Aan de Achterkant van het Huis)

Het lijkt wel wat... op...de QR-Code...maar dan van de Ziel...aan de Voorkant
Je komt ermee door...of... komt er niet mee door...

Ja maarrrrr als iemand verder...een heel goed mens was...zei die persoon...Tja
het zit nou eenmaal er Natuurkundig in elkaar...Alles daar...
Ook aan die Hemelse voorkant (van het huis) is 30% donker...en de achterkant heeft 30% licht...

Stel de code heeft totaal...met alles in de plus (pos)
ondanks erg veel Min (Neg)

Ligt aan het Onderwerp...
Als die toch... aan voorkant...binnen komt ...zal die nooit er...never...ook maar 1 Kind zien...in
alle eeuwigheid niet...Dat zijn allemaal zwarte gangen...zwarte plekken...voor zulkse lieden...er...
Met oa echte Dieren mishandelaars...
is net zoiets gaande...die zal er nooit never...1 dier zien...ook niet in Hoofdfactor 5
Dat zijn allemaal zwarte gangen...zwarte plekken...voor zulkse lieden...er...waar er Dieren lopen vliegen zwemmen ed.

Je moet je voorstellen
Hoewel ze ergens om...aan de optelsom ...(van hun QR ahw) Zielpatroon...toch aan de voorkant...van Het Huis terecht komen...ze
in alle eeuwigheid...terecht komen er...waar geen Kind te zien is...en/of... ook geen Dieren...te zien is...
Dus die ongeveer 30% zwart daar...(Donker) aan de voorkant...heeft er een hele aparte functie...en die 70% zwart (Donker) aan de achterkant ook...

Ook omtrent De Wetten er...zal alles... niet altijd en Eeuwig er gelden...er zullen altijd...veranderingen komen...maw
niets ligt er...voor eeuwig vast...

Over Geest Verlichten...niks dan goeds...Maar dit houdt... altijd... stand...
Maar via ...De Jezus...alleen... via De Jezus...kan men...Gods Verlichte worden...
(Niemand komt...tot De Vader(14) ...dan door Mij (14.14)...)

..................................................................................... ...(14
(Via de Verticale Middenlinie) Dan heet het...(via) ...De Christus...(14 (14.14) 14)

Maar pas er wel mee op...(Om Gods Verlichte trachten te worden)...Je moet dan ...met je Ziel ahw...
Door...die ene punt...van...De Jood...(14 .`14)
staat dat (Het onderwerp Joden)...neg in je Zielpatroon...dan pakt het ...in het omgekeerde uit...ipv Pos...pakt het... Neg uit...)

(Een Gods Verlichte... is dus heel apart...er zijn veel (Gewone) Geest Verlichte...(in die 30%)
en per eeuw... ahw maar een paar...Gods Verlichte!)

De meesten blijven... er voor staan...(Voor De Jezus) is ook niks mis mee...
maar ...is anders...er zijn veel (Gewone) Geest Verlichte...(in die 30%)
per eeuw... ahw er zijn maar een paar...Gods Verlichte!)(in die 30%)

Vreemde dingen zijn dat wel...(Met onze Ziel) ook al weet men niks
van deze hele materie...(Bewust ervan of niet)...die dingen...gebeuren gewoon
of... ze ...gebeuren niet...(Bij zo'n 70% van de Mensheid) (Soms meer
soms minder)...
Ze gebeuren wel... of...niet!

Er zijn veel Hoge Geest Lieden op de 14de linie (Horizontaal)
28 zijn het er...via hunnie kan men ook Geest Verlicht van geraken...maar het ...Midden punt heeft alleen (14.14)
dus blijven ze er allemaal ervoor staan...is niks mis mee...maar vb ervoor heet het nog ...Het Zijn
maar ga je bv
door De Boeddha...punt...dan kom je ...in het eeuwige ...Niet Zijn ...terecht...
Daarom ...blijft toch ...via de Verticale Middenlinie...(14.14) de tip...)via de... Zijns ...Getallen!)

Het zou fijn zijn...Als de Roomse Kerk...De Maria...(In Gewone taal) De Moeder van...De Jezus...gaat noemen
of...(Tijdens de Mystieke taal...tijdens De Mis ed)...De Moeder van...De Christus ..(14 .14)gaat noemen...
(Ze is nl niet...de Moeder... van God! (14)...)

Maar sumier uit gelegd ...Het hele Hiernamaals...wordt met ons allen mede gecreerd...
is de stand nu ...ongeveer zo...Wie de voorkant haalt...van het Huis...men neemt allemaal
(In onze Ziel ZQR-code)...een stukje ...donker (Zwart) mee...de ene meer... dan de andere...dat heet (op de kleine Kindertjes na)...Niemand is zonder zonde!
(Alle Getallen van je Ziel Patroon) (Je kan het ook voor het gemak dus ZQR-code noemen ahw)

Die ongeveer 30% van de Geest Verlichten...die komen altijd meteen...vanaf overlijden...het Eeuwige Hiernamaals in...en
wel allen...aan de Voorkant...
(Maar iedereen neemt...een stukje ...donker (Zwart) mee...de ene meer... dan de andere...dat heet (op de kleine Kindertjes na)...Niemand is zonder zonde!

Veel Mensen
kunnen zelfs tijdens ...het Stervens proces...(alsnog) Geest Verlicht geraken...(Als ahw de laatste kans)
Mensen die... aan Zelf doding doen...missen die kans ahw...
Mensen die niet meteen...naar Het Huis komen...worden...De Wachtenden...
Hoelang die moeten wachten...geen idee...maar aan het einde (van de Aardse tijden) gaan ze (alsnog) allemaal die kant op...
ervoor gaat het vaak...via Onweer in de lucht...(We zijn allemaal iets Electrisch ...of iets... electronisch)
Daar klaart een (aardse) regio lucht erg van op...als er een hoop Wachtenden...linea recta...dan maar alzo
bij de juiste eeuwige plek... terecht komen...

Nog voor het einde... van alles wat leeft... op Aarde)(Op een dag...ontdekken ze... bij de Wetenschap...al die dingen...via de juiste dimensie en juiste licht belichting...met de juiste
apparatuur...)Alles...wordt gekend...voor het einde (der Aardse) tijden...

Ik had laatst Tiff op bezoek...Op TV was Prinses Irene ...ze was wat aan het vertellen en Tiff zei
Nu snap ik... die Hoofdfactoren van je wel...Ze komt in Hoofdfactor 5 terecht...(De Natuur met al wat is)
We moetsten er beiden om lachen...

Maar ik zei...Stel (een Geest verlicht Mens (van hier of van daar uit) ) heeft haar al Hoofdfactor 9 toebedeeld)
(Dat gaat niet zomaar...maar met een electronische soort van klik)
+Dat doen Geest Verlichten vaak...een Hoofdfactor uitdelen..De ene Geestverlichte ...is de andere niet...de ene kan er
maar 1 uitdelen...anderen 10...anderen 100...weer anderen ontelbaar veel)

Ik noem het welis...in het Huis...is dat je Woonadres...het Hoofdfactor nummer (getal)

dat veranderd nooit meer...maar wat aan getallen... er achter komt...kan per dag wisselen...
het Huisnummer ahw is dat)wat men vergaard... tijdens het leven...aan (Positief of en of aan Neg)getallen...
Stel iemand heeft massa's Pos vijven verzameld...(De Verzamelingen leer is er niks bij)
Zo een iemand...(als bv die Irene)
Met Woonadres... Hoofdfactor 9...
met zoveel (pos) 5ven verzameld...heeft een hele Natuur met al wat is...om
zich heen er...in alle Eeuwigheid...

Dus het verkregen Hoofdfactor Getal...is ahw Het Huis straat adres...en alle getallen... er achter...is het
Huisnummer...(Men kan wel er achter...in de miljoenen getallen verzameld hebben...in een Mensen leven...Die zijn Pos of en of Neg
Het verkregen Hoofdfactor (Getal) veranderd nooit never...die gaat in alle Eeuwigheid mee...
maar de getallen
er achter...tm de laatste zucht op Aarde ahw)...kunnen altijd vermeerderen... Die zijn Pos of en of Neg

Veel Mensen kunnen zelfs tijdens ...het Stervens proces...(alsnog) Geest Verlicht geraken...(Als ahw de laatste kans)
Mensen ...(Jong of oud)...die aan Zelf doding doen...missen die kans ahw...
Mensen... die niet meteen...naar Het Huis komen...worden...De Wachtenden...

Je kan dus niet zeggen...zo'n Natuur freak...die komt vast in Hoofdfactor 5...terecht...maar...
jij weet ...het Hoofdfactor Getal niet...en/of die... uberhaupt ...ooit... een Hoofdgetal gekregen heeft...(70% kans van niet
(soms meer en soms minder)

Nog is...
Veel Mensen kunnen zelfs tijdens ...het Stervens proces...(alsnog) Geest Verlicht geraken...(Zolang ons Denkwerk het nog doet)
(Dat is dan...Als ahw ...de laatste kans!) (Geest Verlichten...komen gelijk ...het Huis in... nl!)

Van mij hoeft niemand wat...maar ergens... zit er vast wel...een tip in...(Of meer tipjes in)
Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

PS.
Vreselijk toch...
https://nos.nl/artikel/2400217-onderzoe ... sinds-1950

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 07 okt 2021, 13:15

Waardig

Je schreef, al eens eerder LT, dat je al die dingen, je mond niet uit krijgt, maar het sinds de
typeoefening, zo nu en dan, het probeert te typen.
Je schreef ook weleens, alles wat er is, is wiskunde en scheikunde en natuurkunde,
ook het eeuwige hiernamaals.
Nou meid, logisch dat je dat alles, maar zo, je strot niet uit krijgt. Jij tracht het uit te leggen, via een huis. Ha ha haaaaaa
Alles wat is, is een huis dan. Ha haaaaaaaa

Maar alzo, kan je er wel, een beeld, bij voorstellen, ervan.
Je maakt wel duidelijk, dat 14 apart is, en alle mensen, bij elkaar ook,
Zover ik het huis snap, is alles wat is, mens was, in het onderste gedeelte van het huis, en dat in verdiepingen lagen,
in hoofdfactoren 1 tot en met 14 hoofdfactoren en dat verticaal en horizontaal is dat. 1 tot en met 28
en de ware midden, van dat alles is, die verticale midden linie, met die punten er tussen.
Na al die jaren, van je geschrijf, er over, wordt het steeds duidelijker.

Volgens jou, is de enige weg, direct tot god, alleen via jezus, met ze (14.14)
dat is nog steeds, in die hoofdfactoren verdieping, van het huis, en 14 zit daar boven, in
het dak gedeelte, op zolder. Ha haaaaaaaaa
Alleen zo, kan je het uitleggen, schreef je weleens, via het huis.
Vromer kan het niet gezegd, lijkt me.
Het huis mijners vader
heeft vele woningen.

Jij schrijft met regelmaat, dat Maria niet de moeder van god is,
maar de moeder, van jezus is, en als zijn geest verlichte actief is, heet
die de christus.
Ze is dus, de moeder van christus.
en niet van god, die alles geschapen heeft.
vlgs jouw zeggen ze het, in de roomse kerken, altijd fout.
Maar zoals jij, het uitlegt LT, snap ik het precies, hoe het wel, gezegd en geschreven moet.

Waarom die roomse kerken, nog steeds bestaan, zelf kom ik ook uit een rooms nest, het zit
er met de paplepel ingegoten. Niet iedereen is zo slecht, als ze in dat artikel uitleggen, er
zijn dus ook, erg veel goede patoors en goede kardinalen, net als de leden, van die kerk, er
zijn goede en slechten bij.
Misschien wel overal, waar men lid van is, is dat gaande. Ook op scholen en bij de vervolg beroepen
en opleidingen, er zijn goede en slechte, leeraren en leerlingen.
En toch, blijven die scholen, ook bestaan, en blijven er kinderen er naar toe gaan.
Zo iets, zal het, met de kerken ook welzijn, ze blijven bestaan, of komen weer terug.

Net als met die politiek, je hebt goede en slechten, en toch blijft dat bestaan of
ze komen weer terug. Je kan ze schijnbaar, niet ontlopen, al die slechten, alleen in
dat hiernamaals, hebben ze er, zwarte gaten voor uit gevonden, daar komen die dan in, de
echte slechten.
Vroeger schreef je , ook weleens, over de factor nul, als het, om het huis ging, leg dat nog eens uit ajb.
Ik heb alleen onthouden, erg veel mensen, nullen het bij, maar wat dan er mee?

Ik wens je, succes met je, golf hobbie LT en allemaal, een goede donderdag. Knuf van Ans. :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 07 okt 2021, 14:38

Aardig... :)

(Ik snap ook welis iets niet...
Neem nou dit artikel...
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... d=msedgntp
De Nederlandse klimaatgezant, prins Jaime de Bourbon de Parme
Je zou daarvoor toch
op z'n minst...een Klimaat Wetenschapper op verwachten...met bereikte aanzien...omtrent Klimaat...bij die Functie...

Zo niet...dan krijg je...als hetende...De Nederlandse klimaatgezant
een...Niet Klimaat WETENSCHAPPER...SPREEKT DE kLIMAAT WETENSCHAPPERS TOE...

Pas was die nog...Ambassadeur in Rome...namens de Nederlandse Katholieke Kerk...

Geschoven in belangrijke leuke banen...Daar snap ik... de Belangen verstrengeling nog wel van...als zijnde
van huis uit Rooms opgevoed...

Maar ik zie in zijn verleden...nou niet iets...wat met Klimaat te maken heeft...ook niet zijn study's trajectes...
(Meer iets als ...Directeur...van een Bank!)

Nou ja...ik wil het gewoon snappen...verder niks...

oa...Waar onze Lands Premier... mee op stap gaat...namens Nederland...naar de klimaattop COP26 in Glasgow
Je zou daarvoor toch
op z'n minst...een Klimaat Wetenschapper ...bij verwachten...met bereikte aanzien...omtrent Klimaat...
die het ook...De Historicus Mark Rutte kan uitleggen...onderwijl...in dat Glascow...want er zal wel weer ergens
over moeten getemd...door de Hoofden... van de Wereld landen...omtrent Klimaat zaken...

mi Omtrent het...klakkeloze... mee stem gedrag...(van Wereldleiders) vanaf 1 een paar etc.
De vorige keer in Parijs...hebben ze klakkeloos gestemd...en dat bleek een onmogelijke opgave
zelfs al lag heel Nederland ...in Lockdown...plat...breikten we die...opgave...niet eens...al
lag heel Europa plat...haalden we...de accorden van Parijs...niet eens...
(Het moet wel logisch en haalbaar blijken te zijn!)

Nou ja...ik wil het gewoon snappen...verder niks...
oa...Waar onze Lands Premier... mee op stap gaat...namens Nederland...naar de klimaattop COP26 in Glasgow
Je zou daarvoor toch
op z'n minst...een Klimaat Wetenschapper ...bij verwachten...(Daar bij die Mark Rutte)...met bereikte aanzien...omtrent Klimaat...
die het ook...De Historicus Mark Rutte...de dingen... kan uitleggen...onderwijl...in dat Glascow...want er zal wel weer ergens
over moeten getemd...door de Hoofden... van de Wereld landen...omtrent Klimaat zaken...

vb. Mij persoonlijk...bevalt dit al niet...
De verwachtingen van die top zijn hoog, mede door het jongste rapport van VN-klimaatpanel IPCC. Het panel van klimaatwetenschappers waarschuwde daarin dat het klimaat steeds sneller verandert. Dat dit door toedoen van de mens komt, die steeds meer koolstofdioxide (CO2) naar de atmosfeer uitstoot, is volgens de wetenschappers inmiddels overduidelijk.

Of alleen CO2 er toe doet...doen ze...
(Onthoud maar...zonder CO2 ...was er geeneens leven... op Aarde!)

Ik heb jullie al tigs keren uitgelegd...dat er bepaalde...Top redens zijn...die als zodanig niks met CO2 van doen hebben!
Zolang het daar niet over gaat...gaat het 3/4 nergens over...bij zulkse Klimaat Top!!!

Ik heb het gehad over
1)De Dampkring (Wordt dunner...) via de reizen naar buitenaardse zaken...(Door de Dampkring rand heen telekens weer)
(Het sumiere er naar toe...voor de Wetenschap Alla(h)maar
Dat we ...als Wereld landen...sowieso er geen ...Toeristen reizen... naar toe...moeten toestaan!)

2)Dat het is moet ophouden met de Bommen op de Sneeuwbergen!
(Dat sneeuw zo naar benenden laat donderen...tm het eeuwige sneeuw aan toe...weg is...en de Bergen loei
heet worden dr van...en de winden ervan warmer worden...en
daardoor...het weer... veranderd!!!)

3)Dat de Noord en Zuidpolen ...waar de altijd eeuwige ijs is ...dat met rust
moet worden gelaten
en geen Ijsbrekers... specifiek daar...naar daar toe moet mogen...
(Met daar achter aan...de steeds grotere schepen tm met steeds grotere ...Cruise Toeristen schepen...)

4)Dat we...als ...al die Miljarden ...Dagjes en Vakantie Mensen ...per jaar...ons
pas moeten insmeren...na in zee geweest te zijn...en niet... er voor...


5) Ook een hoop Neg tam tam...bla bla klonk...toen Indonesië ...vergane Schepen... uit hun nabije wateren ging opvissen...
terwijl juist... ook dat...mee helpt ...Pos...tegen verslechteren van de Zee Klimaat en als
Pos...nuttigheids producten...voor de hergebruik ...der dingen ervan...(oa staal ed)

6)
Ook de Wereld landen... hun Leger zal...Tijndens hunner type werk
en ook en vooral tijdens hunner type oefeningen
Milieu bewuster ...moeten gaan werken...en daarnaast
sowieso ...ook niet ...na vertrek...overal ...de rotzooi ...achter laten!!!)

7)
Dat de Aarde al wel
2 a 3 miljard Mensen ...teveel hebben...schreef ik ook wel vaker...Politiek om meer mensen te maken...dito via Kerken
gaat dus tegen het Klimaat beleid in...
Per Vrouw op de Wereld...is...0 tot 1 tot 2 tot 3 Kinderen... meer dan genoeg!

(Ja maaarrrrrrr....dan komt het met het Pensioenen... straks niet uit...zijn bepaalde klanken...wel als men
miljarden in de oa oa oa KLM kan steken...kan dat per jaar ...ook in de Pensioen potten miljarden steken!
Ook in de toekomstige pensioen potten! (Om zo...ook voor straks ...de Binnenlandse Economie...op gang te houden!)
(Voor de dan...gepensioneerden!) (En er mag niet meer...gestolen ...uit de Pensioen potten en via de buffer potten ...ook niet!!!)

(Bij te korten aan Werk Mensen...oa oa oa in de Zorg...
Over een soort...Maatschappelijke) Dienstplicht ...via gezonde Bejaarden ...schreef ik ook welis...)alleen zo
kan men aan de Klimaat voldoen...aan minder Mensen...op Aarde...(Niet via oorlogen ed...maar via voorbehoeds middelen!)
(Vooral ook in Afrika en Azie en Zuid Amerika...loopt het de spui gaten uit ermee...Europa kan niet heel Afrika opvangen
en De USA niet heel
Zuid Amerika!!!)
(Met minder Mensen...Bij te korten aan Werk Mensen...oa oa oa in de Zorg...
Over een soortMaatschappelijke Dienstplicht ...(wereld wijd)...via gezonde Bejaarden ...schreef ik ook welis...)alleen zo
kan men ...aan het Klimaat voldoen...aan minder Mensen...op Aarde...(Niet via oorlogen ed...maar via voorbehoeds middelen!)


Over al die dingen...over die Punten...gaat het nooit ...tijdens die Klimaat Top besprekingen...

Maar let wel...de CO2...maakt er maar 1/4 deel van uit...als redenens van de Klimaat veranderingen en de
als het gaat over de stijging van de Zee spiegel...

Ook die Neef... van onze Koning,...heeft het alleen (klakkeloos na-geaapt) alleen...over de CO2!

Als het niet... over die 7 Top oorzaken gaat...dan schiet dus ...zogezeit...ook ...met dat...dat (Top dure)
in Glascow...helemaal niks op!

Dat wou ik even kwijt...Gr van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 07 okt 2021, 22:26

Digitaal... :)

(Omdat wij honden hadden...waren we erg veel...in bossen en heides en stranden...met de hond...uit te laten...
Alweer een plek
in een bos...waar het NL Leger geoefend had...vaak met de nieuwelingen...ze moesten leren schieten...
honderden koperachtige of ijzerachtige hulzen...in het bos achter gelaten...
ipv
als je 20 schoten hebt gelost...elk apart...moeten ze 20 hulzen inleveren ...na afloop...bij de Leger leiding...
Op TV was ook vaak te zien...de usa leger was weer vertrokken en aldaar...bakken roest in de woestijn achter gelaten...
ea weg gegooide zooi...in bossen en heides en stranden en in woestijnen en in de wateren...

Laatst een beeld uit Afrika...een land met de prachtigste stranden...hun Nationale Leger...bivakkeerde er...en
maakten er compleet een vieze smerige zooi van...vanaf de Leger trucs...de olie droop de stranden af...de zee in...

Rusland hield een grote oefening vlakbij de Oekraiense grens...grote dikke zwarte wolken de lucht in en dat alsmaar...

en dat gaat maar door wereld wijd...alleen al via de wereld legers...

Daarom schreef ik hier boven...(als punt 6)
Willen de generaties na ons...nog wat aan
de Aarde hebben...
Ze moeten... milieu bewust gaan werken...ook in Het Leger...(Wereld wijd...)

Op TV Gezien...een groep Militairen...komen aan op de Noord Pool...voor ze een Kamp gaan opzetten...laten ze wat bommen gaan...op de Sneeuw bergen...opdat zij geen sneeuw lawines op het Kamp krijgen...
Die bommen op de bergen...is inmiddels al werelwijd gaande...via Legers...maar ook meestal om zo de bezoekende toeristen te beschermen...
gevolg...overal kale bergen...
De winden er om heen...worden warmer tm heter...en brengen via die winden elders ...totaal andere weerstype...tm
massale regenbuien...en elders juist droogtes...en dat alsmaar weer...
De naar beneden gedonderde sneeuw...
smelt en gaat massaal naar de lagere landen toe...
https://www.ad.nl/video/productie/ongek ... len-255084

and so on...maar juist over die 7 of meer punten...over die dingen gaat het niet...op
zo'n Klimaat Wereld top!

Ik tracht uit te leggen...dat CO2 maar 1/4 deel is...omtrent het wereld klimaat!
Als het niet ook...over die 7 of meer punten gaat...gaat het 3/4... nergens over daar...bij die Klimaat Top!

En gaat het niet alleen alsmaar door...zonder die 3/4 mede oorzaken...rekening mee te houden...
Als ze ...die ene en die paar en wat circuitjes...doen ze...of alles mag...behalve een sigaar...met die 7 punten...
of meer...
wordt het steeds erger en erger en erger...en
telkens weer meer...nog erger meer... dan eerst!

_____________________________________________________________________________________

Ik zat dit te lezen...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... brussel-eu

Ik weet zeker...daar schreef ik ook welis over...(Met mijn type-oefeningen)
Ergens in ons land...wilde men een soort van pleintje...voor zoiets gemaakt kan...moet het langs erg veel instanties...tm
ze krijgen eindelijk na tijden...het fiat...via de 2de Kamer zekfs...van die Gemeente...of van die Provincie...of via het Rijk...
Dus na alle tijd en energie en kosten er aan besteed...eindelijk konden ze ermee aan de slag...

Opeens bemoeide de EU te Brussel zich ermee...Het mocht niet van ze...

Zo erg is het al ...met hun type van Krankzinnigheid bemoeienis...om de baas te spelen
over de EU landen...ze schijten en zeiken over onze Wetten heen...
en dat is al...te erg voor woorden...georden...

Als wij... met onze Souvereine Wetten...vinden dat ...bepaalde Misdadigers...levenslang opgesloten moeten blijven
komt de EU er weer aan...ze moeten een 2de kans krijgen en mogen niet langer vast ...dan hun bepaalde x ...aantal jaren...

Als Wij A zeggen zeggen zij B...zeggen wij ook B...komen zij met C aan...om alsmaar te gaan overvleugelen over
onze Souvereine Staat Wetten...heen te gaan!

Ik schreef ook welis...De EU is opgericht
om vrije doorgaande grenzen...voor verkeer en toerisme...en voor de vrije handel onderling
en ze wilden een gezamelijke Eu Munt...
Dat alles leek een mooi streven...

Maar ondertussen...
wat er gaande is...
Voor de bedoelde mensenrechten...kon men procederen gaan bij de EU...maar ondertussen werd het...
Als Wij A zeggen zeggen zij B...zeggen wij ook B...komen zij met C aan...om alsmaar te gaan overvleugelen over
onze Souvereine Staats Wetten...heen te gaan! En maakten ze hun eigen wetten...
Ze zeikzeuren via Brussel al... over een pleintje ergens in ons land...zo erg is het al!

Als ze ...(in Brussel) onze Lands Souvereine Staats Wetten niet erkennen...dan is dat al...wat er mis is...aan die EU te Brussel!
en moeten ze nodig terug gezet...
naar het doel... waarvoor ze opgericht zijn...
De EU is opgericht
Om vrije doorgaande grenzen...tussen de EU leden landen...voor verkeer en toerisme...en voor de vrije handel onderling
en ze wilden een gezamelijke Eu Munt...(Met evt gezamelijke EU grens beschermeling)
Thats is all in the Game...(Voor die...inmiddels... top dure EU ...te Brussel!)

De zuidelijke EU landen vroegen om steun geld ...van de EU
er waren landen die vonden...ze moeten eerst zelf hervormen...na een hoop anties bla bla naar de landen toe...die dat vonden...
kwam Nederland en Duitsland en Frankrijk...met een giganrisch steun bedrag aan zetten
(Daar moet in die landen extra van alles voor bezuinigd worden)
en toen...kwamen ze via Brussel...met nog zo;n groot bedrag er over heen...
(Ik ben de baas...en niet jij Nederland Duitsland Frankrijk)...werd dat!
en toen moest ook Nederland dubbelop van alles weg bezuinigen...in eigen land...Dat soort dingen is al gaande vanaf
eh...vooral vanaf de...gezamelijke)... euro munt is gaande!
Nou ja...ik ben ook maar een gewoon lands electoraaltje...maar wel eentje... die onze souvereiniteit liever
niet ziet verkwanselen...aan een hoop... totale onzin... via Brussel!
(Ik (namens de EU) ben de baas...en niet jij Nederland Duitsland Frankrijk)...werd dat!
en toen moest ook Nederland dubbelop van alles weg bezuinigen...in eigen land...

Trusten allemaal. Gr van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Tiff » 08 okt 2021, 14:04

Taal

Kom ik binnen bij lt, vraagt ze me meteen, weet jij, of die amalia, al bij haar gave bedrijfsleven is beland?
Geen idee zei ik, nou daar is het van, zei lt, dat de jongeren de jeugd niks heeft, met het koningshuis, ze
weten er niks over.

Met veel tam tam gezegd, ze kunnen leuk mooi zingen, hoorde jij dat ooit, vroeg ze me. Nee.
Ze kunnen mooi muziek maken en dansen, zag jij dat ooit? Nee.
Ze kunnen goed sporten, judo en hockey en paad rijden , zag jij dat ooit? Nee.
Maxiama staat bekend, om dat ze mooi zingen kan en leuk gitaar er bij kan spelen, zag jij dat ooit? Nee.
De jeugd jongeren, jonge volwassenen, ze weten niks van hun.

Maar zei ik, jij als bejaarden, weet ook niet, of amalia al, bij der gave bedrijfsleven, is gaan werken,
in dat jaartje, dat nu gaande is.
De vele miljoenen, die we er aan geven, per jaar, wordt stiekem geleefd, zei ik. Stiekermerds zijn het.

Ik las dat amalia nogal een bazige kat is, tegen der zussen, wat weet jij ervan, vroeg ik lt?
Ik? zei lt, tja eh, dat was ze al, toen ze 8 jaar was, en links en rechts meppen uit deelde, aan de zusjes, en
de baas, over ze speelde.
Inmiddels schijnt, een mep uitdelen, te horen bij misdaad, naderende als een soort, gezinsmishandelingen, dus
horen en zien we er, niks meer van.
Maar als iemand het , 10 jaar later, in de media zegt, ik las het niet, zei lt me, maar het verbaasd lt, niks,
die mededeling!

Dus ze komen er, in feite, niet goed van af, de jongeren heeft niks met ze, zei ik.
Hoe komt dat ooit goed, vroeg ik lt, ze zei, om de lieve vrede te bewaren, moeten ze geen twee deling
scheppen, in dat gezinnetje, zij met der dochter, de jongste, samen een hond hebben.
Dat klinkt zowiezo controle freakerig, van die ene ouder.
Normaal is, elk huisdier, is van het hele gezin, en heel soms, heeft een kind er alleen eentje, vaak
een cavia of een konijn. Dus ze komen er, nog steeds niet goed van af, bij de jongeren en bij veel ouderen, zei ik.
Ze zei me, ja als jij alles opschrijft, wat ik je zei, dan heb ik het straks weer gedaan.
Ik zei haar, je kan er ook, de vredes prijs mee krijgen, las ik pas, wegens vrijheid, van meningsuitens. Ha ha ha
jij met je klimaat uitens en waar over al niet gedaan, Kijk maar
https://nos.nl/artikel/2400825-nobelpri ... journalist
Heb je lt weer, ze vindt dat niks, met de vrede te maken hebben, want die dingen, doen zoveel mensen wel,
wereldwijd, zeggen waar het op staat.
Wie zou jij, het dan geven, die nobelprijs, vroeg ik haar?
Nou daar heeft ze nooit over nagedacht, zei lt me.

Wel over de medische zaken, bv degene, die de nier dialyse uitvond, kreeg er nooit eentje, die verdiende
het, tigs dubbel dik, maar wel kregen het, met een lulkul dingetje, over de tastzintuigen.
In die context, heeft ze er wel eens, over nagedacht, zei ze me. Verder eigenlijk nooit.
Zou met, terugwerkende kracht, moeten kunnen uitgedeeld, de nobelprijs ervoor ,en die miljoen krijgt
dan, de nierstichting, van dat land, waar de uitvinder geboren is.

Nou ja, omtrent nobelprijzen, zo heeft ze er wel eens, over nagedacht, eigenlijk verder niet.
Degenen, die nu de nobelprijzen, voor de geneeskunde kreeg, dat kan elke dokter en verpleegkundige , je zo wel vertellen
en elke neuroloog ook, de receptoren waarmee ons lichaam temperatuur en aanrakingen voelt., komen uit, in
de hersenen. Of er niks belangrijkers is, op medisch gebied, dan dat te weten, doen ze, met die prijs daar aan.

Lt zei me, bij ons zijn laatst, 2 donor handen aangezet, en ze doen het geweldig, die 2 handen.
Dat heeft, wereld toekomst muziek, voor allen, die handen en voeten kwijt zijn, door oorlogen en door verkeersongevallen.
Waar de baan loopt, van hier naar daar, van gevoelsreceptoren, is daar helemaal niks bij, voor zo een, wereld topprijs.
Omdat zij, er vaak, toch niet, mee eens is, waar de echte wereldprijzen, naar toe gaan, let ze er, al wat jaren,
er niet meer op.

Maar ik begrijp eruit, dat ze wel er voor is, als het met, terugwerkende kracht, alsnog gebeurt. Moet
kunnen, tenslotte worden die nobelprijzen, van die nobel, ook niet, tijdens zijn leven uitgedeeld.
Dus met terug werkende kracht, alsnog die prijs, moet ook kunnen, zei lt me.
Zou een mooi nieuwtje kunnen zijn, een extra prijs, erbij.
Ach ze doen maar, zei lt me, maar zelfs, in een hetende vrije landen, krijgen veel mensen, problemen, als ze
waarhedens zeggen gaan, dito klokkenluiders ed. ipv die worden geprezen, gepluimd, het zit ze ook is mee, ed dingen
meer, maar wat blijkt, ook in het vrije westen, dat is dus, meestal niet zo. Ze kunnen slecht tegen hun verlies!
Leuk even, met lt gekletst te hebben, ik ben nog steeds zo blij, dat ik verhuisd ben, en via de tip van lt, uit dat
grevo dorp, weg gegaan ben.
Veel succes, met je golf hobbie , dit weekend lt. Niet mee, gaan stoppen he!
Leuk weekend allemaal. he! Liefs van tiff :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 08 okt 2021, 18:30

Aalbes... :)

Zo bijzonder...denk ik nou ook weer niet...in mijn denkens...Er zijn wel meer mensen...die net zo...over de Nobelprijs
denken als ik...neem
Jan Rietman... vandaag bij Max...die zou John Lennon postuum...de song literaire Nobel
prijs willen geven...
Ik noemde het tegen Tiff pas...met terugwerkende krachten...kunnen (ook levende nog)
(als Overledenen ...zeg tot 100 jaar terug)...Mensen...de Nobelprijs...moeten kunnen krijgen...

Op Medisch gebied bv. zijn er ...uitvindingen gedaan...waar de hele wereld wat aan heeft ...tm in de
verre toekomst aan toe...
Maar die nu ...de Nobelprijs wonnen...die twee...is iets...dat kan elke dokter en
verpleegkundige... je zo wel vertellen en zeker elke neuroloog ook...dat de receptoren waarmee ons lichaam
temperatuur en aanrakingen
voelt...komen uit...in de hersenen...

Dat is een soort weten...maar echt iets uitvinden... waar wereldwijd...een soort van Wonder aan kleeft...
de hele wereld wat aan heeft...die (Medische)...actie ...is het aller belangrijkste...voor ontelbaar veel mensen en
daar gaat het om...vb Als men...Handen en Voeten... kunnen aanzetten... via een donor...dat is echt...een medisch
wonder!

Vind ik... van de ontdekking ...van het nier dyalyse apparaat ook...het ging echt ontelbare hoeveelhedens mensen redden
bij de vleet...
en
nog steeds!

Dat de receptoren waarmee ons lichaam temperatuur en aanrakingen voelt...komen uit...in de hersenen...is een
mooie weet...ook voor de Medische Woordenboeken...en Medische enceclopedieen...maar dat is het dan ook wel!
Je handen goed wassen...tigs keren op een dag...en waarvoor...is een mooie weet...maar dat is het dan ook wel!

Ik kan er best...langdurig over emmeren...wat ik ...een Nobelprijs waard vind...en wat zij...in
dat Zweden...vinden...dus ik denk er ...al tijden niet meer over na...

Sowieso...vanaf Obama die Nobel prijs kreeg...was nog maar net President...en het totaal nergens op sloeg!
(Als ze de uitkomst van zijner werken hadden afgewacht...en geweten hadden...dat de erfenis van Obama is...20 Miljoen
Amerikanen meer...in de armoedes had gebracht... en massale werkeloosheid... en de lonen alsmaar zakten per uur...en nog meer trucs...nul uren trucs
en nog meer en nog meer...ellendes... in dat land... gegeven heeft...)

Ik bedoel maar...omdat
iemand President geworden is...daarom de Nobel prijs krijgt...is van de zotte!

Of... met een racistische tint...iemand met zwarte (bruine...donkere) Huidskleur ...won het van de Witten!)
Dat is nog erger...van de zotte...en daarom die Nobel prijs...gekregen...


Afbeelding

Afbeelding
(En...eh...Ze lijken niet goed snuif...Kijk hoe klakkeloos ... die Generatie...is...
die niks mag...ze klappen ...klakkeloos...en hij pleegt huiselijk geweld...in het huis van afgevaardigen!)


(Als ze de uitkomst van zijner werken hadden afgewacht...en geweten hadden...wat de erfenis van Obama is...
zou die het dan nog gekregen hebben?)

Over die 2 Journalisten nu...met de Vredes prijs...Ik denk dat daar...stapels Journalisten voor in aanmerking kwamen...
het moet dus echt iets aparts zijn...

Ik dacht toen eerder aan... die Priester...die zijn Kerkgangers massaal zag vluchten ...uit Sirie...maar een groep
was te ziek te zwak of te oud of te arm of te beperkt...en die konden niet vluchten...Hij bleef...tegen beter weten in...
wel bij ze...liet ze niet...in de steek...
maar dat kostte hem wel
zijn leven!
Die verdiende vet... Postuum...de Nobelprijs...

oke
Ik kan er best...langdurig ...(zo in mezelf)...over emmeren...wat ik een Nobelprijs waard vind...en wat zij...in
dat Zweden...vinden...dus ik denk er... al tijden niet meer over na...

Maar tja... als iemand... me het vraagt...Wat vind jij?

Waarvan?

Breek me de bek...niet open!

Fijne avond allemaal. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 09 okt 2021, 05:18

Besjes... :)

(Over leugens en bedrogs gesproken...ahw fake nieuws...
vindt ik dit ook onder vallen...
Stoppen met roken
Roken vergroot de kans op de ziekte van Alzheimer met maar liefst 45%.
Het is echter nooit te laat om te stoppen.
Ex-rokers van 65 jaar en ouder hebben dezelfde lagere kans op dementie
als mensen die nooit hebben gerookt.

Ik denk sowieso...dat de meeste en grootste kans ...als je Dementie gaat krijgen...dat het in het DNA zit...

En...Ik heb al... bij verschillende bijsluiters van Medicijnen gelezen...geeft Geheugenverlies...

Trouwens ook...op veel bijsluiters...geeft spierpijnen...bij steeds meer medicijnen...en
spieren verzwakking...botverzwakking...en geheugenverlies...
(Ook zoiets in bijsluiters...verslapt de spieren...
Spier verslappers...kan op de blaas slaan...sinds dien...zeikt half NL of meer... in de broek...!!!)
Hele Bossen er extra...er voor om...voor Inlegkruisjes en Maandverband ed!!!)
(En ...met verslapte spieren...valt half bejaard Nederland...zich te pletter!!!)
(NL Let op Uw Zaak...En daarom...klinken al de geluiden...willen ze bij Bejaarden de premie
verhogen wgs alle val botbreuken!!!)
(wgs
Verslapte spieren...Die ze... via hun eigen Dokters...receptuur ...krijgen!)

Toen alleen bejaarden ...die medicijnen voorgeschreven kregen...ging het heten...Ouderdomsverschijnselen...
maar men geeft...tegenwoordig...ook veel van die medicijnen ... aan Middelbaren...

Ik heb vroeger zalen vol bejaarden gezien...met Dementie...dat waren bejaarden...(Ver voor WO2 geboren)
die in hun
jeugd... en ook ouder...massaal helemaal nooit gerookt hadden...

Als ik... mijn Topic zie ...op dit Forum...Overleden Mensen...zijn niet alleen en vooral de rokers massaal
oud geworden...ze waren op een paar na...nog helemaal kien... met hun geheugen...dan heb ik het...over
rokers...ook tm hoog bejaard!

Ik heb ook mensen gekend ...die heel erg oud werden...die niet rookten...maar wel forse mee rokers waren...
(Net als Ans haar Mams Nellie...)
die 100 jaar geworden is...en tot het laatst met prima geheugen...ze
rookte zelf niet...maar zat wel altijd... in een soort rookhol...van naasten en veel vrienden...

Ik kende voorheen
wat... erg oud geworden Artsen...die rookten allemaal...die zijn beren oud geworden en
tot op het laatst...met een uitstekend geheugen...
De niet rokers Artsen gingen meestal of vroeg dood of kort na hun pensioen...
en erg vaak plots...
Ik heb zelf...maar 1 Arts gekend...was een niet roker...die ook geheugenstoornissen had...en
nog werkte ook!

viewtopic.php?f=10002&t=62&start=1095
(Je hoeft mij niet te geloven hoor...maar na 1/4 scrollen...)
De helft van de lijst... Dokters... die Zelf...de AOW leeftijd...niet haalden

Ik denk dat roken totaal niks met dementie van doen heeft zelfs...
Maar de kans ...als het in het DNA zit...(Familiair) is het erg groot....dat men vroeg of laat...dement wordt...
Maar als het ...tegenwoordig...via bepaalde medicijnen...verkregen wordt...(Is het bekende dekpatroon nog steeds...het
is van het roken!)
Korsakov ...van de drank dementie...komt ook voor...en dito bij mensen ...die veel aan de harddrugs zijn...
dito....bij gekregen geheugen...verlies...(Is het bekende dekpatroon nog steeds...het
is van het roken!)

(Bij de minstens 95% of meer...aan leugens...op de pakjes rookwaar...heet is van het roken...)...
Ik lees er welis op...van roken kan je impotent van worden...of onvruchtbaar...(Is ook zo'n leugen!)

Ik legde welis uit...
Toen ik 10 jaar was...waren er 4 miljard mensen op Aarde...(In alle eeuwen ervoor bij elkaar vergaard)
toen ik 10 jaar was...kwam de rookgeneraties op gang...velen tm bejaard aan toe...
Nu...68 jaar later...zijn er ...op een haar
na ...8 miljard Mensen op Aarde!

(Zie je wel...Bij
minstens 95% of meer...aan leugens...op de pakjes rookwaar...heet is van het roken...)
Dit is ook zulks fake nieuws...
Ik lees het welis ...van roken... kan je impotent van worden...of onvruchtbaar..
Lazer op met je leugens en bedrogs...met hu anties dit en anties dat...om...met je wereld harddrugs pandenie makerij!

In Engeland...waren wat Huisartsen...hun viel op...dat mensen die rookten...en Parkinson hadden...de
progressiviteit ...de snelheid ...van de ziekte ergte...bij hun rokers patienten...zo ontzettend veel langzamer ging...dan
de snelheid... bij de niet rokers...

Ze wilden dat... Wetenschappelijk onderbouwd...vroegen links en rechts om geld ervoor...Een
Pillenfabriek... wilde het allemaal betalen...maar de uitkomst ...moest niet ...mocht niet...in het voordeel van het
roken uitpakken...

Er zijn Wetenschappers die trappen erin...dan zijn ze weer tijden...met een goed inkomen... onder de pannen...Maar
die in Engeland niet...ze
bedankten er voor...daaraan mee te doen!

Later las ik is...als Mensen stoppen met roken...gaan velen van ze ...aan de hardrugs en/of aan medicijnen...die ze in feite niet nodig hebben...Dat is iets in het Menselijk gedrag...tm in een verre boejs...aan toe...zitten ze te roken...
anderen...worden Vreters...of Zuipers...snuif of pillen gebruikers...De Harddrugs Wereld Pandemie...kwam via die anties lieden...op
gang...daar worden 1 een paar en wat
circuitjes berenrijk mee...
Er zijn Staten die...van de Harddrugs winsten...hun Leger kunnen opzetten en onderhouden en oorlog ermee voeren...
zonder dat...hebben ze ...dat niet!

Dus die anties...kunnen overal vandaan komen...weer andere Regeringen... pakken elke
anties op TV en in kranten aan...om als excuus patroon...de Belastingen en accijnzen en de prijzen te verhogen...om
zo de Staats kas te spekken!
Die zijn dol op alle anties gekul gelul op TV!

Of doen ze...bv... in Water Aandelen...dan wordt de rest weg beantied...of alle rest slecht is...Hoe snel de domme massa klakkeloos
dat na-aapt...moeten ze het van hebben!

Laats...1 Iemand op TV...met anties Wijn...niks is slechter dan wijn...de dag erop al...en alle kletstafels op TV hebben
sindsdien water glazen voor
hun snufferd...(Zo snel... zijn veel Mensen... te bemanipuleren!)De Overtoom is er niks bij!

(Dat was de winst ook... van oa oa oa... die Hitler...(Zo snel... zijn ...(Klakkeloos)...veel Mensen... te bemanipuleren!)

Er zijn ...Regeringen... die pakken elke
anties op TV en in kranten aan...om als excuus patroon...de Belastingen en accijnzen en de prijzen te verhogen...om
zo ...de Staats kas... te spekken!
(Het ziet er naar uit...dat in ons land...het allermeest ...geld gestolen wordt...van de Burgerij...via de anties!)
Zo'n Regering...is dol op ...alle anties gekul gelul... op TV!

Maar... ik ging me zorgen maken...omdat onze Artsen...bij bossen...zo te vroeg dood gaan...
Waar niks mag...ook geen Sigaar etc...komt niks goeds van!
Ik zie ze ...dan ook liever...met gewone waar!
Met producten...Waar ze ...voorheen ...bij bossen...beren oud ...mee werden!

Schreef ik ook welis...over...jawel...Onze Rechters...er zijn er... die moeten snel weer... aan de gewone waar
schreef ik hiero...Dan doen ze hun vak weer...zoals het moet...ipv klakkeloos...(Dat schreef ik laatst nog hiero...omdat
ze ...te onlogisch... bezig zijn!)
Waar niks mag...ook geen Sigaar etc...komt niks goeds van!

Ik zie ze dan ook liever...net als van na WO2...tot pas nog voorheen...met gewone waar!

Apart is...Bepaalde Rechters...neem gisteren...de bekentenis...van zichzelf...(In het openbaar)...(Omtrent het vonnissen ...bij de toeslagen...)
Als hun eigen Denkwerk
niet meer klopt...Schreef ik ook welis...over...jawel...Onze Rechters...er zijn er... die moeten snel weer... aan de gewone waar!

Hoe dat ook zij...dit is een leugen verhaal...
https://www.alzheimer-nederland.nl/deme ... /voorkomen
Roken vergroot de kans op de ziekte van Alzheimer met maar liefst 45%. Het is echter nooit te laat om te stoppen.
Ex-rokers van 65 jaar en ouder hebben dezelfde lagere kans op dementie als mensen die nooit hebben gerookt.
Hoe dat ...ook zij...dit is een leugen verhaal...

Trusten allemaal...(en lees is...echt...is... allemaal ...zelf...de bijsluiters ...is...voortaan!)...maar ...droom er niet van! Gr en Knf van LT) :roll:

PS.
Nou vooruit...
Nog even voor het slapen gaan...
https://www.ad.nl/koken-en-eten/eu-verb ... ~ab69dd65/

(Volksgezondheid) stelt dat het belang van voedselveiligheid en de gezondheid van de consument buiten kijf staat. ,,Daarom
hebben we, op basis van wetenschappelijke feiten, besloten dit risico te verwijderen uit voeding.”

Na hoeveel decennia ...

(En zit er ...bij veel Mensen ...dat allang in... lijf en leden!)
(Komen
de kwalen...
Net als oa oa oa met asbest ed...Met als excuus patroon...te horen...het is
van het roken!!!
Dan...Kunnen ze ...de prijs en accijns...weer verhogen!)
(Het ziet er naar uit...dat in ons land...het allermeest ...onder het mom van...geld gestolen wordt...van de Burgerij...via ...de anties!)

:roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 09 okt 2021, 14:22

Esjes

Toevallig las ik dit net, waar jij het over had.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... fghanistan

Ik las ook net, rechters in de toeslagen affaire, zijn bescheiden.
https://nos.nl/artikel/2400873-nederlan ... genaffaire

Snappen jullie zo een zin?
Dus iemand heeft 77 euro aan de belasting te betalen, krijgt een boete van 28000 euro
en de rechter vonnist dat?
Ik snap nu, dat je schreef, ze moeten snel. aan de gewone waar, allemaal!
Ook op deze foto, krijgen ze alleen water te drinken.
Jij noemt ze, al een poos hier, waterhoofden.
Maar wat gaat er tegenwoordig, gigantisch veel mis, fout he, in Nederland.

Lees vooral allemaal, de bijverschijnselen, van medicijnen, die je slikt!
En allemaal een goed weekend en LT, je gaat weer lekker, met
je golf hobbie, mooi houden zo. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 10 okt 2021, 02:27

Jesaja... :)

(Ik maakte een rondje...Geloofsbeleven...op TV...vanavond
bij de KRO was het programma...Geloof...sommige Gasten van ze...kunnen
alles zo wonderlijk mooi...verwoorden...vertellen...daar valt veel van te leren...
Je beleeft dingen ervaart de dingen...maar hoe verwoord je de dingen...

Ik kan me niet herinneren...dat ik in mijn opvoedings tijd en scholingen...ooit
iets hebt moeten verwoorden...over wat ik er nou zelf...van vind...om ahw
voor te dragen...te vertellen...aan anderen...laat staan aan een groep...

Ik merkte mijn tekort voor het eerst...toen mijn afd Hoofd Zr zei...Ach wil jij... het bezoek
gaan zeggen...dat het tijd is om afscheid...te nemen...
Ik deed de zaal deur open...en zag zoveel mensen daar...ik liep gelijk de gang weer op en
vroeg aan een ander...Ach...wil jij... het bezoek
gaan zeggen...dat het tijd is om afscheid...te nemen...Ik heb het te druk nu...Niemand bemerkte
ooit dat ik te stront verlegen was...om dat te moeten doen...ik vroeg het steeds...aan anderen...
dat te doen...we hadden denk ik allemaal wel iets...waar we te verlegen voor waren...Tegen mij
Ach...wil jij die overleden patient ...voor me naar het Mortuarium brengen...de zoveelste al
die het me vroeg...Ik had er geen enkel probleem mee...en zo deden we ongemerkt de klussen
van anderen...Zometeen komt meneer de Patoor...voor die Patient...Ach...wil jij hem begeleiden...
want hij mag...met ze poten nergens aan zitten...hoorde ik aan...Hoezo niet? Dan legde iemand
...dat...me weer uit... ik zat er niet mee...die Pastoor te begeleiden...er hoefde sowieso zo...niks gezegd...
De spanning steeg ten top...bij sommigen...want er kwam een echte Kardinaal...op de afdeling...om
op bezoek te gaan...ik meen bij z'n Ma...Kon mij niks schelen wat ze waren...als ik er maar
geen praat opdrachten tegen hoefde te houden...dan zei ik tegen een ander...Ach wil jij...
Wonderlijk...die Roomsen...in hun ornaat...ze zeiden niks...niet eens gedag...hooguit een knik...
ze schenen niks te mogen aanraken...lekker veilig gevoel vond ik dat...in die donkere lange gangen ook in
de nacht...Dan was het menens... met die patient...een roomse collega van mij zei me...ze
hebben dan ...Het Lichaam van Christus bij zich...ze mogen dan niks in de loop ergens naar toe aanraken...(Toen in
ieder geval)
Ik zei tegen die collega vriendin...jij bent toch Rooms...dan is het logischer...dat jij die Hoge meneer
begeleid... ze zei...nee ik kom uit het Zuiden van Nederland...als ik de Pastoor zie aan komen...heb ik geleerd...gelijk
te knielen...
en dat is nu... de bedoeling niet...het gaat niet om mij en hem nu maar om de patient en hem...
aan een knielende van mij...heeft die nu niks aan...zei ze...ik snapte haar verlegenheid ermee...en ja
hoor...ik was weer...de Sjaak...
de meest vreemde dingen...heb ik voor mijn collega's gedaan...maar zij voor mij...het bezoek laten
afscheid nemen...dat moest volop de zaal in geroepen...Ik kreeg het mijn strot niet uit...

1x kon niemand het van me overnemen...Ik liep de Zaal in...om het te zeggen...en alweer...Ik kreeg
het m'n strot niet uit...en liep door in de zaal...en ben toen langs elk bed apart gaan vragen...wilt
U afscheid nemen...Dat... zo tussen ons...onder ons...te zeggen...durfde ik dus wel...maar 1 harde kreet door de zaal
iets zeggen...was ik te verlegen voor...Er zijn erger dingen...met Burger ongehoorzaamheid...met de gekregen opdracht...
om te moeten doen...Maar een Roomse...die meneer Pastoor niet durfde te begeleiden...leek me een erge
lastige ...verlegenheids verschijnsel...

Op een dag zei die collega tegen me...We hebben Carnaval het weekend...ga je mee? Mag je bij ons thuis
logeren...Ik mee...Liepen we er beiden op straat...het regende wat...de straat was nat...opeens ging mijn
collega vriendin...op de knieen in het nat van de straat...Had ik nog nooit gezien...Ik vroeg wat doe je nou...ze
bewoog alleen haar hoofd naar rechts...en kwam een soort stoetje aan...met jurken aan...en die ene ervan
was (een) Meneer de Pastoor...
Het verlegenheid verschijnsel...van haar...herinnerde ik me nog...op haar werk...durfde ze (een) Meneer
Pastoor...niet te begeleiden...om alle deuren voor hem open doen bv.

Haar neer stortende gedrag... op de natte straat...had een gat in haar naylon kousen gegeven...en ze was behoorlijk nat...van de
natte straat....Ik kon niet eens geloven...dat zoiets bestond...om zulks te doen...uberhaupt...
Ik ben van het type kaliber Mens......ieder Zijns Haars meug...Je hoefde er mi ...niet eens Rooms voor te zijn...Ik vond een soort buigings knikje...met het hoofd... wel genoeg...naar
zoiets...dat voorbij kwam... op straat...of in de gangen van een Ziekenhuis...tm met... dat...waar dan ook...op de
dag...tm...in de nacht...
Ik ga
alle verlegenheids verschijnselen... van mijn eerbare collega's ...niet beschrijven...maar ik vond de mijne ...het minst gek...maar wel
ongekend lastig...ipv met 1 roep zin...te doen...alle bedden langs te moeten gaan...om hetzelfde te beduiden...

Ik vond het wel...een eer gevoel...in mezelf...iemand te mogen begeleiden...
met...ze
hebben dan ...Het Lichaam van Christus ...bij zich...ze mogen dan niks... in de loop ergens naar toe... aanraken...(Toen in
ieder geval niet...)
Het was een Protestandse Kliniek...maar om personele nood...glipte er ook wel eens...Rooms personeel...er binnen...
en de Roomse Klinieken en Ziekenhuizen zaten welis te vol...dan belandde er ...ook welis...Roomse Patienten er...

Als Roomsen ergens de opgewondenheid van kregen...was als er...een Kardinaal...zelve...ergens kwam...Ik zei
tegen mijn Roomse Collega...stel je niet zo aan...het is Zijn Privacy time...hij gaat bij z'n Ma langs...Dus val je
voor Jan L...niet te pletter... op de grond...plots... naast me...Ik schrik me er ongans van...

Gewoon... een knikje is genoeg...echt...Ja echt...(Maar dat opvoeding... van je kind zijn...zo erg kon doorklinken...in je
volwassenheid...daar stond ik echt van te kijken...)ook van mijn eigen verlegenheidsverschijnselen...
bv.Moest ik nog alis roepen...Wil het bezoek afscheid nemen...dat moest volop de zaal in geroepen...Ik kreeg het mijn strot niet uit...
Ik vond gelukkig... bijna altijd wel iemand...die daar zo leuk vlot mee om ging...met dingen te roepen...in een volle zaal...

Mijn afd Hoofdzuster ...zei op een dag...Ik wil dat jullie voor elke middagmaal...hardop in de Bijbel gaan lezen...in
de grote zaal. (Met 16 bedden)
Ik heb nog steeds ... geen idee...hoe ik het deed...er een ander voor te vinden...die het voor me deed...maar
dat lukte me uitstekend...
Want
Een hele grote Verlegenheidsverschijnsel had ik ermee...

Als 6 jarig Kind...kwam ik op een Boerderij te wonen...De Boer las ook hardop voor uit de Bijbel...

Ik luisterde er naar...en plots.. zei ik...Dat is toen zo helemaal niet zo gegaan...

Ik werd gelijk ...naar het Kolenhok gesleurd...Ik ging met de kolen spelen ...bouwde er van alles mee...en viel toen in slaap...
Ze vergaten me ml...tm met het Avond eten zelfs...
Toen ze me...laat... eruit haalden...was ik helemaal zwart...Je lijkt de Knecht...van De Sint wel...zei de Boerin...en
ik dacht plots...Dat is Het...
(En heb dat altijd... zo ...genoemd in mezelf...Het...Kijkt plots mee...Het ...laat het plots weten etc.)

Dat is al zo erg lang geleden...maar vandaag... had ik ook plots zoiets...toen ze in dat...Roomse... Geloof Programma
een gebed op zeiden...
Geef ons God
Geef de Kracht
van de Armoede

Hoe kunnen ze dat...zo fout zeggen...
Een Arme... uit de Armoede halen...naar Kennis en Kunnens en Vermogen...daar Kracht voor vragen
en te kunnen geven...dat kan pas
veel Kracht geven!

Maar vragen... om je ...de Kracht te geven...van de armoede...is zottigheid!

vb. Iemand heeft een zaak ...een bedrijf...om al zijn of haar ...Personeel... genoeg loon te geven
om ze.... uit de Armoedes te houden...of te halen...dat gaat pas met... Top Kracht!
Niet 1 of een paar...maakt zich... top rijk...en de rest mag ...in de shit zakken...in de armoedes...zakken...

Geef me God
de Kracht
die arme mensen
(Naar Kennis en Kunnens en Vermogen)
uit de armoede Shit te halen...(Moet het zijn!)

Het programma...Ik mis je...met de 3 Dochters
van Staatssecretaris Blokhuis... over hun overleden jongste zusje
was erg mooi gedaan!

(Veel mensen denken...met de leeftijd van overlijden... houdt die persoon altijd...die leeftijd
maar dat is niet zo...de leeftijd
gaat gewoon door...tot in alle eeuwigheid...Vandaag is mijn DJ 78 jaar geworden...overleed met 70 jaar...
(Ik dacht ook... net zo...als veel mensen)(Voor ons houdt het uiterlijke vertoon wel op...bij de overleden
leeftijds datum...maar...daar...gaat het gewoon door!)

De leeftijd
gaat gewoon door...tot in alle eeuwigheid...
(Onze Ziel... is een soort codetaal pakket...(ZQR) ...(dat alles...in maar 1... kleinste puntje)
waarin alles genoteerd staat... in code taal...niet alleen hier...ook
daar...gaat het gewoon door...)Dus gewoon... elke volgende verjaardag vieren...(Van een overleden dierbare)...mag!)

Nou ja dat ...was me de type-oefening weer wel...Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 10 okt 2021, 12:58

Ajakkes... :)

(Ajakke...Is een woord...dat wel in mijn hoofd zit...(Komt bij mij wel vaker voor)...maar waarvan ik niet weet...of het bestaat...
Ik naar Google toe...
In de woorden ajakkert, ajakkes (1855), ajaszes, ajasses is er sprake van een verbastering van de uitroep of verzuchting Ah! Jezus.
ook wel
Ajakkes · Ajakkes logo #1010 1) Uiting van afkeer 2) Uitroep 3) Uitroep van afkeer 4) Uitroep van afschuw 5) Uitroep van tegenzin 6) Uitroep van walging

Betekenis 'ajakkes'
Je hebt gezocht op het woord: ajakkes.
ajak·kes (tussenwerpsel) 1uitroep van afkeer, walging

Nou... dan weten we dat ook weer...

Terwijl ik denk...
Verzuchting...klinkt als...een soort van ...opluchting...
even kijken of dat klopt...

v. (-en), het verzuchten, zucht; zuchtend geuite klacht of wens: verzuchtingen slaken; boutade.

Wat is de betekenis van verzuchting - Ensie
https://www.ensie.nl › betekenis › verzuchting
Over samenvattingen

Feedback

Betekenis 'verzuchting' - Gratis woordenboek | Van Dale
https://www.vandale.nl › nederlands › verzuchting
Betekenis 'verzuchting'. Je hebt gezocht op het woord: verzuchting. ver·zuch·ting (de; v; meervoud: verzuchtingen) 1zuchtend geuite klacht

Verzuchting...Blijkt het een geuite klacht te zijn...

Nou... dan weten we dat ook weer...

mi kan een geuite klacht...ook opluchting geven...(Over... een geuite...Ajakkes...)

(Nou ja ...na een herseninfarct gehad...moet ik de dingen bv. over de taal...nog welis erop na kijken...of het nog klopt...met
wat ik denk... bv over een woord...

Ik mijn Beroepsleven vroeger...ben ik vast alle woorden welis tegen gekomen...Kan
dus ook...een Leenwoord...zijn uit een andere taal...

Of zoals ik...het boek va... Max Havelaar ...(Mutatuli )... heb gelezen vroeger...
Het gaf een hoop ...soelaas... Van het Maleisische soesah...Drukte...ophef...

(tip...van mij)...Als je ergens...Geest Verlicht...van kan worden...of naar een hogere ...Geest Verlichte verdieping ...is het wel
te gaan lezen...de 26 Boeken van Eduward Douwes Dekker...(Multatuli)
(Maar dan begrijp je... sowieso...(De Eduard 14.1)...(Op de 14de linie)(In Het Huis...van mijners ...Vader...)...van Hoofdfactor 1... beter!)
___________________________________________________________________________________________________________

Ik heb gisteren...het TV Programma...Ik mis je...gekeken...
3 Meiden... die het over een het overleden jongste Zusje ...van ze hadden...
Ik wist ...plots ...meteen...wie 1 van de ouders...van de Meiden waren...
maar wist het toch niet echt zeker...en vroeg me af...waarom ik dat zo plots wist...
er was toen nog totaal niks beduid...er over...
(Ik tracht...die Plotsers...in mijn hoofd... nog welis te snappen...hoewel een heel stuk minder dan voorheen...komen ze
ook nog welis...op me oude dag...)
Nou kunnen die ...Plotsers...wel altijd gelijk hebben...maar de eigen ...interpretaties ervan...niet altijd ...gelijk hebben...
(Ook oa het Boek...De Bijbel...vol met de Prachtigste Wijsheden...zit toch vol met
...eigen interpretaties...van de Mensen ...uit die tijd...uit die dagen...staat vol van...gewone Burgerij verhalen
vaak van ongeschoolden...Boeren en Vissers ed. hunner verhalen en uit hunner Cultuur tijd ed dingen meer...
Kortom er kunnen foute interpretaties gemaakt zijn...ook in die dagen...door de vertellers of zelfs door de opchrijvers...
over ...verhalen en gebeurens...en zelf mee gemaakte ...over vele eeuwen terug...die nu allemaal...als
Waarhedens... te Boek staan...
mi
Heeft elke eeuw wel een Cultuur verandering...in de meeste landen...Verhalen die 2500 jaar geleden staan in De Bijbel
en die over het jaar 0 gaan...2100 jaar terug dus...Als het over het jaar 0 gaat...als Waarhedens voor het Hier en Nu
Naast de kans al er staan...foute interpretaties gemaakt...in...over dat toen...Al die Cultuur Eeuwen erna... slaan ze dus ook over...in dat soort... van (Hetende Heilige)...Boeken!
Kortom Mensen blijven Mensen...Niemand is Volmaakt...

Moest ik opeens ...aan denken...toen ik die 3 dochters ...van...hoorden praten...dat die generatie leeftijd..het totaal niet
niet 1x over de Ouders van ze hebben gehad...of die niet bestonden of die niet bestaan...of die al...leken vergaan...
of die... leken verdwenen...uit hun bestaan...
Of ze Wees waren...of ze na het verlies...van hun jongste Zusje...alleen zij drietjes... elkaar nog maar hadden...
(Kijk deze aan het einde pas van het lezen van dit)
https://ikmisje.eo.nl/televisie/zaterdag-9-oktober

Ik bedacht me opeens...het is de leeftijd...va Tenertijd sowieso en vanaf het (ouderlijke) Huis uit...in de twenties...lijkt alles anders...
Ze komen er meestal
jaren later pas op terug....
op het gemis... in het Hier en Nu... verhaal...

Kortom het zijn geen 3 Wezen...ze hebben ouders...die een Kind missen...en daar grandioos...veel verdriet van hebben...

Wat je wel ziet
ook bij zulkse programma's...veel ouders die een Kind hebben verloren...lijken daar bij stil te blijven staan...
of de andere Kinderen...niet zo bestaan meer ...er niet zijn...er niet toe doen...het blijft maar over die ene gaan...
tm die was volmaakt...in de verhalen...

Het verhaal ervoor...Thekla Both-van Velden
lijkt er ook wel wat op...die Moeder ziet alleen
alle goede daden gedaan...door het Overleden Kind...wat de andere ...Hier en Nu...ook toen al deden en nu nog veel meer...dan eerst...met
het opvangen ...van die Moeder...daar gaat het niet over...door die moeder...Alleen dat ene verloren Kind...over
die dochter...gaat het over...en zij daar...ijzende
naar de overgebleven dochter...de anderen overgebleven kinderen...kunnen nooit er aan voldoen...aan alle
volmaaktheid verhalen...van die Moeder
over haar...verloren Kind...haar dochter...

Viel me ...in de decennia's op...dat zo erg veel mensen... dat doen...de overledene leek de volmaaktheid van nabij...
in de door blijvende verhalen...Wat nog leeft...kan daar nooit aan voldoen...wat ze ook doen...

Ik kende ook iemand ...die zich grandioos uitpakte als Mantelzorgster ...voor haar oude Ma...
maar elke dag weer...gingen de verhalen...dat de overledene volmaakt was...de liefste de beste etc.

Die Moeder had wel erg hard ...die Mantelzorg nodig...maar toch gaf ik de tip...aan die
Manstelzorg Dochter...Ga een Week op vakantie...Misschien ontdekt ze dan pas...wat je allemaal
voor haar doet...als Mantelzorgster...
naast je man en je eigen gezin...naast je al eigen Kleinkind hebbende...en je eigen vrienden en je eigen hobby's...die
je ervoor...gaat laten...om maar net zo...volmaakt ...over te komen...als die ...overleden Zus...de Dochter...van
die oude moeder...

(Na de klachten verhalen aan gehoord)...ik zei
Gewoon op Vakantie gaan...was mijn tip...(En het is een harde les...laat ze ...je oude Moeder
maar is...door de echte shit zakken... een week lang...)
om ...in het Hier en Nu ...terug te komen...Kijken wie ze...(die toen richting 100 jaar oude Mens
laat ze ...je oude Moeder
maar is...door de echte shit zakken... een week lang...)
Kijken wie ze ...nu... echt mist...Hier en Nu...
en
of dat werkte...
reken maar van Yes!

(Voor... die 3 Dochters van kwam...in dat programma...)...Ook in het verhaal ervoor...is mijn tip dezelfde voor!
laat ze ...je oude Moeder
maar is...door de echte shit zakken... een week lang...)!
Naast
het verdriet...en gemis...van de Overleden Dochter...Kijken... wie ze ...nu... echt mist...Hier en Nu...
(Soms moeten Mensen... in een soort van... diepe Shock beland...een harde les krijgen tot ze...om weer
in de realiteit van het...Hier en Nu... te komen!)

Toen met die tip van me...Kijken wie ze ...nu... echt mist...Hier en Nu...
en
of dat werkte...
reken maar van Yes!
Het hield meteen op...

Dat werd...Niemand die meer deed... voor die oude Ma...dan om en om... haar over gebleven Dochters...
maar
nog maar pas ervoor...weken maanden...het maar hebben over...hoe goed beter best
zo niet de allerbeste... de overleden Dochter was...tm de allerliefste was ...aan het doen zijn...zggende
tegen alles en iedereen tm...tegen
de Hulpvaardigste Mantelzorg... nog...Levende...Dochters aan...

Die Staats Secretaris...Hier en Nu...wilde er zelfs zelf dood voor...om bij die ene overleden...Dochter te zijn...
bij de Liefste de mooiste de beste...van allemaal...
en dat tegen de ...in leven zijnde...Vrouw en 3 Dochters aan...

Nou ja het viel me op...de 3 Dochters...hebben...vanaf het overlijden...van die ene...
het helemaal niet over de Ouders en over hun verdriet...
alleen maar over zichzelf...en met hun zelf...
of die ouders zijn mee...overleden...
met het overlijden van hun jongste Zus...of inmiddels ook...zijn overleden...lijkt dat...
Of ze 3 Wezen zijn...
alleen over gebleven zijn...

Of ze Wees...geworden zijn...Zo komen... erg veel...Nabestaanden over...viel me... in de vele decennia's op...
Niemand was beter best ...zo niet de allerbeste... en de allerliefste ...dan de overledene...maar het
echte toppunt vond ik wel...die NL Staatsecretaris ...die wou er zelf voor dood...om bij die ene overleden
Dochter te zijn...
ipv
bij de levende Vrouw en 3 Prachtige Levende Dochters te zijn...

Ajakkes!!!

https://ikmisje.eo.nl/televisie/zaterdag-9-oktober
Kom
ik ga leuke dingen ...op TV kijken...Jullie wens ik... een fijne Zondag...Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 11 okt 2021, 01:56

Espresso... :)

(75 jaar TV quiz op TV gekeken...1ste vraag had ik meteen goed...leuk het gezicht van Jongste zoon te zien
die het antwoord niet wist...maar wel met een heel erg lekker ijsje aan kwam voor me...en na de quiz
weer naar zijn eigen huis ging...
De vraag was...mog maar halverwege...met welke Aziatische President...sprak (ik meen Aad van den Heuvel)
Ik was nl even in m'n open keukentje bezig...en riep gelijk...Soekarno...
Hoe wist je dat?
Tja... hoe weten mensen iets...die jongste zoon...heeft veel meer goede antwoorden... dan ik bij zo'n type
TV quiz...Maar het eerste antwoord... blijkt een Daalder waard...(Die bleef hangen...hoe wist je het?)
Zulks vraag ik... een ander nooit...het zit in je geheugen... of niet...
je hebt het gezien of ervaren of gewoon geweten of niet...
Ja maar... ze hadden de hele vraag nog niet eens gesteld...en je gaf zo snel het goede antwoord...
ik zei...Daar neem ik een lekker bakkie koffie op...met een lekker sigaretje dr bij...
Ik zei m'n zoon...ligt aan de opvoeding...dat je rookt...zeggen ze vaak...
net als ik drinkt hij geen alcohol en heeft nooit drugs genomen...Ligt aan de opvoeding...als je
die gasten moet geloven...maar...z'n tweeling oudste broer...was een stevige drinker en gebruikte zo'n
10 jaar wel...harddrugs...en met dezelfde opvoeding gehad...
vandaar ik ben die gasten niet meer gaan geloven...met hun praatjes...ligt aan de opvoeding...
Hij is er inmiddels al wel...10 jaar of zo...er ook weer van af...
lag ook niet aan de opvoeding...
Hij kwam ergens een Amerikaan tegen,...die over God en de Here Jezus begon te vertellen...zomaar
plots...en zomaar plots...leek zijn geest open te gaan...en hij ervaardde ...het Goddelijke licht en
liet meteen de harddrugs en kort erop de drank ook...
Hij is al... 10 jaar...in den Here...
en zijn jongste tweeling broer...totaal niet...die heeft er totaal helemaal niks mee...
en dat lag ook allemaal niet aan de opvoeding...

Ik denk zelfs...dat de Kinderen 70% buitenshuis opgevoed worden...wat zie je van ze... als werkende ouders?
Het hollen vliegen draven...om op tijd op School te zijn en naar de clubs op tijd...snel avond eten...huiswerk...nog een club...
en dan weer vroeg op...om op tijd op school te zijn...etc.
Als ik mijn leven terug bekijk...heb ik daar nog welis een beetje spijt van...dat ik niet halve dagen ging werken vroeger...ze
groeien snel op... en met die snelle groei...je bent nauwelijks... zelf bij...met hele dagen werken...
Hun zelf gekozen clubjes...bleken in de avond uren te zijn...ook dat nog...
Meteen na school jullie huiswerk maken werd dat...en de weinige vrije avonden ...wilden ze naar hun vrienden toe...
Als ik mijn leven terug bekijk...heb ik daar nog welis een beetje spijt van...dat ik niet halve dagen ging werken vroeger...ze
groeien snel op... en met die snelle groei...je bent nauwelijks... zelf bij...met hele dagen werken...
Ze maakten nooit ruzie....net als wij DJ en Ik...op een dag ging er iets schuren tussen die 2...
Mammmmmmmmm Hij ziet eruit als een Turk...en mammmmmmm hij lijkt een kakker van nabij...zo tegen elkaar...en
over elkaar...ging dat...
Met de jongste nooit gedoe...met de oudste alweer over de schoenen...de dure Nike wilde die...of z'n kleedgeld
meer kon worden...Ik zei...dan ga je maar een kranten wijkje lopen...Ging die nog doen ook...
Jaren...Nauwelijks thuis... problemen met ze gehad...
dus als die er ...later...al kwamen...lag het aan ...de opvoeding buitens huis...
Het valt niet eens te beschrijven...welke hoeveelheid sociale problemen op een gezin kan afkomen...als
er eentje aan de drank en aan de Harddrugs gaat...lag ook niet aan de thuis opvoeding...de ander van
de tweeling...de jongste...deed zulks totaal niet juist...
Mij viel op...dat er iets aan het geheugen niet meer klopte...na zoveel drank en drugs...
en bij die rokende tweeling broer...mankeerde niks aan het geheugen...Na zo erg veel verpest...ipv drugs en drank...ging
ook de oudste gewoon roken...
dat kwam... niet alleen zijn geheugen ten goede...ook de sociale gezelligheid...kwam het zeer ten goede...met zijn naaste familieleden...en ...waar die woonde
met zijn buren ook...
Zelf hoop ik dat die stand zo blijft...Kaatst zei die...ik denk dat ik ga stoppen met roken...ze hebben het veel te duur gemaakt...Ik
schrik ervan...en zei...ik hoop het niet...
Waar niks mag of kan...daar komt niks goeds van...met een kleinste dealtje... verdienen ze maar zo... een hoop geld tegenwoordig...
ze moeten het hebben...van de armen...van de lage loners...met zijn hoge rug probleem en met zijn toeter geluid gekregen in de oren...
na wat jaar in een Call Centrum gewerkt...is die een kwaal persoon van nabij...zeer hier en tonen in de oren daar...die
mensen kunnen er de geks van krijgen...die daaraan lijden...
Kalm aan en rook op je gemak...heel langzaam aan een sigaretje...als die bij mij logeert...haalt die ze uit mijn sigaretten doosje...
en we zitten gezellig naar een quiz op TV te kijken...doe dat vooral...legde ik m'n oudste zoon uit...ik zal je
het hele zenuwengestel niet gaan uitleggen...maar roken is een...genots middel...geeft een rustig kalmerend ontspannen
behaaglijk gevoel...en dan moet je toe slaan...met nieuwe dingen in je geheugen opslaan...nu een paar jaren verder...
zoveel die inmiddels... de quiz vragen op tv...goed beantwoord...sta ik van te kijken...als die bij me logeert...trouwens zijn
jongste broer ook...die kijkt ook quiz vragen...als die langs komt...die woont wat verderop van me vandaan...
Gezellig...die komt nog alis...met wat lekkers aan...Samen ijs eten en een quiz kijken...
Of zijn (10 jarige Latrelatie) vriendin...heeft weeris teveel gekookt...o geef maar mee...dat lust mijn moeder...ook graag...
Vind ik ook nodig
voor de Roomse celibataire Klerikalen...ze zouden er een latrelatie op moeten kunnen houden...(Dat kan al 70% of meer...die
lerlse ellendes schelen...waar de Kerken van leeg om lopen...
Maar de generatie na mij...velen gaan niet samen wonen...of trouwen...ze willen hun eigen huis of eigen flatje niet kwijt...
1 op de 3 gaat weer uit elkaar tegenwoordig...dan is er 1 de dupe verhaal...zo van zij heeft alles en hij heeft niks...en
een andere woning krijgen...lijkt meer een lot uit de loterij...na veel ellendes gehad...
Of gescheiden vrouwen...gaan liever niet wonen bij de nieuwe vriend...als die een eigen huis heeft...gaat het uit...wordt
zij het ellende dupezijners verhaal...misschien zij niet zo lang als hij...maar toch...
De tijden zijn anders...
Vind ik ook nodig
voor ...de Roomse celibataire Klerikalen...ze zouden er... een latrelatie... opna moeten kunnen houden...
en zo toch gewoon... hun dagelijkse kerkse werk ...te kunnen blijven doen!

Ik schreef hier pas...
Ik spaar wel heel erg langzaam maar toch...voor als er is iets stuk gaat en ook voor als ik er al of niet plots meer ben...
zodat mijn 2 nazaten...om via om mij ...niet in een soort schuld sanering terecht komen...voor alle nog na te betalen zaken...
Nou vorige week begon het...
Een lamp in de keuken begaf het...de plafonds zijn te hoog voor elke bejaarde...m'n ene zoon was er toevallig...en zei
de lanp eruit halende...zo'n type lamp heb je vast niet in huis...Ik zei...Ik ben een Oorlogs kind...en heb de
honger winter mee gemaakt...dus het hamsteren...hoewel al een stuk geminderd...als er 1 lamp stuk ging...kocht
ik er 2 van...en jawel er lagen 2 zulkse lampen in de nieuwe lampen bewaar doos...
de dag erop...M'n I-padje stuk...(Doe ik al wat jaren woord spelletjes op...met een ver wonende vriendin elke dag!
(Dan weten we van elkaar...dat we nog leven...we zijn allebei geen telefoon bel types nl.)
M'n wasmachine is gaan rammelen met centrifugeren...de douche kraan is gaan rammelen en kei hard geluid
vorige week...ik zat achter de PC...en dacht vast een deksel van een pan af gevallen...en wilde door typen...de PC
deed het niet meer...alle lichten niet en de TV niet...en ja hoor...ik moest wat in de Electra kast...(Deed mijn DJ altijd die dingen)
1 op de bovenste rij naar beneden en op de onderste rij ook...
ik ze omhoog zetten de onderste gaf meteen net zo'n knal...Ik naar de keuken ...zag mijn electrische tandenborstel nog
in de stekker en haalde dat eraf...en ik weer naar die kast...die 2 omhoog gezet...en alles deed het weer...
Dus dat wordt een nieuwe electrische tandenborstel kopen...
Wilde ik wat later gaan koken...deed het electrische fornuis het niet meer...

Die dingen begonnen
op de dag dat... mijn DJ was overleden...en 9 okt is die jarig...en ja hoor...nog steeds ...gebeuren
er die dingen...van alles gaat dan stuk...
daar gaat mijn...langzaam opgebouwde gespaarde...denk ik ondertussen...Ik snap er nog steeds niks van...waarom rond 9 okt er
in mijn flatje van alles stuk gaat...op 8 okt...een stukje viel van het plafond af...(De verhalen daar over...ze moeten het hele plafond erom doen...
en daarna gewit...maar ze tikken eerst of er meer neer valt er vanaf...( Zal ik even kijken...erop tikken...zei een visite...ik zei blijf
er maar mooi vanaf...(morgen is mijn DJ jarig...voor je weet hoe het heet...komt het hele plafond naar beneden...aan
gestucadoorde stukken)...Maar ik ben al blij ...dat m'n TV en PC het nog doen...(Na een hoop gedoe...een met een
man gemaild van de Woningstichting...Bent u lid van Onderhoud...technische hulp? Ik? Geen idee...
Moet dat? (Was vroeger nooit nl zat erbij in...) De man
Scheelt voorij kosten en maak...kosten...) Ik typte terug...(ik denkende aan die vele lange ramen)
(Ik woon er nu bijna 8 jaren en 10 jaar bestaat dit gebouw...het is nu al overal aan het kieren...)
Ben ik daar lid van... glas...en ...voor het riool/ Zou die nakijken...U bent er lid van...(Heeft die schat van een DJ nog gedaan...ons
toen er
lid van gemaakt...bij de Woningstichting...) Het nieuwtje is...Nu ben ik ook lid van Onderhoud...technische maak zaken)
Maar elk jaar ...rond 9 okt...heb ik zoiets...er gaat van alles tegelijk stuk...Eigenaardig...

Ik zie ter herinnering ...van een dierbare overledenen...liever Vlinders langs m'n ramen komen...om maar wat te noemen...
of is de loterij winnen...om al die schade...in de jaren...bij elkaar...te vereffenen...
Maar ik ben niet lid meer van een loterij...kortom ik moet ook zuiniger aan doen...na een decennia of meer...niks bij het pensioen erbij gekregen...ondertussen... is alles 20% of meer ...duurder geworden!

Ik (Als oudje)...typte dat ik ...2x de covid prik gehad heb...en ze rustig hier kunnen gaan maken...in mijn flatje...
Toen die belde...die technische man...Ik hoor aan...De nieuwe
electrische fornuis blad...moet nog van de fabriek komen...Ik vroeg de man...wie betaalt dat? Hij zei...De Woningstichting...
ik zei...Goddank...( En dacht...De wonderen ...zijn de wereld ...nog niet uit!)

Ik zie nog net...op m'n PC...(even gekeken)...dat ik een Dagwinnaar heb en die gene...tevens ...De Beker...
Sungjae Im
viewtopic.php?f=10007&t=130&p=71944#p71944
Dat moet ik nog invullen gaan...

Zo dat was weer een mooie type-oefening...Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Tiff » 11 okt 2021, 15:52

Sorbet

Ik heb goed nieuws, ik ben, uit de bijstand.
Ik kreeg een pluim van, die gemeente ambtenaar, omdat ik net nieuw in dat dorpsestadje,
meteen werk vond en dat het er, zo goed gaat met me. Maar ik werk genoeg, om geen aanvullende bijstand,
meer te hoeven.
Op het werk gaat ook alles goed, ik heb het er reuze naar me zin, als ik door de selectie kom, mag ik
in januari, de cursus zorg helpende gaan doen. En zo klim ik dan gestaag op, nog steeds, met de tips van lt.
Ben zo blij, in dat nieuwe gezellige dorp te wonen, en blij met me huisje.
Met me kind en hond en vriend gaat ook alles oke mee.
Volgens lt, zie ik er nu al, erg ontstresst eruit, dat ging daar, helemaal de verkeerde kant op met me, vandaar geluisterd
naar de tips van lt. Jammer vindt ze wel, dat ze me, nu minder vaak ziet. Maar als ik er ben, na 10 jaar elkaar
kennen, ben ik als kind aan huis daar, en vermaken we ons reuze best.
Me moeder gaat, in januari of februari verhuizen, dan woont ze, erg veel dichter bij mij.
Me 2 broers, verhuizen dan met haar mee, dus heb ik straks, dichtbij, familie om me heen, en zij van mij.
Als ik moet werken, op moeilijke tijden, vangt ze me dochtertje op, als oma, en daar is zij ook, heel erg
gelukkig mee, vooral als het straks, zo vlakbij elkaar is.
Ik las hardop voor lt, daders van moord op wiersum, beiden 30 jaar. Mooi zei lt, me dag is weer goed.
want van, al dat slappe gedoe met straffen, tegenwoordig, komt niks goeds van.
Zelf vind ik het, ook oke, want ze werden, te eng en te erg, voor ons landje.
Lts reactie weer, met alles mag, behalve een sigaar, aan het doen zijn, en die waterhoofden vonnisten ze,
sowieso, die tussen stappen, te slapjes, te ongaaf.
Lt zei me, veel moslims denken, dat mensen doden, het hoogste goed, is, als het om niet moslims gaat,
maar mensen doders, ze gaan, meteen de diepste zwarte gaten in, en dat weten ze niet, of zijn ze vergeten.
Kortom hun ziel, is te slecht om aan te zien, en met dat, doen ze, of het van god, of van hun profeet mag. Nou
mooi niet dus, komen ze, nog wel eens achter, plots of tzt.
Maar om alle moslims erop aan te zien, is ook niet mooi, zei ze me, de meesten zijn gewone harde werkers, en
gematigden.
Maar ander onderwerp, zei lt me. Ha ha ha
Maar ik moet er weer van door, allemaal een leuke dag verder. liefs van tiff. :? 8-)

Plaats reactie