WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
Bets
Berichten: 4882
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:40

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door Bets » 02 okt 2019, 11:57

Omdat.
Groetjes voor allemaal.
Mij zie je niet veel maar heb al 14 dagen last van mijn Rug en Blaas .
Nou doe ik toch liever wat anders PLAATJES maken ,en tuurlijk de Krant lezen.
Moet wel op de hoogte blijven toch.
Fijne verdere week Knuffff Bets.

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door LadyTroy » 02 okt 2019, 19:34

Dateren... :)

(Wat een narigheid Bets...de Rugpijn... kan trouwens wel ...van de... Blaasontsteking komen.

Ik kreeg wat jaren terug een huish thuiszorg hulp Mw...ze excuseerde zich...zei
ik ben erg vaak ziek...met
Blaasontsteking...dan kan je ...voor een invaller bellen...

Ik zei ...als je doet wat ik zeg...krijg je geen Blaasontsteking meer...
Je koopt een flesje...voor droog... je handen te wassen...merk maakt niet uit
die gel druppel je 10 a 15 druppels in een ander flesje...de rest water erin...en na
elke plas...een scheut op closetpapier dien en dan daarmee vegen...

Die Gel doodt bacterien namelijk...

Als je nou zo'n flesje... met dat ook... in je tas doet...en mee neemt naar werk ed.
Voor uit en thuis...

Na die uitleg...ze is nooit ziek geweest...in die 2 jaren...tot haar contract om was...
was ze bij ons...

Het is... en kan...een tip zijn...zoiets... op je toilet te zetten...en ...in je tas mee te nemen...
Gewoon altijd zo doen...vanaf eenmaal... blaasontsteking gevoelig... geworden...sowieso...

Ik had nooit Blaasontsteking maar wel 1x...Nierbekken ontsteking is...

(Waarvan ik denk...dat hergebruik gerecycled ed...methodes...aan Luiers en Maandverband
en Inlegkruisjes ed...
dingen meer... in die gebieden meer...lang niet zo hychienisch is...dan het vroeger... het geval
was..
Dus met dat
hychienische water...op closet papier...benat het ook gelijk ...met dragen...dat...als met dat
draagt gebruikt...(Dus na met dat hychenische water...geveegd na de plas en zo wat
dat...niet nadrogen dus...( Dat raakt het...nog nattige...ook tegelijk...die dingen... Luiers
en Maandverbanden Inlegkruisjes ed...dingen meer.)

Gewoon altijd zo doen met dat hychenische (gel) water...

Ook Mensen
die elke dag douchen...met schone ondergoed etc...toch blaasontsteking en/of nier
bekken ontsteking ed.............dat klopt niet..........
Nog is...
ik denk...dat hergebruik gerecycled ed...methodes...aan Luiers en Maandverband
en Inlegkruisjes ed...
dingen meer... in die gebieden meer...lang niet zo hychienisch is...dan het vroeger... het geval
was...Dus met dat
hychienische water...op closet papier...benat het ook gelijk met dragen...dat...als met dat
draagt gebruikt...

(Dus na met dat hychenische water...geveegd na de plas en zo wat
dat...niet nadrogen dus...( Dat raakt het...nog nattige...ook tegelijk...die dingen... Luiers
en Maandverbanden Inlegkruisjes ed...dingen meer.)

Gewoon ...altijd zo doen ...met dat hychenische ...(gel)... water...

en... zie daar...M'n toen al ...wat oudere Huish.hulp ...altijd ziek... om Blaasontsteking...het bleef
vanaf die tip...weg...

Het linke werd...zoals zoveel Mensen denken...het is al zolang weg gebleven...ik ga het
preventieve laten...Nou ja... zulkse verhalen hoor ik... ook welis terug...Blaasontsteking
kan een Mens echt ziek maken...pijnen geven...ook rugpijn geven...
Wat nu?

Nou zeg...Gewoon... ipv 1 of 2 scheutjes...dat weer gaan doen...voortaan...maar
een poosje...met een nog nattere closetplapier... dan anders...met dat...
Dan werkt het ook erg snel!

Handig is... als het verdunde... hychienische water...flesje ...een pomp flesje is...

Zelf heb ik zulkse hychienische...Gel Flesjes...voor de Handen te wassen...altijd al staan...
bij de wastafels...ook op het toilet dus...dus...als het pompflesje leeg is...
10 a 15 Gel
druppels ...in het pomp flesje doen...de rest water.......dan is het klaar...voor te vegen
na de plas en zo wat.

Nou Bets...ik hoop...dat je wat aan deze tip hebt.

Ik was net... op Google aan het struinen...en zag...dat wij... allebei in 2005 ...reacties
hadden gezet... op een web... en het staat er... nog steeds op...(Zolang
kennen we elkaar al!)
Liefs van LT

_____________________________________________________________________________
Ik heb ...nog iets...te zeggen...eh...te typen...
Ik ben het niet eens met...
Dat iedereen... blij is met... een nieuwe grote Ijsbreker...die naar de Noordpool gaat...
Om er ...het Ijs... te breken...

Ik denk...
dat sinds ze daar... het Lange Winter Ijs ...er gingen breken...de veel warmere Zee wateren...er aan kwamen...
en het smelten... van het eeuwig Ijs daar....daardoor... zo erg ...aan het smelten is daar...op de Polen...

https://blauwbloed.eo.nl/artikel/2019/0 ... ijsbreker/

Iedereen... mag er anders over denken...maar... ik denk zo... er over...

En als
het... dan toch gaat...over het Klimaat van de Aarde...zou... zulks... ten strengste verboden moeten
worden...en daarmee ook...de warmte uitstotende boten en schepen er ...in de Winter maanden
daar...dan moeten ze maar ...vervoer methodes ...over dat Ijs bedenken...ipv. alsmaar...daar...
het Ijs...alsmaar weer...open te breken!

Dus ipv dat het er... op Klimaat Onderzoek gaat...die nieuwe Ijsbreker
Moeten ze het Ijs juist om het Klimaat...er met rust laten...in de Pool Ijs Maanden...en daarmee de
Pool Dieren ook...

Dat vind ik DR van!
_____________________________________________________________________________

Zeg je zal het Kind...de Dochter van deze Moeder zijn...en op school zitten...met dit in de Media...
Met haar...Alles mag behalve een Sigaar...
https://www.ad.nl/show/katja-schuurman- ... ~ac98fffa/

Jullie wens ik een fijne avond. Knf. van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door LadyTroy » 02 okt 2019, 20:02

Eren...:)

Nogmaals...alle Linken...welke dan ook (op het Forum)
niet indrukken...(Anders ben je... van het Forum... af) maar
erop gaan staan...rechter Muisknop indrukken...en op de bovenste link drukken...
Koppeling openen in nieuw tabblad
dan komt ...de nieuwe link...naast het Forum...op de Bovenbalk te staan...Doe
je ...de Nieuwe Link... weer weg...staat het Forum nog steeds... op de Bovenbalk...

____________________________________________________________________________


Wedstrijd 1...Afbeelding...Golfwedstrijd...Week 40
3 – 6 European Tour, Mutuactivos Open de España, Club de Campo Villa de Madrid, Madrid.
Prijzengeld: €1.500.000 Leaderboard

(Ik doe alles met FF )...Maar
Ik heb... even gekeken net...wat Explorer gebruikers zien...Deze Leaderboard link
kan het bij Explorer het niet doen...

Heb deze link gevonden...
Misschien zo wel...(Zelf keek ik... met Explorer... even...deze doet... het wel...)
https://www.golfpost.de/statistik/mutua ... aderboard/
Maar pas wel op...op deze Duitse link...er kunnen spelletjes ...opeens... te zien zijn...gelijk weg doen...
(Terug zetten naar links) Vooral...scrollen ...naar beneden...bij deze link...met de schuiver kant!
Maar zo is het ... voor Explorer gebruikers...het toch...te volgen!

Televisie: Ziggo Sport Golf: do en vr 12:00-14:00 & 16:00-19:00, za 13:30-18:00, zo 13:00-17:30

De 4 Namen...Donderdag Dag 1

1-NOR-OHANNESSEN, Kristian Krogh(-8) (Dagwinnaar)
2-ESP-ARNAUS, Adri (-6)
3-ESP-CABRERA BELLO, Rafa (-5)
3-ESP-RAHM, Jon (-5)

(Mooi gedaan...alle 4 bij de eerste 3)


***********************************************************************

De 4 Namen...Vrijdag Dag 2

1-ESP-ARNAUS, Adri (-11) (Dagwinnaar)
1-ESP-CABRERA BELLO, Rafa (-11) (Dagwinnaar)
4-ESP-RAHM, Jon (-9)
9-NOR-OHANNESSEN, Kristian Krogh (-6)

(Mooi gedaan...Alle 4... de..Cut ...gehaald...en alle 4 ...bij de eerste 9 )

*************************************************************************************************************
_____________________________________________________________________________

Wedstrijd 2...Afbeelding...Golfwedstrijd Week 40

3 – 6 PGA Tour, Shriners Hospitals for Children Open, TPC Summerlin, Las Vegas, Nevada.
Prijzengeld: $7.000.000 Leaderboard

Televisie: Ziggo Sport Golf: do en vr 22:00-02:00, za en zo 23:00-02:00

De 4 Namen...Donderdag...Dag 1

1-Can-Nick Taylor (-8)(Dagwinnaar)
3-USA-Brian Gay (-6)
8-AUS-Adam Scott (-5)
8-USA-Dylan Wu (-5)

(Mooi gedaan...Alle 4...bij de eerste 8)

********************************************************


De 4 Namen...Vrijdag...Dag 2

Uitslag ver na Middernacht...

Komt die...
6-Can-Nick Taylor (-10)
11-AUS-Adam Scott (-9)
21-USA-Brian Gay (-8)
-USA-Dylan Wu (-2...Haalde de...Cut...niet)

(Brooks Koepka met -1...die ik
van het lijstje... met de 4 Namen... had weg gedaan...Haalde de...Cut...ook niet)

Morgen weer een dag...met 3 van de 4... hebben ...de...Cut...wel gehaald...
____________________________________________________________________
(De uitslagen zijn per dag...maar... 1 dag... te zien...dan veranderen ze weer...
behalve ...de laatste wedstrijddag...die kan wel een heel jaar erop
te zien zijn...)
*************************************************************
Ik ben tevreden...als ze... bij de eerste 20 eindigen

**************************************************************
(Ik spaar ...Golfers...Dagwinnaars ...en ...
2de Plekken... en ...Bekerswinnaars...)
(Met de 4 Namen)
De stand... vanaf (5 -4- 2019..tm
tm heden
tm 5-4-2020 )...Is...
76+2=78
Dagwinnaars
uit de 156 Deelnemers
en 2de werden er
56
per 4 dagen Wedstrijd
en..10... Beker Winnaars...
heb ik...goed... eruit gevogeld...)

*****************************
(Met de 4 Namen)
De stand... vanaf (22 -3- 2018..tm
25-3-2019 )...Is...geworden...
128 Dagwinnaars
uit de 156 Deelnemers
per 4 dagen Wedstrijd
en...27 Beker Winnaars...
heb ik ...goed... eruit gevogeld...)

***********************************

Gr. van LT)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door Tiff » 03 okt 2019, 13:21

Rendieren

Ik wilde de quoot uit proberen, maar dat lukt me niet.
Dan maar zo.
Jij schreef lt
Goedemorgen...Ik keek net Journaal...
Ik zat... te denken...over dat... kleine auto Trouwstoetje...dat ik denk...dat de meesten...
in het Wit waren gekleed...
en een paar maar...in andere kleur kledij...tm in het zwart...bv de Auto chauffeur...
Tip...Misschien leggen
de
*Trouw foto's*
de (Gewenste) dingen ...wel uit
via kledij en formaat etc. van de Dader... op die ...Politie Agent...
Anders gezegd...kan ook...Misschien was alleen... de Bruidegom... in het wit...en
stond die
erbij
en was degene ...met zwarte kledij
wel ...uit de... directe nabijste...(Zelfde)... auto....waar
ook de man... in het wit... in stapte...en mee weg reed...
Misschien leggen
de
*Trouw foto's*
de (Gewenste) dingen ...wel uit...

Lijkt me best een hele goeie tip. Ha ha haaaaaaaaaa
Hoe kom je er op. Ha ha haaaaaaaaa

Ik las dit
https://www.ad.nl/binnenland/terreurver ... ~a8d0bf73/
en vraag me weleens af, waarom zeggen ze tegenwoordig altijd erbij, hoe ze de dingen
oplosten, die politie.
LT zit tv te lijken, golf, zal ik het haar gaan vragen? Ha haaaaaaaaaaaaaaa
Ik vroeg het haar, wat zij ervan vindt, zei ze me, pas maar op, wat jij, op me pc typt, dan krijg
ik de schuld. Ook alles, wat ik kijk erop. En dan nog, de anderen, die erop typen, dus als je het mij vraagt,
als ik advocaat was, je moet niet alles voor waar aannemen, wat de politie zegt, mits ze kunnen bewijzen, dat die
persoon, waar ze het, op de pc hebben gedaan, altijd alleen is, in dat huis, in die pc kamer, op die pc zat.
Maar het viel haar, ook weleens op, alles moet zgn, vooral van links, transperant, maar daarmee is de
tegenpartij, je altijd 1 of meer slagen voor.
Zij lt, begint dan altijd over, hoe heet dat, Srebrenica zegt ze me net.
Zo erg, kan het uitpakken, als ze alles, in dit land, in de krant zetten, ook alles over onze toen ,vn leger,
vooraf, en tijdens, alles.
Ik zal het je, nog weleens uitleggen, zei ze me, ze kijkt golf op tv, vandaar, weg is ze weer. Ha haaa
Maar dat ze, tegen alles moet transperant is, dat was wel, duidelijk zat.

Ik zit nog te wachten, of ik nou ook eens aan de beurt ben, voor een normaal huurhuis, als
moeder met een kind van 4 jaar, ze doen alsmaar tegen me, dat urgentie niet meer telt,
althans zei me buuf is tegen me, als je autochtoon bent, want die anderen, net in het land,
als allochtonen, hebben dat erg snel, ook als alleenstaanden, een heel huis, of flat,. ook
anderen wezen ze me aan, die en die en ook die, ze krijgen ook alles, hebben maar zo een huur
huis met een auto erbij en ik me maar inschrijven, waar huurhuizen, vrij staan, of vrij komen,
het lukt me steeds niet, nu ben ik, alweer, nummer 38. Dat schiet echt helemaal niets op.
Ik slaap, met inmiddels al, een schoolkind, in dezelfde slaapkamer, vinden ze niet urgent, maar ik wel!
Vanaf me dochter, een peuter werd dat al een heel gedoe, want ik werk ook nog, met slaap tekort,
is dat niet best, voor me. Ik vraag eigenlijk niets bijzonders, wel 2 slaapkamers, en ik wil
perse niet, in een drugsbuurt, een heibel buurt, met me kind wonen. Maar als ik, op een
normale buurt inschrijf, ben ik steeds een ver nummer, ze tellen er geen urgentie, zeiden
er, in die 4 jaren, je moet op wilders gaan stemmen, want die heeft gelijk, zo erg is het
ten nadele van ons zelf allemaal, als die anderen achter elkaar wonen in een heel huis, en
net het land in zijn. Om me schildklier ziekte, werk ik binnen, het mogende uitkering,
me wasmachiene was stuk, ik kreeg geen geld voor een nieuwe, zeiden me buurtjes van,
zie je, die auto daar staan verderop , dat kreeg die van de bijstand, een huis alles erin en
ook nog dat. Nou zo gaat het al 4 jaren om me heen, aan geluiden.
Bij lt, komt vlakbij, een gerenoveerde woningen complex, was een kantoor gebouw,
was de woningstichting zelf, zat erin, en nog meer, lekker vlakbij haar, zag ik, is dat, de huur
is hetzelfde, als ik nu betaal, alweer telt me de urgentie niet. En zo gaat het , al die jaren al.
Terwijl we elkaars hulp, zouden kunnen zijn, zo vlakbij, me moeder kan in nood, ook niet
altijd, me kind opvangen, die werkt zelf, namelijk ook. en met die scholen, opeens vrij....
handig, iets als, nood opvang dichtbij!
Ik moet nog, op de trilplaat, tegen me zware medicijnen, in gaan, er mee, die me dik
willen houden. Jullie een gezellige dag, en lt, succes met je 4 namen eh 8 zelfs. Ha haaa
Bets sterkte met die blaasontsteking. Pijn he!!!!!! Hou je taai.
Liefs van tiff. :? :shock: 8-) :lol:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door Nellie » 03 okt 2019, 17:00

Dieren

Gelukkig je bent toch de 4 namen wedstrijd gaan doen.
Dit keer allemaal Spanjaarden.
Als wij gaan kijken, staat er altijd eentje op ze minst bij de bovenste, en nu al 3.
en eentje moet nog.

Ja Tiff, dat is waarom partijen, als die van Wilders ontstaan, als eigen landgenoten, steeds
de dupes worden gemaakt en alweer en nog steeds.
Nou meissie met plek 38 bereik je ook niets daarmee, ze zullen niet allemaal gaan afvallen
van die 38.
Jammer wel, jullie jij en LT, zouden zoveel aan elkaar hebben kunnen hebben, beiden
weinig familie, dan heb je snel wat aan elkaar, als je vlakbij elkaar woont.

Bets sterkte met ,die blaasontsteking, wel de medicijnen kuur afmaken hoor, anders
schijnt het niet echt gestopt.
Maar die tip van LT, lijkt me ook wel ok.
Zelf denk ik weleens, de meeste mensen wassen tegenwoordig op 30 a 40 graden en vroeger
wel tot kookpunt, luiers werden gekookt, maar de was werd ook bloedheet gewassen vroeger.
Alles bij elkaar, met gerecycled spullen erbij,. is er meer kansen op bacterien.

Allemaal een goede Donderdag.
Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door LadyTroy » 03 okt 2019, 20:28

Ieren... :)

(Ze deden het weer...het is toch niet te geloven...dat niemand ingrijpt...ze stoppen zo die
Golfwedstrijden...terwijl het nog niet klaar is.
Als het nou gaat...om spelers ver op de ranglijst...ach het zij zo...maar het ging om sowieso
2 die nog de top no. 1 konden halen...
Dus allen die ...voor degene is...die bij de eerste 5 tm. op no.1...staan...is het erg spannend voor...
en opeens sluiten ze de uitzending...
(Zouden ze oa met Voetballen moeten doen...als het spannend wordt...de TV. beelden niet meer
tonen...en de Bekeruitreiking niet ed. dingen meer...)
Vorig jaar
met abonnee's wervingen te lokken...toonden ze wel alles en ook meer wedstrijden...oa Portugal
open toonden ze nu niet...Maar die afbrekingen van de Wedstrijden... en ook dat nog...als het echt
spannend is...dat is echt bezopen...en het leukste is aan het eind de winnaar de Beker te ien
krijgen...tonen ze nauwelijks nog...dit jaar...Ze mogen de Abonnnements kosten
wel vet...gaan verlagen...
Met die Golfsport TV uitzendingen...het is geworden... dit jaar... te belachelijk voor woorden ...zelfs.
Dan
moet je naar je PC gaan...ik in een andere Kamer...
om te kijken...op de Link...of... oa die Donaldson...mijn 4 Namen ingehaald heeft...want met zijn -5
moest die nog... een rijtje hol's...toen... de TV uitzending... afgesloten werd...
Het is nu toen voor 8 in de avond...nog steeds is de Wedstrijd niet klaar...
maar waar het nu nog om gaat...staan op plek 30 en op plek 66...met nog 1 hol te gaan...dat
is de ramp en de spanning niet...als de TV daar niet op wacht...
maar als er nog zijn...die de plekken 1 tm 5 kunnen inhalen...of er overheen kunnen gaan
dat is belachelijk...voor woorden...dan de TV uitzending te stoppen...die je al die
uitzend uren heb zitten kijken...als het er om gaat...breken ze de uitzing af...kan het
nog Krankzinniger gedaan...
(Met hun...dit jaar... alles mag...behalve een Sigaar etc.!)

Rondom 3 uur...heb ik opv Cacia de Zweed Johannessen op mijn 4 Namen lijstje gezet...de andere
3 heb ik niet veranderd.
Ik wilde al tijden eerder die Zweed erop zetten...zo goed speelde die...maar die grote 2de Ploeg
met Carcia moest nog...
Hem op z'n minst een poosje Zien spelen...is dan wat ik deed...Nou ja met zijn ...gemelk geemmer
met
de Golfstok... en alweer van dichtbij gemist...ik ruilde hem...rons 3 uur in... voor de Zweed...maar
die Donaldson...die nog later op kwam draven...uit de 2de Grote Groep...
naderde fors...mijn rijtje van 4...op de Ranglijst...en toen sloot men... de TV uitzending...

Nou ja ...ik leg maar is uit...Hoe ik zoiets beleef...Met die Golf Sport 4 dagen...Wedstrijden...op de TV...

___________________________________________________________________________________
Als ik dit uitgetypt hebt...is de Wedstrijd vast wel klaar...en ga ik kijken
op de Leaderboard Link...
Nou ja nu maar vast...Wonderlijk...die oprukkende...Donaldson heeft mijn 4 Namen ...niet ingehaald...
Dat valt dan weer alles mee...
Maar toch...zoiets ...zelf te Zien...zulkse...gebeuren...op TV...daarom zijn Mensen ...bovenop
de TV Abonnement...ook nog...aparte Sport Abonnee...En dat tonen ze ...dan niet...zelfs
als het ...nog spannend is... niet!
________________________________________________________________________________________

Ik las...
DE GIDS... stoppen met roken
Hoe maak je van Stoptober een succes?

Mijn antwoord is...( De zwaar afgenomen van ene...en het andere
zwaar toegenomen van het andere.....geld bedragen... zijn gewoon ...in de kranten te lezen!)

Wel... als het... nog meer... Harddrugs ...vele Miljarden geeft...in lands
Staatskas...dan
het al ...vele Miljarden... meer geeft...dan het gewone rokertje...
7 Milard ...of nog minder ...via Stoptober...via het...gewone... rokertje ...en
20 Miljard... is het al...of... nog meer
via Stoptober...via... de Harddrugs...inkomsten...
Zou dat... het succes... heten ?????????????
--------------------------------------------------------------------------------

Fijn dat jullie het ook...omtrent het Klimaat gesproken... een goede tip vinden...dat die
Ijsbrekers... is gestopt moeten
bij de Pool...gebieden...Want... dat raakt... het hele Wereldse Wateren Ecologie...tm
de steeds meer ...toename...van de stijging ...van het Water...tm overal
op de Wereld.

Nou ja ze hoeven mij niet te geloven...Ik ben geen Geloof...maar ik weet bijna 100%
zeker...dat het oa daar... vandaan komt...
Ik schreef oa...
want... hoevaak legde ik jullie ...in de jaren al niet uit...dat
al die vele bommen... op de... Toeristen Bergen...inmiddels zelfs...waar die... op
de Wereld ook moge zijn
en... erom... de gemaakte Wegennet er...om lawine... te
voorkomen.

Dat dat ...De Aarde... gigantisch...zal doen gaan opwarmen...en het ...de Zeespiegel zal
doen stijgen ed.

Nou dat zijn al 2 Methodes...die ik... opgetypt...heb...

https://blauwbloed.eo.nl/artikel/2019/0 ... ijsbreker/

Misschien
moeten ze ...ook die... in de Landen Politiek...snel weer... aan de gewone waar...dan snappen ze
die dingen ook...Wat betreft het Klimaat...met die 2 dingen...Daar zijn... onze Koeien ...in
de Weides...totaal...niks bij!

Jullie ook een Fijne avond. Knf. van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door Nellie » 04 okt 2019, 11:51

Rente

Ik las
Ziekenhuispersoneel moet de griepprik halen.

Die dokter doet net, of het griepprobleem dan is opgelost, maar er zijn veel
mensen, nooit de griep hebben gehad en vanaf de griepprik wel, dan vaak
krijgen die het, dubbel fors.

LT succes, met je 4 namen en Bets sterkte met de blaasontsteking en
Tiff, hopelijk heb jij eindelijk, ook eens geluk, met een beter huurhuis, met
2 slaapkamers. Ik vind het ook niet normaal meid, samen met je
kind, in 1 slaapkamer en dat al, 4 jaren zo.

Veel regen dit weekend.
Toch een goed weekend gewenst.

Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door LadyTroy » 05 okt 2019, 04:41

Tegendelen... :)

(Geen idee hoe dat zit Ans...Ik had ook nooit Griep gehad...met 65 jaar een Brief van de
Huisarts... om de Griepprik te gaan halen...
Nou daar werd ik... zo erg ziek van...3 weken... zware spierpijnen...en snotverkouden wat niet
over ging... en zware hoestbuien...echt erg was het...
Ik heb me ongans aan Drop zitten eten...en Hoestdranken en Hoestpatilles ed.
De bloeddruk steeg zo ongans ervan...dat ik er een Herseninfarct van kreeg...
(Dus voor mij was het... beter geweest...niet de Griepprik... te hebben gehaald...)

Een Oudtante
van me... in de 88 jaar...een heel Kras Mensje...woonde nog op zichzelf
Nooit Griep gehad...kreeg toen...voor het eerst ...de Griepprik...
Die was er... ook ...zo erg ...zwaar ziek... ervan...De energie ...die ze
nog had... met haar
88 jaar ...was... snel... weg...DR van...en...kwam niet meer terug!
Dat werd... Opname... (tot haar dood)...in een Verpleeg-Zorg Huis.

Je hebt wel gelijk Ans...het moet geen verplichting moeten worden...de Griepprik...
te veel Mensen...worden er juist... tm... echt...erg...ziek... DR...van...Dat snappen
of... ervaarden... ze zelf...hetzelfde...
Dus...velen ...van ze...in die Beroepsgroepen... in de Zorg ...Vandaar maar ...30%... haalt
van die Beroepsgroepen... niet...zoiets!
En dan wilt ...die ene Dokter... op TV...dat ze het wel moeten halen...verplicht!

Vroeger... zei een Dokter ...me is...De Griep... gehad
maakt Mensen... vaak juist Sterker...maar... als ze het
niet halen...dat is de
natuurlijke Selectie...vooral bij ...Bejaarden...

Zelf vind ik ...dat er wel bepaalde ...echte enge... Epidemische Ziektes bestaan...waar
je je beslist beter
wel tegen kan... laten injecteren...maar... of de ...Gewone Griep...daar onder valt...ik
denk het niet!
Vroeger... zei een Dokter... me is...De Griep... gehad
maakt veel Mensen... vaak... juist...Sterker...maar... als ze het
niet halen...dat is de
natuurlijke Selectie...vooral bij ...Bejaarden...

Ik ben zo'n type
die ook ...mijn Kinderen...alle Injecties... hebben laten krijgen
die ze...in ...die tijd...preventief... hadden...

Ook... als we ...naar een ver Buitenland gingen...naar een Tropisch land
haalden we... de juiste preventieve... Injecties... er voor...

Ik ben er dus... helemaal niet tegen...tegen zulks...maar
mijn ervaring met
de Griep...Prik...
tm die Herseninfarct ...aan toe...Ik vind het...zelfs...bedreigend klinken ...
als ...vanaf 1... een paar...op TV...zeggen dat...de Griepprik... verplicht moet...
of ...
in een Bepaalde Beroepsgroep...of... door zeikzeuren het
hele land moet het etc.
en... gezien ...er maar ...30% zulks haalt...de Griepprik...in die Zorg....
Beroepsgroepen...zal dat wel
ergens... om zijn!

Maar wat is er mis... met de... Gewone Griep...
Vroeger... zei een Dokter me is...De Griep... gehad
maakt Mensen... vaak juist... Sterker...maar... als ze het
niet halen...dat is de
natuurlijke Selectie...vooral bij ...Bejaarden...

(Maar het is... geen gewone selectie...als het juist ...van de Griepprik komt
de Griep...bij teveel Mensen...)

Het klinkt natuurlijk beslist ...erg eng...als er best
veel Mensen zijn
die nooit Griep
hebben gehad...tm Bejaard aan toe... en
vanaf... de griepprik...het...juist... wel ...krijgen...tm
dubbelop zwaar zelfs...

Je hebt wel gelijk Ans...het moet geen verplichting moeten worden...de Griepprik...

Jullie ook... een fijn Weekend... Knf. van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door LadyTroy » 05 okt 2019, 13:43

Delen... :)
(Een Natuurgebied...kan ook overwoekerd worden...omdat er niks aan gedaan wordt...
Je moet het mi. Zien...als een...Bostuin...Elke Tuin...moet onderhouden worden...
omdat er niks aan gedaan wordt...etc. etc. etc.oa Met Mos Groei...
Wat krijgt dan de schuld ervan...etc.
Als er
een Brandnetel bv...gaat groeien op Veluwse...Zand Heuveltjes...
Wat krijgt dan de schuld ervan...etc.
oa...
Het Verkeer...en zo lullen ze ...maar een end weg...tegenwoordig...

Natuurgebieden...kan ook overwoekerd worden...omdat er ...niks aan gedaan wordt...
Je moet het mi. Zien...als een...Bostuin...Elke Tuin...moet onderhouden worden...
als er niks aan gedaan wordt...etc. etc. etc.komt er...oa... Mos Groei...en ...Onkruid...

Als men perse
Zand Heuvels...Zandheuvels... wilt laten behouden...etc. In Natuurgebieden...met
wens... behoud...

ipv (Te niksen er...)

==>>Echte Daders...maar misschien... weer te weinig voor... echte Cel Straffen...
Maar...
Maar...
Maar...(Met gewone gezonde (Taak straf)...Mensen)...(Ook qua leeftijd ed)

Misschien... is dit ...(Naast een geld boete bedrag)...de betere tip...laat ze ...de mos groei ...in de
Lands... Natuur Gebieden...oa op
de Veluwe...weg schoffelen...en ...de Brandnetels ...er uit trekken gaan...
en...
Daders van (oa)...Grafschenissen...bekladden... ed...(Naast de geld boete)...zelf hun rotzooi er
van af laten boenen...gaan...ipv
andere... Omgevings Mensen... doen dat...(Dat laatste is niet logisch!)(Logisch is
de Dader of Daders... moeten het er... zelf ...af schrobben)
(Zijn ...die Dader's)...niet te vinden...dan ...andere Taakgestraften... het laten doen)

Mooi om
Taakgestraften...die dingen... (Als Dag werk)...te laten doen...in de Lands Natuur Gebieden...(Die
zijn gewoon... in de
avonden thuis)
Met (in de Ochtenden)...(Met Openbaar vervoer... (gratis)...(Dat zit al in de geld boete)
(Al of niet op afbetaling te moeten betalen)
op... naar een Meldpunt)... of
(...Vanaf huis...)... Met...Busje... Komt zo...
(Maar ...wie hem...tijdens dat...hem peert...moet alsnog
extra...(met aantal
dagen... of weken...of maanden...24 uurs...Cel)...straf!)

Vinden jullie... dat...niet wat...

Een fijne Zaterdag allemaal. Knf. van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door LadyTroy » 05 okt 2019, 16:07

Lengte... :)

(Met de Verhuizing van het Forum...is bij Overleden Mensen...Topic...1 Reactie uitgevallen...
op Blz. 15 George Martin...van de Beatles...
Dus klopte de Bladzijde Nummeringen niet meer...

Heb ik er boven alle Bladzijden op de daarop getoonde volgorde gezet...
(Het mist dus nog steeds die ene reactie...over George Martin)
Nou ja die kan ik apart (opnieuw)
bij 1 andere Reactie... plaatsen gaan ...op die Blz 15
Dan staat die er toch op...

Maar... vanaf blz 26
Als je met... Mozilla FF kijkt...heeft die Blz....maar 14 Reacties...
en kijk je... met Explorer...
heeft die Blz. 15 Reacties...zoals ...overal op het Forum per Blz...zijn 15 Reacties...

Dus klopt... daarom... de Bladzijde Nummeringen al weer niet...bij Overleden Mensen...Topic...

Dit is Bladzijde 27...op beide Browsers...de ongelijkheid begint op Blz 26
Wel als je kijkt met de Browser...bij Explorer

niet... bij de Brouwser...Mozolla FF.


Dus klopt... daarom... de Bladzijde Nummeringen... alweer niet...bij Overleden Mensen...Topic...
Ik keek ook... bij het Woordspel Topic...
daar zie je... hetzelfde...
FF is een reactie sneller... een blz verder...dan Explorer...
Maar die Topic is niet genummerd...de Overleden Topic wel...
en andere Topics op het Forum ook...zijn Genummerd...

Dan klopt het voor de Kijkers niet...
als ze het gewenste Blz nummer indrukken op Blz 1... of op de laatste Blz...staat de Blz Nummering.
Ook dat lijkt slordig
door ...de Forumbeheerder gedaan...terwijl die ...er zelf...niks aan kan doen!
als bij een Browser
opeens ...14 Bladzijden... een Reactie geeft...en de andere Browser (gewoon)...15

Nou ja het is maar ...dat jullie weten...wat er vanaf de Verhuizing ...van het firum...gaande is

Kijk ik andere dezelfde ...Web-zijds...op beide Browers...dan is het wel synchroom...
alleen ...op dit Forum niet...vanaf eh...

Ik trachtte ook het Kopplaatje ...wat meer in het Midden te krijgen bovenaan...of tot de onderrand...
maar...dat lukt me nergens
op het Paneel...Dat staat zo ook slordig....met zoveel ruimte... er onder...

Ik krijg ook nergens...op het paneel...de Topics van Bets weg...bij de knop...Index Bladzij...
(Wie die fout gemaakt heeft maakt niet uit...maar het
moet te verwijderen zijn...
mi. Zelfs dat hele Index Bladzijde...kan wel weg...
want
er staat al ...Home Index...waar ook... alle Eigen Forum Onderdelen op
te Zien zijn...
(Ik kan wel Home Index weg halen...zag ik...maar dan staat er alleen... meteen te Zien
==>> Index Bladzij...met de Topics van Bets onderaan...Dat is zot!

Nou ja zo ongeveer gaat het er hier aan toe...
Ik heb wel de Wijzigings knop gevonden en het vinkje er bij weg gehaald...
(Zelf had ik dat ook niet gedaan...maar het is te lastig ...als het steeds Errors geeft...als je
iets Wijzigen gaat...op het Forum...aangezien het hele Forum
herhost moet...wgs dichtgeklapte zaken van Hosters...ed...) Dat vinkje weg...mooi gedaan van mezelf!
Voor de rest is zit nauwelijks tot nooit op dat Paneel...
dus als er toch iets veranderde...tja eh...)
Nu heb ik is
wel... de tijd genomen...het te bestuderen...
ik heb nog nooit... op een Forum...zo'n ingewikkelde rommelige... niet tot
of tot nauwelijks te vinden...de dingen...Paneel... gezien!)
Of wel iets kunnen indrukken...maar er staat niet bij...dat het dan ook
meteen gebeurt...
vb. Op de Permissie...geboed...
Zet een Forumlid naam...in het Venstertje...(Er zijn meer permissies mogelijkhedens)
Maar als je op die knop druk...heeft die naam alle permissies al...opv
het keuze lijstje er over te Zien...Als die naam op het venstertje is ingetypt...heb je als
Forum Beheerder...nergens meer Permissies...en lig je eruit ahw.
Zo erg zot zit het in elkaar...Gelukkig zag ik een linkje erop drukken en kon
ik die Permissie weer ingedaan mnaken...
Maar
op het vorige Forum...
had je keuzes...
bv ik geef... alle Forummers permissie
om op... hun Forumonderdeel... te Wijzigen wat ze willen Wijzigen...
(Als vinkje keuze ingedrukt)
Als je nu... al alleen wilt kijken...(Naar de Permissie mogeklijkheden lijstje)
door te drukken op de getypte naam...heeft die...naam.. meteen alle permissies...
Dat is achterlijk gemaakt zo!)

Ik ga niet alle... achterstands denkwerk... optypen nu...op dat Paneel...gemaakt
Maar
er staat... heel gewoon... 15 reacties ...op alle Topics...
(De eerste dag... door mij erop gezet...op het Paneel)
en toch... maakt het ...opeens ...14 reacties...bij FF
en 15 bij Expl.
Dat loopt niet synchroom dus...

Nou ja dan weten jullie...er mankeert nogal wat...Geen Mens is foutloos...
maar als dit er staat...
er staat... heel gewoon... 15 reacties ...op alle Topics...
(De eerste dag... door mij erop gezet...op het Paneel)
en toch... maakt het ...opeens ...14 reacties...bij FF
en 15 bij Expl.
Dat loopt niet synchroom dus...
Geen idee...hoe dat zit...en Wie... zoiets...kan herstellen
normaliseren????
In iedergeval niet... de Forumheerders...met ...een (Niet HTML) Forum van 2Go!

Kom ik ga weer... Golf Kijken...begint om 4 uur weer ...na een (Vorig jaar geen ) Pauze
van 2 uren...(Er tussen in.)

Nou ja...jullie ook een fijne verdere Zaterdag. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door LadyTroy » 05 okt 2019, 17:52

Engte...:)


Wedstrijd 1...Afbeelding...Golfwedstrijd...Week 40
3 – 6 European Tour, Mutuactivos Open de España, Club de Campo Villa de Madrid, Madrid.
Prijzengeld: €1.500.000 Leaderboard

(Ik doe alles met FF )...Maar
Ik heb... even gekeken net...wat Explorer gebruikers zien...Deze Leaderboard link
kan het bij Explorer het niet doen...

Heb deze link gevonden...
Misschien zo wel...(Zelf keek ik... met Explorer... even...deze doet... het wel...)
https://www.golfpost.de/statistik/mutua ... aderboard/
Maar pas wel op...op deze Duitse link...er kunnen spelletjes ...opeens... te zien zijn...gelijk weg doen...
(Terug zetten naar links) Vooral...scrollen ...naar beneden...bij deze link...met de schuiver kant!
Maar zo is het ... voor Explorer gebruikers...het toch...te volgen!

Televisie: Ziggo Sport Golf: do en vr 12:00-14:00 & 16:00-19:00, za 13:30-18:00, zo 13:00-17:30

De 4 Namen...Zaterdag Dag 3

1-ESP-RAHM, Jon (-17) (Dagwinnaar)
2-ESP-CABRERA BELLO, Rafa (-11)
5-ESP-ARNAUS, Adri (-10)
47-NOR-JOHANNESSEN, Kristian Krogh(-1)


***********************************************************************

De 4 Namen...Zondag Dag 4

1-ESP-RAHM, Jon (-22) DagWinnaar) En (Bekerwinnaar)---Afbeelding
2-ESP-CABRERA BELLO, Rafa (-17)
4-ESP-ARNAUS, Adri (-13)
51-NOR-JOHANNESSEN, Kristian Krogh (-2)

*************************************************************************************************************
_____________________________________________________________________________

Wedstrijd 2...Afbeelding...Golfwedstrijd Week 40

3 – 6 PGA Tour, Shriners Hospitals for Children Open, TPC Summerlin, Las Vegas, Nevada.
Prijzengeld: $7.000.000 Leaderboard

Televisie: Ziggo Sport Golf: do en vr 22:00-02:00, za en zo 23:00-02:00

De 4 Namen...Zaterdag...Dag 3

Uitslag ver na Middernacht

8-USA-Brian Gay (-15)
8-AUS-Adam Scott (-15)
21-Can-Nick Taylor (-12)
-USA-Dylan Wu ()(...Haalde de...Cut...niet)


********************************************************


De 4 Namen...Zondag...Dag 4

Uitslag ver na Middernacht...

(Deze Wedstrijd heb ik niet gezien)

7-USA-Brian Gay (-19)
28-Can-Nick Taylor (-14)
42-AUS-Adam Scott (-12)

-USA-Dylan Wu ()(...Haalde de...Cut...niet)

____________________________________________________________________
(De uitslagen zijn per dag...maar... 1 dag... te zien...dan veranderen ze weer...
behalve ...de laatste wedstrijddag...die kan wel een heel jaar erop
te zien zijn...)
*************************************************************
Ik ben tevreden...als ze... bij de eerste 20 eindigen

**************************************************************
(Ik spaar ...Golfers...Dagwinnaars ...en ...
2de Plekken... en ...Bekerswinnaars...)
(Met de 4 Namen)
De stand... vanaf (5 -4- 2019..tm
tm heden
79+1=80
Dagwinnaars
uit de 156 Deelnemers
en 2de werden er
51+1=52
per 4 dagen Wedstrijd
en..10+1=11... Beker Winnaars...
heb ik...goed... eruit gevogeld...)

*****************************
(Met de 4 Namen)
De stand... vanaf (22 -3- 2018..tm
25-3-2019 )...Is...geworden...
128 Dagwinnaars
uit de 156 Deelnemers
per 4 dagen Wedstrijd
en...27 Beker Winnaars...
heb ik ...goed... eruit gevogeld...)

***********************************

Gr. van LT)
Afbeelding

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door LadyTroy » 05 okt 2019, 21:27

Telecom... :)

(Afbeelding

Jullie weten vast nog wel...dat ik mijn moppie gekocht heb...
alweer 5 jaren geleden...

Voor wie het... nog niet weten...
...met ...dit Programmaatje...maakte ik het
Verjaardags Kaartje...van m'n Moppie...

De eigenaar ervan...kent ons ook al ...vanaf 2005!
Toen zaten we... ook... op een Forum...Bets en Rietje en Rinkje en
Nellie (Werd later Ans) Frans en Liesbeth en nog een paar...en Ik
en hij (Marcel)
vroeg ons...zijn nieuwe
Programaatje te testen...Wij waren met zijn
programmaatje zijn
eind UV Project...dat is... dit Programaatje...
en...Ik gebruik het nog... altijd.
Fijne Zondag morgen allemaal. Knf. van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door Nellie » 06 okt 2019, 10:11

Afbeelding

Sowee……..Je Moppie...……... alweer 5 jaar oud...……...Wat gaat de tijd snel
Dat je hem nog lang mag hebben Lady Troy.
Grappig dat je er, geen ene verstand van had, van een vogel in
je huis.
Maar gezien ,nu al zijn leeftijd, heb je het goed gedaan. Ha haaaaaaaaaa

Afbeelding
Een lekker Limburgs vlaatjes taart om van te smullen. Ha haaa
Liefs en groetjes van Ans :P

Gebruikersavatar
Bets
Berichten: 4882
Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:40

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door Bets » 06 okt 2019, 16:28

Computer

Afbeelding

Gefeliciteerd met je Mopje .
Stuur een keer een Foto op , met Pootjes er aan ,,deze zijn van een voorbij vlieger
Geleend hè doen hoor een keer.

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: HET DAGELIJKSE WOORDSLANG SPEL (met praatjes er bij)

Bericht door Tiff » 06 okt 2019, 23:36

Termen

Afbeelding

Gefeliciteerd met je jarige Moppie Papegaaitje Lady Troy.
Zou die al middelbaar zijn nu???? Ha haa
Dat je hem nog maar lang mag hebben.
Gezelloge week allemaal.
Liefs van tiff Afbeelding

Plaats reactie