WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 24 nov 2023, 07:29

Talen... :)

(REPORTAGE WEERSLAG VERKIEZINGSUITSLAG
Na de uitslag vragen velen zich af: ‘Als Wilders het over dé Nederlander heeft, wie is dat dan?’

mi Allen met een Nederlans Paspoort...en Nederlandsschaps bewijs...

Misschien bedoelt die gewoon...dat zijn de Nederlanders...daar hoeft heel Afrika niet bij...of
daar moet het geld aan besteed...en niet miljarden voor elders...

mi Maar alle gekheid op een stokje...in princiepe begint 1 Partij niks alleen ...als het
een Kabinet van Coalitie is...

Een Premier....Misschien kunnen ze alles alleen ...als die ene Partij ...de meerderheid heeft...in z'n eentje...
in het Kabinet...

Aangezien dat niet het geval is...met de PVV...

kortom
een hele zorg minder...is dat...om over te kwebben alsmaar...met doen ...of die ene Partij... alles bepaalt...(???)
Met een stevig tegen blok... aan Coalitie Partners...valt erg veel tegen te houden...wat 1 bepaalde Partij wilt...

Als die ene Partij in ...met coalitie onderhandelingen nergens winst mee behaalt...moet die ene Partij zich inbinden anders
kan die geen Premier worden...lijkt mij...
en moet het een andere Coalitie worden...


LT) :roll:

_____________________________________________________________________

COLUMN HASSNAE BOUAZZA
Racisme is nu politiek gelegitimeerd
Een groot deel van de Nederlanders „heeft hun racisme liever zo puur en ongegeneerd mogelijk”, ziet columnist Hassnae Bouazza – en ze is er ontdaan van. Niet dat het sentiment nieuw is, maar omdat het nu vrijelijk geuit kan worden.

mi Er is een heleboel opgejutte flauwekul mee...
want mi alle Nederlanders...zijn allen met een Nederlandsschap en Nederlands Paspoort...misschien ook allen met een levenslang verlengend per zoveel jaar ...eeuwige visum...(een niet Nederlander getrouwd met een Nederlander als vb.
mi hangt dat laatste weer af...met goed gedrag,...)Of om een bepaalde Beroepsbaan...etc.)
maw
negatieve opjutters...zijn we misschien liever kwijt dan rijk!!!


maw
Het is vaak niet zoals het lijkt en schijnt en heet en dunkt en doet voorkomen ...als de opjutters... het willen laten doen...
lijken te geloven...zichzelf of anderen...dat het is...

Maar
in
ons
land

Een Premier....van 1 Partij...Misschien kunnen ze alles alleen ...als die ene Partij ...de meerderheid heeft...in z'n eentje...
in het hele Kabinet...

Aangezien dat ...niet het geval is...met de PVV...

LT) :roll:

Nog een vb
Als in Gaza Mensen zijn ...met het Nederlandsschap...maakt het niks uit ...van welk Ras of Godsdienst of geen Godsdienst...of van welk sextype etc.
als we die perse terug willen...Hier en Nu ...en wel....van de metene...
maw
We zijn voor alle Nederlanders zegt die van de PVV...
maw
Het is vaak niet zoals het lijkt... en schijnt en heet en dunkt en doet voorkomen ...als de opjutters... het willen laten doen...
geloven...zichzelf of anderen...dat het ...anders is...

vind ik dit ook een vb van...
COLUMN HASSNAE BOUAZZA
Racisme is nu politiek gelegitimeerd
Een groot deel van de Nederlanders „heeft hun racisme liever zo puur en ongegeneerd mogelijk”, ziet columnist Hassnae Bouazza – en ze is er ontdaan van. Niet dat het sentiment nieuw is, maar omdat het nu vrijelijk geuit kan worden.

Nog een vb
Gaza in oorlog...(vlgs onze Rechtsstaat...)
Als in Gaza Mensen zijn ...met het Nederlandsschap...maakt het niks uit ...van welk Ras of Godsdienst of geen Godsdienst...of van welk sextype etc. men is...

Als we die perse terug willen...Hier en Nu ...en wel....liefst...van de metene...Het doel waar we naar streven is...Alle Nederlanders terug...uit dat oorlogs gebied!!!

maw
We zijn voor alle Nederlanders zegt die van de PVV...

maw
Het is vaak niet zoals het lijkt... en schijnt en heet en dunkt en doet voorkomen ...als bepaalde opjutters... het willen laten doen...
geloven...zichzelf of anderen...dat het ...anders is...


LT) :roll:

Omdat Nederland een Coalitie land is...
kan 1 Partij nooit een Godsdienst verbieden...ook de niet Godsdienstigen...kan die niet verbieden...
Kerken Moskeeen Synagoges en Tempels...laten verwijderen...dito hun Godsdienstige Boeken...in totaal onmogelijk...via 1 Partij...
in ons land...
Omdat Nederland een Coalitie land is...

Handig is kennis te hebben ...van de tegenblokken in zo'n Kabinet...dan zou men zo dom en stom de boel niet moeten kunnen mogen jutten...
HASSNAE BOUAZZA

maar wel je achterban gerust weten te wensen...omdat je dan weet...
In ons land...1 Partij nooit een Godsdienst verbieden...ook de niet Godsdienstigen...kan die niet verbieden...
Kerken Moskeeen Synagoges en Tempels...laten verwijderen...dito hun Godsdienstige Boeken...is totaal onmogelijk...via 1 Partij...
in ons land...dat te verbieden...
Omdat Nederland een Coalitie land is...met in de Grondwet...Vrijheid van Godsdienst...(zou mi...ook in moeten staan
Vrijheid van ...Godsdienst en Vrijheid van...niet Godsdienst...!!!)


LT) :roll:

Nou ja ik oefen ook maar wat...met de type-oefeningen...
mi Kennis is Macht...Heb kennis van de andere Coalitie Partijen...en over Meerderheid en Minderheid...met stemmen...
in de Politiek den Haag...)

Handig is kennis te hebben ...van de tegenblokken... in zo'n Kabinet...dan zou men zo dom en stom de boel niet moeten kunnen mogen op jutten...over ons land!!!
HASSNAE BOUAZZA

LT) :roll:

Over neg Opjutters gesproken...over ons land...naar de Goegemeentes toe...
mi
Men
Moet
Extra alert
Blijven
(in elk EU) land ...voor allen... die wel Nederlanders heten ...maar voor een land...elders... gaan stemmen...

mi De hele gematigde Moslims Goegemeente in ons land...hoeft nergens zorgen om te maken!!!

Maar...(Mensen die voor elders stemmen gaan...(bv om 2 Paspoorten)
Als die
hier
de boel verstieren...neg opjutten gaan...of de oorlog van elders... naar hier willen halen...of onze Joodse mede burgers aan het belagen zijn...of onze Moslims mede Burgers...aan het belagen zijn...of die van de LHBTI
of welke Burger dan ook... in het land...aan het belagen is...ed. of
onze Politici of onze Rechters ed...Koningshuis etc...aan het belagen zijn...etc...en/of grote criminelen blijken... ed dingen meer
(bv om 2 Paspoorten)
die zijn wel ...ons land uit te flikkeren en het Nederlandschap te ontnemen...nl...

Mooi te weten toch ...
HASSNAE BOUAZZA

mi Alle mede Nederlanders...oa oa oa...van de gewone gematigde Moslims Goegemeente in ons land...om de Verkiezings uitslag van Nov 2023...hoeven zich...nergens zorgen... om te maken!!!

Maar...(Mensen die voor elders stemmen gaan...(en/of om 2 Paspoorten)
Als die
hier
de boel verstieren...

Mooi om te weten...HASSNAE BOUAZZA...hoe zulks in elkaar steken kan...met de PVV de grootste Partij ...in het Coalitie Nederland...

Neem van LT aan...
mi Alle mede Nederlanders...oa oa oa...van de gewone gematigde Moslims Goegemeente in ons land...om de Verkiezings uitslag van Nov 2023...hoeven zich...nergens zorgen... om te maken!!!

LT) :roll:

mi
Het echt enge is...Stel dat 1 Partij massaal grote winst maakt met verkiezing...
die Partij met die ene...is van bepaalde GODSDIENST...EN DIT STAAT NIET IN DE GRONDWET ERBIJ...

in de Grondwet...staat...Vrijheid van Godsdienst...(zou mi...MOET ER OOK... in staan)
Vrijheid van ...Godsdienst... en... Vrijheid van...niet Godsdienst...!!!)!!!

(Anders kan... die ene...( die ene...is van bepaalde GODSDIENST...)
daarmee nog aan de haal gaan...in het land...plots of tzt!!!)net als al... in tigs landen gebeurde...

mi Niets is Volmaakt...maar deze kan heel eng uitpakken gaan...

en
wel
omdat dat
er niet bij staat ...in de Grondwet...Vrijheid van ...Godsdienst... en... Vrijheid van...niet Godsdienst...!!!)!!!

(Nou ja ...zo ongeveer...Vrij Onverveerd...is mijn mening er over...)tm

Neem van LT aan...
mi Alle mede Nederlanders...oa oa oa...van de gewone gematigde Moslims Goegemeente in ons land...om de Verkiezings uitslag van Nov 2023...hoeven die zich...nergens zorgen... om te maken!!!
wgs
Onze Grond Wet...

maar eh...zolang dat er niet bij in staat...
Vrijheid van...niet Godsdienst...!!!)!!!
mi Heb ik dat nu wel genoeg uitgelegd...voor plots of tzt!!!
Wat in feite echt eng is...Zolang dat er niet bij in staat...exact....in de Grond Wet...Vrijheid
van alle Godsdiensten en
Vrijheid van...alle... Niet Godsdiensten...!!!)!!!

Maar wel... in het Kader van Lands Gewone Wetten
maw
Dat kom je hiero niet tegen ...bv via het... Hindoe Geloof...in Dorpen en Steden...los lopende .koeien...op de wegen...(als vb in het Kader van... de Gewone (Lands)...Wetten... alhier)

mi Als men daar niets aan doet...(Aan de Grond Wet)...Heb ik ...dat nu wel... genoeg uitgelegd...voor plots of tzt!!
Wat het werkelijke mankement is...wat dan... plots of tzt...wel gaande is!!!

Voor de rest...Neem van LT aan...
mi Alle mede Nederlanders...oa oa oa...van de gewone gematigde Moslims Goegemeente in ons land...om de Verkiezings uitslag van Nov 2023...hoeven die zich...nergens zorgen... om te maken!!!
wgs
Onze Grond Wet...

LT) :roll:

Ik vroeg me wel af...(Om de omtrent logische volgorde)
oF HET TV Programma...Ongehoord Nederland...vanaf nu...gaat heten...Gehoord Nederland...????

LT) :roll:

_____________________________________________________________________________

Fijne dag allemaal
https://www.ad.nl/politiek/hoe-is-er-ge ... ~ab17616d/

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 25 nov 2023, 13:27

Lenzen... :)

Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=i2TSoBXszyI

(De Verkiezingen zijn voorbij...Ik las dit...
Tweede Kamerverkiezingen
Wat betekent de verkiezingswinst van de PVV voor het klimaat?
De verkiezingsuitslag zorgt voor onzekerheid bij bedrijven die aan de energietransitie werken.
‘Wilders verhoogt liever de dijken dan dat hij windmolens neerzet.’

mi...Dat is niet perse een Wilders gedachte...

Schreef ik in de jaren ook vaak zat...de Dijken moeten hoger en breder gemaakt...Bij welke ramp...op de werled... dan ook...de electriciteit is vaak het eerste ...dat uitvalt...

Als het waterniveau verhoogt...bv vanuit de Zee...richting het land...heb je mi meer aan stevige verhoogde dijken...en stevige bruggen en aan beschermde tunnels...ed.
Dan
aan windmolens...die een gigantische ...Verkrachte Natuur uitzicht geeft...overal in het land...

Nou ja het gaat er maar om...
wat je voorrang geeft...ook voor de inkomsten ...van die ene of die paar en wat circuitjes...die er berenrijk van worden
en de Burgerij ...maar laten betalen...

en toen kwam naderende...de gigantische waterpeil verhoging...in de toekomst plots of tzt...Waar hebben die Generaties meer aan

Dat is de vraag ...waar het over moet gaan...

In deze tijd... kan je al je denkens...Even aan...AI vragen...

Ik vraag het aan mijn eigen...AL...

Mijn DJ zat decennia's terug een boek te lezen...Ik vroeg...Wat lees je...Over Kunstmatige Intelligentie...
Dus toen bestond het al...
alleen is het nu...via ChatGPT dinges... veel en veel en veel sneller gemaakt...met mooie applicaties erbij en men kan ermee aan de slag...
Alles ...lijkt in deze tijd...sneller en sneller en sneller...te moeten gaan...

Maar pas dan wel op...Men kan...Het Hart de Ziel eruit...laten gaan...via Mensen en dieren en dingen...

Maar vraag mensen... in elk echte Ramp gebied...wat misten ze...met die grote sloot water...in hun Dorp...of
in Stadswijken...

mi (Even (vertraagt )...voor Al spelen)...dan komt men... dan al gauw uit...bij de Dijken en bij de Delta werken uit ed.
dat is
dan niet mee gerenoveerd...omdat men... op 1 Paard wedden ging...met lands geld...geinversteerd...vooral overal Windmolens geplaatst...
en toen
deed ...de electriciteit... het toen....tijdens de ramp???

Of hadden ze achteraf...toch liever... Preventief...hogere en bredere dijken gehad...
en hier en daar...in het land...een type Delta werken erbij gemaakt...want zelfs hun dagelijkse PC'tje en TV'tje...zit zonder stroom...bij een echte Nationale Ramp...

Eigenlijk ligt de vraag in het verleden...
(waar grote rampen hebben plaats gevonden ...en
de vraag ligt eigenlijk...in de toekomst...
welke voorkeur preveleert... de Dan... Generatie...
Met een naderende grote ramp...

Overal hebbende een land vol met Windmolens ...ter land en te zee ...of de Dijken tijdens hun vorige Generatie...Wij dus...verhoogt en rivier oevers en kanaal oevers en
met hier en daar... in het land...een tussen Delta werk ed...erbij...

Nog is...het antwoord op zulkse vragen...ligt in het Verleden... en...ligt in de Toekomst...
en Wij...Hier en Nu...hebben het antwoord...maar uit te voeren...

Nou ja...sumier er over ...denk ik er zo over...Niet wie wat waar verdienen er het meeste aan...die ene of die paar en wat circuitjes...Maar...Verkloten we het ...voor de Toekomstige Generaties... of niet...
That's The Question...

mi Het direkste... meest grote gevaar...voor alle Landen aan Zeeen en aan Meren en Rivieren ed....is toch de stijgende Waterspiegel...

In sommige tijden...gaat het al over de dijken heen...ook in het verre buitenland...
in de nabije toekomst verdwijnen er zelfs al... bestaande (schier ea)...eilanden van in zee...

Hadden die meer
aan een zee... vol met windmolens... om zich heen gehad...of meer aan Dijk verbreding en Dijk verhogingen gehad...

mi Soms liggende antwoorden ...in het Verleden ...te vinden...of en of ...is in de Toekomst ...te vinden...
Maar (via een uiterst vertraagde AI)...mi...Het antwoord ...ligt...... in Het Midden...Bij Ons...Hier en Nu...om te doen...(om in te investeren en )...om uit te voeren...voor de nabije Generaties...na ons...)!!!

(Nog even de vertraagde AI in actie)...Zelf ben ik ook...voor investeren...op alle pos... Med en Soc en EC...nieuwe Starters...innovaties...
die beter...en hoopvoller ed...er uit zien...Voor mens en dier en voor de Natuur
dan alle Natuurverkrachte uitzichten ...bij elkaar...
zoals ... men dat nu ...in deze tijd...massaal...om ons heen... aan het creeeren is... tm voor de Generaties na ons...aan toe...

maw Als het gaat om Staats subsidie's ed...als dat het onderwerp is...tijdens de formatie...
mi heb ik mijn gedachtes... er over...wel met de type-oefeningen uitgelegd...

maar dan nog...
https://www.youtube.com/watch?v=h7qhWyBBEhI
Wetenschappelijk Gezien (Hoofdfactor 8)

(mi Het antwoord... moet van... De Wetenschap... komen...)!!!

Het antwoord... op zulkse vragen...ligt in het Verleden... en...ligt in de Toekomst...
en Wij...Hier en Nu...(In het Midden ervan)...hebben het antwoord...Hier en Nu...voor de Toekomstige Generaties...(Naar Tijdswaarhedens...met ...Kennis en Kunnens en Vermogens)....het...maar uit te voeren...

Klassieke muziek 432 Hz - Mozart - Klassieke muziek voor Brain Power
https://www.youtube.com/watch?v=GsjWSpmHbe4


Fijne dag verder...

https://www.youtube.com/watch?v=2eWjQOdYzMQ

Lady Troy)7.8)14) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 26 nov 2023, 00:09

Zen... :)

(Ik zat naar ...circulaire Economie ...te kijken op TV...
reuze interessant...maar als ze het gaan hebben over producten...te recaikelen...tm alles is te recailkelen...
en na afloop zeggen...de bedoeling is...dat we zo lanh mogelijk...met onze producten doen...
Maar de andere kant van de Econmie is...zoveel nieuwe klanten krijgen...zoveel nieuwe producten verkopen...
maar ook
gooi producten die stuk zijn...niet gelijk weg...laat het maken...

Zat ik over na te denken...Hoe gaat dat alles in een gewoon Huis Tuin en Keuken flatje...
Er is iets stuk...geen flauw idee wie wat waar zulks maakt...
Anderen zeggen ...goedkoper is een nieuwe kopen...dan een oud ding laten maken...dat duurder is...dan een
gekochte nieuwe...
Ook met oa Battelrijen...
als je een batterij aan het vervangen bent...
waar laat je ...sowieso...in je flatje...de ouwde?

Voor je weet...hoe het heet...zit je te denken...als vroeger de Kerkse Mensen...alles wat je doet ...is Zonde...
en daar waren we toch... met z'n allen...alles wat je doet ...is Zonde... bijna mooi van af...in de moderne wereld...

Ik denk ook welis...dat men tegenwoordig...nieuwe producten ...hebben geprogrammeerd...om het maar
zoveel maanden... of zoveel jaren ermee te kunnen doen...dan komen de gebreken...aan producten...die vroeger
een levenlang mee ging...

En die circulaire Economie bedrijven...zitten toch maar mooi te wachten...op onze afdankertjes...anders
is hun bedrijf niet rendabel genoeg...

maw Best interessant zulkse Programma's op TV...maar er dit aan over te houden...
Voor je weet...hoe het heet...zit je te denken...als vroeger de Kerkse Mensen...alles wat je doet ...is Zonde...
en daar waren we toch... met z'n allen...alles wat je doet ...is Zonde... bijna mooi van af...in deze moderne wereld...

Als mijn...Binnenshuis Mantelzorg zoon is geweest...meestal in de Weekenden ergens...staat geheid mijn...
Magnetron...dicht...
en moet ik weer gaan uitleggen...Na gebruik...laat ik het altijd open...mijn Magnetron...5cm of zo...dan kan de hitte eruit...ipv
de hitte... is van binnen
mijn ...toch niet zo goedkope...product...aan het verklooien...
Nog even en ik heb het 20 jaar...
en hoor Zoonlief zeggen...de mijne is nu al stuk...

Ook zoiets typisch alweer eentje...met een stuk product in huis hebbende...meteen weg doen...doen de meesten ook niet...want waar... dat ding... te laten...waar naar toe te brengen?
Dito geen idee... wie wat waar ...zoiets ...ergens nabij...kan maken...

Al 20 jaar? Hoor ik aan...Ja ...daarom leg ik je uit...je moet mijn Magnetron niet dicht doen na gebruik...gewoon open laten...en als tip ...de jouwe nieuw gekocht straks...ook...zelfs als je het ergens...kan laten maken...en
vraag geheid
Weet jij een adresje...om dingen te laten maken...
Nee...nou ik ook niet...
Ik heb al een hele tijd...van die kleine stofzuigertjes...na 2 a 4 maanden stoppen ze ermee...zomaar opeens...
en kocht dan maar weer een nieuwe...Kijk maar bij de Wasmachiene...
aan het muurtje hangen er 2...die kapot zijn...nooit weg gedaan...zou niet weten als Ouwetje...waar???
Laatst had ik een visite
die zat ook met zoiets...ze heeft 2 stukke stofzuigers en een nieuwe...Ze weet ook niet wat ermee te moeten doen
iemand die erbij zat zei...Laten repareren...Ja maar Waar???
Weet jij het?
Nee zei ik...Hebben ze het op TV steeds vaker over...Laat de dingen repareren is beter voor het Klimaat...dan dat ze
er allemaal nieuwe spullen voor moeten maken...
mi Sindsdien hebben veel huizen...stukke spullen in huis en flats...wachten op Kwatta...
kopen ondertussen... toch maar een nieuwe...

Ik zei ...Ik doe altijd al zo erg lang met spullen...als ze stuk zijn...moet er wel een nieuwe voor gekocht...of een andere voor gekregen...van iemand... die er eentje over heeft...van een overleden Ouder...en er nu dubbel mee zit...
Ik kreeg laatst zomaar van iemand...een tigs tweede hands wasmachiene...toen die hoorde...de mijn is stuk...
en ik overal gevraagd heb...kan jij het maken? Nee...
Terwijl ik denk...het is gewoon een veer ...van het vliegwiel dat vervangen moet...maar ik heb het al 25 jaar...en in het
berghok laten zetten...en kreeg die andere...gratis en voor niks...Niet te geloven...Heb ik ook is geluk...
Maar zo kan het dus ook uitpakken...als iets stuk is...een ander heeft het liggen of staan...te niksen ergens in huis...

Maar ondertussen...ik tel nog een stukken ding in m'n flatje...alleen goed opgeborgen...uit het zicht...typisch een geval...dat de
vorm niet in een auto achterbak past...om naar de stort te brengen...voor de Buitenshuis Mantelzorger...
Ik zei...
breng het maar naar hert Berghok...op het stevige platte rol karretje...Nou ja zolang zij er niks mee doen...de nazaten
op een dag...komen ze het...vanzelf tegen...om te laten maken...voor hergebruik...voor zichzelf
of voor een andere... of naar de stort... te brengen...

Kortom ik zit er niet mee...
Maar toch raar...als je met Mensen praat...blijken de meesten toch iets stuks in huis te bewaren...en ervoor een nieuwe gekocht...
maw
Wat ermee te kunnen moeten doen...en niemand dat wist...geen idee...terwijl ik nog dacht...het is vast iets onnozels...en zo is te maken...met
die oude producten... van weleer...staat het...stuk te staan... te niksen...in mijn...Berghok...en ik heb al... een andere...

Maar effetjes serieus...niemand heeft me ooit geprezen...dat ik het zo erg lang doe...met de gekochte producten...
Echt hoorde ik vaak zeggen...heb je je mobiel al 7 jaren...het jaar erop...8...9...ik koop elk jaar een nieuwe hoorde ik een visite zeggen...

Echt...had je je Tv al zolang...hoorde ik aan...toen die het plots begaf...in die tijd heb ik al de vierde...hoorde ik aan...

Mooie Jas heb je aan...zei een vriendin uit het vriendengroepje van m'n jongste zoon laatst...
Ik zei maar niet...die heb ik al ...20 jaar...dan vinden ze aan die jas ...helemaal niks meer aan...en nu bewonderde blikken...mooi zo laten...ja toch...

En die mooie stevige sterke hoge laarzen...waar heb je die gekocht? Ik? en denk...eh...die laarzen zijn nog ouder dan de jas...
en weet... degene ...die het bewondert...heeft zelf al tig in de tigs ...andere schoenen en andere laarzen gekocht...in die vele jaren...

Waar laat ik de oude batterijen...hoor ik mijn...Binnenshuis Mantelzorger aan...ik zei...Ik denk... bij de Apotheek???
maar zeker ...weet ik het niet...Mooi om de Buitenshuis Mantelzorger... dat te is te laten doen...dacht ik ervan...en bewaar de oude batterijen in een La...De nieuwen liggen in een doos...de ouden in een la...misschien liggen ze er een jaar later nog...
De Buitenshuis Mantelzorger... kijkt nooit in die LA nl.

Ik denk altijd...vroeg of laat ...plots of tzt...komen ze...mijn wettelijke NAZATEN... het... vanzelf tegen...al die bewaarde spullen...
voor de...DAN...circulaire Economie...

maw Best interessant ...zulkse Programma's op TV...zoiets als...Circulaire Economie...
eng... er dit... aan over te houden...
Voor je weet...hoe het heet...
zit je te denken...als vroeger... als de toen...Kerkse Mensen...alles wat je doet ...is Zonde...
en daar waren we toch... met z'n allen...alles wat je doet ...is Zonde... toch... bijna... mooi van af...in deze moderne wereld...Ja toch...???

Trusten
https://www.youtube.com/watch?v=A1dGwcNXz5c
Knf en Gr van LT) :roll:

____________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 26 nov 2023, 09:44

En... :)

(Ik las dit...

Mishandeling van baby’s jaarlijks tientallen keren voor de rechter: ‘Deze zaken gaan ons echt aan het hart’
Mishandeling van baby’s leidt tot tientallen strafzaken per jaar. Bijna iedere week moet een officier van justitie zich buigen over een nieuwe zaak, waarbij vaak grof geweld is gebruikt. Het Openbaar Ministerie zoekt daarbij de medische wereld op voor hulp. ,,Bij een vermoeden van kindermishandeling is het van groot belang dat een arts tóch informatie deelt.”

Moest denken aan vroeger...
Ik met een Tweeling babies op 2 hoog helemaal alleen...en 1 van de 2 bleef maar huilen tm krijzen...
Naar de Huisarts ermee gaan loste helemaal niks op...De nachten van slapen voor mij werden steeds korter...
De buren begonnen te klagen...
Ook dat nog...
Ik geen flauw idee wat ik er mee moest...maar de zenuwen stegen ervan...na dagenlang en in de nachten...wakker
dacht ik ...ik moet wat doen ...voor ik helemaal over de rooie ga...
met alsmaar dat gekrijs van die ene Baby van me...

Toen die weer zo losbarste in de nacht...pakte ik een kussen en legde het op de bank...en begon er hard op te boxen...
opeens hield dat gekrijs...in het bedje op...Wonderlijk was dat...en het was meteen over ook...
De Tweeling waren geen jankers...werden leuk en vlot...en gezellig...

Maar ik dacht er nog vaak aan...Hoe kan dat....zo'n vreselijke huilbaby en niks hielp...opeens wqs het over ook...

Misschien zit er een tip in...om zelf te ontladen...Ga Boxen...Uiteraard niet op de Baby...maar op een kunnen ...ergens
verderop...in huis...Misschien worden BABY'S WEL GEK VAN DE VRESELIJKE SPANNING van 1 of van beide Ouders...
het enige wat Babies kunnen doen...is huilen...maar van het a;smaar huilen...tm krijzen...worden de Ouder's weer erg gespannen van...

Ik snapte helemaal niks... van dat gekrijs in de nachten...Ik was heel erg lief met de Babies altijd...maar zo gauw het nacht werd...begon er eentje te huilkrijzen...alle bekende methodes hielpen niet...Dus op de dag huilt hij niet...NEE...
in de avonden ook niet...NEE...alleen in de Nachten...Alle methodes die ik als tips kreeg...van her en der...hielpen niet...
Een vriendin van me belde en zei...breng ze maar naar mij toe het weekend...dqaqn kan jij is goed slapen...
Zo gezegd zo gedaan...om 2 uur in de nacht...of ik de Kinderen wilde lophalen...de buren kunnen er niet tegen...dat
gehuil...
Ik dacht toen...waarom
moeten de Moeders en/of de Vaders
er wel tegen kunnen...en worden die er niet gek van...
Toen ik net dat artikeltje las...wist ik het nog...54 jaar later...ook Ouder's hebben een grens...Buren klagen worden er gek van...het moet gestopt...maar het viel nergens mee te stoppen...Maar als er Ouders zijn...die er plots op los gaan rossen...gaat het ze aan het hart...geen slechter mens...dan die Ouder...

Ik moest in de nacht m'n Tweeling gaan ophalen...omdat de BUREN VAN MIJN VRIENDIN AAN HET KLAGEN WAREN...
Ze zei ...Ik schaam me kapot...want ik krijg hem ook niet rustig....hij blijft huilen...tm krijzen aan toe...

Misschien reageren sommige babies op ons gemoed...Ik ben ook is ...in mijn eentje ...in de nacht...een rondje plein gaan hollen buiten...maar als er dan wat gebeurd...geen idee wat...maar de Babies zijn alleen...hoe heet je dan...
een slechte Moeder...
In deze tijd is half Nederland alleen met hun Baby of met hun Kinderen...
de toenames van agressie...op een kind of op kinderen...lijkt er navent mee te zijn..
vooral als de Buren gaan klagen...om het gehuil...van een baby...ook dat nog erbij...
De spanningen stijgen...
en als allle tips niet helpen...Tja wat dan???

Opeens nam ik een kussen van m'n bed en legde het op de bank rand...en begon erop te timmeren...te boxen ahw.
Opeens was die ene Baby van me verderop stil...Wondelijk...maar eng ook...hoe zit zoiets in elkaar...
maar het was afgelopen met de nachtelijke huilbuien...zomaar opeens...Ik had verder geen jank kinderen meer...
altijd vrolijke kinderen waren het...

Misschien was ik...qua bepaalde energie...zelf te opgeladen...maar ook mijn vriendin toen ze daar logeerden...zij had er hetzelfde ermee...
een soort spannings oplading...net als bij Onweer...wat er gaande is...Veel Mensen...groot en klein... reageren op onweers spanningen...
Misschien geeft een huil Baby wel hetzelfde efect bij anderen...

Nou had ik nog nooit geboxt...zomaar opeens ging ik dat doen in die nacht...niet op mijn Kind natuurlijk...maar
op een kussen...op de rand van de Bank...
Die en Nachtelijke actie...bleek genoeg om mezelf te ontladen...
De andere Baby van me...had nergens last van...was geen huil Baby ook niet in de nachten...
Opklimmende spanningen van de omgeving...De ene kon er tegen de andere niet...

Maar misschien zit er een tip in...Ga Boxen...ergens in huis...maar wel in de buurt van de redene...
dan ervaart die...de ontlading ervan...
Een boxbal hebbende in huis...is zo te gek nog niet...niet in een verre kelder of zolder...maar een beetje nabij...de redenens...om te gaan boxen...
Mijn ene hardloop actie ...buiten in de nacht...hielp dan ook niet...
maar boxen ...op een neergelgde kussen...op de Bankrand...hielp wel...

Mishandeling van baby’s jaarlijks tientallen keren voor de rechter: ‘Deze zaken gaan ons echt aan het hart’
die dat zeggen ...zijn vaak de klagers...als ze een Baby horen huilen bij de Buren...de Klagers in het algemeen...zijn dat
als een hond... bij de buren is blaft ...klagen klagen klagen...de spanning stijgt...
mensen willen dat hun hond niet meer gaat blaffen...en gaan dan optreden tegen hun hond...opdat de Buren niet gaan klagen...
om een blaf gehoord...in de avond of nacht...

Er kunnen 1000 en 1 redenens zijn...waardoor de spanning gaat stijgen...bij Ouder's...bij dieren Baasjes ed.
tm de Ouders tot elkaar...

Er is iets gaande...tegenwoordig...dat mensen nauwelijks tot niks... van een ander lijken te kunnen verdragen...daar lijkt het op...

Met die opklimmende spannings energie in de lucht...

Ook huisdieren kunnen daar last van hebben...van de spanningsvelden in huis...misschien wel die van de buren vangen ze op...en gaan dan (juist) Blaffen...

We hadden erg veel geluk...onze hond...zelfs 2 gehad...ze blaften eigenlijk nauwelijks of nooit...op eentje na...
Dat was...toen ik weer...na een poos ergens op miet... halve dagen ging werken...

Als ik thuis kwam...meteen 1 van de Buren op me af...en klagen over de hond...Je bent de deur nog niet uit of hij gaat blaffen...

Ik zei tegen mijn DJ...ik doe voor niemand...onze lieve hond weg...maar wat Nu?

Ik zat alleen in de Huiskamer... met de hond...en kreeg hele erge eenzame beelden binnen... van de hond...

Ik sprong op ...en ging naar DJ die eten aan het koken was...en zei...We moeten er een hond bij nemen...dan is Woody niet meer zo alleen...

Wij met het hele gezin...
naar ergens in het noorden van Noord Holland...(in een krantje gelezen...nest obermann Pichers)...en haalden (kochten) Olly er op...

Olly wilde niemand kopen zeiden ze er...
Olly heeft een witte borstplek...wilt niemand hem kopen dan laten we hem afmaken...Nou zei ik...wij nemen hem wel...Onze hond Woody ...heeft ook een witte borstplek...
Ja maar...dan worden ze niet meer erkend als echte ras...hoorde ik aan...

Ik zei...dus zonder witte vlek... is het geen echt ras? Voor wie moet dat dan?

Niet voor ons...wij willen gewoon ...een hond...
DJ wilde wel eentje van het zelfde rassoort type...maar
om een wit vlekje op de borst...dat lieve leuke schattige pupje niet te nemen...zou niet eens in ons op komen...
Dus wij namen het hondje mee...en noemden het ...Olly...

Een heel eng groot risico was wel...dat er dan 2 honden samen gingen blaffen...als ik er niet was...

Maar wonderlijk...
ze gingen samen op de bank liggen...doodstil...want ze wisten...ze mochten niet op de bank liggen...ze hadden
elk een eigen mand nl.

Komisch is dus...Zo gauw de mensen de deur dicht deden...sprongen die twee op de Bank...en hielden zich
er reuze stil bij...

Maar ik zei tegen mijn DJ...zeg er nooit wat van...als je binnen komt...en ze springen van de BANK AF...
Doe of je dat niet zag...
want zijn er mensen in huis...gaan ze de bank niet op...maar zijn de Mensen weg...dan springen ze meteen de bank op...en de clou is juist...dan liggen ze erg stil...al die tijd...wetende het mag niet van de mensen...
dus als ze zich koest houden...komen mensen niet kijken...gaan ze blaffen dan wel...
en moeten meteen dan van de bank af...weg wezen eraf...Je hebt je eigen Mand...dit is onze Mand...

Woody gedroeg zich... als een VADER HOND... EN VOEDDE OLLY OP...echt met alles uit en thuis...
en in de auto ook...We hadden geen kind aan ons nieuwe hondje in huis...
en onze Woody...was niet meer alleen in huis...als de mensen weg waren...

We hadden er echt geluk mee...in het ergste geval...was ik gestopt met buitenshuis werken...want onze hond weg doen
om de buren...Never...
Dan maar met minder gezins inkomen...want geen van ons viertjes wilde de hond weg doen...maar we hadden er echt geluk mee...Weer hadden we geen blaffers in ons huis...de truc met de bank...werkte perfect...

Afbeelding
(werd 20 jaar oud...MAAKTEN ONZE DOBERS MEE)
AfbeeldingAfbeelding-------Afbeelding

Afbeelding
Onze (jaren geleden overleden) Dobers Olly en Woody

De truc met de (Huiskamer)bank...

Ik kom... in feite aan met...Alweer... een truc... met de bank...is een tip...

Misschien zit er... een tip voor je in...of voor je buren...met een huilbaby ...of met een Blaf hond...

Fijne Zondag
https://www.youtube.com/watch?v=QxQGCcdRi7g
Gr en Knf van LT) :roll:

_________________________________________________________________________

mi Moeten... de Nederlandse Goede Doelen in Gaza...de bek open doen...Daar...
om onze Nederlandse Jongen ... Ofir Engel...vrij te laten...EN SNEL ...met...ALLE
Nederlandse Paspoort houders!!! Ook die ene die naar een Bruiloft in Gaza was...maar er in zijneentje
na bomberamenten...er maar niet uit komt...uit dat Gaza...maar wel naar zijn gezin in Nederland wilt...

Sowieso deze 2 ...Doe is wat voor een ander...voor Nederland...Gaza Mensen...

(Anders helaas...stoppen de NEDERLANDSE GOEDE DOELEN IN GAZA ...VOORTAAN!!!)
(Doe is wat terug...want het kan niet altijd...van 1 kant af komen nl.....DAT DENK IK DR VAN!!!)

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 27 nov 2023, 00:07

Nederland... :)

(Ik las dit...
https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/arti ... -schlikker

In Amsterdam had je vroeger ...Het Baby Boompje Bos...Voor een bepaald bedgragje...Ik had er voor mijn Tweeling zonen ook eentje...er
was een ruim bordje met hun naam er op...

Toch wel met regelmaat... met de Kinderen er heen...zodat ze de boom konden zien groeien...en over de Natuur konden leren...

We waren ondertussen verhuisd van Stad naar een Dorp...Mijn DJ z'n werk verhuisde naar daar...wgs alle
druktes...waren we een poos niet naar dat BabyBomenbos gegaan....toen we er weer kwamen...was het niet te vinden...er waren
tennisbamnen op geplaatst...weg bomen ...weg Babyboompje bos...Dat gaf best een trauma... bij de inmiddels Basisischool Kinderen...van me...en zelfs bij mezelf...stijf van schriks...bij het zien van dat... was dat...een heel bos
omgezaagd ...was dat...(Voor de rijke Kakkers sport)!!!
Normaal
heb ik niks tegen mensen die Tennissen...maar in dit geval...We konden het niet eens geloven...dat zoiets bestond...een heel (Baby Bomen) Bos omgehakt...weg...voor mensen ...met geld???


We waren er niet eens voorgelicht er over...
Hopelijk letten ze ...bij de Gemeente van Alphen aan den Rijn ed...er beter op... met dit nieuwe Levensbos...dan dat ze in Amsterdam met dat leuke Babybos ...gewoon voor geboren Babies in de stad...ermee deden...

LT) :roll:

_______________________________________________________________________

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... cumentaire
Thuis bevallen: veilig of niet? 'Ik begrijp niet waarom je het zou willen'

Toen ik in begin jaren 60...de Opleiding voor Kraamverzorgster deed...voor in de Thuis Zorg...
waren ze er best erg streng mee...
Alleen gezonde vrouwen mochten Thuis bevallen...en was men gezond kreeg men meerlingen ...als dat van tevoren bekend was...(echo ed bestond nog niet)...dan moesten ook die Vrouwen
in een Ziekenhuis bevallen...

Bij elkaar heb ik wel zo'n 250 bevallingen bijgewoond...en van al die baby's... is er toen geen eentje van overleden...

Ik heb er maar 1 echt iets met mee gemaakt...dat buiten alles viel...
Kwam omdat er altijd Personeels tekorten waren ...bij de Kraamzorg...dat zat best ...achteraf gezien ...eng in elkaar...
We moesten 10 dagen in het bevallen gezin blijven op de dag...
en 3 avonden per week naar de Opleiding...en bevallingen assisteren...in de avonden en in de nachten...
Na 10 dagen gewerkt in een Kraamgezin ...heette het 4 dagen vrij...
maar daar kwam eigenlijk nooit wat van...
Tijdens je vrije dagen werd je alweer opgeroepen door Het Kraamcentrum...om naar een Bevalling te gaan...want...ze konden er niemand voor vinden...
Wat ze hadden aan Kraamverzorgings Personeel was al ergens bezig...

Oke en daar ging ik weer...midden in de nacht...en ja hoor ...het was precies aan de andere kant van de stad...
Vooral nieuwe wijken waren een crieme...ze stonden nog nergens op de Stadskaarten...
en in het donker...kwam je ook niemand tegen het te vragen...Waar is het?
Ik belde dan de Politie
die brachten me er dan naar toe...en kort erop een belletje...Uw fiets staat beneden bij de flat...Wonderlijk...
maar zo ging dat toen...

Op een dag belde een bevriende collega me...op m'n vrije dag ...in de nacht...
Kom snel ajb
Want de Vroedvrouw en ik denken dat de baby dood in de buik is...maar we zijn allebei helemaal kapot doodmoe...
wgs uren en uren en uren...Nou ja
Ik stapte op de fiets...en dacht ...wat raar...wie belt er nu een net leerling van wat maanden...ipv van Tja
wat moesten we in nood bellen??? Zoiets leerden we er niet...

Toen ik er aan kwam...aan belde schoten ze me allebei voorbij...en liepen weg...De Vroedvrouw en de Kraamverzorgster...Ik dacht die zijn niet wel...niet goed bij de kop...en liep in dat huis gelijk naar de Telefoon en belde de GG enGD
(zoiets als 112 bestond nog niet nl)
Maar loeiende GGen GD Ziekenauto's kende ik wel...
Vandaar ik dat gebeld...

Er kwam erg snel iemand van de GGenGD een Arts Ass Leerling Gynaecoloog:met koffers bij zich...in een mum was een gewoone burger slaapkamer een
soort Oktje...
Ik dacht...van al die dingen weet ik niks van...(was ervoor niet in zulks aan het banen geweest)
Ik zei tegen die Dokter...U legt uit en zegt wat ik doen moet...oke zei die en hij begon...en zei
Doe dit en doe dat en doe zus en doe zo...ik leuk automatisch alles te doen...opeens was de Baby uit de buik
het leefde gewoon...het lag om te bevallen er niet goed erbij...De GGenGD kwam met een couveuze op naar het Ziekenhuis
en de Moeder werd in die tijd gehecht...
Bleek die Dokter een Keizersnee gedaan te hebben...en zo de Baby gered...

Die Dokter zei...We zijn een heel goed Team samen...succes met de Opleiding voor Vroedvrouw...
Ik zei ...ik doe de Opleiding voor Kraamverzorgster...Nou succes daar verder mee....en hij verdween snel...

Maar dan nog...het systeem was er...zoiets als de GGenGD...die ook veel hebben gered...via hun type van Personeel...
Artsen die er stages liepen...in en voor de staddiensten...
maw Zo goed zat het toen ...ook al wel in elkaar...

Wat niet goed in elkaar zat...
was Personeels tekorten in de Kraamzorg...maar dat die ene Vroedvrouw...de Medische dienst niet hadden gebeld...
omdat de Baby er maar niet uit kwam...vond ik belachelijk...en heel erg...en super onerantwoordelijk...Iemand noemde het later...Broodnijd tussen Vroedvrouwen en Ziekenhuis Vrouwen-Artsen is het...wat er tussen die gaande is...
De Ziekenhuis Gyneacologen wilden alle bevallingen wel doen ...terwijl er ook Hoge scholen waren die Vroedvrouwen aan het opleiden waren...voor in de Thuis Zorg...
Net als er de Opleiding voor Kraamverzorgsters waren...om 10 dagen in een Kraamgezin te gaan werken ...vanaf de bevalling geassisteerd...

Er was weleens een korte rustige tijd...met bevallingen in de huizen...maar dan werd het weer razend druk...
Ik was welis bij 3 bevallingen in 1 nacht geweest...net thuis en de telefoon ging alweer...en na zo'n nacht moest je toch
naar je eigen ...10 dagen Kraam Zorg Gezin... op de dag...

Altijd weer Personeels tekorten...vooral in de NACHTEN...Toen ik mijn Diploma had behaald...en ik met wat
collega's zat te praten...vertelden ze pas...Hun ouders namen de telefoon niet op...in de nachten...Ja ja...waar
ik al niet de klos van geweest was...

Maar die ene bevalling van toen...was typisch iets voor naar een Ziekenhuis te moeten...en dat belde die Vroedvrouw niet eens...
en ook de Kraamverzorgster niet...
die belde ...een mede opleidingscollega...we waren net wat maanden met die Opleiding bezig...
Zwaar oververmoeide Personeel...zag je in die tijd gaande...in de Thuis Zorg...

(met een loontje waar je nauwelijks brood van kon eten...80 gulden per maand en de kamer huur was al 60 gulden...
en als je al familie had en/of vrienden ...je zag ze nog nauwelijks...) Ik vond het een hele mooie baan...maar werd voor mij te Aso...zo erg vaak belden ze mij ...vanuit het Kraamcentrum...

Zo'n 9 jaar later...deed dezelfde Dokter... bij mij de bevalling...wgs het is een Tweeling ...moest ik in het Ziekenhuis bevallen...Toen de bevalling klaar was...20 minuten totaal geduurd...zei die...We zijn nog steeds een goed Team samen...
en lachte hij ...Ik moest ook lachen...We kenden elkaar nog... van een zware tijd...en samen goed ervan afgebracht...

Maar zo goed zat het systeem... in Nederland... ook al in elkaar...
WaT
ECHT MANKEERDE ER AAn...WAS PERSONEELS TEKORTEN...in het Thuis Zorg systeem...en veel te weinig... werd het betaald...

55 jaar later... is dat...ermee... nog steeds ...gaande...

Maar mi Gezonde Vrouwen... die Thuis bevallen is compleet niks mis mee...Bij bijna alle bevallingen waar ik bij aanwezig ben geweest
Naast het werk van de Vroedvrouw ...en de Kraamverzorgster...
kwam geheid...de dag erop...toen...De Huisarts langs...
die onderzocht de nieuw geborenen...ook al deed elke Vroedvrouw dat ook...het systeem toen was...dat een Dokter de nieuw geborene...moest onderzoeken...in de Thuis Zorg...(Ik was best trots op
zo het systeem ...van de toen Thuis Zorg...in ons land
ermee in elkaar stak...en in nood... was er...De GGenGD!!!)
(En hoe die kunnen uitpakken...had ik zelf mee gemaakt...in een mum ...een OKTJE ...VAN EEN gewone Burgerslaapkamer gemaakt...)(Als die Baby van toen ...nog leeft...is die nu 63 jaar oud...)en 9 jaar ouder dan mijn Tweeling Zonen...

Mooie baan maar werd te ASO voor mij...dus ik ben er ook weg gegaan en gong de opleidings route voor verpleging doen daarna...(Dat betaalde gelijk een samk geld meer per maand...en alles zat structueel goed met dienst roosters in elkaar...In de
Verpleging...Ik
kwam er weer... op adem...en kon weer Vrienden maken...en vrije tijd beleven...)Werkte na de B-Verpleging in de A-Verpleging...ook in de Vrouwen Kliniek
en dacht toen al...Het is maar hoe je het bekijkt...Als alle Vrouwen... in een Ziekenhuis moeten bevallen...moeten er meer Ziekenhuizen gebouwd...ipv
weg bezuinigd...in het land!!!

Nnnou ja...

LT) :roll:
________________________________________________________________________________________

Wat ik echt niet snap...
Als ik de Reclame van VGZ zie...met die Eva...

Vroeger 50 jaar of meer terug had je softenon Babys...De zwangere moeders hadden bepaalde slaappillen genomen
en hun baby werd geboren...zonder armen en/of benen...

(Ik was zelf in die tijd ook zwanger...maar had helemaal niks gebruikt...ook geen alcohol...mocht wel 7 sigaretten per dag... van m'n toen Huisarts...maar slaappillen vroeg ik niet om...)

Maar mi in die jaren...tm 5 decennia...verder...heeft de Med Wetenschap...ontzettend veel gedaan...om kunst ledematen te maken...maw
niemand hoeft ...in onze tijd Hier en Nu...meer zo erbij te lopen als die Eva ...in die VGZ reclame...of
het moet zijn...
dat ze het... bij VGZ niet vergoeden...Kunst Ledematen...dan komt een Eva ...zo in de Reclame...voor VGZ!!! Maar ergens klopt er niet aan...aan die VGZ reclame...
want
in die 5 decennia...verder...heeft de Med Wetenschap...ontzettend veel gedaan...om kunst ledematen te maken...bv armen en beweeg handen aan toe...Dus als iemand er net zo bij loopt... als 55 jaar geleden...(Als de toen softenon getroffenen...is mi dat geen goede reclame...5 decennia's later...voor een Ziekte Verzekerings Maarschappij!!!

Nnnou ja...

Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=RzGKzC_SJmw
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 27 nov 2023, 10:07

Landen... :)

(Wat is dat toch...dat tegenwoordig ...niks meer klopt...
De intercom in mijn flatje had het begeven...de technische dienst verving het met een nieuwe...
maar sindsdien doet de bel ervan veel te zacht...kon aan mij liggen ...weet je veel...maar al 2x hoorden mijn visite de bel
ook al niet...dan belde het bezoek me per mobiel...alzo kwamen die toch binnen...

De Technische dienst gebeld...ze konden vorige week niet...Ik zei dan wacht ik wel een weekje...de afspraak werd
vandaag 8 uur in de morgen...Ik heb tot 1/2 10 gewacht en belde er naar...ze hadden het zo druk...helemaal vergeten...
niet even afgebeld dus...ook dat nog...

Ik wilde een Ziekenhuis afspraak aan tijd verzetten...opeens een heel gedoe ermee...doe dit en dat...na tigs tijd wachten...Druk op het sterretje...dan bellen we u terug...er is nooit terug gebeld...Na een week ik weer bellen
nu wist ik wat er kwam...eerst dit en dat doen en met 1 wachten...Ik wachten...na lange tijd...hetzelfde als de keer ervoor...tm na weer wachten...druk op het sterretje...dan bellen we u terug...Dus niet...


Moest ik voor een CT scan pas...we kwamen aan ,,,er stonden rijen auto's voor de ZH garage..,op een beurt te wachten
1 voor 1...Mijn Jongste zoon zei...Ik bel even naar die afdeling dat we misschien iets later komen...Hij bellen
kreeg hetzelfde als ik laatst...wachten wachten tm Hij hing het maar op...
Kwamen we eindelijk op die afdeling...moet je een QR- code in een apparaat doen...het was 1 minuut na de afgesproken tijd...stond er U bent te laat... Gelukkig kon de afspraak doorgaan via de receptie...

Aangekomen op die afdeling...moesten we lange tijd wachten...Dus bij hun kan het wel...de Klanten/secu patienten... een lange tijd laten wachten...maar owee als je 1 minuut te laat bent...nog door ...hun eigen toch te kleine Garage...
blijkt...als je moet wachten... tot er een auto uit gaat...dan kan er weer eentje erin...van de hele lange wachtrij...buiten...dan heet het...een minuut ...met de QR-code ...heet...het...U bent te laat???

Ik krijg steeds vaker het gevoel...er klopt teveel niet meer...zoals weleer wel...
Net als ik denk...Het kan aan mij liggen...maken ...mijn Mantelzorger en/of visites hetzelfde mee...
Dus die ene afspraak
ik hoor aan... ik moet in m'n slaaptijd met je naar het Ziekenhuis...M'n Mantelzorg zit in de Nachtdienst en slaapt op de dag...Hij die afd trachten te bellen...Kreeg hetzelfde als ik ...druk hierop en dan daarop...en wachten...na tijden wachten...Het duurt
langer dan verwacht...wachten wachten...Ik zei nou moet je het sterretje zo indrukken en dan bellen ze je terug...
Wetende dat ik niet ...die 2x terug gebeld ben...Van ergenis drukte hij het weg...

Nog kort geleden kreeg je een Mens aan de lijn...die je meteen doorverbond...even het gesprek en klaar was het...
en nu...gaat het Robot...automatisch...bellen...en met QR-code in dat Ziekenhuis...

Ja je moet echt je bed uit ...zei ik...want we hebben het;;; niet kunnen verzetten...voor de uitslag... van de CT scan...
3x geprobeerd niet gelukt...om de tijd te verzetten...

Ben benieuwd
of die technische dienst man morgen middag komt...om het geluid van de deurbel hoger te zetten
die is gerelateerd met de Intercom zei die...een nieuwe die nauwelijks tot niet te horen is...De man zei...er kan aan dat
merk geen geluid hoger gezet...Ik zei dan moet het geluid bij de deur bel hoger geschroeft...dan gaat dat ook hoger
bij de Intercom...De vorige klonk erg luid...waarom doet een nieuwe moderne... dat niet???

En waarom... kan daaraan niks hoger gezet...een nieuwe iNTERCOM???is het een nog oudere ding dan de vorige...zo zit ik dan te denken...

In zo'n grote Senioren flat...worden erg veel Mensen alleen maar dover...die hebben er niks aan een Intercom gekregen waar het geluid zo laag van staat...
maar als gewone visite het ook al niet horen...lijk ik een nieuwe te hebben gekregen uit de oude doos..daar kunnen ze niks met het geluid doen...
zei de man aan de telefoon net...

Ik zei...als de intercom gerelateerd is met de deur bel...die opeens ook zachter klinkt sinds de nieuwe Intercom...dan moet de deurbel hoger harder gesteld...Hij zou iemand sturen...Morgenmiddag...
Ben benieuwd...
want de TV aan en/of praten met visite...als gewone visite het ook al niet horen...lijk ik... een nieuwe iNTERCOM...te hebben gekregen uit de oude doos..daar kunnen ze niks...aan het geluid doen...

Ik ben een echte Nachtbraker...M'n ene zoon... had de wekker op m'n mobiel gezet...en toen...zat ik te knikkerbollen te wachten...vanmorgen... maar dat was dus helemaal voor niks...

Niks lijkt meer te gaan zoals voorheen...
Ze kwamen dus niet vanmorgenvroeg...

Maar het te druk hebben...bij die technische dienst... en de klant... niet even bellen...we komen niet...komen ze niet eens meer op...om te doen...

Nnnou ja
LT) :roll:

________________________________________________________________________________

iK ZAT DIT TE LEZEN...

NASA ontvangt bericht via laser op miljoenen kilometers afstand

Het is wetenschappers van NASA gelukt om een bericht te ontvangen dat via een laser werd verzonden op een afstand van bijna 16 miljoen kilometer, schrijft CNN. Het bericht werd verstuurd vanaf de ruimtesonde Psyche die op weg is naar de gelijknamige asteroïde die zich ophoudt in de asteroïdengordel tussen Mars en Jupiter.


Ik moest gelijk denken aan onze eigen...hersen opvang netwerk en uitzend netwerk...

Stel je denkt aan New York...dan hebben we toch misschien allemaal wel gelijk...het beeld van New York voor ogen...
of je denkt aan een dierbare...is gaan wonen in Australie...even aan die denken en je hebt voor ogen die persoon daar...
Met ogen dicht
aan de Maan denken en je hebt de Maan voor ogen....

Misschien hebben we ...als Mensen...ook wel ...een soort van laser systeem...dat naar verre afstanden kan ontvangen en kan verzenden...
Nou ja ik zal het niet te Para...N... gaan uitleggen...maar ik denk welis zo er over...
Misschien hebben we ...als Mensen...
ook wel een soort van laser systeem...dat naar verre afstanden kan ontvangen en kan verzenden...
en
Mensen met een Bijna Doodervaring...kunnen ermee... de Hemel bereiken zelfs...met het mysterieuze systeem in onze Hersenen of rond het hoofd...ergens...

Kom...inmiddels wakker genoeg...ik ga alle Nieuw Internet Kranten lezen...

LT) :roll:

_________________________________________________________________________

Ik las dit...
Bij GL-PvdA galmt één vraag na: had vurige Frans Timmermans meer in zijn mars?

Als die als een Linkse Ajatolah...beweert dat Nederlandse Natuur 80% slecht is en via de EU er miljarden in gestoken moet..en als er dit en dat niet mee gebeurt komen zware EU boetes...en
achteraf blijkt
dat het ruim genomen over 30% gaat...

Als die beweert voor 200.000 nieuwe banen te kunnen zorgen...
mi we nu al Peroneels tekorten hebben in de bestaande banen...
We naast de gewone Werkmigranten per jaar nodig nog is 200.000 binnen moeten gaan halen...voor die hetende
200.000 nieuwe banen via de PvdA...

Waar gaat het dan nog over...om op te stemmen???
Dus bleef de PvdA steken op 13 zetels totaal...(vorige keer 9)
Nou ja dan heeft die toch wat binnen gehaa;d...maar
de Tweede Partij in de Tweede Kamer is de PvdA niet...ze zijn niet in fusie met GroenLinks
met hun 12 zetels (vorige keer 8)

Goed oke... het is maar hoe je het bekijkt...maar ik bekijk het zo...De Tweede Grootste Partij in de Tweede Kamer is
Hier en Nu...de VVD...met in hun eentje... 24 zetels...

Maar de vraag...
Bij GL-PvdA galmt één vraag na: had vurige Frans Timmermans meer in zijn mars?

Misschien als die in beeld...een Sigaar had opgestoken of een Sigaret of een Pijp of een sjekkie...toen was de PvdA
nog een hele gezellihge sociale (Politieke)...(Partij)...Club...met kilometers meer aan zetels...
Maar waar niks mag
ook geen Sigaar...komt niks goeds van...

Nogmaals...Kijk maar...
Als die... als een Linkse Klimaat Ajatilah...beweert dat Nederlandse Natuur 80% slecht is en via de EU er miljarden in gestoken moet..en als er dit en dat niet mee gebeurt... komen zware EU boetes...en
achteraf blijkt
dat het ruim genomen... over 30% gaat...

Als die beweert voor 200.000 nieuwe banen te kunnen zorgen...
mi we nu al Peroneels tekorten hebben in de bestaande banen...
We naast de gewone Werkmigranten per jaar nodig nog is 200.000 binnen moeten gaan halen...voor die hetende
200.000 nieuwe banen via de PvdA...

Bij GL-PvdA galmt één vraag na: had vurige Frans Timmermans meer in zijn mars?

Duidelijk zat voor degenen die zulks snapt...Niet dus...

Nnnou ja...

LT) :roll:

Ik schreef vroeger welis op het vorige Forum...
Men moet nooit een ex Vakbonds Persoon...als lijsttrekker... nr 1 zetten...en Premier laten worden
want die weet van alle wanten...en je kon het Zien gebeuren...Met Links Paars...ze draaien dan van alles om...

Dat werd zo erg zo erg veel mensen de dupes werden...dat men massaal Rechts ging stemmen toen...
en die hetende Linkse ex Premier...ging banen qua geld inkomen ed...als een rechts extremist...
Een ex Vakbonds Persoon...als lijsttrekker... nr 1 zetten...en Premier laten worden
die weet van alle wanten...en je kon het Zien gebeuren...Met Links Paars...ze draaien dan ...van alles om...tm
het banen type er naa....aan toe...

(De erfenis van...De Coalitie van Links Paars...PvdA en D66 en CDA en VVD)
Sindsdien is het nooit meer goedgekomen met de PvdA...
trouwens ergens om ...ook niet met het CDA...en ook inmiddels niet ...met D66
maar ook ...de VVD ...werd dit keer...niet no. 1

Maar de vraag...
Bij GL-PvdA galmt één vraag na: had vurige Frans Timmermans meer in zijn mars?

Misschien als die in beeld...een Sigaar had opgestoken of een Sigaret of een Pijp of een sjekkie...toen was de PvdA
nog een hele gezellihge sociale (Politieke)...(Partij)...Club...met kilometers meer aan zetels...
Maar
waar
niks mag
ook geen Sigaar...komt niks goeds van...

(Een heel sumiere uitlegje van me is dit...)

LT) :roll:

___________________________________________________________________________

GEZONDHEIDSZORG
Nederland krijgt eerste landelijke actieplan tegen kanker
Volgens het Nederlands Kanker Collectief is Nederland het „enige hoge inkomensland” dat nog geen nationale aanpak voor kankerbestrijding had. In Nederland overlijden gemiddeld 7,5 procent meer mensen aan kanker dan in andere Europese landen.

mi Als ze ...De Vrouwen...is net zo gaan behandelen ermee...als de mannen...winnen we vast veel terrein ermee...vergeleken
met andere Europese landen...

Als ze is gingen beginnen met niet elke kwaal en ziekte te zeggen...het is van het Roken
om de ware oorzaken te dekken...

Ik kan wel door typen er over...urenlang...tm Morgen aan toe...
Nog een vb is
Als Mensen met een Darm Kanker beginnen...
en de metastasen gaan naar de Lever...dan naar de Longen en een Longarts neemt het over...sterven die Mensen
dan noteren ze het als...Dood door Longkanker...

Om de grootste te heten...Ze jatten nog subsidie gelden... van de Staat... voor die Darm stichting zo!!!
Uitkomst
Niks mag...ook geen Sigaar etc.

Maar onthou maar...De Generatie... die het allermeeste gerookt heeft of nog...is Hier en Nu
massaal...De Alleroudste Generatie ...van ons land ooit aan het worden...(Gaan die dood dan tellen ze het ook zo...)!!!

(En als de Jonge opklim Generatie ...er door...niks mag... ook geen Sigaar etc.
Kan je ook Zien en Weten ...wat er van komt...)(Veel Kankers beginnen dan jonger...)!!!
En de Gemiddelde Lands Leeftijd Sterfte cijfer...zakt dr van...)!!!

En de Binnenlandse Economie zakt ervan...)

Een Weekend ...logerende zoon ...zei pas tegen mij...Jij hebt het altijd over...de Economie...
Dus je zal wel VVD gestemd hebben...

Ik zei Ik...Ik dacht... dat ik het altijd... over God had...

Zien en Weten ...dan kan je Zien ...wat er van komt...
(Zwaar gedekt vanaf... Links Paars)
Met land Liegen en bedriegen en diefstal op grote schaal...
en zei dus
tegen die zoon...het valt dus... niet eens meer op...m'n uitleg...Helaas Pindakaas...
(De erfenis van...De Coalitie van Links Paars...PvdA en CDA en D66 en VVD)
Sindsdien is het nooit meer goedgekomen met de PvdA...
trouwens ergens om ...ook niet met het CDA...en ook inmiddels ook niet ...met D66
maar ook ...de VVD ...werd dit keer...niet no. 1

LT) :roll:

____________________________________________________________________

Kijk is aan...toch goed nieuws...gelezen...
HIV
Amsterdam is meest effectief met bestrijding van hiv-infectie
Het aantal besmettingen met hiv daalt spectaculair in Amsterdam, mede door de verstrekking van de preventiepil PrEP.

O ja ik zou het kort houden...

Fijne dag verder
https://www.youtube.com/watch?v=UnilUPXmipM
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 28 nov 2023, 02:00

Denktank... :)

(Wilders heeft een nieuwe Verkenner...(Smal Partijtje die PVV qua Denktankers aanwezig
Om iemand van een andere Partij te moeten kiezen...als Verkenner...)

Hier issie dan...Ronald Plasterk
Even Wiki erop na lezen...

(mi. Nou ja... iemand Studeert Biologie...vaak worden dat Biologie Docenten ...een werkleven lang en dat was dat...
Een ander gaat Wetenschappelijk bezig zijn ...met de Biologie en is daar een werkleven mee bezig...en wordt er Prof mee...)
Ik bedoel maar...hier komt Wiki...over Ronald Plasterk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ronald_Plasterk

Ronald Plasterk (mi met IQ 200)
mi Een Kennis Carrousel bijeen...is die Persoon

mi iemand... die je nauwelijks...tot niet... kan bij houden...Net wassie dit... en plots wassie dat...Dan issie weer zus een dan issie weer zo...Dan weer hier en dan weer daar...etc.etc. etc.
Dat lijkt...met zijn hele loopbaan zo... te zijn toe gegaan...
https://www.google.nl/search?q=plasterk ... =img&udm=2
maw...mi... Een Kennis Carrousel... bijeen...is die Persoon

(Iemand... tegen wie ik het vandaag hardop zo zei...die zei...nooit van gehoord...van Een
Kennis Carrousel...Persoon...Ik zei... dan heb je er...Nu ...van gehoord...

Ik zei...er zijn er wel meer van ...op de Wereld...maar ...(om het op mijn manier te zeggen)...Een Kennis Carrousel...Persoon...Dan issie Hier en dan Issie daar en dan issie weer hier...and so on ...)(met
een gigantisch hoog IQ)...Die zijn relatief gezien...uiterst zeldzaam...
(Met zo'n IQ...Wereld Wonder... in het land...Daar moeten we dus erg zuinig op zijn...)

LT) :roll:

Niet dat die mi alles goed deed...wat over ...de Zwarte Bladzij...van die Ronald Plasterk
oa...De Levens shit ellendes... bij de Studenten...in ons land... begon via hem nl!)ook PvdA!!!)!!!
en
de Nederlandse Taal verkwanselt... via de Universiteiten...door....Ronald Plasterk)ook PvdA!!!)!!!

LT) :roll:
______________________________________________________________________________________

Volgens mij
is dit helemaal fout...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... r-geworden
Plasterk oud-PvdA-minister, nu verkenner: 'Herstart van formatie'

(Als het Onderwerp ...Verkenner is...
mi...Er is geen herstart van Formatie...gaande...Er is nog geen Formatie...want dan wordt er... een Formateur aangesteld...!!!

Na de Verkenner... komt er eerst...een INFORMATEUR...Is weer een ander...wat hoger baantje...in dat proces...
Op basis van de bevindingen van de Verkenner ...over de verschillende Politieke Partijen...is het de taak van de informateur ...een specifieke Coalitie
te onderzoeken...

(Een Formateur...mi...Dat is weer een ander ...het hoogte baantje... in dat proces...om uiteindelijk
een definitief Kabinet in elkaar trachten
te Timmeren...)
Het Allerhoogste baantje... in dat Proces is die van...De Koning...die Beedigt... het nieuwe Kabinet...

Dat denk ik erover ervan...

Ook dat dat... volkomen... fout gedacht... gezegd...en geschreven is...door die... van RTL4
Plasterk oud-PvdA-minister, nu verkenner: 'Herstart van formatie'

LT) :roll:

Dit vind ik ook een rare zin in een Media Krant...
Wilders wil Ronald Plasterk voordragen als nieuwe verkenner

(Wilders wil Ronald Plasterk voordragen als nieuwe verkenner)
Met deze zin... lijkt het ...of die ergens... eerst toestemming moet vragen ...voor de gekozen persoon...

mi Als Grootste Partij met de Verkiezing...Wilders heeft niks voor te dragen....hij moet gewoon ...met een
(Nieuwe)... Verkenner... aan komen...zetten...Gewoon voorstellen...is dat...

LT) :roll:

_________________________________________________________________________

https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... vasthouden
Boer zoekt Vrouw...
Haico is dolblij met Ellen: 'Ik wil haar de hele dag vasthouden'

Ik kijk die serie ook...en zag dat die Haico vanaf het begin zijn ogen op die Ellen had laten vallen...
en toen
begon de negatieve roddel campagne erover tegen hem...Het enge ervan was...dat die Haico zo snel te bemanipuleren is...vanaf die actie van Jasmijn ...ging die doen ...of die Ellen ...er niet meer toe deed...
Maar je kon (als TV Kijker)... aan alle kanten Zien en Weten...die Jasmijn past er ...voor geen ene meter...bij die Haico!!!

(Wat je bij erg veel mensen ziet ...en ook bij die Haico)(Een neg roddeliemand...ten nadele van anderen... kan alles verpesten...omtrent de Waarheid!!!...Dan keert de Waarheid zich om...)
die Haico vanaf het begin zijn ogen op die Ellen had laten vallen...ging die doen ...of die Ellen ...er niet meer toe deed...

Het enge ervan was...dat die Haico... zo snel ...te bemanipuleren is...Dat viel me eraan op!!!

Nou ja... zo zag ik ...die afleveringen...van dit Seizoen... Boer zoekt Vrouw...

Ik zei nog... tegen mijn visite ...die mee keek...Het zal me niks verbazen...nadat alles mis was gegaan...met die zwaar gecompliseerde Jasmijn...debacle. ...Die Haico...gaat vast die Ellen... weer uit de kast halen...en...
Zie daar!!!

LT) :roll:

________________________________________________________________

Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=MV8fID19BMI

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 28 nov 2023, 10:57

Tanken... :)

(Ook Goedemorgen...er schijnt hier zowaar...het zonnetje...

Ik las dit...

DE ETIQUET­TE BIJ VERKOUD­HEID
Nooit je neus snuiten in gezelschap en ook proesten doe je elders

Belachelijk...want het snot uit je neus te laten lopen...krijg je dan... een
ingehouden ...verstikkende hoestexplosie ...krijg je dan...Met Hoest en Proesten... in houden...

Ik zou ook niet aanraden in een kledings mouw te gaan hoesten en proesten en niezen...Gewoon een zakdoek mee nemen
of tissieus...het lijf iets opzij doen wenden...en gewoon snuiten of hoesten...

in een kledings mouw te gaan hoesten en proesten en niezen...daar kunnen kijkers ernaar...rare fanrasienen van krijgen...bv
Er komt iemand aan
en die raakt de arm van die persoon aan...zit er een bak snot in de handen...van die persoon...

Nou ja ...ik beoel maar...de netste ETIQUET­TE BIJ VERKOUD­HEID...is mi gewoon een zakdoek gebruiken of een tissieu...
en het lijf ondertussen... iets... van de andere mensen af wenden...

Waar vroeger een bekertje met sigaretten en een beker met Sigaren op tafel stond...kan men ook dat vullen met tissiues...en een kommetje met deksel om dat na gebruik erin te doen...

maw De ETIQUET­TE moet modern aangepast...aangepakt...
Tissiue pakken ...lichaam afwenden en snuiten...gebruikte tissiue in bakje met dekseltje doen...en Klaar is Kees...
want
inhouden van snotten en hoesten...is belachelijk...en kan erg explosief gaan uitpakken...ipv
dat de Gasten lekker ontspannen erbij zitten...


LT) :roll:

Ik weet een mooie tip
Je moet ergens naar toe...belangrijk bv...maar bent snot verkouden...

Ga ergens zitten...Knijp zachtje de neus dicht...Neem een Sigaret...en neem een ferme trek...en hou dat
een kort poosje in...in de neus...neem weer een trek...hou de rook een poosje in het keelgebied...
neem weer een trek...doe de rook nu naar boven via de neus...en hou de rook een poosje in...
Als je een ronsje naar alle kanten hebt gemaakt...in keel en neus...meeste kans dat dan al een loopneus over is...

Zachtjes de neus dicht knijpen ermee
is ...omdat de rook... even in de neuspunt terecht moet komen...Virussen maken daar hun nazaten virussen nl.

Dan naar die bel;angrijkheid te gaan...en daarna...

Als je het goed doet...lijkt de verkoudheid...met 1 hele sigaret zo gedaan... al over...
maar wat uren later...nog is... die methode doen...lijkt een betere doorloop effect te hebben ermee...

Ik doe die methode meestal ...zittende op het toilet...met een kotsbakje vlakbij neer gezet...

Want het kan opeens van boven en van onderen...van alles loslaten ervan...

Als ik ervaar...er nadert weer een Longontsteking...dan doe ik dat ook zo...zelfs zoals pas
met een longontsteking gaande...dan moet je de rook tm de maag naar beneden laten gaan...en even inhouden...
Vaak
blijft vocht in de longen hangen ...met longontsteking...maar met deze methode...
kots het alle vocht eruit...

Ik had de Griepprik gehad...en 2 weken later kreeg ik gigantisch de griep...alles zat vol in neus en keel en lucht
gebieden...
in een nacht...ik werd stikkende wakker...alles zat vol en vast en harde zaag geluiden klonk...
moest gaan zitten om weer adem te krijgen...wat ook nauwelijks lukte...
Ik ziek en stompelde naar het toilet...met een kotsbakkie mee en sigaretten en aansteker...
Pas
na 2 Sigaretten ...de rook ingehouden...liet het los...massa's vocht kwam er uit...van boven en van onderen liet
alles los...Ik zat dus op de juiste plek...

Opeens weer helemaal gewoon ademen...Dan is de griep ...in de kop en in de ledematen nog niet weg...moet gewoon
uitzieken...maar
wel weg is ...de griep... in de ademshalingswegen...

Een halve dag later ...deed ik die methode (voor de zekerheid)...nog een keer...maar 1 Sigaret was al genoeg...met die mooie verkregen zo...vrije ademhaling...
zware verkoudheid ...roggelende longen... en hoesten ...en zware benauwdheid...was ervan weg!!!

Ik dacht nog...ik had het eerder moeten doen...ipv dagen ermee te wachten....Longen worden van Longontsteking er niet mooier van nl
de littekens ervan...na een paar keren als ouwetje dat gehad...geeft COPD nl!!!
Ik dacht nog...ik had het eerder moeten doen...ipv dagen ermee te wachten....ziekzijnde er gewoon niet aangedacht zelfs...het te doen...

Na de Grieprik pas gehad...De gigantische griep aanval...duurde bij mij dit keer 15 dagen...als ik alis griep vertoonde voorheen duurde het
hoogsten 2 a 3 tm 5 dagen...

Maar echt wakker worden
in de nacht en
de adem leek geblokt...dat geeft een zwaar stikken ervarings gevoel...zo erg vol zat mijn ademshalingweg ermee...
tm in de Longen aan toe...

Nou ja... mijn ...Zelfredzaamheid bezighedens ...ermee...kunnen soms best wel apart lijken...
Maar bij mij was het weer...succes verzekerd!!!

Opeens ...weer helemaal gewoon weer te kunnen ademen...Dan is de griep ...in de kop ...en in de ledematen ed...nog niet weg...moet gewoon
uitzieken...maar
wel weg is ...de griep... in de ademshalingswegen...en zo ...ging het ook!!!

(Dit keer met die gigantische Griep aanvaal...had ik in feite... overal vocht ...vast gehouden
in Luchtwegen tm de longen en in maag en in darmen...
met deze methode
kwam het er ...explosief eruit...van boven en van beneden...

maw de Tip...doe zulks wel...het uitroken van een Virus... op het Toilet...met een ruime kots bak (met een plasticzakje erin...mee...)...
Dat...is de beste tip ...erbij...

Met gewone verkoudheid is vaak 1 sigaretje zo ermee genoeg...)

Maar met de Griep...Longontsteking ed...Hoe het kan vergaan...met die (uitrook)...methode...

Een zoon ...kwam langs op de dag ...en zei...Wat zie jij er goed uit...een stuk beter... zie je eruit ...dan gisteren...en
je praten... is ook opeens...niet meer zwak...

Maar (Ik dacht...Ik weet het nog...)
Dag 5 van de Griep...
in de nacht
was het opeens meer...Wordt het... Dood ...of ...Leven...!!!)

LT) :roll:

mi vAN JONG TOT OUD...KAN JE ALS ...NIET ROKER ...BETER GAAN ZITTEN... NAAST EEN ROKER...DAN NAAST EEN HARDDRUGS UITDELER...

lt) :roll:

Ik zit met het probleem...dat antibiotica niet helpt...ergens met middelbaar werd ik resistent ervoor...
Dus in de nacht...een Huisarts bellen...heeft geen enkele zin...die kan zelf beter bij Grieppatienten weg blijven...denk
ik er dan van...
Hoe dat ook zij...dan moet ik met m'n eigen redzaamheid ...in de nacht..aan de slag...)!!!

Mijn (jongste) Zoon ...zou de Griepprik ...via zijn werk krijgen...
Toen de dag daar was...(OP ZIJN VRIJE DAG)...werd die gebeld...je hoeft niet te komen...de DOKTER... (DIE DE PRIKKEN DOET)...heeft Griep...

Maar het valt me ...al erg lang op...dat ze ...de Griepprik in ons land...veel te laat doen...als het halve
land al ...met Griep is...doen ze het pas...Kan dat is... wat weken vroeger gedaan... voortaan!!!

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 28 nov 2023, 20:12

KENNIS... :)

(Daar issie dan...
De Kennis/Werk Carrousel Persoon...

https://nos.nl/collectie/13962/liveblog ... -een-zetel

Een Kennis/Werk Carrousel Persoon...is te vergelijken...als je naar een Draaimolen kijkt...
dan zie je een persoon hier en dan daar en dan even niet en dan issie weer hier en dan weer daar en dan nog verder naar daar en dan issie weer hier...etc

In het ...Intelligente...Wereld circuit...kan je zulkse personen vaak wel vinden...
Ik noem die dus... Kennis/Werk Carrousel Persoon...want ergens... zijn die... altijd wel opeens... weer nodig...

Zijn die Volmaakt...
mi Geen ene Mens is volmaakt...bij de meeste mensen... is wel een zwarte blz te vinden...maar om het nou over de Zwarte bladzijde ...van die Verkenner Ronald Plasterk
te gaan hebben...

Studenten... in de grote ...Levens Shit ...te brengen...is ook zijn pakkie an...en tevens van Ook PvdA
maw
helemaal vertrouwen... is misschien ook een ... Kennis/Werk Carrousel Persoon...niet...

Kortom we blijven het volgen...met zijn...Verkenners werk...

LT) :roll:

______________________________________________________________________________

Schreef ik pas nog over...
dat de Technische man ...mijn buitendeur bel zou verhogen...om een harder belgeluid te krijgen tm in de nieuwe
Intercom in de flat...aan toe...
hij zou vanmiddag komen...

Niet dus...
Dat is al... de tweede keer...na afspraak...

Vaak vragen mensen ...wat is het verschil met vroeger...
Ik denk dat je vroeger bijna 100% aan kon op de gemaakte afspraken...konden ze ergens om of plots niet...belden ze het af...

Tegenwoordig...ze komen niet alleen maar bellen ook niet af!!!

En toch zit half Nederland ...op oa...zulkse gasten te wachten...zelfs vrij te nemen van het werk...ervoor...en dan...dan komen ze niet...

mi Dat is echt... een groot verschil met vroeger...Vroeger hield men zich echt...aan gemaakte afspraken...dat
was een soort...Ere Code...in jezelf...(en het ...verhoogde... ook je eigen...Zelf Respect ed)
om afspraken...na te komen...(in je werk...uit... en... thuis etc) Die Personen...staan... over het algemeen...steviger in de schoenen...(Op het werk...uit... en... thuis etc) Anderen... kunnen er...blindelings...op...Vertrouwen...

(Dat was voorheen bij deze technische dienst Firma van de B...ook zo!!!) en toen Hier en Nu...
zit half Nederland ...op oa...zulkse gasten te wachten...zelfs vrij te nemen ...van het werk...ervoor...en dan...dan komen ze niet...

(op erg veel mensen...
Men kan nauwelijks... tot niet meer...Blindelings erop vertrouwen)...Dat is mi 1 van de...hele grote verschillen... tussen vroeger...en...Nu!!!)

Nog een vb
Een Ziekenhuis... dat meldt...(met een opeense Automatische telefoon centrale)
DAT MELDT...terug te bellen ...en dat al 2x niet deed...DAT NIET DOET...verliest...De Ere-Code!!!
En verliest...het vertrouwen ook!!!

Men kan nauwelijks... tot niet meer...Blindelings erop vertrouwen)...Dat is mi 1 van de...hele grote verschillen... tussen vroeger...en...Nu!!!)

LT) :roll:
__________________________________________________________________________

Kennis Nederlandse scholieren over democratie blijft achter, zien onderzoekers
De scholieren scoren in een internationaal onderzoek nog lager dan zes jaar geleden, toen zij ook al minder kennis bleken te hebben over dit thema.

iK HEB HET AL EEN PAAR KEREN UITGELEGD...
(Om een lang verhaal...kort te maken)
HEB HET OVER DE SLAVERNIJ ...IN HET WESTEN...Waarom duurde dat...relatief gezien in feite...maar zo kort...

Educatief Gezien...
omdat ...De Democratie (IN DE WESTERSE LANDEN)...het stopte!!!

LT) :roll:
________________________________________________________________

Nou is de Democratie...ook niet 100% VOLMAAKT...

leg het in je huis uit...aan je Kinderen...aan de eettafel...
opeens zegt 1 Kind...IK WIL EEN HOND...en 3 van de 4 vingers gaan omhoog...

maw
ook met Democratie... zal er altijd ...iemand of iets...de dupes... gemaakt kunnen worden...
maar
als je het op langer termijn bekijkt...werd ook die 4de... erg dol op de Hond...

En toen kwam het ...ook bij... die ENE...toch nog goed...met het Democratische Gevoel...

Trusten...Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 29 nov 2023, 09:35

Nissan... :)

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... ofir-engel
Ik blijf erbij...dat de Nederlandse Goede doelen in Gaza en de NL Staatssteun er...
de bek is open moeten doen...Voor dat Jong Ofir Engel...Trouwens die uitziende (zo op het oog)...Indische NL man...die op een Bruiloft in Gaza uitgenodigd was...is ook nog niet geholpen door Gaza mensen...Hij was
in beeld op TV ...dus ze weten waar die is...

Nederland vraagt nu zelf is wat terug...zo
van het kan niet altijd van 1 kant komen...Als ze niks doen ...die Gaza mensen...moeten de Nederlandse Goededoelen gestopt...in GAZA...en blijft ook de Nederlandse Staats steun voortaan achterwege...

maw Met afwachtende slap gedoe... komt men er niet...mi...er moet veel meer druk ...op die Hamas figuren in Gaza komen... vanuit Nederland!!!
De Nederlandse Goede doelen in Gaza en de NL Staatssteun er...moet
de bek is open...Voor dat Jong Ofir Engel...Trouwens ook voor die uitziende... Indische NL man...!!!
Die moeten allebei ...snel...op de overgangs Grenslijst... komen te staan...en er naar toe gebracht!!!

Als ze niks doen ...en dat heel snel...voor Nederland...die Gaza mensen...moeten de Nederlandse Goededoelen er verplicht gestopt...en moeten er weg...uit GAZA...en
dat voortaan...en blijft de Nederlandse Staats steun voortaan... ook achterwege...

(Daar is bij elkaar in de jaren...al miljoenen tm in de Miljarden... in gestoken er...)

We willen... onze eigen 2 Lands Mensen terug...Hier en Nu...Nu...en wel rapido of wel..van de metene...

maw De Liefde... kan niet altijd... van 1 kant... blijven komen...
Punt!!!

LT) :roll:

__________________________________________________________________________


Opinie Rechtsstaat
Al jaren nemen we het niet zo nauw met onze grondrechten; zorg voor versterking
Het antwoord Laura van Baars
Weg met alle vrijheden, en we worden zelf asielzoekers

mi
Een Slechte Defensie apparaat hebbende...kan een land...van de eigen landgenoten...asielzoekers van maken...
dito
een slechte Politieapparaat...een slechte Douaneapparaat....kan een land...van de eigen landgenoten...asielzoekers van maken...
en in een land...waar niks mag...ook geen Sigaar etc...vanwege lieden ...die doen ...of alles mag behalve een Sigaar...
kan een land...van de eigen landgenoten...asielzoekers van maken...
Waar
alles (op hoog niveau)...gedekt wordt
Liegen en bedriegen en stelen op grote schaal...kan een land...van de eigen landgenoten...asielzoekers van maken...
Maar ook
Als bepaalde Klimaatzaken...door gaan...kan een land...van de eigen landgenoten...asielzoekers van maken..

mi...Een opsomming van alle zwarte bladzijden...van een land...is maar zo te maken...maw het wordt tijd...een opsomming
van alle goede bladzijden...van een land te maken...

maw Ongehoord Nieuws...staat to... Gehoord Nieuws...zo'n laatste TV zender...oa... bij de NPO....mist het!!!
Dan
lijkt het ...of ...alles mis is ...in een land...

Maar is dat ...wel zo... als vraag...oa bij de NPO???

Thats The Question...

LT) :roll:

___________________________________________________________________

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231129_98242752
Wind doet ‘nationale kerstboom’ in Washington omvallen

(Ik schrijf vaak zat...Waar niks mag...ook geen sigaar...komt niks goeds van...
Als ze dat niet eens... zo kunnen maken ...om ...DAT...met alle weersomstandighedens... rechtop te houden...hoe willen ze...
MET die snuivers en spuiters en pillengebruikers...en doorzuipers...MET ALLES MAG...BEHALVE EEN sIGAAR...)...de Klimaatveranderingen... tegenhouden????)

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 30 nov 2023, 01:27

Saneren... :)

(Het goede nieuws is...
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... westelijke
Ofir Engel is vrij gelaten...

Er zijn nog 25 Nederlanders in Gaza
maar niet iedereen wil er ook weg...
Maar
Nu nog de uitziende Indiase Nederlander...begeleid naar de grenspost...door dat Gaza volk zelf...
want nog steedss geldt...de Liefde moet niet altijd van 1 kant komne...

(mi Uitziende als...(afstammeling uit India... ) ...is mi...waarschijnlijk...een Surinaamse Nederlander)(of via diens ouder's
in Nederland beland...)Die Nederlander moet naar Nederland...en snel...rapido...of wel van de metene...

Is niet door Hamas gevangen...maar kwam in de puinhopen terecht in het Noorden van Gaza...

Die was uitgenodigd voor een bruiloft in Gaza...de Bombardementen...kwamen en sindsdien
zwalkt die in z'n eentje er rond...maar was wel op TV...dus ze weten waar die is...

Hij moet dus geholpen...want in een vreemd land en een land in oorlog...die hoort er niet nl.
Wil maar 1 ding terug naar Nederland en naar zijn gezin...

LT) :roll:

____________________________________________________________________________

Ik was vandaag... voor het gesprek na de Long CT scan...alles ziet er prachtig uit...het plekje is
verdwenen...(Na 4x er bestraling op een super klein plekje... onderaan een long...(in het UMCU bestraling erop gehad)

Die Dokter kon wel zien... dat ik een longontsteking had gehad en een restje er nog van zag...

Ik zei...dat ik de Griepprik had gehad...en toen gigantische griep hebt gehad...en dat ook
de longen helemaal vol zat...en dacht gelijk...Dus dat restje ...moet ik nog weg zien te werken...(Met
mijn geheime methode)

Maar in feite was het echt erg...De longen zaten zo overvol...dat ik nauwelijks adem kon halen nog...en met verstikkings gevoel in de nacht wakker werd...maag was ook erg opgezet...en buik ook...Allemaal vocht...
en in vocht gedeidt bacterien erg goed in...

Dus ik was toen echt goed ziek geworden...in die nacht...met Griep...
en
ben toen weer...met die Uitroken Methode... begonnen...toen ik er mee bezig was...werd ik er nog veel zieker van...
de maag kan niet tegen een bak rook erop...en klotste keihard tegen de longen aan en klotste weer terug richting darmen aan...
en toen
kwam alles eruit...van boven en van onderen voor en achter...Bakken vocht...waterig zelfs...
en
toen was het opeens over ook...Ik had weer volop adem...

De Griep zat nog wel in de kop...en in de ledematen...gewoon uitzieken moest dat...(met asperiene of Paracetamol)...maar gewoon te
kunnen ademen ...was het snelle begin... van het herstel...

Als ik niks had gedaan...
waren de bacterieen in het vocht de overhand gaan nemen...en aangezien ik ergens...tijdens Middelbare leeftijd...resistent geworden was...voor antibiotica...ziet dat er niet vrolijk uit...als de longen gaan ontsteken met vochtophoping erbij...

Maar het systeem
van uitroken (van virus en/of van bacterieen) ...werkt wel degelijk ...als je het goed doet...
Maar de maag kan er niet tegen...
en gaat dan doen...wat juist de bedoeling is ervan...met explosieve druk op de longen...en dan komt het kotsten...

Ik had een prullenbakje binnenkant met plastic...en die was helemaal vol gekotst met lijkend op water...en zoveel
had ik niet eens gedronken die dag...maar ziek ging het overal vocht vast houden...in longen en maag en in de darmen...en in de blaas...

En dat kwam in de nacht er massaal eruit...met die uitrook methode...(Dat was...met 2 sigaretten achter elkaar
diep... de rook in halen...binnen halen... en... inhouden...Zo zat ik ziek op het toilet in die nacht...met
als altijd...een hoog stoeltje voor me...met een hard kussentje erop...daar had ik het kotsemmertje op staan...
Je moet toch was...met ...zelfredzaamheid...

Met gewone verkoudheid ...is 1 sigaret genoeg ...en dat alleen in neus en keel de rook een poosje inhouden...soms moet het een halve dag later nog een keer...
maar bij mij stopte al... vele keren zo...de verkoudhedens...de snotterijen...met dat uitroken systeem...

Het punt blijft het goed te doen...
want er zijn beslist leukere bezighedens...dan dat...
Het is nog een kunst...de neuspunt gebied... de rook in te doen ...en het erin even erin te laten...
dan moet de neus dicht geknepen...maar heel losjes zachtjes...maar wel dicht...
want daar maken virussen hun virusnazaten nl.

De verkoudheid lijkt meteen weg...Maar doe je dat niet goed...dan komt de verkoudheid later op de dag toch weer terug...
maw Dan moet het nog een keer...later op de dag...

Uitroken van dat... is een zeer snelle methode...vooral als je wat belangrijks hebt die dag... of avond...Of nacht...
Maar doe je dat niet goed...(niet tm de neuspunt aan toe)...dan komt de verkoudheid later op de dag ...toch weer terug...
maw Dan moet het nog een keer...later op de dag...of de volgende dag...

Ik heb ergens van...chronische verslikkingen aan overgehouden...komt dat er niet helemaal goed eruit...dan kan het longontsteking worden of nog erger...Maar al is het over...het maakt littekens op de longen...Na al 3x dat gehad...en
met die Griep de 4de keer...littekensvormingen...dat gaat dan COPD worden...(Bij rokers als bij niet rokers)

Verslikken
komt ook erg vaak voor bij Babietjes en kleine Kinderen...als ook bij erg veel Bejaarden...
Dus zo onschuldig is het niet...dat als kwaal te hebben...Chronische Verslikkingen...

Niet goed eruit gekregen...met uithoesten...zit een longontsteking al op de loer...

samen met de Griep
pakte het fors uit bij mij...Ik stikte die nacht de moord...van adem te korten plots...kon er niet eens meer bij liggen...
in de nacht in bed...
en ging toen ineen krimperig...de spulletjes pakken om het trachten uit te roken ...maar onthou dan moet je wel op het toilet gaan zitten
want echt diep de rook in houden...de maag kan er niet tegen...
en klotst naar boven en klotst naar beneden...
dan komt het overal aan alle kanten eruit tegelijk...

Dus zo simpel
zit de Uitrook methode... echt niet in elkaar...maar in nood ...heb je in feite niks anders...(als de longen bolvol zit en alleen maar harde zaag geluiden geeft...en dan...dat het resultaat ...met die...uitrook methode...zo erg snel goed werkt...stond en... sta ik zelf... ook steeds... van te kijken...

Op de dag... was ik alweer... met de gewone sterkte met de stem...en ademde ik weer helemaal vrij uit...
Alleen moest de Griep ...nog verder uitgeziekt worden...dat wel...maar met open luchtwegen... is al het halve of meer werk...erbij...

Eigenaardig is wel...De Griepprik gehad...en toch na 2 weken...zo gigantisch de Griep gehad...
Maar ik heb het weer gered...

De Dokter zei vandaag...COPD komt ook van het roken...(en ik dacht...de hele familie van niet rokers
haalden de AOW leeftijd niet eens...als ik nu het loodje leg...ben ik 20 jaar ouder geworden dan die en 30 en 40 en zelfs eentje met 50 jaar...dan die...ouder geworden...als rokend mens...Ik heb niks te mopperen dan...met al 80 jaar gehaald...Maar de uitrook methode heeft me weer is gered...(en niet voor de eerste keer...ik schreef er vaker over...maar dit keer...was het echt kantje boord...)

M'n ene zoon ...kwam de volgende dag...en vond mijn stem... weer zo veel sterker dan met m'n GRIEP op de dag ervoor...
en je zit er weer zo gewoon erbij...zei die...Fijn te horen!!!

Maar...
zo'n Regulier Beroeps Figuur
vertel ik ook niet alles...bv.
over de afgelopen nacht... dit keer...was het echt kantje boord...gered met
het..uitroken van de virus...in de luchtwegen...)en... e voila ...ik zat er weer...heel gewoon erbij...op de dag...

Nou zo kan die wel weer
met de type-oefening

Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=i2TSoBXszyI

Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 30 nov 2023, 12:32

Neren... :)

(Frans Bauer - Een leven zonder letters
vind ik een heel erg leuke TV serie programma...

LT) :roll:

________________________________________________________________________________________

Ik heb het weer druk...opeens weer meer kennisquizen ...om die bij te houden...zulkse TV kijk ik hetliefste
als ik bezoek heb...tegelijk van bv mijn zonen...Lekker met z'n drietjes er tegen aan...

50/50 ...Mes op Tafel...Twee voor 12...etc.
Ik kijk er voornamelijk naar...om m'n eigen ooit opgedane kennis...niet te laten zakken...op m'n ouwde dag...

Ik vind dat zulkse programma's... gewoon het hele jaar door moet op TV...desnoods met meer teams gedaan...
vooral voor die massale hoeveelheid aan Bejaarden...zijn het mooie dagelijkse trainingen...Kennisquizen...
en kan men er zelfs...misschien...een potentiele naderende Demensie... erop laten vertragen...Wie weet?
Maar ook zonder demensie...
Voorheen...Opgedane kennis ...kan gewoon weg zakken...als je er niks meer mee doet...

Kortom als ouwetje het met je nazaten te doen...kennis quizen...is gewoon nog leuk en spannend ook...ipv
naar elkaar te staren en nauwelijks tot niks te zeggen te hebben...omdat de meeste dagen bij veel Bejaarden en Chronische zieken ed...toch veelal hetzelfde zijn...

Dus komt er visite...Zullen we een Kennisquiz gaan kijken?
Verrast waar die ouwe Moeder nu weer mee aan komt zetten...kortom via de herhalingsknop op TV...zoek ik een
Kennis quiz op...
Bij mij kijken ze het meeste op...dat ik zo vaak Aardrijkskundige vragen goed heb...vaak zit er ook een bak Geschiedenis bij die landen aan vast...en daar was ik ook altijd erg goed in...op de Lagere Basisschool al...

Als de Juf of de Meester wat op de Kaart aanwees....en het benoemde...pijlde ik het er altijd naar toe in mijn hoofd...als
een soort ezelsbruggetje...
vb Ik ben hier...(toen in Amsterdam) en de Meester wees op de kaart New York aan...Van hier tm daar schoot ik een lange pijl...en prikte de pijl ...op New York...
Dat deed ik als klein kind al zo...of alleen met lijnen ook wel..De lijn tussen mij hier ...tm de aangezen plek daar...
op de 1 of andere manier... onthield ik het zo...en nog erg goed ook...

Op m'n oude dag ontdekte ik...dat er verzakking mee gaande was...gewoon omdat je het dan nergens meer voor
nodig hebt en het niet gebruikt...zulkse herinneringen in het geheugen...in de hersenpan...
Dan zakt... de Kennis ervan...vanaf die ontdekking ...bij mezelf...ging ik Kennisquizen kijken op TV...
en meestal doen visites er aan mee...
ze komen dus graag...
en dat is leuk meegenomen...op de ouwde dag...als je eigen Nazaten nog graag komen...het begint inmiddels gelijk met actie ...via hunnie al...vragen meteen aan mij...Is er nog een Kennisquiz...werd dat...Nou dat dus...

Ik vind dat zulkse programma's... gewoon het hele jaar door moet... op TV...desnoods met meer teams gedaan...
vooral voor die massale hoeveelheid aan Bejaarden...zijn het mooie dagelijkse trainingen...Kennisquizen...

LT) :roll:
__________________________________________________________________________________________

Ik heb iets heel eigenaardigs Gezien...op TV

Het viel me opeens op...Dat die Gijs Rademaker...iets met zijn ene arm en hand doet...
In actie is er niks mis mee...maar met ontspannen...
legt die bijna altijd zijn Rechterhand op zijn Linker hand...
Of de Linkerhand niet mag weten wat de Rechter doet...

De linker kant iets aangewezen en is klaar de Rechterhand...gaat desnoods op die linker hand duwen...plat maken...
en vooral vast houden...of die arm of hand er vandoor kan gaan...en dat tegen houdt...

Maar nu komt het...
Die Gijs ging naar RTL4...en zit her en der aan tafels erbij...opeens ging die Rense hetzelfde doen...
maar dan anderom...Houdt met de Linker hand de Rechter hand vast...of de Rechte hand niet mag weten wat de Linker hand doet...
als die het ...in ontspannen toestand ...van de Rechter hand...los laat...ipv komt die met een stevige hand actie aan zetten...wijzen naar hier en naar daar met vertellen...als dat is afgelopen kis...legt de de Linker hand op de Rechter hand...

Soms leren mensen om hetzelfde te doen als hun Gasten...dat voelt vertrouwd aan...en komen de Gasten er mooi los van...
Daar lijkt het nogal op...Wat die Rense doet...
copy-cat gedrag....met zijn ene arm en/of hand...met Links de rechter hand vast houden... en die Gijs R doet dat Met de Rechterhand...Links...houdt de Linker hand vast alsmaar...
Wat die Gijs ook doet...
ipv vast te houden...legt die de Linkerhand ...stevig... op tafel...(opdat die Linker hand maar niet op de loop gaat)
anders legt die z'n Rechterhand er boven op...
Laatst timmerde echt met de Rechterhand...op zijn Linkerhand...tm zodat die Linkerhand plat bleef liggen op die tafel...

(met zulks kan ook een Copy-cat gedrag gewoonte geworden zijn...nog via de vorige werkgever...werk tijdperk...maar kan ook een soort ziekte zijn...dat die voelt... in die ene arm en hand...er zijn nogal wat ziektes... die mensen heel lang kunnen maskeren...of het er niet is...doen die dan...
(Meestal is er dan iets Neurologisch gaande)

Maar wel... heel apart om te Zien...(bij die andere)...copy-cat gedrag...ermee...(Te Zien)...bij iemand ...bij de nieuwe werkgever...aan de Kletstafel...

Bij die en...Voor de rest ...is het afwachten... hoe zulks gaat uitpakken...op den duur...
kan ook een soort ziekte zijn...dat die (bewust en/of Onbewust) voelt... in die ene arm en hand...is wat gaande...er zijn nogal wat ziektes... die mensen heel lang kunnen maskeren...of het er niet is...doen die dan...

(Met mijn Kijk...Zien ervaring...IN DE VELE JAREN...
(Omtrent die ene)...Meestal is er dan...nog in den beginne... iets ...Neurologisch gaande)
Voor de rest ...is het afwachten... hoe zulks ...gaat uitpakken...op den duur...

LT) :roll:

Nou kan het nog gekker...
Met de type-oefening???

LT) :roll:

_____________________________________________________________

iK LAS DIT NET...
RTL Nieuws
Timmermans reageert op lage aantal stemmen: 'Denk dat veel mensen voor een vrouw hebben gekozen'

Ben ik er ook eentje van...((Met dat niet gedaan)... dan nog... (om tig in de tigs redenens)...had ik niet gestemd... op de PvdA!!!))!!!

LT) :roll:

Ik ben nog steeds van mening...als 2 Politieke Partijen een lijstje samen doen gaan met de verkiezingen
onderling wel of niet samen doen...Nou Vooruit we doen het samen op 1 lijst...(Hun onderlinge geregelde)

dat in de Tweede Kamer niet geldt...wegens het is geen(Wettelijk geregelde)... Fusie 1 Partij...
maw
De VVD is de Tweede grootste Partij...met in hun eentje met 24 zetels... in de Tweede Kamer...en niet
de PvdA met 13 zetels (was bij de vorige 9)en
Groenlinks met 12 zetels...(was bij de vorige 8)
in de Tweede Kamer...)!!!

LT) :roll:
_______________________________________________________________________________________

Fijne dag verder...

https://www.youtube.com/watch?v=BF44ucR3HUQ

Gr en Knf van LT) :roll:

PS.
Ik las net dit...

Prijzen stijgen weer, vooral boodschappen duurder

(Heb ik vaker uitgelegd...maakt niet uit wat in loon stijgt...dan denken er... ze kunnen het wel lijen... met meer loon...als de prijzen stijgen...
en toen kwam de loonstijging voor de Jeugdzorg en Kinderopvang personeel...en ja hoor...Prijzen stijgen weer, vooral boodschappen duurder

Als die loonstijgingen zo apart blijven...(ipv allemaal tegelijk in ene keer)...stijgen de prijzen telkens weer elke keer...ook apart...dan denken er... ze kunnen het wel lijen... met meer loon...als de prijzen stijgen...

Stel een beroepsgroep was no 1 ermee...in het jaar...met loonsverhoging...de Prijzen stijgen mee...
maar in het jaar
stigen apart nog meer Beroepsgroepen....1x 2x 3x 4x 5x etc.
Dan maakt de eerste beroeps groep al die keren mee dat de prijzen stijgen...maw ze gaan er niks op vooruit...veelal achteruit erdoor...
(Sinds gedekt en wel...het is gaan heten Marktwerking...Heb ik vaker uitgelegd...maakt niet uit wat in loon stijgt...dan denken er... ze kunnen het wel lijen... met meer loon...als de prijzen stijgen...(Gedekt en wel)...Onder het mom van Markt werking)...Alles mag behalve een Sigaar...doen die!!!)
en toen
de melding
kwam
Loonstijging voor de Jeugdzorg en Kinderopvang personeel...en ja hoor...Prijzen stijgen weer, vooral boodschappen duurder

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 01 dec 2023, 10:49

Eren... :)

(Action moet namaakspeelgoed uit schappen halen van rechter

mi Nu nog alle...Namaak vleeswaren...Mensen worden zwaar misleid...dat geen vlees mag heten...maar erop lijkt is gemaakt...en ook net zo heet
als vlees heet...

Die van Mora... gaf tijden kunst kroketten aan de klanten en zei...ze merkten het niet eens...

Action moet namaakspeelgoed uit schappen halen van rechter

mi Nu nog alle...Namaak vleeswaren...die exact lijken op de echte vleeswaren...

LT) :roll:

____________________________________________________________________________

https://www.nu.nl/formatie-2023/6292138 ... op-37.html
Officiele Zetels Tweede Kamer

mi...Ik ben nog steeds van mening...als 2 Politieke Partijen een lijstje samen doen gaan met de verkiezingen
onderling wel of niet samen doen...Nou Vooruit we doen het samen op 1 lijst...(Hun onderlinge geregelde)

dat in de Tweede Kamer niet geldt...wegens het is geen(Wettelijk geregelde)... Fusie 1 Partij...
maw
De VVD is de Tweede grootste Partij...met in hun eentje met 24 zetels... in de Tweede Kamer...en niet
de PvdA met 13 zetels (was bij de vorige 9)en
Groenlinks met 12 zetels...(was bij de vorige 8)
in de Tweede Kamer...)!!!

LT) :roll:

_________________________________________________________________________

NRC-OPINIE ISLAMOFOBIE
Ook zonder Wilders aan de macht voerde Nederland al jaren anti-islambeleid
De verkiezingswinst van de PVV leidde tot boosheid en afkeer, maar volgens Joram van Klaveren zal er in de praktijk weinig veranderen. Politiek beleid bedreigt volgens hem namelijk al jaren de godsdienstvrijheid van moslims.

mi...Ben ik het maar zo niet mee eens...


maw mi Wat is ...Islamofobie...als een land...binnen een paar decennia...een miljoen Moslims heeft binnen gelaten???

Politiek beleid bedreigt volgens hem namelijk al jaren de godsdienstvrijheid van moslims.

Maar mi... dan ging het meestal...over misstanden op Moslimsscholen...en dan weer via een Moskee...die tegen onze Grondwet bezig waren...of de Top ...van een MoslimSchool... zelf finacieel de school belazerde... ed dingen meer...

Het ging dus ook...over de zwaar toe genomen criminaliteiten in ons land...sinds half Noord Afrika... ons land binnen kwam...

Als dat ...door Lands Wet ...is aangepakt...heeft dat niks te maken met ...de uitleg ...in het NRC er over...


LT) :roll:

______________________________________________________________________________
Trouw
Liveblog Oorlog Israël-Gaza
Israël hervat de strijd tegen Hamas, leger komt met 'evacuatiezones'

mi...Hamas schoot al een grote Rakket af voor het bestand voorbij was...waarom staat het niet zo ...in jullie krant...Trouw

Israël heeft de gevechten tegen Hamas hervat, omdat Hamas weigerde om alle gegijzelde vrouwen vrij te laten, en omdat het weer raketten afvuurde op Israël.

Trouw Meldt.....niet...Hamas hervat de strijd tegen Israël

maar

wel zo...gedaan...Israël hervat de strijd tegen Hamas...(???)

LT) :roll:

__________________________________________________________________

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/aarsman/#/

Nederland op de rand van de afgrond...

Hans Aarsman onderzoekt om de week een foto uit het nieuws.

Aan de rand van een gat zo groot als Middelburg
Hier komt alvast mijn favoriete foto van het afgelopen jaar, al in januari genomen, maar waar precies? Als het druilerig weer is, zijn rechtopstaande objecten als windmolens vanaf grote hoogte moeilijk te onderscheiden. Gelukkig schijnt op satellietfoto’s altijd de zon, op Google Earth laten windmolens zich makkelijk ontdekken door hun lange schaduwen. Ik zie ze staan ten noorden van een afgraving in Noordrijn-Westfalen, aan de rand van een gat zo groot als Middelburg, 48 vierkante kilometer.

Rond deze bruinkoolgroeve staan ruim vijftig windmolens. De donkere aardlaag rechts op de achtergrond, dat is bruinkool. Er is geen fossiele brandstof zo vervuilend. Waarom al die windmolens plaatsen bij een bruinkoolmijn? En waarom vervolgens, midden in de energietransitie, diezelfde mijn willen uitbreiden? Complete dorpen én windmolens moeten daarvoor worden gesloopt.

De klimaatactivisten in de verte weten het antwoord op die vragen: geld. Knap hoe Remko de Waal ze zo nietig heeft gefotografeerd, de mensheid aan de rand van de afgrond.

Het afgraven wordt gedaan door machines zo hoog als de Groningse Martinitoren (en die is 96,8 meter). Ze zijn geconstrueerd met ijzeren balken, zoals je met Meccano een hijskraan bouwt. Er steekt een lange arm uit, met aan het eind een wiel waarop rondom grijpers zitten. De grijpers zijn zo breed als de verticale sporen in het zand. Het wiel wordt met de klok meedraaiend tegen de bodem aangehouden. De diameter van het wiel is even groot als de hoogte van de grondlagen die je ziet. Het wiel draait, de grijpers happen de grond van onderen weg, het wiel draait door, de grijpers komen ondersteboven te hangen. Hun inhoud valt op een transportband die rechtstreeks naar een energiecentrale gaat.

Wat zou de functie zijn van het ronde ketelvormige gevalletje op de bodem? Er steekt een pijpje uit, eromheen staat een paar paaltjes. Een kacheltje voor de mijnwerkers? Maar daar beneden hoeft niemand te zijn. Een boorgat dan, om te peilen hoe ver ze nog moeten graven voor ze bruinkool tegenkomen.

Rechts liggen wat metalen staketsels, over zulke steunen lopen de transportbanden die de afgraving doorkruisen om de bruinkool te bestemder plekke af te leveren. Het aanleggen en verplaatsen van de transportbanden is zo’n beetje het enige mensenwerk dat nog komt kijken bij het afgraven. Los natuurlijk van het lobbyen om nog een paar decennia te kunnen doorgaan.

In de Volkskrant...Hier komt alvast mijn favoriete foto van het afgelopen jaar...schrijft ene Hans Aarsman (???)

LT) :roll:

_________________________________________________________________________________

Ik las dit...

Plus Artikel
Waarom hebben zoveel mensen last van toiletschaamte? En wat met toiletetiquette?

Ik heb er geen schaamte mee...schreef er gewoon over...maar het naar leeftijd comfortabel...zodat je als
Ouwetje niet plots op de grond plettert...
maw
Zet een handige hoge stoel in het Toilet en schuif het naar je toe...met een lekkere hard hoog kussentje
ellebogen erop...kin in de handen...en overzie in alle rust ...de dag...of de nacht...

(Ik heb er een asbakje erbij staan en leg sigaretten neer met een aansteker...en ga de Virussen en/of bacterieen...ermee te lijf...
Kijk van te voren...of er genoeg closetpapier ...op de rol aanwezig is...en...ook een ruim kotsbakje meenemen...maw alles zo handig bij de hand...

Als alles goed geleegd is...en het een mysterie lijkt...waar de nieuwe adem vandaan komt...zonder GRGRGRRRRRRRRRRRRRRRRR en alles van boven en beneden geleegd is...
en alle snot weg is...Wonderlijk...

En wat met toiletetiquette?

Heb het er gewoon niet over...het is jouw geheim...want anties commentaren van anderen er over...moet je er niet bij hebben...met deze geheime Plee bezighedens...om nieuwe Adem te vergaren...wgs Virus en Bactrerie moord gepleegd
op de Plee...
en tegelijk...het hoofd... stressloos te hebben gemaakt...

Handig voor ouwde mensen...mocht je plots ....niet goed worden...dan pletter je niet op de grond...maar lig
je er comfortabel bij ...op het stoeltje met armen en het hoofd...
ipv dat dat ze je ...op de grond ...gepletterd vinden...

Maar ook
Zonder dat alles...is niks overbodigs aan...voor Zieken en Bejaarden...maar ook voor gezonde tm jonge Mensen...een prettig stoeltje ...voorje geschoven met Pleeen...want ook... in goede tijden...je kan nergens zo ontspannen mediteren... als op de Plee...

Zet een handige hoge stoel... in het Toilet en schuif het naar je toe...met een lekkere hard hoog kussentje
ellebogen erop...kin in de handen...en overzie in alle rust ...de dag...of de nacht...

Zie je wel...Ik heb er geen last van toiletschaamte...nu de rest nog...(Misschien zit er een tip voor je erin)

Fijne rest van de dag

https://www.youtube.com/watch?v=q6LblqJTylc

Gr en Knf van LT) :roll:

__________________________________________________________________

Ik zag deze video net...
https://www.youtube.com/watch?v=q6LblqJTylc
Wat erop uitgebeeld wordt...lijkt erg op...Het Huis Mijners Vader...Niemand komt tot de VADER...dan door MIJ...
maar
De Oorsprong...(O)
op de getallenlijn van Het Zijn... het beeld is daar ...net anderom...dan op ...de Video...

LADY TROY)(7.14)14)
https://www.youtube.com/watch?v=h7qhWyBBEhI

KORTE UITLEG
DE (7 IS ...HET ZIJNS GETAL... VAN LT...EN DE PUNT...IS TUSSEN DE HOOFDFACTOR ER NA...IN
DIT GEVAL...DE VEERTIENDE lINIE...(Ook wel Hoofdfactor 14)...In...Het Huis Mijners Vader...
Haakje en weer een 14
dan gaat het over...Een Gods...Verlichte...

in dit geval...DE (7... IS HET ZIJNS GETAL VAN LT...)
Shalom...De Gods Wets Verlichte...van Hoofdfactor 7...In...Het Huis Mijners Vader...Hoofdfactor 7 ...is de Hoofdfactor...van De Wet...
Met een 14 achter het eigen Zijns Getal...Vanaf overlijden... van zulkse personen...Gods Geest Verlichten...komt er ook het getal 14 ervoor...LADY TROY)(7.14)14)


De Gods Wetsverlichte...((((is maar) een Punt...(In het eigen ...ZielsZijnsGetal...))))
Met... in de Zielentoestand van Zijn...Hier en Nu...(Dat ziet er dan... (in de Ziel)...zo uit...)
...7
7 (.) 7)14)14
...7
De Gods Wetsverlichte...(is maar)... een Punt...(In het eigen ...ZielsZijnsGetal...)
(maar was wel ...met die ene Punt...even op de 14de linie te Gast...)
Hier en Nu...(Dat ziet er dan... (in de Ziel)...zo uit...).(In Hoofdfactor 7)
...7
7 (.) 7)14)14
...7

(Aan zulkse lieden (Gods Verlichten)...is altijd Te Zien en te Weten... waar die zich bevinden...pas was ik nog ...zo genoteerd
LT(7) 8 )14
(Te Gast... in Hoofdfactor 8 De Wetenschap...)

https://www.youtube.com/watch?v=2eWjQOdYzMQ

(Maar die Video afbeelding ziet er best heel goed eruit...maar nu nog rechtop gezet...ajb...want
is men er eenmaal binnen...is het er precies andersom...dan in het vb van de video...)

Nou ja... zo kan die wel weer...
LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 02 dec 2023, 20:48

Rendieren... :)

(Ik meen dat vfroeger ...vroegahhhh en een vlaggen protocol was...
je mocht alleen vlaggen op bepaalde dagen van het jaar...en daqn nog alleen die dag...met
of zonder wimpel waren vaste codes voor...maar met zonsondergang moest de vlag weer verdwijnen in beeld...

Ik schrijf er over...omdat ik me al weken erger aan het feit...dat ik vanuit mijn flat uitzicht
naar een vlag kijk...nog van een ander land ook...Dat blijft er maar hangen...Maar ik meende toch echt
in Nederland te wonen...en niet in dat land...
Ze doen of alles mag in Nederland behalve een Sigaar...
Dat is het hiermee ook...
maw
Waar is de Nederlandse Vlaggen Protocol gebleven???

Dat vraag je je toch af...Meneer Sonneberg...

LT) :roll:

Ik schreef hiero ook welis over de Regenboog vlag...(als een soort van waarschuwing)...dat kan leuk zijn op bepaalde feesten ...maar
erg
intimiderend overkomen...op de rest... van het jaar...

(maw Alle Hetero's hangen... ook geen vlag op hun huis of balcon ed...om te tonen dat ze Hetero's zijn...
waarom doen veel van die LHBTI gasten dat wel...met de regenboog vlag...veel te onpas dat ophangen...
kan erg
intimiderend overkomen...buitend de Gay feestdagen...in de rest van het jaar...maw men kan ook zwaar overdrijven gaan...tm de overtreffende trap...Daar moet men erg mee oppassen!!!

In feite is er iets... met een Vlag...Onze Nationale Nederlandse vlag...was een zware Protocol mee gaande...
hoe kan het dan zijn
dat iemand... van een ander land...hun vlag ...van dat ander land...in ons land...al vele weken uit heeft hangen bij hun winkel...
en dat het uitzicht verstoort...in feite...het aanblik ervan past niet in het straatje van wat ik vind...ik woon
in Nederland... en niet in Italie...want op die vlag kijk ik al weken naar ...als ik gewoon uit mijn ramen kijk...vanuit
mijn flatje...

Dat blijft er maar hangen...Maar ik meende toch echt
in Nederland te wonen...en niet in dat land...ze komen van ver en doen dan hier... of hier alles mag... in Nederland... behalve een Sigaar...

Nou ja... dat wou ik even kwijt...uitende ...met de type-oefening...waar ik me echt aan erger...en dat al vele weken lang...
en vraag me af...waar is de...lANDS Vlaggen PROTOCOL GEBLEVEN???

Of maakt het niet meer uit...als men vlagt... en gaat door...of het een Toren van Babel is ermee ...in dit land...maw
Ze doen maar wat...Ik schreef hiero ook welis over de Regenboog vlag...dat kan leuk zijn op bepaalde feesten ...maar erg
intimidernd overkomen...op de rest van het jaar...en maar doordrammen ermee...

(Een andere vraag is...wanneer stort dat in...die vlaggentoren van Babel...en wat komt er dan voor
in de plaats...?) (Een Comministisch Links Regiem...wgs die vlaggentoren van Babel...geworden in het land...wordt dan...Niks mag...ook geen Sigaar...en alles ...stort in elkaar en stort uit elkaar...ermee...Zo van weg ermee...)!!!

ipv
maw... Waar is onze eigen...(beschermende)...lANDS Vlaggen PROTOCOL... GEBLEVEN???

Nou dat dus...

Fijne avond allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=e1OEgpLjXuQ
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42576
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 03 dec 2023, 19:44

DIEREN... :)

(iK LAS DIT...

Een derde VVD-kiezers heeft al spijt van zijn stem

mi...Klopt dat wel...in deze geeacipeerde tijdperk...van ...zijn... stem

Hoe zit het dan met haar stem???
Of doet zij ...bij zulkse...RTL Nieuwspanel...er niet toe???

LT) :roll:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ieuwspanel

"Kiezers van rechts én links zijn verbaasd over de voorbehouden van zowel Yesilgöz als Omtzigt", zegt RTL-opiniepeiler Gijs Rademaker.Veel NSC-kiezers zijn kritisch op het besluit van Omtzigt om niet te gaan praten met de PVV.

mi Dat is ook kul...wat ze beweren...want die Pieter heeft ...al die tijd...voor de verkiezingsdag...altijd...hetzelfde gezegd...
als dat... die nu...bij die Plasterk ...ook ...het zelfde zegt!!!

LT) :roll:
__________________________________________________________________________

Van dit schrik ik ook van...
Ik las dit...
INTERVIEW SAMUEL SCHEFFLER | FILOSOOF
Waarom zou je rekening houden met komende generaties? ‘De toekomst is geen optelsommetje’
De Amerikaanse filosoof Samuel Scheffler keert zich tegen het denken op extreem lange termijn.

mi. Sowieso om welke mening gaat het van die Filosoof?
met komende generaties? ofenof... met op extreem lange termijn...hoeft geen rekening mee gehouden...

mi is de komende Generatie...een nabij Generatie...op extreem lange termijn...kan tever weg zijn ...in het denkpatroon van veel mensen...ook bij die ene hetende Filofoof...maar de komende Generatie al geen rekening mee te hoeven houden???
ipv
Mijn Filofosisch denkens ...zit toch anders in elkaar...
mi.Gewoon te beginnen... rekening te houden... (met Lands Plannen met de Wereld plannen)...met de komende Generatie...zou toch prioriteit no 1 moeten zijn...
mi prioriteit no 1...over welk onderwerp... het ook gaat...dus ook omtrent het Klimaat...

LT) :roll:

(mi Als je al weet...van de Wetenschap...bv...hoe snel de beide Polen aan het smelten zijn...dat het zelfs...in onze Generatie tijdperk...al het
Zee waterstand niveau doet stijgen...Gewoon te beginnen... rekening te houden... (met Lands Plannen met de Wereld plannen)...
met de komende Generatie...zou toch prioriteit no 1... moeten zijn...
mi prioriteit no 1...over welk onderwerp... het ook gaat...moet al gaan ...nAAR kENNIS EN kUNNENS EN vERMOGENS...NAAR tIJDSWAARHEDENS...dus ook
omtrent ...het Klimaat...VOOR de volgende GENERATIE...

DAAR SCHROK IK VAN TOEN IK DIT LAS...
SAMUEL SCHEFFLER | FILOSOOF
Waarom zou je rekening houden met komende generaties?

DAAR SCHROK IK VAN TOEN IK DIT LAS...(Zijn vaak adviseurs... voor de Staat...zulkse lieden)!?

( DIE SAMUEL SCHEFFLER IS MI...NIET GOED BIJ Z'N KLOTEN)!!!
Misschien moet die ...SAMUEL SCHEFFLER...weer...SNEL...aan de Sigaar of Sigaret of Pijp of Sjekkie...dan komt die ook
weer is ...klaar...
met
Vak Egards...want MI...WAAR NIKS MAG...OOK GEEN SIGAAR ...KOMT NIKS GOEDS VAN!!!)

LT) :roll:

___________________________________________________________________


Column
Rob de Wijk
Het ‘gezond verstand’ is de winnaar, met welke schade voor Nederland?

MI...HOE LEGT DEZE NEDERLANDSE STAATS ADVISEUR DE DINGEN UIT???

MI.
Misschien moet die ...SNEL...aan de Sigaar of Sigaret of Pijp of Sjekkie...dan komt die ook
weer is ...klaar...
met
Vak Egards...want MI...WAAR NIKS MAG...OOK GEEN SIGAAR ...KOMT NIKS GOEDS VAN!!!)

LT) :roll:

Plaats reactie