WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 02 mei 2023, 16:55

Lied... :)

https://www.youtube.com/watch?v=5qsC8uEUUSM

(Het ging op TV bij Jinek over Inspectie...dat bijna nooit gebeurd...

Misschien moeten ze daar...de WijkVerpleging voor inschakelen...dat die om de zoveel tijd
onverwachts plots...gaat inspecteren...in de nabij instellingen...en er verslag over doet... bij de Inspecteur van
Volksgezondheid...in de regio...

en moeten ze alle kousen aan en uit trekkenijen... door ander Thuiszorg laten doen...van niveau...Hulpzorg...
dan hebben de Wijk Verpleegkundigen ...er genoeg tijd voor...om hier en daar ...op Inspectie te gaan...in de
nabij wijken...

Ik maakte vroeger wel iets geinigs mee...
Was in opleiding voor Psychiatrisch Verpeleegkundige...
Kwam na stage Vrouwenafdeling op de Mannen afdeling terecht...

Zielig vond ik sowieso de mensen met veel geld...ze hadden alleen een kamer op de gang...
de anderen waren in kleine of grote zalen...
Wij moesten iedereen met U aanspreken en bij achternaam en/of met de ooit behaalde titel erbij...

Er was een hele oude man (die op die Neuropsycholoog Schedder leek)
De man wat onzetten dement...kon maar 1 zin zeggen alsmaar...
Alles is Apenkool...
en
als je vlakbij hem kwam....hij zat in een rolstoel...dan kneep die de polsen van de verzorgende personeel
keihard fijn...tm
met blauwe plekken aan toe...

De Hoofdbroeder noemde de man Professor...en wij allemaal... dus ook...
Maar waarin is die een Prof? Vroeg ik is...In de Godsgeleerdheid...zei de Hoofdbroeder...
Daar schrok ik wel van...want de eneige zin...die de oude man nog zei was...Alles is Apenkool...
Die moet een ontzettende diepe shock hebben gehad...ergens van...
Hoe dat ook zij...hij was opgenomen in die Psychiatrische-Neurologische Kliniek...
en iedereen had er wel blauwe plekken van...

Misschien op de juiste timing gezegd...maar ik zei kis tegen de oude man...
Ik behandel U met respect en verwacht van U hetzelfde...geen geknijp meer in mijn polsen dus...
De oude man liet het meteen!

Ik zei als dank...zal ik u ...overal mee rondleiden...waar ikzelf bezig ben...dan komt U... uw Kamer ook is uit...
Hij in zijn invaliede kar...Ik sleepte hem dus overal met mee... op die grote afdeling...

Ik zag De Hoofdbroeder wel kijken...maar die zei er niks over...
Dan zetten ik hem... op de leukste plekken...bij een Raam om naar buiten te kunnen kijken en ook
naar waar ik... wat dan ook... aan het doen was...met andere Patienten...kon die gade slaan...

Er brak er de pleuris uit...wgs een landelijke grote griep...op de Nacht broeder na...waren alle Broeders plots
ziek...en net op de geslotenste zaal op die afd mochten... geen Zusters ...alleen werken...

Toch met 2 Zusters er geplaatst...die kwamen gillende de gang op...een man had hun de kleren afgescheurd...
Wat nu...zei de Hoofdbroeder...
Hij keek mij aan en zei...wilt u eh...
en wel ...dat alleen zelfs...want ik ben nu ook nog 2 Zusters kwijt...ziek gemeld...

Ik zei...oke ...maar ik neem wel de Prof mee...
De Hoofdbroeder... was al zo blij... met mijn oke...dat die verder niks zei...

Ik haalde de Prof op...nam hem mee naar de geslotenste kleine afd op de al grote gesloten afdeling...

Ik zetten Opaatje...zo dacht ik over hem...in het midden daar...en zei...
Luister...Ik heb zwarte band ...met Judo...wie mij ook maar aanraakt... of de Professor...die is in een mum
een grote plek bloed ...op die deur daar...

Ik dacht even...de Prof te zien lachen...(Wonderlijk)

Ik liet elk apart bij me komen...van die Grote sterke brede mannen...die niet voor niks...op de
geslotenste zaaltje van die afdeling was...(De meesten met Rechterlijke Macht)

Dan zei ik
tegen die ene ...wilt U... op de Prof passen... zodat niemand aan hem komt...
en tegen de andere...wilt U op Alex passen...want die grote brede man daar... loert steeds op hem en Alex is nogal tenger...
Ik gaf ze allemaal ...een opdracht ...om te doen...
De grootste griezel uitziende...moest... op mij passen...

Zo...en nu allemaal aan de creativiteit...De ene schilderde een ander tekende een ander schreef brieven enz
anderen gingen Dammen of Schaken...ze deden allemaal wat...aan de tafeltjes...
Geen Kind aan ze gehad!!!

Na mijn dienst werd ik door 3 Zusters afgelost...
en bracht de Prof naar zijn Kamer...knapte hem wat op...voor het eten gebracht werd...
net daarmee klaar...kwam meestal zijn Zoon...er gezellig bij zitten...

Zuster zei die...sinds U op deze afd werkt...is mijn Vader ontzettend veranderd...veel zachter aardiger...en
zegt... die ene zin niet meer...en... hij knijpt m'n polsen... niet meer blauw...

Ik zei...U heeft wel hele mooie schoenen aan...is dat voor uw werk? Wat doet U voor werk???
Ik ben Staatssecretaris van Volksgezondheiid zei de man...
(Ik was niet met Politiek bezig)...Mij zei dat ...in die dagen nog helemaal niks...Zal wel...

Ik denk ...het was dag 3 op die geslotenste afd...mijn dienst zat erop...
Ik bracht de Prof gerug naar zijn Kamer op de gang...
Kwam de Hoofdbroeder aan...U moet bij de Directeur komen...

(Oei...Dat is...Zij van Boven...de net nieuwe Directeur er)

Ze begon gelijk...Mij is te ore gekomen...(van zo'n zin stikte ik bijna van het lachen in mezelf)
Dat U een Gang particuliere Patient...mee neemt...naar de gesloten Mannen afdeling...
Wat als zijn familie dat hoort???

Ik zei ...U bedoelt...de Staatssecretaris van Volksgezondheid???
Want dat is zijn ene zoon namelijk...die komt bijna elke dag even langs...

Ik dacht dat ze ...compleet de geks kreeg...van schrik...

en zei om haar weer te normaliseren...Die draagt hele mooie schoenen...
dat sloeg ook nergens op...maar ze stikte bijna opeens ...van het lachen...

Ik zei...er mag zoveel niet...ik mag niet eens alleen... op dat gesloten Mannenzaaltje werken...
en als dat mag...dan mag De Prof ook mee...
De Prof???
Ja in de Godsgeleerdheid...

Is die echt de Staatssecretsaris van Volks Gezondheid? Vroeg ze me...
Ik zei en hij is erg tevreden over me...hoe ik met zijn Vader omga...
Tevreden?
Ja maar ik heb hem ook geprezen zei ik...over zijn mooie schoenen...

Ze kon wel gillen ...om mijn antwoorden...stikte bijna...maar hield zich netjers in...zwaaide met haar hand
zo van...weg wezen...

Ik weg...De Hoofdbroeder ...altijd erg kort van stof...vroeg...En?

Ik zei...Nou eerlijk gezegd...niks...Niks?
Nee...Niks...Dus de nieuwe Directeur Mw de Psychiater...vindt dat U... met een Klasse Gang Patient...naar de geloten
zaaltje mag mee nemen...

Tja eh...en zei...Ik denk... dat ze denkt...zolang die Zoon van hem...dat goed vindt...mag het...

Gelukkig ...de dag erop...was er weer een gediplomeerde Broeder beter...en ik kwam op de hele Grote Open zaal
te werken...en nam ook daar...(Opaatje) De Prof mee...die oude demente klasse Patient...met eigen
Kamer op de grote gang...leek zich steeds beter te vermaken...er...

Over de meest nabije Inspectie ooit gesproken...Dat maakte ik daar mee...

Maar het was een Kliniek
waar geen enge misstanden ed gebeurde...we hadden toen zelfs er...geen Isoleer kamers...die waren er wel...maar
werden ...op de Geslotenste zaaltjes...ingericht...als Klasse Kamertjes...Onderscheid moest er schijnbaar wel zijn...Maar in feite... die Zoon...bemoeide zich nergens mee...had altijd haast en bleef kort...
(Maar het gezicht van die Alg Med Directeur er...toen ik zei...wie die Zoon was..
Kan ik ...nog steeds...(een halve eeuw later) ...voor me halen...)

Maar het was een Kliniek
waar geen enge misstanden ed gebeurde...

Ik zei welis...vooral tegen ...de nieuwen...leerlingen collega's...(Met een veel lagere stem)...Laat dat...DenkDROM!!!
Dan lieten ze het meteen!!!

Zei ik later...ook welis... tegen mijn eigen Kinderen zo...(Met een veel lagere stem)...Laat dat...DenkDROM!!!
en weer later ook tegen onze Huisdieren...Laat dat...DenkDROM!!!
Nou
meer zei ik dan niet...
want...Wonderlijk...dan lieten ze het...meteen!!!
Gewoon verder...lief zijn ...en niet over... na zeikzeuren...(Was mijn methode)

Stages lopen...en dan
die mensen (Personeel en Patienten of bepaalde Patienten...en dito bepaalde ...hun bezoek...)...gaan missen...als je naar een andere afd geplaast werd...
(Daar... had ik wel ...vaak last van...vroeger...)

Ze vroegen me achteraf vaak...Hoe kon jij in je eentje...die Mannenzaal zo in toom houden...dan
zei ik schuderophalende...Eh...Gewoon...)

(Want die ene zin gezegd...... zei ik ze... echt niet...mocht vast niet zo gezegd...aan Patienten...)

Ik zetten Opaatje...zo dacht ik over hem...in het midden daar...en zei...
Luister...Ik heb zwarte band ...met Judo...wie mij ook maar aanraakt... of de Professor...die is in een mum
een grote plek bloed ...op die deur daar...
Je moet
toch wat...ik in me eentje ...met 14 van ...de meest grootste griezels ...van de grote Stad
in een geslotenste zaaltje!!!)

Kortom...Geen ene Kind ...aan ze gehad!!!
Met het...leugentje...om bestwil...want ik heb nooit op Judo gezeten zelfs...Dat rustige bijna
gezellige zaaltje daar...Normaal op de Dag...2 Gediplomeerde Broeders en 2 Leerlingen...
en toen plots
ik in m'n eentje er... als Personeel...met 14 van ...de grootste griezels ...van de grote Stad...
Geen ene Kind ...aan ze gehad!!!

Zie ze allemaal...tekenen ...schilderen... domino dammen en schaken Kaarten...lezen...puzzelen en brieven schrijven...
En ...
de zwaar Demente oude Prof...in z'n rolstoel...dan zag ik... zo nu en dan...(zonder geluid)...
op kijkende ... naar me...en zag ...zijn...Lach...
Dat was pas... Wonderlijk!!!

(Maar ...om terug te komen ...Hier en NU...op dat TV Onderwerp...)
die Regio Beroeps Inspecteur... heb ik er ook...nooit Gezien...

Fijne avond allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=KpFxyU-YlIs

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 03 mei 2023, 01:58

Iedereen... :)

(Ik heb een heel stuk... getypt geoefend... en het was bijna klaar...toen werd het weg geschoten...
Die hele Reactie venster verdween...opeens...Het onderwerp was zeker...te teer gevoelig...
Sumier schreef ik er alis eerder wat over...
Kan ik het nu wel weer... helemaal over gaan typen...en ...achtung...het sneller verzenden...ipv te gaan nakijken...
dus sneller verzenden... dan dat het weg getruct kan
worden...misschien een andere keer...

:roll:

_______________________________________________________________________________

Dan maar tiets anders...

Ik zat van de week...van Human ...dat nieuwe programma van ze te kijken...Mediadinges...
Het leek wel... of ik naar het programma van de On...zender... keek...
De eerste keer niet...maar ...de tweede keer wel...

Nnnnou ja...

:roll:
____________________________________________________________________

Ik schreef pas...Ik denk...(voorspellende) dat die Turkse Erdogan ...die verkiezing wel wint...
.maar niet met 80% of meer...als de vorige keer...dat vergat ik...erbij te typen...

Nou afwachten maar...

:roll:
________________________________________________________

Ik las dit...

Verdwijnende STAP-subsidie bekritiseerd

Ik vind dat ze... die Study's... alleen moeten blijven ...subsidieren...(voor Bij...Om... of ...Herscholing...)
waar er landelijk... aan vak geschoolde mensen...
te korten van zijn...en dat dat in die opleidingen ahw vanzelf er al in zit...zodat nieuweleerlingen...er verder
zelf...geen weet van hebben...dat het al voor ze betaald is...

Net als vroeger...
Opleiding en stageplekken er...(Stages is nl ook werken)
Dan kregen we ...een sumier aan netto inkomen...en was men ook med verzekerd...tijdens de opleidingstijd...
(maw De Opleiding zelf...was al door de Staat ...betaald)
(zodat nieuweleerlingen...er verder
zelf...geen weet van hebben...dat het al voor ze betaald is...)men kreeg dus juist...meteen...inkomen...tijdens de opleidingstijd...

Ik vind dat ze... die Study's... alleen moeten blijven ...subsidieren...(voor Bij...Om... of ...Herscholing...)
waar er landelijk... aan erkende Maatschappelijke...vak geschoolde mensen...
te korten van zijn...(Als het met Stageplekken gaat...moet zelfs de hele opleiding betaald gesubsidieerd
DOOR DE STAAT...)
(Maw...zo betaalt men het ...in feite ...dan terug!!!)Het werk inkomen... is er tijdens die Study...dan ook er naar!
(maar toen kon je wel...intern wonen er...als het thuis niet kon...of geen goedkope huurkamer vond...en was je compleet med verzekerd...dan hield je...verder... een leuk zakgeld... als inkomen over...tijdens de Study jaren)

:roll:
___________________________________________________________________

Ik las dit...

Bezuinigingen op komst: staan we op een economisch kantelpunt?

Een beetje onnozel ...vind ik deze vraag wel...in een Media krant...

Want een ieder kan weten...dat er veel te veel geld is uitgegeven...of beloofd ...het te geven...door de staat...
en wel...uit de Staats Kas...
Dat is mi...een totaal... ander onderwerp...dan... de Economie!!!
:roll:

________________________________________________________________________

Ik las dit...

Autoriteit Persoonsgegevens roept minister Hoekstra op het matje om algoritme

mi Dit legde ik hiero al uit...voordat iemand dacht....het ligt aan de Algoritmes!!!
(Maw
Het typende Ambtenaren Personeel heeft er geen schuld aan!!!!

Die voeren de gegeven in... op de PC
en dan rolt de uitslag...het antwoord...via het Algoritme eruit...
en
een Minister heeft er ook niks mee van doen...
met de gemaakte software antwoorden...die eruit rollen ahw!!!

Om de dader te zoeken...
Maar...iemand maakte wel ...de antwoorden...in dat Algoritme...al of niet iov!!!)


(iemand maakte wel ...de antwoorden...in dat Algoritme...in die software...Was mi. nog ver voor deze Minister Minister van BL zaken...werd...in dit Kabinet)

mi Dit legde ik hiero al uit...voordat iemand dacht....het ligt aan ...de Algoritmes!!!

Nu sijpelt... er steeds meer over...het ligt aan de Algoritmes...is te lezen...
(Maw
(van de betreffende klanten ahw de gevraagde gegevens van de klanten)
Het
typende
van gegevens
Ambtenaren Personeel
heeft er
geen schuld aan!!!!

Wat uit die ...(Kunstmatigeintelligentie) software rolt....als antwoorden...ahw!!!


Ik schreef laatst...(De snelste en goedkoopste oplossing is)...ze moeten ...de vorige software weer... uit
de kast halen
die deed het uitstekend ...ook bij Lands Belastingen en Toeslagen ed.
men moet het alleen...sneller...laten... bijprogrammeren)!!!

:roll:
_____________________________________________________________________________

Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=IUZEtVbJT5c

Gr en Knf van LT :roll:

PS
Vraag...
Als Mannen geen sexuele intimidatie meer mogen...
Niks mag...ook geen Sigaar etc.
Maar...hoe zit dat met
Vrouwen met sexuele intimidatie???
Sowieso...op het werk???
Alles mag...behalve een Sigaar etc?
https://www.ad.nl/show/marieke-is-in-ee ... ~a9f4d69d/

:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 04 mei 2023, 02:31

Eendracht... :)

(4 Mei Dodenherdenking op de Dam
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale ... 0-2973.jpg
Mijn Pa (met bril) stond jaren... bij het Monumenten beeld...op 4 Mei...namens de BS

Heb ik hele aparte herinneringen aan...
Als gezin werden we ook uitgenodigd in de Nieuwe Kerk...en toen...

Toen ik met 10 jaar oud...van Dorp terug ging naar de grote Stad...wilde ik de hele Stad verkennen...vooral
in de Weekenden...Omat ik alles lopende deed...wilden de anderen meestal niet met me mee...Zo had ik
een zware looptocht achter de rug...door de Stad...en kwam bij het Paleis op De Dam aan...liep om het grote gebouw heen...zag een stoepetje en ging erop zitten...

Plots ging er een deur open...een man groette me en ging naast me zitten...opeens begon die wat te zeggen...geen
idee wat die allemaal zei...na het Boern dialectleven...moest ik nog erg wennen aan de Stadstaal...maar
zo die man praatte...Ik lachte maar wat terug en zei ik moet weer verder...
Wat maanden verder...
Ik zat weer uit terusten...op dat stoepetje...en weer kwam dezelfde man naar buiten...maar nu om een pijp te roken
de vorige keer om sigaretten te roken...
Hij boog zich staande op een trede en aaide me over m'n bol...en groette me...nog steeds...met dat eigenaardige praten...Hij wees de straat dingen aan om ons heen...vooral de auto's ...en ik vertelde hem...Ik zag een winkel met in de etalage
muziekinstrumenten...en zei...dat hadden we in het Dorp niet...waar ik vandaan kom...
Kom ...ik moet weer verder om op tijd thuis te zijn... zei ik...en groette hem...

Korterop
Wij als gezin...naar de Nieuwe Kerk...uitgenodigd...en opeens zag ik dezelfde man er zitten...de man van het
stoepetje...aan de achterkant van het Paleis...op de Dam...
Opeens... zag die me ook zitten...en maakte een aardige groet...met een lach...

Weer later in de tijd
Mijn Pa ...zou iets van de Prins krijgen...met een hele rij BS mannen...Wij als gezin... er ook heen
Mijn Pa kreeg een Vaantje...en toen die langs ons liep...De man van het stoepetje...gaf die mij als enige
van alle mee gekomen Kinderen...een aai over de bol...en liep door...
Het was heus echt...dezelfde man...als die ...van het stoepetje...met stemklamken ...die ik eigenlijk toen nog niet verstond...en anderen noemden hem...De Prins...of Prins Bernhard en ik noemde hem... in mezelf altijd ...Prins B...

Maar pas... op die dag...in die Nieuwe Kerk...begreep ik ...dat die man...van het stoepetje...Prins B was...De man
van de Koningin...en heb het toen...nooit iemand verteld...Hoe te beginnen...Ik zat met een man...op een stoepetje...die erg aardig was...maar...die ik niet verstond...dus...sowieso vertelde niet... wat ik allemaal tegen kwam...met het ontdekken van de
Grote Stad...Vroeger waren ze al blij...als je op tijd... voor het avondeten om 6 uur thuis was...en om mijn boern stem klanken
de eerste tijd...zei ik er ...nauwelijks wat...

Wat jaren verder...
Ik had weeris een rondje om de Stad gemaakt...al lopende en wilde nog even ...naar de Dam...
En ging toen naar het Stoepetje...Na een poos de deur ging op...en stem zei tegen me...als ik is hier ben...en wie
zie ik dan...en gaf een aai op m'n bol...
Maar nu verstond ik het wel...wat die allemaal zei...volgens mij kende die alle Auto merken...en wees ze aan...
De pijp was ook weer mee...

En ik dacht...wat apart... ik kom zomaar iemand tegen...op het stoepetje...die er niet eens woonde...maar er welis naar toe
ging...naar dat grote Paleis...een aai op de bol ...over auto's...en Verder niks...een andere man riep hem binnen...De man was aardig voor Kinderen...maar had verder niks met Kinderen...qua praat niveau...want over auto's hebben...zijn meestal
Vaders die zo...met hun zoon praten...Later begreep ik... dat die 4 Dochters had...Ik ervaardde die ontmoetingen
als het ware...Ik was weer is...in de Twilight Zone...compleet Genderneutraal...zo praatte die man op
dat stoepetje...tegen me aan...
want over auto's hebben...zijn meestal
Vaders die zo...met hun zoon praten...Later begreep ik... dat die 4 Dochters had...en die niet gekregen zoon gemist werd...

Een Decennia later...
Ik zat is met iemand in de bioscoop...met een vrouwelijke Collega...en er zaten 2 mensen voor ons...in
het donker...
Aan de Silhouetten zag ik...Het is De Prins en de Koningin...

Nou ja
zo rond 4 Mei...denk ik nog wel is ...aan die dagen...dat ik toen plots...dezelfde man... in de Nieuwe Kerk
zag...als de man van het Stoeptje...op het Paleis op De Dam...Op de Dam...waar mijn Pa...op 4 Mei...bij
het Nationale Doden Herdenkings beeld stond...namens de BS...Het kleine legertje ...van Prins B ...tijdens WO2...

Vind ik ...nog steeds erg apart...dat je in je leven...dezelfde mensen... kan tegen komen... en er toch...niks mee hebt...
maar... er op je ouwe dag ...er toch een verhaal... mee hebt...


https://www.youtube.com/watch?v=C2arm5ydeJc

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 04 mei 2023, 14:45

Dracht... :)

https://www.youtube.com/watch?v=ngSsaSimi8A

(Ik las dit...
Hogeschool plant per ongeluk tentamen tijdens Dodenherdenking
Hogeschool plant tentamen tijdens 2 minuten stilte: 'Stond niet in systeem'

Je vraagt je toch af...hoe dat kan...of het moet...De snuif
en/of pillen cultuur zijn...want normaliter
als je... de data ...hoort of leest... 4 of 5 Mei...dan Weet je toch meteen...
Dodenhherdenking en Bevrijddingsdag...
dan plan je toch geen tentamens...

maw Ik zie ze lieven met... gewone waar...net als vroeger ahw!

:roll:

En wat is dit...voor een...dek zin?
De onderwijsinstelling had per ongeluk een tentamen ingepland tijdens de twee minuten stilte.

mi. een Instelling
plant geen tentamens

Een Mens ...is de fout in gegaan...en niet... een instelling!!!
maw Een Mens ...in die Schoolinstelling...is de fout ingegaan...tov moet het zijn...en wel...
de
Dataplanner!!!'

:roll:
_________________________________________________________

Ik llas dit...

Koning Willem-Alexander heeft altijd 'geworsteld' met de rol van zijn familie in de Tweede Wereldoorlog. Volgens hem had de koninklijke familie, en in het bijzonder zijn overgrootmoeder Wilhelmina, 'daarin een andere rol kunnen spelen'.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ke-familie

mi Hebben Mensen in haar omgeving toen...in Londen...erg veel voor Wilhelmiena...achterwege gelaten...

Toen bestond de moderne Sociale Media nog niet...en toen was 3/4 of meer nog allemaal
niet
transparant...
Niet naar de Toen Koningin toe... niet en niet naar het volk toe...
Oook...De meesten van het Volk...wist ook pas...na WO2...over de SHoah...(De vernietigings kampen)
Het meest ...er over kwam pas...alengs...in de jaren 50 bekend...en vooral vanaf dat het Op TV in beeld kwam...
vooral in de jaren 60

Wat die Wilhelmiena wist...dat er erg veel Burgers ...te werk werden gestel ...in Duitsland...
En dat er Soldaten en Verzets mensen...naar Duitse Kampen werden gebracht...
het woord Joden...kwam toen nog helemaal niet tot haar...in Londen...veel later wel dat ook
Joden naar Kampen in Duitsland gebracht werden...
maar dat het vernietigings Kampen waren...dat wist ze helemaal niet...net als bijna het hele
Volk wist... dat pas...na WO2!!!

De uitens van moderne Generaties later...beoordelen met de Kennis van later...via Radio en TV en via
Kranten en via Boeken...
Het aantal doden door de Shoah...was ook pas na WO2 bekend...
In deze
tijd...kan men het per slagveld al optellen...het aantal doden en gewonden...met al die vele moderne Electronica
maar dat bestond...tijdens WO2 nog niet...
Die Wilhelmiena moest het hebben...wat die paar om haar heen...door gaven aan haar...wat er in Nederland gaande was...


Wat die Wilhelmiena wist...dat er erg veel Burgers ...te werk werden gestel ...in Duitsland...
En dat er Soldaten en Verzets mensen...naar Duitse Kampen werden gebracht...
het woord Joden...kwam toen nog helemaal niet tot haar...in Londen...veel later wel ...dat ook
Joden naar Kampen in Duitsland gebracht werden...
maar dat het vernietigings Kampen waren...dat wist ze helemaal niet...net als bijna het hele
Volk wist... dat pas...na WO2!!!

Wat mi nooit is gesnapt...
Die WILHELMIENA EN DOCHTER jULIANA...Gingen een soort Vrouwen Netwerk opbouwen...
en als het effetjes kon...bij de Hoogsten van de Geallieerde landen...
met die...hun Vrouwen...

Dat kwam omdat oa de USA...voornamelijk gericht was...op Azien tijdens WO2
en op Noord Afrika...
en die Wilhelmiena wilde al haar landgenoten bevrijd hebben...uit die Duitse Kampen...
dat kon alleen
met Coalitie landen...Maar die hun blik...was niet naar Noord Europa gericht...

Vooral Juliana ging op pad...in Canada en in de USA en Wilhelmiena...besprak van alles
met de Hoogste Engelsen...en vertelden wat ze van de oorlog in Europa wisten...via die paar
om haar heen...dito ook haar schoonzoon...moest opdrachten voor haar doen...in Nederland...
om uit te zoeken wat er allemaal nou werkelijk gaande was...
Zo kwam ze te weten...ook Joden werden massaal naar Duitsland gebracht...in Kampen...
net al opgepakte Soldaten en opgepakte Verzets mensen...vanujit onss land...naar daar gebracht
als ze al niet ter plekke...gefussieerd waren in Nederland zelf...

Het hele plaatje...werden ze allemaal pas gewaar... toen de Bevrijders die Duitste kampen
aan het bevrijden waren...en het gingen filmen...
maw
Aan het einde van de Oorlog ...wist men het pas zeker...(Satelieten zoals in deze tijd...ed bestonden nog niet nl!!!)

Maar om oa die President van de USA te laten keren...met de gedachtes...richting Europa...dat waren thee visites...van Juliana...
bij de Vrouw ...van de USA President...
Het Vrouwen Netwerk...werd ongekend...met hun bezighedens...
Naar Kennis en Kunnens en Vermogen ahw...een soort Netwerk maken...om op Thee visite te gaan bij eh en bij enne en eh.., maw ook de Vrouw van de USA President was er niet mee...aan het niksen...met de nieuwste kennis omtrent
in Noord Europa...
Er kwamen Bevrijdings legers...Europa binnen...ook vanuit Rusland en vanuit Polen en vanuit Canada en vanuit de USA etc.

Het hele plaatje...werden ze allemaal pas gewaar... over de Duitse Kampen...toen de Bevrijders die Duitste kampen
aan het bevrijden waren...en het gingen filmen...
maw
Aan het einde van de Oorlog ...wist men het pas zeker...(Satelieten zoals in deze tijd...ed bestonden nog niet nl!!!)

maw wat die Koninklijken uitspoken...wist men over het algemeen al niet...als Volk...
maar dat ze niks hebben gedaan...is een echte leugen...of anders gezegd...kleppen over dingen waar men niks over wist...wat die Koninklijken allemaal hebben uitgespookt...tijdens WO2

Vooral Juliana ging op pad...in Canada en in de USA en Wilhelmiena...besprak van alles
met de Hoogste Engelsen...en vertelden wat ze van de oorlog in Europa wisten...via die paar
om haar heen...dito ook via haar schoonzoon...die moest opdrachten voor haar doen...in Nederland...
om uit te zoeken wat er allemaal nou werkelijk gaande was...

Maar die... om haar heen...durfden lang niet alles aan ...een Vrouw De Majesteit...te vertellen...
maar zelfs die ...wisten ...alles pas...na WO2...

Het hele plaatje...werden ze allemaal pas gewaar... over de Duitse Kampen...toen de Bevrijders die Duitste kampen
aan het bevrijden waren...en het gingen filmen...

maw je kan met onze moderne elctronica denkwerk niet vergelijken met dat toen...toen alles nog via
mondelinge overdracht ging...
Maar die... om haar heen...durfden lang niet alles aan ...een Vrouw De Majesteit...te vertellen...
maar zelfs die ...wisten ...zelf...alles pas...na WO2...

maw Ze waren misschien de grote Helden niet...tijdens WO2...maar deden naar kunnens...wel
dingen...die de bedoeling had...dat anderen het niet wisten...alleen bepaalde vrouwen in hun opgebouwde
Netwerk...deden er aan mee...en wel ...hun Man hun echtgenoot wakker schudden...over Noord Europa...
wat daar allemaal gaande was...in die Duitste Kampen...
Wat?
Wisten zij ook niet...alleen van horen zeggen...
Maar die... om haar heen...durfden lang niet alles aan ...Mevrouw De Majesteit...te vertellen...
maar zelfs die ...om haar heen...wisten ...alles pas...net als het VOLK ZELF...na WO2...
toen de Bevrijders die Duitste kampen
aan het bevrijden waren...en het... gingen filmen...

MISSCHIEN WAREN ZE ...ZONDER DAT VROUWEN THEE NETWERK...NOG HEEL ERG LANG...IN AZIE EN IN NOORD AFRIKA AAN HET VECHTEN...Geweest...

mi Ergens in dat verhaal...valt niet echt te beschrijven...wat een Vrouwen Thee kransje...Netwerk...(van de Hogere Kringen ahw)
allemaal kon doen
tijdens WO2...(Daar deden ze nl...geen Kond van...ook niet wat De Majeteit allemaal deed
in dat Londen...

Maar...MISSCHIEN WAREN ZE ...ZONDER DAT VROUWEN THEE NETWERK...NOG HEEL ERG LANG...IN AZIE EN IN NOORD AFRIKA AAN HET VECHTEN...Geweest...
Maar geluukkig
rukten de Coalitie landen...en ook Rusland...op een dag... hun Legers...richting Noord West...Europa in...

Het hele plaatje...werden ze allemaal pas gewaar... over de Duitse Kampen...toen de Bevrijders die Duitste kampen
aan het bevrijden waren...en het gingen filmen...

:roll:
(maw ik vind die krtiek op Wilhemiena niet terecht...

Net als ze opeens... en alweer doen...of Zij... uit ons land gepeerd was...EN HET VOLK ACHTER LIET
ipv (TE ZEGGEN)...ZE WILDE DAT JUIST HELEMAAL NIET...MAAR...Ze moest dat...van het toen
(ik meen Linkse) NL KABINET!!!) EN DAT VERTELLEN ZE ER DAN ...(vOORAL MET lINKSEN OP DE BUIS)
(OOK IN DEZE TIJD ) DAT...NIET ERBIJ!!!

(Waarschijnlijk vertelden ze het zo ook aan WA...of Zij... uit ons land gepeerd was...EN HET VOLK ACHTER LIET....
en dat ze het het nooit over de Shoah had...)

:roll:

Maar mi
Ergens in dat verhaal...valt niet echt te beschrijven...wat een Vrouwen Thee kransje...Netwerk...(van de Hogere Kringen ahw)
allemaal kon doen...aan het doen waren...tijdens WO2...(Daar deden ze nl...geen Kond van... wat De Majeteit allemaal deed
in dat Londen!!!)

:roll:

Ik denk zelf er over...dat Wilhelmiena ...er zelf ...iov...niet erover mocht hebben...Wat ze er ...misschien inmiddels al over wist
Over de Joden...oa via Radio Oranje
omdat ze anders...Het Bevrijdings Leger...(van Oost en van West)
voor de voeten ging lopen...ea Bevrijders...Dat... denk ik... ervan!!!
(maw Ook Koninklijken
mogen niet altijd alles!!!)(maar toen ...werd daar...geen kond over gemaakt...zoals
in deze electronica tijd...
waar men vaak denkt...alles moet transparant... er moet kond gemaakt
met wat ze ...die Koninklijken...allemaal uitspoken...of niet uitspoken...)

Maar...
Ik denk zelf er over...dat Wilhelmiena ...er zelf ...iov...niet erover mocht hebben...Wat ze er ...misschien inmiddels al over wist
Over de Joden...oa via Radio Oranje
omdat ze anders...Het Bevrijdings Leger...(van Oost en van West)
voor de voeten ging lopen...ea Bevrijders...Dat ze anders ...bv via
Radio ORANJE...de Duitsers ermee...wakker schudde...Dat... denk ik... ervan!!!

Nogmaals...

Net alS...over de VROUWEN THEE KRANSJES NETWERK...ZE maakten... ook daar...geen kond van...)

Ik denk zelf
er over...dat Wilhelmiena ...zelf ...IOV...niet over... Joden en Duitse kampen ...ed...mocht hebben...
oa op Radio Oranje!!! (Omdat ze anders...De Bevrijdings Legers... voor de voeten ...ging lopen!!!)

mi Dat bedoelde ...IOV...werkte uitstekend...het verrassings element
bleef tot het laatst aan toe...stand houden...om de Joden te Bevrijden...
(De Duitsers hadden er geen flauw idee van...dat de Bevrijdings leger richting de Concetratie Kampen op rukten!!!)

Maar nogmaals...
MISSCHIEN WAREN ZE ...ZONDER DAT VROUWEN THEE NETWERK...NOG HEEL ERG LANG...IN AZIE EN IN NOORD AFRIKA AAN HET VECHTEN...Geweest...
Maar gelukkig
rukten de Coalitie landen...en ook Rusland...op een dag... hun Legers...richting Noord West...Europa in...en
werden alzo...de nog levende gevangen bevrijd...

Maar over de Shoah...

Het hele plaatje...werden ze allemaal pas gewaar... over de Duitse Kampen...toen de Bevrijders die Duitste kampen
aan het bevrijden waren...en het gingen filmen...en pas ver na WO2 men er steeds meer over te weten kwam...

en wat de hele rest niet wist...wist Koninging Wilhelmiena tijdens de oorlog...ook niks van!!!

(Alleen dat er erg veel Nerderlandse Joden in Duitse Kampen zaten...)

Nog maals...WA!!!
Ik denk zelf
er over...dat Wilhelmiena ...zelf ...IOV...niet over... Joden en Duitse kampen ...ed...mocht hebben...
oa op Radio Oranje!!! (Omdat ze anders...De Bevrijdings Legers... voor de voeten ...ging lopen!!!)

https://www.youtube.com/watch?v=c-Jkktpp9QI
LT
:roll:
_____________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 05 mei 2023, 00:51

Achten... :)

(De Dodenherdenking op De Dam te Amsterdam...was weer ontroerens en erg respectabel...Wonderlijk
zoveel Mensen...2 Minuten stil te houden...maar het gebeurde toch ...
https://nos.nl/collectie/13932/video/24 ... -op-de-dam

mooi was...dat nu ook is ...de Vrouwen in Het verzet genoemd werden...
die vaak voor eigen leven ...maar ook dat van hun gezin...op het spel durfden te zetten...
De meeste Onderduikers...werden door Vrouwen verzorgd...

Mijn eigen Moeder...bracht etensbonnen rond...met mij...in de Kinderwagen...en zoals zo vaak
vroeg het Verzet...wil je dit pakje mee nemen en daar brengen en dat pakketje etc...als ze ermee gepakt was
was zij er niet meer geweest...en ik denk ik...ook niet....
Thuis had ze nog iets veel engers...als alleenstaande gescheiden Moeder van 6 Kinderen...
ze had 2 Onderduikers...op Zolder...
Vaak niet steeds dezelfde...weer anderen van het Verzet...brachten onderduikers naar Boerderijen ergens
in het land...en dan kwamen er weer 2 nieuwe Onderduikers...bij haar in huis...

Ze deed er best eng mee...liet de Onderduikers op de Kinderen passen...als zij met mij in de Kinderwagen...
op sjouw ging...de stadwijken door...etens bonnen brengen...

Maar ze was beslist niet de enige ...van de Vrouwen...in de Stad...die heimelijk...in het Verzet zaten...of hun
man... die in het Verzet zat... steunden...
Maar al die Onderduikers... waren meestal in huis het pakkie an van de Vrouwen...om te zorgen voor ze...
enge bezigheid... met een huis vol kinderen...was dat tijdens WO2!!!
ook veel Verzets Mensen werden nooit genoemd...ze hadden geleerd te zwijgen...over de Verzets werken... tijdens WO2 en
deden dat erna ook...er over zwijgen...Maar ondanks dat er Joden gered waren zo...toch konden ook
de Verzets Mensen ...de Shoah...in Duitsland... niet voorkomen...van onze Landgenoten...

We hadden in feite ook een Leger van niks...in die dagen...toen WO2 begon...
Linkse Kabinetten bezuinigden er fors op...
en Rechtse Kabinetten...deden het bet zo voort ermee...

Dat vind ik het enge ...van deze tijd...Vanaf Links Paars...etc. met de kabinetten erna...ging men doen
of het Leger...of Defensie
een soort ...Bijlage Ministerie was...dat wel kon weg bezuinigd...
Met gevolg...Duitsland voert nu ...het bevel over onze landmacht!!!
Zoiets is toch nauwelijks te geloven...
als ik aan oa Duitsland denk...denk ik altijd...Een Vos verliest wel de haren...maar niet de streken...
Want... Na een zware WO1... kwam toch ook...WO2...

Vanaf Links Paars...etc. met de kabinetten erna...ging men doen
of ons Leger...of Defensie
een soort ...Bijlage Ministerie was...dat wel kon weg bezuinigd...

Met gevolg...Duitsland voert nu ...het bevel over onze landmacht en leasen we bij hun ...de Militaire
Landmacht spullen???!!!
Dat vind ik het enge ...van deze tijd...Is het Duitsland niet... er kan ook altijd...een Copy-Cat land...plots... komen opdagen...

Kortom ik ben altijd ...om het verleden...voor een goed Defensie Apparaat...die ook aan die 2% NAVO ed...voldoet!!

ipv een Bijlage Ministerie...van gemaakt...(vooral met de lands Landmacht)
moet het Ministerie van Defensie...het 1 van de Hoofdmoten... Ministeries zijn!!!


Als dat Rechts klinkt...Het zij zo!!!
(Van aard ben ik...Links als Rechts nl.
Met het ene dit... en... met het andere... dat!)

Ik vind dat er op Defensie altijd een Minster moet komen die alle Kennis omtrent op zak heeft...
en niet iemand...die na zeg 2 jaar kennis ervan gaat krijgen...
(In die 2 jaren
KIJK MIJ IS GOED ZIJN...AAN HET WEG BEZUINIGEN ZIJN...AAN HET DOEN ZIJN...

Als we een Militaire topper hebben... als Vrouw...en die gaat het Leger uit en beland als Burger in
de Politiek...en wat Nu Hier en Nu in Coaltitie...Dan zetten ze die niet ...op het Ministerie van Defensie...
maar een vrouw...die er alle kennis over mist...
of Defensie
een soort ...Bijlage Ministerie is...dat wel kan... weg bezuinigd...
Met gevolg...Duitsland voert nu ...het bevel ...over onze landmacht en leasen we... bij hun ...de Militaire
Landmacht spullen???!!!

Dat vind ik het enge ...van deze tijd...Is het Duitsland niet... er kan ook altijd...een Copy-Cat land...plots... komen opdagen...

en wij dan als land zit met...
KIJK MIJ IS GOED ZIJN...AAN HET WEG BEZUINIGEN ZIJN...VAN DE LANDMACHT ...AAN HET DOEN ZIJN...
of onze...Defensie
een soort ...Bijlage Ministerie is...dat wel kan worden... weg bezuinigd...

Kortom
Als Kind...geboren 10-3-1943...in de oorlog van WO2
ik ben altijd ...om het verleden...voor een goed Defensie Apparaat...die ook aan die... 2% NAVO ed...voldoet!!

Nou dat dus!!!

LT)
:roll:
__________________________________________________________________

Als Nazaat...van 2 Verzets Mensen...
heb ik nog meer te emmeren...

Was het eerst die Europesen NL PvdA Commissaris...toen schreef er al over laatst...Nu deed Rutte hetzelfde...
die zegt...
Een Land in oorlog kan geen NAVO lid worden...

mi Dat is het spekkie voor het bekkie van Poetin...Juist om die redenen... is die die oorlog begonnen
naar de Oekraiene toe...

mi De Kinderachtige Onnozelheid is dat ...van de Statuten van de NAVO en dito van de EU...

mi...Een Vrij Soeverein land...dat aangevallen wordt...is niet in oorlog
die is bezig...met Verdediging...
Het agressor land...is in oorlog!!! (Die Voert oorlog)

Om Kinderachtige Onnozelheid...van die Statuten...Kan die Poetin ...als agressor voerens oorlogs land
juist zijn gang gaan en naar eigen willekeur dat
door doen blijven gaan...

Was het eerst die Europesen NL PvdA Commissaris...toen schreef er al over laatst...Nu deed Rutte hetzelfde...
die zegt...
Een Land in oorlog kan geen NAVO lid worden...

mi Dat is het spekkie... voor het bekkie van Poetin...zulkse uitspraken...Hier en NU
Juist om die redenen... is die Poetin...oorlog begonnen
naar de Oekraiene toe...toen dat land voor het Westen koos...qua Live style ed.
en lid wilde worden van de EU en van de NAVO...

Ik schreef wel is...Als De NAVO ...de Oekraiene lid maakt...
maw...( Dan gaat het wel...va in den beginne... over een Vrij Souverein land NAVO...als
dat lid gemaakt wordt...)...dan heeft Poetin
er niks meer te zoeken!!!
(En betekent dat...einde oorlog... op de Oekraiene!!!)

Kortom
Als Kind...geboren 10-3-1943...in de oorlog van WO2
ik ben altijd ...om het verleden...voor een goed Defensie Apparaat...die ook aan die... 2% NAVO ed...voldoet
en een NAVO... dat is volwassen nadenkt...ipv zo Kinderachtig onnozel en via de klakkeloze na-kleppers...
ermee is...Het spekkie ...voor het bekkie...van die Poetin!!!)(Want zo kan die oorlog op de oekraiene af...uren dagen
weken maanden jaren door duren...

ipv
Als Kind...geboren 10-3-1943...in de oorlog van WO2
ik ben altijd ...om het verleden...voor een goed Defensie Apparaat...dat ook aan die... 2% NAVO ed...voldoet
en een NAVO... dat ook...Volwassen ...nadenkt...ipv Het spekkie ...voor het bekkie ...van die Poetin is!!!

Nou dat dus!!!
(Zo ik er over denk)

Nou zo kan die wel weer


https://www.youtube.com/watch?v=e1DfenKdgVk

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 05 mei 2023, 17:59

Tentoonstelling... :)

Voor belangstellenden...voor as Zaterdag...De liturgie voor de kroning van Charles III

https://www.trouw.nl/podcasts/de-liturg ... ~ba3144a1/

Fijne avond allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=oXmNnF9 ... 9v8mU&t=53

Gr en Knf van LT) :roll:

____________________________________
Zarerdag

https://nos.nl/collectie/13928/artikel/ ... a-gekroond
'God save the King': zo werden Charles en Camilla gekroond

LT)
:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 06 mei 2023, 20:58

Stelling... :)


Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=Kf6qEbu ... U&index=17

https://www.ad.nl/video/productie/bekij ... les-374036
Bekijk hier de hoogtepunten van de kroning van Charles

LT)
:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 07 mei 2023, 05:25

Telling... :)

https://www.youtube.com/watch?v=VlR9AAYMa3A

(Tja wat te zeggen...over Geschiedenis meegemaakte per TV...

Ik vond dat sde BBC de mensen ...het wel er snel even liet zien...Kijken ... Wie... is het...dan was het al weg...

Lijkt wel op...hoe bepaalde mensen zijn gaan praten...steeds sneller steeds ontmenselijker...maw dan kan
je er ook kunst poppen voor gebruiken...Een Kerk vol met Kunst Robot poppen......dat is aan alle kanten nog goedkoper ook...Als het er niet toe doet...wat er in die Kerk zit...tijdens die Ceremonie...

Ik vond het de BBC onwaardig...zo die de dingen toonden...mi Mensen die naar zulks gaan...willen ook Gezien worden...
men weet van te voren...er zijn TV opnames...wil je niet in beeld...met Privacy geldt...daarvoor moet oa. een Kerkgebiedje zijn...waar niet
gefilmd wordt...maar de rest komt dan wel... juist wel in beeld...
mi
De hele sfeer ed... moet het ...van de grote rest... hebben er nl.

Over de type hoed van Maxima ...schreef ik alis eerder...toen in de Ridderzaal...het toont geen enkel respect
naar de Partner toe...zoals zulkse vrouwen erbij zitten...Maar komisch is dan ook...zijn die 2 even in
beeld geweest...alleen Hij WA...in beeld was ...en van haar MA...alleen de hoed te zien was...verder niks...

Nou zo dom onnozel...komt ze dan over...MA...in de Geschiedenis beelden...tijdens de Kroning van de Koning van Engeland...
alleen die grote schuine hoed...van haar...is te zien...

maw willen ze zo'n belachelijke hoed...dan moeten ze zich wel afvragen...aan welke kant...zit de Partner...
ipv voor... de kAT Z'N KA...er wat doen ermee...want zo...
het toont geen enkel respect
naar de Partner toe...zoals zulkse vrouwen erbij zitten...

Maar dat pakte wel komsch uit...Hij was wel in beeld ...in die grote Kerk...en van haar ...alleen de grote schuine hoed...

(Ik vind zoiets...de schaamte van nabij!!!)(Net al toen...in de Ridderzaal!!!)
het toont geen enkel respect
naar de Partner toe...zoals zulkse vrouwen...met eh dat... erbij zitten...van de ene kant af gezien...alleen die grote schuine hoed...is te zien...
en ook dat nog...
Hij was wel in beeld te Zien ...in die grote Kerk...en ...van haar ...alleen de grote schuine hoed...
Nou ...zo komt ze dan over...MA...in de Geschiedenis beelden...tijdens de Kroning van de Koning ...van Engeland...

:roll:
_____________________________________________________________________________________

Ik denk nog altijd ...dat het jongte Kind... van William en Kate...een vorm van Autisme heeft...

Om al zijn aparte gedragingen...via de Pers...het de Lieveling van het Publiek te noemen...vind ik ook erg slecht...en wel
naar de 2 andere Kinderen toe...die wel hun grote best hebben gedaan...(Wat die hebben gedaan...Was voor elk kind een grote prestatie geweest!!!)en en dat...nog uitstekend gedaan te hebben...)

Dus als een Kind de Pias uithangt... heet dat...de lieveling van het Publiek...dat verzinnen ze... via de Pers er zelf wel bij...
Over Polarisatie creeren bv...in een bekend gezin...gesproken...hoe dat kan ontstaan!!!) Nou zo dus...
en degenen (bv van de Kinderen)...die de grote best doen...heten niet de lieveling van het Publiek...(???)

Nnnn ja...

Ik vond ...dat die Charles gezien zijn leeftijd en grote spanning van de dag...zich uitstekend getoond heeft...soms
kon er zelfs een lachje tussendoor vanaf...en een blik naar zijn Camilla toe...en van haar...naar hem toe...
Dat maakte het allemaal Menselijk...(En het geen geprogrammeerde Robot Poppen waren)

Bij ons op TV van de week...lieten ze 2 Goudkleurige kledij zien...waarvan 1 een jurk model had en de ander een soort Mantel model had...de ene is... voor haar en de andere is voor hem...vertelden ze...maar
in het echt...kreeg hij dat... allebeide... aan en om...
En bleef Zij...in haar gewone witte kledij ...dat alles mee maken...Onderscheid tussen de Regerend Vorst en Vorstin...lieten
ze zo ...wel Zien...
en zo hoort het ook...

Hoewel er altijd... een vorm van Discriminatie in zit...bv als de Regerend Vorst (Vorstin) een Vrouw is...heet hij geen Vorst...maar Prins...
Misschien valt zoiets als... Discriminatie...toch niet helemaal... uit te roeien...Blijkt Schijnt Heet Dunkt Doen Voorkomen...
en zoiets als... Polarisatie...ook niet...(Doen ze het zelf niet...dan doen anderen ...het wel!!! (Vanaf 1 een paar etc.)

Nou zo kan die wel weer

Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=ngSsaSimi8A

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 08 mei 2023, 00:12

Ingenieur... :)

(Ik las dit...

Micha en Harry de Winter reconstrueerden hoe hun vader 100 kilometer liep, weg van concentratiekamp Sachsenhausen
Han Lips schrijft elke dag over wat hij ziet op tv. Vandaag: Broertje.
De toen al broze Harry de Winter met zijn broer Micha in de docu 'Broertje'.BEELD EO
Het zijn aangrijpende beelden: Micha de Winter, hoogleraar pedagogiek, die na de dood van zijn moeder door een nagelaten doos met paperassen gaat en er een mapje uithaalt met een landkaart erin. De kaart is afkomstig van vader Max die na de capitulatie van de Duitsers 100 kilometer door Duitsland liep, weg van concentratiekamp Sachsenhausen. Veel tastbaarder wordt de geschiedenis niet.


Micha besloot samen met broer Harry de Winter in de zomer van vorig jaar in de voetsporen van hun vader te treden: een reconstructie van de tocht kan hen meer inzicht geven in hoe vader Max de oorlog overleefde. Maar hun plannen worden doorkruist als Harry tijdens de tocht een longontsteking oploopt, een gevolg van de chemotherapie die hij ondergaat wegens de asbestkanker waaraan hij uiteindelijk in maart overleed.

Broertje van Natascha van Weezel over de broers Micha en Harry de Winter hinkt op veel gedachten, maar gaat uiteindelijk over de vraag hoe je omgaat met ellende. Hun ouders hielden de oorlog weg van de kinderen: er werd nauwelijks teruggekeken, hoewel hun vader ’s nachts uren in de keuken zat te malen over de oorlog. “Hij wilde ons er niet mee belasten.” De broers vragen zich af hoe hun vader heeft gedeald met het feit dat hij het allerergste heeft meegemaakt.

Maar het zijn ook emotionerende beelden van de broze Harry de Winter, die breekbaar en verzwakt door het oosten van Duitsland wandelt. Het is dubbel want net als zijn vader gaat hij de confrontatie met het verleden bij voorkeur uit de weg. En ook over zijn ziekte spreekt hij liever niet: als het erover gaat slikt hij de naam asbestkanker op het laatste moment in. Broertje is een mooie film over de zin van het overleven, een aanrader om terug te kijken.
____________________________________________

Ik heb die Docu ook gezien laatst op TV
Wat me opvalt is...dat de Nazaten meestal...vroeg of laat...het toch allemaal willen weten...maar te vaak
zijn ze te laat...om het allemaal te weten te krijgen...Wel mooi als die Ouders van ze...een speciale
kist of koffer hebben nagelaten...vol met gegevens uit... die WO2 tijdperk...

Ik zag vandaag...een Docu op TV van ene Saul Friedlander...
Die was ook hevig op speurtocht gegaan...over de route van zijn Ouders...en tevens ook die van hemzelf
want hij was in die tijd...tegen de 10 jaar aan...en heeft bewust erg veel mee gemaakt als...Joods... Kindzijnde...

Maar die besluit zijn docu...dat hij meende...stel een belangrijk persoon...of bekend persoon...was tegen dat alles in gegaan...
Dat heb ik best veel Joden horen zeggen...na WO2

Maar ik denk...dat dat (zelfs van zo'n hooggeleerd man)...erg naief gedacht is...Dat het hele Hitler apparaat...zou stoppen ermee...als een Bekend
persoon er tegen in was gegaan...Ik denk eerder ...dat die bekende persoon dan was opgepakt... en ook naar een Duits
Concentratie Kamp was gebracht...

Als Nederland...had men misschien ...erg veel tegen kunnen houden...in Nederland...als men niet zo erg bezuinigd had...op de eigen Defensie...Want daarop bezuinigen hielden de Linkse Kabinetten erg van...Maar...
Als dat goed in elkaar had gezeten...dan had men...de mond wel kunnen open zetten...maar
met een Defensie...met 90% bestaande uit gewone soldaten...en daarvoor... nog in de leer...en met dat ...De Grebbeberg op...vechten
tegen de Duitsers...

Ik zit in dat EenVandaag Panel..en elke keer als ze in de jaren vroegen...waar moet niet op bezuiningd vinkte ik Defensie aan...(Maar sinds niks mag...ook geen Sigaar etc...waar bezuinigde men het meeste op...op onze Defensie...
Terwijl ik mijn hele leven al denk...Een Vos verliest wel de haren...maar niet de streken...anders gezegd...men kan nu wel...heel erg bevriend zijn...met Duitsland...dat kan lange tijd goed gaan...maar toch...)
Ik vind onze lands Psychologie ...te zwak...geworden...
Net een nieuwe Kletstafel erbij...en hup...allemaal glaasjes water netjes op een rij... op de tafel...
Zo erg is het!!!
Nog een nieuwe Kletstafel erbij...en hup...allemaal glaasjes water netjes op een rij... op de tafel...
Zo erg is het!!!

Dat is de BinnenlANDSE ECONOMIE GROEI OOK NIET...Als die anties zeikzeurders...al of niet iov...en
die Schrik Cultuur...onder het mom van Gezondheid...
En als de Economie...steeds smalletjes wordt...en nog smallertjes...met nog meer arme mensen in het land...dan
het nu al 1 miljkoen zijn en 5 miljoen die richting op laten gaan...
En het beetje... wat we nog hebben aan Landmacht...weg geven...met de meest goede bedoelingen ...maar toch...

Soms lijkt een land er zich ...panklaar voor te creeren...Laatst werd gemeld...de NL Landmacht...Duitsland heeft het
bevel er over...en onze spullen ervoor...leasen we bij Duitsland...
(Er hoeft maar 1 idiote Bonds Kanselier te komen...met grote blaf kreten...waar die anties mee is... en de vriendschap is weg...)

Er is mi iets gaande...wat helemaal ...niet meer klopt...
va Links Paars begon dat weg bezuinigen...in Nederland...en dat is gewoon doorlopend zo door gegaan...met
de rijken werden rijker en de rest...Het zal wel...Soms lijkt een land er zich ...panklaar voor te creeren...dat
een ander land ...plots...of...tzt...er binnen wandelt...
(Er hoeft maar 1 idiote Bonds Kanselier te komen...met van die grote blaf kreten...waar die anties mee is... en de vriendschap is weg...)en het ingenomen land...lijkt een...bijlage stekkie...bij het andere land geworden...als we zo door gaan...
Dat is... met zo'n makkie te doen...als een Land...geen eigen Landmacht meer heeft...

Moet de tegen Partij...wel is iets Psychologisch op touw zetten...en dat in de Omgekeerde Psychologie...
met veel Leugens en bedrogs...over het...anties Onderwerp...
Hoe snel zouden de mensen in dat land er aan mee doen?
Ik vind onze lands Psychologie ...te zwak...geworden...
Net een nieuwe Kletstafel erbij...en hup...allemaal glaasjes water netjes op een rij... op de tafel...
Zo erg is het!!!
Nog een nieuwe Kletstafel erbij...en hup...allemaal glaasjes water netjes op een rij... op de tafel...
Zo erg is het!!! etc. etc. etc.
Sinds niks mag...ook geen Sigaar etc.

Soms lijkt een land er zich ...panklaar voor te creeren...Laatst werd gemeld...de NL Landmacht...Duitsland heeft het
bevel er over...en onze spullen ervoor...leasen we bij Duitsland...
(Er hoeft maar 1 idiote Bonds Kanselier te komen...met grote blaf kreten...waar die anties mee is... en de vriendschap is weg...)
Maar niemand heeft het er over...
Valt zoiets nou alleen mijn op???

De direkte meegemaakten in de Concetratratie Kampen ...er leven er nog...evenal hun directe nazaten...opgegroeid
met Trauma Ouders...van alle ellendes ...van WO2
WO2 gaat over Nazi Duitsland...
Laatst werd gemeld...de NL Landmacht...Duitsland heeft het
bevel er over...en onze spullen ervoor...leasen we bij Duitsland...
(Er hoeft maar 1 idiote Bonds Kanselier te komen...met grote blaf kreten...waar die anties mee is... en de vriendschap is weg...)
en het ingenomen land...lijkt een...bijlage stekkie...bij het andere land geworden...als we zo door gaan...
Dat is... met zo'n makkie te doen...als een Land...geen eigen Landmacht meer heeft...
Maar niemand heeft het er over...aan al die water kletstafels niet!!!

Nou ja ik bedoel te zeggen...
aan ene Saul Friedlander...
Welk bekend Mens ...had er tegenin moeten gaan...en dan zou alles voorkomen zijn geworden...denken wel
meer Joden na WO 2 er zo over...

Maar de Kweekvijver...(met de Omgekeerde Psychologie)... was al gaande voor de oorlog begon...
Als er dus nog tegen was kunnen gaan
had het voor de oorlog uitbartste begonnen moeten worden...Met er openlijk tegenin te gaan!!!
Tegen alle leugens en bedrogs en diefstallen op grote schaal...en was er een gedegen Defendie Apparaat geweest...
ter verdediging van ons Land...Maar helaas zelfs dat was er niet...

Ik vind onze lands Psychologie ...te zwak...geworden...
Net een nieuwe Kletstafel erbij...en hup...allemaal glaasjes water netjes op een rij... op de tafel...
Zo erg is het!!!
Nog een nieuwe Kletstafel erbij...en hup...allemaal glaasjes water netjes op een rij... op de tafel...
Zo erg is het!!! etc. etc. etc.
Sinds niks mag...ook geen Sigaar etc. Ze lijken niet goed snik meer...Dat is het!!!

Dat anties Koningshuizen geklets...of dat heel gewoon is...ERMEE...Alles mag...behalve een SIGAAR!!!
De Nederlandse Vlag omgekeerd...Alles mag...behalve een Sigaar!!!

(Er hoeft maar 1 idiote Bonds Kanselier te komen...met grote blaf kreten...waar die anties mee is... en de vriendschap is weg...)
en het ingenomen land...lijkt een...bijlage stekkie...bij het andere land geworden...als we zo door gaan...
Dat is... met zo'n makkie te doen...als een Land...geen eigen Landmacht meer heeft...
Maar niemand ...heeft het er over...aan al die water kletstafels niet!!!

En waar is al dat geld gebleven...voor die eigen Landmacht...wel de ene miljonair na de andere kwam er...
en het zoveelste... is ERVOOR... weg bezuinigd...

Als het zo door gaat...is onze eigen Voedselketen weg beantied...en zitten we plots bij welke ramp dan ook
net als in de hetende arme landen...zonder voedsel...en zonder water...

Nou ja ik bedoel te zeggen...
aan ene Saul Friedlander...
Welk bekend Mens ...had er tegenin moeten gaan...en dan zou alles voorkomen zijn geworden...denken wel
meer Joden ...na WO 2 er zo over...

Maar de Kweekvijver...(met de Omgekeerde Psychologie)... was al gaande voor de oorlog begon...
Als er dus... nog tegen was kunnen gaan
had het voor de oorlog uitbartste begonnen moeten worden...Met er openlijk tegenin te gaan!!!
Tegen alle leugens en bedrogs en diefstallen op grote schaal...en was er een gedegen Defendsie Apparaat geweest...
ter verdediging ...van ons Land...Maar helaas zelfs dat was er niet...

En dan zitten we ook nog met die...Kinderachtige onnozele opgestelde Statuten van de EU en de NAVO...
dat zelfs het onschuldigste souvereine land...helemaal...plat mag van ze...(Het spekkie voor het Bekkie voor ene Poetin is dat...die statuten!!!) Dat kreeg die ook door...toen de Oekraiene in de grondwet liet zetten...bij de EU te
willen komen...De grens Separatisten erop af...dat ging al heten oorlog...
maw
Zo simpel zit het denkwerk...over die dingen erin...vanaf... de inmiddels Waterzuipende Westen met niks mag...ook geen Sigaar...

Nou ja ik bedoel te zeggen...
aan ene Saul Friedlander...
de Kweekvijver...(met de Omgekeerde Psychologie)(Met al die anties patronen)
was al gaande... ver voor de oorlog begon...

Als er dus... nog tegen... was kunnen gaan
had het... voor de oorlog ...uitbarstte... begonnen moeten worden...Met er... openlijk ...tegenin te gaan!!!
(En bijtijds...de omgekeerde Psychologie ...weer moeten herstellen gaan...in het eigen land...)

Ik denk ervan...dat de meeste Joden ...het alle niet Joden kwalijk neemt...dat die hele Shoah...uberhaupt kon
plaats vinden...

Raar maar waar...maar zo denk ik...als ik die ...tegenwoordige...Waterkletstafels ...op TV zie...

Ik denk ervan...dat de meeste Joden ...het alle niet Joden kwalijk neemt...dat die hele Shoah...uberhaupt kon
plaats vinden...
(Eng ook...Met die...omgekeerde Psychologie...gaande in het land...)
vb...Ze willen dat de Economie groeit ...maar doen er alles aan...om het... te laten krimpen...

mi Wie het nog snapt...is een hele knappe...

Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=ngSsaSimi8A

Gr en Knf van LT) :roll:
___________________________________________________________________

PS
Misschien ben ik er te oud voor...Waarvoor...om duidelijk te maken aan bv de Roomsem
Dat De Maria niet de Moeder van God is...
er zijn inmiddels...
al wat Priesters...(Die het gesnapt hebben!!!)
die het zo zijn gaan zeggen... Maria de Moeder van Christus...
(Maar lang niet allemaal!!!)

maar
in hun liederen ...zingen de Koren...nog steeds...Maria de Moeder van God...
en dat is echt
onnozel idioot...krankzinnig...dan zou een Mens ...de Hemel en de Aarde de
hele Kosmos geschapen hebben...(Dat kon bij 80% of meer van het wereldse ongeschoolde volk
nog wel aangenomen worden...
ook dat Maria Eeuwig maagd is...en ook
dat is
onnozel ...idioot...krankzinnig...over een Moeder met een rij Kinderen gehad...zo te bezingen ...
(Dat kon bij 80% of meer ...van het wereldse ongeschoolde volk
nog wel aangenomen worden...maar inmiddels...is dat Wereldse ...ongeschoolde tij... gekeerd!!!)

Dat een Vrouw...voor het eerste Kind ...nog Maagd was...valt aan te nemen...maar na een rij Kinderen gehad
eeuwig Maagd te noemen...ook dat...moet toch echt verwijderd ...uit die RK...liederen van ze...

Ik heb nog meer noten op m'n zang...maar die beschrijf ik later ...Deo Volente...misschien nog welis...
Alle liederen... erop nakijken...is al veel werk nl.
en nieuwe liederboeken laten drukken ook...

https://www.youtube.com/watch?v=e1DfenKdgVk

LT)
:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 08 mei 2023, 16:02

Europa... :)

https://www.youtube.com/watch?v=aj1eWA8XYco

(En de dingen die voorbij gaan...
maw Het is maar zo weer voorbij... en men gaat over...op de orde....van de dag...

Nu is de volgende...spanningeopbouw...over het aankomend...Euro Songfestival...
Halen ze...de eerste ronde...of niet...daar gaat het nu om...voor Dion en Mia... en... voor ons land...

Aan voorspellen...doe ik nog nauwelijks...als het al plots tot me komt...ben ik het steeds vaker
meteen ook weer vergeten...
Oud worden heeft ook z'n prijs...
Dus willen de meeste mensen... wel oud worden...maar niet oud zijn...
Simon Carmiggeld noemde dat...Hersenkronkels...
mi
daar lijkt elke leeftijd wel op te slaan...

Ik vroeg laatst aan de Tweeling zonen...wat herinner jij je nog van vroeger...
De oudste zei...dat jij veel ziek was ...en op bed lag op de dag ...de jongste zei...ze was niet ziek
maar had werk...in de nachtdiensten...en sliep op de dag...(Fijn met een Tweeling...dat 1 van de 2
het voor je uitlegt...aan de ander...maar wel pas...op hun Middelbare leeftijd...

Zo zie je maar weer...dat ook Kinderen...lang niet alles...hetzelfde... ervaren...
Ik had in de Verplegings Opleiding...een al wat oudere Nachthoofd...op een nacht...vertelde ze me
dat 1 van haar Kinderen...op in middels ruim in de 30...zei plots...jij was wel erg vaak ziek Mam...
je lag altijd op bed...op de dag...de ander legde uit...dat ik in de nachten werkte...en op de dag sliep...

Inmiddels bijna 50 jaar later...het leek me ...een soort...Dejavu...met m'n eigen Koterij...
Zo van...Heb ik dat ...niet al eerder...meegemaakt???
Opeens wist ik het weer...het was niet ik...maar die Nachthoofd van vroeger...waarvan 1 kind...het
totaal anders ervaardde...dan haar andere kind...en tigs jaren later...1 van mijn eigen Kinderen
exact diezelfde ervaring ermee had...dan het andere kind...

maw Ook Dejavu ervaringen...die ik dus pas had...ermee...kunnen erg apart zijn...
mits je ...de moeite neemt...het uit te pluizen...Hier en NU...en wel..van de metene...

Fijn dat m'n ...lange termijn geheugen ...het nog goed doet...op m'n oude dag...

Ik vroeg me wel af...of ik dat...in dat verleden...niet helemaal goed had uitgelegd...waarom
ik op de dag sliep...Misschien gaan veel Ouders ...er wel te vaak ervan uit...de Kinderen snappen het
zo ook wel...met de dingen om ze heen...uit en thuis...
en kom je er bijna 50 jaar later achter...van niet dus...bij 1 van de 2...

Net als toen...bij dat Afd Nachthoofd...bij 1 van de 2...was het dus niet goed...door gekomen...en bij
de andere van de 2 wel...

Ik ging gelijk denken...O Jezus Miena...wat heb ik vroeger allemaal niet goed uitgelegd...in
dat drukken leven van die dagen...met een gezin en Werken en vast wel een thuisstudy erbij doen...en
tussendoor ...ook de hond moeten uitlaten...en de kaboutertjes maken nog steeds de bedden niet op
en doet ook de was niet...en het huis moet goed gereinigd blijven...en de onkruid in de tuin gewied worden...
dus eh...
er zal vast wel meer...niet goed over gekomen zijn...bij de toen kleine koterij van me...
net als bij die ene Koter...van het Nachthoofd toen...maar zij kwam er achter toen haar koterij ...in de dertig was en
ik ...toen de mijne...al ...Middelbaar waren...dat het... in dat toen...toch niet helemaal...goed overgelomen was...de
dingen ...die we... als Ouderszijnden...deden...in dat toen...
aannemende... de Kinderen snappen het... zo ook wel...Nou eh...niet dus...

Mama heeft Nachtdienst...dat is zeker wel 100x of meer gezegd...zeker weten...of ik zei dat zelf wel...
dus als je uit school komt...rustig aan...met spelen...in huis...
Vaak werd ik wakker...omdat die 2 van mij...aan het koppeltje duiken was...over me heen...
tijdens hun Kleuterschool tijdperk...Ik maakte er nooit druktes om maar ...dan keek ik op de klok en zei...Ik ga me aankleden en samen met
jullie...de hond uitlaten...in het bos...
maw Dan neem je aan...dat ze allebeide begrijpen...ik was niet ziek wgs op de dag slapen...want een
zieke gaat heus niet helemaal naar het bow toe...met de hond en de 2 Koterij...
Ik denk...dat ik toen...niet door had...dat die ene wel juist... de dingen kon interpreteren... maar die andere niet...
Een Tweeling hebbende...is opzich al druk zat nl...om er ook nog...Psychologisch ermee bezig te zijn...als Ouders...
Ik had zelf de hond getraind...dus hopende...die doet precies zo...als die getraind is...in dat bos...
en heb ik weer...
als de ene van de Tweeling ...naar Links holde...dan holde de andere... naar rechts...maw ik had geen eens de tijd...
om met elk Kind apart alles te gaan uitleggen...Net als vroeger die afd Hoofd ook niet...
maw daardoor... pakte het exact hetzelfde uit...die Dejavu ...Hier en Nu...ahw.

Op Tv vertellen veel Mensen... over hun Jeugd...bv pas...bij het TV Programma...iK MIS JE...STAAN ZE BIJ EEN GRAF...TE VERTELLEN...

Ik was dol op mijn Moeder...maar veel minder tot niet...op zijn Vader
die was altijd weg...voor zijn werk...

Dan denk ik gelijk (Hier en NU)
als Moeder ...had ze dus toen...dat Kind moeten uitleggen...iemand moet het brood verdienen...en werkt zich er de
kolere voor...opdat wij...de lifestyle kunnen hebben...die we nu hebben...
Maar
die dingen leggen... veel Ouders schijnbaar niet uit... aan de Kinderen...maar daarom hebben ze ...tigs in de
tigs jaren later...nog steeds de Pest aan hun Vader...en was hun Moeder ze alles...

Wat zijn we toch te vaak...te smalletjes...in ons leven...we doen schijnbaar...altijd wel wat fout...in de Opvoeding van de
Kinderen...
Of je doet het goed...maar bij 1 van de Kinderen... werkt het ...associatieve interpreterende vermogen ...niet of
nog niet...en bij... het andere Kind wel...(Blijkt tig in de tigs jaren later pas...)

Natuurlijk had ik het zelf al wel vroeg door...er klopt iets niet...maar wat?
en heb de Tweeling... bij een erkend Bureau...Psychologisch laten testen...

Niet te geloven...Er kwam alles exact hetzelfde uit...tm ze hadden beiden een hoog IQ alleen (De Oudste)
die ene ...met nog veel Hogerdrdrdr...IQ...
Dan denk je ...die snapt het dan ook allemaal wel...maar zo'n 50 jaar later blijkt...juist ...die...van niet!
maw Een extra hoog IQ zegt dus ook niet alles...

Viel me ...in mijn Werkleven vaak op...de Allerknapsten...maakten vaak ...de domste fouten...
en de IQ...Midden Motors... de minste fouten...
Misschien ...ook wel...uit en thuis...Maar dan nog...Niemand is Volmaakt...

Wat me op erg veel Programma's opvalt...als ze mensen Intervieuwen gaan...
dan kunnen ze nog zoveel geschoold en gestudeerd en gewerkt hebben en van alles meegemaakt hebben
tm in een Duits Concentratie kamp verbleven te zijn...in feite gaat hun vertellen...over vroeger ...over de ouders...
Mijn Moeder dit en mijn Vader dat...
(en schijnbaar maakte 1 van de 2 de minste zichtbare fouten met ze...)Moeders knuffelde ze nog alis...
Vader bleef afstandelijk...daar hebb en ze dan vaak...het minste tot niks mee...

Een heel leven meegemaakt...en de uitkomst lijkt te zijn...het gaat over de kleine dingen...als uitkomst...
Moeder was er altijd...en de Vaders waren naar het werk...
Tegenwoordig zijn veel Moeders er ook niet...als Kinderen van school thuis komen...en als er nog een vader is
die ook niet...ze werken allebei...

Waar gaat het over...aan het einde... van de rit...
als de Nazaaten bij het graf staat...van 1 of van beide Ouders...
Moeders was er altijd voor ze...en Vaders was altijd weg...ze kregen vaak niet eens een knuffel van hun Pa...
Vind ik zo iets aparts...
De Nazaten...Een heel leven meegemaakt...en de uitkomst lijkt te zijn...het gaat over een Knuffel... niet gehad...
van 1 van de Ouders...

Dus jij wilt gecremeerd... snapte 1 van de Tweelingzonen (de Jongste)...van me meteen...Ik zei als grap...Ja daT SCHEELT EEN HOOP GEEMMER OM ME HEEN...(rond het graf)...en verwijten...om een gemiste Knuffel... op die speciale dag...voor ze...in hun Jeugd...niet gegeven...

Gezeikzeur geemmer...van Nazaten... (bij een graf)...dat je als Ouders...nooit meer kan goed maken...is dat...
en dan moet je...je ook nog afvragen...of ze het zelf...toen...wel goed geinterpreteerd hebben...de dingen...

Nou ja... daar ging die...dejavu...uitgeplozen over ...dus...

Ik heb geluk...ik was een erge Knuffeldoos...voor mensen en voor Dieren...in huis gehad!!!

tot de Corona ...in het land kwam...(en denk ervan
die ene snapt het zo wel...geen Knuffels gehad...maar die andere...die met het Hoogste IQ in huis...
is vast... de Corona associatie vergeten...en interpreteert het naar eigen dunken...later...over de gemiste Knuffels...)

Gezeikzeur geemmer...van Nazaten... (bv bij een graf of elders praten over hun Ouder's...)...dat je als Ouders...nooit meer kan goed maken...is dat...
en dan moet je...je ook nog afvragen...of ze ...het zelf...toen...wel goed geinterpreteerd ...hebben...de dingen...

Nou zo kan die wel weer...(met de type-oefening)

Fijne avond allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=EQlv_xUYATg

Gr en Knf van LT) :roll:

______________________________________________________________

PS.

Ik las gisteren...
(Omdat het jongste Kind...de Pias uithing)...is het de Lieveling... van het Publiek
over de 2 andere Kinderen ...die de grote best hadden gedaan...ging het niet over...

Ik moest gelijk aan vroeger denken...
die Tweeling van mij...staken bij elke vraag ...op school de vinger op...en hadden dan
het antwoord goed...
Dat vond
de Juf niet leuk...maar ook ...van de andere Kinderen... in de klas niet...

Vooral mijn oudste...goed gescoort voor het VWO en daar opzittende...
ging opeens... alles laten...huiswerk niet meer maken ...maar grappen uithalen...Ik vroeg hem...waarom doe je dat?
Hij zei...
als ik alle antwoorden goed heb...hebben ze een hekel aan me...
weet ik niks...maak ik grappen...dan ben ik
Popie Jopie in de klas...en heb ik... veel vrienden...
...
Ik zei...als je de Pias blijft uithangen...dan zetten ze je... die VWO school uit...

welnee...juist nu vinden ze me allemaal aardig...Ik zei... maar het zijn je Cijfers
waardoor je dan... van het VWO af moet...ze zetten je dan... op de HAVO...
Geloofde die niet...maar ik had ...wel gelijk!

Zijn eigen associatie was...zo ik nu doe...mogen ze me allemaal...dan mag ik vast blijven...
maar mijn associaties ...lagen bij...de school cijfers!

Maar zo link ... kunnen zijn...die Media uitens...over dat ene Kind...van William en Kate...als die
de Pias uithangt...is die de lieveling...van het Publiek...heet dat...

Ook voor de andere twee erg link
die hun grote best deden...(Dat vinden er teveel niet leuk schijnbaar)
Nu maar hopen
dat die... ook niet...de Pias gaan uithangen...opdat ...in de Media ...dan staat...allemaal lieve en positieve dingen...
over ze...


LT)
:roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 09 mei 2023, 17:53

Opa... :)

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

(Ik zag op TV ...De vlucht route van een Jood...

Zo iemand... die door alles en nog wat...heen masselde...

(Net als mijn Pa...maar dan aan de verdigende kant...die masselde ...ook overal doorheen...
Als Soldaat op de Grebbeberg gevochten...daarna in het Verzet gegaan...opgepakt naar het Oranje hotel
gebracht...flink gemarteld...op gezicht en hals...grote littekens...om niks gezegd...naar een Duits Kamp
in Drente gebracht....eruit gevlucht...bij het BS legertje van Prins B terecht gekomen en na de oorlog bij de BB
en in die hele route...verloren velen het leven...maar hij... dus niet...

Die Hajo... met zijn vlucht routes...vanaf huis uit...masselde ook overal doorheen...in routes waar velen het leven verloren...
maar die Hajo ...dus niet...

Vind ik altijd...zo eigenaardig...dat sommigen mensen ...zelfs op de scherp van de snede...mee gemaakte
toch er doorheen
masselden...en waarom... die andere 6 miljoen niet?
Aan opgepakte Joden en Zigeuners en Homofielen en Verzets mensen en verdedigende soldaten...er toch altijd...1 of een paar
of wat circuitjes...er doorheen Masselden...

Die Hajo zat op het laatst toch echt ook in een Groot Concentratie Kamp...waar ze massaal Joden
aan het vermoorden waren...trachten...om die uit te roeien...tijdens WO2

70 Jaar later...ging die Hajo... die vlucht en opvang routes... langs...
dan vertelt die ook...die hij kende...ze zijn allemaal dood...en toch belandde die zelf ook...in
zo'n Kamp...met de bedoeling...alle gevangenen moesten allemaal dood...
Maar hij masselde... overal doorheen...en werd beren oud...
die Hajo...is in 2014 overleden...

Nou... naar zo'n docu ...zat ik vanmorgen ...naar te kijken op TV...

Het werd nog ingewikkeld ook...want hij ging opkomen... voor de Pallestijnse zaak...

Ik denk dan welis...ze vergeten wat...
want ik weet nog...hadden die Joden in Israel de Shoah overleefd...werden ze bestookt
in dat hetende veilige land voor de Joden...door Arabieren...en Paelestijnen...telkens weer
volle schoolbussen met Kinderen...laten ontploffen en mensen op Markten laten ontploffen...
met weg met de Joden...Zelfs in Israel ...waren de Joden in wezen ...nog steeds niet veilig...

Hoe zou welk land daar dan ook ...daarop reageren...als bepaalde groepen gaan terroriseren...Nouw???

maw die dingen vergeten ze erbij te vertellen...als het over de zgn Palestijnse zaak gaat...

Hoe dat ook zij...Die Rabin en Arafat...maakten Vredes overeenkomsten...en de wegen werden
weer geopend voor de Palestijnen...
en de hele zaak begon weer opnieuw...de Joodse Schoolbussen...werden weer achter elkaar weg gebombardeerd en
ook mensen op Markten...en dezelfde kreten kwamen weer...weg met de Joden...

maw die hele Gaza zaak...heeft wel een hele geschiedenis verhaal...en dat op mensen af...die in Europa de
Shoah overleefd hadden...van het Nazi regiem...

In Israel zijn ze zich gaan verdedigen...en zijn daar ...nog steeds ...mee bezig...

Natuurlijk kan je medelijden hebben ...met de gewone mensen...in dat Gaza gebied...die hebben
er geen schuld aan...maar wel die ene en die paar en wat circuitjes...alsmaar...

Zouden die al die terrorismes gaan laten...dan konden ze gewoon allemaal samen leven daar...en dat
weet ook... iedereen daar...

Maar bij elke vinger geven...en ze pakken de hele hand met terrorismes op de Joden af...daarom is het er nu...zo het er Nu is...

Hebben ze zich tijdens WO2 niet kunnen verdedigen...inmiddels in dat Israel wel...maar om dan voor de Palestijnse zaak te preken...dan leggen ze de ware redens niet uit...waarom het er zo toe gaat ...als het er toe gaat... tussen Israel en de Palestijnen...

Zelfs die 2 Hoge Lands Personen... die de Vredes prijs kregen...werden genegeerd...zo gauw de wegen weer vrij waren gegeven...tussen israel en de Gaza...kwamen
de bommen op de schoolbussen er weer aan...en alweer... bommen op de Markten etc.
en dat is... in feite ...het echte probleem...
waarom
de toestand... gaande is daar...zo die gaande is...

Dat er onschuldige Palestijnen er de dupes van zijn...lijkt me door iedereen wel te snappen...
maar als zelf...een Top Vredes plan ...met de Wereld Vredesprijs als bewijs...als dat niet eens helpt...

Ik bedoel...
Tja wat bedoel ik eigenlijk...ik denk ...dat niemand... er maar zo ...een oplossing ...voor weet...

maar mi...misschien... toen de Muren er tussen kwam...tussen Israel en de Gaza...werd het een stuk veiliger voor de Joden... in Israel zelf...
en in feite... is de stand ...er nu zo...

Maar er zijn bepaalden... die de Palestijnen gingen helpen... met zware lucht wapens...(om het terechte zielige verhaal van de ...gewone Burgerij Palestijnen) en via die ene en die paar en wat circuitjes...aan terroristen
die bevoorraden bommen er...vliegen al een poos...met regelmaat ...over en in Israel neer...
want
geeft Israel ze 1 vinger...

Zelfs die 2 die de Vredes prijs kregen...werden genegeerd...zo gauw de wegen weer vrij waren gegeven...tussen israel en de Gaza...kwamen
de bommen op de schoolbussen er weer aan...en alweer... bommen op... de Markten etc.
en dat is... in feite ...het echte probleem...
Zo gauw de wegen weer vrij waren gegeven...tussen israel en de Gaza...kwamen
de bommen op de schoolbussen er weer aan...en alweer... bommen op... de Markten etc.
Zo gauw de wegen weer vrij waren gegeven...tussen israel en de Gaza...kwamen
de bommen op de schoolbussen er weer aan...en alweer... bommen op... de Markten etc.
Zo gauw de wegen weer vrij waren gegeven...tussen israel en de Gaza...kwamen
de bommen op de schoolbussen er weer aan...en alweer... bommen op... de Markten etc.
Zo gauw de wegen weer vrij waren gegeven...tussen israel en de Gaza...kwamen
de bommen op de schoolbussen er weer aan...en alweer... bommen op... de Markten etc.

Ik bedoel...
Tja wat bedoel ik eigenlijk...ik denk ...dat niemand er maar zo ...een oplossing voor weet...
maar mi...misschien toen de Muren er tussen kwam...tussen Israel en de Gaza...werd het een stuk veiliger voor de Joden... in Israel zelf...
en in feite... is de stand ...er nu zo...zo die er gaande is...

Ik bedoel...
Tja... wat bedoel ik eigenlijk...ik denk ...dat niemand er maar zo ...een oplossing voor weet...
Jij? Jullie? Je? U? Gij??? ZO HET DAAR...NU GAANDE IS...
ik denk ...dat niemand er maar zo ...een oplossing ...voor weet...

MAAR MI ...ALS JE HET VERTELT...VERTEL DAN WEL... HET HELE VERHAAL...EN DAT DEED DIE HAJO NIET!
ZULKS LIET DIE NA...TE VERTELLEN...TM IN DE USA AAN TOE!!!

Zo gauw... de wegen weer vrij worden gegeven...tussen israel en de Gaza...komen
de bommen... op de schoolbussen er weer aan...en alweer... bommen op... de Markten etc.

En dat... op mensen af...die in Europa de
Shoah overleefd hadden...van het Nazi regiem...en op hun Nazaten...

Hebben ze zich tijdens WO2 ...niet kunnen verdedigen...De Joden...inmiddels in dat Israel wel...maar om dan voor de Palestijnse zaak te preken...dan leggen ze de ware redens niet uit...waarom het er zo toe gaat ...als het er toe gaat... tussen Israel en de Palestijnen...

(Zo ongeveer denk ik er over...Ik denk ...dat niemand er maar zo ...een oplossing voor weet...
Jij? Jullie? U? Gij???...
Blijft over...Met wat er alsmaar gaande is...
op mensen af...die in Europa de
Shoah overleefd hadden...van het Nazi regiem...en nu ook...op... hun Nazaten...

Hebben ze zich ...tijdens WO2... niet kunnen verdedigen...inmiddels... in dat Israel... tot op zekere hoogte...wel...)!!!
(Want ...er vallen...nog steeds doden ...onder de Joden...vanuit Gaza!!!)

Ik denk ...dat niemand er maar zo ...een oplossing voor weet...
Jij? Jullie? U? Gij???...

https://www.youtube.com/watch?v=NXfydZiIcmY

GR EN KNF VAN LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 10 mei 2023, 02:02

Paskamer... :)

(Zoiets moet je dan ook maar snappen...

Dion en Mia: 'Ik voel me nog steeds een winnaar'

Wat me opviel bij die 2 tijdens het zingen...dan zingen ze naar de aanhef toe... en openen wijd lijf en leden
maar wel... met de rug naar het publiek toe...Daar klopte beslist iets... helemaal niet wat aan...

Ik vond er wel meer niet erg best...van de andere deelnemers...Het totale niveau vond ik maar erg matig...
als ze maar een hoop druktes vertoonden en veel hard en lange zinnen zongen...dat gaf de meeste kansen...

Ik vond de Nederlandse spreker erg slecht te horen...of die nooit geleerd heeft...wat op de voorgrond praat
die zacht te zetten als de vertaler praat...Nooit van gehoord schijnbaar...dito met muziek...vaak erg hard
en hij er maar door praten...ipv de muziek zachter te zetten...als die gaat praten...

maw een soort van ...voorgrond achtergrond wisselingen ...qua geluiden...deed die niet...
Nnnnou ja...

We stampen er als land een hoop geld in...dan mag er mi toch best meer over nagedacht...
met de voorbereidingen...
tm tm tm de aanhef van de zin...als zangers...met de rug naar het publiek staan...is echt zot...

De praat vertaler veel te zacht...qua geluid...in verhouding met wat op het Podium gaande was...en daar dus 3/4 niks van te hebben
verstaan...is met zo'n groot evenement...ook te zot ...voor woorden...

De jurk van haar...was ook niet echt mooi...bij de blote gebieden...misschien als men bij die gebieden een stuk slanker was...had het wel gestaan...ipv het kwam niet echt mooi uit ...bij haar...die jurk...bij de blote rug gebied...

maar de klap... op de vuurpeil ...als verliezende zangstel...qua zottigheid is wel...
Dion en Mia: 'Ik voel me nog steeds een winnaar'

Hoe nog steeds???

Nnnou ja...Dan lijken ze mi niet goed snik...

En oja Ik vond de oekraiene de beste111

LT)
:roll:
__________________________________________________________________________________

NU IK TOCH...AAN HET EMMEREN BEN...

Ik zie steeds zulkse reclames
eentje gooit een leeg drink blikje... over de schouder weg... en de ander
zit op de plee en gooit maar zo bloemen ...uit een vaasje gehaald weg...de grond op...

Ze lijken niet goed snik...

Dito bij elk Buitenfeest tegenwoordig...bakken vol vuilnis spullen de weides in en de straten en parken in...

Ze lijken niet goed snik...

Ik gaf hiero vaak zat aan...Laat het Volk is leren...van de Golfbanen...en omgeving
of er nu 10 bezoekers zijn...100...1000...10000...100000...en dan nog die 156 Golf sporters zelf...en
dito aan Caddy's...
er ligt nergens op de wereld...rommel en troep in en om die SPORT VELDEN...

MAW Het moet toch kunnen...geleerd...
Net als vroeger ahw
Maar tegenwoordig...de rest lijkt niet goed snik...

Ik zelf heb ook welis met een Kraampje op Koninginnedag ergens gestaan...toen het afgelopen was...ruimde iedereen alles netjes op...er was niet te zien...dat daar... een Feest Markt... gaande geweest was...

Tegenwoordig...Je weet niet wat je ziet...stapels vuilnis...achter gelaten...bij welk buitenfeest dan ook...
Ze lijken niet goed snik meer...

Ik gaf hiero ...vaak zat aan...Laat het Volk is leren...(via TV)...van de Golfbanen...en omgeving
Dat zijn vaak
gigantische grote gebieden...die Golf Sportvelden...dito met er naast voor de bezoekers
en toch ligt er nergens vuilnis...nergens wordt wat weg gegooid er...
Heel soms met een flinke wind dag... waait er iets voorbij...maar ook dat is snel opgeruimd...
Met
100000..of meer bezoekers....en dan nog... die 156 Golf sporters zelf...en
dito aan Caddy's...
er ligt nergens... op de wereld...rommel en troep... in en op en om... die GOLF SPORT VELDEN...

LT)
:roll:
__________________________________________________________________________________

Ik zag een Reclame van Lidl...
Na al van alles op de eettafel gedaan die man...zijn vrouw heeft haast gaat weg en zegt...jij stofzuigt
wel he...en weg is ze...

Hij wilt naar een Sportveld...en zet een electrische stofzuiger aan en gaat dan weg...

Link om dat net zo na te apen...
want
de over de grond hangende gordijnen...
de touwtjes van luxaflex tm de grond...
elk los speelgoedje...
elk lossig tapijtje...
als men thuis komt...is dat alles stuk...
of in die lange weg blijf tijd...is de electrische stofzuiger ergens aan blijven vast hangen...en bezigt
daar al die tijd mee...aan stroom ed...ook...

maw Je kan die electrische stofzuigers niet uit het oog verliezen...of er gaan dingen helemaal mis...
ermee...

Met ervaring wijzer geworden...eerst een ronde in die Kamer doen...blijft de tip...sowieso met
die belachelijke stofvangers over de grond aan gordijnen...Maar ik heb zelf Luxaflex...de eerste keer...en zag
de touwtjes... waren stuk gezogen...en de draai plasticjes er aan...ook...

Link zijn veel Reclames...want erg veel mensen apen het klakkeloos na...en zo niet...dan weten ze zelf
misschien nog niet...wat ondertussen... zo'n electrische ronde stofzuiger... allemaal kan en doet in het huis...

Als het ergens ingeklemd geraakt...bv door lossige matjes ed.
en het alsmaar dezelfde beweging erom gaat doen...kan het... tot brand zelfs uitpakken gaan...zo verhit
is het dan...

In die reclame... zet die man het aan... en gaat meteen weg...naar het Sportveld...

ipv...maw Je moet eerst... een ronde door die Kamers doen...om chaos vernielingen...in huis...te voorkomen...

De tip is...Gewoon sowieso kijken en leren...wat en hoe doet
zo'n automatische ronde electrisch stofzuiger...allemaal...in je huis...
(en wat heb je... nog net bijtijds zelf kunnen redden...omdat je... er bij bleef...)

(De eerste keren...moet je goed kijken...Dan heb je bv ...maar i luxaflex draad naar de klooien...en het...draaiplasticje...omdat je... er bij bleef......ipv
bij elk raam!!!)

LT)
:roll:

__________________________________________________________________

Dit vind ik een slecht vb van Sportverslaggeving...

De vrouwen van Ajax deden wat de mannen niet konden
PlusSpaan geeft punten
Sportjournalist Henk Spaan recensee

Schep je het zelf niet...misschien wel nooit...dan doen die het wel...Via de Radio en TV en via de Media kranten
POLARISATIE SCHEPPEN!!!

ipv Gewoon... over de Wedstrijd zelf te schrijven...of te vertellen...die gaande was...of tijdens...
hoe die het deden...of doen...
Meer niet! Dat is het vak...en geen geouwehoer roddelig opjutterig vernederend...verslag...De vrouwen van Ajax deden wat de mannen niet konden
met als uitkomst...tussen beide Clubs...
POLARISATIE SCHEPPEN!!!
Dat is ...(in de Vakmacht Positie)... een erg slecht (vak)...verslag!!!

LT)
:roll:
__________________________________________

Deze vind ik wel leuk...

PlusExclusief
Amsterdamse kabelbaan over het IJ komt weer stap dichterbij
Impressie van de kabelbaanverbinding over het IJ tussen de stadsdelen West (op de voorgrond) en Noord. Beeld UNStudio
Impressie van de kabelbaanverbinding over het IJ tussen de stadsdelen West (op de voorgrond) en Noord.BEELD UNSTUDIO
Amsterdam gaat niet alleen werken aan een brug over het IJ, ook een kabelbaan komt dichterbij. De gemeente gaat na jaren treuzelen eindelijk akkoord met de bouw van de kabelbaanverbinding tussen de stadsdelen Noord en West.

Toen we nog het vorige Forum hadden...schreef ik welis...
Ze zouden meer naar de Circussen moeten kijken gaan
voor verre AFSTANDEN
VOOR DE WANDELAARS )OM...zulkse overtochten...te maken...in en om steden...

(MIJN DJ ZEI ALTIJD...TOEN DIE NOG LEEFDE...jE HAD ZEKER WEER...ZO'N VOORSPELLENDE
VOORUITZIENDE BLIK TOEN...) Maar hoe dat ook moge heten...
HET IS INMIDDELS AL
VELE JAREN LATER...MAAR LEUK TE LEZEN...DAT ZOIETS SCHIJNBAAR NOG... TE DOEN IS OOK...

TRUSTEN aLLEMAAL

https://www.youtube.com/watch?v=WVySGOTLa5o

GR EN KNF VAN LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 10 mei 2023, 04:30

Kamer... :)

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

(Ik las dit...


‘Na een jaar therapie heb ik het mijn vader eindelijk kunnen vergeven’
In de wekelijkse rubriek @humansofamsterdam gaat fotograaf en schrijver Debra Barraud op zoek naar gezichten en verhalen van de straat in Amsterdam.
Debra Barraud8

mi...Als ik ergens vroeger ...erg veel met andere bepaalde mensen ...over heb gedicussieerd is het wel
dit onderwerp...

Vergeven...

Trouwens ook over...de linker wang aanbieden als men op de rechter slaat...

Het zijn typische ...van die Jezus uitspraken...
en dan zei ik...en hoe pakte dat... voor hem zelf uit???
Nou???

Dan zei ik...Je kan beter...een levenlang roken...en je daarmee in toom houden...want
die eindigde zelf... heel erg ellendig...Die Jezus...werd er maar...33 jaar mee...

Dan vroegen ze me...hoe zou jij het dan oplossen?
Dan
dacht ik terug ...aan mijn eigen verledens...en zei...Ik denk dat ik van nature...een Stoicijnse instelling ...had...
als ik de deur achter me dicht deed...dacht ik er zelfs niet meer aan...aan die bepaalde mensen

Ik denk dat erg veel mensen dat hebben...vb erg veel mensen die de oorlog hebben mee gemaakt
ze hebben het er nooit over...ze bouwden mee aan de vooruitgang...van het land...en aan zichzelf...

Maar zo gauw mensen ...met pensioen gingen...kwamen vaak die beelden vaak weer naar boven en/of via dromen...
maar dan nog
Ik zou nooit zeggen...Je...U...Gij...Moest die Nazi Mensen vergeven...

Dan ga je er mi er...Onderstaan...ipv er Boven te blijven...
Je zet ze dan...boven jezelf ahw.
en dan ben jij ...de mindere...

In tig in de tigs discussie...had ik er toen wel andere varianten voor...om uit te leggen
dat Vergeving ...te vaak...totaal niet...toepasbaar is zelfs...

In Therapie een jaar naar Vergeving zoeken???

Ga heen in Vrede
zou ik zeggen...en voor jezelf...Forget it...Vergeet het...en therapied daarop...
Als je er problemen mee hebt...leer het uit handen te geven...Laat het aan de Aller Hoogste Macht over...die dingen...
en ga bezig zijn...je eigen leven vorm Te geven...(Naar Kennis en Kunnens en Vermogen ed)

Ik zou me echt kapot schamen...om te zeggen...Vergeef die Nazi's...of Vergeef die verkrachters of mishandelaars of die Moordenaars etc.

In feite gaat zulkse dingen ...boven onze pet...uit...het gaat zelfs vaak het verstand te boven...wat die
daders allemaal hebben uitgespookt...

Ik schrijf welis...Ik ben geen geloof...maar in Hoofdfactor 7...gaat het Om ...De Wet...
Naar kennis en kunnens moeten die Mensen berecht...
dus laat het aan die Vak Mensen over...maar korter ...en voor jezelf ...zou ik zeggen...
Als je er problemen mee hebt...leer het uit handen te geven...Laat het aan De Aller Hoogste Macht over...die dingen...

maw Leer is Stoicijns te denken...Waar de deur is dicht gedaan...door wie dan ook...Forget it...
leer het uit handen te geven...Laat het aan de Aller Hoogste Macht over...die dingen...
maw
In wezen kan je alleen... aan jezelf werken...
ga bezig zijn...je eigen leven vorm Te geven...(Naar Kennis en Kunnens en Vermogen ed)

(Probeer zelf...ahw een mooie Ziel... af te leveren...plots of tzt...)

Want elke Ziel... zal daar een functie krijgen...door ergens precies in passen...in dat Eeuwige Hiernamaals...
en
Wie ben jij dan wel...om Mensen te Vergeven...die de vreselijkste dingen gedaan hebben...op Aarde...
leer het uit handen te geven...Laat het aan...De Aller Hoogste Macht over...die dingen...

en op een dag...kom je in dat eeuwige Hiernamaals aan
en toen...hoe heb je je eigen leven vorm gegeven...(Naar Kennis en Kunnens en Vermogen ed)?

Nu vele jaren later...na best vaak... zulkse discussie gehad...denk ik er nog net zo over
maw Leer is Stoicijns te denken...Waar de deur is dicht gedaan...door wie dan ook...Forget it...
leer het uit handen te geven...Laat het aan ...De Aller Hoogste Macht over...die dingen...

Ik ben ...helemaal niet tegen Therapieen...maar lang niet alle Therapieen ...vind ik goed...
en lang niet alles wat... De Jezus zei...
pakt of pakte...
goed uit...maw Die Jezus...was ook een Mens...en geen ene Mens... dat ooit leefde
op Aarde ...of er nog zal leven...is...Volmaakt...bv...Met zijn ...Schrik bewind...in de Tempels...

Vergeef ons onze zonden ...zoals ook wij onze zondenaren ...vergeven...
vind ik een erg ...discutabele zin...

Want misschien wel...70% van de Mensheid...hebben allemaal vroeg of laat...Huis tuin en Keuken zondetjes gedaan...
dat is toch niet te vergelijken met...als tegenprestatie...
Ik zou me echt kapot schamen...om te zeggen...Vergeef die Nazi's...of Vergeef die verkrachters of mishandelaars of die Moordenaars of die oorlogs voerenden etc. die je land naar de ...je weet wel bracht...met al die doden en gewonden en
weduwen en Weduwnaars en Wezen...gemaakt hebben...

Nogmaals...
Vergeef ons onze zonden zoals ook wij onze zondenaren vergeven...
vind ik een erg ...discutabele zin...
Want misschien wel...70% van de Mensheid...hebben allemaal ...vroeg of laat...wel Huis tuin en Keuken zondetjes gedaan...
dat is toch niet te vergelijken met...als tegenprestatie...
Ik zou me echt kapot schamen...om te zeggen...Vergeef die...de meeste mensen de pet het verstand te boven gaan...

Iets wat je verstand te boven gaat...kan je niks mee...wel met die rij...
70% van de Mensheid...hebben allemaal ...vroeg of laat...wel relatief gewone...Huis Tuin en Keuken zondetjes gedaan...
Vergeef ze...

Maar ergens blijft het linke soep...
Het zijn typische ...van die Jezus uitspraken...
en dan zei ik...en hoe pakte dat... voor hem zelf uit???
Nou???

Hoe snel is... vanaf 1 een paar...de hele massa...aan het mee doen...
Ga daar is rustig voor zitten ...en zet de Video op... van De Mattheus Passion...

Vergeef ze...want ze weten niet...wat ze doen...

dat zou mijn tip niet zijn...

Ik zou me echt kapot schamen...om te zeggen...Vergeef die Nazi's...of Vergeef die verkrachters of mishandelaars of die Moordenaars of die oorlogs voerenden etc. die... je land naar de ...je weet wel bracht...met al die doden en gewonden en
weduwen en Weduwnaars en Wezen...gemaakt hebben...

maw Mijn tip zou zijn...Leer is Stoicijns te denken...Waar de deur is dicht gedaan...door wie dan ook...Forget it...
leer het ...uit handen te geven...Laat het aan ...De Aller Hoogste Macht over...die dingen...

En aangezien... geen ene Mens... dat ooit leefde ...of nog zal leven... op Aarde
De Allerhoogste Macht is...
is het ahw...niet aan die mens ...aan die Mensen...aan welk mens dan ook
te Vergeven...wat men zelf...de pet... het Verstand... te boven gaat!!!

Misschien... is die 70% ...van de Mensheid...wel te vergeven...Vroeg of laat...valt het te snappen...met
het eigen verstand...Het was niet mooi... maar... Ik vergeef het je...

Maar de rest...wat het verstand te boven gaat...die Nazi's... die verkrachters of mishandelaars of die Moordenaars of die oorlogs voerenden etc. die... je land naar de ...je weet wel bracht...met al die doden en gewonden en
weduwen en Weduwnaars en Wezen...gemaakt hebben...of die de hele familie uit gemoord hebben...

https://www.youtube.com/watch?v=mwznkQPVug0

Nogmaals...
Laat het aan ...De Aller Hoogste Macht over...die dingen...

https://www.youtube.com/watch?v=OvZYhxT5Mf8

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 10 mei 2023, 10:45

Merkwaardig... :)

(Ik heb er ...een Nacht ...over geslapen...
en denk...
Het antwoord...op Vrede... tussen Israel en de Palestijnen...kan alleen maar... van de Palestijnen komen...
Die hebben...Het Vredes Accoort...tussen Rabin en Arafat...indertijd...geschonden...toen de wegen ed weer open werden...tussen elkaars landen...
Zelfs die 2
die de Vredes prijs kregen...werden genegeerd...zo gauw de wegen weer vrij waren gegeven...tussen israel en de Gaza...kwamen
de bommen op de schoolbussen er weer aan...en alweer... bommen op... de Markten etc.
en dat is... in feite ...het echte probleem...

Om...De Vrijheid ...te herstellen...
moet...van de gewone Burgerij komen...die in Vrijheid leven willen...dat ze is... moeten ophouden
hun kinderen...anties Joods...op te voeden...en dat ze geen terroristische acties
op Israel meer willen...

Ik denk...dat ...dat ...de enige keuze is...om er ...allemaal...in Vrijeid... te kunnen leven...

(En in die...verhitte Klimaat gebieden...er zal altijd...Politie en Militairen...zichtbaar...aan wezig moeten zijn
voor ieders Veiligheid er...)

en dan denk ik...MMMMMMMMMMAnnennnnnnnnn???

Misschien moeten ...De Moeders...De Oma's en OvergrootMoeders...sowieso...de Vrouwen en Meisjes
in het algemeen
er openlijk ...acties voor voeren gaan...
en op den duur...aan beide kanten...van de muur...en op den duur...sluiten er Mannen en Jongens zich erbij aan...

En degenen ...die de boel schendt...wordt beslist...geen Martelaar of Held...meer genoemd...maar wordt
door de Mensen...vanwaar het delict ...vandaan kwam...zwaar Berecht...gestraft...wgs... een zwaar delict gepleegd...

Maar... bedenk wel... die gedachtes ...en dito die acties...Vrede ...voor beide kanten...heeft
wel...opbouw tijd... nodig...ook voor vrij reizen ...tussen de beide landen... en...met de ...dan vrije...Handel ed.

Nou ja...zeg niet ...dat ik er niet...over nagedacht heb...en geen tips... heb mee gebracht...

Fijne Dag Allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 10 mei 2023, 15:15

Waardig... :)

Deze kreeg ik van Ans per mail
file:///C:/Users/jokew/AppData/Local/Temp/pid-20324/VID-20230506-WA0001.mp4

Beterschap Ans... sterkte Knf van LT) :roll:

(Ik keek voor mij... een nieuwe tv programma...zag het nog niet eerder...In de Middag heet het
blijkt... ook weer... zo'n Waterkletstafel...

Ik lijd nog steeds aan ...het WO2 Syndroom...ermee...
Eentje blaft wat... en de hele rest doet wat die ene zegt...
Zo komen die Waterzuiptafels bij mij over...

elke nieuwe erbij...alweer ...al die waterglazen op een rij ...of in de rondte...
maar zo snel gaat dat...Als mensen me welis vroegen...Hoe kon die Holocaust ontstaan...
denk ik... in deze tijd meteen....aan die Waterzuiptafels op TV!!!
vanaf 1 een paar en de hele rest aapt dat klakkeloos na...
Zo snel
zijn veel mensen... te bemanipuleren...te hypnotiseren... te intimideren...en te chanteren etc.

Ik weet nog ...hoe gezellig ...de Praattafel van ene Tineke de Nooy ...eruit zag...maw
Het kan ook allemaal anders...is ook beter voor de Binnenlandse Economie...dat anders...

De recencies van Nadia zijn niet echt best...
Dus ik ging er ook maar is naar kijken...

In deze tijd...zijn de Onderwerpen meestal al... tot in den treure uitgekauwd op TV
dus wel...met andere Mensen of andere Gasten...maar...met ouwe koek verhalen...

Oprah W deed zoiets zo...om de saaiheid eruit te halen...met regelmaat schonk ze de
Gasten...wat Kado...zelfs een keer allemaal een nieuwe auto...

Het had iets spannends...of er wat in het Vat zat...voor de Gasten en wel...Wat?

Maar
om die dingen zo te kunnen uithalen...moet je mi...bij de Commerciele TV zender zijn!!!

Want die Kado's... waren allemaal stille Reclames...tijdens de uitzendingen...
met de bedoeling... dat ...de Buiskijkers... ook dat ...gingen kopen...

Hoe meer ze Kado gaf...hoe rijker ze...die Oprah W... er zelf mee werd...via de Bedrijven sponsoren...
Zo ontwikkelden zich de Reclame TV
Want in de usa...
hadden ze en misschien nog wel...geen Kabel TV...
zoals bij ons...en wij betalen... via de belasting...voor de Radio en TV

Maar 1x per klets tafel...Reclame...werd 2x werd 3x werd 4x...werd om de 5 minuten in de USA
met reclames op de Kijkers af...dito...hoe rijker ze...die Oprah W... er zelf mee werd...via de Bedrijven sponsoren...

Dus dan weten jullie het ook...ze zijn in ons land... die reclames gaan na-apen...en dat werden er steeds meer
en meer...en meer...zelfs bij de gewone Omrtoep bestel TV en niet alleen dus bij de Commerciele TV zenders...
terwijl wij
wel de kabel ed betalen...en via de belastingen...Laatst keek ik 20 minuten reclame en mededelingen bij de
Omroep TV...(???)

Ik las pas...ze mogen nog meer reclames gaan uitzenden...maw Het steeds meer op de USA methode gaan lijken...
maar in dat grote USA...hebben ze nauwelijks tot niet...Kabel TV!!!
Dus die mensen die kijkers betalen niet voor de TV
ipv Moeten ze ahw Reclames gaan kijken...
Maar hier te lande...we hebben overal Kabel TV!!! En dito de belastingen...voor Radio en Omroep TV...

Ik schreef welis...het lijkt inmiddels wel...dat we ...overal mee... te naaien en te belazeren zijn...

Ik weet nog...dat ene Catherine K...hetzelfde wilde verdienen als Oprah W...met haar Klets Tafel op TV
maar vanaf toen
wilden ze in onds landje...allemaal meer inkomen...tm buiten gewone proporties aan toe...en dat betalen ze dan...met de Reclames gelden...aan ze...
Reclames die vanaf een paar...steeds langer werden...steeds meer en meer en meer...
ipv
Dat de Politiek
daar een stokje voor ging steken...sowieso bij het Omroep bestel...kregen ze nog meer hun zin ermee...

Ja maarrrrrrrrrrrrrrrrrr anders verdwijen ze naar de Commercielen...
die smoes gebruken ze tegenwoordig allemaal...niet alleen bij de TV ...ook Banken en ook teveel inmiddels om op te noemen...met die bonussen plus etfc. plus etc...plus...
en het
'relatieve gewone volk maar betalen...in de USA betalen de meeste Burgers er niks aan...aan de TV uitzendingen
want door de hele USA zijn geen Kabels...voor de TV...Zij kijken om de 5 minuten Reclame...
en
alzo maken ze...Via OPRAH w... er een vergekte wereld van...

Telkens weer...in de film...reclame onderbrekingen...(Waar ging die film ook al weer over...heb ik met
onze ...vele reclames op TV...al last van...

Hoe dat ook zij...
Of ze het goed doet...die Nadia...nou ja ...ze is er gehaaid zat voor...STAAT HAAR VROUWRTJE WEL...maar ik mis toch de Kado's...voor de
aanwezige Gasten...
maw
Ik ben meer...VOOR SLUIK RECLAMES...
dan voor de vele...onderbrekende reclames... of lange reclames... ervoor en erna...

In nogal wat films doen ze dat nl ook
De producten ...die ze nuttigen...een lekkere Colaatje en een glas Jus erbij...of
een bakkie Koffie...met die bepaalde Appaat...in beeld...ERBIJ...de kledij de sieraden en handtassen en schoenen en Auto merk etc.
Kijk daar heb ik nooit last van gehad...met die sluikreclames...en het maakt een Volk... ook niet vergekt...
zoals bij... elke Reclame onderbrekingen... op TV wel...

mi Die Nadia... kan het prima aan...maar het blijft linke soep...alleen al die Ouwe Koeien uit de sloot te halen alsmaar...
met andere nieuwe Gasten ...dat wel...Natuurlijk...maar...die geen Kado krijgen daar...Getver wat saai...
(dAT BEN IK TOCH ANDERS GEWEND...OP tv)(en wel vanaf in die dagen vanaf Oprah W...

In de Middag...heet dat programma...waar ik net naar keek...via de TV Gids...herhalingen knop...
leuk mens wel (geen idee hoe ze heet) maar voor alle doven en slechthorenden...is
bijna alsmaar weer...niet de weten... wie de Gasten zijn...want op die namen...is ook de woordvertaler...van
het gesprokenen...er boven op...alsmaar weer...

Maar alweer
viel me op...iemand maakt een grap...de tafel mensen lachen en dat...waarom... waarvan... komt niet in beeld
getypt voor de Doven...
wel de woorden...ze lachen...

Ik las welis...dat er meer dan een miljoen mensen... in het land...doof of slechthorend is...
die missen zo...elke grap...en ook de namen ...van de Gasten...en te vaaa ook...de juiste getallen...

Wat me nog... het meeste opvalt (al tijden hoor)...bij die voor de doven...vertalers...iemand noemt een bedrag...
in beeld...een getal...70% kans of meer...dat staat niet in beeld...maar een ander getal...
dus...vb 2000 wordt gezegd...er staat in beeld...4000(???)

Dat is toch echt gek!!!!
Wat men ...de Doven en Slecht horenden ...in ons land...voorschotelen zo...

Wat me... nog het meeste opvalt (al tijden hoor)...bij die... voor de doven...vertalers...iemand noemt een bedrag...
in beeld...een getal...70% kans of meer...dat staat niet in de doven vertaalde beeld...maar... een ander getal...
O dat typte ik net al...sorry...

De Ondertiteling...Ik heb dat altijd... aan staan...omdat mijn lifestyle ...(op m'n ouwe dag)
vaak overeenkomt met ...de Daluren tijd...
dan
hebben de Buren...aan alle kanten van mijn flatje... geen last van me ...in de nacht...met de TV geluid aan...
dat staat ...bij mij altijd dan ...super zacht...in de nacht...

Maar op de dag
zet ik het geluid ...gewoon aan...en hoor een getal zeggen...70% kans of meer...dat alweer...dat staat niet
in de doven vertaalde ondertiteling ...in beeld...maar... een ander getal...

maw naast alle gemiste grappen...ook dat nog...
voor de Doven en slecht horenden...

Een heel apart...Zorg huis ...in de Middag bij die Waterzuiptafel...maar geen Zorg gezien...alleen geklets er over
en soep gedeeld...maw wat minder aan Onderwerpen ...bij die hetende Middag Kletstafel...is ook wat...en dan echt de dingen tonen gaan...

Kom genoeg gemekkerd...geuit... en getyp geoefend...ed dingen meer...

https://www.youtube.com/watch?v=YT_63UntRJE

Gr en Knf van LT) :roll:

Als ik het goed heb begrepen...bij Middag...programma...zou men bij de Boeren
een speciaal veld moeten maken...waar iedereen... zijn ...en... haar... hond uit kan laten...
want ook dat is nl...Poep...
(Het Onderwerp was Mensen Poep)
mi...dan kan onderwijl ook... alle Honden Baasjes en Honden Bazen...er poepen gaan...
Nou ja... het is maar ...een tip...Zie maar...

Afbeelding

LT)
:roll:

Plaats reactie