WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 02 okt 2023, 01:03

Alarmsysteem... :)

(Typisch ik weer...

M'n Oudste zoon kwam voor 2 dagen m'n flatje binnen...Ik keek hem aan en zei ...Je ziet er niet uit...
Zou je niet is een Corona test gaan doen...Ik heb er nog van liggen in de la...
Doe niet zo mal...ik heb geen corona...voel me alleen niet zo lekker...hoor ik aan...en in al die zware coronatijd...kreeg ik ook geen corona...
Ik zei...maar toen rookte je nog gewoon en nu je het niet mee kan beta,en...ben je laatst ermee gestopt...dat is een hele gevaarlijke virustijd opvangtijd voor je...
Oke
Hij dat gaan doen...de Corona test...en ja hoor...m'n oudste zoon heeft corona...en dat na alle hugs begroetingen op mij af...met binnenkomst...

Corona Pandemietijd was voorbij...m'n jongste zoon zo veel rekening mee gehouden op z'n werk en in vrije tijd...
emmerde dat z'n rokertje te duur is gemaakt...hij wilde ermee stoppen...
Ik zei...als je maar... bij mij juit de buurt blijf...minstens 2m50... in m'n flatje van me vandaan...
Na lange tijd kwamen ze binnen met een hug...op me af...ook visite ed.
'Nou het hele rijtje had opeens Corona...behalve ik...
en nu weer met een zoon met dat...in m'n flatje ...Hij vroeg...waar zag je het aan?
Ik? eh aan je manier van lopen...misschien door anderen niet te zien...maar ik zag er een soort aparte golfbeweging bij in...of je de rechte looplijn niet zou halen...bij politie verkeers controle...lijkt het wel op...zo je nu loopt...
met binnenkomst...zag ik het meteen...maar de hug had ik al gekregen...toen ik het zei...dat die op corona moet gaan testen...

Dus de ene zoon had ...net als ik...alle Corona vaccins gehad...en hij kreeg toch corona...de andere zoon heeft geen ene coronavaccin
gehad ...en heeft nu corona...
Dat loopt allemaal m'n flatje in en uit...ook m'n beste vriendin...was gekomen met haar lieve hondje...erg gezellig...maar ze bleek ondertussen corona te hebben...omdat ze bij een oude buuf mantelzorgt...die corona had..
en zij er geen idee van had...dat ze dat ook had...dus dat werd na de Corona epidemie...tot op heden... allemaal hugs op me af...
De enige die geen corona heeft gehad...ben ik...met m''n inmiddels 80 jaar...

Ik ben welis flink ziek geweest...niet meteen na een corona vaccin...een poosje erbna...ik had lichte griep...en werd
gigantisch ziek...Ik op de corona test kijken...was neg...
Maar ik schreef hiero al is...2 virussen in het lijf...gaan oorlog maken...vooral bij zwakken en zieken en invalieden en bij bejaarden...Ik kon niet eens meer plat gaan liggen...of er messteken door het lijf ging...en me de adem benam....
met een hohe kruk voor me...een kussentje erop...ben ik zittende gaan slapen toen...paracetemol hielp helemaal niet en asperiene ook niet...ik had verder niks...
had nog wat in een oude doos medicijnen van mijn overleden DJ in huis...maar dat was te weinig...en het juiste niet...
een bevriend iemand had bruine capsuletjes ...voor me mee genomen en toen kon ik pas weer notmaal gaan slapen...
en was het ook sneller over van...
Ik dacht er wel van...Corona zieks kan niet erger zijn...maar de testen bleven negatief...maw geen idee welke
mutatie ik in het lijf had en van wat...geen idee...maar de loop naar het toilet moest met een rollator...had ik nog in huis bewaard van mijn DJ...
Maar ik liep zo wankelig als wat...en kon nauwelijks adem halen erbij...

Het enige wat ik had gedaan in die tijd...met mooi weer op het balconnetje gaan zitten...toen
beneden de grote markt gaande was...met een plotse grote windvlaag over me heen...wist ik al...dat wordt
goed mis...met me...wat er van over die markt...met de wind... over me heen kwam...
Echt goed zoek geweest maar corona was het niet...
Dus dat heb ik nog steeds niet gehad...maar iedereen om me heen geweest wel...
maar degene die helemaal geen corona vaccins wilde...was wel de laatste ermee...ik belde hem vandaag...hij zei ik voel me al een stuk beter dan gisteren...
Komt je zat... in een rookkamer...zei ik...die corona virus houdt niet van rook...
de meeste virussen niet...maar sommigen komen toch er doorheen...zoals ik laatst had vernomen...flink te
pakken gehad ...maar het was geen corona...die corona damp ik gewoon bij me weg...schijnbaar...en zeker met zulkse
figuren om me heen...die ermee aan komen...m'n flatje in...zonder het zelf te weten...zo pril in het begin hadden ze de corona...ze werden er wel ziek van...zelfs de jongste zoon met alle covid-19 vaccins gehad...
(net als ik zelf dus...)
Hoe dat ook zij...dat heb ik ook weer overleefd...dus jullie begrijpen...stoppen met roken in virus tijden...is extra erg link...
Als die 2 rokende zonen van me allebei ermee aan het stoppen waren...en toen allebei...corona kregen...
maakt niet uit of men wel of geen corona vaccins gehad hebt...blijkbaar...dus die ene was er weer mee begonnen met roken en die andere
ging er juist mee stoppen...Ik schreef is...elk ziekenhuis ...ea zorgtehuizen...voor patienten en personeel...zou een rookkamer moeten hebben...of men rookt... of niet...om een poosje per dag daarin te zitten gaan...
kan schelen een zieken op het werk...
die ene zoon... met corona... begon meteen weer met roken en was maar 2 dagen ziek...ipv een week of weken...
2 dagen ziek van het werk was die....

Nou ja dit weekend de andere zoon dus...met corona...dan rook ik meer dan gewoonlijk...met zoiets in m'n flatje
te logeren...dus hij als meeroker...met de bekende afstand houden van mij...en extra handen wassen met alcoholische gel...Maar ...zo'n zielig zwabber loop figuur...ik belde m'n jongste zoon...of die hem niet weg kon brengen met de auto...ipv die corona zieke...op die koude en
tochtige en nattigevochtige...OV...Stations ...te laten terug gaan... naar z'n huis...
want
de bijverschijnselen...van corona ... ook van griep ...zijn vaak niet mals...Maar vandaag... gevoelde die Oudste van me...zich alweer... een stuk beterdrdrdr...net als z'n Tweeling Broer laatst... die was er maar 2 dagen ziek drvan...Wonderlijk...
Maar ik vind het wonderlijk...dat ik nog geen corona gehad heb...als bejaarde zijnde...en toch mensen met corona in m'n flatje ...te hebben gehad...tm de begroetings hugs...erbij gehad... aan toe...Wonderlijk...

LT) :roll:
_______________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 02 okt 2023, 02:11

Systeem... :)

Dit is ook zo'n zielig verhaal...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -twee-jaar
Zwitserse gletsjers verdwijnen in dramatisch snel tempo:

Ik schreef daar al tijden over...
Tussen de Noord en de Zuidpolen...zijn ze al wat decennia's...bommen aan het gooien op Bergen
om de Toeristen te behagen...
om die te kunnen laten skieen...door sneeuw... op de Pistes te laten pletteren
vanaf de hogere bergen...zelfs buiten de sneeuw tijden...het van de eeuwige sneeuw bergen te
laten storten...opdat de toeristen langer ...in het jaar kunnen skieen...tm voor de Sneeuw Sporten aan toe...

Ook bij de zware toenames aan Hotels en wegen op de bergen...om die lawines vrij te houden...steeds
sneeuw neer te laten storten...naar beneden toe...zodat het geen lawines worden...

Als die Nieuwe Hotels en wegen en huizen...bij gekomen in de bergen...slaan warmtes af...dus de sneeuw
dat er komt...smelt steeds snellen weg...dus halen ze het van de nog hogere bergen af...voor de toeristen te behagen
met hun bedoelde sneeuw vakantie er...

Die kanonnen doen ze aql wat decennia's...ook voor leger oefeningen in bergen...ook voor Wetenschapsgroepen in de bergen...ook voor Schoolierenvakanties in de bergen...en voor alle wintervakantiegangers in de bergen...

Die bergen worden vaak poreus...en storten steeds vaker...met regens en met sneeuw erop met steenslag naar
beneden...met al die vele bommen erop...de eeuwenoude gletscher...zijn vernield...tm sneeuwloos gemaakt...en drogen op...

In feite is dat allemaal...Mensen werk gebeurens...
Ook dat de kalen bergen zonder sneeuw...steeds heter door de zon wordt...de winden die erom heen draaien...wordt ook warmer...tm heter...en komt elders meestal aan...met bepaalde luchtdruk...dat hitte golfen er kan geven...maar
komt zo''n hoge warme luchtdruk... boven lager luchtdukken uit...kan het juist massa''s regens geven...tm niet te lijken te stoppen met die regens...tot aalle lage luchtdrukken verdwenen is en het er heet worden gaat...

maw Alles zit aan elkaar verbonden...met het weer type maar ook met droge gletchers...
en ook met steeds meer steenslaglawines...
waar de bergen van binnen poreus van geworden is...
wgs decennia's bommen erop gepletterd is...om de Toeristen ...en de wintersporters...te behagen...

Komt bij...overal waar men Raketten afvuurt...voor de Kosmos...
niet alleen de massa's aan fossiele uitstoot...het maakt ruimtes in de 3 atmosferen
en dan kan de zon er heet doorheen...tm nog heter dan eerst...
Was het eerst een paar SWetenschappers projecten...Onderzoek in de ruimte...inmiddels heeft steeds meer
landen...een Rimtevaart...project...en kwam bij Toeristen de ruimtes in...
Al die gigatische grote...ruimtevaart raketten uitstoot...
gaat het over...
als via de 3 atmosferen de zon nog heter doorkomt dan eerst...worden ook de zeeen warmer tm heter...
en smelten de sneeuw en ijs vlaktes...ervan...
Heeft ook invloed op het weer...op aarde...
Komt bij ...de eeuwige ijs ...op het water...razen al een tijd...steeds meer ijs brekers rond...
Zonder ijslaag ...wordt het water er warmer en warmer en heet tm heter...
en smelt er steeds meer ijs en sneeuw ...in de rest van die gebieden...

Steeds meer grote schepen tm steeds grotere toeristen cruises...
verergeren de boel nog meer...

Ik schreef welis...bij de :Poolgebieden zouden alleen zeilboten moeten mogen varen...en roeiboten ed.
en niet het warme hete gemotoriseerde...schepen ...ook dus niet al die snelle gemotoriseerde karretjes...voor toeristen...en zelfs hele vliegtuig banen er...met een hoop geram gekletter...neer komende...
om toeristen af te zetten en op te halen...en de 100ste en 1 hetende Wetenschapsgroepen...te brengen en te halen
en waar die bivakeren...het sneeiw te laten neerdonderen...zodat ze bbgeen lawines op hun tentenkamp krijgen etc.

De Veranderde klimaat...
Allemaal mensenwerk is dat...
In de meest pricaire gebieden...op Aarde...
waar steeds meer en meer eeuwen oude sneeuw en ijs aan het verdwijnen is...(70% kans of meer ...voor het Toerisme en voor de Handel...)

iK SCHRIJF NIET VOOR NIKS STEEDS VAKER...IN ALLE EEUWEN ERVOOR 4 MILJARD MENSEN BIJEEN VERGAARD...EN TOEN...IN de laatste 70 JAAR TIJD...ZIJN ER 4 MILJARD MENSEN BIJ GEMAAKT...DAT KAN NIET ZO DOORGAAN...
ZE WORDEN NL ALLEMAAL TOERISTEN...!!!

Nou zo kan die wel weer...
https://www.youtube.com/watch?v=A560xQESxm8
Gr en knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 02 okt 2023, 04:21

Eemshaven... :)

(Soms kan ik mezelf niet uitstaan...zo van...waar maak je je druk over...Lees die dingen dan gewoon niet meer...

Ik las iets en dacht meteen...Na al zijn bekendheid beroemdheid vele prijzen gewonnen etc...ridder van Oranje Nassau etc.Ik dacht dus na het lezen van dit...
OPINIE WETENSCHAP
Laat zien dat excellentie in de wetenschap nog altijd de doorslag geeft
Wat moet museum Boerhaave met de vitrinekast Nobelprijswinnaars vol witte mannen? Biedt context, maar handhaaf het ideaal van individuele excellentie, vindt Dirk van Delft.
mi...Zo die ouwe... gaat tijdens z'n pensioendagen ...ook af ...als een gieter...

Nobelprijswinnaars vol witte mannen
Doet me denken aan WO2 aan de Nazi Partij...hoe snel men oa in Nederland de nakleppende NSBers Partij had...

Zal ik trachten uit te leggen...
Ben in WO2 geboren dus zal er wel iets aan over gehouden hebben...

Er kwam in Suriname voor het eerst een zwarte Regering...
de helft van de Surinamers... vluchtten gelijk naar een eeuwen oude blank wit ras land toe...

En Kankerden het wiel op hun manier uitvinden...mopperden alle bazen alle chefs ed...die zijn hier wit...
Het vervolg werd...inmiddels om de have klap...gaat het in negatieve zin...over de Witte man...Witte
mannen...Witte Oude mannen...

en toen
Een witte man...schrijft...
Laat zien dat excellentie in de wetenschap nog altijd de doorslag geeft
Wat moet museum Boerhaave met de vitrinekast Nobelprijswinnaars vol witte mannen? Biedt context, maar handhaaf het ideaal van individuele excellentie, vindt Dirk van Delft.

mi...Zo die ouwe... gaat tijdens z'n pensioendagen ...ook af ...als een gieter...
om
Nobelprijswinnaars vol witte mannen
Doet me denken aan WO2 aan de Nazi Partij...hoe snel men oa in Nederland de nakleppende NSBers Partij had...en
men met de vijand mee ging kleppen...met anties dit en anties dat...en zo wat...

Hier en Nu...dan gaat het in negatieve zin...over de Witte man...Witte
mannen...Witte Oude mannen...

en toen
Een witte man...schrijft...
de vitrinekast Nobelprijswinnaars vol witte mannen?(Niveau NSB!?)

Ben in WO2 geboren dus zal er wel iets aan over gehouden hebben...(en denk gelijk...een vb van een NSB type...die heult met de viijand!!!)(Met zwarten die ...in neg zin...met anties Witte mannen ...aan komen zetten...)
(Net als ene Peter Faber ...die ook begon ...over de witte man... in neg contect...op TV pas)

Soms moet aangeduidt het gaat over een Zwart of Wit Mens (Bij Douane en Politie ed)
maar
gewoon in de Burgerij...in neg context bedoelde...riekt het naar Racisme...en moet het verboden worden...dat er mensen zijn... die zo praten...ook op TV!!!
witte man ...witte mannen...Oude witte mannen...oa...maken de diensr uit...zeggen ze steeds vaker
in neg context bedoeld!!!
(Bij die waterkletstafels op TV!!!
mi. Ga je mond spoelen ...schaam je...en weg wezen...)!!!


mi...Zo die ouwe... Dirk van Delft...gaat tijdens z'n pensioendagen ...ook af ...als een gieter...

Ik schreef alis...de eerste 40 jaar van mijn leven ging het n ooit over iemands huid...waar ik woonde schoolde en werkte...en maakte toch veel menseras soorten mee...
wanneer begon dat...
Er kwam in Suriname ...voor het eerst een zwarte Regering...
de helft van de Surinamers... vluchtten gelijk naar ...een eeuwen oude blank wit ras land... toe...

En Kankerden mopperden... alle bazen alle chefs alle dokters etc...ed...zijn hier wit...
Het vervolg werd...inmiddels om de have klap...gaat het in negatieve zin...over de Witte man...Witte
mannen...Witte Oude mannen...
Enkele Nieuwe Migranten gingen dat overnemen ...en doen of ze ermee...het (kanker) wiel
zelf hebben uitgevonden...er over...om
de Witten Mannen te vernederen...te neren in de eres...etc.

Of laatst... schreef er eentje... ik meen op Tiktok ...die witte meid...moet de bek houden...en een negatieve zin volgde over de Witte Mensheid...(Wat een racisme zegt die!!!)

maw Zij maken er ...Wij en Zij van...Wij Migranten of van Migranten ouders...en zij de witten...(Vaak stemmen ze ook voor daar...of voor
hier en voor daar) want daar is alles beter...
maw
Ze zijn in feite ...nooit Nederlander geworden...die dat zo doen...
maar alle het nut van hiero...plukken ze wel...

Hoe dat ook zij...toen de Nobelprijs bedacht werd...in het Westen in een hetend eeuwenoude wit ras land...
waren de meeste hetende zwarte mensen ...nog in een Bush land...
Dus logisch dat... de hetende Witte mensen... de Nobelprijs binnen haalden...

Via Kerkenwerk en via Goede doelen ed...werden daaro scholen opgericht...via de hetende witte mensen...
en daar zijn ze ...nog steeds... mee bezig...

In mijn ogen ...ook als ze als migranten het westen in komt...en er scholen...tm Middelbaar tm UV aan toe...
moeten ze eerst goed kijken ...welk excellent niveu... is er nodig...om bv de Nobelprijs te winnen...
en vooral met welke type study genoten...

Kankeren op de Nobelprijs?
Misschien...Om die zelf niet gekregen te hebben...en ook de zwarte buuf niet...

mi
Moet je met de Afgestudeerde UV titel...niet... docent op een school worden...
(zoals die Dirk van Delft...maar ook alle UV zwarten niet...schijnbaar...maar... de route van het Wetenschappelijk Onderzoek gaan volgen...en zelf... bijzondere dingen... gaan uitvinden...

Dan komt... in deze veel meer geemancipeerde tijd...dan maken...mannen als vrouwen de kans de Nobelprijs te winnen...
mi de huidskleur doet er niet toe...)Het gaat om de in houdelijkheid van het Koppie!!!)
Dus Buuf... maakt er ook een kans op...en ook de Migranten...als ze Excellent genoeg zijn...

mi
Moet je ...met de Afgestudeerde UV titel...niet docent op een school worden...
(zoals die Dirk van Delft...werd met UV titel Natuurkunde Docent...)...maar mi voor de Nobelprijs...moet men de route van het Wetenschappelijk Onderzoek gaan volgen...om zelf bijzondere dingen ...te gaan uitvinden...

Nou won die Dirk van Delft
ook prijzen...en toen klaagde die niet... dat hij...de ...excellente ...witte...man was...en niet
anderen dat won...
.
Wat bedoel ik ermee...Het slaat helemaal nergens op...waar die opeens ...als ouwe zak... mee aan komt...

Wat moet museum Boerhaave met de vitrinekast Nobelprijswinnaars vol witte mannen? Biedt context, maar handhaaf het ideaal van individuele excellentie, vindt Dirk van Delft.

mi...Zo die ouwe... gaat tijdens z'n pensioendagen ...ook af ...als een gieter...
om Nobelprijs Winnaars
in de nere
van hun eres ...(VOOR HET ZWARTE VOLKSDEEL)...te plaatsen...
als hij die Vitrine ziet...met Nobel Prijswinnaars...

Nobelprijswinnaars vol witte mannen?

Doet me denken aan WO2 ...aan de Nazi Partij...hoe snel men oa in Nederland... de nakleppende NSBers Partij had...en
men ...met de vijand ...(NEG OVER DE WITTE MENSHEID)...mee ging kleppen...neg...met anties dit en anties dat...en zo wat...

Hier en Nu...dan gaat het... (Vanaf 1 een paar etc)...in negatieve zin...over de Witte man...Witte
mannen...Witte Oude Mannen...

mi...(In mijn ogen althans)...Zo die ouwe zak... Dirk van Delft...gaat tijdens z'n pensioendagen ... af ...als een gieter...
Hij met zijn...heulen... met de vijand...

https://www.mediamatic.net/nl/page/2867 ... -van-delft
(mi...Om de nood ervan...NOOIT VAN... crowdfunding acties ...gehoord zeker...!!!)
(Binnen een paar dagen ...tonnen zo ophalen)...Of vindt die dat...te Burgelijk...en niet...excellent genoeg....)

Nnnou ja...(iN HET NRC)Wat moet museum Boerhaave met de vitrinekast Nobelprijswinnaars vol witte mannen? Biedt context, maar handhaaf het ideaal van individuele excellentie, vindt Dirk van Delft.

Soms kan ik... mezelf... niet uitstaan...zo van...waar maak je je druk over...Lees die dingen ...dan gewoon niet meer...

Maar...

Ben in WO2 geboren... dus zal er wel iets
aan over gehouden hebben...

LT) :roll:

_______________________________________________________________________________
Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=97K6DX_9b-4

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 03 okt 2023, 01:45

Haven... :)

(Ik las dit...

IKJE
Pakketje
„Uw pakket wordt tussen 8:00 - 17:00 bezorgd”, staat in dreigende vette letters op mijn scherm. Mijn vriend heeft wat besteld.

mi Moet je er... de hele dag voor thuis blijven...stel dat je werkt...of allebei...
Dan wordt dat wel ...een heel erg duur ...gekocht pakketje...
Waar men ...de winkels... in de straten en op pleinen ...voor genegeerd heeft...die er failliet van geraakten....
Na een dag vrij genomen ervoor...Het lijkt een wonder...als precies om 17:00... de bel gaat...
mi...Even lopen...naar die winkel verderop...
was handiger geweest...om dat zelfde artikel ...te kopen...en goedkoper...en zelf bewegen...haalt vet uit je ...lever...

Nnnnou ja...

LT) :roll:

___________________________________________________________________________________

PODCAST ONDERTUSSEN IN DE KOSMOS
Waarom winnen bijna alleen oude mannen de Nobelprijs?

mi. Mi zijn het Middelbare mannen...

mi Eeuwen gold...terwijl Moeders de Vrouw...Kinderen baarde en aan het opvoeding was...en het huis schoon hield...
kregen de Mannen...de kans...
mi zo simpel is dat...

Inmiddels is er een Emancipatie tijdperk doorgebroken...wat misschien ten koste gaat aan opvoeding en een schoon huis
maar de Vrouwen ...maken nu ook ...een kans...moeten ze wel doorzetten...en misschien hem zo gek zien te krijgen...dat hij aan het opvoeden gaat en het huis schoon maakt...want anders komt alles dubbelop op vrouwen neer...
en storten ze erbij neer...

mi...Men maakt Zij...de meeste kans...op de Wereld prijzen...om als vrouwzijnde...ongehuwd en Kinderloos te blijven...en op z'n minst... ook de Middelbare leeftijd halen...als Wetenschapper...

(De meeste Nobelwinnars waren nl stevoge rokers...maar als Zij niks mag...ook geen sigaar...)
Nou ja... erg sumier beschreven...kan het mi daar aan liggen...maarrrrrrrrrrrrrrrrrr maw ze komen er wel aan...maar wel
met...mondjes maat...
want...als Zij niks mag...ook geen sigaar...daar komt niks goeds van...in deze snuif en pillengebruik ...en dat heet
het gaat goed met de Economie...cultuur!!!)
En 'scholen maar klagen...dat de Kinderen ...niet meer opgevoed zijn...Ik bedoel...alles heeft zijn voor en tegens...

Ik las wel vaker...juist de hoogst geschoolde Vrouwen...werken liever niet buitenshuis...en zo wel...hoogstens...halve dagen...met Kind of Kindergebrei hebbende thuis...

De kans ...dat die... de Nobelprijs missen...is erg groot...Ik bedoel...alles heeft... zijn voor en tegens...
Om erop te voorspellen...mi gaat het met mondjes maat...dat Vrouwen tm de Middelbare leeftijd...zich ongans gaan storten...op Kwatta...om een Nobelprijs te gaan winnen...vooral...als er Kleinkinderen zijn... waar ze liever oppassen gaan...zodat
hun eigen Kinderen...ook de Vrouwelijke nazaten lijn...op het werk...meer kansen krijgen...heet dat dan...
Maar sinds eh...1 op de 3 gaan scheiden...
vaak om die fanatieke werk activiteiten...vooral die van haar...en Hij...als de oppas thuis niks mag...ook geen Sigaar etc.daar komt niks goeds van...in deze snuif en pillengebruik ... dat heet
het gaat goed met de Economie...!!!)

Ik las wel vaker...juist ...de hoogst geschoolde... Vrouwen...werken liever niet buitenshuis...en zo wel...hoogstens...halve dagen...of een paar uren per week...met Kind of Kindergebrei ...hebbende thuis...

Velen van die Hoog getitelden...belanden dan met een baan op een School...hoogstens...halve dagen...of een paar uren per week...met Kind of Kindergebrei ...hebbende thuis...
(Ik las pas...
ze lopen gillende weg...bij dat ...tegenwoordige...onopgevoede tuig... in de klas...)

Kortom...Wie het weet mag het zeggen...
Waarom winnen bijna alleen oude mannen de Nobelprijs?

Er bestaan... ook grote prijzen...vooral in de usa...waar ze die geven...vooral aan Oude Mensen...)

Maar...
Als het Onderwerp is...De Nobelprijs...

(extra noot...mi zijn het... bijna altijd...Middelbaren...die zoiets als ...De Nobelprijs... Winnen...mi
dat is... wat anders...dan oude...Mensen!!!)!!!

LT) :roll:

_____________________________________________________________________________


REPORTA­GE
Er is geen klimaatcrisis, zegt oud-adviseur van Obama. Of smokkelt hij met de cijfers?

mi Smokkelen ze allemaal... met de cijfers ermee...de voor ...en... de tegens!!!
(Het is... een zooitje...ongeregeld...)
(bv Om steeds ...meer geld binnen te slepen...of juist om... minder geld ...ervoor hoeven... uit te geven etc)

LT) :roll:

____________________________________________________________________________


https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZiIcmY


Ik kijk hier eigenlijk nooit naar...maar via TV zappen...bleef ik vorige week Zondag...een poosje kijken er naar...
https://www.youtube.com/watch?v=aqoO-pqCoqo

Die gast ...was alsmaar tegen De Wet aan het leuteren...tm je hebt met Wetten niks van doen ed
en toen begon die over de Joden...
Alles waar het in het NT over gaat...viel buiten het Joodse gebied...wgs de Joden met hun Wetten...etc.


Ik geloofde m'n oren niet eens...zoveel anties spuwde die eruit...Anties Joden en Anties Wetten...
tm je moet niks met Wetten...
tegen die goegemeente in de zaal en tegen de TV opnames...

(Het zal wel weer horen bij...Alles mag...behalve...een Sigaar...
Maar vlgs mij... is die niet goed snuif...eh ...bij z'n snuit...
met z'n...Anties Joden en Anties Wetten...gepreek...
en alles... wat men ook uitvreet... wordt gelijk vergeven...door de Heer...(???)

Nou ja
ze doen maar...als niemand erop let ...waar maak ik me dan ...druk over...met bloeddruk stijging drvan...ed...

Ik schreef al vaker...

Ben in WO2 geboren... dus zal er wel iets
aan hebben over gehouden ...

LT) :roll:

____________________________________________________________________________
Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ
Gr en knf van LT) :roll:

__________________________________________________________________________________

Een poos terug schreef ik hiero...Omdat de graan geblokkeerd is...mag Oekraiene van de EU...de graan
door Europa laten vervoeren...naar de bedoelde plekken voor de overgan naar oa Afrika...Ik schreef toen...omdat men van de Graan een oorlogs middel heeft gemaakt...moet het graan transport begeleid door Militairen...
Graan is bedoeld voor hongerig Afrika...en is niet de bedoeling...dat het door enkele of meer Boeren van Oekraiene goedkoop
in het EU land...oa Polen verkocht wordt...om er van af te zijn...
Dan kan oa Polen...hun boeren... de eigen graan niet meer kwijt...(Een graanoorlog is er dan maar zo...maar ook
het verlies van steun voor de Oekraiene...door oa Polen...en daar schiet de hele EU helemaal niks mee op...
als er EU landen...de Oekraiense oorlog niet meer steunen...)

Nog is dit schreef ik echt duidelijk zat...
Omdat de graan geblokkeerd is...mag Oekraiene van de EU...de graan
door Europa laten vervoeren...naar de bedoelde plekken voor de overgan naar oa Afrika...Ik schreef toen...omdat men van de Graan een oorlogs middel heeft gemaakt...moet het graan transport begeleid door Militairen...
Graan is bedoeld voor hongerig Afrika...en is niet de bedoeling...dat het door enkele of meer Boeren van Oekraiene goedkoop
in het EU land...oa Polen verkocht wordt...om er van af te zijn...

Inmiddels is dat toch gaande...betekent dat ze het niet snappen...mijn toen serieuse uitleg...dat van de Oekraiense graan een oorlogsmiddel gemaakt is...en het als zo danig
vervoerd moet...door de EU...alleen ...met bescherming van Militairen...en wel begeleidende bescherming...in het EU land...waar het transport... die transporten beland is...op doorgang...Met maar 1 bedoeling dat het graan veilig aankomt...in oa Afrika...(en niet tussendoor heel goedkoop verkocht wordt...in 1 of meer EU landen...om er van af te zijn)
want als dat gebeurt...kan er graanoorlog van komen...en steun laten...(van die EU landen)...voor de oorlog in de Oekraiene...

Wat maanden v erder...
en ja hoor...daar begint het al...Polen wil geen militaire materiaal meer aan de Oekraiene geven...wgs ze verkopen
hun graan extra goedkoop in Polen en de Poolse boeren kan hun graan nergens kwijt erdoor...
Dus in feite verpesten bepaalde graanboeren van de Oekraiene...dat alles...
Maar daat alles
vindt wel in de EU plaats...

Inmiddels is dat... toch gaande...betekent dat ze het niet snappen...mijn toen serieuse uitleg...dat van de Oekraiense graan...Door de Russen... een oorlogsmiddel gemaakt is...en het als zo danig
vervoerd moet...door de EU...alleen ...met bescherming van Militairen...en wel begeleidende bescherming...in het EU land...waar het transport... die transporten beland is...op doorgang...Met maar 1 bedoeling dat het graan veilig aankomt...in oa Afrika...maw Vanaf de graan volle wagens Polen binnen kwam...had dat gebeurd moeten worden...dito in welk EU land dan ook...
vervoerd moet...door de EU...alleen ...met bescherming van Militairen...en wel begeleidende bescherming...in het EU land...waar het transport... die transporten beland is...op doorgang...Met maar 1 bedoeling dat het graan veilig aankomt...in oa Afrika...waardoor de EU te B russel...toestemming gaf aan de Oekraiene...om door de EU landen die graan transporten te mogen vervoeren...

Inmiddels is dat... gaande...betekent dat ze het niet snappen...mijn toen ...serieuse uitleg...dat van de Oekraiense graan...Door de Russen... een oorlogsmiddel gemaakt is...en het als zo danig
vervoerd moet...door de EU...alleen ...met bescherming van Militairen...en wel begeleidende bescherming...in het EU land...waar het transport... die transporten beland is...op doorgang...Met maar 1 bedoeling dat het graan veilig aankomt...in oa Afrika...

Want als het zonder Militaire bescherming toe gaat...in de EU landen...kan na Polen elk EU land gaan volgen...om het zelfde...Oekraiense Boeren willen van hun graan af en verkopen het voor een appel en een ei...in andere landen ...die hun eigen graan ...met de normale kosten...niet meer kwijt kan...in eigen land...

Omdat dat erg link is wat die Oekraiense boeren aan het doen zijn...kan de Oekraiene steeds meer steun verliezen van de EU landen....omdat...Oekraiense Boeren willen van hun graan af en verkopen het voor een appel en een ei...in de
vrije doortoch door de EU landen ...die landen die daardoor...hun eigen graan ...met de normale kosten...niet meer kwijt kan...in eigen land...

Nog is...ik schreef duidelijk zat...hiero...laatst...
Dat van de Oekraiense graan...Door de Russen... een oorlogsmiddel ...gemaakt is...en het als zo danig
ter bescherming...vervoerd moet...door de EU...
Er gebeurt gewoon niks ermee...
Ze doen maar wat...Nou dan krijg je dat...als momenteel Polen de Oekraienen zat zijn...omdat het graan probleem nu in Polen gaande is...
Omdat dat erg link is wat die Oekraiense boeren aan het doen zijn...kan de Oekraiene steeds meer steun verliezen van de EU landen....omdat...Oekraiense Boeren willen van hun graan af en verkopen het voor een appel en een ei...in de
vrije doortoch door de EU landen ...die landen die daardoor...hun eigen graan ...met de normale kosten...niet meer kwijt kan...in eigen land... en als op de transport route de buurlanden van Polen...ook graan kocht voor een appel en een ei...
kan Polen hun eigen graan ...niet alleen in Polen maar...ook niet bij de Buurlanden kwijt...

Nog is...
Omdat de graan vervoer geblokkeerd is...in de gewone bekende vaar route ed...mag Oekraiene van de EU...de graan
door Europa laten vervoeren...
naar de bedoelde plekken voor de overgang,,, naar oa Afrika...

Ik schreef toen...omdat men van de Graan... een oorlogs middel...
heeft gemaakt...moet het graan transport begeleid door Militairen...
Graan is bedoeld voor hongerig Afrika...en is niet de bedoeling...dat het door enkele of meer Boeren van Oekraiene goedkoop
in het EU land...oa Polen verkocht wordt...om er van af te zijn...

maw men moet zich gaan afvragen...wat betekent het ...als steeds meer EU landen ...de Oekraiene niet meer
erom steunt...
Kan dat de EU lijen...of...kan dat de EU...juist niet lijen...
als de Russen het Oekraiense land gaat innemen...wegs de Steun uit de EU landen viel weg...
met gevolg meestal dan valt ook de steun uit de usa weg...

mi Die dingen... moet men gaan snappen...vanaf ik schreef...de Oekraiense Graan...in tot een Oorlogsmiddel gemaakt...dan
moet het ook... zo behandeld...en het worden beschermd...door het betreffende EU land Militairen... door elke EU land... waardoor dat transport (dat gemaakte Oorlogs Middel) doorheen gaat...

Ik leg het niet nog is uit...met de type-oefeningen...mi is het duidelijk zat...
tm
maw men moet zich gaan afvragen...wat betekent het ...als steeds meer EU landen ...de Oekraiene niet meer
erom steunt...
Kan dat de EU lijen...of...kan dat de EU...juist niet lijen...
als de Russen het Oekraiense land gaat innemen...wegs de Steun uit de EU landen viel weg...
met gevolg meestal dan valt ook ...de steun,,,van uit de usa weg...

Zien jullie wel...hoe link het ...Oorlogsmiddel Oekraiense Graan is...op transport...met toestemming van Brussel... door de EU landen...als men... de gekregen tips... niet snapt
en/of er niks ...mee doet...

Wat maanden later...na die tips...er over...
Er gebeurt gewoon niks ermee...
Ze doen maar wat...Nou dan krijg je dat...als momenteel... Polen... de Oekraienen zat zijn...omdat het graan probleem nu in Polen gaande is...

Omdat dat erg link is ...wat die Oekraiense boeren... aan het doen zijn...kan de Oekraiene... steeds meer steun verliezen van de EU landen....
omdat...Oekraiense Boeren... willen van hun graan af en verkopen het voor een appel en een ei...in de
vrije doortocht... door de EU landen ...die landen die daardoor...hun eigen graan ...met de normale kosten...niet meer kwijt kan...in eigen land... en als... op de transport route ...de buurlanden van Polen...ook graan kocht voor een appel en een ei...
dan kan Polen hun eigen graan ...niet alleen in Polen kwijt...maar...ook niet bij ...de Buurlanden kwijt...

Al dat gedoe... door enkele of steeds meer boeren...heeft de Oekraiense Regering zelf niks mee van doen...maar de
graantoestand... die erdoor ontstaat in oa Polen zelf...maakt het tot ...Regeringsuitens van Polen zelf...tot de Oekraiense Regering...Polen geeft de Oekraiene... geen wapens meer...ed dingen meer...

Zien jullie wel...hoe link het ...Oorlogsmiddel Oekraiense Graan is...op transport...met toestemming van Brussel... door de EU landen...dat transport...moet... als Militair object...behandeld worden...
(als men... de gekregen tips... niet snapt
en/of er niks ...mee doet....(???)Link beetje link tm heel erg link...kan dat uitpakken!!!)

https://www.youtube.com/watch?v=Jo_-KoBiBG0
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 03 okt 2023, 13:18

Vennootschap... :)

(Ben ik de draadjes kwijt?

Ik meende dat een demissionair Kabinet ...geen Nieuwe Wet mag invoeren...
De bedoeling ervan is...
dat na de verkiezingen ...allen in de nieuwe 2de Kamerleden en nieuw Kabinet ..er heel anders tegenaan kan kijken...

Wat ze nu doen...is
De nieuwe 2de Kamer
en
Het Nieuwe Kabinet...voor het blok zetten ermee...ermee in de niks zetten...die schijnt het zo...te overkomen en
kunnen er...geen eigen meningen over hebben...terwijl ze juist veelal...gekozen zijn...met de as Landelijke Verkiezing
om andere meningen...dan het vorige Kabinet!!!

De nieuwelingen worden beedigd
en toen?
Blijken ze...nog snel...Het toekomstige Kabinet en de toekonstige 3de Kamer..monddood gemaakt...voor een landelijk heel groot Issieu Item...vraagstuk...

door het demissionaire Kabinet...
Laat ik het ...zo zeggen...zo Zie ik ...die dingen...
ipv
Zo zij ermee bezig zijn...
https://www.ad.nl/politiek/meerderheid- ... ~a8adb1e4/



Ik meende dat ...een demissionair Kabinet ...geen Nieuwe Wet ...mag invoeren...nog snel...als demissionair Kabinet...in elkaar trachten te flansen...

De bedoeling ervan is...Er mag geen Nieuwe Wet gemaakt...in Demissionaire tijd...
omdat... na de verkiezingen ...allen ... de nieuwe 2de Kamerleden en nieuw Kabinet ..er heel anders tegenaan kan kijken...
net als... het dan... pas nog...op 22 Nov 2023...gestemde...meerderheid...van het Electorale Volk... ook!!!

Hoeft niet...het kan...dat ze er ...anders... tegenaan kijken...het Nieuwe Kabinet en de Nieuwe 2de Kamer...
maar
de keuze... moet bij het Nieuwe Kabinet liggen...met een nieuwe Wet!!!

Nog is...

Ik meende dat ...een demissionair Kabinet ...geen Nieuwe Wet... mag invoeren...vanaf demissionair...wordt dat soort zaken...Wettelijk geregeld...geblokkeerd...

De bedoeling ervan is...
dat na de verkiezingen ...allen
in de nieuwe beedigde 2de Kamerleden en nieuw beedigde Kabinet...er heel anders... tegenaan kan kijken!!!

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 04 okt 2023, 06:20

Schappelijk... :)

(Bernhard had lidmaatschapskaart NSDAP in eigen archief
Er was nog weinig twijfel over, maar nu is er het definitieve bewijs dat prins Bernhard lid was van de NSDAP - de partij van Adolf Hitler.

Hij was er niet lid van...Duitsland maakten geboren Duitsers er lid van...
mi Daar viel niet aan te ontkomen...Dat kregen alle Duits geborenen automatisch vanzelf ...in die dagen...met dat
ls bewijs...kon je alleen inschrijven op scholen tm uv...Was in die dagen ook bekend...betekende wel...dat niet geboren Duitsers...niet op scholen tm uv konden worden ingeaschreven...zonder dat gekregen bewijs...

LT) :roll:

KONINKLIJK HUIS
Prins Bernhard ontkende dat hij lid was van de NSDAP. Nu is zijn lidmaatschapskaart van de partij gevonden - in zijn privéarchief
Prins Bernhards originele lidmaatschapskaart van de NSDAP is gevonden. Die bevond zich in het privéarchief van de prins.

Hij was er geen lid van...Duitsland maakte elke Duitser er automatisch lid van!!!)

Dat is toch wat anders...

Er zijn wel meer landen die zoiets doen...
waar je ook woont of geboren bent...je blijft Marokkaan...als je ouders dat zijn...

Jij kan het van niet vinden...zij vinden van wel...maar daar heb jij... geen invloed op!!!

Prins Bernhards originele lidmaatschapskaart van de NSDAP is gevonden. Die bevond zich in het privéarchief van de prins.

Hij was er geen lid van...Duitsland maakte elke Duitser er... automatisch lid van!!!)
(Dat is toch echt wat anders!!!)

Toen die Prins B...Nederlander werd...wilde hij van dat aparte opgedrongen lidmaatschap af...daarmee kwam toen ook de uitleg
er over...hoe het in elkaqar stak...een lidmaatschapskaart van de NSDAP te hebben...

Dat kregen alle Duits geborenen automatisch vanzelf ...in die dagen...met dat
als bewijs...kon je alleen inschrijven op scholen tm uv...Was in die dagen ook bekend...betekende wel...dat niet geboren Duitsers...niet op scholen tm uv konden worden ingeaschreven...zonder dat gekregen bewijs...

Maar vanaf...met het Nederlandersschap...verloor Prins B dat Lidmaatschap...

Ik meen dat Prins Claus zelfs nog automatische aparte Duitse lidmaatschappen had...als geboren Duitser....
Zo'n lidmaatschap koos men niet zelf voor...
Dat kregen alle Duits geborenen automatisch vanzelf ...in die dagen...met dat
als bewijs...kon je alleen inschrijven op scholen tm uv...

Om toestemming voor het huwelijk...zowel Prins B alswel Prins C
(Al die dingen zijn toen al ...tot in den treure uitgekouwd...met veel Belasting geld...dat hoeft toch allemaal niet in de tm tm tm...
de herhaling van de belasting kosten...om de herhaling onderzocht???)!!!Omdat de geheugens van
de doorZuipers en snuivers en pillengebruikers...niet meer deugelijk is...of omdat nieuwe generatie niks van Geschiedenis af weet...etc.

(Al die dingen zijn toen al ...tot in den treure uitgekouwd...met veel Belasting geld...dat hoeft toch allemaal niet
nog is... in de tm tm tm...
de herhaling van de belasting kosten...om herhaling en moet onderzocht???)

KONINKLIJK HUIS
Prins Bernhard ontkende dat hij lid was van de NSDAP. Nu is zijn lidmaatschapskaart van de partij gevonden - in zijn privéarchief

mi...Hij was er geen lid van...alle geboren Duitsers maakten ze er lid van...dat is toch wat anders!!!

Nogmaals

Om toestemming voor het huwelijk...zowel Prins B alswel Prins C
(Al die dingen zijn toen al ...tot in den treure uitgekouwd...onderzocht...met veel Belasting geld...dat hoeft toch allemaal niet weer...in de tm tm tm...
de herhaling van de belasting kosten...om de herhaling onderzocht???)!!!Omdat de geheugens van
de doorZuipers en snuivers en pillengebruikers...niet meer deugelijk is...of omdat nieuwe generaties niks van Geschiedenis af weet...etc.

LT) :roll:
_______________________________________________________________________

Grote risico's voor vapende jongeren, Trimbos-instituut slaat alarm
Bijna een derde van de jongeren tussen 12 en 25 jaar zegt het afgelopen jaar te hebben gerookt.

mi Niks nieuws onder de zon....net als vroeger is dat...en dat is nu de massale grote vergrijzing
van 80 jaar en ouder!!!

(Mogen mensen nog leven in deze tijd...als bepaalde groepjes de baas gaan spelen overal over...
dan...komt...landelijke agressies ... ergens vandaan...met niks mag...ook geen Sigaar...tm alles onbetaalbaar te maken...onder het mom van gezondheid!!!
Mogen mensen nog leven in deze tijd...als bepaalde groepjes de baas gaan spelen overal over...
dan...komt...landelijke agressies ... ergens vandaan...met niks mag...ook geen Sigaar...tm alles onbetaalbaar te maken...etc. etc. etc.

LT) :roll:

___________________________________________________

COLUMN
IBTIHAL JADIB
Zou Wopke Hoekstra zijn overgenomen door buitenaardse wezens?

mi
Ha ha ha ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

LT) :roll:

_____________________________________________________________________________


NIEUWS
Een op de tien jongeren vapet geregeld, blijkt uit ‘eerste betrouwbare onderzoek’

mi. Nou en...Haalde jij vroeger...niks uit ...in schooltijd???

Zeikzeur dan niet zo mee...met die ene en die paar anties eikzeurders...in het land...

mi Experiemteren... in de opgroei hoort erbij...mits het betaalbaar blijft...maar waar niks mag
of expres...te duur gemaakt is...komt helemaal... niks goed van!!!

Al dat gesteel... op de portemonaie van mensen...maakt erg veel mensen nl...agressief...

LT) :roll:

__________________________________________________________________________________


NIEUWS
Nobelprijzen gaan vooral naar oudere, westerse wetenschappers

elders staat naar oude witte mannen...

Nou en...
Het is een Westerse Organisatie...als de rest van de wereld achter ligt...dan is dat maar zo...
misschien ligt dat aan hun type Cultuur en/of hun type Godsdienst...Weet je veel...

Het punt is... dat die Westerse Nobelwinnaars;;;
wel veel weten...

Trouwens ...als je het mij vraagt...Ik denk...70% kans of meer...zijn het meestal Middelbaren... de Nobelwinnaars...dat is wat anders ...(klakkeloze naklep journalisten)...dan...oude mensen!!!
Nobelprijzen gaan vooral naar oudere, westerse wetenschappers
elders staat gaat naar oude witte mannen...

Maar...als je het mij vraagt...Ik denk...70% kans of meer...het zijn meestal Middelbaren... de Nobelwinnaars...

LT) :roll:

____________________________________________________________

Kan dit soort geleuter ook is afgelopen zijn...

OPINIE KLIMAAT
Nederland moet het Groene Klimaatfonds ruimhartig steunen
Ontwikkelingslanden zijn nauwelijks verantwoordelijk voor klimaatverandering, maar zijn wel enorm kwetsbaar voor de gevolgen. Rijke landen moeten fors bijdragen aan de multilaterale fondsen die ontwikkelingslanden helpen, schrijft Pieter Pauw.

Als hetende Ontwikkelings landen eten hebben voor 30% en ze maken kinderen voor 90%
en van die 90% vlucht meer dan de helft naar het Westen...

Dan neemt het... ge en verbruik ...per hongerig gevlucht mens toe...in het westen... en de uitstoot ervan... ook...
Als half Afrika
al in een Westers land is...
omdat ze daar... eten hebben voor 30% ...en ze maken kinderen... voor 90%
lulkul dan niet klakkeloos ... zo dom zo stom...na...dat alles aan het Westen ligt!!!
Pieter Pauw.....Als Stank voor Dank!!!

Zullen we al die massale vele miljarden...aan je neus gaan hangen...wat het 't westen al gekost heeft
om die hongerige vluchtelingen allemaal...op te vangen...in het Westen...en wat ze al gekost hebben
via Kerkenpad en via goede doelen en via staten...aan hulp daar ter plekke alsmaar...
lulkul dan niet klakkeloos ... zo dom zo stom...na...dat alles aan het Westen ligt!!!
Pieter Pauw.....Als Stank voor Dank!!!

LT) :roll:

_____________________________________________________________________________

Klaar met leven maar niet gehoord
Diny Kuppens (81) schreef dat haar euthanasiewens wordt genegeerd.

(mi dan bedenk je toch ...zelf iets...maar
hoe dat ook zij...
ze hebben je liever ...nog niet dood...
dan kunnen ze blijven stelen
via je Pensioen ...en via de Ziektekosten premie ...en bedacht via de eigenrisico
en bedacht via de eigen bijdrage ...daar stijgt hun top inkomen nou juist zo mooi van...
maar weer niet... als die betalers ...verdwenen zijn...

LT) :roll:
_____________________________________________________________________

Zien jullie wel...
Het zijn Middelbaren...

Nobelprijs-Natuurkunde
Meer
Wetenschap
https://dvhn.nl/groningen/Nobelprijs-Na ... 74255.html

NATUURKUNDE
Nobelprijs voor onderzoek op de schaal van een triljoenste seconde
Een trio wetenschappers is erin geslaagd met zeer korte laserpulsen momentopnames te maken van elektronen. Deze kennis kan in de toekomst worden gebruikt bij het herkennen van ziektes.

LT) :roll:

_________________________________________________________________________________

Praat mee
Hoe spaar jij? Praat mee over sparen

mi Anno deze tijd...Sparen...wat is dat???


LT) :roll:

____________________________________________________________________
Maar stel je gerust...Ik ben nog ...full of life...heb gisteren...de griepprik gehaald...bij de Huisarts...

Fijne dag allemaal
Klassieke muziek voor hersenkracht | Mozart | Beethoven | Vivaldi
https://www.youtube.com/watch?v=QE9S8qfrFRo

Gr en knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 04 okt 2023, 15:45

ijken... :)

(Voorspelde ik toch al...schreef ik laatst al...
Eerst ...onze Nationale (Bos) Kabouter... en nu... onze Nationale Reus ...in het Europese Commissariaat...

Vandaag...Kijk maar
Groen licht voor Wopke Hoekstra: positief advies om klimaatman van de Europese Commissie te worden

LT) :roll:

______________________________________________________________________________

Ik las dit...

NIEUWS
Schrappen van fossiele subsidie voor gas pakt gunstig uit voor vervui­lender kolencentrales

Dat komt als men klakkeloze antie blerders de zin geeft...
ipv
Maar mijn tip was welis...Kijk de uitstoot... van je gaspit in de keuken ...en kijk dan naar die van kolen
uit je schoorsteen...
(Dan snap je ook meer dan eerst!!!)

LT) :roll:
_______________________________________________________________________

He dat geemmer...de derde al...Heb je al de corona test gedaan???
Nee...Hoezo?
M'n visite van dinsdag...ik ga wel als vrijwilligster bij bejaarden langs...moet ik via ...gewoon
gezellig op visite bij jou... geen Corina meenemen...

Ik zei lap het maar uit die la...de Test doos...
en test het bij me...
Het bleef maar op....C ...staan...en dat terwijl je iemand met corona te logeren had???

Ik heb al rijen van die Testdingetjes met uitslag...C...erop...Heb dan wel alle Covid-19 Vaccins gehad gehaald...
alleen nu denk ik dat ik het niet haal...
als er bericht in de post over is...want...ik heb de Griepprik gehaald...

2 TopVirussen in je lichaam laten spuiten...kort na elkaar...daS PAS... TOP LINKE SOEP...
VOOR ZWAKKEN EN ZIEKEN EN INVALIEDEN EN VOOR HOOG BEJAARDEN...

In mijn ogen is die Corona al zo vaak gemuteerd...dat het inmiddels...gelijkt... op griep...

Maar denk over Griep niet zo smalletjes...mi gaan de meeste mensen ...jong en oud...wereld wijd
dood aan de griep...aan de griepbijverschijnselen ...zoals Longontsteking...

Ik heb er al 3x eentje gehad...dat geeft littekens op de longen...en kan geven COPD verschijnselen...
of op de duur...
Dus vandaar...
Ik heb gekozen voor de Griepprik...
Als ze nou die Corona boost prikken voortaan in de Lente doen en de Griep is sowieso al in de Herfst...
dan nam ik ze allebeide...

Maar 2 Topvirussen in het lijf gejast vlak na elkaar...dat gaat oorlog voeren...met elkaar...
was je nog niet dood...van wat dan ook...dan zit het daaraan er welin...tm alweer de vet overschrijdende overlijdens cijfers aan toe...

Kortom...
Dus vandaar...
Ik heb gekozen voor de Griepprik...
Als ze nou ...die Corona boost prikken ...voortaan in de Lente doen ...en de Griep is sowieso al in de Herfst...
dan... nam ik ze ...allebei...

LT) :roll:

___________________________________________________________________

Fijne dag allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 05 okt 2023, 00:45

Kennisbank... :)

(Ik las net dit...

Deel Tweede Kamer eist dat Rutte onderzoek instelt naar nazi-verleden prins Bernhard: ‘Wie wist ervan?’
LIDMAATSCHAP PARTIJ HITLER

en op TV gaat het om zijn Oorlogsverleden...

mi...Maar die Kaart... werd opgezegd in 1936...en de oorlog was in 1940
dus dat heeft er ook al niks mee van doen...de oorlog...omtrent die Prins B

men kan die kaart zien als bij ons ...het BSE nummer...daar worden wij persoonlijk niet lid van...maar komt
van de staat vandaan...zonder die kaart kan je niet werken in ons land...
stel er komt een idiote regering...die oorlog voeren gaat...en 80 jaar later vindt iemand je BSE kaart...
met een hoop heisa...terwijl die persoon er niks anders mee moest dan kunnen werken met dat Nummer op die kaart...
Dat heeft ook niks met die oorlog van doen...ea Idiote Staatsdingen...die gebeurd zijn...

Die NSDAPkaart van Prins B...was een bewijs ...in die dagen via de staat...om ermee te kunnen scholen en te kunnen...studeren...elke geboren Duitser werd geacht zo'n kaart te moeten hebben...als er maar 1 Politieke Partij gangbaar was...stond die naam op die kaart...
dat was ver voor de oorlog gaande...en is ver voor de oorlog ...in 1936... opgezegd door Prins B...Van zo'n staatskaart werd je geen lid van...uit je zelf...de staat maakte de burgers er lid van...
Dat is totaal wat anders
dan zelf ergens lid van te zijn geweest...(Vergelijkbaar met onze BSE nummer)

Wat me wel opvalt...(zoals zo vaak in deze tijd)...iemand meldt wat...zegt wat....en de hele Journalistenclub
klept het klakkeloos na...zonder zelf... wat te onderzoeken...

Hoe dat ook zei...Ik weet het nog...hoe grondig die Prins B als die Prins C zwaar onderzocht is...voor ze mochten
trouwen met een Nederlandse Pronses...maar ook om het Nederlandsschap te verkrijgen...
toen was dat ook al aan de orde... die hetende lidmaatschap van Prins B...van het NSDAP

Zijn bewering ...van Prins B...dat hij er niet lid van was geworden...maar dat het de Burgers van Duitsland gewoon overkwam...is niet gelogen!!! (Vergelijkbaar met oa oa oa...ons
BSE nummer...
is dat...)

Na zwaar NL onderzoek toen...was de conclusie...zonder dat ...kon men niet scholen en niet studeren in Duitsland...al
ver voor WO2 ...was dat gaande...en door Prins B... in 1936 opgezegd...(had dus wat hem betreft totaal niks met
WO 2
1940-1945)van doen!!!

Ik schreef wel vaker
Ik ben... in WO2 geboren
en
zal er wel wat
aan over gehouden hebben...

Hoe dat ook zei...Ik weet het nog...(uitslagen van dat toen best zwaar NL Onderzoek
zowel over Prins B alswel over Prins C)!!!

LT) :roll:

_____________________________________________________________________________________

Ik kwam op mijn 10de jaar terug van Dorp (5 jaar er geweest) terug in de grote stad...
Ik wilde de stad verkennen...en vroeg vaak...Mag ik buiten spelen...ook en vooral in de weekenden...)
Ik verkende al lopende of met de oude rammelfiets...alle Stadswijken...meestal in m'n eentje...

Na het Centrum weer is verkend...ging ik op een trappetje zitten...bij een heel groot gebouw...
Een deur achter me ging open...er kwam een man ook op het trappetje zitten...en stak een sigaret op...
als die aan het praten was...verstond ik er nauwelijks iets van...maar hij denk ik van mij ook niet...ik sprak toen nog
zo boers als wat nl.

mi Zijn enige echte interesse waren... de toen nog weinige auto's die er langs reden...maar ook als er verderop... een mooie dame liep...die keek die helemaal na...voor het kind ik ...had die nauwelijks interesse...maar dat kon ook
komen omdat die mij ...nauwelijks verstond...en ik hem dito...

Wat maanden later... zat ik weer is op dat stoepetje...en weer kwam die meneer uit dat grote gebouw...
en benoemde toen ...tegen me...de merken van de auto's... die langs kwamen...

Ik denk ...zo'n 2 jaar verder...Ik zat met de familie naasten in de Nieuwe Kerk...tijdens
Doden herdenking...op eens zag die zelfde meneer me zitten ...en ik lachte verrast en hij lachte verrast terug...

Kort erop... kreeg mijn Pa in het Apolo Paviljoen een Vaantje uitgereikt...van Prins B...met hem een hele rij BS mannen...
toen die snel...langs de rij kinderen gasten liep...hij vroeg niks maar...kreeg alleen ik...een aai op de bol...en snel liep die door...
een hele snelle man... leek het me...alles moest ordelijk en snel toe gaan...Nou dat was dan dat...

Maar
terwijl ik heel snel...
ABN Sprak...
bleef die Prins B...de man... van het stoepetje...slecht Nederlands praten...vond ik...als kindzijnde...

Ik...Na elke Stadswijk...bekenen...was mijn rust pauze vaak...op het stenen stoepetje ...te gaan zitten...achter het grote gebouw...in het Centrum van de stad...

Maar...Alzo
wist ik... toen pas...met welke meneer ik ...een paar keren...op het stenen trappetje gezeten had...achter een heel groot gebouw...waarvan ik inmiddels van wist...dat het 't Paleis op de Dam was...en als die meneer er was ...met soms wel maanden tussenpose...dat die...aan de achterkant...buiten van het gebouw...zijn rookpauzes hield...en wel ...leun staande...of zittende...op het stenen stoepetje...

LT) :roll:
_____________________________________________________________________________________

Tja...
Sinds ze...elke overleden hoog bejaarden ...zijn gaan tellen er mee...staan we hoog op de ranglijsten...
zie maar...

Nederland hoog in Europese kankerlijst: ‘Ongezonde leefstijl en laat kinderen krijgen’

LT) :roll:

De vraag blijft...Hoe heet iets ongezond...als men er... massaal... de grote vergrijzing... mee behaalt...
(De Generatie ...die het allermeeste gerookt heeft en nog...is massaal...de alleroudste Generatie ooit...)!!!

(maw men kan ...alles wel ...van 1 ...een paar etc...weg zeikzeuren...via de waterzuipkletstafels ...op TV!!!)

Mag er nog geleefd????

LT) :roll:
___________________________________________________________________________

Met al die type-oefeningen...zit ik opeens te kijken... naar eh...
Lees is mee...Ik las dit...

Bewijs opgedoken
NSDAP-kaart Bernhard bevestigd, maar onderzoek komt er nog niet
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -onderzoek

Is bevestigd
Wordt bevestigd
Zal bevestigd
moet bevestigd
Maar...
(zin)...vragende stellen...
(in deze)...moet mi...... bevestigt ...met een ...t...

LT) :roll:

Een werkwoord (zin)...vragende stellen...is er geen ...Ik voor... en geen ik ...er achter... en geen ...je en jij...dan komt er ...een t ...achter...het ww Bevestigen...Bevestig...
(zin)...in tt tijd...vragende stellen...het ww is dan...vooraan en...met een...t...

Bevestigt
Bernard
Kaart
NSDAP?
secu
NSDAP-kaart Bernhard bevestigt

(mi Nog een vb (zoals ik dan er over denk he...)
In de TT tijd...beweegt...Bevestigt...(Dat leeft nog...met het gebeurens)
in de vt... is ...
bevestigd...de beweging ...is er uit...)van het gebeurens)Het Is bevestigd) Het was bevestigd) etc.
Heeft mi met...is niet Voltooit...of heeft met ...VT... Voltooit.. deelwoord ed dingen meer...te maken...

Ik heb geen Taalkunde gestudeerd...dus vaak denk ik er zelf ...er wat van...met beweging of zonder beweging...
komt...
het werkwoord... vooraan...
als je de zin vragende stelt...(Zo ja... dan is het geen ...met een d...
voltooide deelwoord...)
Dan is het
een Werkwoord ...en die behandel ik met...Het Kofschip...
is er geen ...Ik voor... en geen ik ...er achter... en geen ...je en jij...dan komt er ...met het Het Kofschip...een t ...achter...het ww
Bevestigen ...Bevestig...tt...Bevestigt...

NSDAP-kaart Bernhard bevestigt
Bevestigt Bernard NSDAP-kaart?

(zin)...vragende stellen...
(in deze)...moet mi...... bevestigt ...met een ...t...

Geen idee...of ik het goed heb...maarrrrrrrrrrrrrrrrrr ik denk wel zo!!!
_______________________________________________________________

Nnnnou ja...

Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=A560xQESxm8

Gr en knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 05 okt 2023, 12:29

Bankieren... :)

(Ik las dit....

Artis-leeuwen krijgen nieuw verblijf, maar is een dierentuin nog wel van deze tijd?

mi... Ik heb er zo...mijn meninkjes wel over...
bv
Weer zo'n anties zeikzeurder...(die alles... wat het leven nog enigsszinds leuk maakt...weg wilt beantieen...
meestal... via de Waterzuipkletstafels op TV...maar ook...via de media krantjes...)

mi...We gingen met de hele schoolklas op naar Artis...om de Wereldse Dieren te leren kennen...
terwijl ik ...naar een wilddier keek...dacht ik plots...daarvoor hoef ik dus niet ...ervoor op safari ...naar bv Afrika...om
ze te zien...

mi...Goed verzorgd...houden de Wereldse Dierenparken... juist het leven van...Wilde Dieren...in Ere ...en kunnen heel wat Generaties ervan genieten...zonder ervoor... op Safari te moeten gaan...zonder het luchtruim massaal te gaan vernietigen...om die dieren te kunnen Zien...

Inmiddels ben ik 80 jaar...en denk nog net zo...Daarvoor hoeven massa's mensen...niet de lucht voor te vervuilen...
om in bv Afrika... Wilde dieren te gaan kijken...
want je kan ze ...in Lands Dierentuinen zien...

Inmiddels... denk ik ook ervan...Waren er geen Dierentuinen...dan was er over een poosje helemaal geen wilde dieren meer te zien...want de mensen maakten en maken steeds meer...gebruik van hun leefruimte...(Met 4 miljard mensen in per...70 jaar ...erbij)

In mijn jeugd ...ik was 10 jaar...was er op Aarde ...4 miljard Mensen...(in alle eeuwen bij elkaar vergaard)
70 jaren later...
zijn er 8 miljard mensen op Aarde...(In 70 jaar ...4 miljard mensen bij elkaar gemaakt!!!)
en die willen allemaal...wilde dieren zien...

mi...Juist in deze tijd...passen Dierenparken ...dan hoef je er niet de lucht ...met kerosiene uitstoot ed...voor te vervuilen
om ze te zien...

mi. Komt bij...hoe meer mensen erbij kwamen...op aarde...hoe meer ...wilde dieren stropers erbij kwamen...tm
vele wilde dieren... zijn erdoor al uitgestorven...of richting er op af...Als er geen Dierentuinen op Aarde waren...waren veel wilde dieren er ...niet eens meer...Dankzij Dierentuinen en Dierenparken...kunnen de volgende Generaties...nog weten over de Wilde Dieren...want oa om het klimaat...wordt er alleen indien echt nodig gevlogen...maw er zal steeds minder worden gevlogen...door de ...weldenkende mensen...


mi...We gingen vroeger...met de hele schoolklas op naar Artis...om de Wereldse Dieren... te leren kennen...
terwijl ik ...naar een wild dier keek...dacht ik plots...daarvoor hoef ik dus niet ...ervoor op safari ...naar bv Afrika...om
ze te zien...want...5000 toeristen...werden 10.000 toeristen ...werden miljoenen toeristen...werden in de miljard toeristen etc.

In wezen... denk ik dat... nog steeds...en dat met ...nog veel meer intensies...toenames...denk ik dat...nog meer dan eerst...

vb...Ik las dit....

Artis-leeuwen krijgen nieuw verblijf, maar is een dierentuin nog wel van deze tijd?

mi... Ik heb er zo...mijn meninkjes... wel over...

Al die ...steeds meer toegenomen...waterzuiptafels...met anties zeikzeur figuren... op TV...die zijn juist het ware gevaar...ook voor ...de wilde Dieren!!!

mi...Met die...les gedachte plots...in m'n hoofd...in mijn Jeugd...Waarom wel Daarom... ben ik nooit ...op Safri in verre landen gegaan...
want
mi...Goed verzorgd...(Naar Kennis en Kunnens en Vermogen ... naar Tijds Waarhedens...)...
houden de Wereldse Dierenparken... juist
het leven ...ook die van...De Wilde Dieren...in Ere ...
en kunnen ...heel wat Generaties ...ervan genieten...zonder ervoor... op Safari... naar verre landen...te hoeven gaan...

Gr van LT) :roll:
_______________________________________________________________________

Ik deed net...mijn rondje...Media kranten...

en las dit...Essay Verstandelijk beperkt
Niet alle artsen snapten dat het bij Manuel net even anders moest

Ik moest daar wel ...even om lachen...Niet alle Artsen snappen???

Door mijn eigen Beroepsleven...ben ik ze in feite...allemaal tegen gekomen...
De Lands snappers...van de Hoogste plank...

Als Kraamverzorgster in de Thuiszorg...kwam ik bijna alle Huisartsen... van de grote stad wel tegen...
(Ik had ervoor... in winkels gewerkt en in een wijk biebje...en in keukens groot en klein in een Ziekenhuis...

Ik had al snel door...dat ik bepaalde gedrags dingen miste...en als ik dat wilde leren...wist ik...Kijk vooral
hoe die Huisartsen omgaan...met hun Klanten en Klantjes...en met de naasten en ander Beroeps Personeel aanwezig...

(In die hele grote stad...kwam ik maar 2 Huisartsen tegen...zonder het juiste gedrag...tegen hun Klanten en Klantjes...de rest...keek ik... vol bewondering naar...ze werkten sowieso ...met respect...en zo beschaafd etc.
en de meesten...zo begripsvol...en met een goed luisterend oor...

Ik had ook het idee...dat hun denkpatroon duizend keer sneller was...dan bij de gemiddelde mens...in de stad...
en daarin ...er tussendoor... moest ook nog van alles...gesnapt...

Misschien was ik en ben ik wat naief...maar een Arts die iets niet snapt...over al die Huis en keuken en tuin gewone klachten en ziekte dingen...kon ik me niet voorstellen...misschien een beginneling...maar alengs ze worden steeds snapperigedrdrdr...
Waar ik meer aan denk...
toen ik net las in het tijdschift...Huisarts en Wetenschap...
om te trachten te ontdekken wat lands knapste gasten niet snappen...
en
waarvoor ze weer... andere type artsen voor ontdekt hebben... en geschoold hebben...die de Huisartsen hun hulp kunnen vragen...wordt sinds 2000 gedekt ...door de BASIS ED VERZEKERING...
Het verhaal ging over Verstandelijke Beperking...

Hoe dat ook zij...was het er eerst wel...in deze tijd...is het maar zo weg bezuinigd...wat?
Wat mi elke Huisarts tegen komt...er is geen buitenshuis opvang meer ervoor...
voor een poosje kort of lang of langer of voor altijd...
dus
als die Huisartsen er verder niks mee kunnen...heet dat opeens...
Essay Verstandelijk beperkt
Niet alle artsen snapten dat het bij Manuel net even anders moest...

Dat er bij het Landelijke allerknapsten...iets niet wordt gesnapt...kan ik me echt niet voorstellen...wel dat ze tegenkomen...al snappen ze het...het vervolg ervoor is wegbezuinigd...

(Dat denk ik er heimelijk dus van...ze komen dagelijks steeds meer tegen...wat is er nu weer weg bezuinigd...
Laat ik het zo zeggen...
vanaf...Wie is van Hout...
(Dat kwam er in de toen Politiek erg goed uit...om de patienten terug naar af te brengen...en de Instellingen
te gaan sluiten...(want lid zijn van de nieuwe EU...kan goed en best en aardig zijn...maar het lidmaatschap in ontiegelijk te duur...
bovenop onze den Haag Politieke zaken...werd al zo ...te duur...)

Bij Wie is van Hout...is een goed empatisch luisterend oor al genoeg...
ze de patienten kunnen dus gewoon allemaal terug naar huis...van tig in de tigs Medische Instellingen...
Van A tm B...tm Z...werden gesloten...

maw Ik kan niet geloven...dat Huisartsen iets niet snappen...vooral als je ...die verhalen uitleg leest...er over...
en dat is toch wat anders...
niet snappen...of ...al die Instellingen voorzieningen te missen...Van A tm B...tm Z...tm in de Thuiszorg aan toe...
waar die klanten voorheen ...als recept advies...naar toe verdwenen...voor een korte poos...of langer of lang of voor altijd...
wel
in dat aparte typische gat...kwam er een nieuwe Artsen opleiding voor...

maw Ik kan niet geloven...dat Huisartsen iets niet snappen...vooral als je ...die verhalen uitleg leest...er over...
en dat is toch wat anders...
niet snappen...of ...al die Instellingen voorzieningen te missen...Van A tm B...tm Z...

Vroeger had je ook ...A tm B tm Z Verpleegkundigen...
het onderwerp nu is...Z...en de ervoor betreffende Instellingen...ipv die zijn weg bezuiningd...ook die B Verpleegkundige...

en komt nu een top dure Arts aanzetten...om iets wat die Huisartsen niet snappen...en dan gaat het over
Huis en tuin en Keuken dingen...bij verstandelijke Beperkten...
die zijn weg bezuiningd... die Z Verpleegkundige...
en dito de nodige ervoor Instellingen...
en komt nu... een top dure Arts aanzetten...om iets... wat heet...wat die Huisartsen niet snappen...en dan gaat het over
Huis en tuin en Keuken dingen...bij verstandelijke Beperkten...

bv Iets moet voor het douchen of juist pas erna...

maw Ik kan niet geloven...dat Huisartsen iets niet snappen...vooral als je ...die verhalen uitleg leest...er over...
en dat is toch wat anders...
niet snappen...om ...al die Instellingen voorzieningen te missen...Van A tm B...tm Z...
Vroeger had je ook ...A tm B tm Z Verpleegkundigen...
het onderwerp nu is...Z...en de ervoor betreffende Instellingen...ipv die zijn weg bezuiningd...ook die Z Verpleegkundige...

Nog is...
maw Ik kan niet geloven...dat Huisartsen iets niet snappen...vooral als je ...die verhalen uitleg leest...er over...
en dat is toch wat anders...als het is Weg bezuinigd...maar wat moet een andere ervoor apart opgeleid Top dure Arts...er dan mee?
Dingen aanhoren en uitleggen...waarvoor men eerst... die Z-Verpleegkundigen voor had...(Die duizend keer goedkoper was)

Na die krant...Ik zat dat ...Tijdschrift... verder te lezen...Huisartsen en Wetenschap...
Behandeling van kinderen met chronische buikklachten ...mi lijden daar ook veel Volwassen Mensen aan...

Mijn oudste zoon...had al jaren bepaalde buikklachten...wat met onderzoekingen niks aantoonde...
Nou had die laatst de Opleiding Personal Trainer gedaan...en zit die mij uit te leggen
'hoe de zenuwen lopen...die buikpijnen geven kan...vanaf de knieen...

Ik hoorde hem aan en zei ...dan moet je er toch wat mee...met dat weten...hoe die spieren en zenuwen lopen...
Ja maarrrrrrr...wat?

Nou ben ik dus niet ...zo'n top dure aparte Top Arts...voor de Huisartsen... wgs hunner niet snappen...maar...Ik zei...ga is naar... de Manuele therapeut...die draaien ergens...aan de knieen...en weg is de pijn...
in de buik...

Ook die Personal Trainers... leren hoe alle spieren en zenuwen gaan...maar het denken blokt...ze weten de tips niet...om
het op te lossen...
als er bv een zenuwenbaan of samen met de spierbaan...door wat dan ook...bv te zwaar getild
en een knie draai heeft gemaakt...dan ligt die zenuwbaan uit de gewone baan ...en van alles kan drukken op die zenuwen baan...
Dus moet die spier en met zenuw baan ...gedraaid...terug gedraaid...
want die kan geven... gigantische buikklachten aanvallen ...en toch niks medisch aantoonbaars aan geven...

Hoe weet jij dat...vroeg mijn zoon...Ik?
Eh...Mijn DJ deed aan hardlopen... met de hond aan de riem...ging altijd goed...maar op een dag...
DJ liep de route is anders... en wel rechtdoor...de Hond holde harddoor keihard door...naar rechts...
een zwaar kreupelende... met zware pijnen DJ had ik opeens...in huis...

Het leek op een Hernia...Hij moest 6 weken plat...en na die 6 weken nog is 6 weken...de zware pijnen bleven...
Hij al die tijd...in huis en van het werk...afwezig...met de dingen die hij altijd deed...
Als ik
met mijn platte hand er langs ging...zei ik...Het is geen Hernia...maar ik mis de kennis ...wat het wel is...

Maanden kreunen en gepiep en gejammer...met elke beweging...aangehoord...
Er kwam een Manuele therapeut...in de Huisartsen post...in de wijk...Ik zei tegen m ijn DJ...vraag de Huisarts of
je daar naar toe mag...
Dat mocht...

Ik wist helemaal niks over Manuele therapie...maar m'n intuitie zei me...daar moet DJ naar toe...

Alles werd gemeten op z'n lijf...en toen begon die Manuele therapeut...aan DJ zijn knieen te draaien...en
opeens was alle pijn weg...(Net toveren)
en bleef weg!!! (Na maanden plat...)...2 Dagen later ...vanaf dat...was die weer op het werk...

Ik was dus niet ...die topdure aparte Arts voor de Huisarts...maar toch ...via mij kwam de tip...Ik zei tegen mijn DJ...vraag je Huisarts of
je daar naar toe mag...
Dat mocht..

Het kan een hernia lijken...maar ook...Zo'n zenuwbaan... kan met een spierbaan mee... uit de route geslingerd worden...
via sport... en spel... en via zwaar werk etc. en grandiose pijnen geven...

Huis tuin en Keuken kwalen... noem ik dat...maar ...als de vervolg tip... er niet is... of nog niet...
of niet meer ...wgs weg bezuinigd...zou ik niet durven beweren...dat een Huisarts iets niet snapt...

In mijn ogen ...is er in het land...van alles mis gegaan...vanaf ...Wie is van Hout...

Een klant/patient door verwijzen naar het enige juiste...is er steeds vaker er niet bij...want het is
weg bezuinigd...Net als de ...Z Verpleegkundigen...en de betreffende Instellingen...

Tegenwoordig... komt dat allemaal op de Politie af...in de Wijken....
en die zit al snel... met hetzelfde...(niet dat ze dan...iets niet snappen...maar...)...de enige juiste doorverwijzing...is weg bezuinigd...(dus blijven... die wijken... ermee zitten)

en er zijn dan altijd mensen ...die twijfelen aan het verstand...van de Politie...van de Huisartsen...van etc.
Nou ja dat viel me op
in dat artikel...in Trouw...Essay Verstandelijk beperkt
Niet alle artsen snapten dat het bij Manuel net even anders moest...

Typisch ik weer...geloof niet... dat lands aller knapsten ...iets niet snappen...

maar waar lopen die tegen aan...mag maar 5 of 10 minuten praten met de klanten secu patienten...terwijl
men voor Manuel ...nodig is...een Z Verpleegkundige aan huis...of in de Instelling...en de simpelste dingen eruit sluist...
voor en na het douchen...bv...voor en tijdens en na het eten bv...voor of tijdens bewegen etc.

maw In feite is het...ieder zijn of haar vak...
Typisch ik weer...geloof niet ...dat lands aller knapsten... iets niet snappen...
maar waar lopen die tegen aan...mag maar 5 of 10 minuten praten met de klanten secu patienten...terwijl
men voor Manuel ...nodig is...een poosje een 24 uurs...Z Verpleegkundige aan huis...
Een Wat?
Een Z-Verpleegkundige...Nooit van gehoord...dus sturen ze... die Manuel naar die andere topdure arts...die meer
snapt ...dan de Eigen Huisarts...???

maw In feite is het...ieder zijn of haar vak...
Typisch ik weer...geloof niet ...dat lands aller knapsten... iets niet snappen...maar wel tegen een muur aanlopen...

Een Huisarts...mag maar 5 of 10 minuten praten met de klanten secu patienten...terwijl
men voor Manuel ...nodig is...een poosje een 24 uurs...Z Verpleegkundige aan huis...

Een Wat?

Een Z-Verpleegkundige...Nooit van gehoord...dus sturen ze... die Manuel naar... die andere topdure arts...(die er schijnbaar... langer mee kletsen mag ...van de Zorgverzekeraars?)
en daardoor... meer
snapt ...(van het douche gebeurens en zo wat)...en daardoor... meer snapt...dan eh...Manuels...Eigen Huisarts...???

Fijne dag verder
https://www.youtube.com/watch?v=7JmprpRIsEY
Gr van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 07 okt 2023, 03:32

Kieren... :)

(Een dag later...
En wat lees ik net...bij de NOS...

Onderzoek bevestigt: mensen duizenden jaren eerder dan gedacht in Noord-Amerika

Bevestigt...met een...t...

LT) :roll:

Ik zie het altijd zo...een werkwoord beweegt...waar die zich ook bevindt in korte of lange zinnen...zet de zin vragende...het werkwoord (beweegt) en komt dan... altijd... vooraan te staan...

Terug naar de feitelijke zin...
Moet behandeld met...Het Kofschip...
is er geen...je en jij en ik voor en achter het ww... dan komt er een...t...achter...

Bevestigen ...is best een moeilijke...lijkt van zichzelf al zo'n voltooid deelwoord...woorden met Ge en Be ed.

Om te ontdekken wat het werkwoord in een zin is...Nogmaals de tip is...zet de zin met vraagteken???
dan beweegt het werkwoord naar vooraan de zin...

Terug naar de feitelijke zin...
Het werkwoord...Moet behandeld met...Het Kofschip...
is er geen...je en jij en ik voor en achter het ww...Bevestigen...Bevestig... dan komt er
een...t...achter...Bevestigt...

Onderzoek bevestigt:
Bevestigt onderzoek?

Terug naar de feitelijke zin...
Het werkwoord..
is er geen...je en jij en ik voor en achter het ww...Bevestigen...Bevestig... dan komt er
een...t...achter...Bevestigt...

Bevestigen ...is best een moeilijke...lijkt van zichzelf al ...zo'n voltooid deelwoord...woorden met Ge en Be ed.
(Zoals gisteren als vb)...Vaak zie je dat ...met een...d...staan ...terwijl het met een...t... moet!!!

(Om te ontdekken wat het werkwoord in een korte of lange zin is...
In de TT tijd...Onthou dat... het werkwoord... te bewegen is...)(Door de zin...vragende ...te gaan stellen)
Het werkwoord...komt dan vooraan te staan...
Terug naar de feitelijke zin...Het (gevonden) werkwoord...Moet bekeken ...op Ik en Je en Jij...is dat er niet...dan komt er een...t...achter...

Heb jij...Jij Hebt...(Die dingen dus...)
LT) :roll:

Ik ben niet een talen wonder hoor...maar in mijn jeugd ...luisterde ik wel erg goed...wat de Leraren uitlegden...
soms was er eentje bij...die handige tipjes gaf...bv met Taal...

wonderlijk was
dat er later...altijd een docent of anderen...iets fout rekende...waarvan ik wist...ik heb het goed...
hele discussies...gehad ermee...

Nog zo eentje...
Er is verschil tussen je...en jij...en jouw...
omtrent wel of geen ...t.....
Jouw Vader en jouw Moeder en jouw Broer en jouw Zus ,,,jouw school ...jouw boek...etc...geeft altijd een...t...
Maar...heb je...en... heb jij... dus niet...

wonderlijk was
dat er later...altijd een docent of anderen...ook in beroepsopleidingen ed...iets fout rekende...rondom bv...jouw...waarvan ik wist...ik heb het goed...
hele discussies...gehad ermee...(Na een zesde docent ...erbij gehaald...die wist het ook...er moet...een t...achter...)!!!

LT) :roll:

Na de Herseninfarct gehad...was niet alleen iets mis met schrijven en typen...ook met de grammatica kennis ed.
Maar alengs...komt het weer terug...de kennis omtrent...

In mijn jeugd ...luisterde ik wel erg goed...wat de Leraren uitlegden...
soms was er eentje bij...die handige tipjes gaf...bv met Taal...

LT) :roll:
_____________________________________________________

Ik las dit...

Sweet Dreams: au, wat waren ‘we’ vreselijke eikels tijdens het koloniale tijdperk

mi Waren allen nog eikels...Als wie dan ook...het terretorium van Inlanders binnen kwam...kregen die
een pijl op zich af...of kwamen in de hete kook pan...mi Eeuwen en eeuwen en eeuwen...Waren allen nog eikels...
het eikelt maar door...
allen die een oorlog beginnen...en ook dat kan je ...bij elk ras type tegen komen...

Sweet Dreams: au, wat waren ‘we’ vreselijke eikels tijdens het koloniale tijdperk
Ik bedoel ...wat bedoelt die met....we...

In 70 jaren 4 miljard mensen erbij gemaakt...Ik schreef welis...Hoe meer mensen men maakt...wil niet zeggen...dat het menselijke ras ...er beter voor komt te staan ...ervan...
Vooral waar ...uit en thuis...de opvoeding uitblijft...Het verdubbelt zich alleen maar ervan...

Vooral met de opleiding ...van hoog tm laag...tot soldaat...lijkt het...bij de meeste landen...nog steeds
alle opvoeding te missen...
als in feite alleen... de bedoeling...landje pik is....nog steeds...stelen en roven en verkrachten en martelen en doden ze en vernielen er op los...

Zelfs met de beste opvoeding thuis gehad...opeens alle remmen los...Daar is toch iets heel eigenaardigs aan...
Zelfs onder het mom van...
Naast miljoenen primitief...kwam erbij...onder het mom bv van een Godsdienst...dat alles te gaan doen...
nog steeds...stelen en roven en verkrachten en martelen en doden ze en vernielen er op los...
of
onder het mom van...wordt er gigantisch gestolen...van de Burgerij...
Dus
hoe meer men ...mensen erbij maakt...zegt niet dat... de mensheid... er beter op wordt...
Sweet Dreams: au, wat waren ‘we’ vreselijke eikels tijdens het koloniale tijdperk
Ik bedoel ...wat bedoelt ...die ...met....we...
Of
Gaat het om de Gedekte...die ene en die paar en wat circuitjes...tijdens het koloniale tijdperk

met...we...bedoelt die...ene wel...wij allemaal!!!

mi Als ...we...dan toch allemaal...zo slecht als een deur wordt beduid...dat is pas linke soep...
en mi een zeer gevaarlijke zin...

Hoe dat ook zij...dat ga ik... nu niet uitleggen...maar...wie het snappe ...snapt het...wel...

Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=h7qhWyBBEhI

Gr en Knf van LT) :roll:

Oja...Weet je wel...
Hoeveel ...scholingen ...we...er gebracht hebben...en huizen... en wegen... en Gezondheidszorg...en
lands structuur ed.
via Kerkenwerken en via Goede doelen werken...en via de staat etc.
Niet meer te tellen... tm in de miljarden gekost...aan daar...allemaal betaald ...
door dat...we...
en vaak ...nog steeds...
via Kerkenwerken en via Goede doelen werken...en via de staat etc. is
Het niet daar...dan wel hier er aan...Niet meer te tellen... tm in de miljarden gekost...aan daar...allemaal betaald ...
door dat...we...
en vaak ...nog steeds..

mi Als ...we...dan toch allemaal...zo slecht... als een deur wordt beduid...dat is pas linke soep...
en mi dat is...een zeer gevaarlijke zin...


https://www.youtube.com/watch?v=h7qhWyBBEhI
LT) :roll:

Ik bedoel ...wat bedoelt ...die ...met....we...(Hier en NU)
Of
Gaat het om de Gedekte...die ene en die paar en wat circuitjes...tijdens het koloniale tijdperk

met...we...bedoelt die...ene wel...wij allemaal!!!

Sinds zulkse zinnen...heten de zwarten goed en de witten slecht...
alsmaar neg over de witten...

Als dan toch alles stank voor dank is...

Dat zijn hele gevaarlijke type van zinnen...
(Want ...met dat...we...het is... de waarheid niet...)

(Maar hoe is het daar...zonder...de witten daar???)

Hoe dat ook zij...dat ga ik... nu niet uitleggen...maar...wie het snappe ...snapt het...zo ook wel...


LT) :roll:

____________________________________________________________

(Ik heb er zelf niks mee en ken ook niemand met wat er mee...)
Maar
In het ene artikel tm op TV...zegt men...De V sigaret... IS GEVAARLIJK...moet verboden ed ...ER werd EEN JONGEN...OPGENOMEN OM ZWARE ADEM TEKORTEN

EEN ANDER ARIKEL
De Corona velt zelfs kinderen...van 3 jaar en ouder...met adem te korten...

Om het ene artikel...mag niemand nog wat ermee...maar misschien was men... Corona test
bij die oudere jongen...vergeten te doen...(omdat er... gelijk werd uit gelegd ...waar die mee bezig was...hij rookte
met een V-sigaret...dan vergeten ze vaak de rest...)

EEN ANDER ARIKEL
De Corona velt zelfs kinderen...vanaf 3 jaar en ouder...niet bij allemaal...maar...kan geven ...met adem te korten...in de opnames...
(Zuurstof toe dienede behandeling is hetzelfde...) !!!

Nnnnou ja

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 08 okt 2023, 03:54

Rente... :)

(Burgemeester Sharon Dijksma van Utrecht sprak eerder ook al op de COP27 klimaattop in Sharm el-Sheikh, Egypte. © AP / Angeliek de Jonge
Dijksma benoemd in internationale adviesgroep: ‘Invloed uitoefenen op het allerhoogste niveau’
De Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma heeft een nieuwe functie. Bij de Verenigde Naties gaat zij zich samen met de burgemeesters van Londen, Parijs en New York bezig houden met betere samenwerking.

mi. Waarom... kiezen ze daarvoor mensen...die alles al hebben tm een lands Topbaan aan toe...
Burgemeesters hebben al zo'n... totale verantwoordelijklheids pakket...in eigen land...
Ik vind het ...een zware overdrijven de trap...er Burgemeesters voor uit te kiezen...

'mi Een Burger Ma of Burger Pa...heeft genoeg aan de eigen baan verantwoordeelijkheid...en moet zijn altijd paraat...in eigen gelederen...ipv
elders ergens rond te gaan hangen...dat ook een baan heet???

LT) :roll:

________________________________________________________________________________
Afbeelding

Wat ik zo'n zottigheid vind...tegenwoordig...(ook om te Zien)...als ik Politie zie...die er als... Kertbomen erbij lopen...met
alsmaar weer ...een nieuw pakketje...erbij...erop...

Wat doen ze...die beroeps mensen aan...om er zo...belachelijk (en na-geaapte idioterie van elders)...erbij...te laten lopen...???

Bepakt en beladen...Rammelderammel...En
wie dan ook...verwacht dan ervan... dat moet zo....achter die snelle boeven ...kunnen aan hollen???
Afbeelding

LT) :roll:

____________________________________________________________________________________________
INTERVIEW DIGITALE ZORG
‘Patiënten moeten recht krijgen op een digitaal consult’
D66 wil wettelijk regelen dat patiënten het recht krijgen op een digitale afspraak met een zorgverlener, in plaats van dat ze naar de praktijk moeten.

mi, Ik weet niet waar het over gaat...of ze met iets nieuws komen...dat D66 in verkiezingstijd
maar...
dat is allang gaande...
als wens van de Patienten zelf...Telefonisch of digitaal...als Consult afspraak...
(Je moet het natuurlijk wel zelf opperen...als Patient...ook of het kan...omtrent het bedoelde...consult...)
Of ipv te moeten komen ...als de oproep brieven komen...dat je op bepaalde datum moet komen...Telefonisch een afspraak maken...of het telefonisch kan...deed ik beslist alis...pas nog...van de week nog...gaf
geen enkel probleem!!!
Soms willen behandelaars hun patienten... in het echt weer is zien...de afspraken erna...over de verschillende onderzoeks uitslagen ed...kunnen dan vaak...als consult... weer Telefonisch...

LT) :roll:

________________________________________________________________________________________________


PROFIEL HISTORICUS GERARD AALDERS
Gerard Aalders ontdekte in 1996 dat prins Bernhard lid was geweest van de NSDAP, maar ‘de boodschapper werd zwartgemaakt’

mi
Bij elke Trouwerij van een Prinses met een Duitser...is alles al tot in den treure onderzocht...
Toen was het al bekend...
Dat die Prins B een Nazi kaart had...dat moesten ze hebben om te kunnen scholen en studeren...het overkwam ze
...dat ze zo genoteerd stonden...ze kozen dat niet zelf...(daarin had die Prins B ook gelijk...hij was er niet lid van geworden...het overkwam ze gewoon...door de staat...
(Net als bij ons een BSE Nr!!!)

Maar in 1936 zei Prins B het zelf op...de NSDAP
De oorlog was in 1940-1945
dus die Kaart...met een hetende oorlogsverleden (zoals sommige media het noemen)...heeft het ook al niks van doen...

mi Is alles toen ...voor elk trouwen...en om het Nederlandsschap te krijgen...zowel van Prins B als wel van Prins C...is tot in den treure onderzocht... en ook uitgelegd...Ik weet het nl nog!!!

Maar waarom die kaart niet is weg gegooid...mi...in vroegere tijden ...bewaarde men alles...aan ooit persoonlijke gegevens...Prive... school... study ...hobby's...gewonnen prijzen... staatszaken etc...in deze tijd ...gooit men van alles ...met gemak weg...wat niet meer gebruikt wordt...

Men bewaarde vroeger echt alles...Ik was laatst is wat aan het ruimen...in het huis archiefje... en vond dit...gekregen benzine bonnen...in de jaren 70
De OPEC-acties de overheid tot energiebeperkingen. In Nederland werd die winter een aantal autoloze zondagen afgekondigd van november 1973 tot en met januari 1974. De benzine werd bovendien gerantsoeneerd; autobezitters kregen benzinebonnen die ze bij het tanken zouden moeten inleveren...

mi Het bewaren van van alles....heeft mi hetzelfde nut...als dat van Foto albums...het sterkt het geheugen...Bij het zien ervan
zeg zo'n 1x of 2x per jaar ...kijkende in bv de archief bewaardoos...bewaar albums etc. Het geheugen houdt zo...de gegevens vast... van het toen gebeurens...maw men gooide vroeger nauwelijks tot niks wat weg...
in deze tijd ...gooit men van alles ...met gemak weg...wat niet meer gebruikt wordt...

(Ook met oa Kennis quizen handig...met de vraag...wanneer... was de gekregen benzine bonnen van de staat...???
in de jaren 70)Dan ratelt het gelijk in het hoofd...over die tijd...Opec...Den Uyl...etc. Ik weet het nog...
en dat
omdat men vroeger... toch minstens 1x a 2x per jaar... de oude bewaardoos in het huis archief in dook...ergens om...

Dat kon worden...1x per 10 jaar etc...is kijken in de oude bewaar doos...)
Ik was laatst bv is ...wat aan het ruimen...in het huis archiefje... en vond dit...gekregen benzine bonnen...in de jaren 70

(In mijn hoofd)
Opec...Den Uyl...begin jaren 70...Autoloze Zondag...Benzinebonnen...etc.
Wandelen en Fietsen en Rolschaatsen
(ons gezinnetje)... Met de Autoloze Zondag
met de Kinderen ...op een nabije Snelweg...Ik weet het nog...!!!

in deze tijd ...gooit men van alles ...met gemak weg...wat niet meer gebruikt wordt...met gevolg...bij erg veel mensen
is het geheugen...vergeleken met vroeger...tig in de tigs ...minder sterk...

LT) :roll:
__________________________________________________________________________

mi in plaats van aan die Waterzuiptafels...De Mosad...(en de Politici etc. )
kan ook beter weer...aan de gewone waar...net als toen ze...de Allerbeste ter Wereld was...!!!

LT) :roll:

Fijne dag allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ
Gr en Knf van LT)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 09 okt 2023, 04:56

Enter... :)

(Ik las dit...

Hamas kwam zaterdag nieuw ‘wisselgeld’ ophalen in Israël
Kitty Herweijer schrijft drie keer per week over wat haar bezighoudt.)

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

LT) :roll:

Wat me opvalt...ze leggen nooit uit...DAT ER... MEMIGE VREDESOVERLEG IS GEWEEST
Zelfs ...op het hoogste niveau ...tm
Nobelpijs voor de Vrede...aan toe...

Dan gingen de grenzen weer open...tussen het ene en het andere...
en toen
en dan
begonnen de bommen weer ...op de Schoolbussen en op de Markten in Israel...
tm het werd te erg...dus werd de Gazagrens weer gesloten...
dan nog kwamen er bommen nog steeds...in Israel...
die gingen daar... een muur bouwen...tussen dit en dat...

Ze leggen niet uit
ten nadelen van... alle gewone bevolking daar in de Gaza...verpestte Hamas het ...voor het eigen volk ...alsmaar weer...
en ...nog steeds...

Nou ja
dat viel me ook op...ook tijdens Nieuwsuur...Ze leggen ...de oorzaken ...niet uit...over de bezetting...van de Gaza...en
stellen daarover...geen ene vraag...aan die 2de man van de palestijnen...

Dus maken ze ...Israel steeds... de oorzaak ervan...van de evt Terroristische daden...op Israel...

Ik las dit...Vandaag...in een NL Media krant...(mi...onlogische reacties...op het gebeurde...dit weekend)

Hamas kwam zaterdag nieuw ‘wisselgeld’ ophalen in Israël
Kitty Herweijer schrijft drie keer per week over wat haar bezighoudt.)

Nnnnou ja
Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

Gr en Knf van LT)
LT) :roll:

__________________________________________________________________________________

mi
Weer zo'n moeilijke...

Ik las dit...


REPORTA­GE
Waar was het leger? ‘Kunnen we er nog op vertrouwen dat de regering ons beschermt?’

mi Als je de zin vragende zet...komt het werkwoord naar voren
of
is al vooraan...

mi is ...Kunnen... het werkwoord...
dan is hiero beschermt... een voltooid deelwoord...dan is beschermd ...met een ...d...

(Schreef ik pas nog...beschermen ...is een heel moeilijk woord...met het is...beschermt of beschermd...)

mi Je kan de zin ook delen...
bv
Waar is het leger?
Kunnen we er nog op vertrouwen
Dat de Regering ons beschermd

Dat laatste zinnetje vragende stellen...dan komt beschermd niet vooraan...maar blijft dat...vooraan...
maw
Beschermd is hiero een voltooid deelwoord...moet met een ...D...!!!

Eigenlijk is in die hele lange zin...beschermd... het voltooid deelwoord...
die hele lange zin...al vragende...

REPORTA­GE
Waar was het leger? ‘Kunnen we er nog op vertrouwen dat de regering ons beschermt?’

mi...Als we het woordje ...dat... gaan weg laten...dan is beschermt ...met een...t..
een woordje weg moffelen...het woordje...dat...om er een tt tijd zin ...uit te krijgen...

Misschien ...weten Letterkundigen ...dat...of dat mag...woordjes uit een zin te laten...???
Het woordje...dat...weg moffelen...

Waar is het Leger?
Kunnen we er nog op vertrouwen?
Beschermt de Regering ons?

(in de feitelijke zin...is het ...Dat de regering ons beschermd?)
(Dan komt het werkwoord niet vooraan met beschermd...dan is beschermd niet het werkwoord...
maar wel...als je ...het woordje...Dat... gaat weg moffelen...)

Misschien ...weten Letterkundigen ...dat...of dat mag...woordjes ...uit een zin te laten...???

(Na de klacht...in de vt...) Het woordje...dat...weg moffelen...om het zo...in de tt tijd...te krijgen...
Beschermt de regering ons?

mi is Kunnen ...het tt tijd werkwoord...en is beschermd...een voltooid deelwoord...
(om het derde deel van die ene zin...nog harder in het Hier en Nu te krijgen...laten ze het woordje dat weg...in de
vragende vorm...In de vragende vorm komt het werkwoord naar voren...

Nou ja zo zit ik vaak met taal te klooien...zo de hele zin er staat...is beschermd een voltooid deelwoord...
en moet het met een ...d...
Ga je ermee rommelen ...mee sjoemelen...door een woord weg te laten ...om het alsnog in de tt trachten te krijgen...
Misschien ...weten Letterkundigen ...dat...of dat mag...woordjes ...het woordje...Dat...uit een zin weg te laten...???

The Question is met Beschermd...dus...
met Dat...is...het ...met een ...D
of Zonder het woordje...Dat...is het ...Beschermt...met een...t...

REPORTA­GE
Waar was het leger? ‘Kunnen we er nog op vertrouwen dat de regering ons beschermd?’
Waar was het leger? ‘Kunnen we er nog op vertrouwen dat de regering ons beschermt?’

‘Kunnen we er nog op vertrouwen dat de regering ons beschermd?’
‘Kunnen we er nog op vertrouwen dat de regering ons beschermt?’

‘Kunnen we er nog op vertrouwen dat de regering ons
beschermd?’
mi Was...De Mosad...de allerbeste ter wereld...ooit...

In de tt tijd...
Nou ja...als niemand het weet...dan weet ik het ook niet...zolang die zin...in de vt staat...
mi mooi in de vt laten staan...want toen was...
De Mosad...de allerbeste ter wereld...ooit...

(Sinds in de tt tijd...al die waterzuiptafels...dan weet niemand dit
snuif...doorzuip...pillen gebei...alles mag...behalve een sigaar???
daar komt niks goeds van...

mi mooi ...in die hele zin...in de vt laten staan...die zin...want toen was...
Rabin werd minister-president en Shimon Peres zijn minister van defensie en vicepremier. Samen gaven zij leiding aan de operatie Entebbe, ter bevrijding van Israëlische gijzelaars in Oeganda

De Mosad...(met of zonder in beeld...Met gewone waar)...was de allerbeste ter wereld...ooit...
https://www.google.nl/search?q=rabin%20 ... 63&bih=531


Nnnnou ja zo kan die wel weer...
LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 09 okt 2023, 17:55

Termen... :)

(Ik las dit...

Trouw-Formule 1
Verstappen wéér wereldkampioen. Fantastisch, maar is dat wel goed voor de sport?

mi.
Typisch weer zo'n vb...waar de meeste...Pesterijen op scholen mee begint...

Omdat er eentje...de beste is...zo niet de allerbeste is...en de hele rest dat niet is...

Je ziet het altijd weer doen...als ze in een vakmacht positie komen op het werk...
Nederland won alweer het WK met schaatsten...en dat is slecht voor de Sport...

Daar beginnen ze mee...en dan heet het ...te saai...en dan heet het...dat gaat...TV kijkers kosten...
als steeds die ene het wint...

Tegenwoordig veel van de rest... kakelt het met vakmacht positie...klakkeloos na...vanaf die ene of die paar...de winnaars in negatief daglicht zetten...(Net als met de allerbeste producten...in negatief daglicht zetten....tm niks mag...ook geen Sigaar etc.)
Als het maar gaat...over de ...doorzuipers...en snuivers en hardrugs ea pillengebruikers
daar kunnen ze ...alsmaar over door schrijven...en in beeld al het andere weg beantieen...

Hoe dat ook zij...Ik las is...de uitkomsten van Wetenschappelijkonderzoek...moet tegenwoordig wel
uitpakken...zoals de betalende sponsor wilt dat het uitpakt...een jaar of wat jaren of altijd...goed onder de pannen...
omdat de sponsor het allemaal betaald...maar alzzo krijgt een land...corupten...
Sommige mensen zijn
van zichzelf corrupt...zijn zelf...veel belangrijker...als die ene of die paar besten tm sowieso de allerbesten weg geschreven zijn...

Al je erop let...je ziet het ze altijd weer doen...
eentje is steeds de allerbeste...dat gaan ze negatief in beeld brengen...

Ik schreef welis...als het een voetbalclub is...Alla(h) daar hebben we er velen van ...in hetzelfde land...
de allerbeste club geneerd in alle ere's e voila een andere club krijgt meer de kans...

Maar stel ...we hebben er maar eentje van...
bv met de Formule 1
De beste zo niet de allerbeste is er eentje van ons...van ons land...

en toen...
daar komen ze weer aan...de pesters van de schoolbnken...maar dan in een vakmacht positie beland...
Alsmaar negatief gaan schrijven...over die ene...wat saai alweer won die ene het...dat gaat kijkers kosten...

(Terwijl ik juist denk...er komen juist steeds meer kijkers bij...ook op de Sportwedstrijd banen zelf...
steeds meer...oraje kledij oranje vlaggen etc. oranje gejuig...)
Wat lulkult die sport verslaggever toch???
in een vakmacht positie beland...
Alsmaar negatief gaan schrijven...over die ene...wat saai ...alweer won die ene het...dat gaat kijkers kosten...

Blijft vaak over...Hoe snel zijn de meeste Nederlanders te bemanipuleren...
en hoe snel de NL TV Zenders bazen???
maw
Hoe snel zijn ze allemaal...aan de waterzuiptafels...in beeld op TV...

Die dingen ging ik na WO2 me afvragen...hoe kon Nederland zo snel zoveel...NSB'ers hebben???
mi door wereld besten zo niet de allerbesten...werlds meest intelligenste ras type...tm voor de Nobelprijzen aan toe...dat ...te gaan af kraken...
Hoe snel zijn die ...het gevaar...voor werelds allerbesten?
waar men inmiddels allemaal en overal geschoold is...gestudeerd heeft...Onderzoekingen doet...en prijzen ermee winnen...
Het werd schijnbaar... nog te eng...een Jood...de Nobelprijs te gaan geven...werd het...
anders kwamen de snel gebemanipuleerden gehypnotiseerden...met tegen acties...via de Modernste Media methodes...
maw
Het moeten Vrouwen zijn en inmiddels liefst geen Witte...Vrouw en Zwart...werd gebemanipuleerd...de mode trent...
anders heet het alweer
Oude WITTE MANNEN...of Witte mannen...maken de dienst uit...

Ik keek gisteren even zappende TV...een Surinaamse kwam naar Nederland...naar een eeuwen altijd wit ras land...wat haar het meest verbaasde
alle therapeuten waren wit...en dat in Negatieve zin...

maw Je kan het overal mee opmerken...Wie de pesters zijn...wie de racismes brengt...wie een blanke witte niks meer
gunt...dat moet allemaal...zwart zijn...
en hup...de meeste reclames...werden gemaakt iov...of ze voor het Surinaamse land gemaakt zijn...
ze keerden het gewoon om...
was het eerst...80% of minder aan zwarten in de reclames...
dat werd 80% of mee zwarten in de reclames...in een van oorsprong eeuwen oud blank ras land...tm
in de jaren 70...vorige eeuw...

In Suriname kwam een zwarte Regering...en toen?
De helft van het van oorsprong zwarte volk vluchtte naar een ...eeuwen oud wit blank ras land...en gingen daar aangekomen kankeren over het feit
dat hiero de bazen allemaal witten zijn...in welk slecht land... zijn ze dan wel niet ...gekomen???

Dat werd negatief lulkullen over de Witte oude mannen...
die overal de baas waren...
Inmiddels gebruiken ze het...te pas en veel te onpas...alweer een witte won het...geleerd van de vrouwen emancipatie...alsmaar door blijven zeggen...datr er geen Vrouwen de bazen in bedrijven zijn en in Instellingen en met de Prijzen etc.
Laatst las ik een doorgeschoten zwarte meid...bij Tiktok...Die witte meid moet haar bek houden...
en dat gaat dan over...bewoners ...over elkaar...in ons land...
dat Racismes aan het kweken is...en die dat doen...tweespalt aan het creeren is...tussen witten en zwarten...
(Als dank...dat je ze hebt binnen gelaten...
gegeven hebt Bijstands uitkering en een huis en scholingen en medische zorg tm een pensioen...en zo meer...
dat zou ze...in dat hetende zwarte Regeringsland...nooit gelukt zijn...

Je kan het overL ZIEN...OF LEZEN...Hoe snel... iets anders afgebrand mag...je moet ahw vooral niet de beste sowieso niet de allerbeste zijn...
dan wordt die sport...heet dat...te saai...en gaan bezoekers en tv kijkers erbij weg blijven...
Vaak zie je dan steeds meer...negatief over de besten kletsen gaan...of al helemaal over de allerbeste...
en daar hebben we bij formule 1 maar eentje van...
Terwijl
in het land ervoor de enthousiasme stijgt...komen de vroegere gelijkende schoolpesters er weer aan...
die ene mag afgebrand...mag kapot geluld...dat maakt het voor zichzelf...minder saai...
steeds minder saaier... want een volgende vindt alweer een Witte won dat...niet mooi...
de witte Mannen worden afgekraakt...waarom zijn die alsmaar in beeld...en niet eh zij zelf...en/of hun zwarte ras type...

Half Afrika kwam er om naar nederland...naar een eeuwen oud wit land...daar kan je als zwarte topvoetballer worden...met massa;s komen de jongere mannen vooral erop af...of ze zeggen...je kan in Nederland Dokter worden...als
er goede doelen in Afrika komen...vanuit de hetende witte landen...
Ze willen allemaal...Voetballer of Dokter worden...sindsdien is half Afrika en half Suriname ed al in het Westen van Europa...
en ja hoor...je kan er zelfs...de formile 1 winnen...met een bruine huidskleur...
maar op een dag...wint een hetende witte het...
en alweer en 10x achter elkaar...
en daar komt het aan...
de pesters van de schoolbnken...maar dan... in een vakmacht positie beland...
Alsmaar negatief gaan schrijven...over die ene...wat saai ...alweer won die ene het...dat gaat kijkers kosten...

Nou ja ik type het nu ook maar een beetje sumier...maar in het verleden...zag je menige wereld toppers
richting de afgang op aan...vanaf neg commentaar op ze...
Het doet wat in de geest van mensen
negatief cretiek....

Je hebt Koningshuizen die zeggen dan tegen elkaar...alleen familie telt...luister niet naar de rest
lees het zelfs niet...die bladen en kranten...
(Maar ook in elke familie
zit een schoolpester in...die de ander helemaal niks gunt...Jaloezie viert snel hoogtij...

Mij zou het niks kunnen schelen zelfs...of de therapeut ...welke huidskleurt dan ook heeft...
men is goed in het vak...of niet...of nog niet...jongeren moeten nog veel leren...dus daar is met gemak
critiek op te geven...
Maar hoe zit het met de Oude Witte Mannen...die allemaal de dienst uit maken heet het vlgs de zwarten...
die uit zichzelf...naar een eeuwenoud wit ras land gevlucht is...

Alweer een oude witte man wint de nobelprijs...las ik ergens...
Maar mi zijn het meestal Middelbaren...en er kwamen steeds meer Vrouwen bij en ook meer Zwarten erbij...
Wat een opgefokte gezeikzeur weer...
met die anties...met die anties wit...
(Ik denk dan altijd ...Lazer daan terug waar je oorspronkelenmd vandaan kwam...moet je kijken
hoe het... met de zwarte regiems daar toe gaat...bv in dat Afrika...Hoe anties die... naar het Westen doen...omdat de helft ...van hun volk al naar een Eeuwenoude wit Westers...ras land...gevlucht is...dan gaan ze... Rusland hevig prijzen
dan lijkt... het westen slecht...
De vroegere school pesters...je haalt ze er best vaak ...er zo eruit...
ze kunnen niet tegen... de besten...laat staan tegen swerelds allerbesten...
Of heb ik het ...nu weer over... de Nobelprijzen...

Je moet als Jood zijnde sinds eh...ook weer niet de besten laat staan de allerbeste zijn...
en al helemaal niet wit ...(Het Joodse Ras in van Nature Wit...)
en al helemaal geen man en al helemaal niet oud...

Ik denk dat de lijn vanaf Israel...Armenie...tm noord Afrika het witte ras ontstaan is...

Typisch geval van eng...In de eeuwen met Godsdienst oorlogen...werden vooral de Joden massaal
een kopje kleiner gemaakt...of ze moesten te plekke Moslim worden...veel Moslims...zie er erg Joods eruit...
en zeikzeuren tegen over het Joodse ras...over de witten...(Om hun eigen onuitspreekbare namen voor de
Europenanen...noemen ze zichzelf ook zwarten...
met een wit gedoekt koppie...dat hebben ze nkiet eens door...dat ze er zelf wit uit zien...natuurlijk niet met
arbeid in de hete zon...maar eenmaal uit de zon...je kan er ahw de van oorsprong...Joden... zo eruit vissen...
In die hele Arabische wereld...
in die hele Moslim wereld...
(Geinig vind ik dat...om te Zien...)
met andere types Godsdiensten hetzelfde...Soefies kwamen uit India...zijn van oorsprong...Hindoes...!!!
Maar ze heten Moslims...sinds eh...enne eh...
Net als die aparte Godsdienst van die Eus...van oorsprong...een zijtak van het Christelijke Geloof is...
maar ze heten Moslims...???


Nou ja mij maakt het geen ene bal wat uit...je gaat met ze om als je goed zijn aardig zijn...leuk zijn mee te werken is...ed.
Zo zie ik al vanaf Kindafaan elk type ras...en sex geaardheid en wat daan ook allemaal meer...
Hindoes kunnen verrekte lekker koken en zijn heel erg gast vrije mensen...
Ik bedoel maar...mij maakt het helemaal niks uit...wie de prijzen winnen...mits ze echt ...de allerbesten zijn en niet
om sex geaardheid...of om huidkleur ed geaardheid...te gaan behagen...
Ik weet bgewoon...ik kom er niet voor in aanmerking...dat geeft beslist rust...mooi om die tip te snappen...ipv
de eres ...met neres ...eruit te halen... van de allerbesten...

Een witte Prof bd
schreef laatst...allemaal witten zijn het...toen die in de medaille kast keek van het Boerhaave Instituut Museum...
(Dat vind ik een vb van...Heulen met de vijand...met de anties witten ...mee gaan doen...(tijdens WO 2 waren dat de NSBers!!!)
over de hoofden...van sWerelds Allerbesten...)met die te gaan...mee doen...met
Neren... in de Eres...

Nou ja ...ik begon deze type-oefening... over de Formule 1....

We hebben er maar eentje van...daar moeten we gewoon heel zuinig mee doen...en erg blij zijn... als die het goed
blijft doen... zo niet het allerbeste goed... blijft doen...
Niks saais aan ...met alweer onze Max bij de eerste 3 op het Podium...niks saais aan...met al 2 WK bereikt
en de derde komt er aan...is goed voor het hele land...als de geest positief staat...en niet met de anties zeikzeurders mee gaat doen...
(Doet me altijd aan WO 2 denken...
die toegenomen Waterzuiptafels op de NL TV...wat pas nog een feest was om naar te kijken...gezellig
een weekend waard om naar te kijken...
daar zap ik nu bij door...wezen...want zo was NL ook tijdens WO 2...zo massaal met niks mag...gebemanipuleerd...
vanaf 1 een paar etc.

Een leuk Kook programma bij de Commercielen...die mw liet ook is haar thuis leven op TV zien...
Ze maakte Tosties...
en heel Twitter sloeg op hol anties haar...Zo snel is men te bemanipuloeren te behypnotiseren...met tm niks mag...ook geen Sigaar...
(Taliban landen zijn zo ontstaan...wereld arme landen...ze mogen niks...alleen die ene en die paar en wat circuitjes...
gedekt en wel...mits ze in beeld...alleen Water drinken...)
(Ze blijken te chanteren...door de SchoolPesters...van vroeger...eng eigenlijk...Pas nog de gezelligste
Klets tafel...op TV...en nu de glazen water... staan al in het ronde klaar...Doet me altijd gelijk denken aan WO 2...)
De Geest... blijkt nog steeds slappe dingen...te zijn...bij erg veel mensen...of als ze te chanteren zijn...is het nog veel enger...als ze alles gaan doen...wat die ene of die paar willen...dat ze doen...net als vaak sponsors willen dat ze dat doen...als Wetenschappelijk hetende uitkomst...

Kortom ...het valt nog niet mee...niet mee te doen met ...de te bemanipulerende rest...daar
neem ik een lekkere Tostie op...en erna een lekker bakkie koffie met een Sigaretje erbij...
(Ergens hebben we de massale grote vergrijzing van nl!!!)

iK HEB HET NIET IN MIJN tv BOXJES...DUS...Even kijken...bij de MEDIA kRANTEN...
Verstappen en collega's puffen na in Qatar: 'Alsof je hele tijd in sauna zat'

MI...Max heeft gewonnen...Goed gedaan!!!
iK LAS...
NOS Sport
Vandaag,
Extreme hitte, chaos en weinig sfeer: WK-ontknoping leidt tot ergernis in F1-wereld

Waar is het FEEST????

Fijne avond allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=nskYndiHaA8

Gr en Knf van LT) :roll:

__________________________________________________________________________________________

WATER MAG NOOIT AFGESLOTEN...

De vermoeide dorstige verdedigers....komen dan ...met het zelfde...te zitten
160.000 reservisten...op pad....
als...het onschuldige VoLKSDEEL...en... de gewondenen...waar dan ook vandaan...

mi Als men... alle Humanitaire zaken eruit haalt...(extra dorst...in hete landen)
word je ...
of ben je...
net zo... erg...
als de hetende vijand!!!

(Ook voor de ...buitenstaande ...landen!!!)

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 10 okt 2023, 03:38

Mensen... :)

(Iemand vroeg me...Wat denk jij ...over de Veiligheidsdienst van Israel...Ik???
eh...eh...eh...

Ik denk dan gelijk aan ...in die dagen ging de USA naar Irak...
ze hadden niet eens door...dat vlak voor hun neus...de IS ontstond...
maw
\daar is wat mee...
iets niet door hebben...Werelds aller beste veiligheidswdienst was altijd vanaf na WO2 de Mosad...
als die ...Hier en Nu...iets niet door hadden...dan is er wat mee...

Ik schreef dit al wel vaker...
Hoe snel ze anderen baan na-apen....en wel...in die landen hebben mannen een baardje...een sikje ed
als ze dat zo massaal na-apen...dan valt het ze niet op...wat de vijand is...en wat die uitspoken tm vlak
voor hun snufferd...want ze hebben dezelfde baarden...
als ze hiero rond banjeren hebben ze het hier ook niet door...want steeds mee jongens en mannen ...aapten hun baard na...en als ze dezelfde baard hebben...gelijk het op...ons kent ons...
in een kortste tijd heeft ook ...half NLse mannen...tm op Tv ermee... een zelfde baard als eh...
Nog erger als ze een baard hebben als de Taliban...maw De IS of de Taliban...of Hamas...
Zie jij nog het verschil...met de NLse mannen met eh dat...
Die Amerikanen zagen het ook niet...op missie ...in oa Irak...Wat zien ze niet?
Teveel om op te noemen niet maar wel...herkenbaar de mannen met baarden...ons kent ons...O loop maar door met je zware gesjouw...aan spullenrijen ed.

Vroeger hielden dat soort gasten...een peuk in de hand...dat hield ze alert...hield ze wakker...op de dag en in de nacht...
maw Wat ik ervan vind?
Ach ik schreef het al vaker...als het zo door gaat ...mogen alleen mannen met baarden nog dansen...de rest mag niks...

Hoe dat ook zij...Op Tv ...iemand vertelde dat de Gaza een gesloten land gebied is...en toch kwamen die raketten ed er...
Een Mosad figuur zonder sjakkie...in de hand...kriebelt zichzelf is aan de eigen baard...en ziet hardwerkende
baard mensen lopen met zware pakketten...Loop maar door...
en neemt zelf de zoveelste slok water uit een flasje...

Ik schreef welis...het lichaam heeft wel water nodig...maar de hersenen heeft andere dingen nodig...
om alert te kunnen blijven...niks mis met 1 a 2 neutjes op z'n tijd daar stroomt het bloed goed van door...niks
mis met een bakkie koffie met een suikerklontje erbij in...suiker voedt de hersenen...nou ja ik ga alle chemie niet uitleggen...waarom men beter...alles kan drinken behalve alleen water...water nikst in de hersenen...
er zit niks in water...waar de hersenen om vraagt...met alleen water...met op wacht staan...de bloeddruk verlaagd...
staande slapen is dan ook wat...behalve met een sjakie in de hand...au...en men is weer alert...wat loopt
daar verderop te schuivelen...met grote pakketten?
Ach ik bedoel maar
waar niks mag...ook geen Sigaar etc...komt niks goeds van...maar als alles mag met de baard...dan wordt het
ouwe jongens krentenbrood gedrag...naar anderen toe...met baarden...en...geen peuk meer in de hand...het waarschuwende gevaar... is er niet meer...

Het lijkt wel erg simpel ...wat ik als redenens beschrijf...toch is het zo...het in slaap sukkelen blijft uit...men
kan er weer tegen...waar tegen...tegen dat klote werk...in de nachten...en/of het zware werk... ook op de dag...
waar men... uiterst alert... bij moet zijn...

Bepaalde rassen of Godsdiensten of cultuur ed hun mannen dareg een baard...of een sikbaardje...
Je kon ze daaraan herkennen...
maar als de (Westerse)...soldaten... in de wachtposten en veilkigheidsdiensten...dezelfde baarden hebben...(in deze tijd)...als de tegen partij...
en hun denkwerk... op te lage bloeddruk... gaat staan...om alleen water te hebben gezopen alsmaar...en de te korten
aan suikers in de hersenen...dan slaat het denkwerk niet aan...
(Heb ik het nog niet eens over...de pillen om wakker te blijven ed...of tussendoor een snelle snuifje...)
want waar niks mag...komt niks goeds van...
Maar een hele ...IS grote maqcht groep niet opgevallen...gecreeerd vlak voor hun neus...is ook de USA van deze tijd...
erg vaak zijn andere landen in de leer gegaan bij de usa...misschien ook de Mosad...kwamen terug met baard...
en geen sjakie meer in de hand...

Vele jaren terug...een VPRO docu...er gingen NL Politieagenten naar de usa ...om van hun te leren...
Zo lekker vlot ...met elkaar ons kent ons...vertelde een USA agent...wij gooien zo nu en dan ...harddrugs de straat op...
want hier gebeurt er zo weinig...dat ze dreigen met...het ons de baan gaat kosten...
In een mum ...hadden ze cellen op het bureau tekort...met de opgepakte burgers met gekochte wied en harddrugs...op
zak...Hoe snel dat gaat...waar niks mag...
Geen centemakke om de Ambtenaren te betalen in new York...werd het...de Burgermeester kondigde aan...een heel
anties roken pakket...
in een mum lagen de straten vol met Burgers...met over dosis aan toe...
maar de centen voor de Ambtenaren te kunnen betalen...waren snel binnen...
Ik bedoel niet alles is beter aan de overkant van de oceaan...
Aap je dat na...dan zie je ook de gevolgen ervan...
Net als de USA op missie in Irak...ze hadden compleet niks door...wat vlak voor hun neus...aan...IS... werd georganiseerd...
Daar lijkt de Hier en NU...Veiligheidsdienst...tm de Mosad van Israel ...ook op...ze hadden compleet niks door
wat Hamas ed ...tm vlak voor hun neus...aan het organiseren was...

De meeste Mannen... werden met baarden... met alleen aan de zuip ...van water...werd het er...
Eigenlijk
is het een chemie verhaal...
Wat het bakkie koffie doet ...met een scheutje melk en een suikerklontje...op het werk in de Pauzes...met
in de hand een sjakie...een sigaretje ...een klein sigaartje... een pijpje...dan kan men er weer tegen...
kan schelen een hoop...gespannen zenuwen...tm burning-outs...ed. dingen meer...
kan schelen massa's aan niks doenerijen aan fouten en missers etc...dat in de vele miljarden het land is gaan kosten...
Eigenlijk
is het een chemie verhaal...valt dus niet zomaar in ene effetjes te zeggen...wat ik van deze Mosad vind...
Maar ze zijn sowieso niet bij zichzelf gebleven...
waar ze swerlds allerbeste mee was...

Zie je bij veel top sporters ook vaak...ze hebben het allerbeste bereikt...en gaan dan naar elders...om te doen zo ze daar trainen...
en al snel... terug in eigen land...halen ze totaal die zelfde top niet meer...en zakken... af en zwaaien af...
Het gras is lang niet altijd ...aan de overkant... groener...

Eigenlijk
is het een chemie verhaal...valt dus niet zomaar in ene effetjes te zeggen...wat ik ...van deze Mosad vind...
Maar ze zijn mi...sowieso niet ...bij zichzelf gebleven...
waar ze swerlds allerbeste mee was...

Ik kan... de type-oefening ...nog wel veel en veel langer maken...om het uit te leggen...maar in feite heb ik het al uitgelegd...Om het nog korter te typen... Ze zijn mi...sowieso niet ...bij zichzelf gebleven...
waar ze swerlds allerbeste mee was...

En Politieke beslissers...die water en voedsel en electriciteit gaan afsluiten...in een landstrook met
2 miljoen Burgers...lijken me ook al niet goed meer bij de kop...Natuurlijk mag een land zich verdedigen...
maar als men ...hetzelfde of nog erger gaat doen... als de vijand doet...dat is pas erg eng...
Want
de gewone burgerij heeft met die hele Hamas en hun daden...niks van doen...juist om hun daden...is dat
eigen volk er...zelf al die tijd al ...de dupes...

Zeg vanaf...
de Grootste Vredes oplossing allertijden door Rabin en Arafat...
de grens kon weer geopend...Dat gaf ze de Nobelprijs!!!

en toen...kwamen weer de bommen op de schoolbussen en lop markten...in Israel...
vele doden gaf dat telkens...

De grens werd weer gedicht...Dank aan de Hamas...is dat...Palestijnen...
De gewone burgerij ...oa in Gaza...heeft met die hele Hamas en hun daden...niks van doen...juist om hun daden...van
hamas...is dat
eigen volk er...zelf al die tijd al ...de dupes...

Hoe dat ook zij...
de vraag was...wat ik van de Mosad vind hier en nu...
Ik???
Ik haalde alleen de schouders op en zei verder niks...ik mis er de woorden voor...om de chemie te gaan uit leggen...
denk nog altijd wel...
Voor het Westen...is de geestelijke opbouw vnl Joods Christelijk en Humanistisch...
als
daar een afbouw in zitten gaat...dat is pas link voor de Joden daar...
water etc. directe levens behoeftes van mens en van dieren...stop te ztten...waar komt dat nu weer vandaan?

maw
als ze niet bij zichzelf blijven...de Mossad secu de veiligheidsdienst er...dat is pas erg link...
want ook ...de rest van de wereld ...in deze electronische tijdperk...kijkt er naar...

maw dat zou mijn tip nooit zijn never...dat er geen water meer is...via de Staat...waar men de baas als bezetter speelt...
maw
als ze niet bij zichzelf blijven...(zoals het ze indertijd geleerd is...(...de Mossad secu de veiligheidsdienst er...dat is pas erg link...
want ook ...de rest van de wereld ...in deze electronische tijdperk...kijkt er naar...

En wat te zeggen van die massale 300.000 las ik net ergens...reservisten in dat hete land...om zonder water te komen zitten...in de strijd...
en meer dan de helft...van die geaonde reservisten... daar al aan dood gaan...

maw dat zou mijn tip nooit zijn never...dat er geen water meer is...via de Staat...waar men de baas als bezetter speelt...en een oorlog uit vecht...
maw
als ze ...niet bij zichzelf blijven...(...zoals het ze indertijd geleerd is...(...de Mossad secu de veiligheidsdienst er)
dat is pas erg link...
want ook ...de rest van de wereld ...in deze electronische tijdperk...kijkt er naar...

Komen met vragen er over etc.
zoals ook de eigen Burgerij er...Waar gaat het nog over?

Wat was ook alweer de vraag?
Oja...Wat vind ik... van de Mosad ...in deze tijd...Ik??? Van de wat???
Zijn die er nog???
En zo ja...de tip is...Blijf bij jezelf...en wel...Net als ...in dat toen...met de juiste ...chemie instelling
tm ...met een beetje...alerte...Au...in de hand...tm...Het Hart...op de juiste plaats...voor de goede zaak!!!

Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ
Gr en knf van LT) :roll:

_______________________________________________________

Wat is dit nu weer...????

liveblog
Witte Huis: geen hard bewijs dat Iran direct betrokken was bij aanval Hamas

mi...Op de NL TV vertelt ...zo'n Ajatolla figuur...uit Iran ...dat ze er wel een hand in hebben gehad...maar
dat weten ...wij al wel...maar...dat weten ze... in de usa nog niet...???

Wat is dat toch
met de Westerse Veiligheidsdiensten????

mi
Moeten ze eerst... hun baarden er weer af...en het er af houden!!! en
Moeten ze ...snel weer...aan de gewone waar...om te doen...waar ze swerelds ...allerbesten ...mee waren!!!

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 10 okt 2023, 12:03

Senseo... :)

(Daar stemt toch geen ...weldenkend Mens op...
uren dagen weken maanden met dit...zware intimidatie ding erop...op het leesvoer gebied...
https://www.metronieuws.nl/
Als ze zo slecht als een deur zijn...zonder...(weg met dat)...kruisje erop...Daar stemt toch geen ...weldenkend Mens op...


LT) :roll:

_________________________________________________________________________

Waar slaat dat op... tegenwoordig???
(Over swerelds... allerbeste...)

(Komen alle schoolpesters... van vroeger...in de Media kranten...in beeld met...eh...)

Neem deze...
REPORTAGE WK TURNEN
Vier keer goud bij de WK, maar ook Simone Biles ‘is niet perfect’

Waar slaat dat op... tegenwoordig???

LT) :roll:

_________________________________________________________________________________

(Ik tracht nog welis wat te snappen...

Neem deze...
ttps://www.trouw.nl/religie-filosofie/hooglera ... e-spannend
nee niet deze...maar deze...
als abonnee of abonneer direct om onbeperkt verder te lezen op trouw.nl en in de app.

36 maanden a 3,95 per week

Ik kom dan uit op...11.95 per maand...
onderaan staat echter...
Door mijn rekeningnummer in te vullen geef ik toestemming voor automatische incasso van 17,12 per maand.


Nou ja ik bedoel maar...Ik tracht dat gigantische stelende Nederland nog welis te snappen...want er is in allee eeuwen nog nooit zoveel gestolen ...uit de portemonaie van... de burgerij...

Ik tracht ook nog welis te snappen...vb als studenten een aflossing hebben staan...dan is mi de rente ervan bekend...
vanaf behandtekend...mi of het neg is of op nul staat of pos is...het rente getal...moet de hele aflossing dezelfde zijn...
alleen nieuwe contracten kunnen van andere rentes zijn...

(Nou ja zo denk ik er over hoor...)er moet betaald...afgelost... wat op de contracten staat...en behandtekend is...)Het mogen geen gesjoemel praktijken worden...nl...ten nadele voor de Klanten...Het moet betrouwbaar en evenwichtig en eerlijk zijn...alleen zo kunnen oa studenten...in harmonie de studie doen gaan...zonder alsmaar op hun plaat te gaan...door
finaciele wichelroedes bedrijven...in de vorm van oa de Staat...op die jongeren af...mi was de studyfinanciering weg doen... sowieso een vorm van Misdaad ...naar Kinderen toe...)
Als dat opgeheven wordt...via een ander Kabinet dan de vorigen...moet dat ook opgeheven worden....bij de bestaande...leningen...Nog gaande leningen...vanaf Kindertijd...Moet Opgeheven worden...vanaf...als de study finacering stopt en de jeugd...weer gewoon...study geld krijgt... via de staat...dan moeten de nog lopende leningen
(uit het ...kindermisdaad aangedane ...tijdperk...door de staat...(Door vorige kabinetten ze aangedaan)
gelijk meteen...gestopt worden...!!!)

Maar dan nog...elke nieuwe lening...waar dan ook voor...wat behandtekend is...met bepaalde rente...moet de hele
lenings aflossingstijd ...zo blijven...

Alleen nieuw gekochte producten ...nieuwe contracten ed... kunnen met de laatste rente stand...behandtekend worden...

Laat ik het zo typen...Als het dan toch (bij deze internet krant...)...over...Zingeving gaat...
in het leven...Zo denk ik er over...
Ook de financiele markt...Het moet betrouwbaar en evenwichtig en eerlijk zijn...
alleen zo kunnen oa Studenten...in Harmonie ...de studie doen gaan...zonder alsmaar... op hun plaat te gaan...door
financiele wichelroedes bedrijven...in de vorm van... oa... ook de Staat...op die jongeren af...op jonge volwassenen af...(tm er hangt een geur van...misdaad ...over...Lands Study Jongeren heen...in dit geval...via de Staat...dat niet te filmen is...)Dat moet is afgelopen zijn!!!
Als het dan toch...over Zingeving in het leven gaat...
Ook de Financiele markt...Het moet Betrouwbaar...en Evenwichtig... en Eerlijk zijn...Nog een vb
bij elke pin beurt wordt automatisch kosten dooe de bank afgetrokken op je bank...a 3 euro 75
(in Hollandse gulden munt...is dat 4x per maand...15 gulden om geld gepind...
Zo erg wordt er gestolen in Nederland sinds...eh enne eh...Nnnou Ja...)

Over zingeving in het leven gesproken...
mi...Het moet Betrouwbaar...Evenwichtig... en Eerlijk toe gaan...
(en niet alle slecht gedekt...van eh enne eh...
tm wat overkomt... de portemonaie van de Burgerij nu plots weer...en wat bij lands Studenten...en dan de vele miljarden laatst 22 milkjard een andere bank 30 miljard...winsten te lezen van Lands Banken...)en dat heeft geen enkele nut alleen maar voor de vette winsten van die ene en die paar en wat circuitjes...de rest mag verrekken in het land...
ipv
Over zingeving in het leven gesproken...
mi...Het moet Betrouwbaar...Evenwichtig... en Eerlijk ...toe gaan...
tm wat overkomt... de portemonaie van de Burgerij nu plots weer...en wat bij lands Studenten...
Het colectieve'
ingestorte ...tm bij het Burn-out afr...tm suicidaal aan toe...bij zoveel jongeren en jonge volwassenen zegt al genoeg...
er komt teveel...juist geen zingeving op ze af...maar alsmaar weer...lands dieven...met wat nu weer???

Totale studieschuld stijgt naar ruim 28 miljard euro
Dat is een toename van 1,7 miljard euro ten opzichte van het jaar ervoor, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.


Oke ik zal het ...in die Zingevings context
het wel anders over hebben... dan eh
ene...Filosoof en godsdienstwetenschapper Patrick Loobuyck beschrijft een proces dat al twee millennia gaande is...

Ik vraag me altijd af...waar zijn ...die figuren...oa Filosoof en godsdienstwetenschappers...als de misdaad in het land...op lands Kinderen afkomt...op lands Jonge volwassenen...op Lands Bejaarden etc.....als de misdaad in het land...op
hen afkomt...bv via de Staat...(Het moet is afgelopen zijn...onder het mom van...te stelen als de raven in het land...

Dat geeft pas Zingeving in het leven...
Over zingeving in het leven gesproken...

mi...Ook en vooral...de Staat...Het moet ...Betrouwbaar...Evenwichtig... en Eerlijk ...toe gaan...al helemaal bij Onze lands Kinderen... en Jonge Volwasenen...want met die...moet het land... plots of tzt ...verder mee...tm in de Staat...

maw
Oke ik zal het ...in die Zingevings context
het er wel anders over hebben... dan eh
ene...Filosoof en godsdienstwetenschapper
Oke
Het zij zo...

LT) :roll:
_________________________________________________________________________


Maar hoe zit dat nou met die...maand betaling...zeg bij zo'n hetende Gggristelijke Krant???
Neem deze...
ttps://www.trouw.nl/religie-filosofie/hooglera ... e-spannend
nee niet deze...maar deze...
als abonnee of abonneer direct om onbeperkt verder te lezen op trouw.nl en in de app.

36 maanden a 3,95 per week

36 maanden...Ik kom dan uit op...11.5,80 per maand...

onderaan staat echter...
Door mijn rekeningnummer in te vullen geef ik toestemming voor automatische incasso van 17,12 per maand.????????
Dat
kan dus wel zo zijn...17.12...per maaand...maar zet het er gelijk erbij...
Wat??? Dat zij berekenen over 52 weken de krant...ipv over 36 weken!!!

mi(Een jaar heeft 52 weken...maal 3,95 is 205.40 euro (per jaar)gedeeld door 12 maanden is...17.11666666666667)
Dus
kan dus wel zo zijn...17.12...per maaand...maar zet het er wel bij...dat dat over 52 weken gaat!!!

Door mijn rekeningnummer in te vullen geef ik toestemming voor automatische incasso van 17,12 per maand. De eerste afschrijving vindt plaats in dezelfde week van uw bestelling.
(Dus... ze trekken bij de bank af...17.12...ipv 11.85...(dan lijkt het... of de bank ...weer aan het stelen is ...!!!)

Nog is...Zij berekenen het ...over 52 weken...in het jaar...maar in de reclame staat het gaat over 36 maanden maar...
36 weken...maal 3.95 is 142.20 gedeeld door 12 is...11,85
36 weken die internet krant
maar moet... net zo veel betalen als 52 weken ...die internet krant????
Een jaar heeft 52 weken...maal 3,95 is 205.40 euro (per jaar)gedeeld door 12 maanden is...17.11666666666667)

To Be or not to be...het te betalen is...11,85...(voor 36 weken) of...17,12...(voor 52 weken)...Thats the question...

Maar er staat in hun reclame...Door mijn rekeningnummer in te vullen geef ik toestemming voor automatische incasso van 17,12 per maand. De eerste afschrijving vindt plaats in dezelfde week van uw bestelling.
(Dus... ze trekken bij de bank af...17.12...ipv 11.85...(dan lijkt het... of de bank ...weer aan het stelen is ...!!!)
Maar wie wat waar er ...aan het stelen is...(op de Burgerij af)...Ik lach me niks!!! :o

Ik tracht (op mijn... hoog bejaarde ouwde dag...met 2 Herseninfarcten gehad...nog welis wat te snappen...tijdens de type-oefeningen...) Ja toch...
Nou ...bv is dat... dus...
Zoek de Zingeving...van het leven...
Nou .. dat... dus...(kan mijn portemonaie... het nog wel trekken ...met al dat ...tegenwoordige...gesteel erin...!!!)

LT) :roll:
__________________________________________________________________________________________

Zo tracht ik...als belasting betalende Burger... ook aan NPO TV
te snappen...Het Nederlandse Publieke Omroep...
Ze doen dus steeds meer TV Zenders weg ...maar dat heet dan...
NPO Start...
https://www.google.nl/search?q=wat+is+n ... nt=gws-wiz
Net als de Commercielen is dat...!!!

en opeens staat er...Opnemen...bij de Herhalings gids TV...ipv gewoon via de Herhalings knop
meteen het te zien te krijgen...
bij de NPO...

Nieuw werd dus...Opnemen ...of ...Betalende TV kijken...bij de NPO
en al je prive gegevens... opgeven invullen er...???
(Dat nieuwe NPO systeem...Leuk;;; voor alle Hackers!!!)

Zo tracht ik...als Belasting betalende Burger... ook aan NPO TV
te snappen...Het Nederlandse Publieke Omroep...
Ze doen dus steeds meer ...TV Zenders weg ...maar dat heet dan...
NPO Start...en Start plus etc.en blijken ze gewoon...overal mee...tm de waterzuiptafels aan toe op Tv
overal mee... de commerciele TV ...na te apen!!!
tm steeds langere en vakere...en telkens weer...met meer...Reclames op TV...

Zo tracht ik...als Belasting betalende
Burger... ook aan NPO TV
te snappen...waar gaat het nog over???


Nou ...bv is dat... dus...
Zoek de Zingeving...van het leven...
Nou .. dat... dus...(kan mijn portemonaie... het nog wel trekken ...met al dat ...tegenwoordige...(via
eh enne eh en enne eh en enne eh en ook via eh...en ook dat nog via eh enne eh...etc.

Nou ...bv is dat... dus...
Zoek de Zingeving...van het leven..kan mijn portemonaie... het nog wel trekken ...via al dat vele ...gesteel erin...!!!)


Fijne dag allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=A560xQESxm8&t=217s
Gr en Knf van LT) :roll:

____________________________________________

Jezus Mina...die ...Ikje...is ook niet...bij de tijd...

IKJE
Flessenautomaat
Vanochtend bracht ik de blikjes en flessen terug . Ik stop ze in het apparaat en een blikje komt terug.

mi...Iedereen kan weten
dat de flessen en blikjes ...met Statie geld...een andere code heeft...dan de oude vorige flessen en blikjes...zonder
statie geld...tijdperk...tm...in
die Automaten...

Dat ...Ikje...had dus...een oud blikje er tussen...Nou en...maar eh...
Net doen of het aan het Apparaat ligt...ipv die Ikje...mist zelf...de modernste kennis er over...en dat
heeft...dat...Ikje...zelf...dus niet door!!!


Jezus Mina...Ik schreef net...Iedereen kan het weten...Maar
die ...Ikje...(van de Werkende klasse)...is ook niet...bij de tijd...ZEG ???
(lAAT IK het zo ...heel eenvoudig...zeggen...omtrent...het Onderwerp...)
maar iemand van ...zeg 80 jaar oud... (VAN DE aow KLASSE)...is wel...bij de tijd ???

LT) :roll:
___________________________________________________________________________

Nou ja iemand van bijna 80... weet zeker niet...dat elke PC te traceren is...
Stelling: ‘Anonimiteit op social media zou verboden moeten zijn’
Maarten van Rossem Slimste Mens asielcrisis anonimiteit Social media anonimiteit
Maarten van Rossem, historicus. Foto: ANP

mi (sowieso voor de Staat)...Als het over de PC gaat...Niks is anoniem nl!!!
maar mijn Forum leden wisten allemaal ...wie ik ben...en ik wist wie zij waren...en daar gaat het om!!!
Toen alles alweer dicht klapte...verdwenen de leden...ook zijn er van overleden...etc.
tm er bleef nog maar eentje over...
Men moet gewoon de regels kennen...wat wel en wat niet is toegestaan...op Internet...

mi Alles mag geuit...elke mening ed...maar wel beschaafd...met normen en waardes...vlgs
De Wetten en de regels...
naar eigen kennis en kunnens en vermogen...prive tm de allerhoogste UV...
mi (sowieso voor de Staat)...Als het over de PC gaat...over Internet gaat...Niks is anoniem nl!!!

Daar hoef je beslist geen Mossad lid voor te zijn...Ik schreef welis...sinds elke aangesloten PC ...een nummer kreeg...kon gelijk... swerelds Hackers ...er wat mee...(dan ook elke Lands Staat!!!)Die namen gewoon
elke modernste (op gepakte) kienste)...Hacker... in dienst...die prive met de PC aan de scharrel was...
Lands Staat...Die nam gewoon
elke modernste (op gepakte) kienste)...Hacker... in dienst...
Niks is anoniem nl!!...Zo simpel is het dus...Maarten van R...wakker worden...bij de tijd... blijven!!!

Daar hoef je beslist geen Mossad lid voor te zijn... ook elke Lands Staat!!!...ze namen gewoon
elke modernste (op gepakte) kienste)...Hacker... in dienst...en ...die... bouwden ...de moderne ICT ...op!
de slimsten uit de klas...die geen ene kans had...werden vaak alzo...top loners!!!

Sinds elke aangesloten PC ...een nummer kreeg...kon gelijk... swerelds Hackers ...er wat mee...(dan ook elke Lands Staat!!!)Die namen gewoon
elke modernste (op gepakte) kienste)...Hacker... (met kansen voor het grijpen)...in dienst...Sowieso betreffende Sociale Media..vanaf toen...(Ook al moeten ze er ...soms ...met de nieuwste app ed snufjes...naar zoeken...maar plots...toch...)Niks is
sindsdien...op Internet ...anoniem!!!

(Zo onder ons...(Leg de ingesukkelde Mossad even terzijde...)...vraag het...' t...tegenwoordige...werelds
allerbeste... beste spionage team)... 't AL Team
Niks is meer
sinds alles genummerd is...)...is...op Internet ...Anoniem!!!

(mi Het enige
dat ze nog zoeken...wat anoniem is...is...G O D...Ik schreef voorspellende welis op...op een dag ...komen ze alles tegen...
Geduld is een schone zaak...zelfs voor ...het Al Team...)!!!

https://www.youtube.com/watch?v=2eWjQOdYzMQ

LT) :roll:

Plaats reactie