WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 28 sep 2021, 20:05

Zen... :)

(Ik las dit...
extraparlementaire kabinet'

Dat wordt dan erg ...erg veel meer ingewikkeld doen ...nou ze doen maar...

Ik wou dat het is... af is...met de ...Burgerij te belasten met...Het Kastjes...naar de muur toe...overal...

Meestal betekent dat
Men krijgt Mensen... aan de telefoon...die 3/4 of meer niks weten...niks snappen ...niks mogen en niks
kunnen...
Typisch het Volkdeel dat... in een baantje is gezet...om de WW cijfers laag te houden...

Dus typisch veel Mensen ...die hup... naar de Zorg Opleiding moet
Hup naar de Leraren opleiding moet...Hup...naar Defensie moet...overal waar te kort aan personeel is naar toe moet...
Dan kan het feitelijke Personeel
weer gewoon... hun werk doen...bij Staat en Provincies en Gemeentes...ed. Instellingen.

Ik belde net... met mijn oudste Zus...ze zei...dan brengen ze de Insuline in een pakje bij me thuis
dat het Zorg personeel ...in de avond...inspuiten moet...zitten er geen naalden bij...
(Ze controleren ook niks meer!)
Gebeld er naar...Dan slaat u het maar over ...(met haar erg verhoogde bloedsuikerwaarde plots...is dat al
erg gevaarlijk...een keer overslaan! Maarrrrrrr dan moet u wel die... van morgenochtend krijgen...maar de naalden
zijn er dan ook nog niet!

O jeetje Mina hoe moet dat? Ik zei haar..stuur va... die Apotheek is open...die Zorg personeel er maar op af om dat af te halen
Zij ook weer gerust gesteld...
Ik kan wel een heel verhaal houden... over een avond en Nacht Apotheek...maar
ze is nu alleen...in haar huis...(alleen wonende...sinds kort...met zware progressieve kanker ...aan de alvleesklier)(vandaar die
Suikerspiegel zo erg hoog!)
mi Bestaat de insuline (prik) pen al enige decennia...waarom dat niet gekregen?

Het Ziekenhuis heeft voor 2x per dag...voor Zorgpersoneel gezorgd...want via de Gemeente route
is er maanden wachtlijst...(Fijn als je een Ziekenhuis hebt...waar ze nog meedenken en meeregelen...)

(as Donderdag hoort ze ...of ze nog voor behandeling in aanmerking komt...(Zo niet zou zo'n ZH een Hospice kunnen regelen...net
als toen... voor mijn DJ) Want zo verzwakt...komen ook de valpartijen...en de naaste familie werken of wonen provincies elders...
en mijn oudste zoon...woont wel in dezelfde stad... met rug klachten kan en mag die ook niet tillen...net als ik toen bij mijn DJ) (Het ZH pakte het toen goed aan!)... (Als het toch een aflopende zaak is)...(Fijn als je een Ziekenhuis hebt...die nog meedenktn en meeregelt...)

Mijn oudste Zoon...in een Winkel... had die zijn portemonaie nog in de tas...aangekomen (lopende) bij het Trein Station...niet
meer)
Zat ook zijn Trein Abonnement in...(En geld en andere pasjes ook) Alles moeten afbellen en opnoeuw pasjes aanvragen
Bij het Station...
Als we U nu een enkeltje geven...en u betaalt dat...
Kan niet... mijn portemonaie is uit de tas gestolen...
ik heb geen geld...Tja dan kunnen we U niet helpen...

(Hoort die de dag erop...hij had voor 5 gratis voutjes kunnen krijgen...want in de computer kunnen ze wel zijn betaalde Abonnement zien...
Dat bedoel ik met...
Personeel...die je naar de nikserigheid sturen...of van het kastje naar de muur...
Ze niks weten... snappen niks ... mogen en niks
en kunnen...niks
Typisch het Volkdeel... dat in een baantje is gezet...om de WW cijfers laag te houden...

De dag erop...U betaalt uw abonnement voor 2x per maand...hoort die aan...Dus ik krijg geld terug...over al die maanden...nee
U moet bij betalen... want u vroeg een nieuw abonnement...ipv een vervangend abonnement...(Gek wordt die ervan
sinds die lijdt aan een hoge piep in zijn oren)
Die woord verschillen ...weten reizigers niet...maar abonnent kwijt...zegt genoeg voor een vervangend abonnement...
maar het was weer een...
Personeel...die je naar de nikserigheid sturen...of van het kastje naar de muur...
Ze niks weten... snappen niks ... mogen en niks
en kunnen...niks
Typisch het Volkdeel... dat in een baantje is gezet...om de WW cijfers laag te houden...

Abonnement kwam
maar tegelijk... voor een jaar abonnements geld automatich afgehaald...van z'n kleine maandinkomentje op de bank...
De huur moest er nog af...wgs te kort daarvoor...hij dat bellen
O U kan het... in 3x afbetalen...Hij meteen 1 deel betaald er aan...

Gisteren de telefoon...Die Woningstichting...Dat kan helemaal niet wat U doet...in 3x...
(Gek wordt die ervan) (Maar dit keer was die nog... in mijn flatje...mijn rustige invloed op hem...was te merken
maar mijn zoon zei...Ik neem elk gesrek op... dus ook over die 3x kan...
werd ze me toch kwaad...mijn zoon zei netjes...U mag best beschaafd rustig tegen mij praten...toen hing ze op!

Mijn zoon zoekt al... ongans lang...een gelijkvloers iets...maar dan mag je niet neg... bij de woning stichting staan...dus Mammmmmmmm
en ja hoor...(Ik ben weer de klos)
ipv die dubbel abonnement betaald...staat terug gestort...op z'n steeds smallere wordende bankrekening...en als ze je een huis aanbieden...
kale betonnen vloer en geen gordijnen en alles moest eruit...Krijg je dan verhuisvergoeding...(zoals altijd eerst wel)
Nee...(Net als Tiff pas niet...) Gek worden ze ervan...
(ipv de nieuwe kijkers beslissen zelf
of ze de vloerbedekking erin willen houden en de gordijnen en tuin tegels ed. wel gratis en voor niks uiteraard)
Alleen losse meubelen
kunnen ze je dan te koop aan bieden...heb je geen geld...dan moet dat er wel uit!) Voor de nieuwe huurder...
Maar 1/3 Nederland heeft niks aan een leeg gemaakt huis met de mooiste voerbedekking en gordijnen eruit en mooie tuintegels moest eruit etc.1/3 Nederland heeft geen ene cente makke nl.
Krijg je dan verhuisvergoeding...(zoals altijd eerst wel)
Nee...(Net als Tiff pas niet...) Gek worden ze ervan..


De bel gaat tot laters...

Visite weer weg...

Ik las net dit...
Slimmer Eten: Wat gebeurt er met je lichaam als je het ontbijt skipt

Ik vroeg me af
Meneer Sonneberg...Zou zoiets
een Generatie conflict kunnen veroorzaken...aan de ontbijt tafel...
Zij...(De Jongeren) ...weten wat het is... en jij (De Ouderen)... Geen idee wat het is...en
je hebt het ontbijt...(als Ouderen)...niet geskipt...
(Een heel lawaai
(van de Jongeren)...over je heen gehad...maar hebt geen idee...waar het over gaat...)

Gaande in de Media is...De zwaar overspannen Verpleeg en Zorg sector...

Ik zag laatst in beeld...een IC afdeling...razend druk allemaal...in de koffie pauze tijd...mochten
3 van hen...naar de koffie kantiene...
Ze zaten zwijgend
en ver van elkaar af...koffie te drinken...om meteen er naar
weer naar die drukke IC afdeling te moeten gaan...

Vroeger had je ook van die razende drukke tijden...in de pauzes...gezellig met een
paar... aan de koffie...sigaretje dr bij...en dan konden we er weer tegen...

Zo ging dat mijn hele beroepsleven....van die razende drukke werktijden er tussendoor...
en geheid...ook patienten extra ziek... in vakantietijd en zieken met griep...dus met regelmaat
personele tekorten was er toen
ook al...

M'n afdelings Hoofd zei...valt het jullie ook zo op...de rokers
werken allemaal nog...de rest heeft zich... met griep... ziek gemeld...

Ze zorgde er...persoonlijk zelf voor...dat de pauzetjes super gezellig waren...dan konden we
er weer tegen...

Het klagen ...zat er soweiso toen nog niet erin...en het loon was toen...ook niet om van naar
huis te schrijven...

Maar wat een bakkie Koffie... met een lekker Sigaretje dr bij... al niet doen kon...sommige
Artsen namen snel een klein Sigaartje...konden ze er ook weer tegen...

In vrije tijd...laat ik het bij mezelf houden...ik had het nooit over het werk in vrije tijd...
Dat hield ik mooi gescheiden...
Ik werkte een poosje op... OK Neuro Chirurgie...dat was pas echt keihard werken...en vele uren achter
elkaar
doorwerken...

Die Neuro Chirurg liet de Operatie welis een kwartier stoppen alleen de Narcoriseur moest erbij
blijven...kreeg z'n bakkie koffie daar...en die rookte toch niet ...maar wij allemaal een rokertje bij de koffie en gezellig
babbelen...en dan hup weer verder...met het werk...we hadden dan bv al 9 uren gestaan nl...en moesten nog
wel 5 uren...Computers bestonden nog niet...we deden echt alles zelf er...ook alles hychienisch reinigen en ook
de Autoclaaf...deden we zelf...alles...dus 16 uren achter elkaar werken...kwam best wel voor...
Ter afronding met z'n allen nog een bakkie met een rokertje...gezellig bijeen...en dan naar huis ...en naar bed...

Keek niks te gek op...
de telefoon...een zwaar Neurologisch ongeval...kwam er aan...de
andere Ziekenhuizen zalen en de OK...zaten al vol...

Nou ja... net even wat geslapen...en de hele riedel... begon weer...
Met een super klein vast ploegje deden we dat allemaal...

In mijn tijd... dat ik er werkte...is er niemand dood gegaan van de geopereerden...ze
gingen... op een dag...allemaal gewoon naar huis toe...(Maar zo goed was die
Neuro Chirurg...en zijn op rolletjes werkende onderdanen...er...)

Niemand klaagde er... in die dagen... over de vele overuren gemaakt...dat hoorde er gewoon bij ahw.
Ondertussen gingen er wel...niet rokers Personeel dood...
De Narcotiseur ook...op vakantie en plots dood...
De Medisch Algemeen Directeur...op vakantie en plots dood...
Een afd Hoofdzuster...met vrije dagen plots dood...
Een 3de Jaars Verpleegster...met vrije dagen...plots dood...

Ik laat niet voor niks...met regelmaat...mijn Topic zien...over
die massale hoeveelheid ...veel te vroeg overleden Artsen...sinds...ze mogen niks...Niks mag ook geen Sigaar etc.
en al die vele ..oa oa oa....Burn-out Personeel...wel keihard werken maar...ze mogen niks...Niks mag
ook geen Sigaar etc.

Nou daar moest ik allemaal aan denken
toen ik dat laatst...op de IC afd zag...hoe hun pauze is...gezien...op de TV!

Als er veel schaarste
aan personeel elders is... in het land...in de andere beroepsbranches...haken velen af met
hun baan... in de Zorg1
En....Dat is
ergens om!

Toch nog een vrolijke noot...
https://www.ad.nl/video/productie/samen ... tas-253270

Knf. van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 29 sep 2021, 15:08

En

Ik las dit
Stichting Huiskat Thuiskat stapt naar de rechter: ‘Katten moeten binnen blijven’

Nou als dat moet, lieve mede forummers, krijgen we weer, de rattenziektes in het land en ratten en muizen plagen.
Kan er nog eens normaal gedacht?

Ik las dit
Vier op de tien mensen weten niet dat bloedprikken onder het eigen risico valt

Ondertussen, hebben ze bijna alles, uit de betalende premiestelsel gehaald.
Een hele jat partij, is er mee gaande, vanaf het jaar 2000

Net als, bij laagste inkomen, en uitkering, geen verhuisgeld meer krijgen, als Nederlanders zijnden.

Het is echt, bar en boos geworden, in ons land.

Naaien ze de vrouwen, ook nog, als ze pensioen krijgen, ten nadele tov de mannen!

Dus je oudste zoon, heeft Rutte gezien, en op de foto ermee.
Ik moest wel lachen, om je zeggens aan hem, nu snap ik, dat je vroeger, later bvd directeur wou
worden. Ha haaa
Je ziet zelfs, op je ouwe dag nog, de gebreken, van de bewaking.
en zei , het je zoon, wel iets anders, dan je het hier beschreef.
Ha haaa
Zo van , daar staat een aardige meneer, op het plein, die wil op de foto, met de premier, daar worden sommige
mensen gelukkig van.
De bewaking op hem af, Armen wijd, met beide handen, klappen op de zij en dan, op rug en borst en dan de
kuiten en dijen langs en ook onder het petje kijken, en natuurlijk, in de rugtas kijken.
Als alles oke bevonden is, dan pas, mag de premier naar buiten, met zijn vrolijke menslievend gedrag en zijn liefde voor het land,
zo stapte die, op jouw oudste zoon af.
Een vrolijk, gezellig tafreel, zo samen op de foto.
Ik moest wel lachen, toen ik dat zo las. Ha ha ha
Maar je zei het, je zoon zo, omdat er niets gebeurd was, van dat alles, daar werd je boos om!

Kan wel zijn, dat hij niets wilt, maar als land en als volk, hebben we ook wat te willen, schreef je pas.
En wel, dat onze premier niks overkomt, in tijden van, enge bedreigingen.
Van onze kant, moet er wel bescherming zijn, wel meer op afstand, dat wel, maar toch, dan zou
je zoon er, gevisiteerd zijn, dus ze doen , of hun werk niet goed, of ze doen namens ons, het volk dus,
helemaal niets. En je schreef me, daar werd je erg boos over.

Belangrijke mensen, bekend via kranten en tv, als ze geen bewaking willen, moet het, namens het volk, op
afstand toch. Ook die Peter de Vries, had op afstand, bewaking nodig.
Als we al, op de wegens rijden, in het land, is er constante bewaking, op afstand. Zelfs dat, vinden velen niet leuk,
maar ze doen het wel. Ook veel via cameras en via zelfs, met niet te ziene politie, op het wegennet.
Oke, je werd dus boos, LT, maar wel, tegen de verkeerde persoon uit, dat vind ik ervan!
Want al legde je het, je zoon, alleen maar uit, je boosheid, kwam op hem af, er over.

Je jongste zoon, is net terug van vakantie, en dat, na 3x moest hij het afzeggen.
Hopelijk, heeft die het, naar zijn zin gehad en is die bijgekomen, van de wel erge drukke corona tijden, op ze werk.

Sterkte meid, met je zieke oudste zus.
en hopelijk, krijgt je oudste zoon, nou ook is,, een gelijkvloers huisje of flatje, raar in het land is,
als jouw oudste zus, er niet meer is, dat een noodlijdend familielid, er niet in mag wonen, dan kan die alles
gelijk over nemen. ipv Ze moeten alles weg doen, afbreken opruimen, die harde werkers nazaten van je zus.
Je schreef, ze wonen ook nog, een provincie verderop.

Al die ingewikkeldheid tegenwoordig, vroeger kon dat gewoon geregeld, als je zoon toch al zo erg lang,
ingeschreven staat, bij de woningstichting, en gelijkvloers wat zoekt, zou die er gewoon naar toe moeten
kunnen verhuizen, straks, in het huis van ze tante.
Maar, aan menselijkheid, doen ze, in het land, niet meer aan!

Kom meid, hou je taai. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 29 sep 2021, 16:28

Naamloos... :)

Ik las dit...
Is pesten zo erg, dat ’t strafbaar moet worden?
Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer wil pesten strafbaar stellen. „Het kan ernstige vormen aannemen.
Nu wordt het te vaak weggezet als plagen.”

Heb ik ook vaak ...aan gedacht...dat Pesten...onder de Kinderrechter moet vallen...

Het was voorheen... nauwelijks tot niet te bewijzen...maar sinds we een mobyl hebben...zou
elkeen... die gepest wordt...het moeten kunnen opnemen...
Ook werkenden...ook Scholenden...(Moeten ze wel weten...dat ze dat zo doen!)

Of zelfs de Leraren zetten hun mobyl aan...als ze even de klas uit moeten...Camera's in de gangen...zou
ook wat zijn en op het speelplein...

Er zijn nl...veel te veel ...Zelfmoorden erom ...en ook levenslange getraumatiseerden er van...dat laatste
kost het land... al bakken geld...Vaak worden die zelfde Pesters...Familiestokers...Burenstokers... op het Werkstokers...omdat
ze al vanaf jongs af aan...hun gang konden gaan...

Een les in de Opvoeding... zou dan ook moeten zijn...Pesters zijn Misdadigers!
Dus laat dat...dus...ook Thuis!

Geen idee waarom...maar ik werd nergens gepest...misschien omdat ik ...erg snel... moest lachen...om hun geks gezegd...
En omdat ik ...lang niet alles...Pesten ...vond...(Anderen schijnbaar wel!)

Viel me op...als jong Kind al...Pietje zei tegen Wimpie...He Rooie...
Ga je na School mee vissen?
Anders gezegd...wat is de tweede zin...

Dat die Rooie riep...die Wimpie was een Rooie qua haarkleur...(Daar had de roeper gelijk in!)
Maar wat is de tweede zin?
Daar gaat het om!
He Rooie...Ga je na School mee vissen?
Dat klinkt als vrienden samen!
Die gaan straks samen gezellig vissen...

maw Mocht men ...he Rooie ...al een Pesten vinden...mi...Het gaat ...altijd ...om...de... volgende... zin...

Al gauw... had ik door...ze geven iedereen een bijnaam...en dan gaat het om...de volgende zin...

Ik zat jaren... op een Dorps Schooltje...en vond dat er ...Niemand er gepest werd...

Je hoorde er ...in feite pas echt bij...als je een ...Bijnaam ...gekregen had...
Zolang je... dat niet had...werd het pas peniebel...

Ik kreeg er ook een Bijnaam...maar wel pas
nadat ik...eh...
op het Schoolplein...een gevecht aan ging...

met een jongen... van de Hoogste klas...en ik ...2 klassen lager
en nog maar
een Kleintje was...(Ik Klein...was ook erg lang ...om te Zien)
(He Kleintje...zeiden de leraren...vaak tegen me!)
(Kan ook...als Pesten gezien...maar ik was erg klein voor mijn leeftijd...ze
hadden dus...gelijk...(Let op de volgende zin!)
(In het voorbij gaan ...van de Klas...kreeg ik vaak...een aai over m'n bol
van ze...) ! (He Kleintje...(Volgende zin) Aai over m'n bol ...van ze!)

Buiten School...had 1 van mijn vriendinnetjes... een echte Pester...
Ze huilde er echt op...

Haar vader had... een Grote varkensstal...en er langs... liep een fietspad...bij de Hoofdweg...(Waar ook de Bus reed ed)
Mijn route naar School... was anders...via een Zand weggetje... of via een... echt binnen... smal weggetje...

Ik zei haar...ga via het binnenweggetje naar School toe...kunnen vast vaak... samen oplopen...

Die grote knul...zag haar niet meer via de Hoofdweg Fietspad...
Ging haar Pesten op het Schooolplein...

Ik erop af...en zei...Als je dat nog is zegt...Leida Stink...leg ik je hier ter plekke neer...

Ha ha ha.........En ja hoor...hij zei het weer...

Ik sprong... als een soort Aap op hem af...deed mijn benen... meteen ...om zijn middenlijf
we vielen allebei...en ik kneep ...met mijn Knieen...zijn Maag in...Hij gilde als ...een Varken...

De hele School ging erom heen staan...Ik riep Laat je het voortaan...anders grijp ik je de volgende keer weer...
Hij zei niks...ik drukte toen ...echt hard mijn knieen tegen z'n maag in...Ja ja ik laat het voortaan...riep die gillende...

Ik ging staan...en de hele School klapte voor me...ook alle Leraren!
Ik kreeg een vette pluim van de Meester...
Maar die knul ...liet het voortaan wel...einde Pesterij ...was dat!
(Was overigens m'n enige ooit vecht partij|!)

Opeens ...met het roepen naar me...heette ik...Tuinboon...

(Beviel me niks...maar ik wist...let op... de volgende zin...en die was altijd ...vriendschappelijk!)

Ik moest ergens om ...een kort poosje een bril...opeens heette ik...Brillenjood...
(Beviel me ook niks...maar ik wist...let op... de vogende zin...en die was altijd ...vriendschappelijk!)

Dus wat de ene Pesten noemt...kan de andere ...zo niet ervaren...maar ...dat tegen die leida...was echt pesten!

Dat lostte ik ...dus zo op...Met een echte Vecht partij...

Ik kreeg... een vette pluim... van de Meester...
En die knul... liet het voortaan wel...einde Pesterij ...was dat!

Wij hadden op School maar 1 (indirecte) echte Pester... mee gemaakt...en dat was ...de Vader van een Leerling
in onze klas...
Geen ene cijfer deugde ooit...en die zoon...was nou eenmaal...een matige (IQ) Leerling...
Kwam die hard gezwoegd...met een 7 thuis... een vette draai om de oren...werd dat...het had een 8 moeten zijn...en dat ging
maar
zo door...
Op een dag...hing die jongen...aan een touw ...in het trappenhuis... bij hem thuis...

(Naast een levenslange Trauma...De uitkomst van veel echte Pesters is dat... in het land...is...(Zelfmoord)
via
Pesters op Scholen
en Pesters op het Werk en Pesters Thuis...)

Dus wat die Ombuds Mevrouw zei...sta ik helemaal achter!

Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer wil pesten strafbaar stellen. „Het kan ernstige vormen aannemen.
Nu wordt het te vaak weggezet als plagen.”

Maar... hou wel dit in ...Het Oog...

Geen idee waarom...maar ik werd nergens gepest...misschien omdat ik zelf...erg snel moest lachen...om hun geks gezegd...
En omdat ik ...lang niet alles...Pesten ...vond...(Anderen schijnbaar wel!)

Viel me op...als jong Kind al...Pietje zei tegen Wimpie...He Rooie...Ga je na School mee vissen?
Anders gezegd...wat is de tweede zin...

Dat die Rooie riep...die Wimpie... was een Rooie qua haarkleur...(Daar had de roeper gelijk in!)
Maar ...wat is ...de tweede zin?
Daar gaat het om!

(Eerste roep) He Rooie...(Tweede zin) Ga je na School mee vissen?
Dat klinkt als vrienden samen!
Die gaan straks samen ...gezellig Vissen...

(Dan moet die ...elders...(Of ...laters)...niet gaan Jammeren...dat ze hem pestten...en
pesten...om z'n rooie haren!
Dan weet ik...als Getuige...het
alzo...te zeggen!

(Eerste roep) He Rooie...(Tweede zin) Ga je na School mee vissen?
Dat klinkt als vrienden samen!
Die gaan straks... samen ...gezellig ...Vissen...

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 30 sep 2021, 04:49

Loosalarm... :)

(Ik snap iets niet
Ik las dit...
Frankrijk is een defensie pact aangegaan met Griekenland...

Nou ja soms tracht ik nog welis wat te snappen...Want we zijn lid van de NAVO...de eu landen...

Frankrijk wil dat de EU niet afhankelijk is van Amerika...via de NAVO...

(Omdat de USA iets heeft met... Australie pas...samen met de UK
en Australie de bestelde Onderzee boten van Frankrijk
opgezegd had...)
Ingewikkeld is het wel...maar om dan via Griekenland...het te spelen...om dan te zeggen
(op z'n Frans)... de EU moet afstand
nemen gaan van de NAVO....maar om dan dat ...via Griekenland... te spelen???
Nou ja... ik snap het gewoon niet...Jullie?

Trouwens het pact van de USA...met Australie en de UK snap ik ook niet...
Ze lijken
mi het Padje kwijt te zijn...Zo zie ik het...
Maar misschien dat anderen het wel snappen...die onderlinge Pactjes...

mi
als ze er een zooi van maken...
in die Verre Aziatische Oceaan gebieden...hoeven wij
(de landen van de hele EU).... niet mee te doen... met een hulpvraag ...van de USA...met een Missie???
(En dat dan weer ...onder het mom van de VN...of de NAVO...)
Nou ja... ook zoiets ...zou ik wel ...willen snappen...

Want die Missies kostte ons al vele miljoenen zo niet in de Miljarden...en daar is erg veel voor in ons
land bezuinigd...(Een uitgekleed land is ook niet mooi...40.000 daklozen ed ...in ons kleine landje...
lpnen laag gehouden etc. etc. etc. etc. etc. etc. )

(Ik bedoel maar...Wij hebben... gewoon Handel met de Chinezen en toeristen tot elkaar ed dingen meer...mooi
houden zo!)

Al die sancties...sinds de sancties tegen Rusland
moeten we steeds meer...Groentes en Fruit eten...want het moet toch op...wat ze hier allemaal
telen ed dingen meer...in ons landje...wat eerst Handel naar Oost Europa was...een China erbij...wat moeten we
dan nog meer (Vr) eten???om de berg ...daarvan ervan weg te werken?

In mijn vroegste werkleven...was een stukje vlees van 75 tot 100 gram...meer dan genoeg...en 200 gram Groente
en 1 Fruitje...
Pas las ik...dat we moeten eten 500 gram groente en 2 fruiten...per dag...
sinds de sancties tegen Rusland
moeten we steeds meer...Groentes en Fruit eten...want het moet toch op...wat ze hier allemaal
telen ed dingen meer...
Wat eerst Handel naar Oost Europa was...

Een China erbij...moeten we niet riskeren...
want wat moeten we
dan nog meer (Vr) eten???...om de berg ...daar weer van ...weg te werken...

Wisten jullie...dat de grootste zwaarste Landdieren...Olifantien Giraffen... alleen Groen eten en bessen...eten...
(Dat je daar ...dus ook...dik van kan worden!)

Ik zie het zo...elk NAVO land...moet geholpen door... de andere NAVO landen...als er een
inval is door een ander land...in hun land...
Maar als NAVO landen zelf...op zichzelf
elders iets creeren...tm een oorlog aan toe...zijn de andere NAVO landen...niet verplicht
hun ...in verre landen...uit hun eigen gecreerde shit...... te helpen halen...

Ik bedoel die Frankrijk heeft wel ...een beetje gelijk...maar dus niet helemaal...

(Want... als ondertussen ...half Afrika al... in de EU landen zijn...kost ons dat al meer dan zat...en
mogen we blij zijn...als die anties ons ...anties Westen...anties (Blanken) witten...niet los gaat barsten
in de EU zelf...
we moeten...op wat uitzonderingen na... onze Defensie gewoon in eigen land ...paraat houden...

Want
af en toe...lijkt het...of de baarden van onze mannen...in ons land...ook niet meer gewoon
geschoren mogen...
om maar wat te noemen...

Zo'n Taliban...kon groeien... onder de neus van de Amerikanen zelf...in
Afganistan en zo'n IS...kon dat in Irak...groot groeien...ook...onder de neus...van de Amerikanen zelf...
Daarom zie ik ze...(met Oktobr kreet)...sowieso
liever met...een Sigaret... een Sigaar... een Pijp... of met een sjakie...want waar niks mag...ook
geen Sigaar etc. komt niks
goeds van!

Hoe dat ook zij...soms wil ik... nog welis...wat snappen...
Ik las dit
Frankrijk is een defensie pact aangegaan met Griekenland...

Trusten allemaal. Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 30 sep 2021, 19:47

Alarm

Nee meid, daar snap ik ook niets van.
Misschien verwachten ze, een invasie, van de Turken.
Dan helpt Frankrijk, de Grieken.
Of om die pact, komt zo een invasie er niet.

Zeg als je het goed bekijkt, dieren voor de kerst dinnee,
worden ook allemaal, vet gemest, met groentes en fruit.
Dus dat er mensen dik worden, van veel groente en fruit eten.
kan best mogelijk zijn.
Vroeger zeiden ze, een appel is een suiker bom!

Dus Tiff, als je al, van niets, dik lijkt te worden, misschien moet je
anders gaan eten, ipv al dat groente en fruit en water drinken alsmaar,
dat klinkt, waar bepaalde dieren, mee vet gemest worden, voor de kerst!

Snappen jullie er wat van, van wat die Remkes heeft bereikt,
waren we 6 maanden geleden, ook niet zover, met dezelfde samenstelling,
toen het kabinet, naar huis gestuurd werd.
Toch maar een nieuwe verkiezing eisen, gaan laten doen?
Dan komen ze , met de wensen, van het volk, er wel uit!

Een goede avond allemaal en LT, succes, met je golf hobbie! Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 30 sep 2021, 23:48

Arm... :)

(Dit vind ik wel een goeie...
https://www.ad.nl/werk/dit-is-waarom-je ... aa95bd1e2/

IK was vroeger...in opleiding voor B-Verpeging (Psychiatrische Verpleging)
Ik liep over de lange gang...en praatte met iemand... van het Kantoor...(Personele administratie)
(of we samen...met nog iemand...die avond...naar de film zouden gaan...)

Ik kwam alleen ...verder lopende...langs het Kantoor van de Verpleegkundige Directrice( heet nu Directeur)

Nou van zoiets achterlijks had ik nog nooit gehoord...en zei...Ik ken ze allemaal hier in dit gebouw...
Bestaat niet...kan niet...is onmogelijk...zei ze me...

en vroeg me...Wie is die meneer daar...lopende op de lange gang...Ik zei...Dat is de Hoofd van de Technische Dienst en
noemde zijn naam...die heeft net verderop een lamp in gedraaid...op een hele hoge ladder...

En die Kleine Mevrouw daar...Ik zei de naam en zei...die is Hoofd van de Linnenkamer...en dat ging maar zo door...en
die man daar...Ik zei dat is de Chef Kok in de Centrale Keuken... en noemde zijn naam...
Die weet U vast niet zei ze...en wees naar een Jonge Dame...Ik zei...die werkt ...op de EEG afdeling en noemde haar naam..(Ze zou ook mee naar die avond film gaan...met z'n drietjes...)

Nou zei ze...toch hoort het niet...dat u met alle beroepen hier om gaat...Kwam er een man aanlopen en die riep me ...en zei...
Je moet de groeten van mijn Vrouw hebben...en hij groette ons en liep door...(Dat was de Algemene Medische Directeur...Prof Dr J de J)
(Die Verpleegkundig Directrice)...Ze kreeg een soort van aanval geks van me...
Maar ik zei snel...Daag...ik moet door...en wachtte de bui ...op me af...niet af...

Tijden... als ze me zag...wilde ze uitvogelen...waar ik de vrouw ...van de Med Directeur van kende...maar ik zei altijd het zelfde
Ik hou werk en prive gescheiden...

Terwijl ik... met haar... weer is sprak ...op de lange gang...kwam de Chef kok langs...Zei me... kom je straks even langs...we hebben heerlijke vlees in de pan...(Dan kreeg ik er een stukje van)

Nou dat ik ...als van de Verplegingzijnde...zo iemand kende ...in het gebouw...vond ze echt niet kunnen...
Hoezo..zo iemand...vroeg ik...(Gek werd ze van me...) Want ik zei...ik ken ze allemaal...die in de Centrale Keuken werken...

(Dat ik
in een ver bruin leven...ervoor...ook in een Centrale keuken had gewerkt...met diezelfde Chef Kok...legde ik niet uit...
Toen dat...Luthers Diaconessen Ziekenhuis werd opgedoekt...kwam die ...in dit Psychiatrisch- Neurologisch Gebouw te werken...en ik ging toen de Kraamverzorging in...en kwam erna pas...daar te werken...

Met die Verpleegkundige Directrice ...in dat Lutherse...had ik ook welis eh gedoe...
Ze was zo'n ...krakende (van de stijfsel)...kledij... statige breed figuur...en een gigantisch kreng ...tegen alles wat
onder de Huishoudelijke Dienst viel...Zaten die...na best zwaar en veel gewerkt...net in de Pauze ...Koffie te drinken...en zij liep langs...maande ze met harde stem...allen meteen... aan het werk te gaan...
Niemand zei wat...(allemaal bang voor haar)...Ik zei toen...U gaat niet eens over ons!

Ook een keer...ging ze tegen iemand te keer ...(Met erge grove woorden)...op daar een lange gang...Ik liep langs en zei...Is dat nou Christelijk...zo U praat ...tegen die Mevrouw?
En liep gelijk snel door...

Ik denk... ik werkte er zo'n half jaar...en ik werd ontboden bij haar...in haar Kantoor...
(Ik dacht...als ik de zak krijg...maakt mij niks uit...werk zat in het land...

Ze staarde een poosje naar me en ik naar haar ...ze
zei...Ik wil U uitnodigen... om bij ons in de A- Verplegings opleiding te komen...Ik zei...daar ben ik nog niet aan toe...daar
ben ik nog... teveel Kind voor...(Vond ik zelf) en zei...ik ga eerst een lagere niveau opleiding doen en wel ...De Kraamverzorging...

Ze zei...wat Kinderachtig van U...U bent een Ondankbaar Kind...om niet in mijn vraag advies in te gaan...Ik zei Precies ...daar gaat het om...U noemt me
Kinderachtig...en een Kind...en dat zei ik toch net...ik ben nog teveel Kind...voor zo'n zwaar type beroep...Ik moet eerst meer van de
Maatschappij leren... buiten dit Ziekenhuis...en zelf Volwassen worden...Ze moest opeens...(en ik zag...het nieuwtje van het jaar)... lachen
en zei...ik ken
niemand...die zo eerlijk...over zichzelf is...en ze wenste me succes... in de nieuwe baan...

(Ik er weg...Ja...Want dat Ziekenhuis ...werd toch opgedoekt...wist ik al...maar zij...misschien...nog niet...)

Na de Opleiding Kraamverzorgster...ging ik de B-Verpleging in...de hele Staf daar (op 4 na) noemden me altijd...Kind...
Kind wil jij...dit even doen ...en Kind...wil jij dat even doen...Ach Kind...hier en daar en Zus en Zo en overal...in dat Gebouw...wat op
halen of te brengen...

In de Grote Eetzaal daar...waren de eettafels...voor elke Beroeps discipline apart...en ook per Leerlingen jaar...allemaal
apart...
Ik had nog nooit... zoiets... idioots gezien...en vond iedereen... moet kunnen gaan zitten ...om te eten...waar plek is...

Nou ik ga niet helemaal uitleggen en typen...hoe het ging...maar op een dag...kreeg ik ...mijn zin...en zaten
alle beroepen... gewoon... door elkaar...aan de eettafels...

Later... Ma de -B...ik in de A-Opleiding ergens...was het lopende bufet...en was daar...een grote zaal vol...allemaal kleine ronde tafels...voor 4 personen
je kon daar...echt met iedereen... zitten te eten...(De verandering is er niks bij)...en toen.. werd ...het toch... nog gezellig!

Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

PS.
Ik weet niet of het...toeval is...maar overal... waar ik ooit gewerkt heb ...en in Opleiding ed
geweest ben...al die Gebouwen...verdwenen ..of werden... inhoudelijk...totaal wat anders... :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 01 okt 2021, 09:01

Magnolia

Ja je vond je zelf, een te lage onderbouw hebben, om de verpleging in te gaan.
Zoals je ons weleens liet weten, je wist nog 3/4 niks, van het leven.
En je meende, dat je dat, in die kraamverzorging, wel leren zou, hoe de
maatschappij. in elkaar stak.

Ik las dit
Lidl stopt per direct volledig met de verkoop van sigaretten en tabak.

Ik moet, gelijk denken aan, wat jij weleens schrijft, daar hebben we de
wereld harddrugs pandemie van.
Ook dat ze alles, het roken de schuld gingen geven, om alles te dekken
wat wel, de ware oorzaken is, van ziektes.
Vieze smerige fabrieken, asbest, vliegtuigen uitlaat, verkeer op de wegen,
zelfs als men, overal vloeistof had gesproeid, tegen ongedierte, op de
akkers, en mensen daar ziektes van kregen, noemden ze het allemaal, het
is van het roken.
Dus die 20000 doden, van het roken, per jaar, dan snap je zo al wel,
daar zit een heel groot lieg aantal in. Net als wat ze op die pakjes
lieten zetten, jij schreef weleens 95% zijn leugens erop.
Zo erg is het, die anties, dekte niet alleen van alles, als mensen
stoppen met roken, gaan velen, aan de harddrugs, en anderen aan de niet
nodige medicijnen.
De kosten voor medicijnen, ging grandioos stijgen, van miljoenen, in de
miljarden. Maar die anties, is wel, de dikke winsten, voor de recepten
schrijvers, en voor de drugsdealers. Ze worden er slapende rijk van.
En de staatskas ook, door alles wat via een paar, in de anties worden
gezet, erg duur te maken, inmiddels komen ze met massale kilos harddrugs
ons land binnen en steeg de criminaliteit in ons land ook ongekend hoog.
Op tv steeds, ze gebruiken er schoolkinderen voor, om de gekochte bestelde
harddrugs, te laten bezorgen.
Meid, ik rook zelf niet, maar ik zie ze toch, net als jij, vaak schrijft, liever
roken, net als voorheen, vroeger, want het wordt steeds erger in het land
en de rechtzaken, steeds enger en de dreigingen ook.
Het lijkt hier, steeds meer, op die zuid amerikaanse drugs landen.
En dat via anties, een product, waar men massaal, zo erg oud mee wordt.
Maar als ze 20 miljard verdienen er aan, las ik laatst, en het besteden, in
het land, dat vele geld hebben dus, veel mensen bij elkaar. dus blijven ze
op tv, en in de kranten, met die anties, aan komen zetten, aan sigaretten,
verdienen ze niets, maar aan harddrugs wel, evenals de staatskas, die
verdient eraan, met die anties, kunnen ze de prijzen overal van verhogen en
de accijnen en de belastingen. Er verdienen er, veel te veel mensen aan, dus
laten ze, alle leugens, over het roken, bestaan!
Ons mams, zat altijd, onder de rokers, van familie en vrienden, als niet rookster,
ze werd er 100 jaar mee.
Dus als ik, een roker zie, ga ik er niet bij uit de weg, en doe niet, met al die
doorgeslagen anties mee. Veel mensen zijn erg snel, te beinvloeden.
Maar als ik, die topic van je lees, hoeveel dokters, zo vroeg dood gaan, vanaf
ze mogen niets. Schrijf jij ook weleens, vroeger werden ook, de dokters die rookten,
berenoud.
Maar met niets mag, heel apart is dat wel, het gaat goed met
de economie, in een tijd, dat de economie, het behoorlijk zwaar heeft en ze
nu, massaal zitten met, coronageldleenaflossingshit, zo ongeveer, schreef jij dat laatst.
Net als de punten, die jij allemaal beschreven hebt, waar die, klimaat veranderde zaken
werkelijk allemaal van is, je hoort er nooit over, want de economie ervan, moet gedekt.
Nou meid, wij zitten onze tijd wel uit, maar vraag niet, waar de generaties, na ons
allemaal mee zit, als het zo door gaat!
Leuk dat je, me weekend platen mooi vindt, schreef je me, in de mail, maar je plaatst
ze niet meer op het forum, dat is wel jammer, maar als ze het steeds, laten dichtklappen,
kan jij het niet meer bij houden, het allemaal te herhosten.
Ik wens jullie, een goed weekend, en LT, sterkte met je zieke zus.
En sterkte, met je gelijkvloerse huis zoekende zoon, weet die al, met ze kleine inkomentje,
dat die niet alleen,, in een lege betonnen huisje komt dan, ook dat die dan dubbele
huur moet betalen, de eerste maand, en die, van waar die nu woont, ook nog!
Tiff sterkte met, aan de lijn doen! Hou je taai meid. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 02 okt 2021, 10:19

Lia... :)

Ik las dit
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211001_94168682

Ook als het om anties Kat gaat...
Dat krijg je... als we als land... naar alle antie geklets luisteren...rattenplagenn en muizenplagen...

Om de ratten... proberen weg te krijgen...moeten ze weer ...met van alles gaan spuiten
waar anderen weer ...anties mee zijn...omdat dat gif is... en dat weer slecht ...voor alles
in de natuur is.

mi ...Dus koester elke Poes en Kat...die je buiten tegen komt... voortaan!
Want voor je weet...hoe het heet...hebben we... de Middeleeuwse ziektes
weer in het land...via
de tv ...va 1 een paar etc. opgejutte... anties lieden!
______________________________________________________________________________
Hoe een Wereld Harddrugs Pandemie...te creeren...

Over anties roken gesproken...

Tijdens de...Landelijke...CoronaGeldleenAflossingShit...tijdperk...

Heet het...Het gaat goed met de Economie...

Jeetje...is het al 20 Miljard...aan Harddrugs...hunner...besteedbare inkomsten...

De Wereld Harddrugs Pandemie

Dat gaat snel...het lijkt...De Overtoom wel...

______________________________________________________________________________

Altijd voordelig....

Ik zag eergisteren op TV een reclame...

Billendoekjes...37. 50 euro...

De Koers NL Gulden Munt... staat nog steeds tot de eu Munt...2.20

37.50 x 2.20 is...82. 50 gulden...voor Billendoekjes...

Dat is Nederland geworden...De dief van Washington is er niks bij...

Hoe doen ze dat???
Hoe een Wereld Harddrugs Pandemie...te creeren...
va 1 een paar via de kletstafels...

Tijdens de...Landelijke...CoronaGeldleenAflossingShit...tijdperk...
een extra...Wereld Harddrugs Pandemie... creeren...

Een pakje shac pas nog 4,95 (was al extra duur gemaakt)...werd
nu 15 euro (is 33 gulden) per pakje...(Sjakie) tot 17 (Pijp) euro...(is 37 gulden) per pakje

(Met een product doen ze... die anties...waar wij mede de
massale grote vergrijzing van hebben!)

Via al die ...Steel bedragen...
Het Heet nu ...Het gaat goed met de Economie...
en via
Jeetje...is het al 20 Miljard...aan Harddrugs...hunner...besteedbare inkomsten...
Het Heet nu ...Het gaat goed met de Economie...


Dat is Nederland geworden...De dief van Washington... is er niks bij...

De Wereld Harddrugs Pandemie...Dat gaat snel...het lijkt...De Overtoom wel...

Jullie ook een fijne Zaterdag. Gr van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 02 okt 2021, 12:18

IA... :)

Ik las dit...
https://nos.nl/artikel/2400034-oorlogsg ... erugkijken

Moeilijk onderwerp...is dit...
Maar ik denk...juist omdat we het ...klein houden...dat juist de Kracht is...van het behouden van
4 Mei...het is per definitie iets...Onder Ons...de Bindende factor is dat...met het hele Volk...tm...ook met het
Koningshuis!

De hele Wereld erbij halen ...en allerlei Buitenlanders bij de Herdenking van 4 Mei binnen halen...dan
verwatert het...wat de Bindende Kracht was...

Juist omdat we het ...klein houden...dat juist de Kracht is...van het behouden van
4 Mei...het is per definitie iets...Onder Ons...de Bindende factor is dat...met het hele Volk...tm...ook
de Bindende factor...met het
Koningshuis!

Alles weg beantieen...daar komt...niks goeds van nl!

Als je ...De Lands Bindende Factor...op 4 Mei...alles omtrent...wilt laten vallen...
om alle Oorlogen... van de hele Wereld binnen te halen...
dan valt de interesse weg... Van het Nationale gevoel ermee...van het Volk zelf
om nog te gaan herdenken...op 4 Mei!

Om dat te voorkomen...zijn er al ...apart...Ere Plekken ...ontstaan in ons land...wat met...hun...Oorlog ...daar
van
doen heeft...oa Het Indische Monument...
Daar komen tegenwoordig ook... hoge Lands Mensen bij...om samen ...met hun...te gedenken...
https://15augustus1945.nl/indisch-monum ... gLU4PD_BwE

Die trajectes ermee...vind ik wel kunnen...Maar onze Nationale ...4 Mei Herdenking...moet blijven zo die is...
Als je
De Lands Bindende Factor...op 4 Mei...alles omtrent...wilt laten vallen...
om alle Oorlogen van de hele Wereld binnen te halen...
dan valt de interesse weg... Van het... Nationale gevoel ermee...van het Volk zelf
om nog te gaan herdenken...op 4 Mei!

(Zo ongeveer...denk ik er over...)

De meest ...gerespecteerde Wereldlanden...hebben hun...eigen ...Nationale
doden herdenking...en dat moeten we zo houden...(Zelfs dat bindt hen met ons...)

Om te gaan beduiden...hoe slecht we wel zelf waren...of hoe slecht de vijand was...moet op zo'n dag
mi juist niet aan de orde zijn...vind ik...Zo'n Dag betekent...de Eer is aan de Doden...en is niet
aan de levenden...De Eer is ook aan hen...die voor onze Vrijheid...gevochten heeft en daarbij
het leven gelaten heeft...Wat een Oorlog betekent en wat de Vrijheid betekent...daar moet
het over gaan...en misschien ook...dat we allang in Vrijheid...leven...met de Vijand van toen...en
dat ook de Generatie erna...niet de schuldigen zijn...van de oorlog van toen...
Misschien is het 't beste
Zulkse ...Nationale Herdenking...zo Neutraal mogelijk...te houden...
en alle Eer...bij de Doden...van de Oorlog ...te houden!

Want als ze gaan jammeren... op zo'n dag...over ...wie wat waar...er allemaal slecht waren...
daar komt niks opbouwends... goeds van...

(Daar komt alleen maar ...een slecht...zelf beeld van.... en haat van... en terrorismes van!)

En de bedoeling is nou juist
De Doden te Eren...van die Oorlog...
en niet om te herkouwen ...te gaan ouwe hoeren...wie wat waar...de slechten waren...
(Daar komt alleen maar ...een slecht...zelf beeld van.... en haat van... en terrorismes
en nieuwe oorlogen...op de wereld van!)

maw Als iets goed gaat...Mooi houden zo...
want...Als je ...De Lands Bindende Factor...op 4 Mei...alles omtrent...wilt laten vallen...
om alle Oorlogen van de hele Wereld binnen te halen...
dan valt de interesse weg... Van het Nationale gevoel ermee...van het Volk zelf
om nog te gaan herdenken...op 4 Mei!

Moeilijk onderwerp...is dit...(Maar zo ongeveer Vrij Onverveerd...Zie ik die dingen...)
Ik denk...juist ...omdat we het ...klein houden...zo Onder Ons...dat dat ...juist de Kracht is...van het behouden van
4 Mei...Het is per definitie iets...4 Mei 8 uur savonds...Onder Ons...de Bindende Factor is dat...met het hele Volk...
(Een Treur dag ...ahw... 4 Mei... en 5 Mei... Bevrijdings dag...ahw...een Feestdag is tm ...ahw...Koningsdag)...ook
tevens...de Bindende Factor... in Vrijheid...Met Vrijheids Gevoel...van het Volk...samen...met het
Koningshuis!

(Je kan bijna wel zeggen
en welk land niet...Oorlogen genoeg gehad...in het verleden)(...Genoeg ...is Genoeg...is Genoeg...
(Wij herdenken ...Onze Doden...en Zij...het Hunne...)Mooi zo houden!

maw Als iets goed gaat...Mooi houden zo...
(Een Treur dag ...ahw... 4 Mei... en 5 Mei... Bevrijdings dag...ahw...een Feestdag is tm ...ahw...Koningsdag)is...ook
tevens...de Bindende Factor... in Vrijheid...Met Vrijheids Gevoel...van het Volk...Ook op 4 Mei op de Dam in Amsterdam...
is de Bindende Factor... in Vrijheid...Met Vrijheids Gevoel...is Bewust te beleven...samen...met ons
Koningshuis!

maw Haal je... de hele Wereld erbij...dan vergruist het...dan verwatert het...met zoveel...ouwe Koek tegelijk...dan
verdwijnt de interesse er voor...ook voor... 4 Mei!


Gr en Knf van LT) :roll:

PS.
Ik tracht het ook welis...uit te leggen...als het over ...Onze...(relatief korte)...Slavernij...tijdperk gaat...
dan lijkt alleen ...de Blanken (De Witten) alleen maar slecht zokm ...en de zwarten alleen maar goed zijn...maar
hoe was het...in die dagen... bij de (Donkeren (de Zwarten) in Afrika zelf...
tm en misschien wel...nog steeds...(al eeuwen er voor...
tm
Nog steeds bestaat er Slavenhandel... Mensen Handel...en oorlogen
om een lichtere of donkere
huidskleur... een regio verderop...in dat Afrika zelf...Nog steeds...is dat gaande er!

(Om het juiste Zelfbeeld...en het beeld...van die... van anderen...Dan moeten ze...die dingen ook
vertellen...ook in zulkse Musea!

Ik heb ook welis uitgelegd...al is... de Democratie... ook niet altijd volmaakt
maar in het Westen...is zo wel...het wel gedaan...Weg...met de Slavernij!

(Om het juiste... eigen land...of land van herherkomst...Zelfbeeld...en van die van het beeld ...van andere
landen...Dan
moeten ze...die dingen
ook vertellen...ook in zulkse Musea!

Als het over ...Onze...(relatief korte)...Westerse...Slavernij...tijdperk gaat...
dan lijkt alleen ...de Blanken (De Witten) alleen maar slecht...en de Zwarten alleen maar goed...maar
hoe was het...in die dagen... en de eeuwen er voor
bij de (Donkeren (de Zwarten) in Afrika zelf..tm... Hier en NU?
(Hoeties en Tieties ed dingen meer) (Mensenhandel per boot naar Euorpa etc. )
Dan
moeten ze...die dingen
ook vertellen...ook in zulkse Musea!)

==>>We'll Meet Again

:roll:

PSS.

https://www.ad.nl/binnenland/oud-premie ... ~a504c0bc/

Ze vergeten wat...en ook die van Agt...als ...we... ze daar gelaten hadden...waren ze door de ...inmiddels Islamitische Staat...opgehangen!

In ons land...hadden ze... in ieder geval ...het leven...en omdat ze perse...bij elkaar
wilden blijven...en we geen...pan klaar lege huizen dorp ...voor ze hadden
werden ze ...in een groot kamp onder gebracht...om van daaruit...ergens een huis te krijgen...
Huis en Haard en Goederen en een baan...

Dat ze ...de Molukken niet kregen...lag niet aan Nederland...maar
aan de VN...Nederland moest er weg wezen!

Ik denk zelf ervan...De Nederlanders vochten toen nog op z'n Boeren klompen methode
maar de Azaiaten..die zich...in lieten inlijven....hadden slimmere trucs...en alzo
werd het...hier en daar... geen mooie oorlog...daar...

Dus zo'n
groep lieverdjes... waren het nou ook...allemaal... weer niet...wat Nederland had binnen gehaald...
Ze vergeten wat...en ook die van Agt...als we ze daar gelaten hadden...waren ze door de ...inmiddels Islamitische Staat daar
opgehangen!

Kortom als Nderland er geen zeggenschap meer over heeft...over Indonesie en dito
over de Molukken...dito over Nieuw Guinea...
en wij hier niet meteen
een leeg Dorp ...vol met huizen hadden...want zij... wilden bij elkaar blijven...Ik bedoel
als er gemoppert wordt...over iets...in het verre toen...bekijk het dan wel...van alle kanten...van Agt!

Ik heb ...als Kraamverzorgster... wat later...ook in wat... Indo Kraamgezinnen gewerkt...die met de boot
naar Nederland waren gekomen...Hun verhalen waren...zo dankbaar... als wat!

En zeer Koningsgezind en heel erg Christelijk...
Omdat als... Als Nederland ...ze niet mee hadden genomen
hadden ...ze er wel ...3x voor kunnen opgehangen zijn... door de ...inmiddels
Islamitische Staat daar...
(Overgelopen...1) KNIL... naar de Nederlanders...en 2) erg Koningsgezind en 3) heel erg Christelijk!)
Snap je...van Agt...
ze er wel ...3x voor kunnen opgehangen zijn... door de ...inmiddels
Islamitische Staat daar...

Nog is...(Op wat... door blijvende doordrammers...elders...vanaf 1 een paar etc.
en hun anties verhalen...etc. )

Ik ...In de Thuis Zorg...
Hun verhalen ...tot me...waren...zeer dankbaar als wat...over Nederland!

Anders gezegd...We zijn hun geen enkele excuus verschuldigd...maar misschien
Dat Indonesie wel...wgs...Naast ...gewone oorlog...ook...(Menige Oorlogs misdaden er...)

Ik denk zelf ervan...De Nederlanders vochten toen nog ...op z'n Boeren klompen methode
(Met dienstplichtigen die vaak zo ...nog op klompen...van een Boerderij ...in Nederland...af kwamen
maar de Aziaten..die zich...in lieten inlijven....en bekend waren met dat land...in het NL Leger...hadden
slimmere trucs...en alzo
werd het geen mooie oorlog...daar...)

Dus zo'n
groep lieverdjes... waren het nou ...ook allemaal... weer niet...wat Nederland had binnen gehaald...

Ze vergeten wat...en ook die van Agt...als... we... ze
daar gelaten hadden...waren ze door de ...inmiddels Islamitische Staat daar
toen...lang en breed...opgehangen!

wgs (Overgelopen...1) KNIL... naar de Nederlanders...en 2) erg Koningsgezind en 3) heel erg Christelijk!)
Een redding van hun leven...en gratis overtocht naar het andere werelddeel...onderdak en medische zorg en zakgeld...en
scholingen ...beroepsopleidingen...en een baan en
later kans op een eigen huis...en met 65 jaar AOW...(Als men het er al heeft overleefd
gerelateerd met de KNIL mensen daar
gebleven...Dat AOW inkomen is... ook nu... nog steeds
in Indinesia ...stukken en stukken lager...dan in Nederland...)(va 65 plus...Het leven van de ex KNIL...of
weduwes ervan...tm Hier en NU aan toe...lijkt meer een leven tot de bedelstaf...en men
heeft het nodig...om te overleven...van de Goede doelen...veelal ook...vanuit Nederland!)

We zijn ze niks excuus verschuldigd!
Snap je...van Agt...

Nou dan hoor je het ook is van een ander...

Ik ...toen ergens...In de Thuis Zorg...bij Indo's...die ...in de Grote stad...waren beland...

Hele Aardige Vriendelijke Mensen...(en 'ze maakten...Lekkere etens!)
Maar...(Ze snapten vast meer...dat die kluit elders)...want
Hun verhalen ...tot me...waren...zeer dankbaar ...als wat...over Nederland!

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 03 okt 2021, 01:50

Appels... :)


Ik vroeg weleens aan mensen...wat hun aller eerste herinnerings geheugen is...meestal was het in de tijd
van de Kleuterschool...4 tm 5 tm 6 jaar...
En vaak ook nog een heel erg sumier iets...Van hun Tenertijd...wisten ze erg veel nog vaak...

Ik vergeleek het welis...met mijn eigen eerste herinneringen...(en vond later zo raar...dat ik me
van ervoor
totaal niks herinnerde...)

1)Natuurlijk was er veel vooraf gegaan...dat hoorde ik pas decennia's later...het was nogal schokkend...zou
een trauma shock...het geheugen doen weg vegen?
2)Of zou... als alles in harmonie verloopt...misschien zelfs...een beetje saai met een sleur gewoontes levensstijl...
ook alle herinneringen er voor...doen weg vegen?
Dus...2 Mogelijkhedens...van ervoor ...weten we ons niks van te herinneren...

Bij ons was ons huis...in vlammen op gegaan...1 Zusje kwam er van om...niet meteen...maar na vele Ziekenhuis
bezoeken...werden de ontstekingen toch teveel...

Mijn Moeder was gescheiden in de oorlog...en bleef alleen achter met 6 kindertjes...Boodschappen doen om te eten
deed ze meestal snel even alleen...Er stond een wasrekje voor de open haard...dat ene Zusje was ermee de kachel in gevallen...
Toen zij alsnog overleed...stortte mijn Moeder in...

De Kinderen werden verdeeld in het land...
2 zussen...in een Kinderhuis Naarden-Bussum...1 zus in een Pleeggezin in Drente en een broer bij een boer
ergens op de Veluwe...en ik in een Kinderhuis in Het Loo...

In dat Kindertehuis...had ik mijn eerste herinneringen...Ik kon nog net... op mijn beentjes staan...en hield me vast
aan de Kinderbedjes rand...om me heen zag ik allemaal grote bedden...
Ik was de enige...met een klein bedje...(Woorden kende ik nog niet...maar zag wel verschil tussen groot en klein...)

Ik ging weer liggen...en vond in mijn bedje...een klein plastic rond dingetje...daar ging ik op sabbelen...
opeens slikte ik het in...
(Dat dat me een ontzettende paniek...angst...of m'n leven ervan af hing...dat ik er niet van dood mocht gaan...
met een soort overlevings drang
erbij...) (of ik de dood van nabij was...met
veel angst...om het dingetje...dat ik ingeslikt had...geen idee wat het in m'n lijf zou gaan doen...Een soort
van overlevings instict ...in me los...brak...ervan...)

Ik ging staan nog wankel op de beentjes en begon te springen...om het zo er weer... uit me trachten te krijgen...
dat hele kleine ronde dingetje...
Dat lukte niet...Ik ging weer liggen...
Opeens een soort stem...in me...rustig maar...je gaat er niet aan dood...maar als je later groot bent...zal
je een klein herinnerings litteketje vinden...ergens tussen de borstjes...
Geen idee waar het over ging...maar ik werd er super rustig van...en later...als je groot bent...gaf me
de gedachtes...ik ga er nu niet dood aan...van dat ingeslikte ronde dingetje...want ik ben nu klein en later
groot...
(Over dat dingetje vergat ik helemaal...ik was al in de 30...toen het me plots te binnen schoot en ik ging
zoeken naar een klein rond littekentje...en dat zat er...inderdaad!)(Precies de grootte ...van het
plastic ronde dingetje...van toen...)

Ik zat in dat Kindertehuis...in een Kinderstoel...aan een hele lange tafel...met gewone stoelen...waar
plots allemaal...veel gtotere Kinderen op gingen zitten...
Ver to me... zat schijnbaar de Baas van het spul...die zag alles van ons...
Nou kreeg
ik er dat vreselijke droge Oorlogsbrood...na tigs gekouwd ...niet doorgeslikt...
en ik pakte het uit m'n mond en gooide het ver weg...de grond op...er lagen al wat van dat uit gekouwde van me
op de grond...
Er kwam een hele boze preek op me af...over arme kindertjes...die zelfs geen brood te eten hadden en ik wel...
dus laat dat...het brood weg te gooien...
Een rond lopende soort Juf...
snapte me wel...en ging een beker water halen voor me...en benatte eerst
het brood...voor ze het me gaf...toen kreeg ik het wel weg geslikt...

Welk moment het was...weet ik niet meer...maar er klonk een gigantische knal...niemand wist waarvan...
(Bleek een vliegtuig neer gestort)
(APELDOORN - Een van de ergste naoorlogse vliegramp vond in 1946 plaats in Apeldoorn.
Zeventig jaar later ligt er een boek over dit dramatische ongeluk.)
De op vier na grootste naoorlogse vliegramp in Nederland ooit. Even na 11 uur raakt een vleugel van een vliegtuig van
de Marine Luchtvaart de toren van de Christelijke HBS. De benzinetank schiet los, valt door het dak van de gymnastiekzaal
en zet dit gebouw naast de school in vuur en vlam. Tweeëntwintig
jongens uit klas 2c komen om. De gymleraar en vier andere jongens raken zwaargewond. In 2007 zond Omroep RKK een
documentaire uit over de ramp.
(Ik ben van Maart 1943)...1946... toen was ik dus...3 jaar...

Mijn Moeder bezocht mee een keertje...we zaten op een bankje en ik kreeg van haar een rol
Maria Koekjes...we aten er beiden eentje van...Zij zei wat kleine dingetjes en ik zei niks...knikte
alleen...
Toen ze weer weg ging...pakte een Leidster ...de rol koekjes van me af...later liep ik langs het
kantoortje en zaten zij (De Leidsters) met z'n allen...mijn gekregen... Maria Koekjes op te eten...Het enige dat ik ooit
van m'n Moeder had gehad...Ik wist niet eens... wat een Moeder was...maar had dat wel...van haar gehad...

Ik ervaardde dat Kindertehuis...als erg Harmonieus...de Leiding was erg rustig en aardig...ze zongen veel en
lazen veel voor...Ik bleef zolang... ik er was...de kleinste... van het spul...
Ik keek erg veel...naar de spelende veel grotere Kindertjes er...ze waren erg gedisciplineerd...behalve
in het... was douche WC hok...kon ik staande... vanuit mijn Kinderbedje zien...en horen ook...

De laatste dag er weet ik ook nog...
Regelmatig kwamen er Boeren en Boerinnen een Kind uitzoeken...als Pleegkind...
Op een dag wezen ze naar mij...Ik werd op een tafel gezet...ze kleedde me helemaal uit en liet die
man en vrouw (Bleek een Boer en Boerin) me betasten en knijpen in m'n vel ...hier en daar...
va
Toen ervaardde ik plots een gigantisch schaamte en werd ...erg verlegen ervan...
(Of ze op een Dieren Markt waren...deden ze...net zo!)
Dat laatste...snapte ik niet...al zo jong al niet...
van die Leiding er...ze waren nogal vroom en zoveel mooie verhalen gehoord
van ze... en vele liedjes gezongen er...en opeens...dat achterlijke toegestane gedrag van ze...op een Kind af...
en ze liet me nog ook...met ze mee gaan...via de bus een Dorp verderop...kwamen we vlakbij hun Boerderij...
Als hetende Pleegkind...Daar woonde ik tot mijn 10de jaar...

Jaren Later besefte ik...dat ik wel... hele vroege herinneringen had...maar helemaal niks
van wat ervoor ...ooit was...
Dat ik ooit een rij zussen en een broer en een Moeder om me heen had gehad...herinnerde ik me helemaal niks van...

Maar
hoe dat zat...met dat plastic rond hard dingetje...en een stem in me...wat me toen kalmeerde...en iets zei...dat
vele jaren later...ook nog zo was...
wat die gezegd had...ik zou krijgen ervan... een klein rond littekentje...als een soort herinnering...aan die
kalmerende stem...in me...op die dag...toen...tot me...(Ik denk dat ik toen ...richting...ongeveer...anderhalf jaar... oud was...)
En dat herinner ik me...nog steeds...

Jaren Later ...besefte ik...dat ik wel... hele vroege herinneringen had...maar erg eigenaardig vond...dat ik me
helemaal niks herinnerde
van wat ...er ooit...(aan herinneringen)...ervoor ... was...

Trusten
Gr. en Knuf van LT) :roll:

PS.

Hoe Dieren kunnen ervaren...bv knal harde geluiden...
Mijn Dwerg Papegaaitje zit op een stok in zijn grote ruime kooi...
Ik keek toevallig net naar hem...toen op TV een harde bom Knal klonk...(Vanuit een in oorlogzijnde land)

Mijn Moppie...schrok zich ontzettend ervan...en begon wild met zijn vleugels te slaan...Ik ging
vlak bij de Kooi staan...en zei rustig en kalm...Het is niks...het is goed...het is de tv maar...
Her Vogeltje werd meteen rustig...Ik keek hem aan en deed een paar keren mijn
ogen open en dicht en weer op...en dat ging hij toen ook doen...toen wist ik...dat
hij ...weer gekalmeerd... en ...zichzelf... was...

(Maar toen schoot me... die herinnering van toen...weer te binnen...het was pure
angst ...met instinct...met overlevings drang...in me...en een stem...in me... stelde me toen...ook helemaal
gerust...maar toen stond er geen Mens bij me...
maar ik ...als Mens...stond wel bij het Vogeltje...
maar we deden... ahw hetzelfde...(Gerust stellen!)

(Maar daardoor...bij het zien van de angst...van het Vogeltje... schoot me dat... herinnerings verhaal
van toen...me weer te binnen...)
Een stem...in me... stelde me toen...ook helemaal
gerust...maar toen stond er geen Mens bij me...maar ik... als Mens...stond wel bij het Vogeltje...
maar... we deden... ahw
precies hetzelfde...(Gerust stellen!) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 03 okt 2021, 12:56

Pelsdier... :)

(Ik las
Geheim agent komt terecht in echte wereld: wordt nieuwe James Bond zwart of vrouw?

Ik schreef al tijden terug...hiero welis...De beste James Bond van deze tijd...als
reflectie van deze tijd...vind ik...nog altijd...De Nederlandse
Humberto Tan...
Maar die engelsen.... kijken vast niet langer...niet verder...dan hun neus lang is...
ondertussen zijn ze ...nog steeds ...niks opgeschoten...met het zoeken...naar de juiste
persoon...
Vaak wordet de Acteur...die Lucas speelt genoemd...maar ik vind die Lucas speelt totaal niet associeren...met James Bond...
Je moet wel...in de stijl van James Bond blijven...zo de Schrijver die beschreef...en dat is toch een
mooie slimme lenige man die als het er op aan komt...een soort vrouwen verleider is...met een beroep...die
nog sneller op z'm modernst bezig is...en die niet geassocieerd wordt met de grofste criminaliteiten...maar
eerder geassocieerd wordt...met het schone werk ...als de Spion ...voor het land...niet met een
bak grofheid gedrag ...en grove taal en grof werk ahw...om het doel te bereiken...zoals in die Lucas serie...dat is niet
het beeld van...wat de Schrijver... voor ogen had met...James Bond...zelf...
Meer een soort scienes fiction...sprookje ....waar die James tussendoor reist...met de nog
niet bestaande algemene bekende...maar toekomstige... modernste middelen...Je moet erbij kunnen dromen...ook zo'n type
boot of auto of vlieg iets te bezitten...om je doel te kunnen bereiken...Die Lucas...speelt bereikt z'n doel veel te grof...precies to gesteld
van James Bond is dat! Ook het crimie ...verschil ...dat gaande is...is heel duidelijk...bij Lucas... en bij ...James Bond...
Die Lucas speelt...neemt toch constant... die vele grove associaties ...met zich mee...en het moet juist...het tegenover
gestelde associatie zijn...bij degene ...die James Bond speelt...James Bond is mi meer een ...gedroomde...moderne oplosser
van de problemem...die lost ahw de problemen... probleemloos op...en komt er zelf...ook nog goed van af ook...ook dat nog!

Ik zie...het zo...het moet in de stijl van... James Bond blijven...zo de Schrijver die beschreef...en dat is toch een
mooie slimme lenige man... die als het er op aan komt...een soort met gemak...een vrouwen verleider is...met een beroep...die
nog sneller... op z'n modernst bezig is...en die niet geassocieerd wordt... met de grofste criminaliteiten...maar
eerder geassocieerd wordt...met het ongemerkte... schone werk ...als de Spion ...voor het land...
Maar
met... het wisselen van de wacht...wel moet voldoen...aan de ....reflecties...van deze ...Hier en Nu...tijd...
Maakt niet uit...waar die vandaan komt...maar moet wel feilloos engels praten kunnen en meteen...zeer aangenaam ...eruit zien!
Alzo...dan kom ik niet uit ...als James Bond...Film Kraker...bij degene die Lucas speelt...Maar...Dan kom ik ...uit bij...Humberto Tan!
Ik vind ook...dat je zelf...wat te dromen moet over houden...als je een film als James Bond hebt gezien...De films van
James Bond...hebben iets science fiction achtigs...met materialen en voertuigen en kledin style...die later wel uit kwamen...dus kan je
er mi. na de film gezien er zelf rustig over...Dag dromen...(en mi over Lucas tv films juist niet...)
Misschien is het zoiets...James Bond gaat altijd net... de moderne tijd voorbij...en dat is sowieso leuk...om over na te denken...

Fijne Zondag allemaal...Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Tiff » 03 okt 2021, 18:13

Dier

Ha Ha Ha LT, ik moet wel, om je lachen, als het aan jouw lag, had je, de juiste james bond al.
Je schreef weleens eerder, er over, tijden geleden al, toen kwam je ook uit, bij die humberto tan.

Leuk je oudste zoon weer eens gezien, jij bent samen met hem, en je jongste zoon, langs je
oudste zus geweest, die had heel slecht nieuws, geestelijk geen bezwaar, maar lichamelijk, zou ze een
operatie, niet aan kunnen en chemo ook niet, dus hebben ze de behandelingen beeindigd en heeft ze
nog, 1 tm 3 maanden. Sterkte er mee! Hou je taai lt!

Jij zit nu, golf, op tv te kijken, 1 van je 4 namen, staat bovenaan en het is, de laatste wedstrijddag.
Spannend hoor!

Toen je een peutertje was, had jij, je eerste echte ervaring al, met god, en die ben je onderwijl.....het.....gaan noemen.
Het dit, en het dat, het kijkt plots mee, schreef je vaak zat.
Ik weet nog, je verhaal, je zat in dat dorp, je was 6 jaar of zo, op de zondagsschool en die juf vertelde, god is altijd bij ons en je
keek die juf aan, en ze vroeg, wat kijk je toch, je zei, god kijkt nu, naar u, en ze liep gillend de gang op.
Toen had je, ook plots, het gevoel, het, kijkt mee. Maar ze vertellen iets, aan anderen, waar ze zelf schijnbaar, niet in geloven.
anders loop je, niet gillende weg. Zo komt dat, bij mij over.
Je had nog zo, een verhaal, net wonende op die boerderij en die boer, las hardop uit de bijbel en plots zei jij, zo is het
toen, niet gegaan, dat liet, het, je weten.
Je werd gelijk, het kolenhok in gegooid en ze vergaten je, ook nog, met het avond eten.
Maar je leerde , al snel af, de dingen van, het, niet meer te zeggen. Je vond, dat ,het, zelfs erg lastig.
Je zag er, geen enkele nut, voor jezelf in, en ging er, niet meer, op letten.
Ik heb heel lang geleden eens gelezen, dat jonge kinderen, erg gevoelig zijn, met dat soort van, opvang dingen en
zien dingen. Meestal raken ze het, met ouder worden, weer kwijt.
Maar jij besloot, er zelf, niet meer op te letten, je had er, alleen maar, veel last van, met het zeggen, van die
dingen, die dat, het, je plots, liet weten.
Maar juist, omdat je wist, het, bestaat, werd je er, gelovig van.
Maar je bleef er, het nut, er niet van inzien, en ik meen, dat je pas schreef, nog steeds niet.
en omdat je er, niet over praten wilt, moet zelfs ik, ik zie je al bijna, 10 jaar, vaak zat, het hebben, over wat je hier, er over schrijft.
Kom ik ga een poosje, met je mee, golf op tv kijken, kijken of 1 van die 4, van je, de beker wint.
Een gezellige zondagavond allemaal. Liefs van tiff. :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 04 okt 2021, 02:34

Ier... :)

(Deze won het...1-ENG-WILLETT, Danny (-18)

Ik was er een beetje...de Geestelijke contact... ermee kwijt...met dat Golf...dan
lukte de 4 namen ...er ook niet meer ermee...om de juiste eruit te kiezen...je moet er om z'n minst ...een
soort feeling mee hebben...of als ik zelf te stress ben of te druk ben of m'n aandacht elders heb...ed dingen meer...
lukt het me ook niet...Ik tracht te zoeken...uit de 156 deelnemers...4 Namen...die op z'n minst...bij de eerste 20 kunnen eindigen...Ik
Spaar Dagwinnaars...Leuk als 1 van de 4 dat wordt...tijdens die 4 dagen wedstrijd...
Soms heb ik daar ...weken succes mee ...en opeens nauwelijks tot niet...de Feeling ermee ...is dan weg...
Niemand is volmaakt ahw.

Ik had de zeik erin...ook omdat ik te vaak...automatisch maar aanneem... dat als een Dokter een
recept schrijft voor me...dat het dan wel goed zit...

Ik ontdekte van mezelf...als ik iets ontdek...ik vaak net zo dom te stom doe...als vaak politie Rechercheurs doen...ze
ontdekken wat...vinden wat...en stoppen verder met het Onderzoek...zoeken alleen dat ene speciale gevondene
ontdekte dan helemaal uit...

Ik had 2 dagen in het Ziekenhuis gelegen...en na wat weken ...ik dacht...er klopt iets niet...met mijn
geheugen...zomaar opeens...
Ik ging de bij schriften van de nieuw gekregen medicijnen maar is lezen...en schrik ervan...
een maagtablet erbij...(nooit eerder gehad) gaf als... bii verschijnselen...Geheugen verlies en
spier zwaktes en bot zwaktes...
Nou enger... kan je het voor sowieso bejaarden ...niet bedenken...

Ik ging die maagtabletten laten...Ik zei ...ik neem wel een gewone Rennie...als ik maagklachten krijg...
ze waren nog erg duur ook...die maagtabletten...Rekening Ziekenhuis...250 euro en Medicijnen 119 euro

Nog kort ervoor zat dat allemaal in het Premie basis stelsel...Steeds duurdere Premie per maand en steeds meer
eigen Bijdrage per maand...en dan opeens nog ...die aparte rekening...van het Ziekenhuis...via de Verzekering...
in een tijd...dat ook alle Gemeente belastingen er aan komen en waterschap ed.
kort na de Feestmaand...van het jaar...

Geeft altijd wat heisa...als je een medcijn niet meer wilt... of het andere merk terug wilt...

Maar van deze was ik... mooi van af...en hoopte dat het niet echt blijvende schade had aangebracht
op mijn geheugen gebied...In de weken maanden er na twijfelde ik er aan...m'n korte termijn geheugen
ging trager...niet meteen het antwoord weten...dat dus...alsmaar...

Ik ging de medicijn die ik al 13 jaren krijg...maar is erop lezen...
van de Cholesterol...

Bij verschijnslen las ik...Geheugen verlies en spieren zwaktes...
Had ik in al die vele jaren...nooit zitten lezen...nam aan dat dat wel goed zat...wat de Dokter als recept...gaf...

Maar in feite
had is de laatste tijd...dus 2 medicijnen ingenomen...die geheugen verlies geeft...eerst altijd dus maar eentje...en opeens
twee...
Tegen de Choleterol en een nieuwe Maagtablet...

Dat een haperende geheugen gaf...en allebei ook nog spieren zwaktes geeft...
en die ene ook nog bot zwaktes...

Ik las ergens...als Bejaarden ...gaan vallen en wat breken ed moeten ze meer premie betalen...

Nou lekkere Jongens en Meiden... bij elkaar zijn dat dan...ze schrijven het zelf voor...met de
bijverschijnselen...Geheugenverlies en spieren zwaktes en bot zwaktes...en dat is allemaal door de
Europese Medische Controle gekomen...
en als de kwalen ervan komen...verhoog dan maar ...hunner premie...te betalen per maand...is het
nieuwtje ...in de gedachte van iemand...op Internet...over de Bejaarden ziekte kosten premie...

Ik had dus... de zeik erin...dat ik dat ongemerkt ...van het Ziekenhuis had gekregen... die maagtablet...maar
ook dat ik het bij het andere medicijn...er nooit op na had gelezen...en maar aan had genomen...dat het wel
goed zat...

Het ging misschien bij mij ...in die ongeveer 13 jaren wel goed ...maar niet...opeens samen... met ...nog een medicijn...met
dezelfde enge bijverschijnselen risico's...

Na bij... die maag tablet merk... ontdekt...las ik niet verder...de bijverschijnselen...van de andere medicijnen...die ik
al zo erg lang gebruik...maar pas...
opeens wel...

Ik had behoorlijk de zeik in...op de EMA...

want er zijn ziektes zat...dat mensen het zelf...helemaal niet kunnen
lezen...de bijschriften...van medicijnen...
misschien weken of maanden later pas...maar dan nog...in een
instelling geven ze het ...in een bakje...per patient rond...de medicijnen...(Ik denk
dat ook menige medicijnen uitdeler...zelf nooit ...de bijverschijnselen heeft gelezen...uit en thuis...voor de
oudelui en/of voor de zieken...)

Men neme
allemaal maar ...klakkeloos aan...het zal wel goed zijn...wat die Dokters...ons voorschrijven...
en ook
menige voorschrijvende Dokters ...nemen maar klakkeloos aan...het zal wel goed zijn...waar die Apotheken mee aan komen zetten
en pillen fabrieken met hun reclames...wgs Goedgekeurd door de ...EMA...

Met die dingen... zat ik de laatste weken...in mijn hoofd...bezig te zijn...

Waarom staat er steeds vaker...bij de bijverschijnselen van medicijnen...geeft spierpijnen...

en
met 2 of 3 soorten medicijnen...van 3 ervan ...geeft spierpijnen...

dan moet je weer... andere medicijnen...tegen die pijnen...
en die hebben ook weer...bijverschijnselen...

Oke
dat is dan wel zo...maar deze bijverschijnselen...vond ik...en vind ik...niet moeten kunnen mogen!
Bijverschijnselen...Geheugenverlies ...en Spieren zwaktes... en Bot zwaktes...en dat is allemaal door de
Europese Medische Controle gekomen...???...)

Vinden ze niet leuk...als iemand er... de dingen over zegt...Maar als Opkomen voor je zelf...er niet eens bij mag...
zijn...dan lijkt... degene die het zegt ...of schrijft... een lastige patient...

Ondertussen neemt dementie grandioos toe... in het land...en ook de botbreuken ed dingen meer...

en dan dat gejammer op tv vanaf 1 ...een paar etc...de premie voor bejaarden moet omhoog...
en een ander...laat de eigen bijdrage maar verhogen...

Sinds Links Paars is dat gaande...
Als de Regering iets fijns vindt...zijn het mensen op TV...die wat dan ook... aan belastingen en aan accijnzen... aan
prijzen willen verhogen...
en dat gaat allemaal...onder het mom van...
Een land vol met leugens en bedrogs en diefstallen...op grote schaal... kwam ervan...vanaf het jaar 2000
om de prijzen maar te kunnen verhogen...

Overal... vallen Bejaarden...en zieken en zwakken... als bosjes neer...en lands geheugen... lijkt ook steeds slechter geworden...
Maar
deze bijverschijnselen...vind ik...echt niet moeten kunnen mogen!
Bijverschijnselen...Geheugenverlies ...en Spieren zwaktes... en Bot zwaktes...en dat is allemaal door de
Europese Medische Controle gekomen...???...)en ...wordt opeens... geassicieerd met premie verhoging ...bij Bejaarden...wgs
de vele breek zaken...die kosten zo erg veel...

Nou ja...het is maar...dat jullie weten...dat ook erg veel ...middelbaren...tegenwoordig... dezelfde ...medicijnen slikken...
met
Bijverschijnselen...Geheugenverlies ...en Spieren zwaktes... en Bot zwaktes...en dat is allemaal door de...EMA
Europese Medische Controle gekomen...???...)

Trusten allemaal. Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 04 okt 2021, 15:44

Erker... :)

(Leuk dat je langs kwam Tiff...en ook leuk voor je...dat jouw FC Utrecht club van Alax gewonnen heeft...


Ik las dit
Mambo is een Toypoedel van 8 maanden uit. Het mannetje komt uit een nestje en is van koningin Máxima en prinses Ariane.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... huis-mambo
Ik vroeg me af...of het normaal is...de Vader er buiten te laten...want die is juist...de Honden liefhebber in dat gezin...
Volgens mij is elk levend wezen...in een gezin...van de Beide ouders...en niet van eentje...en ook niet apart van een dochter...dan
maak je een soort scheiding...der dingen...in je eigen huis...

Ik vroeg me af...of het normaal is...de Vader er buiten te laten...want die is juist...de Honden liefhebber in dat gezin...

Volgens mij is elk levend wezen...in een gezin...van de Beide ouders...en niet van eentje...en ook niet apart van een dochter...dan
maak je een soort scheiding...der dingen...in je eigen huis...

Nee zulks geks...hebben wij nooit gedaan...als gehuwd stel...elk dier in huis genomen...was gewoon...van het
hele gezin...en als je ooit het huis uit gaat...blijft het dier...in dit gezin...Later kan je je eigen dieren nemen...zei
ik tegen de Kinderen...
Sollen met dieren is dat...als het... in een gezin...met meer personen...maar van 1 of van 2 is...en
je de rest er buiten laat...Nou ja...zo zie ik het hoor...

De beide ouders blijven verantwoordelijk voor elk dier...in dat huis genomen...

Vroeger had je 1 van de ouders was het...gezinshoofd...als die nog leefde was dat meestal de Pa...en die was verantwoordelijk
voor alles...Hij was de Voogd en Zij de Toeziend Voogd...er is wel wat mee veranderd...maar om hem...buiten de dingen
te laten...is een onlogische actie...

Misschien is tegenwoordig... de oudste de Voogd...en dat is toch meestal de Pa...in mijn
gezin was dat...Ik...de Ma...en die is dan...de gezins hoofd!

Zo gauw er Wettelijk iets niet deugt...niet goed gaat...wordt het
gezins Hoofd... erop aan gesproken...ook als het om de Kinderen gaat en ook als het om Huisdieren gaat!

Is hij de oudste...dan kan die niet zeggen tegen de Rechter...Tja die 2 vrouwen in mijn gezin...besloten...onderling dat het alleen hun hond is...als de hond ahw verwaarloosd zou worden of mishandeld ed dingen meer...niet de Dieren arts erbij halen...als het ziek is...
de hond niet op ze minst 3x per dag uitgelaten wordt...Kind is op School en heeft schooluitjes ed...en Vrouw is ergens namens de VN op de
wereld...en wie is ..de Sjaak?
Daar heb je het al...in dit geval...De Pa!
Bij ons was dat net andersom...de Sjaak was...de Ma!

Ik had mijn Kinderen ...breed uitgelegd...wat Democratie was...zo aan tafel tijdens het ontbijt...
DJ zei...Ik heb altijd een Hond gewild...meeste stemmen gelden...Dat is Democratie...3 handen van de 4 gingen omhoog...
Om de uitkomst van de Democratie uitleg...te laten snappen...bij m'n 2 Kinderen...moest ik de ...Meerderheids uitkomst
wel laten gelden...

Ik laat dan... de hond ...vroeg en laat uit...zei DJ (Waar die zich ...(op ziek zijnde tijden na) altijd aan gehouden heeft!) en de Kinderen zouden het tussendoor doen...op de dag dus...

DJ naar het werk...De kinderen...weekenden weg...met School weg met een Club weg...nog een club...overblijven
op de School...nog een Club...Naar Vrienden toe...etc.
Dus wie werd ...de Sjaak...De Ma!

In die dagen
had ik nog helemaal niks met honden...vond ze zelfs...dood eng...gezien... wat er op Eerste Hulp van een Ziekenhuis er allemaal
aan kwam...aan Honden beten...

Dus linke soep...de Democratie uit te leggen... in een gezin...er is altijd wel 1 of 2...de klos ervan...in dit geval...1 van de beide Ouders...
want de Kinderen wilden een Hond...net als mijn DJ...

Dus wordt er 1 de klos ervan...zo volmaakt is de Democratie nou ook
weer niet...Wij zorgen er voor...Wij laten het altijd uit Wij dit en wij dat...

We haalden onze eerste Hond op...uit een Dieren Asiel...
Alles betaald en de hond was van ons...zei die Mevrouw...en zei plots...de Hond is wel 2x door de politie hier gebracht...Hij viel de
Honden bazen aan...Met andere etens andere omgeving...krijgen ze vaak de Diaree...en dan scheet die het huis onder...ze sloegen hem en trapten hem...
en de Hond viel de Dierenbeul aan...

Ik zei toen...nou bij ons ...wordt er niemand geslagen en geschopt...we lossen de dingen op...met praten...
Ja maaaaarrrrr het is wel een Hond...die kunnen niet praten...ook niet terug praten...Ik zei...dat leert die dan wel
te begrijpen bij ons...en we gaven meteen de Hond een andere naam...ipv Flipje werd het Flores...

Alles lag te bedde is de koude winter maand...
Ik was als gewoonlijk ...nog aan het lezen in bed...met een lampje aan...De hond beneden in zijn mand...begon toch te janken...en ik schudde
zelfs DJ wakker...Ik haal hem naar boven zei die...met mand en Hond kwam die de slaapkamer in...
De Hond ging liggen en DJ ook...die laatste sliep meteen weer...

De Hond bleef naar me kijken...ik durfde het lampje ...niet eens uit te doen en te gaan liggen en viel rechtop zittende
in slaap...Werd wakker van een brede lik op m'n gezicht...ik deed m'n ogen open en zag de Hond...vlak bij m'n gezicht...
Hij
begon zachtjes te piepen...opeens schoot me dat diaree verhaal te binnen...ik me... ver vrouwen...en kleedde me snel aan..en ging
in de nacht...met de Hond op stap...

Buiten was het gaan sneeuwen...lag een dik pak sneeuw...de Hond scheet het hele plein onder...maar door het sneeuwen
zag je dat... al snel niet meer...die nacht ben ik 3x de Hond wezen uitlaten...en Waar waren de anderen...die sliepen door alles heen...
Ik bleek ...
de Sjaak...en dat ging met alle Honden ooit gehad zo...omdat...waar zijn de anderen? Op Hond uitlaat tijden...tm
indien nodig...in de nacht...

Wij hadden 4x Hond uitlaat tijden nl...Vroeg en laat...en in de Middag en na het Avond eten...

Ik ging de dag erop meteen naar de Dieren Arts ermee...en zei...We hebben een nieuwe Hond...maar ik weet niks van Honden
ben er eigenlijk...doods bang voor...en deze ziet er niet uit...Ze gaf hem speciale shampo...voor de huid...en zei me...Je
moet ermee naar de Hondenschool gaan...Hier is een adres 16 Zondags Morgens...Honden trainingen...in Baarn...

Ik zei tegen mijn gezin...Ik moet hem trainen...maar jullie gaan mee...Ik wil dat jullie alles het zelfde leren ermee...
dat de comando's van alle 4 het zelfde zijn...

Onze Flores werd een volmaakte Hond...prachtig mooi zwarte haren kreeg die ipv grauw grijs van de Vlooienpoeder...
Het werd ...zo'n eenheid met mij...als ik al dacht...zal ik nu de Hond uit laten of straks pakte die zijn riem al...
Als DJ van z'n werk weg ging...wist de Hond het al...en ging voor het raam zitten...als de Kinderen uit School kwamen dito...
als ik boodschappen deed...dito...Hij hield van ons alle 4 evenveel...

Een Kat erbij in huis...Ik zei alleen maar...Denkdrommmmmmmm
een Duckje erbij in huis...Denkdrommmmmmmmmm en hij liet het al...wat die er ook...met zijn dierlijke instinct...ermee van plan was...

Hij had natuurlijk wel geluk...we hadden echt nooit ruzies in huis...en dat is in veel gezinnen wel anders...
Maar daardoor...kon hij onze woorden goed begrijpen...en ervaren ed.

Na jaren...Flores kreeg blaas kanker en de Dieren Arts liet hem inslapen...Ik heb er 3 maanden om moeten janken...was
niet te stoppen ermee...Toen dacht ik wel...daar moet ik mezelf op trainen...dat het me niet nog is overkomt...zo'n gigantische
tranendal...bij overlijden van... wat me dierbaar is...

Na Flores hebben we alleen maar Dobernann Pinchers gehad...ook welis 2 tegelijk...en ik trainde ze altijd...en de rest van
het gezin...moesten dezelfde comando's gebruiken...

Ik leg uit...in feite
werd ik ...er ook buiten gehouden...de eerste Hond was van DJ en de Kinderen...maar hoe snel...ik ...de Sjaak bleek...bleek
bij alle Honden ooit gehad...in huis...

Ik was me wel... altijd bewust... van...dat ...ik...de oudste was...en ook ahw de meeste verantwoording had...als het
er echt is...op aan mocht komen ...met Kinderen en met de Huisdieren...
spreken ze toch de oudste aan...de Voogd... van het spul ahw is dat!

Gelukkig nooit nodig gehad...maar je moet er mi altijd wel...bewust van zijn...je kan niet aan komen bij een Rechter
ja maarrrrr het is de Hond van de Kinderen...en de oudste wilde ook een kat...in huis...dus zijn zij er de baasjes van...
en mij DJ wilde perse een hond..en ik toen liever niet...

Wie is de oudste... van het gehuwde stel...Tja Edelachtbare dat ben ik...en ik ben ook...de Sjaak...

Uw Hond is uitgebroken... en heeft er de beesten uitgehangen...U bent de eerste verantwoordelijke...hoor je dan aan...
ja maarrrrr... het is de Hond... van de Kinderen...
Niks mee te maken...U betaalt de boetes maar...van de gemaakte schade... en houdt Uw hond aan de lijn...altijd!
Nou zo zou het kunnen gaan...of nog erger bij echte beten...

We hebben ...als gezin...met alle Honden gehad...dat niet... aan de orde gehad!

Oke Edelachtbare...Ik ben de Baas...van het spul...maar ook... De Sjaak!
(De Sjaak ...vangt alle nikserigheid... van de anderen in huis op...omtrent de Hond...)

Dat begon al gelijk ...de eerste nacht...de anderen sliepen...en ik...kreeg... de wakker wordende lik... van de Hond!
Die eerste Hond
had gelijk door...in nood moet ik bij ...haar zijn...want Hij slaapt ...door alle diaree ...en ooit kots buien door...door...en Zij
is slapende... nog paraat!

Met haar... elke dag naar het bos...maar met hem...altijd...de eerste en de laatste plas van de dag!

De echte zwakte bleken toch de Kinderen...altijd reuze leuk en lief voor de Hond...maar met de uitlaat
beurten op de Dag...zaten zij op School...en waren alweer logeren het weekend weg etc...en in de nachten...in nood
met de eerste kreun...piepen...van wie dan ook in dat huis...deed maar 1 iemand de ogen open...en dat was Zij!

Kortom
onderschat...de Sjaak niet...die niet wordt genoemd...omtrent...Mambo...in dat ...Koninklijke Gezin!

Ik vroeg me af...of het normaal is...de Vader er buiten te laten...want die is juist...De Honden liefhebber in dat gezin...
Volgens mij is elk levend wezen...in een gezin...van de Beide ouders...
en niet van eentje...en ook niet apart van een dochter...dan
maak je
een soort scheiding...der dingen...in je eigen huis...

Nee zulks geks...hebben wij nooit gedaan...als gehuwd stel...elk dier in huis genomen...was gewoon...van het
hele gezin...en als je ooit het huis uit gaat...blijft het dier...in dit gezin...Later kan je je eigen dieren nemen...zei
ik tegen de Kinderen...

Sollen met dieren... is dat...als het... in een gezin...met meer personen...maar van 1 of van 2 is...en
je de rest ...er buiten laat...een soort scheiding...2 deling ed...maken ze er dan van...Nou ja...zo zie ik het hoor...

Maar...Hoe ze het ook... via de pers zeggen...

Kortom
de Tip blijft (De andere Kinderen het huis uit...dat ene Kind naar School en naar Clubs en naar Vrienden en Vriendinnen...uit logeren...
en
Zij ...is
op Reis ...Wereld wijd...)

Dus...
onderschat...de Sjaak niet...die niet wordt genoemd...omtrent...Mambo...in dat ...Koninklijke Gezin!

Gr en Knf van LT) :roll:

PS.

Ik las net iets ...bij de Post...

Kaarten voor...Bingo...en...Kaarten voor Klaverjassen...
maar
er staat nergen bij...waar het is...geen e-mailadres...geen telefoon...en geen straatadres...

Schrijf ik wel vaker...die moeten weer nodig... aan de ...gewone... waar!!! :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 04 okt 2021, 23:22

Kerkenpad... :)

(Moet ik wel om lachen Tiff...die vragen laatst aan me...ik heb ze nog niet allemaal beantwoord...
Met deze probeer ik een poging...
Of we uit de NAVO moeten...
Jeetje Mina... wat een vraag...omdat ik Golf zat te kijken...zei ik...ik type m'n antwoord wel...op
het Forum...

Ik denk sowieso ...dat de EU te klein is...ook qua Defensie...om het grote USA tot een soort
vijand te gaan maken...wie dat probeert... is mi. ahw echt... levensgevaarlijk bezig...
en als je het mi goed snapt...is het dan...Australie en Canada en Engeland...tegen de EU!


En mi is het ook niet nodig... een eind aan die NAVO te maken...mi is het beter...daar een soort
Nieuwe Herstart van te maken...Het moet wel logisch blijven...als 2% er aan te betalen...voor de
meeste landen... teveel is...moet dat veranderd...
en wel voor alle leden landen ...ook voor de USA zelf...is nl is hun aandeel veel teveel...

mi Moet sowieso... de hele Wereld Defensie veranderen...wgs De veranderingen... van het Klimaat...

daar heeft ook... de Wereld Defensie ...een heel groot aandeel aan...Ik bedoel als je wilt... dat de Generaties na ons...
nog het leven hebben...moet ook Defensie ...ter Land en in de Lucht en op Zee...milieu bewuster worden...

Trouwens ik vind ...dat dit ook niet moet mogen kunnen...
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... d=msedgntp
Toeristen die de ruimte ingaan...

Dat kost... de Stratossfeer en de hele Dampkring sowieso...die wordt er steeds dunner van...
de Hete zonnestralen...op de Aarde...zal er dan ...op den duur... alles verbranden...

en dat omdat... in onze eeuw toeristen... naar de ruimte gaan ...via wat rijke mensen...ipv
De Wereld landen... moeten daar ...tm de VN aan toe...er tegen zijn!
De Ruimtevaart...Ook dat onderwerp... hoort bij...Het Onderwerp...Klimaat...en bij het Onderwerp ... Defensie!

Een soort van Herstructuering... is mi nodig...als men de NAVO en NASA ed...in stand wilt houden...

Ik vind ...wat Australie ...de Fransen geflict hebben...ook echt niet kunnen...zo gaat men niet om
met mede NAVO leden landen!
Dat schept geen vertrouwen in NAVO leden landen...

Waar niks mag...ook geen Sigaar etc...daar komt sowieso niks goeds van...

(Naast dat ze een Wereld
Harddrugs Pandemie creerden ...en nog steeds aan creeren bezig zijn)...wordt het steeds enger...als
bevriende NAVO landen...dingen gaan flikken...naar 1 of meer... ander bevriend NAVO landen toe...Dat schept allemaal
wantrouwen...Het mist in feite ...Vak Egards...en ergens is dat... erin geslopen...en komen er geluiden
uit de NAVO te willen stappen...
en een EU Defensie te gaan opzetten...
(Met het oude Communistische...Oost EU... is te arm om uit de ogen te kijken!)
Dus komt het op West EU landen aan...
Hoewel...Griekenland is ook te arm... maar met alle EU steun hulp
konden die wel...die 2% betalen!!!

Ik denk sowieso ...dat de EU te klein is...ook qua Defensie...om het grote USA tot een soort
vijand te maken...voor een land...om...op de Pik getrapt... te gevoelen...en andere EU landen trachten mee te krijgen
Maar wie dat probeert... is mi.
echt...ahw... levensgevaarlijk bezig...
Om de bestaande... (Westerse)...Wereld orde...uit elkaar trachten ...te jassen...

Hoe weer die ...Vak Egards ...en Vertrouwen ...terug te krijgen...mi de USA moet het niet nemen
wat Australie ...een mede NAVO land (op Defensie gebied) geflikt heeft...die Ordner met de Fransen...moet
weer hersteld...dan hetstelt dat
weer het Vertrouwen
in de NAVO als wel... en in de USA alswel...als wel...in Australie ...met de andere NAVO landen ...zich ook weer...
en
kan men... rond de tafel gaan...om de NAVO ...te gaan herstructureren...

Want als men gaat zeggen...de NAVO is Hersen dood...dan moeten ze ...aan de NAVO vergader tafels...weer snel
aan de ...gewone waar...om te
beginnen met een Sigaar...Sigaret...Pijp of Sjekkie en... dat weer...gewoon betaalbaar maken...anders vertrouwt het
gewone over bevolkte grijze Volk... de
NAVO ...voor geen ene meter ...nog steeds niet!

(Als ipv...er... steeds meer boten ...vol met Harddrugs...Europa binnen komt!)(en men nog steeds... bezig is...met een Wereld Harddrugs...
Pandemie nog groter...te creeren...)

Als Harddrugs...de Wereld... aan het Hersen dood maken is...is dat misschien wel...de gezamelijke grootste vijand...voor de NAVO!

en moet zijn...tegen ...de Toeristen de Ruimte en tegen...Toeristen... op de Noord en Zuid Ijs Polen gebieden...open gejast door grote ijsbrekers...maar grote
boten en schepen ...hun warmte trillingen uitstralingen...doet de ijskappen smelten nl!

Ik bedoel...ook zoiets ...als de NAVO...moet verder kijken...voortaan... dan de neus lang is...voor de Wereld behoud...

Heb ik het nu over...Het Klimaat... en ...de NAVO?
((bij de NAVO...(Met al die... overal opeense...Water Hoofden)...daar...is verandering...heel hard nodig...)

Kortom...als je m'n antwoord snapt...De Verandering
is er niks bij!)

Ik hoop
dat ik...al is het (voor mijn doen...) heel sumier...een antwoord op je vraag ...gegeven heb Tiff...Knf. van LT) :roll:

PS.
Als het niet zo... te vreselijk was...moest ik er ook om lachen...
Pas...Kwam e een heel erg groot schip...de ijspool wateren in...(mooi open gemaakt door een Ijsbreker)

Er zaten ...Wetenschappers op dat schip...om trachten te ontdekken...waardoor die ijskappen zo afbrokkelen er...
Terwijl ze ...op ze het ijs ...wat verderop een kamp wilden opslaan...brokkelde het hele kamp bedoelde plek voor hun neus af...
(Door de gigantische warme schip...trilde de ijskappen los...)

Na die schrik...zeiden ze...we zijn hier om wetenschappelijk te bestuderen
waardoor die ijskappen zo smelten en los breken...

(Ondertussen...(Dat heet dan Wetenschappers!!!)...Ze hebben... nog steeds niet door...dat ze het...ook... zelf
doen...om er te komen...en
verblijven...met schepen!
tm
met steeds grotere schepen ....en de toeristen... met nog grotere schepen ...er achter aan...etc
en nog... een nieuwe ijsbreker erbij etc...etc...etc...en dat
is al wat deccenia's gaande daar!) :!: :roll:

Plaats reactie