WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 03 apr 2024, 01:15

Lenzen... :)

(Tweehonderdduizend 17-jarigen kunnen vanaf nu worden opgeroepen voor de dienstplicht
https://www.ad.nl/binnenland/tweehonder ... ~a6e1a1b5/

Ik vraag me altijd af...wat onze Militairen ervan vinden...als we in ons land...allemaal deserteurs opnemen...die
hem gepeerd zijn...vanaf... hun land in oorlog is...en hiero... vluchtelingen... heten???

LT) :roll:
____________________________________________________________________________

OM eist 12 jaar tegen man die gezin doodreed: 'Hij heeft zijn auto als wapen gebruikt'
Bij het ongeluk eind vorig jaar kwamen drie mensen, onder wie een meisje van zeven, om het leven

Ik denk...Ze noemen het een Ongeluk
en ook
Hij gebruikte de auto als wapen...
mi
Kan het maar 1 van de 2 zijn...
https://nos.nl/artikel/2515209-om-eist- ... n-gebruikt

mi Als iemand een bv Auto als Wapen gebruikt...is het Moord...

en 12 jaar... om 3 mensen vermoord???
Dat komt totaal niet logisch over!!!
Zijn ze hun verstand kwijt...bij het...OM...Kan het nog gekker in het land???

Dit vind ik ook altijd zo maf... om te lezen...neem deze moet dan 12 jaar zitten en krijgt 10 jaar rijontzegging geëist ...
dus als die vrij komt kan die gelijk weer in een auto stappen...om auto te gaan rijden...of als het rijbewijs verlopen is...meteen een nieuw rijbewijs gaan halen???

Zou er niet bij moeten staan...die straf gaat in... vanaf vrijlating???
Anders komt ook dat... ook heel erg...bijzonder zot ...niet logisch ...over!!!

LT) :roll:
___________________________________________________________________________

Van Praag: 'Handel met voorkennis is misdrijf, non-actief stellen Kroes onomkeerbaar'
De voorzitter van de raad van commissarissen, Michael van Praag, legt uit waarom algemeen directeur Alex Kroes weg moet bij Ajax en wanneer het balletje is gaan rollen.

Dit vind ik ook zo'n dubbelzinnig verhaal...
mi
Of men wordt op...Non actief gezet (met behoud van loon)tot een bepaald Onderzoek is gedaan...
voor Te ja of te nee...(Blijven Ja of de zak...)
Of men geeft...meteen ...de zak...met verlies an loon...
Maar mi
van de metene de zak...is wat anders dan op Non actief zetten!!!

mi. Allebei tegelijk ...OpNon actief gezet en de zak gekregen...kan niet nl!!!
Het is het ene of het andere...

mi Of er een misdaad gebeurd is...zoiets bepaald een Rechter...in een Rechtsstaat...
(en niet iedereen lult er maar hun eigen denkens er over...)

men wordt op...Non actief gezet... (met behoud van loon)...tot een bepaald Onderzoek is gedaan...
met
als uitkomst...voor Te ja of te nee...(Mag Blijven Ja... of ...krijgt de zak...)

Dit zegt van Praag
Directeur geschorst
Van Praag over Kroes: 'Geen kwade opzet, maar het is oliedom'
maar dit ook...
Van Praag: 'Handel met voorkennis is misdrijf, non-actief stellen Kroes onomkeerbaar'

Maar mi Of er een echte misdaad gebeurd is...zoiets bepaald een Rechter...(Na gedegen Onderzoek)...in een Rechtsstaat...

LT) :roll:
__________________________________________________________________________

https://nos.nl/artikel/2515217-kleuter- ... n-rosmalen
Kleuter zwaargewond na val in vijver in Rosmalen

Dit vind ik ook een raar(niet logisch) verhaal...
Nog nooit van gehoord...als men in het water valt...dat men zwaar gewond is???
Verdronken kan dus wel...dan zit er Vijverwater in de Longen ...maar zwaar gewond???
In een vijver gevallen...Waarvan dan...zwaar gewond???

De kleuter is na reanimatie in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis gebracht.
De politie kan alleen bevestigen dat er een jong kind in het water is gevallen. "Omdat er geen sprake is van opzet doen wij verder geen onderzoek."

Men neme dus aan...iemand valt in het water ...en is zwaar gewond...geen onderzoek."
mi Elk logisch denkend mens ...zou willen weten...waar dat zware gewonde van is...Ja toch???

Een paar mogelijkhedens...
is die aangereden ...en zo in het water gekieperd?
Was er een zware lichaamlijke misdaad ...met het Kind gaande ...en toen in het water gekieperd?
Tigs mogelijkhedens...waarom die zwaar gewond was...mi. dat zou je toch als Politie zijnde willen weten...waarvan???
mi Zwaar gewond...is Niet van een gewone val... in water nl!!!

of men vond het kind...en is...Bewusteloos... uit het water gehaald...maar dat is wat anders...dan zwaar gewond!!!

Bewusteloos en Zwaar gewond...mi Elk logisch denkend mens ...zou willen weten...waar dat zware gewonde van is...Ja toch???
LT) :roll:

_____________________________________________________________________________-

De Tweede Kamer wil weten of Nederlandse politici zich hebben laten omkopen door Rusland. Het kabinet en de AIVD kiezen voorlopig voor geheimhouding

Dit riekt naar ...iets naar buiten gebracht...wel de klok horen luiden... maar niet weten... waar de Klepel hangt...verhaal...
maw ze weten zelf... ook nog niks...Het Kabinet en AIVD...

Maar het wel naar buiten gebracht???
(Komt ook erg onlogisch over...)

Ze weten zelf... ook nog niks...Het Kabinet en AIVD...
Maar het wel naar buiten gebracht???
(Komt ook erg onlogisch over...)
dan gaat... iedereen ...naar eigen denkens... er ook op los...Ja toch...
(en wijzen misschien onschuldigen aan...en dat om een fout van... Kabinet en AIVD???)
Met een hoop tam tam...iets naar buiten gebracht...
maw mi...ze weten zelf... ook nog niks...Het Kabinet en AIVD...(Dan moeten ze er over zwijgen...)
(Omdat het heet het gaat over Politieke Mensen...dat zwijgen na die Tam Tam... dat staat ...De Tweede Kamer ...weer niks aan...en veel Mensen in het land ook niet...

Het kan zelfs over Politieke Mensen gaan...die na de Verkiezingen...zo'n lange rij)... niet meer terug kwamen in de Tweede Kamer of in het Kabinet...)!!!
(En
bv mi...het heeft misschien helemaal niks te maken...met de Politici die...Nu... in Het Demissionair Kabinet zitten en die...Nu...in de Tweede Kamer zitten...)
Weet je veel...We weten niet veel
maar mi Het Kabinet en de AIVD weten ook omtrent...ook niet veel...)Het is een...wel de klok horen luiden... maar niet weten... waar de Klepel hangt...verhaal...

mi Geen idee wie het naar buiten gebracht heeft...maar is het iemand van het Kabinet of van de AIVD dan
zat die ...wel heel erg...goed fout!!!

Het wel naar buiten gebracht???
(Komt ook erg onlogisch over...met zo'n erg onaf verhaal...)
dan gaat... iedereen ...naar eigen denkens... er ook op los...Ja toch...
(en wijzen misschien onschuldigen aan...en dat om een fout van... Kabinet en AIVD???)

Maar nogmaals...
mi...het heeft ...misschien... helemaal niks te maken...met de Politici die...Nu... in Het Demissionair Kabinet zitten en die...Nu...in de Tweede Kamer zitten...)
Weet je veel...We weten niet veel
maar mi Het Kabinet en de AIVD weten omtrent...ook niet veel...)Het is een...wel de klok horen luiden... maar niet weten... waar de Klepel hangt...verhaal...

LT) :roll:
________________________________________________________________________

Nog even voor het slapen gaan...
Ik las net wat grappigs... Minister de Jonge...„De minister is geen loopjongen voor Kamerleden en de dienst geen brievenbus voor parlementaire wensen.”

(Ik las net wat grappigs... Hoe iemand gelijk een hele zin... van een ander gebruikt... )

De AIVD is geen brievenbus voor parlementaire wensen
Hugo Vijver — voormalig AIVD-analist

Nou zo kan die wel weer...

Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=JGBZIfaxfrM

Gr en Knf van LT) :roll:
_________________________________________________________________________________

Nog even voor het slapen gaan...gedaan...(NO.8)
Afbeelding

_______________________________________________________________________________________

Ik vond het eerst wel grappig...maar tijdens... woorden zoeken in mijn hoofd
met dat andere Spel bij het AD...kreeg ik er een hele andere draai van in mijn hoofd...had ik toen pas door...Ik ben het er niet zo mee eens...met dat antwoord
Minister de Jonge...„De minister is geen loopjongen voor Kamerleden en de dienst geen brievenbus voor parlementaire wensen.”

Zelf het Leger moet doen wat Parlementaie beslist is...in welke tijd dan ook...!!!
Dito...alle Ministeries...in een Democraties land...dat moet dan ook gebeuren...

Een Kabinet of Tweede Kamer...kan beslissen...dat de AIVD wat dan ook moet Onderzoeken...en
als het regelmentair is...naar ratio...Logisch is...dito wat een Minister moet laten Onderzoeken...iov de Tweede Kamer...
valt de AIVD onder een bepaalde Minister...dan kan de Tweede Kamer...De Minister een opdracht geven..vooral als het in Landsbelang is...De Minister opdracht geven aan...namens de Tweede kamer...met de Opdracht naar het AIVD en MIVD ed.te gaan...

!!!(Maar alle ontdekte ermee...kan in een (Geheime) Politieke Commissieraad blijven indien nodig...of tijdelijk ed.voor de veiligheid van het eigen land bv...LANG NIET ALLES MAG EN MOET TRANSPERANT NL))!!!
(IN ZO'N BEEIGIGDE RAAD... ZETELEN VNL VAN DE ELCTORALE PARTIJEN LIJST...DEMOCRATISCH GEKOZEN...POLITIEKE LEDEN)

Ik vind
als een Mens te koop is...vooral in de Politiek....door een ander land...riekt dat meer naar Spionage gedrag...dan naar gewone algemene omkoperij..Het kan ...tegen alles in gaan...wat het eigen land wil...wat ze dan gaan doen... of gaan laten...(Maar wie doet... zo idioot...vooral in deze Electronen tijdperk...volg het (gekregen) geld...en ze hebben je al beet...(bv via de AIVD)

Zich dictoriaal opstellen naar De Tweede Kamer toe...is niet des Democratisch land....De AIVD is geen brievenbus voor parlementaire wensen...en Minister de Jonge...„De minister is geen loopjongen voor Kamerleden en de dienst geen brievenbus voor parlementaire wensen.” Kan het nog gekker...gebekt... naar de (zeer geachte )Parlementaire Tweede Kamer toe???????????????????
EEn Minister is geen eigen Staatje in een Staat en de Instelling AIVD is ook geen eigen Staatje in een Staat in een Democratisch land...)!!!

Nou ja...ze doen maar...maar mi moeten ze snel weer aan de gewone waar...te beginnen met een Sigaar...
Sigaret of pijp of een sjekkie...
Want waar niks mag...komt niks goeds van...

Nou ja zo Zie ik het hoor...
https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ
LT) :roll:

PS.
Als je het artikel leest ...gaat het over Nederlandse Politici (mv)
mi hoeft dat helemaal niet over Kabinetsleden gaan of Eerste en Tweede Kamer
kan ook Gemeente of Provincie Polici gaan...
https://www.ad.nl/binnenland/hilversums ... ~a126d135/

LT) :roll:
____________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 03 apr 2024, 12:43

Zen... :)

(Özcan Akyol heeft verplichte gedragscursus al vier keer gedaan
Meer

mi
Maggie nu 3x de fout in gaan...voordat die... de vierde keer...de zak krijgt???

LT) :roll:
___________________________________________________________________________

https://www.parool.nl/wereld/barcelona- ... ~b2646972/
Barcelona gaat duiven bestrijden met roofvogels – wat doet Amsterdam?

Ik schreef hiero welis...er is iets aparts met Duiven gaande...(althans zo ik het Zie...) ze lijken volop weerstand te hebben tegen oa Vogelgriep...ze
vermeerderen zich alom...wat er ook gaande is...
en als dat zo is...ze lijken volop weerstand te hebben ...kan mi. misschien ...De Wetenschap er wat mee...

LT) :roll:
____________________________________________________________________________


Plus Nieuws
Flink meer winkels en horeca tijdelijk gesloten vanwege muizen en ratten in Amsterdam

Toen er vanaf 1 een paar met anties hond en anties kat begonnen...
schreef ik ergens...niet op in gaan...anders lopen de ratten en muizen maar
zo via regenpijpen de woningen in...en de winkels in...
Inmiddels kan je lezen...ze zijn de winkels al in de ratten en de muizen...
Komt omdat men tegenwoordig overal op die anties in gaat...tm Niks mag ook geen Sigaar etc.
en waar niks mag...komt niks goeds van...

Kortom
Flink meer winkels en horeca tijdelijk gesloten vanwege muizen en ratten in Amsterdam
Eigen schuld dikke bult is dat...
(wgs mee doen met al die anties lieden!!!)

Is zo voorspelbaar als wat...waar geen Kat meer mag komen...lopen de Ratten en de Muizen maar zo
overal rond...

Ik stond is in de lift van het Senioren Gebouw...
2 oude dames...aan het klagen...ze hadden 2 katten op het vlakbij grote plein gezien...Moest verboden worden...

Ik zei...Lekker bezig jullie
met jullie anties...
als het doorgaat...Katten buiten verboden...
lopen de ratten en muizen maar
zo via regenpijpen de woninen in...en de winkels in...

Ik kan niet tegen dat anties gezeik zeur...
Vroeger maakten ze Bejaarden tehuizen meestal aan de rand van een stad of liefst verderop in een bos...
dan kon de stad gewoon blijven leven...

Wat weken later...ik weer is in de lift met wat anderen...een hoop anties over honden barstte los...
Zag je die man...die loopt nog steeds over het plein met de hond...moest verboden worden...
Ik kan niet tegen dat anties gezeik zeur...en denk daan meteen
Vroeger maakten ze Bejaarden tehuizen meestal ...aan de rand van een stad of liefst verderop in een bos...
dan kon de stad gewoon blijven leven...en dat is om die anties zeikzeurders...
Maar tegenwoordig nemen vele het klakkeloos over...en spuien de zeikzeurderige antis ...via die Waterzuiptafels op TV...
en dan mag niemand nog wat...

Ik kan er niet tegen...ze halen al het Full of Life weg...
(Als dat zo door gaat is het maar zo...een soort van Talibanisisch regiem...alleen mannen met baarden mogen dan nog wat...de rest mag niks...helemaal niks...
met hun maak het onbetaalbaar en verbied al die dingen...)

Er stonden jaren altijd na schooltijd een groepje middelbare scholieren
ergens op het plein...Ik keek er vanuit mijn ram precies op...

Op de galerij...gemopper...dat moest verboden worden...met die hang jongeren op het plein...
opeens waren ze verdwenen...ze luisteren alsmaar naar die anties figuren...
Maar ik heb niet 1 x die Jongeren iets zien doen wat niet mag...ze stonden of zaaten gewoon gezellig bij elkaar te kletsen...
Als ze er waren...ging ik juist naar de Pinautomaat...want die vaste jongeren gasten ...zien alles op het plein...
dat gaf mij...een heel veilig gevoel als zijnde oud Mens...als die maan met z'n hond aan kwam over het plein dito...
even dan juist snel geld afhalen...
Want Hondenuitlaters zien ook alles...

Inmiddels geen Kat meer te zien...op het plein... nauwelijks tot niet een Hondenuitlater meer op het plein...de jongeren zijn er niet meer...spelende Kinderen weg gejaagd etc.
ze halen het leven uit de wijk...die anties zeikzeurders...(Misschien wel 70% kans het is een Vrouw of het zijn Vrouwen die dat doen...)
en
ik denk nog steeds dat ervan...
Ik kan niet tegen dat anties gezeik zeurders...(Ga er dan ook beslist niet mee om!!!)ze halen het leven uit de wijk...die anties zeikzeurders...
(Als dat zo door gaat is het maar zo...een soort van Talibanisisch regiem...alleen mannen met baarden mogen dan nog wat...de rest mag niks...helemaal niks...
met hun... maak het allemaal onbetaalbaar en verbied... al die dingen...)
Zelfs spelende Kinderen klepten ze...op het grote plein weg...

Vroeger maakten ze... Bejaarden tehuizen ...meestal aan de rand van een stad of liefst ...verderop in een bos...
dan kon ...de Stad en Dorp...gewoon... blijven leven...
Maar met die snelle verstedingen...zijn dat soort gebouwen al snel...middenin een wijk...gegroeid...
en
als ze het ook nog gaan bekleppen
viaa de Waterzuipkletstafels...zap ik dat weg...van de metene...zouden er meer moeten doen...
want voor je weet...hoe het heet
(Als dat zo door gaat
is het maar zo...plots of tzt...een soort van Talibanisisch regiem...die flikkeren alle Meisjes en vrouwen de huizen in...alleen mannen met baarden mogen dan nog wat...de rest mag niks...helemaal niks...
met hun
maak het onbetaalbaar ...en verbied al die dingen...wel 70% kans ...het is een Vrouw of het zijn Vrouwen... die dat doen...ze halen het leven... uit de wijk...die anties zeikzeurders...))!!!

Plus Nieuws
Flink meer winkels en horeca tijdelijk gesloten vanwege muizen en ratten in Amsterdam

Toen er vanaf 1 een paar met... anties hond en anties kat...buiten... begonnen...
schreef ik ergens...niet op in gaan...anders lopen de ratten en muizen maar
zo ...via regenpijpen de woningen in...en... de winkels in...
Inmiddels kan je lezen...ze zijn de winkels al in ...de ratten... en... de muizen...

LT) :roll:
__________________________________________________________________________

Fijne dag allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=j4Efeafzv9c
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 04 apr 2024, 01:37

Enteren... :)

(Ollongren over NAVO-fonds voor Oekraïne: 'Logisch om hulp te structureren'
De NAVO wil een fonds van 100 miljard euro oprichten voor steun aan Oekraïne. Dit fonds is volgens Ollongren geen 'anti-Trumpverzekering', maar een poging om militaire steun aan Oekraïne te verankeren.
vlg mij is het een stuk goedkoper...als men gewoon De Oekraiene NAVO lid maakt...dan heeft Rusland er niks meer te zoeken...
via Onderhandelingen...De Oekraiene lid van de NAVO en Rusland krijgt officieel de Krim...
(voor de eeuwige vrede tot elkaar)

mi Andere opties zijn er mi...verder helemaal niet...om vrede te verkrijgen...tussen Rusland en de Oekraiene...
en vrede rust in Europa...

mi. Als een land... al zo erg veel miljarden kost opzuigd van de NAVO landen...dat is niet logisch...voor een niet
NAVO land...
(Alleen de Wapenindustrie wordt er rijk van...verder niks...de rest wordt er armer van...als de oorlig wordt...rekken en bij blijven...uren dagen weken maanden jaren en jaren...

mi...Als een land...
dat al ...in de vele miljarden ...aan geld heeft gehad...(via NAVO landen leden)...en nog veel meer... aan militaire materiaal ed... als het zo erg veel miljarden kost ...opzuigt ...(100 miljard toe maar)...van de NAVO landen...dat is niet logisch...voor een niet
NAVO land...(100 miljoen is al te onlogisch nl)!!!

(100 miljard...al die waterzuipers...ze lijken niet goed snik meer...
sinds niks mag ook geen Sigaar...)

ipv
vlg mij... is het een stuk goedkoper...als men gewoon De Oekraiene NAVO lid maakt...dan heeft Rusland er niks meer te zoeken...
via Onderhandelingen...De Oekraiene lid van de NAVO en Rusland krijgt officieel de Krim...
(Dat is vlgs mij de enige optie...om te doen...voor de eeuwige vrede tot elkaar)

LT) :roll:

__________________________________________________________________________________

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/04/01/me ... t-a4194746
Met één kilo Semtex ligt Nederland een maand plat

OPINIE
Terrorisme Het elektriciteitsnetwerk van Nederland is te kwetsbaar, betoogt Paulus Jansen. Een oplossing is inzetten op meer kleinschalige en regionale netwerken.

Ik schreef hiero wat jaar terug al...het moet veel kleinschaliger ...met het electrischenetwerk...

Kwam omdat een vrachtwagen...met uitstekende spullen erop...de electrische dragen kapot maaide bij een ...spoor overweg...

Meteen de regio zonder stroom...alle bedrijven lagen een middag plat...alles in de supers moest weggegooid en alles in de huis ijskast en vrieskasten ook...

Dan zit het electrische systeem veel te simpel te eenvoudig in elkaar...
Je hebt er geen eens Semtex voor nodig...om de boel plat te leggen...
alleen erg veel meer agregaten ...om de stroom toevoer door te laten gaan...oa oa oa in Ziekenhuizen ed.

Maar ...als je het goed snapt...schreef ik al wat jaartjes ...hiero terug... in feite hetzelfde...als ...hier en nu
ene Jansen...maar men kan dan niet zeggen...We haben het nicht gewust...en toen... jaren later...schrijft
ene Jansen...in feite hetzelfde over het Onderwerp...op de Semtex na...
Paulus Jansen was SP-woordvoerder energie in de Tweede Kamer en voorzitter van de strategische adviesraad energie van TNO.


LT) :roll:
__________________________________________________________
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... roting-br/
Efteling gaf Doornroosje ‘borstvergroting’,
Afbeelding
In een sprookje....Borstvergroting...(zijn ze niet goed snik meer daar???) Ik meen dat Parken... als de Efteling...in wezen ...voor de Kindertjes... gemaakt is...

LT) :roll:

Wat typte ik nu weer...Oooo Weer een Error...een lange dit keer...Nog steeds...
Wat typten de anderen op hun forum...de server is helemaal in error...wanneer verdwijnt de error???

LT) :roll:

Vele uren later...

Hoera alles doet het weer...

LT) :roll:
______________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 05 apr 2024, 13:59

Eren... :)

Afbeelding
Ik dacht er komt bij de hoogste lavel wel een feestbladzij...dus ik maar door doen met woordjes bedenken...
tussendoor ga ik meesstal wat kranten lezen op de laptop...opeens kwam er een venster daat ik er al was...bij
de hoogste level...Nou daar neem ik een bakkie thee op met een sigaretje er bij...met een plakje Pijnenburg Ontbijtkoek

Het punt met mij is...als ik zulkse woordlevels probeer...dat opeens m'n hele hoofd met wat anders gaat bezig zijn...het woord dat ik vond ...in m'n hoofd...associeert dan ergens mee...
als ik de kranten lees...vallen me woorden op die ik kan gebruiken voor de AD woordenpuzzel...maar dat wordt lastig lezen...als het afleid naar een woord tijdens het lezen...
maar soms vind je in de Internet kranten de mooiste nodige woorden wel...net die ene of die paar...die ik niet vond in m'n eigen hoofd...

Ik had dus is een echte grote Herseninfarct...daarmee verdween het ooit geleerde Spaans en Duits en Engels...
op wat bekende uitroepen na in het engels...komt er helemaal niks meer naar buiten...van de Buitenlandse talen ooit geleerd...
Ik was weer thuis en ontdektedat gewoon lezen al te zwaar was...Nou had ik alle Kinderboeken nog bewaard van m'n inmiddels uithuis wonenende Koterij...ik ben begonnen toen met Kinderboeken lezen...heel erg traag eerst ...maar het ging best steeds sneller..ik zat opeens de echte aan de deur bezorgde krant weer te lezen...Ik ben alleen met de Nederlandse taal bezig gebleven en met de type-pefeningen...Met zo'n woordpuzzel is wel grappig...hoe snel in het begin er rijen woordjes uit m'n eigen hoofd naar boven komt...eerlijk gezegd valt me dat heel erg mee...maar
ik lees ook veel...vooral via Internet dus...en tracht er kritische noten voor te bedenken...dat maakt het denkwerk weer scherp...schijnt ook goed te zijn tegen dementie...die dingen...krijg je het al ...dan is dat niet vroeg maar erg laat...zoiets dus...maw je moet ...na een herseninfarct gehad...er niet mee gaan sukkelen....als ouwetje...en vooral
bij de tijd blijven...

Als m'n Koterij langs komt
eentje logeert in het weekend meestal...de ene dag komt die en de dag erop gaat die weer...hij is mijn ...binnenshuis mantelzorger...maar dan doen we ook geheid...TV quizen...(via de herhalingknop...)
De buitenshuis mantelzorger...komt vaak voor zijn werkdienst even langs...Kan het nog...qua tijd...Ja het kan nog...een 50/50 quiz...met tee voor 12...ben ik meestal degene... die het snelste het lange woord vind...sneller dan de quiz kandidaten op TV...maar m'n Koterij ...weten best erg veel...en ik ben ermee...nog steeds... in de leer...met al die quizen...
Dat woorden zoeken bij het AD...ik ga gewoon tussendoor een uur of zo wat pitten...en ga dan weer verder...
een nieuw woorden zoeken spel begint met de nieuwe nacht dag...dus ik ga ook rustig een nacht pitten en op de dag weer verder...maar pasop...tegen 12 uur in de nacht...verdwijnt die en komt er een nieuwe woorden puzzel...
Nou leuk bezig wel toch???
https://www.ad.nl/fun/apps/spelwijze~g25303347
Je moet abonne zijn van het AD of zoals ik...betalende NRC abonnee... en gratis abonne van Nu.Nl
dan mag je ook bij andere kranten het 1 en ander...lezen en puzzelen ed. en de AD abonnees dito bij een rij andere Kranten...zonder daar abonnee van te zijn...mag je toch elders kranten lezen...op Internet...
Nou leuk bezig toch???

Ik zet meestal wel mijn vorderingen op m'n eigen forum...ook deze ...Na een reeks Brijant ...eindelijk een keer Genie...
dan weet ik...ik heb goed m'n best gedaan...met al die oefeningen...maar niet de buitenlandse taal meer gedaan...
als ik veel jonger was geweest...was ik daar ook mee gaan oefenen...maar nu vind ik het met m'n inmiddels 81 wel best...dat te laten...maar ik wilde perse de Nederlandse taal weer normaal in mijn hoofd...en doe nog steeds trouw
meestal dagelijk de typpe-oefeningen...(Om mezelf niet te erggeren denk ik maar niet aan de tijd...dat ik zo lekker rapido snel met tienvingers typen kon...en nu nog steeds maar... met een paar vingers type...en moet nog steeds erg vaak fouten via het schrijfvenster eruit trachten te halen...het type gaat wel wat sneller ...maar vergeleken met eerst...super traag...Maar dat maakt niks uit...ik hoef voor niemand meer snel te kunnen typen en helemaal foutloos ook niet...maar snelheid met de muis spellen kan ik wel erg snel...soms zo snel...dat de quizspel chreste ervan...2x
mee gemaakt...een spel dat steeds sneller ging ...moest ik binnen de buitenlijnen blijven...ermee...iemand scheen het 18 seconden vol te hebben gehouden...dat vonden ze al subliem...ik was op een dag al met 5 minuten ermee bezig zonder buiten de buitenlijnen te gaan...en plots chreste... dat hele Snelheidreactie spel...
maar best kort nadat herseninfarct was dat...
Ik ging kijken... hoe het me me stond...via quizen en reactiespellen ed.
Met het Topografiespel was ik ook opeens erg snel...met de minste fouten...en toen chreste ook dat spel...
Ik dacht van schriks dat m'n PC chreste...pats boem en alles doorelkaar...en plots alles weg...
die 2 spellen kwamen nooit meer terug...vond ik erg jammer...
maar dat zit dus helemaal oke... in mijn zenuwen en spierenstelsel...reactiesnelheid...en de NL taal gaat
het ook steeds beter mee...in mijn hoofd...

Wat ik wel ontdekte...tijdens die Herseninfarct... in het Ziekenhuis...al kwamen mijn woorden er nog niet uit...het denkwerk... blijft wel gewoon...
net of dat zweeft boven de hersenen zelf...de hersenen die een zware deuk hebben gehad...
en zijn de ogen goed...het Zien blijft ook gewoon...Zien en Denken...het lijkt er bovenuit te zweven...
Met goede gehoor...kan je ook gewoon goed horen...
Net of je alles goed kan overzien...en ervaren...maar er zelf niet aan mee doet...Dat moet eerst weer geoefend...

Hoewel ik na een tijd op Medicair en inmiddels op een zaal lag...en al wat traag woordjes zeggen kon...
Ja en Nee en zo...
Wilt U mee doen... aan het Wetenschappelijk Onderzoek??? Ja knikte ik...de dag erop werd ik er naar toe gebracht in een rolstoel...
Een Dokter stelde zich voor...begon met een korte intakelijst...
Rookt U? Ja
Dan is het daarvan...als U niet stopt ermee heeft i inne de kortsye tijd weer een herseninfarct...Ik schudde van Nee...
en dacht.
Wat een zak...dat is geen Wetenschap...om mensen ook maar iets laten te veranderen...voor het Wetenschappelijke onderzoek...Je moet ze nemen zo ze zijn...dan pas kunnen ze vergelijken ed.
Maar ook toen
bemerkte ik...hele zinnen dacht ik ...maar dat zelfde zeggen...ging dus niet...
Ook dacht ik ...Wat een oude meuk vragenlijst is dat?
Er staat niks op over...gebruikt U harddrugs...(Nee) gebruikt U Software? (Nee)
Niks vragen ze daar over...
dinkt U alcohol? (Nee)
Als iets
de hersenen aan het verklooien is is dat wel Harddrugs...zulks zat ik er allemaal te denken...maar kon het niet zeggen...
Later bleek Wetenschappelijkl
dat mijn DNA ergens (Tijdens middelbaar)Cholesterol is gaan aanmaken...(Zie je wel... het roken ...heeft er totaal niks mee van doen zelfs!!!)
Zulks zat ik er allemaal te denken...maar kon het niet zeggen...
Je lijkt een...(spraak) ...Debie...van nabij...maar in het eigen denkwerk...is het gaande ...als... altijd!!!

Ik ging toch erg snel praten en wel...ik had net een nieuwe Mobieltje samen met mijn DJ gekocht...en elkaar erg
veel bellen...Nou je moet wel...willen ze ook maar iets ervan verstaan...het werd een soort van drang om het weer te kunnen het praten...
Dat ging met het Mobieltje veel sneller...dan met tegen over elkaar staan zittende praten...
Dus dat werd oefenen met het Mobieltje...

De Nazorg wachtijd was 2 maanden...voor te leren praten en voor fysiek bewegen ook...
Maar ik hoefde bij beiden niet meer terug te komen...zo goed had ik er thuis mee geoefend...met lopen en met praten...Die behandelaars zeiden allebei hetzelfde...Ik weet nog hoe je op zaal in het Ziekenhuis was...omdat ze het
niet echt konden geloven...lieten ze me expres...de moeilijkste woorden zeggen en bij bewegen de moeilijkste oefeningen...ook op 1 been kunnen staan...ging goed...

Dat alles had ik gewoon uit mezelf thuis geoefend...
Onthou... het maar...Laat ze Kinderboekjes lezen....de simpelste om mee te beginnen!!!
tm het lezen van gewone boeken aan toe werd dat...

Met mijn DJ de hond uitlaten...strompelde ik met mee...en thuis de binnentrap naar boven toe...tigs keren op en neer...
eerst was dat zittende...per tree...en daarna veel hangen aan de trapleuning...met naar boven en naar beneden...
Maar dat dat in 2 maanden allemaal al klaar was...gedaan was...De Nazorg wachtijd was 2 maanden...voor te leren praten en voor fysiek bewegen ook...
Maar... ik hoefde... bij beide... niet meer terug te komen...zo goed had ik er thuis ermee geoefend...

Ging het typen maar ...zo lekker snel en foutloos ...als eerst ook...maar dat ging zo bij lange na niet...
De buitenlandse talen kwam ook niet terug...

Had ik niet meteen door...Maar DJ zei...we gaan lekker op vakantie naar je zus in spanje...
Toen ontdekte ik pas...ik kon niet eens meer ...in het Spaans ...Mensen groeten...

De bel gaat ...visite
Tot laters...

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 06 apr 2024, 14:51

Rentenieren... :)

(Ik las...
'De kinderopvang mag ongevaccineerde kinderen weigeren'
Lezersstelling
'De kinderopvang mag ongevaccineerde kinderen weigeren'

Ik heb het idee ...dat ze vergeten...dat de rest ...wat gevaccineerd is... er geen problemen voor zijn...waar
dan ook...
Een hoop...bla bla...voor de gevaccineerde Kinderen...omdat er 1 of een paar niet gevaccineerd zijn...is zottigheid...want die gevaccineerden..zijn er juist ...tegen beschermd!!!

Blijft over...1 of een paar
die niet gevaccineerd zijn...die zijn in wezen...een gevaar voor elkaar...overal...waar dan ook...waar niet gevaccineerden zijn...lopen de...ongevaccineerden...gevaar!!!

Gevaccineerden
lopen dus niet het gevaar...dus waarom dan ...die Bla Bla ...als er een ongevaccineerd kind ergens is???
tm in de Opvang er is???

Een hoop...bla bla...via Ouders van...of Opvangleiding...over de gevaccineerde Kinderen...omdat er 1 of een paar niet gevaccineerde Kinderen zijn...is zottigheid...want die gevaccineerde...Kinderen...zijn er juist... tegen beschermd!!!

maw Je hoeft ze... niet te scheiden van elkaar...Misschien de ...niet gevaccineerde Kinderen...van elkaar vandaan houden...niet vlak bij elkaar zetten...in de Opvang...en op Scholen ed...dan kan je nog iets doen... als buitenstaander om die Kindertjes te beschermen...De Zorg gaat uit...naar de...Niet gevaccineerden nl...Bla Bla Zorgen... om de gevaccineerden
in de Opvang en op Scholen ed...is zottigheid!!!

LT) :roll:

_______________________________________________________________________

Ik was 23 jaar...was in Opleiding voor Verpleegkundige...2de Jaars...Had vakantie...kwam terug...
snel douchen... uniform aan ...en naar de afdeling toe...

De Afd Hoofd Zr zat met ...allemaal Doktoren in haar Kantoortje...en daar kwam ik aan...
Het afd Hoofd zei...Zuster U heeft de Mazelen...Ik???

De Dokters gingen los ...met allerlei verschillendee diagnoses...op me af...gezien mijn leeftijd...geloofden ze het niet...de Mazelen???

De afd Hoofd Zei..Ga maar even naar het Lab...
Al snel kwam de uitslag...Ik had de Mazelen...

(Natuurlijk had mijn afd Hoofd ZR gelijk)

Dan moest je daar...als intern wonene... naar de Zusters Ziekenzaal...
Ik wist niet eens... dat dat er bestond...voelde me ook helemaal niet ziek...er was daar geen avond en Nacht Personeel voor...als de zieke

zich niet ziek voelde...
1 van mijn Beste vriendinnen er...organiseerde een groot feest...voor me er...
op Z'n Amerikaans...iedereen nam wat mee...ipv me ziek te gevoelen of zo...zat ik plots in een best groot feest er...
in de avond tm ver in de nacht...in die Ziekenzaal voor Zusters kamer...ergens heel afgelegen... in het gebouw...

Hoe dat ook zei...ik was snel weer beter...en heb nergens...als Volwassene met de Mazelen... last van gehad...

Vroeger...Ik was een Pleegkind ...in een Boerderij gezin...en de Boerin zei...Zo te Zien heb je de Mazelen...
Ze belden voor de Huisarts...
Die wilde de patient Zien zonder anderen er om heen...

Kwam binnen...haalde z'n hoed even als groet van z'n hoofd af en zei...Je lijkt wel een Kabouter...en toen ...lachten we allebei...
Na dat lachen...alle Mazelen vlekjes waren weg...
Nou ja
die Mazelen vlekjes...kwamen weer terug...toen ik 23 jaar was...

Vroeger ...werd nog niet gevaccineerd tegen Mazelen...maar waar wel...volgens mij had de school Kinderen familie er niks over te zeggen...

We moesten dan in lange rij op het Schoolplein...en de Wijk Zuster kwam langs met een grote injectie naald...
typisch was ...dat de grootste kabaal druktemakers van de school ...jongens waren...die begonnen meteen te janken...

Vond ik zo dom ...om te Zien...de herrieschoppers te zien Janken ...om eh...Ik dacht toen
Al val ik dood hier neer...maar zal... niet gaan janken...en dat deed ik dan ...ook niet...

Maar de hele School ...kreeg dan een beurt...met Vaccinaties...
Ik kan me niet herinneren... dat ik er thuis... in de Boerderij ...ook maar iets over zei...

Maar had wel
de indruk...dat iedereen... er aan mee moest doen...wat als Kind zijnde... vroeger...op een school zat...

Die vaccinatie naalden ...stellen tegenwoordig nauwelijks tot niks meer voor...zo dun en kort...vergeleken met vroeger de injectie naald...zo dik en lang...Tegenwoordig...Je voelt het zelfs nauwelijks ...Dus daarom hoeven hun Kindertjes
in deze tijd... al niet ervoor... weg te blijven...

LT) :roll:
______________________________________________________________________________

Ik las dit ergens...
Nog altijd gaan er raketten vanuit Gaza richting Israël:en niemand heeft het er over: hoe kan dat?

mi Wat men niet wilt Zien Zien ze ook niet...(oa oa oa oa in de Journalisten wereld)
Dus heeft men het
tm de VN er over...dat (alleen) Israël moet stoppen met de bommen...(?)

Dus eh
Nog altijd gaan er raketten vanuit Gaza richting Israël...en niemand heeft het er over: hoe kan dat?
is de vraag...

etc etc etc
mi
Wat men niet wilt Zien Zien ze ook niet...(oa oa oa oa in de Journalisten wereld)
Dus heeft men het
tm de VN er over...dat (alleen) Israël moet stoppen met de bommen...(?)

etc etc etc
Dus eh
Nog altijd gaan er raketten vanuit Gaza richting Israël...en niemand heeft het er over: hoe kan dat?

LT) :roll:
__________________________________________________________________________________

Ik las dit...
Het ijs in Oostenrijk smelt in rap tempo, waarschuwt alpinistenvereniging: over 45 jaar geen gletsjers meer

Hoe vak ik er hiero al ...over getypt hebt...geen idee...maar tm tm tm de oorzaken aan toe...
om dan na tijden te lezen ...of ze met iets nieuws aan komen zetten...
Het ijs in Oostenrijk smelt in rap tempo, waarschuwt alpinistenvereniging: over 45 jaar geen gletsjers meer

Nou ja...ze doen maar...
(Nog steeds doen ze of het via het Klimaat gaat...
of het Klimaat... zulks alles...vanzelf zo betoverd...doen die Gasten...alsmaar...)ipv de ware oorzaken erbij te benoemen...!!!

(Ik schrijuf wel is...Ik heb niet altijd gelijk...maar wel veel... en vaak...is het niet vroeg
dan wel plots of tzt...komt
het wel zo uit...als ze ermee zijn door gegaan...met de oorzaken ervan!!!)

LT) :roll:
________________________________________________________________________________________

Interesant Onderwerp...

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/04/04/mi ... t-a4193904
Mijn huisgenoot scheidt plastic afval niet

mi
Is deze zin al fout...
Frustrerend als u iets voor het klimaat wilt doen en anderen dat dwarsbomen.

mi. Afval scheiden heeft niks met het Klimaat te maken...maar met het Milieu...
nog erger...
We zijn afval gaan scheiden...omdat het erg goedkoop is de Burgerij het gratis te laten doen...ipv
het Personeel ...bij de afval bedrijven...

Mochten we al denken...dan worden de Burgerij belastingen er lager van...met ons...als gratis...sorteer personeel...
in tegendeel...die belastingen werden er nog hoger van...(???)

Al een paar ker gelezen en op TV gehoord...dat als de afval aan komt...en Plastic...het daar op 1 grote
hoop gegooid wordt...mi Dus alle dingen mooi in de Plastic bakken doen en vuilnis in dat soort bak te doen etc...is mooi voor het milieu...en wordt dus niet meer
op alle stoepen geflikkerd...maar als je afval en plastic door elkaar haalt...doe je het zelfde...als in afval verwerkings bedrijven ...waar ze alles daar door elkaar heen deporneren...
hup alles...in ene... de ovens in...ermee...

Maar nogmaals...Martine Kamsma
Marjoleine de Vos en
Lotfi El Hamidi
mi...sorteren ...van onze huis en tuin afval...(Sorteren...Door die afval bedrijven zelf... of ...door de gratis en voor niks sorterende...Burgerij)...heeft met het klimaat niks van doen
maar heeft met... het Milieu...van doen...

mi de tip is...Haal dus ...Klimaat Drammers ...en...Milieu Drammers...niet door elkaar...
LT) :roll:
_______________________________________________________________________


https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b6e14940/
voorlezen

‘Eigenlijk is het simpel: alles begint met het kinderboek en met voorlezen’

Ben ik het niet zo mee eens...
Men kan als Leraar of als Ouder thuis wel een stukje voorlezen.,..maar dan moet het Kind het overnemen...en dan het volgende Kind...
etc.
Dat die Ouders kunnen lezen weten we al...en die Laurentiene...maar hoe is dat met de Kinderen???

Vaak zijn het nog veel Plaatjes boeken...Kinderboeken...dus als ze het lezen nog niet machtig zijn en toch de beurt krijgen
moeten ze vertellen wat ze op de Plaatjes Zien...de wat oudere kinderen.. in zo'n kring...moeten zelf een stukje voorlezen...
aan Leraren en aan die Laurentien...en de Ouder's thuis...dat vind ik ervan...

Ik schreef al vaker hiero...
De lust om te gaan lezen is bij erg veel Kidneren vergaan...omdat ze...sinds eh...
voor het slapen gaan...zijn Voorgelezen...de bedoeling is ...dat ze er van gaan slapen nl.

Een Meester of Juf dat gaat Voorlezen...zou maar een kort stukje moeten zijn...en de ondertussen mee lezende klas...
plots moet van de leraar...Pietje verder lezen...en plots Ansje...en plots Hamid...en plots Fatima en plots Henkie...etc.
Ze moeten heel erg alert ...mee lezen dan...want ze kunnen een beurt krijgen plots... om verder hardop...te lezen...
In feite moet elk Kind ...ook dat boek voor zich hebben liggen als de Leraar begint met hardop voorlezen...
want...plots... moet van de leraar...Pietje verder lezen...en plots Ansje...en plots Hamid...en plots Fatima en plots Henkie...etc.
Ze moeten heel erg alert ...mee lezen dan...want ze kunnen zelf...een beurt krijgen plots... om verder hardop...te lezen...
(mi moet het lezen zo bevorderd)...

Als alleen de Leraren Hardop voorlezen sukkelen ze afwezig...gaan hangen en gapen en desnoods slapen...
(Daar
zijn ze opgetraind...sinds eh...het ging heten Voorlezen moet...voor het slapen gaan...)
mi
Sinds eh...De zin ...om zelf te lezen ...zit er bij te velen helemaal er niet in zelfs...Lezen doen de Ouderen...doen Oude Mensen...is hun getrainde...(Kindertijd)...Conditionering nl.!!!

LT) :roll:
_______________________________________________________________________________

Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=YT_63UntRJE
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 17 apr 2024, 00:00

Totel... :)

(Vandaag op 19 punten na van Genie af...Briljant gebleven...Ook mooi voor het slapen gaan...
Tussendoor eh dat... kijk ik gewoon ook TV...en ga dan weer verder met woorden bedenken...Je kan er het
woordenboek bij halen...maar ik heb er in al die tijd maar een paar woorden gevonden ...die ik zelf nog niet had bedacht...dat schiet nauwelijks iets op...op de Internet Woordenboeken...Ik ga tussen alles door ook de Internet Kranten lezen en
zie daar een gezocht woord...dat ik nog niet had...en nog eentje...om 12 uur in de avond sluit de woordenpuzzel...bij het AD
soms geef ik het ergens maar op...vind ik ...na alle opklom levels behaald...Briljant behaald... al mooi genoeg...

Het is gewoon een mooie Hersenkraker...niet alleen het lijf moet men bewegen...ook de Hersenen...vooral Lands Bejaardensoos dus...tussendoor achte m'n PC zet ik de voeten op de tenen...en doe ze snel heen en weer...als ik het
goed doe...voel ik het tot aan de buik aan toe...nou dat is ook bewegen...maar dan van de benen en voeten..
Ik ben te oud om me echt druk te maken over het bewegen...op de hersenen na...en de type-oefeningen na...
en vooral bij de tijd blijven met de Kranten lezen...en Jounaals en Nieuws kijken op TV...alzo alles bijeen
ben ik nog best... een heel druk ...bezig zijnde baasje...en ik verveel me eigenlijk nooit...

Doe aan 1 Opinie mee...al jaren en wel bij EenVandaag...
Wat ik van de EU vind...Ik???

Ik vind al jaren dat ze bij Brussel maar denken...alle souvereiniteiten weg te kunnen bewetten...van de EU landen...
Ik schreef als het zo door gaat...is de EU plots een Linkse of Rechtse Communistisch land...met 1 de baas in Brussel...
Dat is het Vrije Westen niet...
(als ze alles van de lands Souvereiniteiten weg jatten)om er ivia Brussel er overheen te gaan...

Ik schreef ...dat Opinie gebeurens... Ze moeten dat is leren van de VS...en leren dat... bij hun de staten de eigen Souvereine Wetten hebben...in élke staat...(mi een overkoependende Politite en Militaire zaken...kan weer wel...)maar
of een rotonde in een provincie van een EU Land...wel of niet mag veranderd...gaat Brussel niks aan...dat zit in het Souvereine Staat van Nederland zelf...daar beslist de eigen Politiek over...

Na alles per Politiek bekeken en besproken mag het ...en daar heb je Brussel weer... van die mag het niet...
(Ze Zeiken veel te veel over ...de Souvereine Landen Wetten Pot...heen...)
Dat is maar een klein voorbeeld wat Brussel geen ene bal aan gaat...wat er wel en niet mag en kan
in een Souverein
Vrije Westen Democratisch Land...binnen de EU...

Nou ja ...oa oa oa daar over... emmer ik welis over...met die Opinies...bij EenVandaag...dan blijven de Hersenen nog steeds goed bij de Pinken...ervan...en ik blijf er zelf...nog steeds heel ...uo to date...van...

Ik kijk ook Kennis Quizen op TV...
Nou ja... je moet wat op je ouwde ...Oude dag...tot de Aorta Aneurisma plots explodeert...of de bloedvaten van de nieren te smallettjes worden...(ik denk van een bepaalde Medicijn voor wat anders...krimpt dat)
Na 3x een Longontsteking gehad en er littekens aan overgehouden...vanaf 78 plus...zit er ook nog een soort van
longemfiseem in...)Heb een grote en een kleine Herseninfarct gehad...m'n DNA idat va Middelbaar gaan aanmaken...)ben wel benieuwd...waar ik aan dood ga...zei ik gisteren nog tegen m'n visite ...die lag dubbel
in de stoel.....van het lachen...

Vroeger zeiden 2 aparte Dokters tegen me...stop nooit met roken ...en neem 1 of 2 glazen wijn per dag...dat laatste ben ik nooit gaan doen...had ik dat wel gedaan...dan had de wijn de bloedvaten mooi open gehouden... tegen die cholesterol aanmaak...ik verveel me eigenlijk nooit...Mensen die roken houden vaak ziektes tegen... of houden dat heel erg lang weg...vooral bij Neurologische ziektes ...houdt het de volgende progressieve fases veel langer weg...en trama's en shocks...blijven kort of komen pas als ze stoppen met roken...is de Jeugd rugzak veel...dan kan men ontploffen in het hoofd ...als ze stoppen met roken...
Erg veel Virussen en bacterien kunnen niet tegen rook...niet tegen rokers...Die waren dan ook nauwelijks tot niet op de IC's tijdens de Corona Pandemie...etc
Roken houdt bij erg veel oa beroepsgroepen PTSS tegen...stoppen ze met roken barst dat los...etc.

Mijn Vader vroeger ...was als Dienstplichrige Soldaat tijdens WO2 op de Grebbeberg...na de dienst ...ging die bij het verzet...werd opgepakt naar het Oranje Hotel gebracht ...behoorlijk gemarteld...om verzets namen los te laten ...toen dat niet lukte ...werd die naar een Duits Kamp gebracht...daar wist die uit te vluchten...kwam bij de BS Het legertje van Prins B terecht...na de Oorlog ging die de BB in...

Ergens kon die overal tegen ...maar toen die stopte... met roken...brak de PTSS bij hem los...als wij als kinderen al op de gang liepen...dacht die... dat er een Peleton aan kwam...dan kwam er van alles naar boven in zijn hoofd...over WO2...en de agressie erbij...deden alle Kinderen ...op den duur... vluchten uit huis...
maw Zo eng en erg...kan stoppen met roken... ook uitpakken gaan...

Ik schrijf welis...met al die anties...komt er een Wereld agressie van...(Dat is ontelbaar tigs erger...en ontzettend veel duurder voor de landen...dan dat er zo'n 20.000 mensen van het roken dood gaan...(Als het al van het roken is!!!)
dito...als het al van de Vape is!!!
Maar in deze tijd lees je niks anders dan... overal die agressies...die steeds meer en zwaar aan het toenemen is...
Als niks mag...ook geen Sigaar tm onbetaalbaar gemaakt is...komt niks goeds van!!!)

Maar
Als ze je vroeger al aankeken ...die Dokters...of een hand gaven wisten ze het al...een Huisarts en een Ziektewet Arts...2 aparte Dokters tegen me...stop nooit met roken ...en neem 1 of 2 glazen wijn per dag...(Deden ze zelf ook...)

Wat jaren geleden...
Binnen een week ...op TV... was is gaande...5000 mensen dood aan Longkanker een ander maakte er 10.000 van en weer een ander 20.000 en Peter R de V maakte er 25.000 van...
Maar
wat
ze
er
niet
bij
zeggen
er gingen zeg misschien dan wel...20.000 dood door roken ...maar 130.000 niet rokers gingen dood...(zo in het jaar)

Rondom het roken...Er is zo erg veel leugens en bedrogs en diefstal op grote schaal mee gedaan...dat het lijkt of alles van het roken komt...

is het Psychologie systeem van de Nazi's...1 ...Jood slecht...10...20...30 Joden slecht...alle Joden slecht...
weg met ze...weg met het roken...(Ze hebben al een hele tijd...oa oa oa...de Tabaks plantages... voor wat anders nodig)...
Het alternatief erop ...levert veel meer op...(!!!)

Maar mijn Topic Overleden Mensen... laat zien hoe massaal erg veel rokers beren oud werden...
viewtopic.php?f=10002&t=11

Ik rook nog steeds...Nou ja... ik inmiddels 81 jaar...ben oud genoeg ...Vanaf hoog bejaard als de rek eruit gaat komen de kwalen en de ziektes ook...bij erg veel Mensen...bij rokers en niet rokers...

Hoe dat ook zij...om ook ...de dood... onder ogen te zien...Ik bedoel
daar komt niemand aan onderuit...Leuker is met hoogbejaard dood te gaan...maar weer niet zo...dat van alles
vooraf...van alles te erg afkavelt...
en je zelf niks meer kan...en bent overgelevert aan de willekeur van anderen...vreselijk lijkt me dat...
dus zo
oud hoef ik nou ook weer niet te worden...Kwijlende zeikende poepende in een rolstoel...niet meer kunnen lopen en staan...niets meer zelf doen kunnen gaan...en met dat in een stoel de dag weg te zitten...kans op decubitus ed dingen...
meer...de ogen slecht gehoor slecht...geheugen verval energie tekorten...alles slecht...

Misschien heb ik... daarvoor wel ...Preventief...die ...Natuurlijke Aorta Aneurisma bom wel...in het lijf...Plots weg...
plots in ene dood...voor dat alles...gaaande is...mooier kan het haast niet...met een Bejaard Mens...

Maar zolang ik zelf... nog douche en de plee zaken doe en nog zelf eet en drink...wat scharrel door m'n flatje...
en zo druk ben als een klein baasje...met van alles en nog wat...
is de echte zorg wel...blijf de Hersenen trainen...sukkel niet in...dan gaat het snel bergafwaarts ...met het Hersen denkwerk...Nou ja dan weten jullie wat ik aan het doen ben...trachten...up to date te blijven en vooral Kritisch te blijven...over al de dingen en zo meer...

Kritisch blijven ...kan ook positief zijn...Maar kritisch aan het doen zijn...lijkt in de Hersenen ...een soort puzzel in je zelf...om op te lossen...het blijft leuk zolang je maar ...up to date blijft...over al de dingen...Maar iets in jezelf bepuzzelen...is best apart...Je Hersenen... kunnen er van Kraken gaan...
en tussendoor m'n natje en droogje maken gaan...ik verveel me eigenlijk nooit...

Maar die net nieuwe
AD Woorden Puzzel...is een echte Hersenkraker...van buiten af...om te doen...
kijken hoe de Hersenen van binnen kraken...ervan...en kijken hoe het met het geheugen staat...mooi om dat zelf ...in de gaten te houden...op je oude dag...is dat...

https://www.ad.nl/fun/apps/spelwijze~g25303347
AD Woorden Puzzel

De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (4x)
Briljant (12x)
Meesterlijk (4x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

En natuurlijk... met m'n dagelijkse Type-oefening bezig...Kortom zo druk als een klein baasje...ben ik ermee...
ik verveel me eigenlijk nooit...

LT) :roll:
___________________________________________________________________________
Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=bC7tByyXTXY

Gr en Knf van LT) :roll:

____________________________________________________________________________

BINNENHOF
Verbouwing Binnenhof richting 2 miljard, kosten dreigen te verviervoudigen
De kosten van de verbouwing van het Binnenhof blijven oplopen, het demissionaire kabinet nu uit van twee miljard euro. De staat van het complex is veel slechter dan verwacht.

Typisch geval...(Wat ze toen niet wisten maar nu wel)
mi...De gigantische hoge energie kosten er toen niet bij berekend...en de gigantische stijgingen van de prijzen...er toen niet vooraf erbij berekend...dat dat wat jaren later gebeuren zou...
Niet alleen met Bouw en Renovaties projecten...maar toen niet... het juiste berekend...komen ze nu tegen...(Met...Wat ze toen ...niet wisten maar ...nu wel...Inflatie en Infalatie en inflatie etc)

Het is altijd hetzelfde verhaal...in Nederland...het pakt altijd ...tig in de tigs duurder uit...Bouw en Renovaties ea Projecten...Die Overheids...Rekenaars lijken te doen... of alles stil staat...en alles ...hetzelfde kost...als op de dag van de berekening...als in de jaren er na...

(mi Misschien...als ze het wel berekenen...met toekomstige voorspellende te verwachten... Inflaties ed rentes
en loon stijgingen ed etc erbij...is de Politiek er tegen...als het zo erg duur wordt... voor geschoteld...
en dan en toen...Het is altijd hetzelfde verhaal...in Nederland...het pakt achteraf...altijd ...tig in de tigs duurder uit...Bouw en Renovaties ea Projecten...dan het toen berekend was...

LT) :roll:
___________________________________________________________________________

OORLOG IN OEKRAÏNE
Militaire en diplomatieke noodkreten uit Oekraïne wijzen westerse bondgenoten op dreigend verlies in de oorlog
Door groeiende munitietekorten wordt de Oekraïense defensie steeds meer aan het wankelen gebracht. Rusland buit de zwaktes op alle fronten uit, in de lucht en op de grond.

mi...Tip...Ik bedoel maar...Goed om onze... goede Handels ea betrekkingen met China ...aan te houden...als Nederland....mocht Rusland in EU
landen...uit de bocht schieten
mogen ze... niet Nederland gaan aanvallen... van China!!!

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 17 apr 2024, 13:21

Teller... :)

(Onderwijsinspectie noemt kwaliteit van scholen ‘zeer zorgwekkend’ en eist actie van de formerende partijen

Schreef ik wel vaker..ze moeten alles wat niet bij de normalen Opleiding hoort ...de scholen uitflikkeren..
Als jaren is gaande...bij de TV Waterzuip tafels...komen Gasten vertellen wat en roepen...dat moet ook op Scholen gelesd..De Kinderen moeten het weten ed.
Vorige week weer zo eentje...een boek geschreven en het Onderwerp moet op Scholen komen...zegt de Gaste...

Sinds dat alles gaande is...is het erg slecht met de gewone Les Onderwerpen als...Rekenen en Taal en Lezen en Aardrijkskunde en Geschiedenis...is het bas en boos mee...als ze van de scholen afkomen weten ze nog steeds 3/4 niks...
tm vaak is zelfs het schrijven helemaal niks...

Daar krijgen alsmaar de Scholen de Schuld van en het Personeel van Scholen...die geven slecht Onderwijs heet dat...
Ondertussen wat allemaal die scholen instampen...valt niet eens meer uit te leggen...zo erg veel...van buiten de scholen...onderbreken de gewone lessen...

Misschien kunnen bepaalde IQ Kinderen het nog aan...maar Kinderen met een volle rugzak...mee uit een vorig (lands) leven...
of van huis uit...en/of met een te klaag IQ ervoor...om al die vele emoties aan te kunnen...van de vele Lesonderbrekende Emoties...via oa Gasten...die er een Boek of plaat of wat dan ook over schreven...
Dat heet al wat jaren de Kinderen moeten er ...via de scholen...alles van weten...

Bij ons vroeger...gingen de Scholen Neutraal over de benodigde Leerdoelstellingen...en ging niet weken over de vreselijkste dingen uit welke oorlog nu weer vanuit dat verre toen...Er was in die dagen... die Geschiedenis tijd...Slavenhandel op de Wereld...dat waren Neutrale Geschiedenis gegevens...Mensen die later Geschiedenis gingen studeren daar werden al die Neutrale geschiedenissen uit gediept...
Maar niet op de gewone Scholen.. Daar waren de ...Neutrale...data gegevens genoeg voor...en dat was voor veel Kinderen al zwaat genoeg...
zonder bij elk ding alle emoties er bij...te halen....via Boeken ed zaken...via de Boekenschrijvers ed.

In onze tijd zijn er meer daan 2 miljoen Mensen in het land...die met hun Kindertjes...zelf uit een oorlogs land gevlucht zijn...Die Kinderen hebben een grote rugzak te dragen...
daar wordt allemaal overheen gewalst...of alleen die Oorlog van WO2 er toe doet...of alleen de Salvernij van 250 jaar en meer terug er toe doet...doen ze...en lessen ...vaak weken lang...tegenwoordig...met de vreselijkste verhalen...over iets wat de jongere Generaties niet zelf mee maakten...maar wel de vlucht van het eigen gezin hebben mee gemaakt...uit een griezelige enge oorlog...in het land van herkomst...

Maar effetjes serieus...elk Onderwerp aan die Waterzuiptafels op TV...is er wel weer eentje die vindt...de Kinderen moeten het via de Scholen weten...en daar onderbreken ze al watjaren de gewone Lessen Kennis Bank ...mee...
waar Kinderen naar de vervolgschool mee naar toe moeten...en toen en dan ...op de vervolgschool...Daar heb je ze weer
al die Schoollessen Onderbrekers...omdat er alweer iemand een boek of Pod-Cads over schreef...of er een film over maakte...en wel over alle levens vragen...en daar komen ze aan..als Onderwerp...op de scholen...

Wij zagen ...als Kinderen ook geen Ouders op School...alleen met de rapport bespreking en met de eindklas Toneel...
en uitzwaaiende Ouders als we ergens met de School naar toe gingen...verder nergens op Scholen Ouders gezien...
al dat gebemoei...van Ouders... tegenwoordig...was toen...ook niet gaande bovenop de nek... van de Leraren alsmaar...

Dat is toch allemaal niet bij te houden...niet voor de Kinderen en niet voor het Onderwijs Personeel... het blijkt dat het zwaar... ten koste gaat...van de schoolresultaten in Nederland...

Pas nog artikelen...over
Ze kunnen niet lezen... niet rekenen ...en niet schrijven en zitten ...na de Basisschool...toch op een te hoog vervolg Onderwijs...

Mijn tip blijft...flikker alles uit de scholen ...wat er niet in hoort...voor de vereiste Leerlessen...

oa oa oa...De Levenslessen... moet gewoon via andere kanalen tot mensen komen nl...en niet allemaal ...via Scholen...in Kinderen gestampt worden...
anders zag je
en Zie je...de zware toenames opkomen...(te voorspellen zelfs) vanaf Links Paars ...is dat allemaal gaande...
als een soort van...Tsunami...op Schoolkinderen af...met als uitkomst
tm tm tm
Pas nog artikelen...er over
Ze kunnen... niet lezen... niet rekenen ...en niet schrijven en zitten ...na de Basisschool...toch aangenomen...op een te hoog vervolg Onderwijs...
(Heb ik al wat jaren gedaan...en uit gelegd ed...om het...Waarom...en wel...Daarom...Ze kunnen... niet lezen... niet rekenen ...en niet schrijven en zitten ...weten nauwelijks wat van Aardrijkskunde...wijs is op de kaart een land aan een stad aan etc...Velen weten het niet...Maar...na de Basisschool...toch aangenomen...op een te hoog vervolg Onderwijs...gekomen...)

Mijn tip blijft......met die vorm van...Tsunami...hoofdelijk...op Schoolkinderen af...Flikker alles uit de scholen ...(...wat er niet in hoort...)...voor de vereiste Leerlessen..(.wat niet nodig is...voor de vereiste ...oa Cito...Net
als Vroeger...Weg ermee...De Land Scholen uit!!!)


Daar krijgen alsmaar de Scholen... de Schuld van... en het Personeel van Scholen...die geven slecht Onderwijs heet dat...
Ondertussen ...wat allemaal ...als Tsunami's...die scholen instampen...valt niet eens meer uit te leggen...zo erg veel...van buiten de scholen...onderbreken de gewone lessen...

Nou ja zo ongeveer denk ik er over...tm voor Levens vragen... moeten ze... ergens anders voor zijn...als ze allemaal uit de Kerken en Verenigingen ed gaan om dat alles er over op de Schouders van Scholen te leggen...dan Zie je
de eind resultaten ervan...

Heb ik al wat jaren gedaan... uit gelegd hiero...om het...Waarom...en wel...Daarom...Ze kunnen... niet lezen... niet rekenen ...en niet schrijven en ...weten nauwelijks wat van Aardrijkskunde...wijs is op de kaart een land aan een stad aan etc...Velen weten het niet...Maar...na de Basisschool...toch aangenomen...op een te hoog vervolg Onderwijs...gekomen...)

Flikker alles uit de scholen ...(...wat er niet in hoort...)...voor de vereiste Leerlessen..(.wat niet nodig is...voor de vereiste ...oa Cito..)(Net
als Vroeger...Weg ermee...met dat...De Land Scholen uit!!!Dan kan het Onderwijs ...weer gewoon ...Les geven nl!!!)

Nou ja... zo ongeveer... denk ik er over...tm voor de meeste Levens vragen... moeten ze... echt...ergens anders... voor zijn...

LT) :roll:

Nog iets...
Ik vind...De gekomen ...Kring gesprekken...op Scholen...een verkapte STasi Methode...om alles via de kinderen te weten te komen wat er bij hen tuis gebeurt...
ipv
Kring gesprekken ...moeten mi gaan op Scholen... over de dagelijkse tv en kranten Journaals ed...onderwerpen...en
niet ...alle verschillen... tussen de kinderen... uitspelen gaan...
Al dat gepest van tegenwoordig... op Scholen... komt ergens vandaan...

Ik ZAT VROEGER... IN EEN DORP EN IN EEN STAD... OP SCHOOL...GEPEST...WAT IS DAT???

Wanneer begon dat...in ons land...
mi vanaf...De gekomen ...Kring gesprekken...op Scholen...als een soort verkapte STASI Methode...om alles
via de kinderen... te weten te komen... wat er bij hen thuis gebeurt...en al die verschillen ...weten de kinderen
dan ook...alzo...van elkaar... dan ook...(Daar kunnen ze fors op gepest worden!!!)

Kring gesprekken ...moeten mi gaan op Scholen... over de dagelijkse tv en kranten Journaals ed...onderwerpen...en
niet ...alle verschillen... tussen de kinderen... uitspelen gaan...
Al dat gepest
van tegenwoordig... op Scholen... komt ergens vandaan...
mi
Het Prive leven
gaat de rest ...van de klas... OP SCHOLEN...niks aan...via oa Kring gesprekken...wel de Kennis...
van Kinderen... over gaande... Lands en Wereld ONDERWERPEN...IS IETS... GEZAMELIJKS...voor de...Gezamelijke...Kennis Bank ... met het Dagelijkse nieuws...in de Scholen...tot elkaar...is te bespreken ...oa via Kring Gesprekken...op Scholen...
oa Hoe hebben ze...het Kinder Journaal ervaren van de dag ervoor???

Scholen zijn mi voor de (Study)Kennis...en niet om... Medische Sociale en Economische Privacy Zaken...los te peuteren uit School Kinderen...Met alle Klas Kinderen erbij...mi.
Al dat vele en zware gepest
van tegenwoordig... op Scholen... komt ...ergens... vandaan...

LT) :roll:

_____________________________
Fijne Dag Verder...

https://www.ad.nl/buitenland/innige-vri ... ~aad69fa5/
Innige vriendschap tussen hond Peggy en ekster Molly

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 17 apr 2024, 20:23

Èrmelo... :)

(NAVO-landen moeten nu al uit eigen voorraad wapens aan Oekraïne leveren, zelfs als hiermee de eigen voorraad niet meer voldoet aan de NAVO-afspraken. Dat heeft NAVO-chef Jens Stoltenberg gezegd tijdens een persconferentie in Brussel.

mi. Kan het nog gekker...???

Hoe vaak schreef ik hier al...het is tigs goedkoper ...De Oekraiene NAVO lid ...te maken...
Dan heeft Rusland er niks meer te zoeken...

ipv Dat Rekken en Bijblijven...áan het doen blijven ...uren dagen eken maanden jaren en jaren...en van de hele EU als wapenloze landen te maken...en massas miljarden geld uit te geven aan de Oekraiene...om dat land te Onderhouden...

Ondertussen stijgen de armoedes... in de EU landen zelf ervan...en alweer gaat het over...weg bezuinigen en belachelijke (diefstal) hoge prijzen...overal mee... voor van alles en nog wat...

En dat voor een land...dat niet eens NAVO lid is...maw De NAVO heeft er eigenlijk niks over te zeggen...wat
de Navo landen moeten doen...aan een niet NAVO lid land...

De Vrije Souvereine landen...bekijken het zelf...
wat ze ermee doen...en kunnen doen...naar een Niet NAVO land toe...
dat wordt aangevallen bv...in deze...door Rusland...

Zo die NAVO Chef het nu brengt...haalt die alles uit handen van landen die zelf van alles geven aan de Oekraiene...
en daarmee die Oekraiense President ermee verblijden...
Trouwens hun vluchtelingen opvangen...ook naar ons land toe...kost ook in de miljarden...
Kijk ons is goed doen...haalt die NAVO Chef in ene weg...of die alleen maar goed doet voor de Oekraiene...
en de rest...van de NAVO lid landen... heeft er maar naar te luisteren...

Maar mi...
En dat voor een land...dat niet eens NAVO lid is...maw De NAVO heeft er eigenlijk niks over te zeggen...wat
de Navo landen moeten doen...aan een niet NAVO lid land...
(Dat vind ik ervan!!!)

Kan het nog gekker...de hele EU wapenloos... te laten maken???
ipv de Oekraiene
kan Rusland ...de oorlogs routes gaan wijzigen...naar die iov...wapenloze EU landen gaan ...dat ligt De hele EU
voor Rusland...voor het oprapen dan...


Als ze niet goed snik meer lijken...
(mi. Ze moeten ook ...bij de NAVO top ...snel weer aan de gewone waar...want waar niks mag...ook geen Sigaar etc...komt niks goeds van!!!)
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... te-leveren

Hoe vaak schreef ik hier al...het is tig in de tigs goedkoper ...en Humanitairder...ed...Door De Oekraiene NAVO lid ...te maken...
Dan heeft Rusland er ...niks meer te zoeken..
Met voor wat hoort wat...
De ene ...officieel ...NAVO lid ...en de andere krijgt... officieel...De Krim...

Nnnou ja...
LT) :roll:

__________________________________________________________________________

Het argument voor minder dwang in de psychiatrie. ‘Hoe meer regels, hoe meer agressie’
Psycholoog Evi Verbeke pleit voor minder dwang in de psychiatrie. ‘Hoe meer regels, hoe meer agressie, hoe onveiliger’
Patiënten opsluiten, vastbinden, en gedwongen medicatie toedienen. Met deze ‘dwang’ houden behandelaren hun eigen angsten en onmacht op afstand, betoogt de Vlaamse klinisch psycholoog Evi Verbeke.

Ik schrijf al tijden...met of zonder regels en wetten...de Wereld Agressie... neemt zwaar toe...waar
niks mag...ook geen Sigaar...tm Onbetaalbaar gemaakt etc...daar komt niks goeds van!!!

mi Mag die Psycholoog ...ook wel is aan de gewone waar...want deze zin ...van haar...is echt...Krankzinnig...!!!
Met deze ‘dwang’ houden behandelaren hun eigen angsten en onmacht op afstand,

LT) :roll:

_________________________________________________________________
https://www.ad.nl/fun/apps/spelwijze~g25303347

Vandaag bij ...Briljant...blijven steken...Ook mooi...zeg nou zelf...

AD Woorden Puzzel

De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (4x)
Briljant (12x)+1=(13)
Meesterlijk (4x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

mi Kan je dit ook met je gezin doen...Met het woordenspel op de Taplop Monitor...en allen mogen het zeggen...

N....C

H...K...S

A....E

De middelste letter (is Vandaag...de ...K...moet steeds in de woorden zitten...
Om... Genie... te zijn...moet er dit keer...155 punten bij elkaar gesprokkeld worden...
Ik had met...Briljant er...dit keer 134...
Kon echt niks meer bedenken...aan woorden...met deze 7...paar Letters...

mi Kan je dit ...ook met je hele gezin dat doen...Met het woordenspel op de Taplop Monitor...en allen mogen woorden
met in deze 7 Letters...van Vandaag...met een...K....erin zeggen...

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 18 apr 2024, 17:25

Meloen... :)

(AD Woorden Puzzel
Afbeelding
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (5x)
Briljant (13x)
Meesterlijk (4x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

Ik hou het maar bij...is goed voor m'n hypothalasmus..en is goed voor het Geheugen gebied...)

De hypothalamus is een onderdeel van de hersenen. De hypothalamus is een onderdeel van het limbisch systeem. Het controleert het autonome zenuwstelsel en het endocriene systeem en speelt een cruciale rol bij de organisatie van gedragingen die zorgen voor de overleving van het individu en de soort: eten, vechten, vluchten, paren. Daarnaast speelt de hypothalamus ook nog een cruciale rol bij de temperatuurregeling.

Ik was vroeger Leerling in de Verpleging...het loon was te laag om op vakanties te gaan...
In m'n vrije tijd paste ik dan vaak op Kinderen...en/of Huisdieren als de Ouders een weekend weg waren...
Ik paste is op een Dokters gezin...
als het grut sliep...ging ik de Boekenkast in duiken...ging dan welis lezen wat die Leerlingen assi.sten.ten...allemaal moesten leren...die boeken lagen vaak open op een tafel...
Ik las over....Het Limbische systeem...

Een week later...op het afdelingskantoortje... moest ik wat doen...er zaten allemaal Dokters in witte jassen...en ook het afd Hoofd...

1 van die Dokters zei...Ik kan er maar niet opkomen...jullie? Hij noemde wat algemene dingen...niemand wist wat die bedoelde...ik zei...Dokter U bedoelt ...het Limbischesysteem...???

Met een brede lach tot ze... wenste ik ze... een fijn weekend toe...en liep ik weer weg er...de grote gang op...

(Diezelfde Dokter ...waar ik ...het vorige weekend...op hun Koterij... had opgepast...was het...die het... dus eventjes... kwijt ..was....bij al die Amices...zittende...op rij...

Niemand ...wist dat ik... uberhaupt... ergens oppaste... en ik zei ...er dan ook ...nooit wat over...alleen degenen waar ik bij oppaste...ze wisten het... maar niet van elkaar...dat ik ook... bij de anderen oppaste...op hun Koterij en/of op hun Dierentuin in huis en Tuin... ik zei ...er dan ook ...nooit wat over...)Maar kon er wel lekker van op vakantie gaan...met
de beetje...bij beetjes... aan oppas geld...bijeen gespaard...in het jaar...)

Maar...
Waar ik
het as naderende weekend ...zou oppassen ...zat ook die rij...kon ik lekker verder lezen... over het Limbische systeem...zulks leerden we ...toen nog niet... in de Verpleging...
maar geinig... er wel ...alles... over te weten...via... de Oppas Boekenkasten...)

LT) :roll:

Die Gasten in opleiding voor de volgende Bull...ze werkten zich uit de naat...50 uren 60 70...
In de Nachtdienst kwam ik zze alleen tegen...Dokter U ziet er niet uit...u werkt teveel...Dan zeiden ze zinnen als...m'n Vrouw en Kinderen herkennen me niet eens meer...zoveel ben ik weg van huis...

Dan zei ik wanneer bent U een Weekend vrij...Ga is lekker naar Londen Pareis of Berlijn met U Vrouw...dan pas ik op Uw Koterij...en legde uit dat ik spaarde voor een echte vakantie is...maar plukte ze niet leeg...mits ik in Uw Boekenkast mag Neuselen...Dat mocht altijd...De rest van uw kasten interesseren me niks...wat mensen allemaal voor rotzooi erin hebben...maar een Boekenkast...dook ik wel er in...Lekker rustig ...de Koterij sliep altijd...geen ene probleem mee gehad...ook niet met... de Huis en Tuin Dieren...en met bloedhittes... kreeg het gras ook een lading sproei water...
Lekker bezig er...
Was is... wat anders ...dan in vrije tijd...intern wonende... in een Kamertje 3 bij 2.5

LT) :roll:

_______________________________________________________________________________

Bij het woord Genie denk ik aan een Nationale Leger Onderdeel...Toen mijn Tweeling zonen gekeurd werden voor de Dienstpicht...werd er eentje geschikt bevonden voor de Genie...goed oke goed voorbereid...kregen ze allebei de melding dat ze van de Dienstplicht ontheven waren...
Dat begon toen in die jaren...
Maar het Genie in huis...had de Rijn Kust en Binnenvaart...vakdiploma behaald...op die schepen kon hij varen...
maar hij wilde eigenlijk ...bij de Waterpolitie...dan moet je eerst de basis opleiding voor Politie doen...
omdat de dienstplicht niet door ging...ging die daar solliciteren...Een zware Keurings tijd brak aan...erg veel mensen waren er...na elk onderdeel van de keuring vielen er velen af...maar hij doorstond alle testen..moest
alleen nog...de Sporttest...
Alles ging oke...maar bij het laatste onderdeel...viel hij af...hij liep geen ronde hoeken maar vierkantachtig...met hardlopen...
Niet te geloven...want met die Politie trainingen Opleidingen...lopen ze erg veel hard...daar leren ze het dan wel af...
als je loop net iets anders is...maar zover dachten ze er niet over...Het was de tijd...dat ze Allochtonen en Homo's voor lieten gaan...en van de hele grote volle zaal...bleven van de de Autochtonen niet veel of helemaal niet meer... van over...Daar ging zijn Levens wens... om te worden werd...werd een complete desilusie...
Maar daarvan weet ik het woord Genie van...vonden ze hem ook geschikt voor met de Dienstplicht...
en ook dat ging niet door...werd toen ook..een complete desilusie.
Niet te geloven eigenlijk...alle testen oken en het toch niet worden...
Ik zei hem...Je had met die Sporttest voor Politie een tasje mee moeten nemen...dan was je ook aangenomen...
Nou had die helemaal niks met tasjes ed...maar m'n andere zoon hoorde bij een beroepsonderzoek van verschillende jonge mannen
dat ze deden... of ze homo waren...dan wisten ze het bijna zeker...dat die wel aangenomen werden...
Zie je wel... zei ik ook tegen die...je had een tasje mee moeten nemen...anders vallen jullie overal bij af...
Rare dingen kwamen in het land...vanaf Links Paars...
Maar alle testen goed...op een hardlopen iets na...ze bedenken wel wat om ... van niet Allochtoonse afkomst en geen Homo zijnde...nog af te keuren...

Op daar interne... Rijn Kust en Binnevaart School Opleiding...in het Zuiden van het land... kwam die zoon van me...als slank persoon aan...maar na tig in de tigs... De Maas over moeten roeien...als je brede schouders hebben wil ...is dat de tip...Roei een paar keren per week een eind De Maas op en neer...)

(De Genie...Bruggen bouwen... over het water in de kortste tijd...doen... oa die...)die met smalletjes in de schouders...hebben ze daar weinig aan...)

Nou ja ...als de zaal vierkant is...loop ik hard ...in het vierkant bij de hoeken ...zei m'n jongste zoon toen...tegen me...

Nou ja
als Moederszijnde... zocht ik toch wat troostwoorden...je bent niet voor niks daar ...Bij de Politie en Bij het Leger...de Psychologische test ... doorgekomen zei ik...dat is toch een mooie soort troost...wat
kan jou ...in je leven schelen... hoe je de hoeken hardloopt...forget it...

Maar de Genie... in de familie... is mijn Jongste ...van de Tweeling zonen....Bij de Dientplicht keuring... geschikt bevonden voor... de Genie...LT) :roll:
______________________________________________________________________________

Ik had vandaag zoiets raars...
Ik zat op het toilet ...en hoorde opeens... een keihard geluid door de flat....had een soort van keiharde brommende golfende klank...en duurde erg kort...(Omdat ik niet in de Huiskamer was...schrok ik er niet echt van...)maar
toen ik weer ...in de Huiskamer was...met klein open keukentje...kon ik nergens aan zien ...waar dat vandaan moet zijn gekomen...ik had niks
electrisch aan staan nl. (???)

LT) :roll:
_______________________________________________________________________________

Ik kan er nog steeds niet over uit...dat sinds alle bezuinigingen overal mee tm op het gevangenis wezen...de straffen in ons land...rondom moord zaken zo kort zijn...
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... -heijn-den
Zo'n halve gare griezelig persoon...moet je toch nooit meer los laten op de maarschappij...vooral omdat... waar die vandaan kwam
al TBS had...Ik snap ook niet... dat iemand met TBS ...kan verhuizen ...naar een ander land???
maw
sinds alle bezuinigingen ...overal mee tm bij het gevangenis wezen...Mocht je denken...die na ... die 10 jaren... onder de pannen bij het TBS...for get it...blijkt!!!
(Dus komen ze... toch weer ...de Maatschappij in...???
Maar 10 Jaar... bij een Moord... met voorbedachte beraden???????)

Ik zag ergens vandaag over... Gerrit Jan Heyn...
Vanaf Links Paars...sinds alle bezuinigingen ...overal mee ...tm bij het gevangenis wezen...Die GJH...was ...Ontvoerd ...Gemarteld... en Vermoord ...en de Familie maanden laten denken ...dat die nog leefde...(is ook een vorm van martelen geweest!!!)
de
dader kreeg 20 jaar...Ongelooflijk toch!!!(En toen ging er ook nog ik meen 1/3 van de straffen af...)???
(In andere landen komen zulkse daders nooit meer de Maatschappij in...)en bij ons...???
Nabestaande Families... kunnen in ons landje...zulkse...doodgriezelige daders... gewoon tegen komen...na die straf(???)

LT) :roll:
_____________________________________________________________________________________

Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=a3-SssXNr3s

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 19 apr 2024, 09:54

Oen... :)

Afbeelding
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (6x)
Briljant (13x)
Meesterlijk (4x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

Was weer een pittige...

LT) :roll:
_______________________________________________________________________
Ten opzichte van Azië en de VS verliest Europa veel terrein. Meer eenheid en schaalvergroting zijn noodzakelijk om de concurrentie aan te kunnen
Officieel is de EU één interne markt, maar in praktijk valt zij uiteen in 27 nationale stukjes. Peter Giesen 18 april 2024

Kritiek over de 27 EU landen???

mi...Federatie EU... mooi het zo te laten...Want als alles hetzelfde gemaakt wordt... verliest het de Marktkrachtwaarde de Marktwerking...tot elkaar...

(Dan is het in een mun ...net zo te arm als de Comministische landen over het hele land is...)omdat er alles hetzelfde geregeld is...)Dus hoeft het ene land niet voor de Markt ed naar een ander land van hun Unie gaan...maw
Ze hebben in feite... een dode Markt ...tot elkaar...Als ze nog echte Markt hebben ...zal dat vooral voornamelijk...met landen buiten die Unie zijn...

mi Een EU met alle Souvereine landen in de EU... mooi zo houden...Met voor calamiteiten Interpol en voor Calamiteiten
in de EU zelf... een EU Leger...zou mooi zijn...Maar de verschillen...tussen de EU Souvereine landen...mooi zo houden...
(Maak er dus... geen Interne Dode EU Markt van...Peter Giesen...


Nou ja... zo Zie ik het ...hoor...


LT) :roll:

____________________________________________________________________________________

Ik las net dit...
Nederland is bereid soevereiniteit op te geven als dit de Europese interne markt verbetert. Dat heeft demissionair premier Mark Rutte gezegd. Hij hoopt dat de EU op die manier de economische strijd met onder andere de Verenigde Staten beter aankan.

mi Wat is dat toch..altijd die competitie...met een andere grote staat...(?)
De meeste oorlogen zijn daarvan...ipv wat kan het je schelen...hoe het er in een andere Staat bijstaat...
Als het de EU
beter zou gaan ...dan in de VS...krijgen wij op ons dak...wat de VS naar oa China toe doet...vanaf de Kift... dat de Economie hoger is gaan staan dan in de VS het was...

mi Elke Staat moet opzichzelf zijn...zorgen dat het in eigen huis van de Staat EU goed blijft gaan...
dat maak je niet als je alle Wetten en Regels vanuit 1 Regelaar laat regelen...
dan maak je de Intene Markt dood...tot elkaars EU Souvereine landen...dan heeft zo'n Staat de Markt alleen en voornamelijk van en via andere Staten nodig...maar als er...Sancties tm massale Sancties...op ze af komt...loopt ook dat op doodspoor...

Je zal de kift van de USA op je EU dak krijgen ...dan deugt er al snel helemaal niks aan...
Dan krijgen wij op ons dak...wat de VS naar oa China toe doet...vanaf de Kift... dat daar de Economie hoger is gaan staan dan in de VS ...

Nederland is bereid soevereiniteit op te geven als dit de Europese interne markt verbetert. Dat heeft demissionair premier Mark Rutte gezegd.

mi...Via eh...Weer een hoop ...automatische Na-geklep is dat...Rutte...zo maak je mi...juist ...steeds meer en meer en meer...er..een dooie...Interne...EU Markt van!!!

mi...Trouwens als om de haveklap...over de wereld ...sancties... overal voor wordt uitgedeeld...loopt ook in de EU zelf de boel vast!!!

Ik schreef laatst al...als er zo'n Sanctie oa via de VS op een EU land af komt...naar bv China toe met bepaalde producten
mooet men niet dat klakkeloos ook doen gaan...Maar goed bestuderen ... desnoods ermee naar Brussel gaan...die kan peilen of er meer EU landen... de beste betrekkingen heeft oa met China...net als Nederland...
en of die Handel...met China... nou echt zo gevaarlijk is... als het in China komt...of dat Gevaarlijker is dan als het wel in de VS komt
voor Europa(???)

Ergens in de vele jaren...Rusland dreigt altijd gelijk Nucleair...als ze de zin niet krijgen...de VS dreigt altijd...dan kopen we jullie Kazen en Bloemen niet meer...als ze de zin niet krijgen...Maar dat...is in feite... sancties op Nederland...!!!
Net als dat de EU overstag ging toen de USA wilde dat Gemodifiseerde goederen vanuit de vs gewoon toegelaten moeten worden anders dreigden er...sancties...
De EU was tegen gemodifiseerde Handel...maar als bange scheiters ging men overstag...sindsdien zagen we ook in de EU
de Mensheid steeds dikker en vetten en vetkwabberige worden net als in de USA dat zo toe ging...inmiddels
gemodifiseerd...zit het bijna overl in de EU erin...Zal me niks verbazzen
dat het kunstvlees ook gemodifiseerd is...evenal menige Vega ed etens en drinkens...

Vroeger waren de Vegetarische Mensen behoorlijk dun slank...tegenwoordig zien tevele van ze er net zo uit als vele niet vegetariers...

Maar alsmaar die dreiginen van chantages...is het Vrije Westen ook niet!!!
Ergens in de vele jaren...Rusland dreigt altijd gelijk Nucleair...als ze de zin niet krijgen...de VS dreigt altijd...dan kopen we jullie Kazen en Bloemen niet meer...als ze de zin niet krijgen...Maar dat...is in feite... dreigen met sancties op Nederland...!!!

mi...Trouwens als om de haveklap...over de wereld ...via eh...sancties... overal voor wordt uitgedeeld...loopt ook in de EU zelf ...de boel vast!!!
oa De Handel met China...dan gaan alhier de bedrijven richting failliet...dan koopt de USA het dan is het daar...

Als we op z'n Ruute ook nog de Interne EU Markt aan elkaar vastklinken...wordt de Markt wel een hele erge dooie boel...
in de EU landen zelf...

Een Land Monddood maken...Vrije Souvereiniteitloos van de EU landen maken...Trouwens intern Democratisch stemmen... heeft dan ook weinig... tot geen nut...als alles... door Brussel Bewet en Geregeld wordt...(om plannetjes van Rutte)...(Dan is zelfs ...naast de Open Markt...De Eerste ...als Tweede Kamer... een Stroman secu een Strovrouw Nutteloos gemaakt...dito...de Raad van State!!!Souvereiniteitloos van de EU landen maken...dan is het er
blijkt pllots...er een Rechtse of Linkse Communistische EU Staat van gemaakt...1 en een paar en wat circuitjes stinkend rijk de rest wordt steeds strontarmer en armer...Als we dat willen...het zij zo...Ik zit het wel uit...maar hoe is het met de Generaties na ons???

Ten opzichte van Azië en de VS verliest Europa veel terrein. Meer eenheid en schaalvergroting zijn noodzakelijk om de concurrentie aan te kunnen
Officieel is de EU één interne markt, maar in praktijk valt zij uiteen in 27 nationale stukjes. Peter Giesen 18 april 2024

Kritiek over de 27 EU landen..Peter Giesen???

Nou ja... zo Zie ik het ...met mijn uitleg... er over...

LT) :roll:

Oh Ja...Vergat ik nog...als de AEX Index van 600 binnen ...is relatief...in de kortste tijd ...nu...in de 800 is...emmer dan niet... dat het met de Markt...slecht gaat... in de EU!!!
Nog meer
Souvereiniteit inleveren...(als al door Brussel al gestolen is...van de hetende Vrije Souvereine EU landen)
Nog meer inleveren ...is dus (klakkeloze na-geklepte)maar volkomen...flauwekulgelul...Rutte!!! (Zie de AEX ed Indexen er maar op na!!!)!!!

Als die rijke Kakkers ...alsmaar teveel geld storten naar de Rijkeluis Gokmarkt...Inverteren die nauwelijks tot niet
in de Maatschappij...Laat het... daar is ...over gaan...!!! ipv va Links Paars...tot heden...maar te blijven lulkullen over bezuinigingen en weg bezuinigen ed...Men mag hopen... dat de drie Partijen van de vier... een ander wind kan laten waaien...in ons landje...want de vierde begon al...de fomatie ingaande... gelijk er moet bezuinigd...en ja hoor
dat is al gaande vanaf Links Paars en vooral...en alweer bij de Bejaarden!!!
(Nog even zo door gaan
en het ziet er voor Bejaard Nederland uit op z'n Moldavie...!!!)

Men mag hopen... dat met drie Partijen... van de vier... een ander wind kan laten waaien...in ons landje...!!!
Als die rijke Kakkers ...alsmaar teveel geld storten ...naar de Rijkeluis Gokmarkt...Inversteren die... nauwelijks tot niet
in de Maatschappij...Laat het... daar is ...over gaan...!!!

Als we... dat willen...Souvereiniteit verkwanselen...voor Nothing at all...het zij zo...Ik zit het wel uit...maar hoe is het met... de Generaties... na ons???

LT) :roll:
____________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 20 apr 2024, 03:22

Enchede... :roll:

(https://www.nu.nl/307846/video/eerste-k ... henen.html
Eerste koala's ooit in Nederland komen aan in Rhenen

Ik weet nauwelijks iets van Koala's...maar als ik ze zo zie...zou ik er zo op af gaan ...en m'n armen erom heen slaan...
(Ik denk... dat de meeste Kinderen dat gevoel ...er ook... over hebben...)maar... of ze zo ongevaarlijk zijn...dat ermee te kunnen ...geen idee...maar ze zien er wel... heel heel heel erg...Knuffelbaar uit...

LT) :roll:

_______________________________________________________________________________

Kabinet zit met koranverbranding in zijn maag en onderzoekt demonstratierecht

mi Ik vind praten uiten wat je over welk boek dan ook vindt...bij het Demonstratierecht horen...maar boeken die Heilig zijn ...voor welk mens dan ook
te verbranden...zit een vorm van Misdaad in...De Atlas Kaart van Nederland te zien verbranden...zou ik ook niet tegen kunnen...maw Pas op... als je Boeken verbrand...de celdeur kan voor je open staan...een werkstraf je tegemoed komen ed...wgs misdadig Onhumanistisch Gedrag...naar
andere Mensen toe...

Nou ja zo Zie ik het hoor...alles moet bespreekbaar kunnen zijn...maar vernielingen rellen ed gaat richting Misdaad...
Maar wat is een Heilig Boek???
De Atlas Kaart van Nederland... te zien verbranden...in stilte of...met veel geschreeuw bla bla erbij...zou ik ook niet tegen kunnen...Net als met Vlaggen verbranden...de celdeur kan voor je open staan...een werkstraf je tegemoed komen ed...wgs misdadig Onhumanistisch Gedrag...naar
andere Mensen toe...Met agressie ...Walsen over Heilige Gevoelens van anderen...kan mi om elk Boek gaan...om elke Vlag etc.

mi Ik vind praten uiten... wat je over welk boek dan ook vindt...kan bij een Demonstratierecht horen...maar boeken die Heilig zijn ...voor welk mens dan ook
te verbranden...zit een vorm van Misdaad in...

Ik zag wat tijden geleden op TV...via de Overheid worden ook Boeken verbrand...die oud zijn en nauwelijks tot niet gelezen worden...overdaad schaadt ...ook in Biblotheken ahw.

Maar ik dacht aan
de vele Nederlanders... die elders op de wereld wonen...hun Bieb boeken met de Nederlandse taal...is meestal erg smalletjes
ook in Hotels ed...Vakantie Parken ede...ipv ze te verbranden te vernietigen...kan men de Nederlandse Boeken
die over The Tax zijn...die uitgelezen zijn...waar geen vraag meer naar is...in ons land... kan men ook naar elders schenken...

Door wie
of wat dan ook gedaan...Mijn associaties met Boeken verbranden en Vlaggen verbranding ed...zijn Misdaad associaties...Net als mensen die op Lands wegennet met Demonstraties...branden veroorzaken op de weg...zijn Misdaad associaaties...

https://www.nu.nl/politiek/6309702/kabi ... recht.html
maw Er is verschil in... wat Demonstratie Recht is ...en wat niet...Boeken die voor Mensen Heilig zijn ...te verbranden...
valt mi niet onder... het Demonstratie Recht!!! Waar dan ook...
Maar Praten over Boeken...secu over Vlaggen ed...
Praten ... dat wel...dat valt onder ...Het Demonstratie Recht!!! Secu...(Praten er over...Discussies ed ...Verschil van meningen hebben...valt ook ...Onder de Vrijheid ...van Menings uitens ...ed)!!!

mi.
Ergens zit er plots ...misschien toch...de Misdaad associatie in...dat staat bij ons allang ...in De Wet...wat Gezegd en Geschreven mag...en qua Handelingen ed...en wat beslist ...niet...mag...ook
Ook...bij Demonstraties...!!!

Maar wat is de Definitie van...Heilige Boeken???...Om maar wat te noemen...Wat zijn Heilige Boeken...???
Wat
Is
De
Definitie
van
Heilig???

(mi...Het is iets...Godsdienstigs (of en of) iets Humanistisch...)

maw Wat is Heilig??? Met een Demonstratie...De Atlas Kaart van Nederland... te zien verbranden...in stilte of...met veel geschreeuw bla bla erbij...Dito...met De Nederlandse Vlag...maar ook de Vlag... van andere landen...te zien verbranden...zou ik ook niet tegen kunnen...

Nou ja... zo ongeveer dus...denk ik er wel over...

LT) :roll:

___________________________________________________

PS.
Maar wat is de Definitie van...Heilige Boeken???...Om maar wat te noemen...Wat zijn Heilige Boeken...???
Wat
Is
De
Definitie
van
Heilig???

(mi...Wat Heilig is . is iets...Godsdienstigs (of en of) iets Humanistisch...)
Het is dus mi ...Bij Wet...niet Realistich... alleen het boek... De Koran... te benoemen...als het Onderwerp gaat...
over...Het Demonstratie Recht en wat niet!!!

Beter is Eerlijker is...Alles te benoemen ...wat Heilig voor Mensen is...
omdatdat onmogelijk is...moet men het mi hierin zoeken...
(mi...Wat Heilig is ( . ) is iets...Godsdienstigs (of en of) iets Humanistisch...)voor Mensen ...op Aarde...in het Algemeen...(Daar vallen mi Sowiesso...Alle Grote Godsdiensten... hunner Heilige Boeken onder ...maar ook onder Het bedoelde Grote Humanisme...met de Heilige Boeken van Het Humanisme...

Over Humanisme Gesproken...(Gevoelens van Mensen in het Algemeen...)...Ik gaf expres... geen (Heilig) Godsdienst
als voorbeeld...maar dit...met het (Heilige) Humanisme...maw Wat...Raakt de Mens Diep...(met of zonder Godsdienst???)...Als het Onderwerp gaat...
over...Het Demonstratie Recht ...en... wat niet!!!


Wat is Heilig??? Met een Demonstratie...De Atlas Kaart van Nederland... te zien verbranden...in stilte of...met veel geschreeuw bla bla erbij...Dito...met De Nederlandse Vlag...maar ook de Vlag... van andere landen...te zien verbranden...zou ik ook niet tegen kunnen...

Nou ja... zo ongeveer dus...denk ik er wel over...

LT) :roll:

_____________________________________________________

PSS

Zie je vaak oaa...in die Oosterse Landen...Ze verbranden de Vlag ...van hun hetende Vijand land...maar wat ze ermee bereiken...sinds de Tv ed bestaat
dat
het bij erg veel Mensen het raakt...de Vlag die is verscheurd is verbrand...gaat juist... de gevoelens de sympatie naar toe...en niet naar de Verbranders landen...met hun Wapperende Vlag!!!

maw Ook Demonstraties... kan in het Omgekeerde uitpakken...dan ze boedoelen...Komt omdat een Vlag een Boek verbranden ze ermee naar agressie en Misdaad rieken...dito branden op een Snelweg...riekt naar Misdaad...
(Kost de Burgerij miljoenen aan belasting gelden ...dat met zorg tijd en energie door Mensen...is het aangelegd...oa Asvaltwegen...als die je ...ze ziet vernielen...de gevoelens de sympatie er naar toe...gaat veelal niet naar de Verbranders ...niet naar de vernielers...niet naar de Relscheppers ed...
De meeste gevoelens de sympatie ernaar toe...gaat niet naar...
...hun...
al of niet...Omgekeerde...Wapperende ...
...Vlag...!!!)!!!

Vaak laat oa De Politie ze even...Het Punt geven...maar dan moeten ze er weg...Ze zijn toch stukken Tinnif...wat zich door andere Beroepsmensen laat weg tillen...(Andere Beroeps Mensen zijn ook gewone mensen zijn ook Zonen en Dochters en zijn...Moeders en Vaders en zijn...Vrienden van Mensen...ze hebben ook een gewoon lichaam...met al dat getil...van die stukken Tinnif...etc...etc... etc...)

maw...de gevoelens de sympatie er naar toe...vanuit het land...gaat veelal niet ...naar de Verbranders ...niet naar de vernielers...niet naar de Relscheppers ed...maw...Ook ...hun hetende Recht ...op Demonstraties... kan in het Omgekeerde uitpakken...dan ze bedoelen...!!!Met Boek en Vlag Verbranden dito....Ook ...hun hetende Recht ...op Demonstraties... kan in het veelvoud...Omgekeerd uitpakken...dan ze bedoelen...!!!

LT) :roll:

_____________________________________________________________

https://nos.nl/op3/video/2516322-knip-e ... erilisatie
Knip en klaar: jonge mannen kiezen voor sterilisatie

mi...Nu maar hopen
dat die Klinieken en Ziekenhuizen... die jongelingen wel wijzen op...eerst invriezen van hun zaad...zonder dat...zou het niet moeten mogen Onder Middelbaar!!!

(In het leven...MET ANDERE OMSTANDIGHEDENS...ZIJN ERG VEEL MENSEN... ZO WISSELVALLIG... ALS HET WEER NL)
LT) :roll:

__________________________________________________________________________________

Rutte zit nog steeds nagelbijtend in wachtkamer NAVO

MI.
HOE IS HET MET DE NEDERLANDSE ABED UIT ALMERE...DIE GEGIJZELD IN GAZA WORDT GEHOUDEN???
iS ER NOG STEEDS EEN POLITIEKE NIKSERIGHEID MEE...??? UREN DAGEN WEKEN MAANDEN...

(Ze zijn niet goed snik...in Nederland... dat toe te staan...en het allemaal van de tegenpartij af te laren hangen...tm
al die bommen in Gaza overal...erop af...
ipv met
vak Macht Positie... erop af te gaan...Rutte...in dat Israel!!!

(mi aan Burger schijters... In Top Vakmacht Positie...hebben ze niks aan... Bij de Militaire... NAVO Top!!)

Zo denk ik er over...(en wel...al die vele Maanden lang al!!!)!!!

LT) :roll:

________________________________________________________________________

Over wat ik pas mee maakte...Mijn Jongste zoon (De Genie van de Familie)...zei me...Als de harde wind...
precies
(op de Luchtroute in flats tm op het dak...vice versa...)
de harde wind...erin waait...
hoort je heel kort
zo ik het geluid pas... beschreef hiero...Een toch wel... een harde golfend gebrom geluid ...door de flat...als dat ...in je flat open staat...zoals pas...met veel richting storm wind...komt dat op het dak...precies erin...dan loeit het met de snelheid van bewegend lucht (wind)......met golfend brommend geluid... snel en kort...ermee door...de flats Gebouwen heen...(Lang niet iedereen... hoort een heel laag (snel passerende...golfend...) Brom geluid...)
Nou ja...ik wel dus...

Nou ook weer opgelost...

LT) :roll:
_____________________________________________________________________________

Afbeelding
AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (7x)
Briljant (13x)
Meesterlijk (4x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

Was weer een hele pittige...

Je mag er 24 uur over doen...maakt niet uit hoe je aan de woorden komt

het ligt aan jezelf...(je doet het voor je zelf nl)...maar de middelste letter... moet in elk woord staan...

Ik doe het eerst... helemaal uit m'n hoofd...meestal met nog een enekele level te gaan...ga ik wat TV kijken of
ga ik Internet kranten lezen...soms zijn daarmee... de gezochte woorden te vinden,..te lezen...

Als ik op de Internet woordenboeken kijk... vind ik zelden nog woorden die ik zelf al wist...en heb genoteerd...
Vooral de laatste nog benodigde woorden... kunnen ook qua tijd...zijn echte Hersenbrekers zijn ...

Vind ik het echt niet...dan ga ik gewoon TV kijken...erna nog even kijken...even puzzelen en plots
zie ik weer een nieuw woord...met de juiste meedoende letter...van de dag...erbij...maar soms geef ik het gewoon op
dan maar een level lager of 1 of 2 of 3...en ga aan de dagelijkse type-oefening...

Ik vind het een hele goede hersenkraker... beweging...voor de Hersenen...die AD Woorden Puzzel

Om 12 uur in de nacht...komt de volgende puzzel meestal...
https://www.ad.nl/fun/apps/spelwijze~g25303347


Fijne avond allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=gvIv9IfNa6I
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 21 apr 2024, 04:20

Ede... :)

https://www.nu.nl/307861/video/enorme-k ... swijk.html
Mijn tip
Deze tip...gaf ik alis met dit..

Met groot vrachtvervoer...Zoveel autobanden er zijn
zoveel rubberen matjes mee...vlak in de diepte... allemaal aan dezelfde kanten ...neerleggen...richting eruit rijden....tegen de banden aanleggen
en je kan weer uit de kuilen rijden...vergeet de matjes niet weer op te halen...

Met
gewone auto's zijn 2 automatjes vaak genoeg...tegen de voorbanden aanleggen...dan rij je zo de kuil uit...vergeet de matjes niet op te halen...en mee te nemen....

(Met dikke dekens gaat het ook...met dikke jassen ed...voor de ingezonken banden leggen...maar op z'n minst...2 automatjes zijn meestal wel in auto's...strak tegen de 2 voorste banden leggen...dan rij je er zo uit...liefst met enige
vaart ...(anders zit je zo weer vast)...met vaart starten...meteen wat door rijden...dan rij je zo de kuil uit...naar de harde weg dek...veilige plek...stop pas... als het voetuig veilig staat...vergeet de matjes niet op te halen...en mee te nemen....

We hebben het zelf... ook welis gehad DJ en ik ...in de no were..1x in NL en 1x in Frankrijk...1x met personen auto en 1x met Camper achter de Auto...Camper en Auto zonken in ...Met
parkeren aan een nattige soppige gras zijkant van de weg...meteen de banden doordraaiende...de diepte in...Wat Nu hier en Nu? (Mobieltjes bestonden toen nog niet)(Dan moet je het hebben van...Zelf redzaamheid...) Is ons ...snel en van de metene...goed gelukt!!!
We hadden er schijnbaar goede feeling voor allebei...

(Na de matjes gelegd...bekijk eerst goed...vooraf...waar naar toe je rijen met behoorlijke snelheid...eruit rijden...meteen naar veilige harde weg gebied...(niet gaan zoeken... tijdens dat gebeurens...met uitrijden uit het soppige gras...) (met behoorlijke snelheid...eruit rijden...doe je dat langzaam zit je meteen weer vast nl!!!)

De matjes ...van de eigen auto gebruiken...voor de voorbanden...(en dan...evt 2 kledingsstukken en handdoeken ed ...voor de achterbanden leggen...)dan rij je zo de kuil uit...vergeet de matjes niet...te voet... op te halen...en mee te nemen....
maar dat pas ...als het voertuig... op veilige harde plek staat...dan ook dat doen gaan...(maak ze elders schoon...terug leggen in het voertuig...(anders zit je... de volgende keer ...met zulkse nood...zonder...)!!!

LT) :roll:

Ik zag is op een Foto en Video...2 Polietie agenten waren op het strad zand aan het weg scheppen...voor de banden van de auto...de auto zat vast...

Nou blijft mi zand op zand op het strand...
ik dacht toen een baan vlak scheppen voor de voorbanden en dan water uit de zee halen en het zand een beetje benatten...dan
wordt het ... waar de auto wel veilig kan stilstaan...daar dan met een vaart... vanuit de slip...er naar toe rijden...
eerst
goed
kijken
of er geen... Kip en Kraai en Kind en Hond en Kat en plat liggende figuren... op strand er zijn...anders moet
dat eerst er weg... om de snelle recht toe rechtaan vaart nodig ...met weg rijden ...uit de slip...en verderop pas...om
met een vaart...de bocht te maken...(nog steeds rijdende op he rulle zand)!!!...alzo... rijden naar het harde rij weg gedeelte...toe...

Rij je... te zacht eruit ...zit de auto ...meteen weer vast...geslipt...Dat schiet dus niks op...

LT) :roll:

Toen we met de Personen Auit netjes geparkeerd stonden en de auto zag zakken...
was de schrik niet zo groot als toen we met de Automet de Camper er achter ...hetzelfde overkwam...

Maar ons vorige systeem werkte toen ook net zo goed ermee...met de Auto...
Rubberen Matjes zoeken...voor de voorste wielen leggen...bij de Camper... kledij bij de achterste wielen
leggen......
Kijken
of het kan
en waar naar toe...en dan echt snel ...weg rijden...naar de harde weg...

(Wel de modderzooi ...matjes en kledij...(lopende) ophalen... niet in de natuur achter laten!!!))

Ik ben misschien wat bij gelovig ermee...maar als je de Natuur belazert...pakt de Natuur je vroeg of laat ...terug...
Terwijl het ...toen...met de Auto...en nu ...met Auto en Caravan...zo mooi snel en meteen...mee werkte...
maw...
(Net als de vorige keer...Wel de modderzooi ...matjes en kledij...(lopende) ophalen... niet in de natuur achter laten!!!))

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 21 apr 2024, 17:57

Determineren... :)

(https://www.ad.nl/home/praat-mee-om-ver ... ~ab67a45a/
AD...Praat mee: om vertrouwen te herstellen, moeten Máxima en Willem-Alexander het zuiniger aan doen

Vertrouwen herstellen...mi dan moet er eerst...vertrouwen geweeswt zijn...(mi toen was hun inkomen nog veel hoger van ze...dan nu)
maw In feite ...(op mensen met de kift na...) heeft het daar niet als zodanig mi mee van doen...

Misschien wel met...
We hadden bij de voorlaatste meting 40.000 Daklozen... in het land...dat is nu ...min 600...

mi Wordt het tijd dat bv een Koning zegt...Zijn ze bij de Politiek helemaal gek geworden..het moet afgelopen zijn met Daklozen in ons land...

maw er moet ergens een stop mee...aan massa's mensen naar ons land toe...

Het is te krankzinnig dat AH en Co en zo...130.000 of meer mensen per jaar...illegaal binnenhalen...als goedkope arbeiders voor hun bedrijven...
Waar zijn die van vorig jaar gebleven en die van het jaar ervoor...massal de bijstand in...omdat hun 1 of 2 jarig contract om is...maar ze wel het recht hebben om hier te verblijven...Komen ze binnen lijken de huizen al klaar voor zee te zijn...hele wijken opeens vol met hoofddoeken...waar komen die zzo massal vandaan??/
Waardoor er zo erg veel huizen te kort is...dat we in een hetend rijk lnd...40.000 Daklozen hebben min nu 600...

Ik vind het...Schendingen van de Mensen Rechten... wat va Links Paars gaande is in ons land...
Tijdens Links Paars...ging ik zelf op m'n werk door m'n rug ...veel te zwaar getild en met steeds minder mensen hetzelfde werk gedaan...Roofbouw op het Lichaam...fyssiek en Psychisch... kwam in ons land eraan...

Mij 2 Koterij kregen maar geen huurhuis of flatje...jaren op de wachtlijst...er kwamen 2 flatjes vrij...vlakbij ons huis..
zij erop af...bleken ze al te zijn weg gegeven...1 aan een Mevrouw die net gescheiden waas en het andere flatje aan 2 Jonge mannen uit Somalie die 4 maanden in ons land waren...

Omdat ze mede Mantelzorgden voor me...was het een ware uitkomst ...om de Koterij en eindelijk is in een eigen huis te hebben en nog vlakbij ook...maar het ging jaren er zo aan toe...(Mijn DJ een vervente PVdAer van huis uit...stapte uit de PvdA...overal mee ...werden autochtone jonge mannen de dupes mee....overal mee...)

Ik bedoel waar ligt het vertrouwen verlies eigenlijk...en waaarom richt men in ons landje om de haveklap een nieuwe Politieke Partij op??
Omdat het vertrouwen in de bestaande partijen verloren is...en dat steeds massaler...

Ik vind het...Schendingen van de Mensen Rechten... wat va Links Paars gaande is... in ons land...

Die zgn goedkope arbeidskrachten ons land in...maakt gigantisch veel armoede wijken...in ons land...
Dus aan die zgn Het gaat goed met de economie...maar wel 40.000 min 600 aaan Daklozen in het land???
Omdat de vette winsten in de miljarden gingen...
wat je er van ziet...die top rijken brengen de winsten massaal naar de ...Rijke gok AEX ed.
Met de inflatie
steetg de AEX van 600 naar 800...betekent 1 een paar en wat circuitjes toprijk en de rest steeds armer...
(Ze inversteren nog nauwelijks in de Lands Gemeenschap...(met het zwaar gestolen geld...via de Midden en Onderlaag) van de maatschappij...dat steeds armer en armer wordt ervan...dat als excuuspatroon...inflatie heet...)

maw er is veel te veel gaande..om nog vertouwen in de Politiek te hebben...
Nieuw bezig zijnde met een Kabinet op te zetten ...dat heet nu al...via de vvd...We moeten bezuinigen...en dat is hetzelfde liedje vanaf Links Paars...tot op heden...MAW ER VERANDERT IN FEITE NIKS DAN...
EN WAT DOET NOU ZO'N kONING???
wEL ALLERLEI BEDRIJVEN LANGS GAAN...EN LINTEN AAN DE TOPLAAG DELEN...MAAR DAAR HEEFT DE BURGERIJ NIKS AAN...
Het is te krankzinnig dat AH en Co en zo...130.000 of meer mensen per jaar...illegaal binnenhalen...als goedkope arbeiders voor hun bedrijven...dE MILJARDEN WINSTEN PAS NOG WAS DAT IN DE MILJOENEN WINSTEN...DIE
RICHTING DE RIJKE LUI GOKMARKT GAAN... Er wordt dan steeds minder tot niet geinversteerd...in het land zelf...
Dan zie je oa zulks optreden
We hadden bij de voorlaatste meting 40.000 Daklozen... in het land...dat is nu ...min 600...
Dan zie je oa zulks optreden
Nog meer armoedewijken erbij...Als ze al iets renoveren in wijken wordt het onbetaalbaar voor de Gewone Burgers...
Het schiet niet alleen niks op...
Met steeds minder mensen hetzelfde werk gedaan...Roofbouw op het Lichaam...fyssiek en Psychisch... kwam steeds massaler in ons land eraan...

Het praatje van Mensen tekorten ze zijn niet te krijgen...wers steeds vaker...Eerst de 1 en 2 jarige contracten massaal ontslaan en dan roepen...We kunnen geen personeel krijgen...kwam ook va Lnks Paars erin...dan blijven ze extra goedkope krachten uit een ver rif te mogen blijven halen...

ipv Dat die mensen normaal een vaste baan krijgen met leerprocessen en opklim mogelijkhedens en met dat zelfs naar elders te kunnen solliciteren gaan in het land...ipv massaal in de Bijstand te belanden...
Ik vind het...Schendingen van de Mensen Rechten... wat va Links Paars gaande is... in ons land...

Die zgn goedkope arbeidskrachten ons land in...maakt gigantisch veel armoede wijken...in ons land...
Dus aan die zgn zzeggende...Het gaat goed met de economie...maar wel 40.000 min 600 aaan Daklozen in het land???
Omdat de vette winsten in de miljarden gingen...
wat je er van ziet...die top rijken brengen... de winsten ...massaal naar de ...Rijke gok AEX ed.

In relatief korte tijd werden de winsten niet meer in de miljoenen maar in de miljarden....in steeds meer miljarden...
ipv Dat die mensen normaal een vaste baan krijgen met leerprocessen en opklim mogelijkhedens en met dat zelfs naar elders te kunnen solliciteren gaan in het land...ipv massaal in de Bijstand te belanden...
Ik vind het...Met steeds meer toenemende mate...Schendingen van de Mensen Rechten... wat va Links Paars... gaande is... in ons land...
Autochtone bevolking dat maaar niet aan een huurhuis komt...de jaren van ellendes gaan voorbij...al die
ellendes verhalen ...beduiden dat het vertrouwen in de Politiek weg is en wat doet nou De Koning ermee???

mi Wordt het tijd dat bv een Koning zegt...Zijn ze bij de Politiek helemaal gek geworden..het moet afgelopen zijn met Daklozen in ons land...en de rij van opnoemen blijkt erg lang...belachelijke torenhoge huren...maakten ze...en nog steeds...
Elke keer
als men al wat dan ook aan loonstijging krijgt...komen de haaien er aan...die alles meteen veel duurder maken...
en wel zoveel meer ..dat men nog meer achteruit gaat... dan het jaar ervoor en dan dat jaar daarvoor etc.

mi Wordt het tijd dat bv een Koning zegt...Zijn ze bij de Politiek helemaal gek geworden..het moet afgelopen zijn met
het kaalplukken van de bevolking...
en dan zijn er altijd mensen met de kift...wij nauwelijks inkomen en zij zitten er warmpjes erbij...weg met het koningshuis...wat al klinkt viaa Links sinds eh enne eh...

Geen vertouwen meer in de Politiek en ook al niet in ons Koningshuis???
Dan zijn er veel en veel te veel Burgers de dupes gemaakt...vooral financieel...
Er zijn er
als we die weg krijgen dat Koningshuis ...lost het alles op...

Op TV hoorde ik is zeggen...Dat is onze Koning niet ...die zit in Marokko...
als we via AH en Co en zo ...dat... met meer dan een miljoen hebben binnen gehaald...en de meesten op Links leunen...
van Links mogen ze onbeperkt binnen komen stromen...
Als ze het hier...alles net zo willen als daar...maken ze er hier... een net zo'n arm land van als daar...op die ene en die paar en wat circuitjes na...

Ondertussen is de stand
we hebben Dankzij AH en Co en Zo...meer dan 1miljoen analfabeten en laag geletterden...die allemaal wel naar het hoogste onderwijs willen...
anders heet het dicriminatie ed.
Het is gaan barsten van teveel onlogica's in het land...en aalle weg bezuinigingen va Links Paars tot op heden...heeft niks
geholpen...de Generaties na ons moeten nog veel laanger wachten op een gewoon huis of flat...en krijgen ze het...is de huur te krankzinnig hoog vergeleken met het inkomen...dat jaren en jaren niks steeg...elke verhoging halen ze meteen weer volop terug...
Met belachelijke huursverhoging met steeds hogere Burgerbelastingen met steeds minder terug gaves van de jaar belasting...een beetje meer inkomen... en er is weer een nieuw box bij de belasting erbij...val je ermee in de hogere klasse...de huur wordt dan echt extra vet bestolen...

Steeds meer mensen willen dat Koningshuis weg...las ik pas bij NU.Nl...
al die reacties er over...zijn niet mis...

maw er klopt veel te veel niet meer naar de Burgerij toe...
ipv
mi Wordt het tijd dat bv een Koning zegt...Zijn ze bij de Politiek helemaal gek geworden..het moet afgelopen zijn met Daklozen in ons land...

maw er moet ergens een stop mee...aan massa's mensen naar ons land toe...
Vooral de hetende Arbeiders...vanuit verre landen...ze nemen zelfs de oorlogen van daar mee naar hier...omdat
hier schijnt ...alles mag behalve een Sigaar...
Zwaar weg bezuinigd gevangenissen en gevangenissen personeel...dus opgepakt dezelfde dag alweer vrij...

Ondertussen een half Suriname opgevangen en half donker Afrika...en ons land maar racistisch noemen bij de water klets tafels op TV...
ipv
70% of meer ...toont bij Spoorloos wel...wat er allemaal is binnen gehaald...legaal of illegaal...
alles mag in nederland...behalve een Sigaar...
Zwaar weg bezuinigd gevangenissen en gevangenissen personeel...dus opgepakt ...dezelfde dag ...alweer vrij...

maw Als Burgers het vertrouwen verloren hebben...moet ergens aan liggen...
want
mi heeft WA en MA zich uit de naat gewerkt...dus daar ligt het ook al niet aan...maar wat dan wel???

Ik bedoel waar ligt het vertrouwen verlies eigenlijk...en waaarom richt men in ons landje om de haveklap een nieuwe Politieke Partij op??
Omdat het vertrouwen in de bestaande partijen verloren is...en dat steeds massaler...

Ik vind het...Schendingen van de Mensen Rechten... wat va Links Paars gaande is... in ons land...
maar het is aal teveel om op te noemen zelfs...
Gevolg alweer een nieuwe Partij erbij en nog eentje en nog eentje...etc.
en toen met de formatie...
Er moet bezuiniigd worden...
er schijnt maar niks pos te veranderen...

pv
mi Wordt het tijd dat bv een Koning zegt...Op tv...Zijn ze bij de Politiek helemaal gek geworden..het moet afgelopen zijn met Daklozen in ons land...
En met die
belachelijke veel te hoge huursverhoging ...telkens weer...met steeds hogere Burgerbelastingen en accijnze en prijzen...(allemaal onder het mom van)!!!
met steeds minder terug gaves van de jaar belasting...Een beetje meer inkomen... en er is weer een nieuw box bij de belasting erbij...val je ermee in de hogere klasse..van de huur wordt...dan nog is...echt extra vet bestolen...

Kortom het valt mi niet zomaar te zeggen...hoe de Koning ...vertrouwen terug kan winnen...
Maar misschien helpt het
als dIe op TV met een Sigaar aankomt en een glas Pils...OF EEN GLAS WIJN...ipv Klakkeloos ...Met de waterzuipers gaan mee gaat doen...met niks mag...ook geen SIGAAR...ETC ETC ETC...
en zeggen ...het moet snel...weer betaalbaar gemaakt...want met die Producten hebben we mede... de massale grote vergrijzing van...

mi ...Een Koning... dito ...Een Koningin...dat niks mag...staat mi ...voor Aap!!!

Fijne avond allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=ls3gevqqqD0
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 22 apr 2024, 00:10

Termineren... :)

(Tjesusssssssssssssssss Miena
Een mail van de woningstichting...de huur gaat 80 euro omhoog...
80x 2.20=176 gulden...(om te vergelijken)Wat een gesteel allemaal zeg...
Dat ging voorheen in guldens met 5 gulden per maand omhoog...en nu met 176 gulden=80 euro

Schreef ik al...wat we aan inkomens verhoging krijgen halen ze ...sinds jaren en jaren bij Bejaarden...ook is
echte verhoging is...maar...dat...halen ze..dubbel en dwars terug...
Alles bij elkaar opgeteld
houden veel bejaarden dus minder over dan vorig jaar...en dat gaat al vele jaren zo...

Met lage middeninkomen nog net niet voor de huursubsidie...en dat houden ze dan zo...via de AOW
Met net dat beetje verhoging... houdt men veel mensen ...in de Vrije sector huur zo...

Een hele dure senioren flatje is het geworden...maar de Intercom is niet te horen...de WC's zijn van het model...wat erin plonst verdwijnt gelijk...dus je kan nooit in Dokters Opdracht omkijken hoe het eruit ziet...ook dat nog...het verdwijnt gelijk...en wel met een harde plons...

Geen idee ...wat de vele hoge ramen voor kwaliteit is...maar met een beetje kou en wind...is het koud in de flaat met de
CV meter op 21 graden...meubelen voor elk raam is dan ijskoud...als je er zit of ligt ...pas op voor longontstekingen...
want het waait op de ramen de wind...2 vrij kleine slaapkamertjes...eentje voor logee's...dat kamertje is altijd ijskoud
is vaak nagekeken...maar ze zeggen...het ligt aan dde bouw...ze kunnen er niks aan doen...dus voor de Mantelzorg weekendlogee... is maanden....een electrisch kacheltje ...extra... voor nodig...
Als
de Intercom te zacht klinkt is de voordeur bel boven ook te zacht..(?) de vorige Intercom klonk ruim met geluid door de hele flat...de nieuw pas...als de tussendeur dicht is... tussen gangetje en de rest van de flat...en de TV staat aan
of visites praten ...is de intercom... met de bel beneden buiten...boven in de flat...door niemand gehoord...(maw Goedkope meuk geplaatst...in de veel te dure flatjes huur)

Soms wil ik de hele boel wel wit sauzen laten...maar dat kost een vermogen tegenwoordig...en dan zal je net zien...
het ouwetje ik...is hem gepeerd...naar een eeuwige Hiernamaals...de Woningstichting laat de lege flats allemaal zelf opnieuw verven en sauzen ed. wat er ook op en aan gedaan is...Dus de hele boel laten witten ...forget it...) anders kunnen de kosten ervan ...dubbelop worden...(want...misschien krijgen de nazaten er wel... een rekening over(?)
Hoe dat ook zij...
Bejaarden worden echt helemaal leeggezogen...overal mee...en dat na zo'n 13 a 14 jaren geen koopkracht index verhogingen gehad...

Ze mopperen vaak op de lage inkomen van de Bijstanders...maar die betalen veelal de helft aan huur...en krijgen huursubsidie
en zorgtoeslag en hoeven de gemeente Belastingen niet te betalen...al zit je maar een beetje ...boven de sociale huur inkomen...
dan ben je... totaal vaak ...met het lage middeninkomen ...in een vrije sector flatje..meer kwijt... aan inkomen...per maand en kwartaal...en per jaar...dan de mensen met bijstand...

Omdat ze 13 a 14 jaren geen Index inkomen verhogingen kregen...ook dat nog erg veel Senioren...je weet niet waat je mee maakt dan...Ik schreef welis...wat ik allemaal ben gaan laten... van dat ik Weduwe werd...al die uitgespaarde kosten van dat laten...levert nauwelijks tot niks op...zo erg plukken ze van Bejaarden...tegenwoordig...
900 euro het flatje in gegaan is nu tegen de 1300 aan en dan nog de hetende servers kosten extra verhoogt en ook dat nog...136 euro extra energie kosten...bovenop...aan service kosten...

Schreef ik al...alles wat je aan verhoging krijgt halen ze...tegenwoordig... van alle kanten...dubbelop terug...
Dus vooruit gaan de meeste op zichzelf wonende bejaarden ...dan ook niet...met het inkomen...eerder weer minder over... dan het jaar ervoor...

Maar 80 euro huur verhoging...zijn ze Krankzinnig geworden???
Met hun doen vanaf Alles mag behalvbe een Sigaar!!! Want dat is wat toch gaande is in het land sinds eh...
ondanks telkens...1 of meer... een nieuwe Politieke Partij erbij...om alle onvrede in het land...er veranderde echt helemaal niks...ermee...

Wat je nu ook ziet gebeuren...al die tijd dat de enkele Partijen aan het formeren zijn...gaat het demissionaire Kabinet snel van alles vast zetten en bewetten ed...de nieuwe wordt zo...Mosterd na de maaltijd...als ze alles al met het vorige Kabinet snel geregeld hebben...
maw
Want dat is ...wat toch gaande is ...in het land sinds eh...
ondanks telkens...1 of meer... een nieuwe Politieke Partij erbij...om alle onvrede in het land...er veranderde echt helemaal niks...ermee...Met hun doen ...vanaf Alles mag ...behalve ...een Sigaar...die ene en die paar en wat circuitjes!!!
En
daar ziet het... nu ook... naar uit...alles is al vast en snel beklonken...over de grote lijnen...en met de milarden vele uitgaves naar eh en naar eh en naar eh en naar eh etc...voor het buitenland...etc...etc. etc. door het demissionaire Kabbinet...Dus er verandert niks...
Het heet alweer...er moet bezuinigd...
ondanks telkens...1 of meer... nieuwe Politieke Partijen... erbij...maar...
Maar 80 euro huur verhoging...(samen met de nog komende... verhoogde service hetende kosten)(permmaand erbij te betalen???...Over extremismes gesproken...zijn ze Krankzinnig geworden???

Nou genoeg geemmerd....
LT) :roll:

___________________________________________

AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (7x)
Briljant (13x)(+1=(14X)
Meesterlijk (4x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

OP 27 PUNTEN NA WAS IK ER BIJNA...MAAR WAT NOG TE MAKEN VAN...

D....I
O...T...P
E...A
De Letter ...T...moet dan in elk woord staan...met de letters die erbij staan...wooeden maken...
Een echte Hersenkraker was het weer...
Briljant (13x)(+1=(14X)
LT) :roll:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
WHO slaat alarm over vogelgriep, al is kans op nieuwe pandemie klein
In Amerika zijn koeien en een mens besmet. Virologen en zoölogen zijn bezorgd, maar benadrukken ook dat mens-op-mensbesmettingen nog ver weg zijn.

Wat me altijd opvalt...in tijden van oa...Vogelgriep...vermeerderen Ganzen en Duiven zich alsmaar door...
Terwijl erg veel Vogelsoorten zich juist zo drastisch verminderen...mi hebben ze ...oa Duiven en Ganzen...dan iets
wat ze...extra weerstand geeft...misssschien valt daarmee wat te onderoeken...ipv
oa Vogelgriep...

LT) :roll:

_____________________________________________________________________

OPINIE GAZA-OORLOG
Als we Israëlische studenten boycotten, sturen we de mogelijke vredestichters van de toekomst naar huis
De roep om een boycot tegen Israëlische universiteiten neemt toe. Maurits Berger ziet zowel voor- als nadelen. „Ik ben er nog niet over uit.”

mi...Typisch verhaal van Mensen... die de oorlog naar hier toe willen halen...om te beginnen
alles wat met Joden te maken heeft ...willen die gaan boycotten...terwijl onze Joden van hier... er niks mee van doen hebben...en onze studygasten ook niet!!!
Ze hebben dezelfde godsdienst vaak...dat is alles...

Mensen die in Nederland Rooms zijn...zijn ook geen Romijnen...geen Italianen ed.
al hebben ze het zelfde geloof...

Maar opeens ...die enge oproepen steeds...zo begon Jodenverboden in het Vondelpark ook...vanaf 1 een paar etc.
Typisch verhaal van Mensen... die de oorlog van elders...naar hier toe willen halen...om te beginnen
alles wat met Joden te maken heeft ...willen die gaan boycotten...terwijl onze Joden hier... er niks mee van doen hebben...
ze hebben dezelfde godsdienst vaak...dat is alles...en wat hiero studeert uit een ander land...moeten zich veilig weten in ons land!!!

Ga heen met je ege geks...
alles wat met Joden te maken heeft ...te willen gaan boykotten...
Griezelig zijn die bezig nl!!!

Maar... wat letten die boycot lieden...te gaan naar daar... waar de oorlog is...ipv de oorlog ...naar hiero toe trachten te halen!!!???


LT) :roll:

________________________________________________________________

De Palestijnse civiele bescherming heeft binnen het complex van het Nasser-ziekenhuis van Khan Younis tientallen lichamen aangetroffen in een massagraf. De ontdekking dateert van zaterdag maar zondagmiddag waren de opgravingen nog altijd aan de gang. Onder de doden zouden ook kinderen en oudere vrouwen zijn.

mi Geen idee
wat een ontdekking is...want in het begin van de oorlog ...waren erzoveel doden ...en zwaar gewonden...naar ziekenhuizen gebracht...de overledenen moesten ze die terplekke begraven
omdat ze niet buiten de ziekenhuizen komen konden...wgs de vallende bommen...
dat was te lezen...toen...

maanden later... heet het... gevonden graven?
Met alle insinuaties erom heen en erbij van dien...maar... ik weet het nog...las het toch...
in het begin van de oorlog ...waren erzoveel doden ...dat ze die terplekke begraven
moesten...omdat het personeel...niet buiten de ziekenhuizen komen konden...wgs de hevige vallende bommen...

LT) :roll:
______________________________________________________________
https://www.telegraaf.nl/video/23626925 ... -en-rachel
André Hazes kan die altijd nog zó gaan heten?

mi (mi de naam ...is een wettelijke geboorte naams totalen ...(...als er iemand nu om zeurt...)
Gewoon jr. achter de naam blijven zetten... dat is mi...alles...voor alle duidelijkheid...

LT) :roll:

__________________________________________________________________________

ANALYSE
Huis VS stemt in met 60 miljard voor Oekraïne op cruciaal moment in de oorlog

Mijn analyse is...Kijk ons is goed zijn...als usa...maar...het geld komt via Europa vooral via de EU landen ...toch snel terug...in de usa kas...wgs.via de NAVO woordvoerder van de usa...met de oproep via de NAVO Top man pas...
Geef alles wat je hebt...aan Wapens ed... aan de Oekraiene ...(en koopt zelf voor eigen land...nieuwe wapens in...!!!)
Rekken en bijblijven levert het meeste op...voor sommigen nl.Als de EU landen dat gaan doen...die oproe...heeft de usa zo de miljarden weer terug...via de wapenhandel... met de EU landen...

Maar... rekken en bij blijven... is mijn tip alsmaar niet...
mijn tip is tig in de tigs goedkoper en Humaner ook...nl.

LT) :roll:
_______________________________________________________________________________________

Slaap lekker allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=CUsmLtfj7TU

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42510
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 22 apr 2024, 13:52

Eren... :)

(De MBO Raad vindt dat mobieltjes ook binnen het mbo vaker uit het klaslokaal moeten verdwijnen. Stem en discussieer mee met de stelling van vandaag: 'Mobieltjes moeten uit het klaslokaal binnen het mbo.'

mi Het gaat al decennia's slechter met het Nederlandse Onderwijs...mi moeten ze alles de scholen uitflikkeren...wat
er niet thuis hoort ...als lessen...

Ik zag van de week op TV een Universiteit...dat eruit ziet als ...een actieve Atie platform...tm te eng om naar te kijken zelfs...Zo van ...Alles mag hier...behalve een Sigaar...behalve gewone waar...behalve gewone gedragingen etc.
maw
er is wel meer aan de hand...dan mobieltjes... op scholen...
Het gaat al decennia's steeds slechter... met het Nederlandse Onderwijs...mi moeten ze... alles de scholen uitflikkeren...wat
er niet thuis hoort ...als lessen...

Maar dan nog...stel 1 Faculteit... heeft het over Acties voeren...Veel Studenten... freubelt er meteen wat mee weg ...in
de hele Univeersiteit...ipv De rest van de Universiteit... heeft er niks mee van doen zelfs...maar moet er weel alsmaar naar kijken..Of de hele ...Kleuterklas op UV niveau... in de hele UV ...is los gebroken...lijkt het er...
en het moet alsmaar daar tm daar alleen over gaan...wat het Onderwerp is van die ene Faculteit er...
Zo van ...Alles mag hier...behalve een Sigaar...behalve gewone waar...behalve gewone gedragingen etc.

Maar om... als buitenstaander... te zien...Wat een Kolere zooi ...hebben ze ...van onze Universiteiten...gemaakt...
ipv.
maw
er is wel meer aan de hand...dan mobieltjes... op scholen...van welk niveau dan ook...

Het gaat al decennia's ...steeds slechter... met het Nederlandse Onderwijs...mi moeten ze... alles de scholen uitflikkeren...wat
er niet thuis hoort ...!!!
(Dito ze moeten alles... bij die Studenten Verenigingen... eruit flikkeren... wat er niet thuis hoort...)
maw
er is wel meer aan de hand...in het land...dan mobieltjes... op scholen...op welk niveau dan ook...
Maar om... als buitenstaander... te zien...Wat een Kolere zooi ...hebben ze ...van onze Universiteiten...gemaakt...
DAT IS ECHT..BAR EN bOOS...!!!
mi
ipv Steeds meer en meer en meer...het er... te Verrotsooien... Omtrent het hele... LANDS...SCHOOL kLIMAAT...Het mag er... ook welis...VERGROENEN...betekent...IN EN OM... DE EIGEN SCHOOL TERREINEN......Alles de scholen uitflikkeren...wat
er niet thuis hoort ...ipv het te verzooien!!!

LT) :roll:
__________________________________________________

Amsterdamse artsen zien ‘supercoronavirus’ ontstaan in chronisch zieke patiënt
Een 72-jarige patiënt van Amsterdam UMC heeft ruim anderhalf jaar lang een infectie met het coronavirus onder de leden gehad. In die tijd onderging het virus tientallen mutaties, waardoor het veranderde in een nieuwe virusvariant.

MI
WAT IK ME AFVRAAG...Of de Corona test...hier ook op reageert...of ...het negeert...
dan denken veel Mensen...met neg Corona...niks aan de hand...maar ondertussen...is er meer aan de hand...dan men bedenken kan...
het virus is gaande...met...tientallen mutaties...(maw mi...er zal daan weer... nieuwe Corona Vaccins
bedacht moeten worden...)om al die nieuwe mutaties ...te kunnen weerstaan...
(Anders... gaan veel mensen... met ...oversterfte dood...maar ze weten niet... waar aan...want de Corna test was Neg...en toch...Ziek Zwak en Miseliijk...
toen ...deed men... er...niets...aan...)!!!

LT) :roll:

Zelf had ik met iets anders te maken...Had de Griepprik gehaald...zo'n 14 dagen erna...kreeg ik...gigantisch de Giep
was nog nooit zo ziek geweest...(De Longen zogen zich vol met water... daar vieren bacterieen feest mee...)
maar sinds half Nederland ...net als ik ...ergens van ...Resistent ben geworden voor Penicilliene...
De Corona testen bleven Neg...
Ik schreef hiero toen erna...welis...ik vermoed... dat de Corona fors...aan het Muteren is...en heb ik de griep niet...gehad...maar eh...Dat...gehad...Ik ben nog nooit zo ziek geweest...(met ontiegelijkevreselijke spierpijnen)

Werd echt kantje boord...

Ik deed toen de ...uitrook methode...(met een hele Sigaret lang...de rook...diep inademen...) en kotste... een hele emmer vol... met water... de longen uit...kon meteen ...goed weer ademen...
Nam een Asperiene 500 mgr van Bayer...dronk gelijk erg veel ...en viel toen in slaap...toen ik
wakker werd...was alles over...

LT) :roll:

Ik heb geen ene Pos Corona test gehad...Maar vanaf de Corona Vaccins...bleven de spierpijnen (nog steeds)...met regelmaat... terug komen...
Ik schreef hiero toen ...welis...ik vermoed... dat de Corona fors...aan het Muteren is...geeft geen Pos Corona test...maar was er wel...gigantisch ziek van ...laatst!!!

Als plots weer de spierpijnen beginnen...dan doe ik het preventief...wnt toen heeft het mijn leven gered...maw
Ik deed toen de ...uitrook methode...(met een hele Sigaret lang...de rook...diep inademen...even mons en neus dicht houden...) en kotste... plots...een hele emmer vol... met water... de longen uit...kon meteen ...goed weer ademen...
Nam een Asperiene 500 mgr van Bayer...dronk gelijk erg veel ...en viel toen in slaap...toen ik
wakker werd...was alles over...

Maar nog steeds...plots hier en daar... opeens... die forse spierpijn...vooral tussen de ribben om de longen...en op de rug...Als plots weer de spierpijnen beginnen...dan doe ik het preventief...De Uitrook...methode!!!
(Wel op het toilet doen...
want het kan ervan van boven en van beneden met ladingen tegelijk ervan...eruit komen...waar het kan een stoel voor je trekken...of hoog smal tafeltje...want ik was er toen...gigantisch ziek mee...)want het kan ervan van boven en van beneden met ladingen tegelijk ervan...eruit komen...mooi om dan ergens op te kunnen leunen...steunen...kreunen...
maw
Als Ouwetje
ik heb altijd een hele hoge smal (houten bid)...stoeltje op mijn toilet staan...mooi om af en toe
dan ergens op te kunnen leunen...steunen...kreunen...(Sigaret mee aansteker mee asbakje mee...Kots emmertje mee...
tissiues mee...klein flesje water mee...in de kamerjas zakken...)Als plots weer... de spierpijnen beginnen...dan doe ik ...Preventief...De Uitrook...Methode!!! Laatst m oest ik het... de dag erop... nog is doen...want het lukt niet altijd
de rook ...zo diep te laten gaan...dat het Virussen en BACTERIEEN DOOD...IN EN OM DE LONGEN...EN HET VASTHOUDENDE WATER ER HELEMAAL UITKOST!!!)

DE CLOU ...IS...DE MAAG...

(Als je die...Rook methode) goed doet...De Maag
kan niet tegen ...een lading rook ...op Zich af...en knalt plots...reactief....omhoog... tegen de Longen aan...de longen kotsen het
water eruit....en de passerende rook...doden ermee... massa's VIRUSSEN EN BACTERIEEN...!!! De Maag knalt terug en daarmee... kan ook beneden... tegelijk... van alles... gaan lossen...!!!)

(Maar deze Methode...kan je een gigantisch Water tekort in het lijf geven....in de Organen...pas dan op...als je dat vocht... niet snel aan vult...kan je alsnog ...bij het oversterfte cijfer terecht komen....!!!)
8000 Mensen dood met Overterfte ...en... ze weten niet ...waarvan...)

Ik schreef toen...hiero toen wellis...(ik toen nog met 80 jaar) ...Ik vermoed... dat de Corona fors...aan het Muteren is...geeft geen Pos Corona test...maar was er wel...gigantisch ziek van ...laatst!!!

mi Trouwens...echte Griep...ook Mutatie Griep...kan net zo dodelijk zijn...tm veel doden
door... vocht... in de longen!!!
Als plots weer... de spierpijnen beginnen...dan doe ik het...sinds eh...je weet wel.. preventief...De Uitrook...methode!!!
(Wel op het toilet doen...en ...veel drinken)!!!

LT) :roll:
_________________________________________________________________

Opinie: VK...Politici, praat eens mét trans personen in plaats van alleen maar over ons
Waarom eigenlijk zou je iemand die transgender is níet gelukkig willen maken? Als het makkelijker wordt om je officiële geslacht te wijzigen, verandert er niets voor de samenleving, maar alles voor trans personen.

Ben ik het mee eens...maar wel met... de speciale tip...pas als alles...(operatief)... getransformeerd is...
(en niet als alles van het beginsel geslacht...van andere geslacht ...nog in broek zit!!!)

Dan kan je oa dat gedoe oa oa oa...met Sporters krijgen...
ze heten... (Gender) Trans persoon...maar alles ...is nog ...zo het was... in de broek...)
Dat zijn (nog geen) Transgenders nl!!!
Makkelijk met Naamsverandering...Ben ik het mee eens...ook al noemt Piet zich Mariet...maar officieel naamsverandering... mi...wel met... met de speciale (Wettelijke) Tip...pas als alles...(operatief)... getransformeerd is...!!!
(Want daar nemen ze zich nogal een loopje mee...(In Gemeente huizen ed)...want met alleen Hormonen en andere kledij en haardracht...dan eerst...maar...dan is men er nog lange niet...(Wettelijk Gezien...)!!!
Anders
kan je oa dat gedoe oa oa oa...met Sporters krijgen...
ze heten... (Gender) Trans persoon...maar alles ...is nog ...zo het was... in de broek...)

Makkelijk met Geslachts en Naamsverandering...
Ben ik het mee eens...ook al noemt Piet zich Mariet...maar officieel naamsverandering... mi...wel met... met de speciale (Wettelijke) Tip...pas als alles...(operatief)... getransformeerd is...!!!
Er zit veel te veel ....Lawaai Tussen...zelfs Belazer Lawaai tussen...

(Maar met Transgenders
maw Makkelijk met Geboortebewijs en Paspoort zaken
Geslachts en Naamsverandering...Ben ik het mee eens...Maar wel...Met Ziekenhuis bewijs
van de Operateurs tonen... in het Gemeentehuis!!!) met naams verandering en met geslachts verandering...men is
geworden...V of M... punt!!!

LT) :roll:

(Sinds alles heet ...Privacy...is het bijna onmogelijk...door Sportartsen ...te laten nakijken of Piet inderdaad Mariet is of
de hele boel belazert...) Daar moeten Gemeentehuizen niet klakkeloos...aan mee doen...

(mi Bij Sport moet de Sportarts wel om zulks moeten mogen vragen...Ziekenhuis bewijs
van de Trans Gender...Operateurs... tonen...!!!)

Nog is
Makkelijk met Geslachts en Naamsverandering...
Ben ik het mee eens...
Maar...ook al noemt Piet zich Mariet...maar officieel naamsverandering... mi...moet wel met... met de speciale (Wettelijke) Tip...pas als alles...(operatief)... getransformeerd is...!!!


(maw Makkelijk met
Geslachts en Naamsverandering...Ben ik het mee eens...(maar zonder privacy schendingen aan het lijf)...
Maar wel...Met Ziekenhuis bewijs
van de Operateurs tonen...(Op ZH ...papier ...met handtekening ...en ZH stempel!!!)
in het Gemeentehuis... en... bij oa ...Sport Artsen...alzo...moet genoeg...
Rechts Geldig zijn...
ook in de...Top Sport...en voor alle scholingen en voor alle studies...en voor...alle Beroepen...met Kennis en Kunnens uiteraard zoals iedereen...en dito...met Land Paspoort etc. moet helemaal oke zijn...ook!!!)
(maw Een Transgender moet gewoon 100% als zodanig ...aanvaart worden..

LT) :roll:

Een extra nootje...
In het eeuwige Hiernamaals ...draait het niet om het lichaam... maar om de Ziel...
Oprechte eerlijke (Aardse) Trans met ...het lichaam...kan Mensen erg gelukkig maken...en daar gaat het toch om
niet om... alle anties ...van wie... wat ...waar... dan ook!!!)

LT) :roll:

___________________________________________________________________________

Fijne Middag allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=0qWEFa4tghU
Gr en Knf van LT) :roll:

Plaats reactie