WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

WELKOM op het FORUM met: Inhoud Forum.
En de Gezamelijke Huiskamer en de Topic met Videos ea. Linken en Het Woordspel: met Dagelijkse Praatjes Met Elkaar en Golf Weekend 4 Daagse
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 22 mei 2024, 14:02

Taalles... :)

(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (24x)
Briljant (24x)1=(25x) 22-5-2024
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...S...erbij...

R........P

N...S...i

G.......A

(Gevonden woorden 34)

M'n Weekend loge zoon zei...Je kan het ook via dat ai doen...
druk de letteerss in en maak daar woorden van...Hij dat doen...
Maar ik had ze allemaal...op 2 na...(was toen met de letters zonder ...r erbij ) en die 2 woorden hadden elke ...een ..r erin...
Dus foutloos werkt dat systeem ook niet...(misschien doen ze dat wel expres...om examen kandidaten en repetitie kandidaten eruit te kunnen vissen...door de nakijkers...te ontdekken ...wie vals spel spelen...)Een halve klas vol met ...2 woorden erbij... met de letter...R...er bij in...???)Vriend en Brief...De ...R...staat niet bij de 6 Lettersw en de F...ook niet...

Maar effetjes serieus...Ik zei hem...Ik doe die Woordenpuzzel toch echt voor mezelf...om te kijken wat er bij mij allemaal uitrolt...Zo'n 70% of meer...start ik met uit het hoofd te doen...soms alleen maar 100% zo gedaan...
en dan ga ik naar het Internet Woordenboek
en ontdek dat ik ze allemaal al heb...op misschien 1 of 2 woordjes na...Misschien had ik dat nou net nodig...voor de hoogste lavel behaald...
(Zelfs zoeken in een woordenboek is vaak nog een hele klus en erg tijdrovend...dat kost me zoveel meer aaan tijd...
dat ik tevreden ben...met wat ik al heb aan woorden...
Maar nog vaker ga ik tussendoor ...Internet Krantjes lezen...even afstand nemen...en zie daar in een Artikel staat zowaar net een woord...dat pas bij de dag voorwaarde aan gebruikte letters mag...nou zo haal ik de hoogste level ook welis...

Ondertussen ben ik wel op de hoogte van het wereldnieuws...met zukkse tussendoortjes...tijdens de woorden puzzel...
Aan zzoiets als...Ai begin ik niet aan...om kant en klaar rijen woorden voorgeschoteld te krijgen...het is juist de bedoeling (voor mezelf)...om te kijken...wat zit er nog allemaal in de eigen Bol...Wat is er blijven hangen ...bij iemand van nu 81 jaren...En na een Herseninfarct ofs 2 is gehad) ed.
Het lekkere snelle blind kunnende typen en veeal ook foutloos...is er wel mee verdwenen ...sindsdien doe ik de type-oefeningen...en moet zeggen ook dat is voor mij zeer tijdrovend...wat ik voorheen in 10 minuten kon...doe ik nu uren oevr...nog steeds...maar had ik er niet opgeoefend...zat ik al snel in een soort van...schijndementieproces...als
ik er niks mee geoefend had...met de Taal en met het Typen...
Kortom aan Ai heb ik voor mezelf in deze helemaal niks aan...
Zelf opzoeken mag...maar niet via anderen via bv AI!!! Dan zit je valsspel te doen...
Maar zelf zoeken in Woordenboeken mag...is ook een eigen hersenactie...actief...

Voor de rest ...kijk ik zelf ook nog alis verwonderd...wat er... aan vele woorden uit m'n eigen bol rolt...met die Woordenpuzzzel...en ben echt niet
ontevreden over de Dagelijkse Levels resultaten ermee...(Het is zelfs een beetje verslavend...zo'n Woordenpuzzel...
maar ach... mi ...wat is er allemaal niet verslavend...mi...het hele leven is verslavend...daar kan...wat jij... wat jullie... zo'n Woordenspel... ook nog wel bij...)

LT) :roll:

________________________________________________________________________

Af en toe...klungel ik ook maar wat aan...vb zit ik op het toilet...en ja hoor...valt m'n altijd meenemende Mobieltje
met een harde kletter...op m'n twee kleine teentje van een voet...de extra dikke beschermhoes...maakt het nog zwaarder...maar al die korte smalle zakken in kledij moeten ze in deze tijd is gaan laten...zelfs naar de plee of juist naar de plee...neem ik m'n mobieltje mee...

Alles wat ik in nood snel moet kunnen indrukken staat bij contact bovenaan...omdat ik voor de naam...de Letter A heb gezet...en die daarn zx de AA ervoor gezet...

Au zeg...m'n 2 kleine teentjes deden gelijk best zeer...ik liep het toilet weer uit en knal precies met die 2 teentjes...tegen de deur aan...
die ik toch niet ver genoeg open gezet had staan...

Au Au Au en nog iss AU...Ik naar de Huiskamer...zittende op de bank...smeerde er gelijk een klodder Nivea uit de grote'blauwe doos er op...zachtjes wat rond draaien...en toen de sok erover...aangedaan...
Vergat het verder...ging TV kijken...

ging eten etc...na meer dan 6 uur ...toch is kijken...Zitten ze er nog aan...de 2 kleine teentjes?
Ik zag
2 hele gewone teentjes...niks verdikt niks rood niks blauw niks zwart...niks aan pijn...en zette de voet omhoog
op de tenen...er mankeerde helemaal niks aan...was ik danseres... kon ik nog... met de spitsen aan...nog dansen gaan...
Wonderlijk he...

Ik had nog iets...had verkeerd op een arm gelegen...dat deed nogal zeer in de bovenarm...ook als ik het zachtjes indrukte...Au...
Daar deed ik toen ook maar gelijk...een klodder Nivea op uit de grote blauwe doos( Dus niet merken uit een tube ed)
dat was na die 6 uren ook over...

Laats met een zere arm na 6 uur niks...verbeterd...toen heb ik er een dikkere Nivea kluit op gedaan...eventjes heel zacht er overheen draaien met 1 of meer vingers...en dan de Kleding er overheen...
(Na de douche of wasbeurt later)...Nivea in de kledij...Dat wast zich in de wasmachine er wel weer uit)
Maar ook... die zere arm... was helemaal over...(maar had wel 2x... een kledder Nivea ...erop nodig)

1 ding moet je laten...de creme mag niet erin gemasseerd...gewoon als laagje op de huid laten...en dat na bv 6 uren met rust laten...(met kledij erover of hemd of mouw of lossigesok of laken) ...en dan pas kijken en voelen ed.
deed het weinig tot niks...dan moet de cremelaag dikker erop...
Wonderlijk...ik heb er al verschillende echte pijnen ...zo...er mee weg gekregen...

(Of het zo bij iedereen werkt... geen idee...maar het is te proberen waard...dan ben je ook is zelfredzaam in eigen huis...)

(Geen idee... of het bij alle pijnen zo werkt...maar pas op TV een zwaar terminale oude man...gilde over pijn in een been...toen dacht ik... daar had ik... ook wel een ruime kledder Nivea op willen doen...zachtjes er over heen rondjes erop draaien... en weer terug...kleding er overheen of laken...Kijken wat het doet...(???)

Komt de pijn later of dagen later terug...dan het net zo weer doen...etc.
Ik deed iets fout pas...
Deed een dikke kleder.. op een pijnlijke arm...omdat het niks hielp ging ik het met 2 vinder zachtjes indrukken...waar de pijn zat...en ontdekte wat verderop... de pijn bleek vanuit een spierpees punt knobbel te komen...en daar had ik nou net... niks opgedaan...dat ontdekt... en daarop ook een kledder erop gedaan...na wat uren nergens pijn meer...)!!!

Ik had laatst plots erge Darm...buikkrampen...(Heb ik nooit)???
Deed er een forse kledder Nivea overheen...kleding er overheen...
de pijn krampen leken bijna gelijk weg...maar ik moest wel snel naar het toilet...en daarna was alles over...
was een kortstondig gebeurentjes...maar dat niet zo gedaan...dan waren de pijnkrampen gebleven...tot eh...)

(Geen strakke kousen ...geen verbanden zwachtels of pleisters)...op aan doen!!!) Met stoten...tegen een ledemaat...of val...En met schaaf en met brandwonden...of op zomaar vandie ... geen idee waarvan pijnen...Kijken wat het doet...(???)

Het doet iets...Dat is ...een ding wat zeker is...bij pijnen...(sowieso voor het slapen gaan ...dat nog een keer doen)
(In feite 2x totaal...1x op de dag en 1x (Preventief extra) voor het slapen gaan...(Van mij hoeft niemand wat...maar...Een ieder kan zoiets ...Zelf...uit puzzelen ...gaan!!!)

Nou zo kan die wel weer...

Fijne rest van de dag

https://www.youtube.com/watch?v=yTLOQGF-c1E

Gr en knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 23 mei 2024, 02:01

Les... :)

Iemand vroeg me wie ik zou kiezen voor Premier van Nederland...Ik??? eh
Dan zou ik dit zeggen
Khadija Arib

LT) :roll:

Ik was er niet mee bezig...maar toen iemand het me vroeg...
Nou ja... die ...schoot me gelijk te binnen...die kent alle routes in Politiek den Haag...is duidelijk te verstaan...
Is een intelligent persoon...en voor het eerst een vrouw als Premier...is ook best is mooi...voor Nederland...
(Enne...Een weg truc...genaaid... belazerd persoon ...telt voor twee...Die ...Vrouw ...staat haar... Mannetje...in zo'n Lands Top functie... wel...!!!)

Handig zo'n PROF Evaringsdeskundige in dat hele Netwerk...tm 4 Mei aan toe is ze ervaren mee...Iemand die nauwelijks wat uitgelegd hoeft... alle Mores en Rites kent...Dat is een ruime...pre... voor de Coalitie...(Ook qua tijd... is er dan nog Leven...Voor de thuishaven... en voor het werk ook...met alles ...erop en eraan...)tm de Sire aan toe...is Zij een ...Prof...Ervarings Deskundige...!!!

Kan wel 70% of meer aan totale tijd schelen... met die 4 Partijen...als men er zo eentje als Premier kiest...anders kunnen ze elkaar wel gaan overlopen...en nog nauwelijks tijd tot gewoon leven te hebben ed dingen meer...
naar 4 kanten verantoordelijkheid moeten afleggen??? Terwijl die zelf nog in de leer is...Waar gaat het allemaal over??? (met een totaal nieuweling in den Haag...)(maw een Burn Out is dan snel in de maak!!!
Ook bij de vier zelf...Een Prof Ervarings Deskundige...Kan wel 70% of meer... aan totale tijd schelen... met die 4 Partijen...als men er... zo eentje... als Premier kiest...)!!!


Nnnou ja...ze doen maar...
Als die Persoon... maar goed en duidelijk en rustig te verstaan is...maakt het mij niet uit...wie het wordt...
mi Hebben we... een hele lange rij...in het land...die het wel... zou kunnen worden...

LT) :roll:


_____________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 23 mei 2024, 09:15

Espresso... :)

(Ook Goedemorgen...

Afbeelding

(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (24x)+1=(25x)23-5-2024
Briljant (25x)
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...S...erbij...

E........O

H...R...C

S.......F

(Gevonden woorden 30)

LT) :roll:
______________________________________________________________________________________________

https://www.nu.nl/spellen/6311990/het-w ... e-dag.html
Afbeelding

Woordraden bij Nu.Nl
(Kan ik beter niet zo vroeg doen moest er 4x over doen...Maar toch goed geraden...)
(Nouwwwwwwwwwwwww geraden...het is meer Hoofd Puzzelen...met Letters......)
(mi is RrADEN METEEN WAT ZEGGEN OP DE BONNEFOOI...)MAAR DIT MOET JE ECHT ZELF UITPUZZELEN GAAN...MET DE AANGEBODEN GEGEVENS...

Fijne dag allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=aryDMAP6oug
Gr en knf...van LT) :roll:
___________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 24 mei 2024, 11:18

(sorbet... :)

Afbeelding

(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (25x)+1=(26x)24-5-2024
Briljant (25x)
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...L...erbij...

E........P

D...L...i

O.......W

(Gevonden woorden 41)

LT) :roll:

__________________________________________________________________

Met de... Ochtendkrantjes lezen...toch maar weer is ...het woord gaan raden...
Afbeelding

Ik had het weer goed...binnen de 6x mogelijkheden dat het mag...met dat woord raden...
Ik type ...het juiste gevonden Woord...nooit hiero op...omdat het er... nog de hele dag staat...als denkpuzzel bij Nu.nl
en ...het maar ...om 1 woord gaat...
https://www.nu.nl/het-woord/6314060/het ... e-dag.html

jullie ook een fijne dag
https://www.youtube.com/watch?v=UNQZPgg ... E0COdiSwge
Gr en knf van LT)
_____________________________________________________________________________________

https://www.nu.nl/tech-wetenschap/63139 ... -rond.html
Zwart gat tolt volgens nieuwe meetmethode op 'maar' kwart lichtsnelheid rond
Door Robbert van der Linde

mi...Leuke ontdekkingen ...zijn dit...maar erg knap ook...interessant ook...de ...Evolutionaure...Voortschrijdedende Knapheid
in de tijd...van Mensen...van de mensheid...te volgen...

Zelf... schreef ik is... hiero...Ik denk... dat alles... een bepaalde richting op draait... in het heelal...en dat
moet mi ...ergens ...vandaan komen...ergens door komen...
tot zover... weet ik ...dat... nog steeds niet...wat ...dat... is...wat...dat...veroorzaakt...in de kosmos...

LT) :roll:
_____________________________________________________________________

Iemand vroeg me...Hoe is het afgelopen met die ...Rerverty???


Reverty? Oja...die heeft het overgenomen van After Pay...Ideal
als je bv iets koopt per Internet...bvv Bij Tel Sell...

Een brief van Teverty over 2 en een half jaar terug...
Meteen met dde beschuldiging dat ik toen iets niet betaald heb en dat alsnog moet doen...

Ik iets niet betaald??? Zo heb ik mezelf niet opgevoed...Ik wacht het bestelde af...bekijk... of het is wat besteld is en of het doet wat het moet doen ...Zo ja...dan betaal ik het altijd (als gewoonte patroon)...meteen...(via Internet Bankieren)

Voorheen kon je met Internet Bankieren erg lang terug kijken ...over betalingen en ontvangsten...Maar sinds eh
kan dat nog maar 2 jaar... terug kijken...
en de brief ging over... 2 en een half jaar terug...(In deze Internet grote diefstallen trucs...moet je extra alert zijn...)

Ik niet betaald??? Dat ga ik aan de RaBO Bank vragen...of ze dat willen nakijken...
Een erge aardige MW...wilde daat wel voor me doen...U heeft het inderdaad betaald...toen
Nummers kloppen en bedrag...Ik stuur u erover ...wel per post...

Aanmaning 2 kwm binnnen gelijk was het bedrag al verhoogd...

Mijn ene zoon nam het over voor me...en stuurde een knipsel uit de brief van de bank...dat het toen betaald was...

Aanmaning 3 kwam binnen...ze verhoogden alsmaar het eerste bedrag zo...

Mijn zoon er naar toe bellen...
Daar legden ze uit...dat toen in 2duizend 22...ze een storing hadden...en al het betaalde terug gestort was...
Dus uw Moeder moet het nog betalen...

Zoon werd ziek en meteen daarna de nachtdienst in...dan doet die niks ...aan eh...
Oke ik wacht het Pinkster weekend wel af...en bel zelf wel...naar...de bank...
of ze ook dat willen nagaan...
We moesten alle twee erom lachen...het betaaalde was kort erop terug gestort...
Ik zei lachende dan moet ik het nog naar hun terug storten...

Maar waarom in de eerste brief gedaan of ik een wanbetaler ben???
ipv het meteen uit te leggen...dan had ik de Bank maar 1x hoeven bellen...het na te kijken...
Inmiddels aanmaning 4 het bedrag is al in de 80 euro(?)

Ik zei tegen de wakkere ochtend zoon...die langs kwam...stort jij het voor me daar naar toe...en type zze de waaarheid ...ook dat ik alleen het eerste feitelijke bedrag betaal...als ze dat niet nemen...dat ik naar de Rechter ga...dan krijg ik vast een schde vergoeding bedrag van Riverty...wgs valselijke besschuldiging...alszijnde wanbetaler...
(Daarmee zetten die gasten... je overal te boek mee nl...ook in hun Boeken...
Terwijl ik het bestelde gekochte toen gewoon betaald heb...)!!!

In geen ene brief van ze gaat het over hun storing...in die tijd...maw Dat de oorzaak niet bij mij laag...daar gaat
het in geen ene brief van ze over....wel kortaf...U moet nog betalen...(als zijnde wanbetaler)

Ik? Als de oorzaak bij hun lag???
Nergens excuus en nergens behoorlijke uitleg ...alleen betalen betalen en dat steeds meer...
(Terwijl
ze toen de RABO brief
al binnen hadden per mail...dat ik het toen wel betaald heb...
alleen betalen betalen... en dat werd per aanmaningsbrief...steeds meer...)

Kijk als ouwetje... ik kijk ook niet... de hele maand... al mijn dingen na op INTERNET...op de bankafschriften lijst...wel of alle
vaste lasten betaald zijn...dat zijn voor mij grote bedragen...
maar dingen
als ik al
iets terug krijg..59.75 ...was in die tijd meestal van de energiemaatschappij...ed
waar je aan de nummers ed ...ook niet meteen van kan zien...van wie komt dat af kwam...
even kijken ...bij een geld storting klein bedrag...ga je dan laten...als ervaring met het energiebedrijf...

Dus een terug storting...(over wat anders) is over het hoofd gezien...indertijd...
Maar inderdaad
wat ze per telefoon vertelden ...aan mijn ene zoon...klopte dus...Het geld was ...indertijd...terug gestort...
(maar per brief nergens uitleg gehad...er over...wel alweer een aanmaning binnen wat weken...)
Zij doen er 2 en een hakf jaar over de klanten moeten heb in korte tijd van de metene...betalen...)

Moest de Bank mw en ik allebei om lachten...(het is grappig nl)...Je koopt iets... betaalt het ...en zij storten het betaalde bedrag terug????
en gaan er 2 en een half jaar later ...er over emmeren...en doen dan net...
of jij ...wanbetaler bent...

Ik?

Zo heb ik mezelf niet opgevoed...
Oke het bedrag
van het toen gekochte is ...Hier en nu...terug gestort ...Kort erop....een kort brief je van Reverty
Bedankt voor de betaling E 59.75 aan Reverty...(het nieuwe After pay)... geen ene excuus voor de overlast en voor de valse beschuldiging etc.

Nou ja ...afwachten maar... of ze er nu ...over op houden gaan...

Maar Reverty gebruik ik vast niet meer!!! (Ze spelen het spel te oneerlijk...en doen of alles aan de klant lag...of
die wanbetaler is...VANAF DIE DATUM...(???) Terwijl het toen ...MET DIE DATUM...met bewijs van De Bank...het wel betaald was... door de klant!!!

LT) :roll:
_____________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 25 mei 2024, 13:01

Betaalmiddel... :)

(Ook Goedemiddag

Afbeelding

(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (26x) +1=(27x)25-5-2024
Briljant (25x)
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...T...erbij...

N........E

C...T...i

F.......U

(Gevonden woorden 47)

Fijne dag verder

https://www.youtube.com/watch?v=i2TSoBXszyI

Gr en Knf van LT) :roll:
_______________________________________________________________________

Ik las dit... als tip ...van iemand voor Youp van 't Hek...
Youp van ‘t Hek over aankomend pensioen: ‘Niet prostaat aan flarden rijden op een e-bike’

Reactie van Youp van 't Hek...
,,Pensioen? Je denkt toch niet dat ik straks mijn prostaat aan flarden fiets op een e-bike, hè!?”

mi Mannen gesprekken ...kunnen ook... heel apart zijn...

LT) :roll:


Plus Nieuws
Kwaliteit van sperma daalt sterk, aldus vruchtbaarheidsexperts:

MI MISSCHIEN HELPT ...JUIST...EEN ELECTRISCHE FIETS
ER WEER MEE...OM DE VRICHTBAARHEID BIJ MANNEN ...(VAN JONGS AF AAN)...WEER TE DOEN STIJGEN...

LT) :roll:

_____________________________________________________________________________________

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-econo ... ~b38912b3/

Zo snel mogelijk daken vol met zonnepanelen? Dan zijn terugleverkosten geen goed idee

mi
Ik denk er heel ANDERS OVER...
Gewoon de overtollige stroom...in lege daarvoor Batterijen doen ...en opslaan voor de Winter...
en heb je er teveel...
samen met buuf... dat regelen...samen met een buur groep ...dat regelen
samen met de Wijk... dat regelen...
maw
In feite worden die energie bedrijven onnodig gemaakt...en dat is dan hun eigen schuld...
met
belooft ...voor de stroom te betalen die mensen naar het energieberijf doorsturen...en toen...
moeten ze er voor betalen...

mi
Men kan... helemaal zonder Vattendinges en zo ermee...
als de buurt het collectief mee speelt...
met een gezamelijke opslagplaats...voor volle stroom batterijen...met een lijst aan de muur
op een bord voor de buurt wensen...

In de buurt ...(BEVEILIGDE)...OPSLAGPLAATS...
Ik heb 5 Volle batterijen nodig voor de winter...
en ander er onder....Ik heb er wel 5 voor je...kosten 7.50
een ander er onder...
Bij mij... kost het de helft ...maar ik wil wel ...de lege batterijen terug...

Nou zo ongeveer dus...

mi
Met zonnepanelen op daken...Men kan helemaal zonder Vattendinges en zo ermee...
als de buurt het... collectief... mee speelt...

In feite worden... die energie bedrijven onnodig gemaakt...voor alle huizen en Bedrijven...met Zonnepanelen op het dak...en dat is dan... helemaal...hun eigen schuld...

met belooft ...AAN ZONNEPANELEN BEZITTERS...voor de overtollige stroom te betalen ...dat mensen naar het energieberijf doorsturen...en toen...
moeten ze... er voor betalen...(ze (dE ENERGIEBEDRIJVEN) krijgen dus... de stroom binnen en verkopen het aan huizen en bedrijvens dat geen Zonnepanelen op hun dak hebben...)Tel uit je (dubbele)...winst truc...met belooft ...voor de overtollige stroom te betalen ...dat mensen naar het energieberijf doorsturen...en toen...
moeten ze... er voor betalen...

Maar mi...Men kan helemaal zonder Vattendinges... en zo ...ermee...

Nou ja zo denk ik er over hoor...

LT) :roll:
___________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 26 mei 2024, 09:32

Middel... :)

(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (27x)
Briljant (25x)+1=(26X) 26-5-2024
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...b...erbij...

F........E

O...B...S

I.......R

(Gevonden woorden 38)

Fijne ZONDAG verder
https://www.youtube.com/watch?v=rs5bc_P1kKo
Gr en Knf van LT) :roll:

______________________________________________________________

Afbeelding

Deze Woord raden puzzel ...heb ik net...bij Het Parool gedaan ...moest er wel 5x over doen...voor ik het huiste woord
geraden had...(pas ...bij Nu .nl moest ik er ook 5x over doen...en een keertje drie keer...)Zo vaak doe ik deze
woordpuzzel...1 woord raden... nou ook weer niet...)
https://www.parool.nl/games/ontdekken/h ... d~genre119

LT) :roll:

_____________________________
De Verwondering op Zondag ...zit ook in de herhaling...deze was een jaar eerder ...ook al in beeld...
https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... ering.html#
Bas Steman maakte tijdens research voor een van zijn boeken iets wonderbaarlijks mee. In een regressietherapie, een vorm van therapie waarmee je vroegere ervaringen zou kunnen herbeleven, kwamen herinneringen boven van een soldaat die tijdens de Slag om Arnhem is gestorven. 'Ik voelde groot verdriet dat ik niet meer tegen mijn dierbaren kon zeggen dat ik van ze hield.' Bas weet het niet zeker, maar hij vermoedt dat er een vorm van reïncarnatie bestaat. 'Het zou kunnen dat we allemaal golven zijn in een grote zee. Misschien heeft iets van de golf van Morgan de Basgolf aangeraakt.'

Ik zelf... maakte niet in een therapie zoiets mee...Ik was gewoon... aan het dromen in de nacht...jaren terug...
en werd wakker...maar dezelfde beelden bleven doorkomen...

Er was oorlog...twee meisjes ...ondergedoken...zaten doodsbang ...samen...in een kelder te schuilen...de aanderen waren al dood...door de bommen...maar een bom ...maakte een einde aan hun leven op aarde...van die 2 meisjes...en 1 van die 2... was ik zelf...

Aparte ervaring ...was dat...eigenlijk heel erg kort...Ik wist... toen nog helemaal niks... over reincarnatie af...maar had altijd het gevoel
dat ik ...dat toen ...toch... heb meegemaakt...Jaren later noemde iemand dat...een reincarnatieervaring was dat...

Nou ja... ik ben in de oorlog geboren...
Misschien huist ...dat ene meisje... in mij door...weet je veel(?)

Zelf zie ik
geen ene nut ...in reincarnatie...Iemand zei is tegen me...zo leren we keer op keer meer...Maar ik vind...als je er niks van weet te herinnereen...en elke keer weer ...naar de basisschool moet...welke leer opbouw... zit er dan in???
Als je... over al het vorige geleerde... niets herinneren kan...en er in feite niks mee hebt...alles moet opnieuw geleerd....lijkt me onzinnig???

Omdat ik er... geen ene verstand van heb...over reincarnatie...laat ik... oordelen... er over ...maar de doodsangst ...van die 2 meisjes... in die kelder...staat me vele decennia's later... nog steeds bij...Kort maar hevig ...was die ervaring...

Eens... op een dag...komen we achter alles...Welk nut ...dat moge hebben...geen idee...

LT) :roll:

____________________________________________________________________________

Ik was pas 10 jaar ...en terug in de grote stad...was in m'n uppie de Stad aan het verkennen...ging in het Vondelpark op een bankje zitten...een oude man
ging ook... op dat bankje zitten...Keek me aan...sperwde plots...zijn ogen heel groot...en zei...Weet je dat je een hele oude Ziel hebt...zelfs van een hele oude Jood...

Ik zei ...Ik ken helemaal geen Joden...maar een kind ...op m'n vorige school...noemde me Brillenjood...omdat ik een poosjee ...een bril op moest...
Daarvan ...ken ik het woord ...Jood...
Was toen 1953...
Niemand had heet toen ...over Joden...niet in het Dorp en niet in de stad...en niemand op school...
dat kwam later pas tot ons...via de TV...ook niet meteen...maar pas veel later...
Ze hadden het wel allemaal over De Watersnood in Zeeland...

Hoe dat ook zij...(Nu achteraf gezien...zag die oude Zieners Man...een oude Jood ...in me...met een hele oude Ziel...)
Dat klinkt ook... als...Reincarnatie...misschien maken we wel...vele levens mee...Weet je veel???

Eens... op een dag...komen we... achter alles...Welk nut ...dat moge hebben...geen idee...

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 27 mei 2024, 02:39

Delirium... :)

(Ook Goedenacht

Afbeelding

(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (27x)+1=(28x) 27-5-2024
Briljant (25x)
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...M...erbij...

A........E

H...M...i

N.......O

(Gevonden woorden 37)

Was eindelijk weer is een makkelijke...
35 woorden...zo uit het hoofd... de laatste twee woorden... nog nodig...opgezocht...
(Hoeveel woorden
nog nodig...is bij het Menu ervan te weten...bij Niveaus...als je daar tussendoor op kijkt...meldt het de punten nog nodig...met zo weinig punten ...nog nodig...is (uitervaring) 2 kleine woordjes nog nodig ...of een heel groot woord...)Deze was met gedaan... nog 2 kleine woordjes...en klaar...Niveau Genie behaald...)

Opzoeken in een Internet woordenboek...is ook te doen...maar kost bale veel tijd...(je kan er een muisarm aan overhouden)maar zelf opzoeken is ook een eigen hoofdelijke bezingheid...Voor hun maakt het niet uit...hoe je er aan komt...want je doet zulkse Wooerden Puzzels...voor jezelf...en daar heb je 24 uur de tijd voor...Meestal begin ik even na middernacht
doe zoveel mogelijk woorden... uit het hoofd...als ik niks meer weet...ga ik slapen en de volgende dag verder...soms
erg wonderlijk
wat een nacht slapen kan doen... met je hersenen...opeens kan je de dag erop...een hele rij woorden erbij zetten...
behalve die laatste 1 of 2 of 3 nodig...Die zoek ik dan op...of via de Krantjes lezen of via het woordenboek ...dat overigens de letter...A...mist...Als ik op Briljant sta...en totaal niks meer bedenken kan...stop ik er gewoon me...blijf dan niet doorzoeken...er is meer in het leven... te doen...dan alleen zulkse woorden puzzels nl...met Briljant ben ik ook uitermate tevreden nl. Maar zit er nog ...spirit in m'n energie...en in m'n Bol...dan ga ik door ...tm Genie te proberen...

(Ik kan er zelf...uit opmaken ...dat die Herseninfarct of 2 is gehad...niks ten nadele...van de Hersenen opgeslagen geheugen kostte...wat woorden betreft althans...) (maar ook met de Woordenpuzzel tref ik vaak hetzelfde aan...als met het typen...ik typte het woord niet goed...met indrukken van die vierkantjes gaat dat er ook zo aan toe...
de lettertjes volgorde... niet op de juiste volgorde ingedrukt...dat heet ermee...staat niet op de lijst...maar ook juiste woorden zetten ze dat zo erbij...staat niet op de lijst...Zij stellen een eigen lijst samen...dus alle ook goede woorden met de juiste letter erbij ...kunnen toch ...als fout gerekend worden...ook dat heet... staat niet op de lijst...ook al kennen we elkaar niet ...maar Zo zijn we toch... leuk bezig... met elkaar...

LT) :roll:
________________________________________________________________________
Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=FHNLdHe8uxY
Gr en Knf van LT) :roll:

________________________________________________________________

'Europese defensiemacht moet Rusland afschrikken, anders houdt EU op te bestaan'
Een invloedrijke Franse veiligheidsexpert is ongeruster dan ooit. Hij hoopt dat Duitsland samen met Frankrijk wil meedenken over een gezamenlijk Europees leger.

mi is dat volkomen onzin...bijna alle EU landen zijn ook NAVO lid nl.
Gewoon de boel goed op peil houden...geldt voor elk NAVO land lid...is mi de eerste vereiste (op Militair gebied)

Een extra EU leger
maakt verwarring... en kost van alles nog meer aan miljarden...en miljarden en miljarden...etc...arme landen... van de EU landen maken...
lijkt me eerder...voor geen EU Behoudt...

maw...Zo denk ik er over...Gewoon de boel goed op peil houden...geldt voor elk NAVO land lid...is mi de eerste gezamelijke vereiste (op Militair gebied) LT) :roll:

_________________________________________________________________________________

Nou vond ik ...die bijna weg gaande NAVO Secretaris Generaal...niet helemaal wel...
met zijn...alle NAVO landen ...moeten al hun mililtaire spullen... aan de Oekraiene geven...
Als we ...zoiets stoms zouden doen...buigt Rusland... de oorlog om ...en wandelt overal ongestoord...de EU LANDEN binnen...

iK BEDOEL... ELK NAVO LIDLAND ...MOET OOK ZELF NADENKEN BLIJVEN...(Want waar niks mag ook geen Sigaar etc.
komt niks goeds van...)...die bijna weg gaande ...NAVO Secretaris Generaal...is mi...niet helemaal logisch weldenkend meer...!!!

(En hoe is het...(in Vakmacht positie)...met de ...Oplossende Vermogen...van die ene Rutte???
Hoe is het met die Almeerser Nederlander...die nog steeds in Gaza gegijzeld wordt gehouden...door Israel...
(omdat die een naams totale heeft... die lijkt op????)

Zo van ...een kluitje... met de naam Jansen
spookten wat uit... en alle Jansen gaan ze ...als verdachte persoon beschouwen...zoiets overkomt... die Nederlander al maanden en maanden en maanden...(En hoe is het...(in Vakmacht positie)...met de ...Oplossende Vermogen...van die ene Rutte???)
(Die was al 4x in die tijd in Israel en toen???) Hoe is het met de Nederlander Abed...uit Almere...???
hoe is het...(in Vakmacht positie)...met de ...Oplossende Vermogen...van die ene Rutte???
(Dito... waar niks mag ...ook geen Sigaar etc.
komt niks goeds van...)!!!

LT) :roll:

______________________________________________________________

BOEKEN
Lionel Shriver: ‘Blijf trouw aan je vrienden, ook al ben je het niet met ze eens’

mi Is dat het beginsel...van Korupties...uit en thuis en op het werk... etc.

Trouwens zullen die hetende vrienden ook de andere trouw blijven al zijn ze het niet met die ene eens???

Maar effetjes serieus...
‘Blijf trouw aan je vrienden, ook al ben je het niet met ze eens’

mi Is dat het beginsel...van Korupties...en elk slecht dekken...uit en thuis... en op het werk... etc.
(Niet alleen ...met de straat bendes...is vergelijkbaar...ook met de witte boorden circuittjes...Met...Blijf trouw aan je vrienden... ook al ben je het niet met ze eens’)!!!
mi...Een slechte tip is het... van die Lionel Shriver...

mi Met verschil van mening... kan het nog wel vaak...maar waar gaat het over? bv...Met beginsel...van Korupties...en elk slecht ...dekken...uit en thuis... en op het werk... etc. Blijf trouw aan je vrienden...???

LT) :roll:

______________________________________________________________

Ik schreef pas weer...over Nivea op de dingen doen...
Maar dacht van de week...
Misschien kan het ook helepen...bij die...Huil Babies...maag en darmen streek een kledder Nivea op
doen uit de blauwe doos...(Niet insmeren!!!) Los er op laten...dan kledij er over...
op de Nivea...zachtjes heen en terug on de rondte wrijven...ZAzCHTJES...een liedje erbij zinden)...dan de Luier
niet stevIg
vast om de maag doen ...maar losjes...misschien is een luierbroekje veiliger en toch losser om de buik...maa
misschien helpt het ook bij darm overprikkelingen...)Met DE Nivea Methode...)

Nog een tip...gebruik geen Closetpapier bij Babys...vaak is het niet hychienisch gerecijkeld...en ook dat nog...het is van korrelige gedoe... dat gaat... gigantisch jeuken...daar...en zeggen kunnen babbietjes niks ...alleen hard huilen...alsmaar...desnoods dag en nacht...Beh Beh behhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Dus
gebruik tissieus... of ervoor gemaakt vochtige doekjes...of washandje...ed.
maar
geen closet papier bij oa ...in die gebieden...oa oa oa...bij babietjes gebruiken!!! En pas op Luiers worden te vaak...veel te strak... om maagjes en darmpjes vast gemaakt...Behhhhhhhhhhhhhhhhhhh


Maar misschien ...is die Nivea Methode.... daar ook een tip voor...Van mij hoeft niks...maar leuk ...zelf die dingen
met zelfredzaamheid...uit te puzzelen...Ja toch...met als dank...een lekkere slapende baby...

LT) :roll:

Het volgende punt is...als je de...Nivea Methode ...gebruikt ook bij Babies...kan het gebeuren dat ze er ...zo rustig
ontspannen van worden...dat ze de luier... vrij snel er door vol maken...niet alle Babies huilen om volle luier maar zat wel...dan lijkt het of die
Nivea Methode... niks doet...omdat de baby weer zo snel huilt...kijk dan eerst ...of de luier vol is...maak het goed schoon...
nog een beetje Nivea... op het buikje doen...en rustig laten slapen gaan...want ook ...met overprikkelende ...Maag Darmpjes... kan een (Huil) Baby ...er lekker rustig van worden...met ...De Nivea Methode...

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 27 mei 2024, 16:13

Umberto... :)

Afbeelding
27-5-2024 Jeetje Miena ...de 3de poging...net als laatst... was meteen raak...(3de poging (2x)Goed...
https://www.nu.nl/uitgelicht/6291773/he ... e-dag.html
mi Het is een kwestie van... goed kijken...naar de(aangeboden)... kleuren ...en naar de niet gekleurden...
Die laatsten... gebruik ik dan niet nog is...De gekleurde letters (op de groenen na)...indien mogelijk verzetten en nieuwe nog niet gebruikte letters... erbij gebruiken...(Zo ongeveer doe ik het)

Fijne dag jullie allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=JImJBl8uyjc
Gr en Knf van LT) :roll:
_________________________________________________________________

Ik las dit...

PODCAST DE KAMER VAN KLOK
Dan maar Mona Keijzer?

mi Wie legt die Gijs Groenteman is uit...
Dat het ...(met afspraak)...niemand...uit de eigen gelederen...van de 4 Partijen... iemand wordt...

(Als men dat snapt...kies je niet voor Mona Keijzer...Gijs!!!)

Ik vind mijn keuze (om teveel om op te noemen)...nog de allerbeste...
Dan zou ik dit zeggen
Khadija Arib

LT :roll:

_______________________________________________________________________

Ik las dit...
Predikant Claartje Kruijff: ‘De mens is fundamenteel alleen, we leven allemaal met een gat in onze ziel’

Over zoiets ...moet ik wel nadenken...want zo'n Bul Gestudeerde in nhet Geloof...tegen te spreken...(?)

mi Het is juist ...God die (het zgn gat in de ziel)...de Ziel opvult...maw Je bent nooit alleen...heeft daarmee te maken...

Dat zou iemand... in de Godgeleerdheid... toch moeten weten... lijkt me...
Het is juist ...God die ...De Ziel opvult...maw Je bent nooit alleen...heeft daarmee te maken...Claartje...
Dat zou iemand... in de Godgeleerdheid... toch moeten weten...

Ik kan wel ...De Getallenlijn ...Van Het Zijn...wel gaan uitleggen ...maar dat is weer zo'n verhaal...om te typen...
Maar via... De Getallenlijn van...Het Zijn...vul je Het gat...in je Ziel wel op...Claartje...
(Dan kom je ze in wezen allemaal tegen...
Ik noem dat ...
God ...Here...Alle Ju...Dan heb ik ze allemaal in ene genoemd...)

Zal een super korte uitlegje geven...(Elders op het Forum ...ergens...Halverwege...staat veel meer over De Getallenlijn
van Het Zijn)
Kijk op blz 1...(van Het Woordspel)om de geziene bladzijden niet nog is te hoeven lezen...maar... waar je gebleven was...)

.......God...
.......(14)...
...De Christus
(14) (14.14) (14)

..............(14)
......(14)(14 . 14) (14)

.........(1) (1.1) (1)
Niemand ...komt tot De Vader...Dan door Mij...(Woord van De Heer)
vanaf (OP DE GETALLENLIJN VAN HET ZIJN)
De Mens (Secu...de Humanist)...(HOOFDFACTOR 1

(Om Het Gat...in je Ziel te vullen...Vermaak je ermee...Claartje...)
https://www.youtube.com/watch?v=Tu6yiS1Q3dA
LT) (7)(7.7)14)

____________________________________________________________________

Op Videoland schijnen ze een serie over Máxima gemaakt te hebben...

In de vvoorstukjes getoond...lijken ze n og al te bekvechten...schreeuwerig...

mi Klop daar helemaal niks van,,,
Die Twee waren verliefd...en in die opbouwtijd...zou De toen Prins nooit voor een
Krijsende schreeuwerige toekomstige Koningin hebben gekozen...

Het punt met die Máxima is dat ze heel erg intelligent is en het met
gewone woorden wel af kan...
en zeker in die verliefdheids periode...
(Heb ik het dus niet over de...Overgangs periode...waar veel Vrouwen juist opeens
een periode...over van alles kunnen gaan bekvechten...)

Maar kort gezegd...dat komt... helemaal ongeloofwaardig over...een bevechtende (zwaar verliefde)...Máxima
De toen Prins WA...
zou nooit
voor een (overal over ...maar vooral op hem af)...een (in welke taal dan ook)
VOOR EN...Krijsende schreeuwerige toekomstige Koningin... hebben gekozen...

kort gezegd...dat komt... helemaal ongeloofwaardig over...een bevechtende (zwaar verliefde)...Máxima
mi...WA en Máxima...komt...ongeloofwaardig over...in die serie...Nou ja dat dus...

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 28 mei 2024, 11:21

Tol... :)

Afbeelding
(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (28x)+1=(29x) 28-5-2024
Briljant (25x)
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...U...erbij...

B........D

E...U...R

S.......T

(Gevonden woorden 40)

Was best een moeilijke...Ik stond op Briljant in de nacht en ben toen gaan slapen...
Vanmorgen keek ik hoeveel punten ik nog maken moest...best veel...pfff
Toen ben ik maar van alles aan letters gaan indrukken met woorden die niet kunnen ermee...
maar dat gad weer assocoaties ermee...en zo maakte ik nieuwewoorden die ik nog niet had...

opeens een (voorbarige) Feest blz.
Gefeliciteerd goed gedaan u bent Briljant...Maar...dat was ik al...dus ik kijken... op het menu lijstje bij niveaus
moest ik nog 1 punt voor Genie...

Het woord Niveau ...kon niet...want de ...N... letter staat er niet bij...dus maar weer een beetje dollen met onzin woordjes maken...
die nergens op slaan...om daar... een doorloopasociatie ...in het denkpatroon... ermee te krijgen...en zo waar...dat lukte nog ook...

maw Hoe ik het doe ...zulkse woordenpuzzels...zo uit de losse bol...valt echt niet ...te filmen...
Maar (met hun foute voorbarige feestbladzij bij Briljant)1x...en bij de 2x gemaakte Pangrammen...2x een Feestbladzij...Samen (3x Een Feestbladzijde...Maar...met (De hoogste Level)...Genie behaald...werd geen feest bladzij(???)!!!
(maar
een goed woord gemaakt...en nog maar 1 punt nodig...dan snap ik wel...Ik heb het behaald...
even bovenaan kijken...bij alle gemaakte goede woorden...en ja hoor...daar staat...Genie...)
Sodeju...Genie behaald...werd geen feest bladzij(???)!!!

Fijne Dinsdag allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=T22GJNt1SbE
Gr en Knf van LT) :roll:

_________________________________________________________________________

Als deze het is heeft die wel een leuk lekker koppie om naar te kijken...
https://nos.nl/artikel/2522197-topambte ... at-premier
Afwachten maar...
Afschuwelijk eigenlijk...Ze kunnen het niet laten...om de eer ...aan de betreffenden zelf... te laten...

Dat moest... rondom zulks... verboden worden... om de Eer van de betreffenden... te stelen...Dat vind ik ervan...!!!

Maar effetjes wat anders...Waarom doen veel mannen dat toch...een baard nemen...ze zien er opeens als een ouwe kerel eruit...deze Meneer Dick ook...weg
is het hele leuke koppie...snap ik niks van ...nog erger is dat ze steeds meer baarden hebben die de...IS strijders ook hebben...
Eng is dat eigenlijk...zo weten ze zelf niet eens wat zich om hun heen verzameld...
Daar gingen de Amerikanen ook de flop mee in...in Irak ...en nergens van geleerd...dito in Afganistan met de Taliban...alles naapen... wat de mannen daar doen...dus
namen ze een baard...maar opeens bleek dat een hele...IS... en later de Taliban...om zich heen hadden verzameld...Een vlucht van Regenwulpen is er niks bij ...zo snel mogelijk er weg wezen daar...werd dat toen...

Ondertussen
zie je in Europa hetzelfde doen...zelfde baarden nemen als..eh en eh enne als eh...tm de de baarden van de Talibans aan toe...
Eng is dat eigenlijk...zo weten ze zelf niet eens ...wat zich om hun heen verzameld...
Maar
als ze er tien twintig jaar ouder uitzien met een grijzige baard...Waarom zouden ze zoiets doen...waarom zou zo'n Meneeer Dick zoiets doen...O eidelheden ...der eidelheden...Ondertussen...Het hele leuke koppie is er meteen van weg...en met zijn 67 jaar oud... er 10 jaar of meer ...eruit zien...???? En zonder baard ...er beslist jonger eruit zien dan 67 jaar...

Nou ja... oa...zulkse dingen... denk ik ondertussen dan...met de nieuwe...Meneer Dick... in beeld...op TV...

Afbeelding
mi Dit is toch een veel leuker koppie

dan... eh dat...Afbeelding


LT) :roll:

________________________________________________________________

Hoe krijg ik mijn kinderen meer aan het lezen?

+ Leeslijst
RUBRIEK
Opgevoed Elke week legt Annemiek Leclaire een lezersvraag voor aan deskundigen.

mi. Door ze... te verbieden... te lezen...maar wel hier en daar ...tm lop de plee ... tijdschriften ...en wat boeken neer leggen...
Hoe meer... het niet mag...hoe meer ze zelf ...gaan uit proberen ...wanneeer het wel kan...

Nou ja ...zo ongeveer... ging het mij vroeger...In vrije tijd was er van alles te moeten doen...geen tijd om te lezen dus...

De Donald Duck (zat in de leesmap voor volwassenen)...(dat...stiekem)...zelf ...mee nemen ...naar het toilet... en daar...met het spannende vervolg verhaal...de tijd te nemen om
Twintig duizend mijlen onder zee... te gaan lezen...

En denk erom...Geen gelees in bed...Al snel.... met zaklantaarn en al...onder de dekens
Boeken gaan lezen...wordt dat dan...

LT) :roll:

Nou hadden ze bij ons thuis nauwelijks boeken...en die er waren lagen bovenop de hoogste kast...

En ja hoor.,..De Meester...zei op school...volgende week woensdag...wil ik dat jullie allemaal een echt gedicht opzeggen...

Een gedicht???
Zoiets hadden we thuis niet eens...
Onderweg na school...kwam ik langs het huis van onze Huisarts...
belde er aan...legde m'n probleem uit...want eh... ik zag bij U in de spreekkamer... allemaal Boeken...Mag ik er eentje met Gedichten...lenen???

Dat mocht...als ik het netjes terug bracht...met een aai over m'n bol mocht ik met een Boek van Joost van den Vondel gaan...
Thuis zei ik er niks over...onder de dekens in bed...zocht ik een gedicht uit...
Het Stoksken van Johan van Oldenbarneveld...

Die Woensdag...allemaal...Poezie albums kleine gedichtjes...alleen ik had ...een echt gedicht...

Na het opgezegd...lag de hele klas dubbel van het lachen...(Ik werd nooit gepest...want)...Ik lachte vrolijk met ze mee...
(Ik om hun en zij om mij)

Maar ik kreeg ...een 10 er voor...als enige...

Bracht ...het Boek ...netjes terug...Keurig... zei de Dokter... ziet het eruit...geen ezelsoren gemaakt...geen vlekken...
Je mag gerust ...meer boeken lenen...en met een aai over de bol...ging ik er weg...met een gewoon spannend boek in de tas...

Thuis hebben ze het ...nooit geweten ...wat ik allemaal las...

Dat was een geheim... tussen ...de oude ...(Sigaretten rokende in de spreekkamer)...Dokter
en Mij...(Volgens mij... kocht die ze apart...die boeken... voor mijn leeftijd...want opeens... zaten zulkse boeken erbij in die BoekenKasten...daar...)
Soms
wilde die oude Dokter...me erover overhoren...en zei toen...Je houdt van spannende boeken...dan zaten dat soorten boeken...opeens... in die Kast...de keer erop...and so on...

Maar ...als het niet mag ...of niet kan en niet mag...(zonder dat ze het thuis wisten)...wonderlijk... toch zoveel... in mijn Jeugd ...te hebben gelezen...Dat was beslist grappig...

LT) :roll:

Ik begon met lezen...Ik woonde tussen m'n 6de en 10de jaar op een Boerderij...(Closetpapier ed bestond toen nog niet)
Zij...De Boerin...knipt stukjes van de Krant...en legde telkens stapeltjes op de houten rand...
Dan zat ik de zinnetjes te spellen...Omdat ze altijd wel riepen...ben je nou nog niet klaar???
Las ik steeds sneller...
allemaal stukjes uit de krant...

Het bgevolg werd...op school vroeg De Juf menigmaal...Hoe weet jij dat nu weer...op een vraag van haar...
Ik? eh Schouder ophalende...Gewoon Juf...
Dat ging tm m'n tiende jaar zo door...Ik kende zo de namen van de toen Ministers...en wist steeds meer en meer...dus als De Meester wat vroeg...
en niemand wat zei...en jij? Ik? eh en zei dan het antwoord op de vraag...Hoe weet jij dat nu weer???
IK??? Schouder ophalende...Gewoon Meester...
(Zulks geks ...ging ik echt niet zeggen...nergens...over de pleepapier ed dingen meer...)

Soms zei De Meester zinnen als...Hebben jullie de Krant thuis???
Ja Meester...O vandaar...

Maar ondertussen ...werden van Kinderen toen... niet van verwacht dat ze zoiets als... die grote krant gingen lezen...
zelfs Moeders de Vrouw las zulks niet toen...

(Maar...Zulks geks ...wat ze ermee deden...ging ik echt niet zeggen...nergens...over de pleepapier ...stukjes krant...op de
houten deksel van de Plee...ed dingen meer...)

Afbeelding

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 29 mei 2024, 06:19

Olifant... :)

(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (29x)
Briljant (25x) +1=(26x)29-5-2024
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...I...erbij...

C........E

K...i...R

S.......T

(Gevonden woorden 55)

Ik stond al te lang... op Briljant... en moest nog 50 punten halen voor Genie...Nou dat zat er niet in bij me...
een paar lange woorden ermee of nog een hele rij korte woorden...Ik kon niks meer bedenken...om die 50 punten nog te behalen...Ik ben wel tevreden met ...Briljant...is ook mooi...

Een fijne dag allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=y1MMJUv3aQ4
Gr en Knf van LT) :roll:

_________________________________________________________________________

Wat me momenteel het meeste irriteert is...
alles wat de Jongeren doen...wordt beantied...en heet slecht en ongezond en is een gevaar...en moest verboden...etc.

Ik weet nog... in mijn jonge jaren begonnen 12 en 13 jarigen met roken...rondom het schoolplein...
inmiddels ging men massaal roken...

Dat is nu ...Hier en Nu...de massale grote vergrijzing...

Men is in alle eeuwen ervoor ...massaal niet...10 jaar ...ouder geworden... 20 jaar 30 jaar 40 jaar 50 jaar...dan in alle eeuwen ervoor...vanaf ...de lifestyle... van na WO2...

Dat is nu de massale grote vergrijzing...Overigens ik zie de jongeren liever met een gewoon rokertje
dan met Snuif en drugspillengebruik...
want dat stimuleren ze met al die anties op de jongeren af...(Of het gewoon is geworden...drugs te gebruiken...alles moet kunnen alles moet mogen
behalve een Sigaar...behalve een Sigaret ...Pijp of Sjekkie...want daar ga je vroeg dood aan...melden er...

Ondertussen
De Generaties die het meest gerookt heeft is Hier en Nu de massale grote vergrijzing...men is in alle eeuwen
massaal niet zo oud geworden...als de gewone rokers Generatie...

maw Ik zie ze... liever met een gewoon rokertje...dan met die snuif boven lippen...onder de neus...
is al massaal waar te nemen op TV!!! Jongeren en Jong Volwassenen...en veel bij bekende mensen...waar te nemen...

Zal wel de vette winsten zijn...voor die ene en die paar en wat circuitjes...met al die anties...maar wat ze zeggen klopt niet...dat je vroeg dood gaat... van het roken...(Daar begon Zij van D66 mee...terwijl het toen oude mens zelf ook rookte...achter de colissen...(Waar zijn die mee te chanteren om zulks klakkeloos te gaan zeggen...)

Ik weet nog in mijn jonge jaren begonnen 12 en 13 jarigen met roken...rondom het schoolplein...
inmiddels ging men massaal roken...

Dat is nu ...Hier en Nu...de Massale grote vergrijzing...

Men is in alle eeuwen ervoor ...massaal niet...10 jaar ...ouder geworden... 20 jaar ...30 jaar... 40 jaar ...50 jaar...dan in alle eeuwen ervoor...vanaf ...de lifestyle... van na WO2...
Natuurlijk ook door andere moderne oa med methodes...hychiene ed...vaccins ed... maar dat doet er niks aan af...dat men massaal rookte...uit en thuis en op het werk en op de buis etc.

Dat is nu ...Hier en Nu...de Massale grote vergrijzing...
Men is in alle eeuwen ervoor ...massaal niet...10 jaar ...ouder geworden... 20 jaar ...30 jaar... 40 jaar ...50 jaar...dan in alle eeuwen ervoor...vanaf ...de lifestyle... van na WO2...

Oke die Vape dingen...anties anties anties...wat de Jongeren doen...op ze af...alsmaar Waar nu weer mee???
ipv
Die Vape dingen minder rook te laten uitstoten en wat andere middelen erin te laten...Helemaal veilig is nl niks in het leven...

Maar wat nu weer...
Jongeren hebben van die fietsen ...met hele dikke banden...anties anties anties op ze af...of ze hebben een gewone
e bike anties anties anties op ze af...(Zelf denk ik ervan...Dan komen ze in iedergeval niet meer massaal met de auto overal gebracht...zoals het sinds eh overal de gewoontes werd...met opstoppingen rondom scholen en in de wijken...)!

Kijk ze nu is massaal zelf is fietsen...

Mooi om te Zien...ze te Zien fietsen...zelfs met die dikke banden...lijkt me veiliger dan met die dunne bandjes!)
Jongeren vooral Jongens...
moeten in de opgroei...dingen hebben...om zich stoer te gevoelen...Leuk zo'n groepje bij elkaar
met hun e-bikes...anties anties anties op ze af...weg wezen...als groepjes...

Het is echt bar en boos ...al die anties ...op Jongeren af...
Ik denk dan ondertussen...
Dan komen ze in iedergeval niet meer massaal met de auto overal gebracht...er zit beweging in...de opklim Jongeren...

Ik schijn er toch... anders te kijken...een groepje Vapers staan bijeen gezellig te praten met elkaar...bouwen vriendschap op...een groepje jongeren bij elkaar ...wordt al snel...anties op ze af...
Weg wezen...

Terwijl ik keek... naar het Full of life van onze Jongeren ...trots met elkaar...op hun dikke banden fiets...er zit beweging in...
Dan komen ze in iedergeval niet meer massaal... met de auto overal gebracht...er zit beweging in...de opklim Jongeren...

Oude Mensen ...die 10 20 30 40 50 jaar ouder zijn geworden dan in alle eeuwen ooit...als die ergens aan dood gaan...
tellen ze dat...en dan mag ...via anties anties anties circuit (of zij overl de baas over zijn doen die)!!! tm...niemand nog wat...

Valt
me steeds op...dat ze er nooit bij vertellen...hoeveel jaren ze ouder zijn geworden ...met hun lifestyl geleefd...
Oude Mensen ...die Massaal...10 20 30 40 50 jaar ouder zijn geworden... dan in alle eeuwen ooit...juist door die producten!!!

Al die massale stress en depressies...tm Burn-Out...bij veel Jongeren en Jonge Volwassenen is ergens door...
Alles wat ze doen...
komen... via de Waterzuipkletstafels op Tv aan zetten met... anties anties anties...op ze af...

Pas weer een heel artikel ...in een Internet krant...over die bikes met die dikke banden...Moest verboden worden...
anties anties anties...Daar gaat de trots opbouw van menige jongeren ...er van aan...van al die anties... op ze af...

Terwijl ik denk...ondertussen...Dan komen ze in iedergeval ...niet meer massaal... met de auto overal gebracht...er zit beweging in...de opklim Jongeren...van tegenwoordig...

Net als toen ze
vroeger... met de eerste brommers er aan kwamen...dat werd de trots opbouw van menige jongeren ...

In deze tijd denk ik dit best vaak...
Milieutechnisch gezien en omtrent het klimaat ed.
Met welke type fiets dan ook...Dan komen ze in iedergeval ...niet meer massaal... met de auto overal gebracht...mooi
om te Zien...er zit beweging in...de opklim Jongeren...van tegenwoordig....

Net als ik ...zo uit m'n raam van m'n flatje kijk...en er van geniet dat te Zien...komt er weer zo'n anties zeikzeurder aan de waterzuiptafels op TV
en in artikelen van Krantjes...anties anties anties...op de Jongeren... en...op de Bejaarden af...Niks mag ...ook geen Sigaar etc.
en alles heet ongezond en men gaat er vroeg dood aan etc.

Ondertussen...De massale Grote vergrijzing...Oude Mensen ...die 10 20 30 40 50 jaar ouder zijn geworden ...dan in alle eeuwen ooit...juist van en mede van ...die producten...als die ergens aan dood gaan...
tellen ze dat...en dan mag ...via anties anties anties...niemand nog wat...

Wanneer komt er is ...een Kabinet ...dat al zulkse ...anties onzin dingen...weg beantied...
(en men weer gewoon... in beeld rookt ...en niet stiekem ergens...) voor wie wat doen ze dat (stiekeme van tegenwoordig...) waar nu weer mee...) voor wie doen ze dat eigenlijk???!!!

Misschien wordt WA ...weer populair (Net als indertijd...Willen 1 ed...)...als die WA...weer met
een Sigaartje... in beeld komt...ipv... ze worden zo stiekem...Dat verliest vertrouwen in... al die stiekeme Gasten...
waar nu weer mee...) voor wie doen ze...al dat stiekeme gedoe... eigenlijk???!!!

Wanneer... komt er is ...een Kabinet ...dat al zulkse anties ...onzin dingen...weg beantied...(Dat kost ons de Binnenlandse Economie ...steeds meer en meer anders....als het zo door gaat!!!)
En moeten ze het hebben
van Leugens en bedrogs en dieftal ...op grote schaal...met producten...Waar wij... de Massale grote vergrijzing mede van hebben...

Ondertussen...De massale Grote vergrijzing...Oude Mensen ...die 10 20 30 40 50 jaar ouder zijn geworden ...dan in alle eeuwen ervoor ooit...juist van... en mede ... die producten...maar dat vertellen ze er niet bij!!!

Fijne dag allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=1bW3Vv4 ... e&index=32

Gr en Knf van LT) :roll:

_____________________________________________________

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/ ... 8b0c&ei=71#

Vlg mij is het de vierde van onderaan...De oren... is (in het omgekeerde)...anders dan van de anderen...

Ojeetje... net met door zappen...op die web... zag ik de uitkomst ...is hetzelfde als ik... hiero beschreef...
LT) :roll:

______________________________________________________________________________

Bij NPO begin van de week...iemand kwam met iets te eten...mag niet in beeld...net als de presentators ...niet iets drinken...in beeld...
Wie wat waar bemmanipuleert die Gasten zo??? Voor wie doen ze...al die anties... gedoe... eigenlijk???!!!
en sinds eh...alleen Water zuipers...in beeld???

voor wie doen ze...al dat... gedoe... eigenlijk???!!!
Alles wat het leven leuk gezellig maakt ...weg te houden...voor wie doen ze...al dat... gedoe... eigenlijk???!!!

Als een Gast... wat anders wil drinken staat er wel
ook een glas water naast (?) Ze lijken niet goed snik meer Dat is het!!!

LT) :roll:

___________________________________________________________________________


dick-schoof
Binnenland
Wat vindt men van Dick Schoof en welke namen worden er genoemd voor zijn kabinet?

Aha het gaat nu over...Meneer Dick...

Die moet alles Nog snappen en lezen en weten... ALLE RITES EN MORES ETC...OMTRENT DIE LANDS TOP JOB...en dan begint die van Groen LINKS ER MOET EEN hOORZITTING KOMEN MET HEM (?)

METEEN... EEN BAK GEEST EN LICHAAMS ROOF... OP PLEGEN ...op die ene...IS DAT!!!
(Oppassen geblazen dus...met zulks...Zijn ze nogal goed in... bij Links!!!)

mi Moet er eerst ...een Kabinet opgebouwd ...en vergt dat...al alle energie genoeg...

Maar... Hoe moet zo'n Kabinet heten??? mi... Meneer Dick Kabinet...Het Schoofse Kabinet...No1
Meneer Dick... en Zijn...Kring ...(Gesprek)...Kabinet...

(NNou ja...op zo'n vraag...Ik freubel denk...er ook maar wat mee...)

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 30 mei 2024, 00:04

Antwoord... :)

( de Klimaatkwestie
Hoe komen we uit de mestcrisis?

Ik schreef hier alis...ze moeten mest overschot... onder de grond stoppen...dan laten we ook is wat goeds na voor de Generaties na ons...Als het ontgast is...is er uitermate ...Natuurlijke...Vruchtbare grond...voor de...Dan...Huis Tuinen... Gebouwen Tuinen...voor Perken en Parken en Tereinen...en voor Bossen...

LT) :roll:

__________________________________________________________________________________________

Welke
Bijnamen voor Dick Schoof

Gezien de leeftijd van die Schoof...
Ik hou het gewoon bij ...Meneer Dick...lekker snel ...op alle fronten... te zeggen...Mister Dick...(ipv
De meeste landen kunnen zijn achternaam niet eens uitspreken...)!!!

LT) :roll:
___________________________________________________________________________

Ik zat vroeger dus stukjes uitgeknipte krantjes te lezen op de Plee...als Kind...

Vroeg De Juf is aan de klas...Wat willen jullie later worden...
De helft had er nooit over nagedacht...de rest van de jongens wou Boer worden...en de meisjes... Moeder...
En Jij? Jij zegt niks???

Ik?
Archeoloog...Ontdekkingsreiziger...Piloot...Politie en erna Hoofd van de BVD...en ook Zuster en ook Moeder...

Ja maar je kiest allemaal Mannenberoepen...op Zuster na...
Ik zei toen...iK KAN OOK MET DE HAND MET EEN SCHEPJE EN EEN VEGERTJE...DINGEN IN DE GROND VINDEN...
ÍK KAN OOK REIZEN EN IK KAN OOK EEN STUUR VAST HOUDEN...EN IK KAN OOK BOETES UITSCHRIJVEN...
Maar wat is BVD vroeg de Juf...
Had ik natuurlijk ook... in de stukjes krant op de plee over gelezen...dat zal ik maar niet allemaal uitleggen Juf...dan zijn we
morgen nog bezig...

Ik zei nooit veel in de klas...maar toen opeens een hele rij achter elkaar...
De dag erop werd ik gekozen als Klassen oudste...
Zei ik ook nooit veel...alleen...Koppen dicht...dan kwam de Juf en later de Meester terug in de klas...en
keek verbaasd rond...en dan naar mij...iedereen stil aan het lezen...Als ze gingen donderen was het enige dat ik dan zei
Koppen dicht...of erbij... Ga lezen...
Alleen dat dan...Klassenoudste had nog invloed toen schijnbaar...

Een jaar erop
in de klas bij De Meester...Lachte ik om hun Poesiemouw gedichtjes en Zij op mijn Vondel gedicht...We lachten allemaal samen tegelijk...ook toen werd ik als klassenoudste gekozen...
Terwijl ik eigenlijk nooit wat zei ...in de klas...m'n blik zei schijnbaar genoeg op ze...Ik zei alleen wat als de Leraren wat gingen vragen...en dan nog zo ook...Waarom zeg jij niks??? Ik??? Ze bedoelden waarom ik geen vinger in de lucht stak...en de anderen wel...
Dat scheen al wat... te zeggen te zijn...Waarom... zeg jij niks???
Ik???
Nou en dan kwam er toch een lawine aan...
Vroeg De Juf is aan de klas...Wat willen jullie later worden...Ik???
Archeoloog...Ontdekkingsreiziger...Piloot...Politie ...en erna Hoofd van de BVD...en ook Zuster... en ook Moeder...
Zo ongeveer ging dat dan...
Ik snapte nooit dat meer dan de helft van de klas er nooit over had nagedacht...
Laatst las ik in een krant...op de Middelbare scholen...is het nog steeds zo...Nooit over nagedacht...
Ik snap ook niet alles...want ...Zoiets... snapte ik dan weer niet...en snap dat nog steeds niet...
Meer dan de helft van de klas...nooit over nagedacht???
Nou goed oke...geknipte stukjes krantjes lagen op de houten deksel van de Plee...Ik las dus krantjes op de Plee...
en kende daarvan al die woorden van...
Archeoloog...Ontdekkingsreiziger...Piloot...Politie ...en erna Hoofd van de BVD...en ook Zuster... en ook Moeder...

Alleen Zuster kende ik via de school...dan moesten we allemaal op het plen komen in lnge rij
en dan kregen we met een dikke lange naald een injectie vaccins ergens tegen...Niet te geloven ...de grootste jongens als meisjes herrieschoppers stonden erbij te janken ...Ik dacht toen...aan me nooit niet...dat zullen ze bij mij niet zien...
Nou ja ergens om... werd ik gekozen voor klassenoudste...in het Dorp en later in de Stad ook...zal wel ergens om geweest zijn...
Ik zei nooit veel in de klas...maar toen opeens ...een hele rij achter elkaar...
De dag erop... werd ik gekozen ...als Klassen oudste..
en dan ...als de leraar even de klas uit moest ergens om...zei ik ook nooit veel...meestal alleen...Koppen dicht...

Maar dat vond ik ...komisch...Ik wist... wat de BVD was en de Juf... en de rest van de klas... ook niet...
Die zelfde Juf...als je iets wilde vragen na een lesuitleg en een meisje stak de vinger op...zei ze geheid...Meisjes trouwen toch...en dan hging ze met haar hele lichaamstaal zich buigen richting de Jongens...

Dan zei ik ook niks
maar dacht...Stom mens...
U werkt toch ook...(zo te zien met middelbare leeftijd)...en ze was niet getrouwd...
Toen dacht ik...Ik trouw niet ...voordat ik een leuke baan bereikt hebt...en de scholing ervoor gedaan heb...
Dus (al erg vroeg ...als Kindzijnde)...Ik dacht... wel veel...maar... ik zei ...niet veel...(Ik Trouwde toen ik 30 jaar was...na 40 jaar... werd ik Weduwe...Toen mijn DJ ...die overigens ook Dick heette)....(Dirk Jan) DJ...overleed)

Geinig wel...
Moet ik nog welis aan denken...meer dan de helft van de klas... had er nog nooit... over nagedacht...
en daar kwam
zo'n stille...als ik...aan...met een hele rij ...met best wel ...met moeilijke woorden erbij...en ook dat nog... met iets
dat de Juf niet wist...
Daar kon ik...stilletjes ...van genieten...

Vaak vroegen ze me
Hoe weet jij dat nu weer...(Ook later in mijn Beroepsleven)
Dan zei ik altijd alleen...Gewoon...

Maar de waarheid was...ik had wat jaren gelezen op de houten Plee...en wel uit de grote Mensen Krant...
daar werd ik ...ook welis...verlegen van...vooral als de hele rest... er niks over wist...(???)
maw
Ik werd er een soort...Verlegeheidsverschijnsel van...maar werd toch gekozen voor... Klassenoudste...

ik had dus wat jaren gelezen... op de Plee...en wel uit de grote Mensen Krant...dan wist ik bijna altijd meer...dan eh enne eh...

Vaak vroegen ze me
Hoe weet jij dat nu weer...(Ook later in mijn Beroepsleven)

Dan zei ik altijd alleen...schouders ophalende...en lachende...zei dan...Gewoon...Meester...
Want
zoiets geks...ging ik nergens zeggen...ik had wat jaren... gelezen... op de houten Plee...en wel ...als
Kindzijnde....uit de geknipte Kranten stukjes...uit de grote Mensen Krant...(en waar die voor bedoeld waren
al die geknipte krantenstukjes)...werd ik ook...Verlegen van...dus...zoiets geks...ging ik ...nergens zeggen...

De enige... die het uit zichzelf snapte... van De Meester in de Stad...(waar ik al die kennis vandaan had)
vroeg hebben ze bij jullie thuis...De krant...(Want dat had toen ...ook lang niet alle huizen in dewijken...)Ik zei...
Ja Meester...
O...Vandaar...
(Maar de waarheid was...in de stad hadden ze closetpapier...de kennis opgedaan...was van de tijd ervoor...
maar...zoiets geks...ging ik nergens zeggen...i

Het Huuske ...De Plee...De WC....Het toilet...was vroger een Taboe Heilighuisje...daar had niemand het over nl...
Ik had wat jaren... gelezen... op de houten Plee...en wel ...als
Kindzijnde....(tussen m'n 5de en 10de jaar) uit de geknipte Kranten stukjes...uit de grote Mensen Krant...(en waar die voor bedoeld waren
al die geknipte krantenstukjes)...werd ik ook...Verlegen van...dus...zoiets geks...ging ik ...nergens zeggen...

Afbeelding

Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=zSWCsT5j0-Q
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 30 mei 2024, 12:35

Woord... :)

((AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (29x)
Briljant (26x)+1=(27x) 30-5-2024
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...A...erbij...

Ik stond inmiddels op Briljant...ging toen slapen...Vandaag op de Dag...
Ik zette net... de PC aan...(labtop) ...keek bij AD Puzzel die ik op de Onderbalk bewaarde)
Alles weg...
Windows weer die gaat dan alles (uit zichzelf)...opnieuw opstarten...
Dus daar moet je wel mee oppassen...
Alles wat je op de Onder of bovenbalk hebt swtaan...kan opeens wel weg zijn...en puzzels in de maak leeg zijn...
Maar ik weet het nog
HQD
ER 50 woorden gevonden ermee...
moest nog in de 30 aan punten...om op de Dag (verder) te gaan doen...

Als m'n Weekend (Mantelzorg) zoon komt...even vragen of dat anders ingesteld kan voor me...)
Die komt Vrijdags en gaat Zaterdags weer weg...WANT ZONDAGS GAAT DIE ERGENS (in eigen woon omgeving) ...kERKEN...

(Maar ergens bij Instellingen...moet het anders aangevinkt worden...met dat resetten ed)

Zulkse dingen...op de PC... laat ik aan m'n Nazaten over...Normaal had ik er geen last mee...als het uirzichzelf gaat resetten...maar als het... een bezige Puzzel leegt...(zoals deze met al 50 woorden gemaakt er)
Dan zit er iets
brutaals in... dat automatische resetten...dat zet erna... niet alles terug...maar laat het verdwijnen...en dat is iets waar ik niet om heb gevraagd...want dan is alles weg...waar je later mee verder wilt gaan...Dan zit er iets
brutaals in... dat automatische resetten...dat zet erna... niet alles terug...!!!

Normaal blijft het op de Onder of bovenbalk staan...waar je mee besig was...(Met zelf Herstarten)
Maar zoiets doen ze dus bij Windows zelf niet...
Dan is al je getypte...bewaarde weg...dan zijn alle woorden ingedrukt weg...als je ergens om... in een pauze zit bv de volgende dag verder wilt...Ik stond dus vannacht op Briljant en met 50 woorden gevonden...wilde net verder gaan...Weg was het...(Met een half iets getypt op het schrijfvenster dito...weg is het...)
Dan zit er iets
brutaals in... dat automatische resetten...dat zet erna... niet alles terug...zo het op je Onderbalk paraat stond...!!!
https://www.ad.nl/fun/apps/spelwijze~g25303347
LT) :roll:
_______________________________________________________________

Onderzoek
Ruim helft Nederlandse vrouwen wil menstruatieverlof

mi is dat
gewoon flauwekul...
in Nederland ...als je je ziek voelt te pijn hebt...kan je je gewoon Ziek melden...

maw
Zoiets vooraf te regelen...om dan vriij te krijgen...is onzin en niet haalbaar...

Komt bij DaT MEER DAN DE HELFT VAN DE VROUWEN EN MEISJES
NAUWELIJK MENSTRUATIE PROBLEMEN HEBBEN ZELFS...
WAAROM ZOUDEN DIE ALLEMAAL...AUTOMATISCH... VRIJ MOETEN KRIJGEN???

mi is dat gewoon flauwekul...in Nederland...(NOG MEER PERSONELE TEKORTEN SCHEPPEN IS DAT ZO!!!
Via een Onderzoeks Bureau???)


Nog is...Komt bij daT MEER DAN DE HELFT VAN DE VROUWEN EN MEISJES NAUWELIJK mENSTRUATIE PROBLEMEN HEBBEN ZELFS...
WAAROM ZOUDEN DIE ALLEMAAL...AUTOMATISCH... Collectief...tijdens de Menstruatie...VRIJ MOETEN KRIJGEN???

IPV
Onderzoek Let op...

(of het ...om een zere Kies gaat... of Kaak of Maag...of Buik...problemen hebt...als je je te ziek voelt...OF... te pijn hebt...DE
REDENE
DOET
ER
NIET
TOE...DAN kan je je ...gewoon...(OOK VOOR 1 OF 2 DAGEN of indien meer dagen nodig...AHW)
Je...U...Gij...zich... Ziek ...Melden...


Onderzoek...ZO IS DAT ...in NL...al vele Decennia's..(heel goed)....GEREGELD...!!!)
Nog is...
Komt bij... DaT MEER DAN DE HELFT... VAN DE VROUWEN EN MEISJES
NAUWELIJK MENSTRUATIE PROBLEMEN HEBBEN ZELFS...
WAAROM ZOUDEN DIE ...ALLEMAAL...AUTOMATISCH... VRIJ MOETEN KRIJGEN???

mi is dat gewoon flauwekul...in Nederland...(NOG MEER PERSONELE TEKORTEN SCHEPPEN IS DAT ZO!!!
PERSONELE TEKORTEN...Dat trachten te scheppen...Via een Onderzoeks Bureau...is dat...???)!!!
NL
pas
op
uw
zaak!!!

Buik...problemen hebt...als je je te ziek voelt...OF... te pijn hebt...DE
REDENE
DOET
ER
NIET
TOE...

ipv Nog meer Personele tekorten te scheppem...ipv...DAN kan je je ...gewoon...(OOK VOOR 1 OF 2 DAGEN of (voor de enkeling...indien meer dagen nodig...AHW
Je...U...Gij...zich... Ziek ...Melden...
(Leg dat de (Scholende en werkende)... Vrouwen en Meisjes ...OMTRENT oa oa oa
DIE MENSTRUATIE ZWARE KRAMPEN DAGEN...is goed uit...!!!)

Onderzoek...ZO IS DAT ...
in NL...IS DAT...al vele Decennia's..(heel goed)....GEREGELD...nl!!!)
(Leg dat... de (Scholende en werkende)... Vrouwen en Meisjes ...OMTRENT oa oa oa
DIE...met die... MENSTRUATIE ZWARE KRAMPEN DAGEN...is goed uit...!!!)!!!

Onderzoek...ZO IS DAT ...
in NL...IS DAT...al vele Decennia's..(heel goed)....GEREGELD...nl!!!)
(Nou ja...ipv Nog meer Personele tekorten te scheppen...(via eh... enne eh...'K weet niks figuren...)...
(Leg dat... de (Scholende en werkende)... Vrouwen en Meisjes ...OMTRENT oa oa oa
DIE MENSTRUATIE ZWARE KRAMPEN DAGEN...is goed uit...!!!)
Want...Onderzoek...ZO IS DAT ...
in NL...IS DAT...al vele Decennia's..(heel goed)....GEREGELD...nl!!!)

(In bepaalde zeer ernstige gevallen...moet zo iemand door verwezen...door de Huisarts...voor echte interne Onzerzoek...(Soms ligt zoiets aan te nauwe bloedvaatjes...voor de veelheid bloed...wat er door moet...of blijkt er
Endometriose gaande te zijn...ed dingen meer...

Voor het ene is misschien het juiste Medicijn nodig voor het andere ...een (zware) operatie...
maw
Want...Onderzoek...ZO IS DAT ...
in NL...IS DAT...al vele Decennia's..allang...(heel goed)....GEREGELD...nl!!!)(Wel de bek open doen
bij de Huisarts....want...als die van niks weet...Tja eh...

(Nou ja...ipv Nog meer Personele tekorten te scheppen...(via eh... enne eh...'K weet niks figuren...)...

(Leg dat... de (Scholende en werkende)... Vrouwen en Meisjes ...OMTRENT oa oa oa
DIE MENSTRUATIE ZWARE KRAMPEN DAGEN...is goed uit...!!!)

Want...Onderzoek...ZO IS DAT ...
in NL...IS DAT...al vele Decennia's..(heel goed)....GEREGELD...nl!!!)

...Zo denk ik er ...Vrij Onverveerd...er over...)!!!

LT) :roll:

_______________________________________________________________

Afbeelding

Nou ja... tenminste net op de valreep... het juiste woord goed geraden...https://www.nu.nl/uitgelicht/6291773/he ... e-dag.html

(was een ongelooflijke moeilijke!!!)

LT) :roll:

________________________________________________________

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b9d9b171/

Aha ...daar komt ...De nieuwe Feestelijk onthaald...binnen...wordt verwelkomt met...
een glas water...(???)

(Sinds al die ...Te Horror ...aan de vele WaterzuipKletstafels op TV)...met niks mag...ook geen Sigaar etc.
Ze weten niet eens meer... wat blij is ...wat feest is...in den Haag...

(De snuif en pillen industrie... ook weer blij...ze mogen aan zichbare dingen niks meer tonen...op TV...in beeld....)

Overigens noem de nieuwe gewoon ...Meneer Dick ...dan weet de hele wereld tm op alle fronten ...met Mister Dick...meteen... wie het is...

LT) :roll:

____________________________________________________________________

ZONNEPANELEN
Waarom moeten zonnepaneelhouders nu bij alle energieleveranciers terugleverkosten betalen?
Zonnepaneeleigenaren moeten nu bij vrijwel alle energiebedrijven betalen voor terugleverkosten.

mi Beloftes ...dat het geld zou opbrengen...met Zonnepanelen op je dak...komen ze niet na...

Dus... in je eigen kleinigheidje ...naar mogelijkhedens...iets doen ...tegen het Klimaat...wordt...bestraft...

En je snapt al hoe dat gaat...eerst een beetje boete te betalen...als je stroom over hebt en dat wordt onder het mom van...steeds meer en meer...

Ik schreef pas nog...als je het goed juist en veilig regelt... Opslag plaats...met je buurtje of wijk...
kan men... helemaal zonder dat ...Vattendinges... en zo ...zelfs...

Je slaat ...met elkaar de stroom die over is... in de daarvoor batterijen op...en in de wintermaanden...geef je het
aan buuf...die er ...tekort aan heeft...lekker collectief...sociaal bezig ...zo toch...en tegelijk lekker bezig voor het Klimaat...
ipv
De Zonnepanelen stop te zetten ...of zelfs weg te doen of zelfs niet te nemen wgs...De Haaibaaiers ...zijn weer bezig
onder het mom van te regelen...voor zichzelf... en voor hun aandelenhouders...

ipv Geld te krijgen voor geleverde stroom moet je ervoor betalen gaan...(???)

Ik schreef pas nog...als je het goed juist en veilig regelt... Opslag plaats...met je buurtje of wijk...
kan men... helemaal zonder dat ...Vattendinges... en zo ...zelfs...

Je slaat ...met elkaar... de stroom die over is... in de daarvoor batterijen op...en in de wintermaanden...geef je het
aan buuf...die er ...tekort aan heeft...lekker collectief...sociaal bezig ...zo toch...en tegelijk lekker bezig voor het Klimaat...

Fijne avond
https://www.youtube.com/watch?v=VBNUwMd_eF4
Gr en Knf van LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 31 mei 2024, 03:57

Oord... :)

Afbeelding
(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (29x) +1=(30x) 31-5-2024
Briljant (27x)
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...R...erbij...

A......C

D...R...E

H......U

(Gevonden 37 woorden)
https://www.ad.nl/fun/apps/spelwijze~g25303347

Trusten allemaal

https://www.youtube.com/watch?v=X2YfEGq ... MM&index=6

Gr en Knf van LT) :roll:

_____________________________________________________________

https://www.nu.nl/tech-wetenschap/63149 ... html#nujij
Wetenschappers zien oudste sterrenstelsel ooit: van 290 miljoen jaar na oerknal
Door onze nieuwsredact

iK HEB ER HELEMAAL GEEN VERSTAND VAN...MAAR IK SNAP ECHT IETS NIET...

(ruimtetelescoop James Webb, die eind 2021 is gelanceerd. Die is veel geavanceerder dan zijn voorgangers als de Hubble en kan daardoor veel verder terug in de tijd kijken.

mi...ALS DIE TELESCOOP... VAN HIER EN NU... ER NAUWELIJKS 3 JAREN OVER DOET OM ...HET BESPROKEN LICHT TE ZIEN...
WAAROM GAAN DE ARTIKELEN DAN ALSMAAR EN ALtIJD ER OVER... DAT HET LICHT ER
MIJOENEN JAREN OVER DEED...

(WAT MET DE MENSEN TELESCOOP IN 3 JAREN TE ZIEN IS...)

DE AFSTAND... GAAT OOK ALTIJD OVER VELE MILoENEN JAREN...TUSSEN DIT EN DAT...MAAR ONDERTUSSEN ...IS HET IN 3 JAREN AL WAAR TE NEMEN... MET DE BESTE TELESCOOP...

Het licht scheen ongeveer 290 miljoen jaar na de oerknal en komt nu, ongeveer 13,5 miljard jaar later, in de buurt van de aarde.

Het licht is gezien met de Amerikaans-Europese ruimtetelescoop James Webb, die eind 2021 is gelanceerd

Nou ja... zoiets tracht ik nog welis te snappen...als het over Ruimtereizen gaat ...en men van alles waarneemt...en
het er miljoenen jaren over deed...volgens de artikelen...maar met Mensengemaakte telescopen...doet het er 3 jaren over...om het te zien...zoiets dus...(Ze zijn ermee zelfs dicht bij de Oerknal tijdperk...Dat heet ook mijarden jaren jaren geleden zelfs...(van ons vandaan)...maar de Telescoop ...doet er (voor het laatste stukkie...zeg met nog is zo'n ) 3 jaren er over...(of nog minder...voor het laatste stukkie...)...en het neemt ...De Oerknal tijdperk waar...(???)

Totaal
vanaf de lancering op aarde...het over 5 a 6 jaar gaat...tm de Oerknal tijdperk...terwijl het...(Met de snelheid van het licht)... over een afstand van miljarden jaren gaat ...volgens de artikelen...???

Maar
vanaf de lancering op aarde...het over 5 a 6 jaar gaat...tm de Oerknal tijdperk...(Trouwens de beelden
van de Telescoop...terug naar de aarde
doen er ook geen Miljarden jaren over...Ook geen Miljoenen jaren...)!!!

Nou dat dus...

LT) :roll:

______________________________________________________________________

https://www.newscientist.nl/nieuws/supe ... verdwenen/

Overigens dit verhaal lijkt veel op...
wat pas te zien was in Portugal en ik meen was ook in andere euro landen te zien...

Een foto was ervan gemaakt...zag er net zo uit als deze ster...
en de uitstraling gaf een coboltachtige blauwe lucht...

Men schreef dat het een meteoriet was...Ik schreef hiero
Het is geen Meteoriet...
Dat is een zwartstuk dode steen nl...
als dat de aarde nadert...zie je een soort snelle lange pijl...met op de punt ...de laatste rest... van de verbranding...
Dat geeft de hele lucht geen andere kleur nl...

Maar wat was het dan...dat hele luchten blauw licht gaf...
Misschien was het de verdwenen ster...(???)
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54512 ... auwe-lucht

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 31 mei 2024, 14:46

Orde... :)

(Het is Wereld Niet Roken-dag:
Afbeelding

LT) :roll:

____________________________________________________________

Oekraïne mag ook Duitse wapens in Rusland inzetten (vlgs mij begint de VS er ook al mee...dat de Oekraiene
(na zo'n 2 jaar) zichzelf mag verdedigen...op Rusland af...met de Wapens vanuit de VS verkregen)

mi He he...vlgs mij ...zet Rusland ook wapens in... naar de Oekraiene toe ...wapens die overal van elders op de wereld vandaan komen...
Dus is het logisch
als de Oekraiene ...hetzelfde naar Rusland toe doet...(Wakker worden is ...want het is alweer...Wel laat... beetje laat!!!)

LT) :roll:
_______________________________________________________________

Ik las deze zin ergens...
'Er moet een Europees leger komen'

Als ik er over nadenk...ik denk we betalen sinds de EU van alles al dubbelop...
met dit gaat dat dan net zo...

Komt bij dat we Lid van de NAVO zijn en al blij mogen zijn...dat te kunnen betalen...die 2%
(Na bruto jaar product inkomsten per land)

Ik denk dat een aparte EU leger overal de NAVO voor de voeten gaat lopen...
De NAVO wilt dit en de EU Dat...
'Dat dus...

De NAVO is... met landen overal vandaan... lid...
Met
een apart EU leger...creert dat weer...apartheid...
(Politieken Militair gezien)...met de rest... van de Wereldlanden...
maw
Ik ben er niet voor...Laten we eerst ...die 2% van de NAVO ...maar trachten op te brengen...ipv nog een miljarden EU met eenbedemloze put ...aan...miljarden euro's ...project erbij...
maw We moeten genoeg hebben aan De NAVO!!!

LT) :roll:

______________________________________________________________________________

Afbeelding

(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (30x)+1=(31x) 1-6-2024
Briljant (27x)
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...B...erbij...

E......L

O...B...P

R......S

(Gevonden 44 woorden)


Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=2-8TyUHZYnQ
Gr en Knf vanLT) :roll:
_______________________________________________________________________________

Ze doen er wel iets raars mee...Ik stond al een tijd ...op Briljant...(qua AANTAL PUNTEN BEHAALD) opeens een feest bladzij...Goed zo Je bent Briljant...
(Of het spel ermee klaar is...(?) Maar ik keek ...op het minuutje bovenaan...en zag hoeveel punten ik nog moest
voor Genie...nog maar erg weinig...dus ging ik wel door...
nog 1 woord en ik had Genie bereikt...Dat lukte...

Maar toen geen feestbladzij...wel bij de 2 behaalde Pangrammen en bij Briljant...
Maar niet bij ...de allerhoogste level ...Genie... behaald...geen feestbladzijde niks... (?)

Eigenaardig he...................

LT) :roll:

___________________________________________________________________________

Wat ik ook erg eigenaardig vind...
Ze doen alle moeites medicijnen te vinden om het leven trachten te verlengen...2 maansen 3 maanden misschien 4 maanden...(kost miljoenen aan productie)

Maar als mensen massaal...Bejaard 10 20 30 tm massaal hoogbejaard...40 50 etc. jaren ouder wordt vergeleken met alle eeuwen ervoor...heten
die producten ongezond...(?)
(Dat zijn proeducten die we vanaf na WO2 in onze lifestyle hadden of nog hebben...)
(alle eeuwen ervoor was het gemiddelde sterfte cijfer bij 36 jaar...en dat werd...in de 80...etc.
dat is dus meer dan het dubbele aan levens jaren erbij...dan gemiddeld in alle eeuwen ervoor!!!) en
die producten betalen we nog zelf ook...gaat niet via de Zorgverzekeraars...maar die medicijnen er voor wel...)om het leven trachten te verlengen...bij zieken...2 maansen 3 maanden misschien 4 maanden...(kost miljoenen aan productie)

mi Snappen ze het niet zo...in die context...maar het is ...wel zo!!!

maw met al die anties... onder het mom van...zal de gemiddelde sterfte leeftijd... weer van gaan zakken...als niemand nog wat mag...ook geen Sigaar etc....(of omdat het onbetaalbaar gemaakt is...)...

Als dat zo door gaat...Dan zal ...de gemiddelde sterfte leeftijd... er weer van gaan zakken...
mi Snappen ze dat... ook niet zo...in die context...maar het is... wel zo!!!

LT) :roll:

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42574
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: WOORDSPEL met Dagelijkse Praatjes

Bericht door LadyTroy » 02 jun 2024, 03:46

Dedemsvaart... :)

Afbeelding
(AD Woorden Puzzel
De levels (Van allerhoogste tm Laag)
Genie (31x) +1=(32x) 2-6-2024
Briljant (27x)
Meesterlijk (6x)
Indrukwekkend
Topper
Ga zo door
Goed bezig
Aardig begin
Opwarmronde

(Met deze Letters ...telkens de letter...M...erbij...

E......G

O...M...R

T......U

(Gevonden 32 woorden)

Trusten allemaal
https://www.youtube.com/watch?v=TIpJ_I4ECTs
Gr en Knf van LT) :roll:

________________________________________________
https://www.nu.nl/het-woord/6303738/het ... e-dag.html
Ook maar even voor het slapen gaan...het woord van de dag (2-6-2024)
geraden...
Was weer een pittige...(van de 6 kansen de 4de keer goed...)
Afbeelding

LT) :roll:

____________________________________________________________

https://www.nu.nl/buitenland/6315169/no ... korea.html
Noord-Korea stuurt opnieuw ballonnen met afval en poep naar Zuid-Korea

mi...ZE LIJKEN NIET GOED SNIK... OM DAT TE DOEN...
MAAR IN FEITE
KAN MEN TEGENWOORDIG...FLORENSICH...VAN ALLES TE WETEN KOMEN ...OVER HET (zeer gesloten) LAND
WAAR DE AFVAL VANDAAN KOMT...

Dus niet meteen weg doen en vernietigen...maar Onderzoeken...is de tip...
Hoe het met dat land verderop... in werkelijkheid gaande is...met Mensen Dieren Dingen en Zaken...en
met de Natuur en met al wat er is...

LT) :roll:

__________________________________________________________________

Ik zit nog welis te denken aan de dingen...Neem bv de snelheid van het licht...
niets gaat sneller dan dat...staat er geschreven...

Ik tracht te snappen...
hoe het kan als iets miljoenen lichtjaren er over doet om van A naar B te gaan...

Maar in onze tijd...via de Webb Telescoop...de data al binnen 1 a 2 dagen bij ons op aarde beland is...
terwijl de reis van de Webb er 2 a bijnaa 3 jaar over deed...over de afstand...van aarde tm waar die zich nu bevind...

Maar de data er over...over de uitkomsten van de Telescoop...is er binnen 2 a 1 DAG AL... OP AARDE...

Ik denk dat OM de inhoudelijkheid van die telescoop...misschien wel
(E = mc 2 )met meer dan x2 moet...wgs de nieuwe inhoudelijkheid van de webb telescoop...
als dat van die verre afstand
binnen een dag de data ervan op aarde is...
moeten er mi meer kwadraten toegevoegd aan (E = mc 2 )omtrent snelheid...

Nou ja zo denk ik er zo'n beetje over hoor...
als ze het over miljAREN JAREN HEEFT HET LICHT NODIG VANAF DE OERKNAL..
TOT HEDEN...
EN ONZE WEBB DOET DE REIS IN BIJNA 3 JAREN...EN DE DATa STUREN NAAR DE AARDE MET EEN SNELHEID VAN EEN DAG...
VANAF DAAR TM DE AARDE...

Ik denk dat om de inhoudelijkheid van die telescoop...en de type reis snelheid...misschien wel
(E = mc 2 )met meer x2 moet...wgs de nieuwe inhoudelijkheid van de webb telescoop...
als dat van die verre afstand
binnen een dag... de data ervan op aarde is...
moeten er mi meer kwadraten toegevoegd aan (E = mc 2 )omtrent snelheid...dat sneller dan het licht gaat...

(Ik kan het wel helemaal mis hebben...Ik heb er niet voor gestudeerd...en lees soms alleen de algemen artikelen er over in de krant...maar...onderussen... ik denk wel zo...)er moeten mi meer kwadraten toegevoegd aan
(E = mc 2 ) want dat is berekend voor de elektronen tijdperk...en omtrent (de modernste) (Data) snelheid...
en reissnelheid...
dat sneller... dan het licht gaat...)
(Als de Webb nog 2 jaar door eist is die bij de Oerknal tijdperk...dan heeft die er ongeveer 6 jaar vanaf de aarde overgedaan...
en men heeft het ...alsmaar in artikelen...over lichtjaren die er vele miljarden lichtjaren over deed en doet...

MILJARDEN jAREN JAREN HEEFT HET LICHT NODIG VANAF DE OERKNAL..
TOT HEDEN...
EN ONZE WEBB DOET DE REIS... IN BIJNA 3 JAREN...EN DE DATA STUREN NAAR DE AARDE
GAAT MET EEN SNELHEID VAN EEN DAG...
VANAF DAAR TM DE AARDE...

Het licht scheen ongeveer 290 miljoen jaar na de oerknal en komt nu, ongeveer 13,5 miljard jaar later, in de buurt van de aarde.

Vandaar...
Ik denk dat om de inhoudelijkheid van die telescoop...en de type reis snelheid...misschien wel
(E = mc 2 )met meer dan x2 moet...wgs de nieuwe inhoudelijkheid van de webb telescoop...
als dat van die verre afstand
binnen een dag... DE DATA... ervan op aarde is...
moeten er mi meer kwadraten of andere dan die 2...toegevoegd aan (E = mc 2 )omtrent snelheid...wgs...dat sneller dan het licht gaat...
https://www.universiteitleiden.nl/weten ... lal/themas
LT) :roll:

Plaats reactie