WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Tiff » 20 mei 2021, 13:47

Lende

Ik las dit
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... d=msedgntp
Jij lt, zou typen, sinds niks mag. ook geen sigaar, komt niks goeds van.

Ik las ook dit, bij het ad.
ANGELA KIJKT TV
Je schaamt je dood als je naar ‘Molukkers in Nederland’ kijkt

Ik zat bij wat mensen en vroeg, weten jullie er wat van?
Eentje zei, ze waren in feite landverraders, ze hielpen de vijand, als ze niet naar
nederland, mee waren genomen, waren ze misschien wel opgehangen daar, in
feite zijn ze gered, door ze in nederland te laten gaan, als ze dat niet willen inzien, is
dat hun zaak, niet die van ons. Ze kunnen alsnog terug gaan, kijken hoe ze ontvangen worden daar.

Ik vroeg lt het net, wat weet jij ervan? Ik? Zei ze , ik heb dat tv programma niet gezien,
maar vroeger was ze een poos kraanverzorgster, in gezinnen, daar heeft ze ook wel mensen
mee gemaakt, die uit de molukken kwamen. Ze vond ze toen, de meest beschaafde en dankbaarste
mensen ooit tegen gekomen, maar die waren in de stad, terecht gekomen, in een eigen huis en dat zal
wel anders elders toegegaan kunnen zijn, zei lt me. Geen idee alleen, ze konden heerlijk koken, niet
alleen de vrouwen, ook hun man. Dus bleef ze er vaak bij mee eten, na haar werkuren,.
Ze heeft ze alleen als hele gezellige mensen mee gemaakt.
Maar over hun verleden, werd niet over gepraat, als er iemand, knil soldaat geweest was, van ze, was
het hele gezin er trots op, en ze waren nog meer oranje gezind, dan de nederlanders zelf ,dat waren en
met hun godsdienst was het al net zo. Lt heeft, geen ene negatieve ervaring, met nerderlanders gewordenen,
ex molukkers, mee gemaakt, in der werk toen.
Maar daar, kunnen ze wel gezien zijn, als de nsb'ers hier in wo 2. of nog erger, nederlanders die in het ss duitse
leger gingen. Zo kunnen die knil mensen, in dat indonesie ook zo gezien worden.
Dus een vrije molukken, voor ze, forget it! Er waren er volgens lt, die dat meteen al snapten, dat
ze in nederland, heel goed zaten en veilig waren.
Maar elders, in het land terecht gekomen, opgejut, door een paar, bleven ze zich houden aan, via nederland,
een vrije molukken te krijgen en dat ze daarvoor, maar een paar maanden, in nederland hoefden te blijven.
Het denkverschil, met die in de stad, was totaal anders, dan die op het platteland, terecht gekomen mensen
uit indonesie indertijd. Zo ongeveer, keek lt er tegen aan, via haar toen werk, ervaringen met ze opgedaan.
Ze vond ze toen, de meest beschaafde en dankbaarste mensen ooit tegen gekomen, maar die waren
in de stad, terecht gekomen, in een eigen huis en dat zal wel is, anders elders toegegaan kunnen zijn,
zei lt me. Geen idee, alleen ze konden heerlijk koken, niet alleen de vrouwen, ook hun man.
Dus bleef ze er vaak, bij mee eten, na haar werkuren,. Ze heeft ze alleen als, hele gezellige mensen,
mee gemaakt.
En die herinneringen houdt ze liever vast, dus keek ze ook niet, naar dit tv programma,
tm in hun nageslacht aan toe, over de altijd weer, klagers. Wel denkt ze dat, wat let je, ga gewoon
uit jezelf terug, naar daar. Kijken of ze , blij zijn met je!
Of dat ze je gelijk, in het gevang zetten, net als ze
de terug gekomen, in nederland, met de nederlandse ex ss'rs deden.
Nou ja zei lt me, waarom mensen overstappen, naar de vijandelijke kant, zal wel, hun eigen redenens hebben,
daar kan je vaak, weinig over oordelen, in vredes tijd. Misschien alleen al, om te overleven, en alzo
eten te hebben, in oorlogstijd, voor het hele gezin en veiligheid, weet je veel?
Oordeel niet, opdat gij niet geoordeeld wordt, zei lt me, vooral als je er, helemaal niks, over weet.
Oorlogen, zijn van beide kanten, altijd smerig, dus na de oorlog, het aan lands wijs en eer over laten,
daar hebben ze, mooie wetten voor uit gevonden inmiddels.
En na x tijd, zei lt me, is de hele kluit, verjaard.
tm in hun nageslacht aan toe, over de altijd weer, klagers. Wel denkt ze dat, wat let je, ga gewoon
De altijd klagers, uit jezelf terug gaan, naar daar. Kijken of ze , blij zijn met je daar!
Lt zei me, ik heb in me werkleven, nooit klagers ontmoet, die uit dat verre indonesie kwamen, alleen
erge vriendelijke en dankbare mensen, die met hele andere etens aankwamen, zij ziet andere culturen, als mensen,
die veranderingen brengen , in een land, anders was het hier, nog steeds, een soort middeleeuwse, voor
de meesten, een stront arm land. Door de handel met die landen, om de nieuwelingen hier, groeide de economie,
niet alleen hier, ook daar.
Typisch Lt weer, ze komt erg vaak uit, bij de economie. Ha ha haa Dan zegt ze, dat was met omscholing,
me hoogste cijfer altijd, bij economie, met de mba study vroeger. Dus logisch, dat ik daarop uit kom. Ja toch? Zegt ze dan.
(Ik denk vaak, ze komt vast, met iets vrooms aan zetten, als besluit, en besluit, met de economie, in een land.)
Als we die mensen, hier niet hadden gehad, gingen er geen schepen, naar die verre landen, om voor hun etens te kopen,
in te slaan,. om hier in de winkelschappen te leggen, dat doen we voor hun en zij doen dat, voor daar, voor alle nederlanders,
hier kazen kopen en nog veel meer, die daar gebleven zijn, indertijd.
En zo kwam het toch nog goed, behalve voor, de eeuwige klagers. Maar ze heeft, dat tv programma, niet gekeken, ze houdt
ook als ouwetje inmiddels, haar herinneringen, liever goed, mee gemaakt, aan de hier wonende nederlandse indo's, en die herinneringen, van haar, zijn reuze goed zegt ze! Mooi houden zo,

Vanavond vervolg van het songfestival. Gezellige avond allemaal. Liefs van tiff :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 21 mei 2021, 01:40

Endemol... :)

(Heb je wel aardig geschreven Tiff...Niet alleen in de Kraamverzorging...kwam ik Mensen uit Indonesie tegen...ook in de
B- en later in de A- vepleging...Ze waren denk ik allemaal... erg Oranje gezind en erg Godsdienstig...maar vaak ook trots op hun
Knil militairen...Ik heb ze eigenlijk nooit iets naars horen zeggen...misschien alleen over het weer...in Nederland.

En Oja...na de Basisschool... in de Vervolgschool...kregen we een Klasse Juf...zo heette dat...waar we van meer Juffen en Meesters
lessen kregen...die ene hoorde dan bij ons...Iemand vroeg haar...Juf hoe heet U... bij uw voornaam? Ze leek het
niet te willen zeggen...vroeger zeiden we hun bij de achternaam nl en ook de Leraren onderling...

Ze zei...dat raden jullie nooit...en terwijl de klas... hardop aan het raden was...zat ik naar de ring aan de hand van de Juf
te kijken...Het leek plots...of ik erin verdween...Kinderen waren buiten op blote voeten aan het spelen...een Mevrouw
riep vanuit een huis...Amalia kom je eten?

En jij...vroeg de Juf...je bent zo stil...raadt ook eens mee...Ik zei...Juf... U heet Amalia...
Ze was perplex...kon niet geloven dat iemand het ooit raden zou...in onze klas...
Na de les...nodigde ze me bij haar thuis uit...om te komen eten...Wil je dat? Ja Juf...maar eerst thuis vragen...
Het mocht
en ze bleek uit Indonesie te komen...en wat ze aan eten maakt ook...Ze woonde met een jongere zus...die
was al aan het eten maken begonnen...hun huis had erg veel rieten achtige meubelen...met hoge rugleuning...
maar zo leerde ik ...voor mij dan...de eerste mensen kennen...die uit Indonesie kwamen....Ze vond me schijnbaar
een leuke gast aan tafel...want ik lustte echt alles...dus ze vroeg me wel vaker...Hmmmmmmmmmmm lekker
eten werd dat!
Ze wilde er... wel achter komen...hoe ik haar voornaam kon raden...Dan zei ik...schouderophalende...Gewoon...
(Maar gewoon... was het niet...om in een ring te verdwijnen...maar zulks geks... zei ik maar niet hardop!)

Mijn Grootmoeder...Oma heet dat tegenwoordig... had een Broer... die had nog in Indonesie gewerkt en gewoond en was ook militair er...en
dat was weer de Vader van Anneke Grönloh...die was met een Indonesische vrouw getrouwd...en kwam ermee naar Nederland...Hoewel ik ze
nooit gezien heb... niet gekend heb...was ik wel fan... van de Schrijver Necio...
https://www.kb.nl/themas/nederlandse-li ... -1882-1961

Nog niet eens zo lang geleden...
liet mijn oudste zus mij...bij haar thuis.. een stapel foto's zien...er stonden ook indonesche mensen bij...
en pas vanaf toen...wist ik...dat die Necio... mijn Oom in feite was...(die al overleden was)

Jammmer...daar had ik wel mee willen praten... en discussieren...en vragen... of hij het wist...hoe dat zat...dat
je ...in een indonesische ring verdwijnen kon...want verder heb ik het er ...nooit over gehad zelfs...maar aan die
had ik het wel willen vragen...die wist zoiets vast wel...

Een Oom... die ik nooit gekend heb...persoonlijk...maar wel... via de Literatuur...kende...en zijn
dochter...die ik alleen via de TV kende...Hoe vreemd kan een familie in elkaar zitten...zonder elkaar te kennen...
Maar ook...bij die Oom ...was dat gegaan...via echtscheiding...net als bij mijn ouders...etc.
De nazaten schijnen nergens... bij te horen...want die families liggen uit elkaar...

Vroeger was dat 1 op de 1000 die gingen scheiden...dat is nu al 1 op de 3...
Ik heb er ...een soort van Trauma aan over gehouden...en schrik nog altijd...als ik hoor... dat Mensen gaan scheiden...vooral...als ze Kinderen hebben...(Hoe jomg of hoe oud Kinderen ook zijn...maakt niet uit...als de Ouders gaan scheiden...het wordt
een soort trauma ...bij ze...)

Als ik het er... sumier alis over heb...over
de familie...gaat het meestal...over overleden mensen...zelfs (De onbekende) Nicht Anneke ...is al overleden...haar
vader was de broer van mijn Oma...Grootouders... heette dat vroeger...we zijn in feite ...in de bloedlijn...directe familie van elkaar evenals nicht Anneke...Als ik iets ...van die familie DNA geerfd heb...is het wel...het roken...dat houdt onze zenuwen netjes in bedwang...zij rookten ook veel...hoewel zij wel alcohol dronken...en allen in de familie...maar...ik niet...en 1 van mijn tweeling zonen...de jongste...drinkt ook geen alcoholische dranken...maar wel ...van jongs af aan... en nog steeds...Melk...misschien ben ik wel van de Melkboer...weet je veel...Of van de Directeur ....van de Cola Fabriek...dat drinkt... die zelfde
ene zoon van me...ook altijd...en wel... vanaf jongs af aan...en... ik ook!


Zulks kan me ...in feite niet zoveel schelen...bloedlijnen ed ...Fam DNA ed. maar ermee ...had kunnen discussieren...en
vertel is over Indonesie...ed...maar...het is er nooit van gekomen...dat vind ik nou... erg jammer...vooral als je dan pas hoort...vanaf gehoord...die Necio...het is je Oom...en zijn dochter...is je Nicht ed...ken je ze net...uit de verhalen...en
dan ...hoor je aan...dat ze al overleden zijn...

Hoe dat ook zij...Ik ben zelf...van nabij... alleen erge aardige Indonesische Mensen tegen gekomen...maar alleen via school en via werk...en die herinneringen...wil ik graag zo houden...Dus ik kijk best ...veel TV tegenwoordig...maar...niet alles!

_________________________________________________________________________________________
Ik heb... de 2de Songfestival... gekeken vanavond...vond wat mij betreft... Zwitserland de beste!
en ook... een heel aangenaam persoon om te zien...Nadat ben ik Golf gaan kijken... op TV...want het Donderdag
Dag 1 van 4 dagen Golfwedstrijd...Ik had mijn hoofd er niet zo bij...ben maar ...hier aan gaan typen...en
zie erna wel...of mijn 4 Namen ingevuld...hun best hebben gedaan...Voor straks...Jullie ook Trusten. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 21 mei 2021, 18:04

Molen

Ha ha ha Je verdween in een ring. Lijkt me een hele aparte ervaring LT.
Maar je had de voornaam, van die juf, er wel goed mee.
Misschien blijven al onze herinneringen, wel in de voorwerpen zitten, en
mensen met bepaalde gaves, kunnen er, even, in verdwijnen en in de jeugd van
iemand, terecht komen. Zo een mee genomen ring, uit dat land toen, van die juf en
je verdween, in de dessa daar, en wist zo, de voornaam, van die juf, omdat haar
moeder vroeger daar, haar riep zo, om te komen eten. We weten nog lang niet alles LT,
ook niet, dat onze belevenissen, in materie kan zitten. Ha haaaaaaaaaa
Jij schreef voorheen weleens, terwijl wij beneden, ons leven leven, zien en weten, alle
vogels, in het luchtruim, al die gebeurens, ze kennen zo, de hele wijk en ook die in
de bossen en heide, in hun toch beperkte, leef zweef vlieg gebied er, kennen ze ons, allemaal.
Dus als ik, met me man Herman, een wandeling die, denken er vogels, daar heb je dat stel weer,
altijd aan de wandel. En wij kunnen denken, daar heb je die vogel weer, altijd aan het vliegen,
in de vrije ruimtes, boven ons hoofd. Die vogels, hebben geen, verkeersborden en verkeerspolitie,
ze kunnen overal heen. Maar volgen jou, de vaste wijk vogels, ze kennen iedereen beneden hun
en wat we allemaal uitspookten ook.

Ik snap het, als je schrijft, al die scheidingen van mensen, geven traumas bij de kinderen, hoe jong of
oud, die kinderen, ook zijn. Het haalt vaak, familie en vriendenkringen uit elkaar.
Alzo heb jij die ene oom nooit mee gemaakt en ook die, van zijn dochter niet. Met de
scheiding, gaat een kind, vaak naar 1 van de ouders, ik heb weleens gelezen, die Anneke G bleef bij
haar moeder, ging naar Frankrijk toe, en alzo zag bijna niemand ze meer, van de familie.
Maar door haar optreden op tv, konden ze haar, nog weleens zien.
Maar zelfs dat LT, wist je niet, dat zij familie, van je was. Zulks komt door echtscheidingen.
Sinds 1 op de 3 scheidingen, zit volgens jou, een land vol met traumas. Jij schrijft dat welis zo,
ik zie ze liever met gewone waar, om te beginnen met een sigaar. Want waar niets mag, uit en thuis,
ook geen sigaar, komt niets goeds van.
Dus het hetende gezonde leven, blijkt vaak juist, zo gezond niet, als 1 op de 3 erdoor gaat scheiden.
Vaak gaan ze dan, elders doen, of alles mag, behalve een sigaar. En pakt het vaak hetzelfde uit, waardoor
ze van de vorige, gingen scheiden.
Niet alles mag, schrijf je weleens, maar wel op ze tijd, een sigaar, sigaret, pijp of sjekkie, in de pauzes
uit en thuis en op het werk. Trouwens gewoon mee roken, is ook niet slecht, naast alle gezelligheid,
werd ons mams, er 100 jaar mee.
Je schreef laatst, de anties mensen, hebben op de wereld harddrugs pandemie gecreeerd, en nog steeds.
daar wordt veel meer, mee verdiend, dan met de legale rookwaar. Hoewel die prijzen, in ons land, extra
verhoogd werd, door die anties mensen, velen zitten nu, met niets, vooral die op hun oude dag en
vooral, met die corona, ze mogen niets meer, geen vet en geen suiker en geen zout en geen alcohol en
geen rookwaardje, of ze kunnen het, niet eens meer betalen zelfs. Gezellig oud worden, heet dat, met
niets mag, ook geen sigaar etc. schrijf je dan. Als je al eens een gebakje eet, heet dat gelijk, foei foei
u eet gebak, foei foei, iedereen bemoeit zich ermee. Dat is het vrije westen niet meer, schreef jij weleens.
Het communistische regiem is dat, anderen bepalen, wat men wel of niet mag.
En de vogels buiten, zien dat alles, hoe het leven, beneden geworden is. De kwaliteit van leven, is ermee
aan het vergaan, ze mogen niets! Misschien dat daarom, zo erg veel mensen, hunkeren naar vakanties, in het
buitenland, Tiff schreef eens, waar de gewone rookwaar, nog de normale eerlijke prijs is per pakje 2 euro is,
en het pilsje en de koffie ook. Ze stelen veel, en veel teveel, in ons land en dat via de overheid, in ons land zelf
en ook via de pensioenen, alles werd erg veel duurder, maar de pensioenen bleven het zelfde of werd lager, jaren
en jaren. Nou meid ik begrijp, dat je de politieke zender, nauwelijks tot niet nog kijkt en de meeste
kletstafels, ook niet meer. Nu maar hopen voor je, dat dat golfsport, bij die ziggo, niet verdwijnt. Want
zelfs die, kunnen alle jat prijzen, niet meer betalen. Met hun, zweedse gedekte, alles mag, behalve, een sigaar.
Ze jatten overal, de kwaliteit van leven weg. Nu weer via de formule 1. op tv. en jij, zo zonder je DJ, met je
golf hobbie, via pc en tv, hoelang nog, is dat op tv? hou je taai meissie en sterkte. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 22 mei 2021, 05:15

Lente... :)

(Ik heb nog nooit gehoord en gelezen...de oorlogsindustrie...moet zich ook aan de
Klimaat regels gaan houden...

Vooral om te beginnen met... die vele oefeningen ...ter land en ter zee en in de lucht...zou niet meer...met
echte oorlogsmateriaal moeten mogen gebeuren...want wat die allemaal uitstoten...met al die vele oefeningen...grote
en kleine
oefeningen...op de wereld...de lucht in ...de natuur in...de wateren in etc...daar hoor je Parijs ed niet over...
Anders gezegd...over dat...hoor je nooit over...(Maar mi kunnen ze best...namaak knal spul maken...met uitstoot ervan
dat aan de...Klimaat eisen voldoet!)

Mijn vriendin zei tegen me vandaag...dat toen ze de covid prik ging halen...zeiden jongeren tegen haar...doe het niet...waarom niet? Ze doen een chip in al die mensen en de overheid...kan zo alle mensen in het vizier houden...
Nou ja...ze heeft het toch maar gehaald...Ze is 10 jaar jonger dan ik...dus zij was pas aan de beurt...
Ik ging een maand later...wgs ik had longontsteking...en zware spierpijnen...ik was al blij...de wc in mijn flatje te
kunnen halen...Dus zo'n groot loop gebeurens...vanaf de auto naar zo'n gebouw toe...is meestal al een
eind...dan zo'n heel groot gebouw door moeten lopen...en wachten ed. en dan die route weer terug...is
sowieso niet iets...voor erg veel mensen...met zwaktes...te zwak...te ziek... te chronisch iets ...te bejaard etc.

Zij moest ervoor...naar de hele grote Rai gebouw...na een eind gelopen...vanaf de parkeerplaats...
Ze was het met me eens...naar de Huisarts ervoor te moeten...was een stuk handiger geweest...die zijn
sowieso bedreven erin ...wgs de jaarlijkse grieppprik geven ed. Gewoon hun eigen klanten secu patienten doen
evt ermee langs gaan...bij hun toch al langs gaande patienten...te ziek... te chronisch iets ...te bejaard etc.

Ja maaarrrrrrrrrrrrr zei mijn vriendin...die Fheizer moet zo erg gekloeld zijn en die dokters hebben
zulkse ijs of vrieskasten niet...Nou en ...zei ik...Gewoon ...met een grote vrieswagen...op de
prik dag...langs de Huisartsen gaan en het bestelde aan hoeveelheid afleveren daar...is toch zo moeielijk niet...om te bedenken...en om te doen...Als zoiets ...met Vleeswaren kan...en met Groentes en Fruit kan...langs alle
winkels en supers gaan...die doen dat dagelijks zo!

Nou ja...

Vroeger ging zulks helemaal niet via het tere zieltjes patroon...op school moesten we in een lange
rij staan...op het speelplein...en dan ging de wijkzuster ons de prik geven...verder niks...niemand had het ervoor en er na nog over...In de Verpleging ging dat toen niet veel anders...Geen zieltjes gepreek over wel of niet...met
niet gemekker...mocht je er nl. niet meer werken...Van hoog tm Laag...aan Personeel...Iedereen moest toen een BCG prik...(tegen tuberculose en om de zoveel tijd een paar Mantoux kruisjes op de pols...krijgen...)
Aleen zo verdween dat gevaar ...ervan toen...door alleen al...in de Instellingen en Ziekenhuizen... dat zo te doen...

Ik weet nog dat op de Lagerschool...ik woonde toen in een Dorp...opeens kinderen...de Kinkhoest kregen
en niemand werd er voor thuis gehouden...een poos.. met grote halen... blafde hoestende...de hele school en opeens was het weer over ook...De meeste Virussen komen via Kinderen vandaan...dus logisch is mi.
dat die ...het eerste...de Covidprik... zouden hebben moeten krijgen...en daarna...of
in dezelfde tijd... de meest vatbaren...de Bejaarden...en sowieso die 2 groepen een poos uit elkaar te houden...
Ze zijn dan elkaars Lockdown ahw.

Vroeger heerste er is de Mazelen...op een dag ...ik zag er niet uit... en mocht niet naar school...ze
belden de Huisarts..(Geen idee waarvoor...want die kon het niet tegen houden zulks...of er wat mee doen...)
Gewoon kijken ...doen ze dan...De Dokter is er voor jou...Voor mij? Daar werd ik verlegen van!
Hij zei...Je hebt de Mazelen...Je lijkt net een Paddestoel...en we lachten samen...na die lachbui...met elkaar...waren al mijn Mazelen stippen weg...Ik zei...dus ik mag weer naar school? Ik ging erg graag naar school...
Blijf nog maar 1 dagje in huis...zei die Dokter...Nou dat was mijn Kinderziekte de Mazelen...

Toen ik 23 jaar was...kreeg ik weer de Mazelen...Ik bleef zogezeit...lang een Kind van nabij...
Ik had vanaf mijn 14 de jaar al... een heel Werkleven gedaan...toen ik die Mazelen kreeg...er zaten
een rij Dokters in het Kantoortje van mijn Hoofdzuster...en ze hadden allemaal...een andere diagnose...
Werd ik ook verlegen van...
Mijn Hoofd Zuster was de verstandigste zei...ga maar even langs het lab...dan weten we
het zeker...Zij was ook de enige...die had gezegd...dat ik de Mazelen had...en natuurlijk had Zij gelijk!
Maar om mijn leeftijd...hadden die rij (Mannelijke) Dokters... een andere kijk erop...

Ik was er helemaal niet ziek van...ik was sowieso nooit ziek vroeger...op een dag...ik liet van alles vallen...wat
ik in mijn hand vast hield...Ik moest van die Hoofdzuster naar de Chirurg...(We hadden er maar eentje daar)
Gelijk van die zere onderzoekingen...en de diagnose was...Carpaltunnel Syndroom...een paar Dokters
in het Kantoortje zeiden...dat kan niet...dat hebben Mensen van middelbare leeftijd...die erg hard en
zwaar gewerkt hebben...(Eerst was ik een Kind van nabij en opeens een Middelbare van nabij)

De Chirurg zei...Je moet er aan geopereerd...Kan me niks schelen...wat moet dat moet...(Ik werkte
toen op de Neurologie afdeling...met een Zaal van 16 Patienten...en ook daar lagen Patienten...met
daaraan geopereerd) De Chirurg zei me...daar ben je wel een paar maanden mee bezig...om dat te laten helen...en
weer te kunnen bewegen...dus dan moet ik je ziek melden...na de Operatie...)
Wil je onder Narcose of niet...Nee natuurlijk niet...ik wil alles zien...en mee maken...wat doen ze op zo'n OK?
Ja maaaarrrr er komt een moment... dan gaat het heel zeer doen...nou zal wel dacht ik...Ik wil toch
alles zien...

Kijk tegenwoordig ...kennen kindertjes vanuit de box al via de TV operatie kamer en wonden ed.en
ziekenhuizen etc. Maar toen...geen idee?

Nou en het ging ontzettend zeer doen...tijdens de Operatie...maar ik gaf geen kik...toen die langs
de zenuwen het gene er ging verwijderen...wat er verwijdert moest...Klaar...Mijn hand en pols helemaal in het verband...dus nu moest ik naar mijn Interne wonende Kamer...me 2 maanden minstens gaan vermaken...
Ik meldde me de volgende dag alweer op me werk...en zei ik kan alles... wat ook met 1 hand kan...

Nou gaat U dan maar de Medicijnendienst doen...Ze hebben er geen idee van...hoe je met 1 hand...al
die Medicijnen potjes open moet maken...dus elke Dokter die daar binnen kwam om nieuwe Medicijnen op een lijst te zetten...zette ik aan het werk...
De ene groep ...dat alles open maken en de volgende groep ...liet ik alles weet dicht maken...Ik vermaakte me
er wel mee...kwam op die zaal...daar lagen patient al een week...met dezelfde operatie gehad...Ik
dacht...wat maf eigenlijk...ze makeren toch niks aan de de voeten en benen...

Alles wat ik er met mee maakte vertelde ik die Chirurg er...zo van ze mankeren toch niks aan poten...
U moet doorgeven...ze moeten gewoon lopen...Jamaarrrr zei mijn Hoofdzuster...dat wil ik niet op de gangen hebben...ik zei...Zeg tegen die Chirurg...ze kunnen gewoon naar hun huis...en terug komen als de hechtingen eruit moeten...en ze thuis laten doen...wat ik ermee doe...alle klussen in huis met 1 hand gaat best...en
ik deed tingeloefeningen op de piano...in de coversatiezaal ermee...(Dat was pas een zere bezigheid)
Maar hoe snel... dat heelde zo ...en alles weer normaal bewoog zo!

Ik geloof dat ...zulkse operatie's...dat het een soort dag behandeling werd daar... vanaf die tijd...
Konden ze op die grote zaal...meer Hernia operatie patienten kwijt...en Hersenoperaties patienten ed.

Die Chirurg wilde mij ...als omloop Zuster op de OK hebben...Dat heb ik dus als stage tijd daar ook gedaan...
Neurochirurgie OK...(Nergens in het land...was zoiets in de B- Verpleging...tot Psychiatrische Verpleegkundige in opleiding...alleen daar...)

Soms moet ik er nog welis aan denken...als mensen gaan mekkeren in deze tijd...over werkdruktes...wij er
werkten soms wel 16 uur an een Hersenoperatie...zonder Computers ed.
Na die 16 uren...Even met ze allen een bakkie koffie met een sigaretje er bij en de Dokters dat ook of een klein sigaartje...dan konden we er weer tegen...want de hele OK moesten we totaal hychienisch schoon maken zelf...en de Autoclaaf werken zelf doen...pas na dat...mochten we gaan...
Kijk niks te gek op...na gegeten en gedouched
en haren in de krulspelden gezet...deden velen toen...lag je er net lekker bij...om te gaan slapen...de telefoon...

Normaal waren het geplande Operaties...maar dit kwam er ook vaak tussen door...Een zwaar ongeval in de stad...en 1 met het hoofd in elkaar...alle Ziekenhuizen hadden er geen tijd en geen plek voor...of geen Personeel genoeg voor...
(Moet je bij ons is kijken dacht ik dan...1 Chirurg...1 leerling Arts assistent
1 OK Hoofdzuster en de Narcotiseur en 1 of 2 omloop zusters of Broeders...) Niemand klaagde over de werkdruk en vele uren achter elkaar en alweer...We begonnen altijd met een bakkie Koffie ...met een rookwaartje...behalve
de Narcotiseur rookte niet...die kwam altijd wat later...en begon dan zijn ding te doen...op de OK
te regelen...

Die Chirurg besprak alles met ons...Ik doe dit de Arts Ass doet dat afd Hoofdzr dat en jullie 2...doen dat allemaal...onderwijl...Iedereen wist zijn of haar plek zo...en wat te doen ook...In die uren lange operatie tijd...werd er meestal helemaal niks gezegd zowel dan ging het over de operatie...
(Als ze tegenwoordig op TV operatie kamers tonen...kletsen ze wat af tm hun hele vakantie gehad ed.)

Een verkeerd been er af...zou bij ons nooit gebeurd zijn...
We moesten allemaal mee kijken...en zeggen als je mening anders was...dan wat er hardop gezegd werd..door
de Chirurg...(Natuurlijk was onze mening nooit anders...maar het mocht wel gezegd...Ik noem
maar een vb hoor...Dokter dat been ziet er heel gewoon uit...dat andere been moet U hebben...kijk eris naar...vergelijk het...Ja maaarrrrr er staat een Kruis getekend op dit been...Die Chirurg zei...ik moet het altijd zelf controleren...ook met Armen en polsen en handen ed. Sowieso las die de status van de patient...hardop...en
wij allen wisten zo...het te opereren lichaams deel...welke het was...Kijk mee...Wij mee kijken...zo
ging dat in die dagen zo...elk personeelslid was even belangrijk ...vond die Chirurg op de OK! Punt... geen gemekker
achteraf zo!

Grappig was te zien...als een Arts Assistent flauw viel...dan nam de Afd Hoofd zr...het te doene werk zo over...
zo waren die op elkaar ingesteld...de Chirurg en Zij!
Vreemd het waren altijd Mannen...die flauw vielen...Voor het eerst... meteen volop aan het werk gezet...die
Arts Assistenten...Kijk tegenwoordig kennen kindertjes vanuit de box al via de TV operatie kamer al en wonden ed.en ziekenhuizen etc. Maar toen...geen idee?

Dus als ik het zag naderen... ving ik ze op en nam ze mee naar het keukentje en zei kop tussen de benen
en maakte koffie met een scheut cognac erin...en suiker...opdrinken...en gaf ze daarna een sigaetje...en zei dan zo nu kan u er weer tegen...Sommigen wilden niet terug...
Dan preekte ik ze bij en zei...Weet U hoeveel macht die Chrirurg heeft...U wilde toch Neuroloog worden...
Forget dat...U moet verder met de Pschiater opleiding...dus als ik U was...zie het als loodgieters werk...emotieloos
verder niks...Nou hup... ga de handen boenen...en daar gingen ze weer de OK in...

Die Chirurg vroeg me vaak...na afloop...Hoe doe je dat toch...bij die andere Omloop personeel gehad...ik zag ze nooit meer terug komen...op de OK...flauw gevallen Mensen...
Dan haalde ik m'n schouders op... en zei...Gewoon...en ging elders wat werken...bezig zijn...
Ach voor ik de Verpleging in ging...was ik Kraamverzorgster in de Stad en leerde elke taal er...van de Wijken...
dat kwam op die OK best goed van pas...(Dan zei ik dingen...die je normaal nooit aan een Dokter zeggen zou...Arts ass zijn al Dokter nl...maar Specialiseren zich...daar voor Psychiater ...of en of...voor Neuroloog...

Dit zei ik beslist niet zachtjes en netjes maar kwam er wel op neer...
Weet U hoeveel macht die Chirurg heeft...U wilde toch Neuroloog worden...
Forget dat...dan...U moet verder met de Pschiater opleiding...dus als ik U was...zie het als loodgieters werk...emotieloos
verder niks...Nou hup... ga de handen boenen...en daar gingen ze weer de OK in...

Grappig wel...ze werden dan ook van die hoge Omes...op Verpleeg afd Neurologie of Neurochirurgie...
Beslist niet zachtjes en netjes gezegd...maar kwam er wel op neer...daar zat maar een preekje... van nog geen 2 minuten in...tussen ...dat te worden... of niet!

Niet dat Psychiater worden minder is...maar als ze Neuroloog wilden worden...of zelfs ook Chirurg...is
toch totaal wat anders...Weet U hoeveel macht die Chirurg heeft...U wilde toch Neuroloog worden...
Die Chirurg vroeg me vaak...na afloop...Hoe doe je dat toch...bij die andere Omloop personeel gehad...ik zag ze nooit meer terug komen...op de OK...flauw gevallen Mensen...
Dan haalde ik m'n schouders op... en zei...Gewoon...en ging elders wat werken...mee bezig zijn...

Was best een leuke tijd...Maar ik vond de Afdelingen met pratende patienten een stuk aangenamer...en was
blij... dat die stage daar...voorbij was...

(Ik denk dat ik nergens in mijn werkleven zo hard heb gewerkt als daar...
en de massale overuren gemaakt kregen we nooit uit betaald en ook niet terug in vrije tijd...vreemd wel...niemand
klaagde daar over...)

De hetende gezondste met life style tm sporten aan toe...was de Narcotiseur...maar wie was er plots dood hartstilstand...middelbaar...de Narcotiseur...tijdens zijn vakantie.
De hetende gezondste met life style tm sporten aan toe...was ook er de Algemeen Medisch Directeur...plots dood
tijdens vakantie...middelbaar met...hartstilstand...

Sindsdien denk ik dat zo...
Ik zie ze liever... met gewone waar...in de pauzes uit en thuis ...te beginnen... met een Sigaar!
(Met een Sigaartje) (Sigaretje of pijp of sjekkie)
De hetende gezondste met life style tm sporten aan toe...die zag je vaak vroeg dood gaan en nog vaker plots!
Sindsdien denk ik dat zo...
Ik zie ze liever... met gewone waar...in de pauzes... uit en thuis ...te beginnen... met een Sigaar!

In die stage tijd dat ik op de OK er werkte...ging geen ene patient dood ...ze liepen op een dag allemaal het Ziekenhuis (Kliniek) uit...naar huis. Zo erg goed was die ene Chirurg er! (En dat eiste die ook... van het hele team... er!)
Maar met een bakkie Koffie en een Sigaretje erbij...in pauzes ed. met z'n allen...dan konden we er weer tegen...(Tegen wat dan ook!)
(Ik denk... dat ik nergens... in mijn werkleven zo hard heb gewerkt ...als daar...
en de massale overuren gemaakt kregen we nooit uit betaald en ook niet terug in vrije tijd...vreemd beetje Vreemd wel...maar
niemand...klaagde daar over...)

Zo dat was weer een mooie type-oefening...Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Tiff » 22 mei 2021, 19:59

Enteren

Leuk je verhalen over vroeger lt.
Maar wat je over de uitstoot schrijft, bij leger oefeningen, ik zat laatst bij je, op tv
waren de russische militaire oefeningen gaande, aan de grens van oekraine geloof ik was het,
toen zei je het, mij ook, moet je kijken, wat een zwarte uitstoot ze geven, in die hele regio, of er geen
klimaat accoorden bestaan, doen ze. En er wordt, erg veel geoefend, via militairen, op de wereld, ze
zouden er, met het maken van, oefenmateriaal, ook rekening moeten gaan houden, dat al die smerige
uitstoot van ze, uit de tijd is, ze dienen er de wereld niet mee, ze worden zelf, het gevaar, voor het
wereldklimaat. Je zei toen, je hoort er nooit over, maar hopelijk nu wel, als 1 iemand, zulks aan kaart,
dan komen er vast meer, die het snappen, dat het zo, niet langer kan ermee.
Net als alsmaar, met ijsbrekers, de polen wateren open houden, of open maken steeds, het vervoer daar,
zal anders moeten toe gaan, maar dan wel, over bevroren wateren heen daar, ipv nog meer nieuwe ijsbrekers
er naar toe., wat ze steeds doen.
En alsmaar op de bergen , het sneeuw er weg bomberaderen, Was dat eerst alleen in zweden, nu doen ze dat,
wereldwijd, overal al. trapsgewijs, iets over de bergen heen maken, om zware sneeuwval, tegen te houden,
en daarmee lawines, in woon en toeristen gebieden, met aan de onderkant, ruimtes open houden, hier en daar,
waar smeltsneeuw, naar toe mag en kan gaan. Over de echte grote wereld oorzaken, klimaat veranderingen,
hoor je eigenlijk, nergens over, en toenames oorzaken, van de waterstand, op de wereld.
Snap je nu, zei lt me laatst, dat ik ze liever zie, met gewone waar, zoals vroeger, pas nog, dan denken, de knapste
koppen, op de wereld, nog is na, ook over, dat soort zaken. Je zegt het me dan zo,
de generaties, na ons, willen ook het leven, en dat niet pas, ontdekker, met niks mag, ook geen sigaar etc,
als het, van alle kanten af, al te laat is. Niet alles mag, maar wel op ze tijd, een sigaar, sigaret, pijp sjekkie,
zegt ze dan.
Die hele zware spierpijnen, in het lopen en wandelen gebied, is verdwenen, bij je, lt, behalve dat aan de zijkanten,
van je ribben. na alweer, zulkse zware verslikkingen gehad, het uithoesten, geeft die pijnen dan, er aan.
Ik wens je sterkte lt, en wens je ook succes, met je golfhobbie. Het mooie, van die sport is, vind je, dat het,
natuurgebieden, in stand houdt, ook in de steden en de sport zelf, geen slechte uitstoot geeft, aan het wereldklimaat.
Ik wens je veel plezier lt, met het kijken, van het songfestival, de finale ervan. Liefs van tiff. :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 23 mei 2021, 08:06

Teren... :)

(Ik zat er pas...met de oppervlakkige mening van me...over het Songfestival
niet ver er naast...

Het draaide... met de uitslag avond...erg veel om Zwitserland...en eigenlijk had ik...na de 2de dag gehoord...
net als de
jury... nu... Zwitserland...als enige over...

De Publieks winnaar..Italie..Ik wist niet eens nog...wie dat waren...maar toen ik ze zag...wist ik het weer
zo ik dat ervaardde...draaide het meer ...om het orkest..die droeg er alles van...ipv
met een Zang contest moet de Zang het dragen...

Net als ik bij Frankrijk dacht...die doet het wel leuk...maar ze leunt ...op het... Icoon succes
van Edith Piaf...om via dat ...er zelf.. succes mee te behalen...
mi
De kunst moet juist zijn...via zo'n Eurosongfestival...er zelf een Icoon...door te worden...maar
bij haar...zal men... bij elk optreden...van haar...(denk ik)... altijd aan
het Icoon...Edith Piaf denken...
Leunen op het Succes... van al bestaande Iconen...zou ik niet op stemmen...
De kunst moet juist zijn...via zo'n Eurosongfestival...er zelf een Icoon...door te worden...maar
bij haar...zal men... bij elk optreden...van haar...(denk ik)... altijd aan
het Icoon...Edith Piaf denken...

Die namens Nederland...Jeangu Macrooy ...gebruikt Nederland ...voor eigen succes
en hebben ze succes ...gaat het over... waar ze vandaan komen...en dat heet...daar... zijn ze trots...op hem...
en hij... op daar...
Zoiets als Toen...met Euro Winst... van het Nederlandse Elftal...
Met de Winst komen ze aan zetten
met de vlag van daar... op hun nek... en niet met de vlag van Nederland...
(maw (Dat zijn er altijd maar 1 of een paar etc.)wie verpest het en wie scheppen de racismes in werkelijkheid?)

(De uitleg van deze Jeangu Macrooy ...oa oa oa ...hoe en waarom ze Nederlands ABN moesten leren...is een
leugen verhaal...als het over Nederland gaat...legde ik hier al uit...)

En maar doordrammen...hoe slecht... zijn de blanken...(Witten noemen ze die opeens) en goed zijn zij...De Zwarten...daar gaan vaak... hun liedjes over...
Na alle kansen gehad...
net als die...via... in het Nederlandse Elftal...voor hen geldt alleen daar...en niet de Nederlandse vlag...

(Ik denk...
dat steeds meer Europese Landen Burgerij...dat door krijgen...dat we gebruikt worden...tm misbruikt zelfs...
en die dat ...niet zo ...doen...(Van oorsprong elders vandaan)
maken net zoveel kans... om het te winnen...met welke ...Zang Contest ...dan ook...net als Blanke mensen...

Maar opruiende figuren
met anties Blank (anties wit) is wat ook ..die Jeangu Macrooy doet...om te trachten met een zielig verhaal...er zelf beter van te worden...omdat ze dat... ook nog ...vaak lukken... zo ook...blijven er het doen zo!

(Als het ze niet lukt...in het leven...heten al snel de Blanken racist...die ten nadele van hen het doen...)

Dat kwam er pas in...toen Suriname onafhankelijk werd van Nederland...voordien hadden we zulks in het land niet...
Voordien werden ze gewoon ...in ons land...ook Dokter en Dominee en Advocaat etc. en leraren en staf van wat dan ook...en bekend... met hun eigen zang en dans geleerd geschoold ed! Niet via omgekeerde waarhedens ed.om
contesten trachten te winnen gaan...

Ik ga het nu even opzoeken...
dan kan je nog meer begrijpen...wat ik bedoel...

Gevonden...(Die reactie van me)

(Iemand vroeg me...Wat vind jij van het Nederlandse Songfestivallied en Hoe hoog komt het?
Ik zei...Ik heb geen flauw idee...welk lied het is...heb het niet gevolgd...
Toevallig zag ik het net...op de Internet krant AD staan...

https://www.ad.nl/show/waar-broccoli-li ... ~a216f57d/
Ik las...
Toen Nederland het overzeese gebiedsdeel meer en meer als een provincie ging zien,
werd het ‘negerengels’ echter taboe verklaard. Esajas:

,,Het verbod had natuurlijk alles te maken met de manier waarop tegen zwarte mensen werd aangekeken.
Zij waren inferieur en hun cultuur en taal ook.’’

___________________
Miijn reactie is...Wat een kolder
die uitleg...over de inlandse taal in Suriname...want in Nederland zelf...gebeurde
exact... hetzelfde ...in alle Provincies...

(Velen van ze... uit oa Suriname....afkomstigen...(Vooral het donkere ras)...(Vanaf 1 een paar etc)
Ze zoeken altijd overal ...wat negatiefs
achter... (Om de Blanken... na te trappen...Om het Blanke Ras ...Zwwwwart te maken...)...ipv gewoon
zelf...na te denken...) (Dat zijn er altijd maar 1 of een paar etc.)

vb.
Je kan geen Rechtbankzaken volgen en een Leger - en Politie Korpsen oprichten ed
en klassen in Scholen hebben...met 20
taligen erin!)

(Trouwens...De Engelsen en Fransen en Portugezen en Spanjaarden ed deden het zelfde
maakten er ook ...1 Hoofdtaal ...van!)
Want...
Je kan geen Rechtbankzaken volgen en een Leger - en Politie Korpsen oprichten ed
en klassen in Scholen hebben...met 20
taligen erin!)

In Nederland...waar altijd dialecten werden gesproken... kregen ook ABN... op de scholen...Opdat we allemaal als
een soort geworden Eenheid...met zijn allen...dezelfde taal
gingen spreken en schrijven...

(ipv allemaal aparte Provincies...met de taal...Er worden in Suriname ongeveer 20 talen gesproken.
De officiële taal is het Nederlands
daar maakten ze het
als een soort ...geworden Eenheid van... met z'n allen...van tussen
Hier en Daar...Meer zat er ...en zit er...niet achter!)

Trouwens ...ook anno 2021...als men in de Nederlandse ...als wel... in de Surinaamse
Provincies duikt...zal je merken...nergens ...is hun inlandse taal...verdwenen!

Alle Provincies
in Nederland...waar dialecten werden gesproken... kregen ABN... op de scholen...Opdat we allemaal als
een soort geworden Eenheid...met zijn allen...dezelfde taal
gingen spreken en schrijven...Opdat we... met het ABN ...elkaar ...allemaal konden en kunnen verstaan...
Nogmaals...Hier en Daar...Meer zat er niet achter!

Ik denk zelf...na zolang... al die Corona Maatregelingen...en zoveel ellendes ervan... wereld wijd... ermee gehad...dat men ook in Europees verband...ook..al is het... alleen op TV te zien...voor de meesten in Europa...
ook op het Songfestival...waar het kan...men massaal toe is...aan ...Vrije...Open ...en Vrolijke ...en Blije dingen...en Feesten...en ...vooral...met veel Plezier...beleven wilt er aan...

di 18 mei
Eerste halve finale
do 20 mei
Tweede halve finale
za 22 mei
Finale songfestival
Dus op welke... Plek Nederland beland...geen idee...maar mi. niet bovenaan! Gr. van lt) :roll:

PS.
(Ik heb me... in die Persoon nooit verdiept...dus die op TV...ik is luisteren...het klonk allemaal mooi lief
en aardig en logisch ook...vooral via de muzikale ritmes...
maar als ze zolang ...door mogen kleppen...kom je toch ...de geks... tegen
en weet je niet wat je hoort...) Bij Adieu God...(Als de Aap uit de mauw komt!)

Ik hoorde vorige week... zoiets ...Krankzinnigs...Achterlijks... Seksitisch en Racistisch op TV
Die Persoon zei...
Als De Jezus
een Vrouw was... en... Zwart was...geloofde ik... in hem...
(Dat
zit nu...(aan het doen zijn...Seksitisch en Racisistisch...)(Dat zijn er altijd maar 1 of een paar etc.)
in de 2de Kamer...Met...in NL ...aan het doen zijn...(Anties Man en anties Blank)...met
Alles mag... behalve een Sigaar!) :roll:
https://www.ad.nl/tech/defano-holwijn-e ... ~a6784758/
Maar juist die
komt voor Awards in aanmerking???categorieën van The Best Social Awards Die Sylvana Simons (BIJ1)???

Niemand denkt nog na schijnbaar...Ze is echter ... Top Seksitisch en Top Racisistisch...( Bij Adieu God...Anties Man en anties Blank)...Als De Jezus
een Vrouw was... en... Zwart was...geloofde ik... erin...
maar
die komt voor Awards in aanmerking???categorieën van The Best Social Awards (Je komt er zelf de 2de Kamer mee in...
Met Alles mag... in Nederland...behalve een Sigaar!) :roll:

(Je gelooft het nauwelijks...Wat mogen ze nu weer...)
Een Zwarte TV zender...
Met...in NL ...aan het doen zijn...Alles mag... behalve een Sigaar!)

(Je gelooft het nauwelijks...Wat mogen wij.. nu weer niet...)
Zet geen ...Witte TV Zender... op...Niks mag...ook geen Sigaar...wordt dat dan!) :roll:

Ik hoorde een (Zwarte) Moslim op de NL TV zeggen er zijn 70% Moslims in Suriname...
Ik googelde er is op...

Religie Suriname Wanica
christendom 40,7% 29,7%
hindoeïsme 19,9% 39,9%
islam 13,5% 21,7%

(De zgn Surinaamse taal...is de Creolen (Negro) taal...is dus ook
de Surinaanse taal niet...de 70% tot 60%
andere rassen er....heb hun eigen taal!)
De enige gezamelijke
Surinaamse taal is het NL ABN Taal!!!

(De uitleg van deze Jeangu Macrooy ...oa oa oa ...hoe en waarom ze Nederlands ABN moesten leren...is een
leugen verhaal...als het over Nederland gaat...legde ik hier al uit...)
En maar doordrammen...hoe slecht...
zijn de blanken...(Witten noemen ze die opeens) en goed zijn zij...De Zwarten...daar gaan vaak... hun liedjes over...
Na alle kansen gehad...(Dat zijn er altijd maar 1 of een paar etc.)

(Voorspelde ik al pas)
Bij een wakker heldere Europa...behaalt die... geen winst op het Euro Songfestival...die Jeangu Macrooy
Hoewel
zijn lied op zich... en vooral de muziek...anders doet vermoeden...men kan het onthouden en jaren later nog mee zingen ahw...
zoals het hoort...met een Euro Song lied!

Ik las...de woorden van Jeangu Macrooy zelf...
Toen Nederland het overzeese gebiedsdeel meer en meer als een provincie ging zien,
werd het ‘negerengels’ echter taboe verklaard. Esajas:

,,Het verbod had natuurlijk alles te maken met de manier waarop tegen zwarte mensen werd aangekeken.
Zij waren inferieur en hun cultuur en taal ook.’’

mi.
Wint die het niet ....komt die niet hoog uit...bij het Euro Songfestival...dan ligt het daaraan...
aan zijn eigen ...leugens en bedrogs... alsmaar...in zijn eigen verhalen...tm... in het lied zelfs!

Ik zeg niet...dat er geen slechte Blanken (secu Witten) zijn...maar leg uit...dat er ook slechte Zwarten zijn!

Toen Suriname
nog bij Nederland hoorde...was het vooral...Koningin Wilhelmina en later ook
Koningin Juliana...die de verbinding tot elkaar...tm elkaars gelijkwaardigheid
bracht...dito Koningin Beatrix...tussen Nederland en Suriname...en Dito met de NL Antillen!
Nog ver voor
die Jeangu Macrooy geboren werd...tm elkaars cultuur ...aan toe...vooral in Suriname zelf
dat werd toen,...Nog ver voor die Jeangu Macrooy geboren werd
ook in Nederland met verbinding tot elkaar
gebracht...tussen Nederland en Suriname...en Antillen
sindsdien werden ze...ook gemengd kleurigen en zwarten... gewoon ... aldaar...en
in ons land...ook Dokter en Dominee en Advocaat etc. en leraren en staf van wat dan ook...en bekend... met hun eigen zang en dans geleerd geschoold ed!
Niet
door via omgekeerde waarhedens ed.(Dat zijn er altijd maar 1 of een paar etc.)om
wat dan ook te winnen...contesten trachten te winnen gaan...beginnen
over Middeleeuwse zaken...
Nog ver voor
die Jeangu Macrooy geboren werd!

(Dat zijn er altijd maar 1 of een paar etc.)
Niet alleen over de Taal ABN in Suriname...
is een leugen... van die Jeangu Macrooy ...maar ook over de Cultuur!

Uitkomst Eurosongfestival 2021
De zanger Jeangu Macrooy kreeg van de internationale vakjury’s slechts elf punten voor zijn nummer
Birth Of A New Age. Van de stemmende kijkers kreeg hij helemaal geen punten.

__________________________________________________________________________________
Je vraagt je toch af...of er nog zoiets als Veiligheidsdienst bestaat..voor Staats Personeel
secu de 2de Kamer...en namens
Nederland uitgezonden mensen...bv het Songfestival...als die personen alles mag behalve een Sigaar...(Neg
Aan alle kanten voor oa Nederland en meg tov de blanken zelf zijn...en nog seksitisch ook is????)

Seksitisch en Racistisch die Sylvana Simons (bij Adieu God) op TV
Die Persoon zei...
Als De Jezus
een Vrouw was... en... Zwart was...geloofde ik... in hem...
(Dat
zit nu...(aan het doen zijn...Seksitisch en Racisistisch...)(Dat zijn er altijd maar vanaf 1 of een paar etc.)
in de 2de Kamer...Met...in NL ...aan het doen zijn...(Anties Man en anties Blank)...met

De woorden van Jeangu Macrooy zelf...
Toen Nederland het overzeese gebiedsdeel meer en meer als een provincie ging zien,
werd het ‘negerengels’ echter taboe verklaard. Esajas:

,,Het verbod had natuurlijk alles te maken met de manier waarop tegen zwarte mensen werd aangekeken.
Zij waren inferieur en hun cultuur en taal ook.’’

Een Zwarte TV zender...
Met...in NL ...aan het doen zijn...Alles mag... behalve een Sigaar!)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 26 mei 2021, 02:09

Je vraagt je toch af...of er nog zoiets als Veiligheidsdienst bestaat..voor Staats Personeel
secu de 2de Kamer...en namens
Nederland uitgezonden mensen...bv het Songfestival...als die personen alles mag behalve een Sigaar...(Neg
Aan alle kanten voor oa Nederland en Neg tov de blanken zelf zijn...en nog seksitisch ook is????)

Seksitisch en Racistisch die Sylvana Simons (bij Adieu God) op TV
Die Persoon zei...
Als Jezus
een Vrouw was... en... Zwart was...geloofde ik... in hem...
(Dat
zit nu...(aan het doen zijn...Seksitisch en Racisistisch...)(Dat zijn er altijd maar vanaf 1 of een paar etc.)
in de 2de Kamer...Met...in NL ...aan het doen zijn...(Anties Man en anties Blank)...

De woorden van Jeangu Macrooy zelf...
Toen Nederland het overzeese gebiedsdeel meer en meer als een provincie ging zien,
werd het ‘negerengels’ echter taboe verklaard. Esajas:

,,Het verbod had natuurlijk alles te maken met de manier waarop tegen zwarte mensen werd aangekeken.
Zij waren inferieur en hun cultuur en taal ook.’’

Een Zwarte TV zender...
Met...in NL ...aan het doen zijn...Alles mag... behalve een Sigaar!)

(Je gelooft het nauwelijks...Wat mogen wij.. nu weer niet...)
Zet geen ...Witte TV Zender... op...Niks mag...ook geen Sigaar...dan heet Nederland Racistisch
is heet dat dan!) :roll:

(Met die alsmaar zware bezuinigingen kan de Veiligheidsdienst ook wel opgedoekt!)

Nou zo kan die wel weer... Gr. van LT) :roll:

PS.
Er worden opeens weer reclames op onze reacties gezet...Dat is echt te erg te gek... :o :shock:
Kijk maar op de eerste reactie op deze blz.bovenaan...De brutaliteit dat op onze reacties te doen!
Met...in NL ...aan het doen zijn...Alles mag... behalve een Sigaar!)
(Deden ze een poos geleden ook en dan stonden BH reclames tussen de overleden topic reactie...
toen wilde ik al stoppen met dit Forum! Nu doen ze het weer)... :roll:

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Tiff » 26 mei 2021, 17:58

Rente

Bedankt voor je lieve steun lt, in de maand mei, wgs mijn eerste dochtertje overleed 6 jaar geleden, in de maand mei,
6 dagen na haar geboorte. Wat gaat de tijd snel he. Mijn dochtertje brianna, gaat al bijna, naar groep 3 toe, in augustus,
dat noemden ze vroeger, naar de lagere school toe. Ik zeg altijd, ik heb 2 kinderen, waarvan er eentje, overleden is.
Ik las net, wie heeft gelijk, israel of de palestijnen.
Als ik lt wat vraag, zegt ze, moet het mij wat kunnen schelen?
Ze zit in een soort dip bemerk ik.
Ze mag mij erg graag, dus ze ontdooit vast wel.
Degene die de rede, van de discussie, eruit haalt of er niet eens aan begint,
en ipv.. bommen gaat gooien, is volgens lt, altijd fout.
Maar zo onder ons zei ze me, een rechter, die zulkse uitspraken doet, als pas die israelische, doet haar denken aan,
de joden in polen, en later tm in heel europa, door hun de huizen uit te drijven, als een jood, dat niet meer herkend,
onschuldige eerbare burgers, de huizen uit te jagen, om er specifiek, een joods wijkje van te maken,
dan moeten ze snel weer, aan de gewone waar, als ze niks meer herkennen, over toen, dat is haar mening er over.
Je bent als rechter, toch niet goed snuif, als ze dat soort van politiek, gelijk gaan geven.
Als ze, een kerk of moskee of synagoge of tempel, de wereld wetten ervan, gaan schenden, dan lijkt het een
wetteloze politiek, dat er gaande is, als ze doen, alles mag, behalve een sigaar.
Nou zijn die van de andere kant, ook de wereld lievertjes niet.
Lt zei me, ik herinner me nog, jasser arafat en Yitzhak Rabin, die wereld prijs voor de vrede samen behaalden.
Vanaf, al die besprekingen, tm de grenzen weer open, toen kwamen de bommen en granaten, weer op de schoolbussen
en op de markten, en op de huizen, in israel. Dus werd die grens weer gesloten, en kwam er her en der, een hoge muur tussen,
Dat scheelde, erg veel doden in israel zelf, via de palesteinen.
Ik bedoel, ze zijn al tm het uiterste gegaan, om de vrijheid daar, maar wie verpeste het, dat bedoel ik dus, zo kom
je er nooit uit. Maar om het zelfde te gaan doen, als de nazies in europa ging en doen, de joden de huizen uit te drijven,
en dat met die altijd al wonende er, palestijnse gezinnen, in dat oost jeruzalem,
als een jood, dat niet meer herkend,
onschuldige eerbare burgers, de huizen uit te jagen, om er specifiek, een joods wijkje van te maken,
dan moeten ze snel weer, aan de gewone waar, als ze niks meer herkennen, over toen, dat is haar mening er over.
Je bent als rechter, toch niet goed snuif, als ze, dat soort van politiek, gelijk gaan geven.
Nou ben je, nou tevreden, over mijn antwoord, zei ze me, ik ben verbaasd, dat ze er zoveel over weet, als
ik zo een oud mensje zie, schijn ik er toch zoveel, er niet van te verwachten, dat ze zich nog veel kunnen herinneren.
Nou zij wel, met naam en toename!
Om die fantastische goede uitkomst, van die israelische politiek, van toen, heeft ze, namens haar gezin, een boom laten zetten,
in het Yitzhak Rabin bos, toen ze er is op vakantie was.
Hoe het er, verder afliep, kan iedereen nagaan, maar je vraag tiff, over nu, zei ze me,
Ik las net, wie heeft gelijk, israel of de palestijnen.
Ik herhaal lt, haar antwoord even. Als ik lt wat vraag, zegt ze, moet het mij wat kunnen schelen?
Ze zit in een soort dip bemerk ik.
Ze mag mij erg graag, dus ze ontdooit, vast wel.
Degene die de rede, van de discussie, eruit haalt of er niet eens aan begint,
en ipv.. bommen gaat gooien, is volgens lt, altijd fout.
Maar zo onder ons. zei ze me, een rechter, die zulkse uitspraken doet, als pas die israelische, doet haar denken aan,
de joden in polen, en later tm in heel europa, door hun de huizen uit te drijven, als een jood, dat niet meer herkend,
onschuldige eerbare burgers, de huizen uit te jagen, om er specifiek, een joods wijkje van te maken,
dan moeten ze snel weer, aan de gewone waar, als ze niks meer herkennen, over toen, dat is haar mening er over.
Je bent als rechter, toch niet goed snuif, of niet goed bij de kloten, als ze dat soort, van politiek, gelijk gaan geven.
Nou dat schreef ik al, ze mag me graag, en ontdooit vast wel.
Maar ze zit, erg op de wip, wel of niet, te stoppen, met dit forum.
Om alle dierbare overledenene van ons, op de topics, doet ze het alsmaar niet.
Nou ik, wacht wel af, als zij, aan het type gaat, lijkt ze, niet te stoppen, dus moet ik maar wat, onderwerpen
bij haar opperen. Ik kijk uit, naar mooier en warmer weer en wens jullie het zelfde. liefs van tiff. :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 29 mei 2021, 15:01

Testen... :)

(Ik las net...Is 3 miljoen doden...de pandemie goed aangepakt?
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/05/28/is ... t-a4045251

Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog
eerst het enige juiste zeggen...en dan anders met de ...Media meute...mee gaat kletsen...

Dat is natuurlijk ook het gevaar...bij elke grote ...Wereld...Organisatie...
Van mening veranderen en mee gaan kletsen met die ene of die paar...etc.
(Het zijn stevige benen...die de weelde...aan kunnen...)
(De Weelde van Kennis tussen goed en kwaad bv.)

Het Spreekwoord ...is niet voor niks...Kennis is Macht...
Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog
eerst... het enige juiste zeggen...en dan met de ...Media meute...mee gaat kletsen...
(Alzo
krijg je vanzelf ahw...Niks mag ook geen Sigaar etc...)

Ik ga niet...oa... die hele Ab Osterhaus viroloog uitleggen...vanaf dat ik hem die geestelijke draai zag maken...
en ging afwijken ...van de Oorsprong der dingen...
Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog
eerst het enige juiste zeggen...en dan met de ...Media meute...mee gaat kletsen...en... als het verkeerd
gaat uitpakken ...komt er weer iemand... met een nog vettere negatieve saus ...er overheen gaande
aan het doen zijn...in de Media...die zegt..God is dood...

mi
Als God vlgs die ene ...die paar etc...dood is...het Positief....blijft over...het tegenovergestelde...het Negatief...
Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog
eerst het enige juiste zeggen...en dan...(Met die klakkeloze Waterdrinkers...snuif eh klets tafels)... met de ...Media meute...mee gaat kletsen...
Zo een Heer van Stand...zie ik toch liever...met zijn leeftijd...sowieso in bepaalde Virus tijden...met
een glas wijn voor hun snuffert...Veel Virussen kunnen nl niet tegen Alcohol en niet tegen Rookwaar...
Dat dus sowieso...

oa oa oa (Even roddelen over die Ab)
Ook zo
een Heer van Stand...zie ik... toch liever...met zijn leeftijd...aan kletstafels...sowieso in bepaalde Virus tijden...met
een glas wijn... voor hun snuffert...ipv in bepaalde Virus tijden...met een glas water...
Ik ga niet...oa... die hele Ab Osterhaus viroloog uitleggen...vanaf dat ik hem... die geestelijke draai zag maken...
en ging afwijken ...van de Oorsprong der dingen...
Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog...dat die
eerst het enige juiste zei...en dan ...(anders) met de ...Media meute...mee gaat kletsen...en doen en laten etc.
Ook zo
een Heer van Stand...zie ik... toch liever...met zijn leeftijd...sowieso...aan kletstafels...sowieso in bepaalde Virus tijden...met
een glas wijn... voor hun snuffert...ipv in bepaalde Virus tijden...met een glas water...

Nou ja... voor mijn type-pefening weer te lang wordt...Als men begint met...wat ging er mis...
moet men ahw. beginnen met de Oorsprong der dingen...
(De Wetenschap...Hoofdfactor 8) Heeft inmiddels...een hele lange ervaring...met oa Virussen en Bacterien ed. dingen meer)
maw Ook Hoofdfactor 8...De Wetenschap...heeft...vaaf de Oorsprong der dingen...Kennis...tussen (pos) Goed en (Neg) Kwaad...
Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...oa. Ab Osterhaus viroloog...dat die
eerst... het enige juiste zei...en dan ...(anders)
met de ...Media meute...mee gaat kletsen...tm eigen...doen en latens etc.

Als een Grote USA Staat...en allen ...klakkeloos...moet gaan mee doen...met wat die ene zegt...mag je hopen...(Het enige ...dat dan nog
tegen die Virus preventief helpen kan is...)...dat die er een Sigaar (Sigaret Pijp of Sjakkie)
bij aan steekt...als ze ...uit de bocht geschoten... klinkklare onzin... gaan zeggen...(oa in Virus tijden)
(Via die anties lieden)...Een Wereld Pandemie Harddrugs
levert dan wel veel meer geld op...maar levert ook massale... Med en Soc en Ec ...doden en ellendes op...dat
meer kost...dan de Een Wereld Pandemie Harddrugs oplevert...Dus verpreidt zich dat...als een olievlek
steeds massaler...via de anties lieden ...via TV en op andere Media...
Een Heer van Stand...zie ik... toch...sowieso...met zijn leeftijd...aan kletstafels...sowieso in bepaalde Virus tijden...liever...met
een glas wijn... voor hun snuffert...ipv sowieso...in bepaalde Virus tijden...met een glas water...en dat sowieso
bij alle Nederlandse TV Kletstafels...
sowieso ...in bepaalde Virus tijden...liever...met
een glas wijn... voor hun snuffert...ipv sowieso...in bepaalde Virus tijden...met een glas water...ipv dat opeens
bij alle Nederlandse ...aan wel of niet te ziene...tm...de TV Kletstafels...

Wat haal ik uit mijn eigen getypte eruit op...
sowieso...met zijn leeftijd...aan kletstafels...sowieso in bepaalde Virus tijden...
met zijn leeftijd
Vanaf het begin van de Corona...vielen wereldwijd...Mensen vanaf bepaalde leeftijd...met bossen dood neer...
vanaf bepaalde leeftijd
Nog is...
vanaf bepaalde leeftijd

Het meest logische is dan...die leeftijdsgroepen te beschermen...en ze in de ...Lockdown...te zetten
ipv gingen ze het hele land...in de Lockdown zetten...
(Om...Omdat...De Ouderen Bond vond het
de Bejaarden Stigmatiseren...ipv dat zou dan wat weken tm wat maanden zo moeten...Maar
om 1 en een paar...ging alles anders...die hebben massa's doden op hun Geweten...!!!...)
mi
De Politieke top moet daar boven staan...De Ouderen Bond vond het
de Bejaarden Stigmatiseren
Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog
eerst het enige juiste zeggen...en dan anders met de ...Media meute...mee gaat kletsen...ipv
Bejaarden in de Lockdown zetten...was 100% juist nodig!
mi
tm
Er is een Vaccin ervoor gevonden...

Bejaarden in de Lockdown zetten
Omdat het maar voor een poosje zo zou toe gaan!
=>De Politieke top... had daar boven moeten staan...(Met een Wereld Pandemie)...De Ouderen Bond vond het
de Bejaarden Stigmatiseren...<=
Bejaarden in de Lockdown zetten ...dan het hele land...werd dat!
Daar begon de Omkering al mee!
Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog
eerst het enige juiste zeggen...en dan anders... met de ...Media meute...mee gaat kletsen...

ipv
De Verspreiders (De Kinderen) en de Ontvangers (De Vatbaren oa Zwakken en Zieken en vooral de Bejaarden)
Zolang er geen Vaccin ervoor is...Logisch is dan...dat ze...in Lockdown moeten...tov elkaar...

(Van vroeger (leerde ik)... weet ik nog...als het om Neus...Adem ...tm Long Virussen gaat...zijn de grootste verspreiders ervan... Kinderen...)
Logisch is dan...dat ze...in Lockdown moeten tov elkaar...
De Verspreiders en de Ontvangers...Logisch is dan...dat ze...in Lockdown moeten tov elkaar...

Vroeger...
begonnen ze dan ook...met Lands Jeugd...te injecteren...(De Verspreiderds van de Virus)
tm Met nog meer Kennis en beter Vaccins...al va de Geboorte zelfs...krijgen Kinderen tm op
Schoolleeftijden...een rij Vaccins...(Ik bedoel de ervaringen van De Wetenschap...(Hoofdfator 8)
is het begin de dingen...ermee...als het om Neus...Adem ...tm Long Virussen gaat...zijn de grootste verspreiders ervan... De Kinderen...)

De Verspreiders (De Kinderen) en de Ontvangers (De Vatbaren oa Zawkken en Zieken en vooral de Bejaarden)
Zolang er geen Vaccin ervoor is...Logisch is dan...dat ze...in Lockdown moeten...tov elkaar...

Dan kan de rest... gewoon het leven leven ...wat ze altijd al deden...
Zet je de rest ook in de Lockdows...
dan zie je de bekende...Golfpatronen DR van...Golf 1 en Golf 2 en Golf 3...
(Met een massale hoeveelheid aan doden!) extra!!!

ipv
De Verspreiders (De Kinderen) en de Ontvangers (De Vatbaren oa Zwakken en Zieken en vooral de Bejaarden)
Zolang er geen Vaccin ervoor is...Logisch is dan...dat dat...in Lockdown moet...tov elkaar...

(Als men de vette miljarden winsten boven stellen...tov dat...via wachten op de Vaccin...en men maar wat
gaat aanklooien...
Zet je de rest ook in de Lockdowns...
dan zie je de bekende...Golfpatronen DR van...Golf 1 en Golf 2 en Golf 3...
(Met een massale hoeveelheid aan doden!) extra!!!

Met de juiste methode...De grote vrije rest...wordt dan ook besmet...maar die maken dan juist de landelijke Immuniteit...
(De meeste ...van de grote vrije rest...besmettenen... worden er niet ziek van...)
Het risico
van een zeer kleine groep van wel...is het risico... dat ze een Verwaarloosde risico noemen...
net als met de inmiddels bestaande Vaccins zelf...tov 1 of een paar...van de miljoen...wordt er ziek van...
dat heet...het is een verwaarloosd getal...

(mi dat zal je altijd houden...met al de dingen...
Ook met de gewone allerdaagse producten...tov 1 of een paar...van de miljoen...wordt er ziek van...
dat zal je altijd houden...met al de dingen...
(vb
Van een product...
Een relatieve kleine groep wordt er ziek van...maar 3 miljoen Mensen ...of meer...wordt er beren oud mee en het
verhoogt... hun kwaliteit van leven ...ermee...)
(Wordt het weg beantied...dan zie je ook ...alle Negativiteiten
ervan... op komen...in een land...Med en Soc en Ec)tm alle criminaliteiten er door ontstaan...en blijken die Neg anties miljarden meer te kosten!)

Hoe dat ook zij...
De Verspreiders (De Kinderen) en de Ontvangers (De Vatbaren oa Zwakken en Zieken en vooral de Bejaarden)
Zolang er geen Vaccin ervoor is...Logisch is dan...dat dat...in Lockdown moet...tov elkaar...

(Als men de vette miljarden winsten boven stellen...tov dat...via wachten...op de Vaccin...en men maar wat
gaat aanklooien...
bv. Zet je de rest ook in de Lockdowns...(Het mist dan ...de Landelijke Immuniteit vorming ahw...via de hetende
rest (leeftijden) van het Volk...)
dan zie je de bekende...Golfpatronen DR van...Golf 1 en Golf 2 en Golf 3...
(Met een massale hoeveelheid aan doden!) extra!!!
Het mist dan...de Landelijke Immuniteit vorming ahw...via de hetende
rest (leeftijden) van het Volk...)

Alzo
ik nader ...de eerste uitspraken ...van in den beginne...(van de Corona) ...van die Ab alzo al aardig...
De Landelijke Immuniteit vorming ahw...via de hetende
rest (leeftijden) van het Volk...)
(Maar toen... was die Ab... nog aan de Wijn...toen die zijn Vak Waarhedens... aan het uitleggen was...
op TV...Maar...va Niks mag...ook geen Sigaar etc.
Zag je ze omkeren...met hun Geest Denk patroon...

Dus de vraag...wat was er mis...
tijdens de Corona Pandemie...
Dan type ik nu... waar ik deze reactie mee begon...
Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog
eerst het enige juiste zeggen...nog met een Wijntje voor zich
en dan ..va. (Niks mag ook geen Sigaar wtc. )
met een glas water ...voor hun snufferts...(En niet alleen die Ab)...het anders...met de ...Media meute...mee ging kletsen...

Iemand schreef pas in de Media...Handen wassen was volkomen onzin...(In Corona Pandemietijd)
Ook daar ben ik het niet mee eens...Te weten...Kennis is Macht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ignaz_Semmelweis
va Dr Semmelweis... af aan...redde het handen wassen ...al miljoenen Mensen...het leven...
omdat ervoor... in plaats kwam...handschoenen... in de Ziekenhuizen Verpleeg en Zorg Huizen ed.
doet er
bij de rest...in het land... niks aan af...om...oa oa oa... sowieso...in Virustijden...extra... de handen te wassen!

Of... God...Wel... Of en Of... er niet is.is The Question...
die altijd ...zal blijven... bestaan!
To Be Or Not To Be...Thats ...is the question!

Nou zo kan die wel weer...met de type-oefening...Fijne Zaterdag allemaal. Knf van LT) :roll:

PS.
Met de Wetenschap of... met de Meute mee kletsen...een vb.
Op Twitter en Facebook werd de Winnaar van het Songfestival beschuldigd...dat die Coke snoof
in beeld...

Zouden de moderne testen niet hebben bestaan...zou die en beschuldigt blijven...als Coke snuiver....via de Media Meute...

Die Persoon kreeg een Drugs test...
in zijn hele lichaam
kwam zelfs geen harddrugs in voor...Dat is het ware Wonder...van De wetenschap...
als de Waarhedens... boven komt...boven het media meute geleuter...

(Volkomen onschuldige Personen...)...In vroegere eeuwen zou die al... als dader
berecht zijn...opgehangen zijn ed...via de Meute!

Eerbare Onschuldige mensen...Dat gaat via Internet... nog veel sneller...
Vanaf 1 een paar etc...Via de klakkeloze Meute...)

In deze tijd...Die Persoon... kreeg een Drugs test...
Bij de Songfestival Winnaar 2021...in zijn hele lichaam
kwam zelfs geen harddrugs in voor...Dat is het ware Wonder...van De Ware Wetenschap...
(Hoofdfactor 8) ...als de Waarhedens... boven komt...boven het ...media meute geleuter... :!:

Mooie tip
voor alle Wetenschappers...(Ook voor Ab en Co en Zo!)
Dat is het ware Wonder...van... De Ware Wetenschap...
(Hoofdfactor 8) ...als de Waarhedens... boven komt...boven het ...media... anties...onware
meute ...neg ...klakkeloze...geleuter... :!:

Wat ik er ...mis...aan vond gaan...dat Mensen als...Ab Osterhaus viroloog
eerst het enige juiste zeggen...en dan... anders met de ...Media meute...mee gaat kletsen...
Mooie tip
voor alle Wetenschappers...(Ook voor Ab en Co en Zo!)
Heet dat niet...Schoenmaker... hou je bij je leest...
Dat is
het ware Wonder...van... De Ware Wetenschap...
Naar Tijdswaarhedens...qua Kennis en Kunnens en Vermogens...
(Hoofdfactor 8) ...als de Ware Waarhedens... boven komt...boven het ...media... anties...onware
meute ...neg ...klakkeloze...geleuter... :!:

PSS.
Waar niks mag...ook geen Sigaar etc komt niks goeds van...

Oja...Die Ouwe Communist... lekker belangrijk...is ook weer in beeld...maar nu...via Reclame... van Jumbo...met
zijn ...anties Oranje! :!:
(Hij zegt bv niet...die ouwe Communist...(Zoals velen...)...Ik heb niks met Voetballen...maar
hij zegt...Ik heb niks ...met Oranje!)

En die...Heil Hitler zei...tegen jonge Duitse Generatie... Voetballers...
is ook in weer in beeld...lekker belangrijk...nu...via de Staats Loterij...Reclame! :!:
(Ook Duitsers... over lands grens kijken NL TV!
En die...Heil Hitler zei...tegen jonge Duitse Generatie... Voetballers...
is via de NL Staats Loterij...ook in weer in beeld...)

(Met die alsmaar... zware bezuinigingen ...Waar niks mag...ook geen Sigaar etc ...komt niks goeds van...
daar kan de NL Veiligheidsdienst... ook wel opgedoekt!)

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 30 mei 2021, 15:33

Tenten

Ik las dit
Hoofdpijn, misselijkheid, maar vooral ook een lamme arm. Dat laatste is de meest voorkomende bijwerking na het zetten van een coronaprik. Maar waarom is dat eigenlijk?
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... d=msedgntp
Jij schreef pas LT, dat je dat alles ,kan voorkomen als je vooraf een asperine neemt met veel water drinkt en en erna nog is dat doen.
Daarom heb jij nooit last, van een vaccinatie injectie.
Maar ik begreep ook, uit je betoog toen, dat als je klachten heb erna, het meestal ligt aan, fout de injectie gedaan.
Laatst liet je een plaatje zien, met meer dan 45 graden afwijking geprikt en dat komt nog het meeste voor, schreef je toen.
Ook bij kindertjes en bij hele oude zwakke mensen, met te lange naald de injectie gegeven.
Het valt me op LT, die oorzaken noemen ze nooit.
Zij leggen het zo uit, dat het aan jezelf ligt.

Ha ha ha ik moet wel lachen om je LT.
Bij de 1ste corona prik, je schreef, dat jezelf zei, wel recht erin doen! Omdat ze het bij bijna, alle fotos en
plaatjes er over, het fout doen.
Als het in de spieren moet, moet het volgens jou, recht toe recht aan, en niet zoveel graden, afwijkend plat, de
arm in gespoten.

Ik zag dat je, dit weekend best succes heb, met je golf hobby, nu maar hopen, dat ze ook de beker winnen, die je
op het lijstje, van 4 namen, hebt staan.
Het is lekker weer, Geniet ervan. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 31 mei 2021, 04:25

Tentamen... :)

(1 van de 4 Namen heeft inderdaad de beker gewonnen...van Wedstrijd 1 ...die van
Wedstrijd 2 werd 2de...
Ik zag dat het seizoen van vorig jaar... en die van dit jaar bij mij op 9 Juli stopt ...en dan kan
ik zien...of ik...ondanks Hereseninfarct gehad pas... hetzelfde nivau behouden heb...met de 4 Namen eruit gevogelen uit 156 Golfers...als vorig seizoen...met mijn TV en PC Golf Hobby...Die score is op Blz 1 te zien...
viewtopic.php?f=10007&t=130&start=75

Over Het Shell vonnis...
Ik heb er helemaal geen verstand van ...maar vroeg me wel af...Hoe men...
tot zo een vonnis kan komen...als
niet alle Auto Industrie en Schepen en Vliegtuigen industrie en Motoren en Brommer Industrie en Tractoren Industrie ea gemorotiseerde Industrie...niet eerst zo'n type soort vonnis hebben gehad...alleen op hun Maaksels kan die oa Sell op in springen gaan nl.

Als die (Gemotoriseerde) Industrie het laat afweten...zullen de gebruikers klanten... toch benzine en kerosine ed moeten gebruiken...
Het is ook nog maar de vraag...of zoveel klanten ...(wereldwijd) tegen die tijd...een nieuw voertuig kunnen betalen...dat geen fosiele brandstof gebruikt...
(Daarom denk ik
dat het Vonnis bij de Verkeerde is gelegd...

Als iov alle Gemotoriseerde maaksels voldoet... aan die vonnis eisen...dan pas is hun vraag ...niet naar Fosiele brandstof...en neemt het Fosiele mi. vanzelf af bij de Firma...Shell en Co en zo!

Het vonnis slaat
op de omgekeerde route...alle Klanten van Voertuigen... zitten zo plots ...zonder Brandstof...(Zwaar
tekort...en niet te betalen wgs het te kort ...aan Fosiele brandstof!)
(De gebruikers van gemotoriseerde voertuigen...maken ze zo...de dupes ervan (Wereldwijd)
alleen
degenen die bv oa...een Electrische Voertuig kon kopen...en er genoeg Laadpalen zijn over de hele wereld
hebben er baad bij!)

mi De hele Gemotoriseerde Industrie ...kan er mi nog niet eens aan voldoen...(in zo'n korte tijd) om Shell en Co en Zo...aan dat vonnis te kunnen laten voldoen...(Want de route is...(qua Vonnis route mi moet zijn)
1 De hele Gemotoriseerde Industrie en
2 de type Brandstof...dat de Gemotoriseerde Voertuigen nodig hebben...(Ligt aan de Industrie van het type Motoren maaksels)

(Wie het weet mag het zeggen)...want...Ik kan het... mis hebben...maar ...ik denk... wel zo...
dat het Vonnis bij de Verkeerde is neergelegd...
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... engen.aspx

Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

Ps.
Zelf ben ik het niet eens met die anties gas opeens...(Via Shell)
Ik ben het ook niet eens als alles Electrisch zou gemaakt worden...(Een wereld vol met batterijen maaksels en een wereld vol met oude Batterijen...komt ook het Wereld Milieu niks ten goede en als er ook maar een ...Scheet...
dwars zit...laat het Electriciteitsnet het afweten!)

mi Is Gas heeft een hele weinige uitstoot...Zet maar is een Gaspit aan...met die mooie blauwe vlammetjes...
de uitstoot is nihiel zelfs ervan!

Dus Auto's ed
die ipv Benzine te gebruiken Gas gaan gebruiken...voldoet ook al aardig aan de bedoelde norm...
qua Klimaat en Milieu!

Als ik Shell Ceo was...
was ik niet (anties) tegen Gas zijn...het kan hun redding zelfs zijn ...Gas
boringen...va Benzine ed verdwijnt)
en zal zp
ook voor erg veel
gebruikers klanten...(wereldwijd)...een te betalen middel ..blijven...

(Oke ...dan halen ze het Gas maar niet via Groningen... en ook niet via de Pijpleiding vanuit Rusland...
Gas is ook elders te verkrijgen!(oa in de Scandinavische landen!)

Gas in huizen en Gebouwen laten... zou een betere optie zijn...en is goedkoper ook dan
overal dat slopen en electrisch te laten doen zijn...
(Met dat stijgende water...Sinds alle bezuinigingen sinds eh...Die miljarden kunnen we beter
gebruiken voor alle vele
zwaar verwaarloosde...Bruggen en Kades en Dijken ed)

Gas ...komt ook het Wereld Milieu ten goede ...ipv Benzine ed)
voor de rest... als er ook maar een ...Scheet...
dwars zit...laat het Electriciteitsnet het afweten!)
(Die zijn vaak nu al over belast!)

Nog is...mi. Gas ...komt ook het Wereld Milieu ten goede ...(Over alles electrisch maken...Want wat te doen...
Wereld Milieu...met Miljarden afgedankte...
overal op de wereld...en dat ...telkens weer...met oude roestige lekkende batterijen!)

Nou ja zo ongeveer denk ik er over... :roll:

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Nellie » 31 mei 2021, 10:05

Amen

Ha ha ha LT, nooit van gehoord,
dat het Vonnis, bij de Verkeerde is neergelegd...
Maar als ik er over nadenk, lijkt het wel te kloppen, wat je schrijft.
Eerst moet de auto industrie, voldoen, aan afbouw van benzine voertuigen,
dan bouwt het vanzelf, aan benzine af, bij die Shell en zo.
Als ze het andersom moeten doen, zitten de autorijders, met massas mensen,
steeds zonder benzine en als er maar een beetje nog van is, is het onbetaalbaar voor de
gewone mensen, met laag en gewoon loon.
Wat je schrijft over gas, dat kunnen ze ook in bestaande autos zo ombouwen.
Dan gaat het ook voldoen, aan die minderheidseis, van fosiele brandstof uitstoot.
Ha ha ha jij vind, dat Shell niet anties gas, moet doen, want gas kan, volgens jou, hun
bedrijfsredding, zelfs zijn, als ze benzine moeten gaan laten.
Nou meid ik heb weer genoten, van je geschrijf hier. Ha ha haaaaaaaaa
Geniet allemaal van het mooie weer en een goede week. Knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door Tiff » 01 jun 2021, 16:53

Mentaal

Ik dacht even lt, dat je het forum, eraf gegooid had, het was nl. een poos weg.
Je wilde er al, een poos mee stoppen of naar een ander merk forum gaan, vandaar
ik dacht, nu is ze dat, aan het doen.
Ook dacht ik, ze halen, die extra reclames er af, ze schenden onze privacy eigen reacties mee nl.
en hacken het in feite, door op onze eigen getypte reactie veld, reclames te zetten.
Maar toen het forum, er weer op stond, alles is nog, van het zelfde.
Ook opeens, vanaf pas, bij elke bladzijde omdraaien, komt er reclames. Ze zijn er
verslaafd aan, geld geld geld, die server, en die verpesten forums ermee.

Ik las dir en zag dit ook.
https://www.ad.nl/show/beau-schiet-uit- ... ~aa818a1e/
Je moet niet met ze, in discussies gaan, ze snappen niet eens, dat ze zelf het gevaar zijn, voor andere mensen, met hun
anties, deze is anties vaccin, neemt het dus niet, dat moet die zelf weten, maar preekt dat ook, de wijken in.

Gelukkig is het mooie weer er weer, Geniet er van. Liefs van tiff :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 02 jun 2021, 04:47

Taalstraat... :)

(Ik las net...steeds meer kinderen... hebben problemen met schrijven...

Wat me al een poos opviel
dat oa veel Amerikanen de pen en potlood zo belachelijk vast
houden met schrijven...Pas wat scholen op TV en je ziet het ze... in Nederland... ook al zo doen...
Of ze een spijker vast houden
en die ergens in willen stampen...lijkt hun type van schrijven op...
logisch dat dat veel problemen geeft...


Wij leerden het zo...
Afbeelding
Dan ligt de pen rustig tussen 3 vinger in...en niet vast gehouden met de knuist...

Waar is die ordelijkhied gebleven...zoals het bij ons gaande was...waarom apen we in Nederland alsmaar de gektes
tegenwoordig van anderen na??? En geven dan... de kinderen de schuld...als ze traag en moeilijk leren schrijven
als
er geen PaBo geschoolde meer ergens op let... en niks uitlegt!?

Hollandse Kindertjes...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schrijven ...met knuisten ...
is dat...en dat is zeer vermoeiend...en gaat ook niet vloeiend mee ...met
schrijven...

Terwijl het zo moet...
Afbeelding
Zo wij het leerden...dan gaat het schrijven luchtig vloeiend en makkelijk...meegaande.... als je zo schrijft...
is het... het minst vermoeiend... ook!
Met de knuisten schrijven is erg vermoeiend...en vaak ook erg rommelig ...tm onleesbaar!


Nou ja zo kan die wel weer...Trusten allemaal. Knf van LT) :roll:

PS.
Wij hadden vroeger ook geen...nageaapte geks van de usa... achterlijke zware rugtas...op de rug
op de Lagereschool....(Basisschool)
Heen en terug lopen naar school en naar huis was vaak een soort speeltijd voor veel
kinderen vroeger...
Alles wat in die Rugtas zit tegenwoordig...betekent... ze hebben het op school
niet gemaakt...(sowieso een rugtas maar...maar hoe dikker de rugtas is... hoe slechter de school is...betekent dat!) :!:
Anders gezegd...wij leerden en maakten vroeger alles op school! Daar is de school voor gemaakt en niet voor alle
onzin dingen er om heen... en dan het schoolwerk... thuis laten maken! Hoe dikker de rugtas is... hoe slechter de school is...betekent dat! :!:

Schreef ik alis eerder...bijna iedereen die wat aan een TV kletstafel kletst wil dat het op
scholen gezegd en uitgelegd en getoond wordt...elk ding heeft een zgn ambassadeur en dat moet ook de scholen langs....
va Peuters en Kleuters tm de basisschool aan toe...hebben ze in Nederland al een rugtas...kan
het nog krankzinniger met onze lands Kinderen?

Anders gezegd...wij leerden en maakten vroeger alles op school! Daar is de school voor gemaakt en niet voor alle
onzin dingen er om heen... en dan het schoolwerk... thuis laten maken! Hoe dikker de rugtas is... hoe slechter de school is...betekent dat! :!:

Je baas zegt op een dag...we gaan allemaal onzin dingen ...op het werk doen ...en het werk zelf
moeten jullie erbij...voortaan thuis doen...(Voor hetzelfde loon) Moet je ze dan is naar het FNV zien gaan...
Bla Bla...maar als ze dat met hun Kinderen doen...na de hele dag school gehad...denken ze schijnbaar dat het gewoon is...ipv
Anders gezegd...wij leerden en maakten vroeger alles op school! Ook op het voortgezette Onderwijs!
Daar is de school voor gemaakt en niet voor alle
onzin dingen er om heen... en dan het schoolwerk... thuis laten maken!
Tip...Onthoudt het maar...Hoe dikker de rugtas van je Kind van Kinderen is...hoe slechter de school is...betekent dat! :!:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42504
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij

Bericht door LadyTroy » 03 jun 2021, 13:51

Straat... :)

(Als Frank de Boer... net zo traint ...als die praat..ziet het er somber uit...

de bel gaat ...visite...)

Ben ik weer...

Zijn sommige mensen ...uiteindeijk toch krengen...of snappen ze iets niet...
vb.
Welk Mens in ons land dan ook...dat een Inkomen krijgt via loon of via uitkering ed.
Dat inkomen is prive...waar men het ook aan besteed...aan uitgeeft...
en heet niet...de belasting betalers betalen betaalden het...als men er goederen en spullen van koopt...en van op
Vakantie gaat ed. dingen meer...

Allen die... in Rijks Overheids dienst werken...Staat...Provincie en Gemeente...al dat geld er voor nodig...wordt opgebracht door de
lands belasting betalers...en na status en werk niveau...als loon uitbetaald...van Bruggenwachter ergens...tm Manager ergens...
tm 1ste en 2de Kamer en tm Premier tm de Staten Generaal...tm Leden...van het Koninklijkhuis aan toe...
Al die Lonen...ligt ergens vast...wetteijk...Van Laag tm Hoog tm Allerhoogste loon niveau...

Wat die Personele bestand ermee doet in eigen vrije tijd...gaat in feite niemand wat aan...de ene kan er een mooi flatje van huren...een andere een
vakantiehuis ervan kopen...
Wat men er ook mee doet...anderen kunnen niet zeggen...dat doen ze van het geld van de belasting betalers...of ze het stelen
van de burgerij...doen die het zo voor komen...ipv het gaat via hun eigen verdiende Inkomens plaatje...en wat ze ermee doen...mits
niet tegen Lands Wetten... de haren in strijkt...wat ze ermee doen...net als bij iedereen...het is volkomen prive!

Om een Vakantie huis te kunnen kopen...de ene zal er misschien wel 20 jaren voor moeten sparen en een ander een half jaar of zelfs dat niet...
Het enige dat in het geding kan zijn...als er wettelijk ermee...iets niet in de haak is...met zulks te kopen...waar dan ook...
In ons land hebben we een Minister van Koningszaken...onder die verantwoordelijkheid ligt het...wat de Koningshuis leden allemaal
doen of laten...Een Vakantie huis kopen in Argentinie of in Griekenland...het kan Wettelijk of niet...dat geld voor alle Mensen in ons land...
ook voor de hetende gewone Burgerij...ook voor de Koninklijke Koningshuis leden...en Koninklijke Familie...wat men met hun inkomen doen
is hun zaak...
In ons land hebben we een Minister van Koningszaken...onder die verantwoordelijkheid ligt het...wat de Koningshuis leden allemaal
doen of laten...

Anties Gelul geklep...dat doen ze van... onze belastingcenten...is niet alleen laster...maar het slaat nergens op...
Welk Mens in ons land dan ook...dat een Inkomen krijgt via loon of via uitkering ed. of via premiestelsel ed.
Dat inkomen is prive...waar men het ook aan besteed...aan uitgeeft...
en heet niet...de belasting betalers betalen betaalden het...of de premie betalers ed.
als men er goederen en spullen van koopt...en van op
Vakantie gaat ed. dingen meer...

Over de hoogte van het Loon inkomen via de Staat en via Uitkeringen ed...daar gaat het Democratisch gekozen
Kabinet over...Soms worden die dingen...verhoogd of soms zelfs verlaagd...
maar waar ze het prive inkomen ook aan besteden...
Anties Gelul geklep...dat doen ze van... onze belastingcenten...is niet alleen laster...maar het slaat nergens op...
Welk Mens in ons land dan ook...dat een Inkomen krijgt... via loon of via uitkering ed.
Dat inkomen is prive...waar men het ook aan besteed...aan uitgeeft...
Oke die Bruggenwachters...in Rijks Overheidsdienst verdienen ...naar staus niveau...stukken minder dan de Koning...en zo... hoort het ook!

Ik begon met...
Zijn sommige mensen ...uiteindeijk toch ongelooflijke krengen...of snappen ze iets niet...
Nou ja dat dacht ik...toen ik dat artiekel las...PIJNLIJK Hartsvriendin Mabel Opent Aanval Op Máxima!...
tm als besluit...sommige mensen ...blijken...uiteindeijk toch... ongelooflijke krengen...
met dit als vb.
(Via hun... of anders gezegd via Haar ...Vakmacht Positie...
naar het adres
van 0nze Koning toe...(met Anties Gelul geklep)...dat doen ze van... onze belastingcenten...
Sommige mensen ...blijken...uiteindeijk toch... ongelooflijke krengen...
(Het Volk opjutten... met anties Koningshuis gelul...blijkt de uitkomst te zijn...van de schrijfster...Daniela Hooghiemstra...met dr...Daniela. ‘Maar zelf ben ik eerder geneigd het te zien als een door de Nederlandse belastingbetaler gefinancierde, goed geslaagde sociale inhaalslag.’ )

Sommige mensen ...(als die Daniela)...blijken...uiteindeijk toch... ongelooflijke krengen...

Nou ja dat dacht ik...toen ik dat artiekel las...PIJNLIJK Hartsvriendin Mabel Opent Aanval Op Máxima!..

(Het Volk opjutten... met anties Koningshuis gelul...blijkt de uitkomst te zijn...van de schrijfster...Daniela Hooghiemstra...)

Jullie wens ik... een fijne warme dag verder...Groetjes en Knf van LT) :roll:

Plaats reactie