EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

oa. Eigen Mening Topic- Prive Foto's Topic- Overleden Mensen Topic- en Woordspel...met Dagelijkse Praatjes erbij... Topic
Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 26 dec 2020, 05:10

Kersttoespraak...December 2020...


https://www.nu.nl/buitenland/6020158/pa ... icten.html]

Knf van Lady Troy


Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 27 dec 2020, 00:49

Ik hjeb net vandaag 26 Dec 2020...op TV gekeken
https://www.gids.tv/tv-gids/uitzending- ... es/4226565
en ben nog steeds van mening...dat ze echt van alles...voor Wilheolmina geheim hielden...en
ook dat ze dan...met haar Oranje Radio...het Volk niet zou beschadigen...als ze over de Nederlandse Joden zou beginnen...
wat daar allemaal mee aan de hand was...dus hielden ze alle kennis er over geheim...
alleen niet dat de Joden ...net als erg veel Mannelijke Nederlanders opgepakt werden...ook uit de huizen...om
in Duitsland te werken...in de Voedsel en oorlog industrie...De Mensen om haar geen...hadden het voornamelijk over...Hoe konden ze
bezet Nederland bevrijden...en hoe ver waren ze ermee...met het verzet...en later erbij met de BS...(Binnenlandse Strijdkrachten)
daar gingen de gesprekken over...met Wilhelmina...
Mensen denken vaak...een Koning of Koningin mag alles zeggen...maar ze moeten wel toestemming er ovr hebben...van het Kabinet...Dat
was in oorlogstijd echt niet veel anders...Dus beschadigd het land en het volk niet...met alle oorlogs ellendes... nog erger door waarhedens over de Joodse Nederlanders te gaan zeggen...want in wezen wist toen nog ...bijna niemand...wat hun lot werkelijk was...Men kon vermoedens er over het uitspreken...maar bewijs was er toen nog niet.
Dat bewijs kwam pas...toen de Bevrijders kwamen...en de Mensen uit de Duitse en Poolse Kampen gingen halen...
De Bevrijders filmden alles...toonde het ook...maar dat was ook pas veel later...na de oorlog...
Echt alles over de Oorlog werden we pas gewaar...toen we TV kregen in het land...en het met eigen ogen konden zien en horen ...wat
er allemaal met de Joden gebeurd was...overigens ook met erg veel...Verzets mensen...en met homo's en met Zigeuners...In mijn
beleven was het toen al in de jaren 60...voordat we al die dingen gingen weten...
Ik bedoel ook het Volk zelf wist er nauwelijks tot niks van...alleen degenen die het van nabij hadden mee gemaakt...buren ed. verzet mensen ed.
zagen hoe met de Joden om gegaan werd...door de Duitsers...

Ik vertelde jullie weleens...toen ik Kraamverzergster was...en in vele gezinnen kwam...de Mensen die ...de Jappenkampen hadden mee gemaakt...vertelde van alles er over...de meesten waren erg dankbaar... een gewoon huis te hebben gekregen in Nederland...maar
kwam ik ...als Kraamverzorgster in een Joodsgezin...die Mensen vertelden helemaal niks...ze hielden het allemaal voor zichzelf...ze
waren in mijn ogen...erge productieve positieve mensen ...om weer wat... van het Bevrijde land te maken...het leek zo... of ze met
al dat Joodse leed ze aangedaan...niks van doen hadden zelfs...Dus als zij niks vertellen...weet je er als buitenstaander...ook niks van...
en toen was het al de jaren 50...

Ze gedroegen zich meer ...als erge positieve starters...en niet als Mensen met zwaar verdriet...ineen gestort...blijvende in shock...dat
je mi best mag verwachten...als je hele familie is uitgemoord...op 1 of een paar na...of 3/4 van hun Synagoge leden...waren verdwenen na
WO2...en hoe dan wel...werd pas getoond op TV in de jaren 60...

In die Kraamgezinnen...merkte je als buitenstaanders...er helemaal niks van...ze waren erg blij en feestelijk met elk Joods geboren kind...dat
wel...en na dat getoond...weer snel aan het werk...

mi Zij (De Joden zelf...die ik had ontmoet)... deden iets ...naar de buitenstaanders toe...hetzelfde...als dat het kluitje mensen...rondom die Wilhelmina deden...er over zwijgen...en als niemand de waarhedens vertelt...kan je het ook niet weten...

Die wilhelmina... dacht in wezen...dat ze wat had...met de verzetsmensen...maar die zwegen al of niet iov...over teveel om op te noemen...naar
haar...alleen
waar als Verzet... overwinningen mee hadden behaald...maar ook wat in een gevangenis was beland...of zelfs doodgeschoten was...tijdens
hun Verzets bezighedens...ook dat het land steeds meer honger had en koud had...en waar er gebombardeerd was...

Die Schoonzoon van haar ...was bezig met het verzet en later met de BS...maar zij...Wat kon een Oud mens in den vreemde in ballingschap???

Volgens mij is ze toen...samen met haar Dochter Juliana...overal op de Thee gegaan...bij Mensen met grote invloed...In Engeland en in Canada en in de USA...waar
vooral de vrouwen van die mannen...met ze mee gingen doen...als een soort van Vrouwen Netwerk...om die Oorlogs voerende mannnen
hun denkrichting te gaan veranderen...richting West Europa... ipv richting Azie en Richting Noord Afrika...en richting zuid Europese landen...
daar waren de Mannen met invloed mee bezig...

Het netwerk van de Vrouwen...liet hen inzien...als ze Duitsland binnen vielen...ook al die Nederlanders bevrijd werden...!!! en
daarmee ook de Joden uit de kampen...!!!(Waarvan die vrouwen van dachten...het zijn...Werkkampen...met een zo zwaar leven daar...
dat velen het er niet zouden halen...)
De denkrichting van mannen met Hoge Posities...te laten veranderen...ging via hun eigen Vrouw
ook die... van de USA! Die van alles gewaar werden...via de op de Thee...Vrouwen...
zoals Wilhelmina en ook Juliana...dat dus... aan het doen waren...

Als ze niet naar richtig Duitsland waren gegaan...de Bevrijders...waren er nog erg veel meer omgekomen er...aan gevangenen...
die vnl uit de Joden bestonden...(Al had niemand in die dagen echt bewijs...de vermoedens werden steeds sterker gezegd)
Echt bewijs kwam pas...omdat de Bevrijders... alles filmden!

Net wat ik al schreef...het Volk dat pas kreeg te zien...met TV in het land...toen was het al...eind 50 en in de jaren 60...(Vorige eeuw)
Achteraf toen er Historici ermee in de weer gingen...dan is achteraf altijd...makkelijk praten...wat we wel en niet hadden moeten doen...als land en
als Volk...(Achteraf bleken er maar 30% in het Verzet gezeten te hebben)...dus 70% deed helemaal niks...

En men kan niet weten of ze ook maar iets wisten...over de Holocaust...Zelf was ik 5 jaren een Kind dat woonde in een Boern dorp...
niemand had het ooit over de Joden er...
en volgens mij was er nauwelijks tot geen verzet...elk verzet ...werd namelijk de kop ingedrukt...
desnoods schoten ze Burgers dood...zoals in Petten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Razzia_van_Putten
om acties van het Verzet!

TV bestond nog niet en kranten kwamen niet meer en Radio's moesten ingeleverd...dus er veel Burgers werden
de waarhedens niet gewaar...van WO2!

Niet alleen in dat Dorp... waar ik toen woonde...had het nergens over...ook ik terug in de stad...had niemand het er over...ook de Scholen niet...
Alleen als feit....de WO2 oorlog duurde 5 jaren...
Dat was zo'n beetje de les er over...

Als ik al wat ging weten...kwam het via ex Verzets mensen...die nog bij elkaar kwamen...en in de BW...De Burgerwacht toen wat waren...na WO2

Mijn Moeder had 2 Joodse Onderduikers op Zolder...dat was heel erg link...ze bracht ook Eetbonnen rond...dat was ook erg link...
Meer kon een Moeder...(uit het gewone Volk ahw) met een hok vol met eigen Kinderen en gescheiden...ook niet doen...
En zo hadden ze ...na WO 2 allemaal ...wel een excuus...

De meeste vragen ...die ik na wo 2 hoorde stellen was...Waarom? en Hoe kon zoiets gebeuren in ons hetende toen Modern land...

Als ik al bedacht...dat mijn Pa... als gewone Soldaat...op de Grebbeberg had gevochten...en we in feite een leger van niks hadden...
(Met een Linkse Regering werd het meeste bezuinigd op het Leger!)

Toen die in het Verzet ging...hadden ze het meeste tegen...de NL Politie...(Daar zaten erg veel NSB'ers in nl)
Ze konden niet... voor hun (Verzets) klussen... even de Politie bellen dus...

Hij kwam ...in het Oranje Hotel (Haagse Gevangenis...werd gemarteld er...deed geen mond op en moest naar een Duits Kamp
in Drente)
(Waar hij uit wist te vluchten...en de Duitsers gelijk aan de andere zeiden...elke Vluchteling is door hen dood geschoten...dan
laten ze het wel te vluchten...

(Die mede gevangenen... kwamen ze na de Oorlog pas gewaar...dat de gevluchtenen het hadden gehaald!)
Al die verhalen...het ging nooit over de Joden...alleen is 1 zin...over die 2 op Zolder...(Die een Boerderij Onderduikadres kregen
via het verzet)

Maar in die dagen...verborgen zoveel mensen wat op Zolder...Hun man... of een zoon of meer...om niet naar een Duitswerkkamp te worden gebracht...(Dus 2 Joden op Zolder...werd alszodanig toen net zo gezien...om niet naar een Duitswerkkamp te worden gebracht...door de
Duitsers...
Over uitroeien van de Joden...wist echt niemand van...Maar de vermoedens kwamen wel later...dat ze die kampen niet overleefden...
men dacht... om het harde werkleven er...

De echte waarhedens
kwam het Volk pas achter...(Misschien ook de mesten van het Duitse Volk)
na WO2...(Net als die Wilhelmina (Met het Vrouwen Thee clubje ahw...) met ...en Co en zo!)ze alsmaar bezig geweest waren...of ze nu is ons land gingen bevrijden en de onzen....uit Duitsland
onze Nederlanders gingen bevrijden...die omkwamen in de Duitse Werkkampen...En dat gebeurde ook zo!
(Onderschat dus nooit een netwerk van Vrouwen!)
(Die kunnen dingen doen...waar de mannen.... geen weet van hebben!)
(Ook de Mannelijke rij... Historici... na WO 2 niet...)

Maar zo is het ...wel gegaan...naar Kennis en Kunnens
net als de meeste Mensen van het Volk...geen flauw idee hadden wat de... Verzets mensen allemaal
hadden uitgespookt in WO 2...

Kindertjes naar Boerderijen brengen...en Joodse Onderduikers in de stad...dito...
Er is dus best nog wat gedaan...om Joodse mensen te redden...(Maar de Kennis en Kunnens miste teveel...onder het Volk zelf...
met wat er echt gaande was...tijdens WO 2...

De meesten wisten alleen...dat het land ...5 jaren...door de Duitsers was bezet...meer wisten ze ook niet...niet in de
meeste Dorpen en niet in de meeste Steden...

Geen ene Leraar en lerares die ik had...op School wist ook maar iets over
de Joden toen...alleen...dat het land ...5 jaren...door de Duitsers was bezet...meer wisten ze ook niet...

Ik schreef al...TV bestond nog niet...en de Joden... die er nog in het land waren...zwegen...
zelfs tijdenlang... na WO2 zwegen ze nog steeds...ze waren in mijn ogen...de hardste werkers ...in het land...voor de Opbouw van
het Land...

Pas toen ik weer wat later...De B- Verpleging in ging...Psychiatrie...vertelden er... menig verhaal...ze schenen per se...mij
te moeten hebben er voor...de anderen vertelden ze helemaal niks nl.

Toch moesten we... in de Opleiding van alles over elke Patient... te weten komen...
Zei... een Psychiater mij is...Waarom heb jij er zoveel over...en je Collega's helemaal niks...
Ik zei dan...Ik ga met ze ...op de Thee...in dat Kamertje...en deel ze... een Sigaretje of 2 of 3...uit...
Dat is alles...en... ik kan reuze goed luisteren...

Zelfs menige Psychater wist niks van ze...hadden ahw een leeg Dossier...op hun diagnose na...
Dan moesten ze het hebben...van de Verpleging.....
toen ik ..na de Kraamverzorging...De B- Verpleging in ging...Psychiatrie...vertelden er menigeen hun verhaal...ze schenen per se...mij
te moeten hebben er voor...de anderen... vertelden ze... helemaal niks nl.

Ik dacht ...op een dag...nog even
zo door gaan...en ik heb ...een zware Oorlogs Trauma...(en heb als erg jong kind... de oorlog maar 2 jaar mee gemaakt...geb 10 Maart 1943)

Maar zoveel verhalen kwamen tot me...te afgrijzelijk ...om aan te horen... zelfs...niet uit de Boeken ed...vernomen...maar door de
Echte mensen zelf...

Thuis had m'n Vader er een soort van PTss eraan over gehouden...
vb
Als ik nou gezegd had...Moffen...dan bleef die kalm...maar zei ik
Die Duitsers...kon die ...een totale gektes over zich krijgen...
Niet alleen veel Joden hadden Oorlogstrauma's....ook veel mensen van het Verzet
en allen die een dierbare door de Oorlog verloren hadden...(Van alles kon je tegen Komen in de Psychiatrie)

De Joden bekijken het... van hun kant...de rest van het land...van hun kant...en volgens mij...hadden ze allemaal veel geleden...
Maar achteraf
zeggen ze zoveel...als een Jood op TV zegt...als Wilhelmina niet naar Engeland was gevlucht...waren er vele Joden gespaard gebleven...

Maar ik denk...
de oorlog op zich...draaide niet om de Joden...maar om land innames...in Europa...dus daar hielden Hoge Omes en Hoge Tantes zich
mee bezig...met de Bezetting van Nederland...Dat er tussendoor het ook ...over de Joden ging...klonk toen net als...ze
gebruiken ze...voor werk in Duitse Kampen...net als veel niet Joden... ook!

Het geest vermogen van de meeste mensen draaiden om... de bezetting...daar had elke Nederlander ellendes van nl.
Hele Steden wijken plat en Dorpen plat...Massale doden gaf dat....(Er zijn wel Joden die deden of dat er niks toe deed...de
ellendes van de Bezetting...in het land...alleen zij deden er toe...al die andere gedode Nederlanders...gaat het nooit over...alleen
over de Joodse doden...gaat het over...

Dus de meeste mensen is hun denkpatroon over wat ze zelf bevatten kunnen en/of zelf hebben mee gemaakt...
dan gaat het is niet over al die Joden...die wat hebben meegemaakt tijdens WO2!
Die hebben hun eigen beleven over WO2!

Ik weet toevallig ...dat de mensen om Koningen en Koninginnen...ze 3/4 niks vertellen...de krant
erbij weg hielden...(Ze ,ochten er niet van instorten ed dingen meer)
In deze tijd...met allemaaleen TV in de huizen
en een PC of Laptop of E-padje...ze kunnen alles weten...
al vertellen de omgevings mensen ...ze nog steeds....helemaal niks...ze weten net als iedereen ...toch alles...in deze tijd!
Maar in die dagen...niet dus...
Trouwens
die Wilhelmina... wilde perse niet weg het land uit...(Dat moest ze van de toen Linkse Kabinet)!

Ik dacht er zelf
welis over na...hoe ze dat kunnen vertalen...de Burgerij...dito de Joden...
Als ze bleef ...(Net als die van belgie)...heette het snel...dan heulde ze met de Vijand...
als ze weg ging ...in Ballingschap...dan heette het (vooral door de linkse Burgers)...ze liet
het land het volk... in de steek...(Die niet snappen...ze hebben niks te vertellen...het Kabinet beslist alles nl....en
in die dagen...was dat...Het Linkse Kabinet...moest ze van het land verlaten! (Tijdens WO2) niet dat Linksen
alles snappen...bleek ook daar uit...Nog jaren later...heette het Die Wilhelmina ...liet ons in de steek...99% kans
het is... een Linkse... die dat zegt!

Maar als ze gebleven was...had ze vele Joden kunnen redden...(Zei een Jood pas op TV)...is volgens mij
ook totaal onterecht gezegd...
(Iedereen die Joden aan het redden was...werd opgepakt...en in de gevangenis gezet...tm ter dood gebracht...
zo niet...dan moesten ze heulen met de Vijand...)
En wie met de Vijand heulde....werd na WO2 kaal geschoren en in de gevangenis gezet...jaren lang...
Dus waar ...die ene Jood...Meneer...het jaren later
op TV het overheeft...is volkomen ...buiten...elke realiteit...aan de toen... mogelijkhedens!
Na analiserenden
komen vaker uit met ...wat wie wat waar ...hadden moeten doen...dan komen die ook
buiten...elke realiteit...aan de toen... mogelijkhedens!

mi Als je het mij vraagt...dekten ze erg veel mensen alsmaar...en dat zie je ook nu
tijdens... de Corona Lockdowns....(Dan drijven de gedekten... naar boven...worden popie Jopie...terwijl
degenen die... zich aan alle maatregelingen houden...in de Shit zitten...volkomen
op de gat zit...op zwart zaad zit...etc...(Vooral ook de Cultuur sector)!Behalve eh...de gedekten!
In WO 2 werden de gedekten de NSB'ers!
Ik bedoel maar...
Hoe kan zoiets in een Modern land een Wo2...doen...ontstaan..Nou????
Nog is...
mi Als je het mij vraagt...dekten ze... erg veel mensen alsmaar...en dat zie je... ook nu
tijdens... de Corona Lockdowns....(Dan drijven de gedekten... naar boven...worden popie Jopie...terwijl
degenen die... zich aan alle maatregelingen houden...in de Shit zitten...volkomen
op de gat zit...op zwart zaad zit...etc...(Vooral ook de Cultuur sector)!Behalve eh...de gedekten!

Wat me ook opvalt...niemand spreekt die Jood Meneer tegen...als die zich beuit over Koningin Wilhelmina...
(Dus dekt de hele rest hem....en pakt het... voor ons Koningshuis... slecht uit!)
Ik bedoel maar...
(Dus dekt... vanaf 1 een paar etc...de hele rest hem....en pakt het... voor ons Koningshuis... slecht uit!

(Nog even een slechte eruit halen...nou vooruit dan maar...
Ik las gisteren ...meteen een hoop anties kabaal...over een Mw de Minister...
Niemand spreekt dat tegen op TV!

Ik dacht over hetzelfde Onderwerp...dan had een eerlijke Journalist geschreven...
Mw De Minister
op 25 Dec 2020.... hield zich ...ter Kerke gaande...uitstekend aan alle Corona
Maatregelingen...
(Zeker weten...ik heb gelijk...en niet ....vanaf 1 etc...al die anties blerders!)
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... d=msedgdhp

(Dat gezeur over die Minsister gaat helemaal nergens over!!!)
(Net als het gezeur over...Nou ja jullie weten wel...vanaf 1 op Twitter een paar...ging ook helemaal nergens over!)

(Het lijkt ...of ze de meest harde werkers...van NU...kapot trachten te schrijven in de Bladen of via Twitter ed)

Als een Volk... niet optreedt ...met die anties Joden geluiden...vanaf 1 een paar etc...en dit mogen ze niet en dat...
Missen ze vast... de kennis omtrent en de mogelijkhedens...er wat tegen te doen...
maar
zo iemand als ik... zou gezegd hebben...We dragen vanaf... NU ...allemaal...de Jodenster...

Maar als... niemand... daar op komt...in die dagen...
achteraf.... is het altijd ...makkelijk praten!
Wat men achteraf zegd...wat men...wel of niet had moeten doen...
En daar
ben ik me... terdege van... bewust!

Maar... Hier en Nu...dat niemand... wat tegen ...die ene Jood Meneer zegt...op TV...
en rondom meer aantijgingen...naar het Koningshuis toe...omtrent WO2...
Vind ik ook ...een vorm van dekken...naar die ene Meneer toe...dat wordt maar zo...vanaf 1 een paar... etc.
met anties Koninghuis!

Dus het echte gevaar...is mi ook ...het Dekken... vooral
van Mensen... die fout zitten...ook...op de TV!
(In een Docu verhaal!)
Daar had mi.... een Hier en Nu...Toelichting achteraan moeten gestaan...

die stuk voor stuk alle aantijgingen ...uitlegt... zo het toen gegaan is
naar waarheid...en zo realistich mogelijk
het toe gegaan is...(Naar kennis en Kunnens en Vermogens)

Alleen
een Kabinet (Staf) kan mi beslissen...over het Koninghuis en verder niemand...ook
zij...(De Hunnen en de Haren)... zelf niet!

Nou ja... dan kom ik... over WO2 uit...ook tijdens... een Links Kabinet...
(En de meeste anties lieden...over het Koningshuis omtrent WO2 zijn
nog om WO2....jawel
Linksen!)

Dus als het niet wordt gesnapt...de dingen...(vanaf 1 een paar etc)
kan je lullen als Brugman...

En Mannen
uitleggen wat.... een
Vrouwen Netwerk was... in WO 2...valt niet uit te leggen...
Hoogstens...
ze dronken thee...met een Sigaretje... dr ...bij... of... 2... of ...3...

Kom... ik wens jullie Trusten...Knf van LT)

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door Nellie » 30 dec 2020, 00:22

Ik wens je een mooi 2021🥂. Waarin Corona weer een biertje is,
Donald alleen maar een eend, een Dissel alleen maar iets voor een caravan,
de Jonge gewoon weer kaas, Positief weer positief, Isolatie alleen maar iets wat je
tussen je spouwmuur stopt, Wattenstaafjes alleen nog in je oren, Mondkapjes alleen nog
voor bij het zagen of op de OK gebruikt worden.

Kortom, gewoon weer 365 normale dagen🥂🥂Fijne jaarwisseling
en voor het Nieuwe jaar gezondheid en geluk !!!!

Groetjes Herman en Ans.
Afbeelding

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 30 dec 2020, 03:17

(Even een uitleg voor een vrager omtrent)
Op dit Forum...Elke Link ...openen ..met de muispunt ...op de link
zetten...niet drukken...dan de rechter muisknop ..zacht op drukken...en op de bovenste
koppeling in nieuw tablad ...drukken...
Dan
opent die link zich ...op de boven balk...Na dat gezien ...en evt weer weg gedaan
staat het Forum
nog steeds.. op de bovenbalk...anders gedaan...dan is
bij dit type Forum... alsmaar... het Forum... van de Bovenbalk... verdwenen en ...er af!
______________________________________________________________
Dank je wel Ans...
Je wilt dus weer naar...Het Oude Normaal... terug...
mi
Is na elke Pandemie ...in de Eeuwen...de Wereld veranderd...dus ook mi
de Geest der dingen...in de Hoofden...van Mensen...

Maar volgens mij...bleef het Biertje wel bestaan...en het Wijntje...en de Trijntjes...
en de Heintjes...dat is allemaal te vinden...in de Gedichten...van de Dichters...van die tijd...
Kortom...
Na jouw Nieuwjaars wens gelezen...ging ik maar is kijken...hoe denken de Neerlandici...over die dingen...
met het eh...de wens...terug naar het ...Oude Normale...

Ik was pas nog aan het mopperen hier
ergens op het Forum...over ...Onze...Neerlandici...en schreef...ze
leven nog en werken nog...volgens de oude tijd...ze zijn nog niet...in de Moderne tijd...
Ze veranderen zelf niet mee...de Moderne tijd in...

(Ze niksen mi teveel...ze moeten op hun Flikker hebben...ze blijven maar leven...volgens de oude tijden...)

Hoezo?
Wel het gaat nog steeds over...
Vakmanschap...het werd nog erger...via de Vrouwen Emancipatie...Alle hetende...Vrouwelijke Beroepen...en hetende ...
Mannen Beroepen...werden
opeens... in de Mannelijke vorm geschreven...

(Dat klinkt net zo als...Zij de banen in (getruct) en Hij de banen Uit (Getruct)
mi Dat heeft met Emancipatie
ook niks van doen...) (Wakker geschudde Werknemers... door de Vrouwen
maw...het heeft mi meer ...van doen met...Zij is nog steeds veel goedkoper...dan hij...in de meeste beroepsbanen!)

Noem dat Emancipatie....Hij eruit en Zij erin...Alle Vrouwen ...ook weer blij...

Toen ...werden alle Vrouwelijke vormen in de Taal...weg...en werd alles in de Mannelijke vorm gezet...
Schrijver en Schilder en Burgemeester en etc. werd dat...

(MI als ze allemaal niet goedmeer... bij de kop meer lijken...moeten ze nodig weer... aan de gewone waar...ipv
alleen ...met glaasjes of flesjes water...daar komen ze niet mee...van...eh...mee klaar namelijk...met
niks mag...ook geen Sigaar etc!)

Vandaag...Ik las dit..
COLUMN
LOTTE JENSEN
Mijn gender, ras, beperking of andere beschermde eigenschap? Neerlandicus

ik las het verder...
Dankzij deze uitzending wist ik dus wat ik had moeten invullen: Bilderdijkkenner,
Vondel-verslinder, Feith-fetisjist en Tollensadept. Kortom, neerlandicus.

Van die Lotte Jensen niks dan goeds...ze is ook...Neerlandicus...schrijft ze...
maar MI...het woord...Feith...komt niet voor in het Nederlandase Woordenboek...
en voor... de Vrouwen...(in de Taal)... komt ze ook niet op...anders had ze wel geschreven...Neerlandica...

Natuurlijk hebben de meeste Neerlandici ...erg de zeik erin...dat ipv de Nederlandse Taal...zoveel Verengelst wordt..
Ze schrijft...
Kortom, neerlandicus. Zie daar een categorie, die dagelijks moet opboksen tegen het allesverslindende
monster van de verengelsing
in het hoger onderwijs.

Dat neerlandici bescherming verdienen, is nu trouwens ook officieel erkend door de Tweede Kamer,
die 1,5 miljoen euro uittrekt om de opleidingen neerlandistiek in stand te houden en te versterken.
Een verrassend eindejaarsgeschenk!

Ik las alles nog is...en las...

Pas enkele weken later, toen ik naar het Bilderdijk-journaal keek, wist ik wat ik achter mijn naam had moeten
invullen: neerlandicus.

Dus ik zocht de Link naar dat Bilderdijk Journaal...
https://www.youtube.com/watch?v=h7cMPMX ... e=emb_logo

en waar begint dat mee...
Met een lied in het Engels...
en er staat Song-Writer

Ja zeg...op de Nederlandse Universiteiten...dat klinkt echt Nederlands...of toch niet?

(Ik denk altijd meteen...als ze allemaal niet goed snik zijn...moeten ze nodig een Sigaar...)(want
waar niks mag...ook geen Sigaar...Sigaret...Pijp...Sjakkie...Komt niks goeds van...)

Ik las verder...
Vanavond – op zijn sterfdag – staat dichter Willem Bilderdijk (1756-1831) centraal in het online Bilderdijk-journaal
van de Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) en de werkgroep Vereniging ‘Het Bilderdijk-Museum’.
In het Bilderdijk-journaal laten experts, liefhebbers en studenten..
en
ik dacht...
onderwijl tijdens... het lezen...
Wanneer komen ze ...met z'n allen...is terug in deze Moderne tijd...die Neerlandici...en veranderen
alle woorden is ...die niet Gender vriendelijk zijn...met nieuwe woorden..
Woorden die voor Man en vrouw...hetzelfde beduiden...
maar toch het Mannelijke en het Vrouwelijke er buiten weten
te laten...
en niet in de vorm met...Gemak dient de mens...
Zoals...
Vroeger was het Mnl...Doker en Vrl...Dokteres...(Kom we gaan alle Vrouwelijke Vormen weg doen
en zetten het allemaal...in de Mannelijke Vorm...moet vanaf 1 een paar...toch zijn gedacht...en de rest deed het Klakkeloos na!)

Maar...
Jezus Mina...daar zijn onze Neerlandici...(Met mijn wens...voor het Nieuwe jaar)
helemaal niet mee bezig ....en hun Studenten ook niet...Met het Nieuwe Moderne 2021 Normaal...
maar
ze zijn bezig met... lieden uit vorige eeuwen...zoals met...Willem Bilderdijk (1756-1831)
(Als de Corona Pandemie over is...voorbij is...is iedereen Welkom...in de Universiteit te Leiden...
om ook dat alles te Zien...over Willem Bilderdijk (1756-1831)

Nou heb ik niks tegen Geschiedenissen...maar wanneer beginnen ze is...aan hun ...eigen werk...voor in deze tijd
het jaar 2021
die Nederlandse Neerlandici...
(Nou
dat...denk ik dan...Meneer Sonneberg...

Wanneer zetten ze...onze eigen taal...is modern ...op z'n 2021?)

Je wilt dus weer naar...Het Oude Normaal... terug...Ans...
mi
Is na elke Pandemie ...in de Eeuwen...de Wereld veranderd...dus ook mi
de Geest der dingen...in de Hoofden...van Mensen...
Maar volgens mij...bleef het Biertje wel bestaan...en het Wijntje...en de Trijntjes...
en de Heintjes...dat is allemaal te vinden...in de Gedichten...van de Dichters...van die tijd...en de dood is ook altijd
hetzelfde...Dus
de wens naar een Nieuwe Tijd te gaan...
Nou voorlopig dus niet...want

Je wilt dus weer naar...Het Oude Normaal... terug...
terug naar het...Oude Normaal is... waar ze erg
druk mee zijn...Komt dat Zien... wat is hun Oude Normaal?
na de Corona Pandemie...in de Universiteit te Leiden...
gaat over... Willem Bilderdijk (1756-1831)

De Opening ...van dat Bilderdijk Journaal...begint met... een Engels Lied...
https://www.youtube.com/watch?v=h7cMPMX ... e=emb_logo

Kortom ik las Vandaag...
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b935b48d/

(mi...moet het Neerlandica zijn...want Neerlandcus is een Meneer...(En ook dat is niet Genderneutraal!)
Dus ik vraag me af...wanneer gaan ze... hun eigen werk is doen...Zodat we het...in deze Moderne tijd
het allemaal nog kunnen snappen???)

Maar..
Wat kan ons...in iedergeval mij...die ongelooflijke
Klootzak...schelen

Hij was een vrouwenhater, antisemiet en een ultraorthodoxe protestant. En, alsof dat nog niet erg genoeg is,
hij was de geestelijke vader van de eerste georganiseerde anti-vaccinatiebeweging in Nederland.

Ach ik bedoel maar...Ik ben dus meer...
voor het...Nieuwe Normaal...in het jaar 2021...en niet voor
een schijn tijdelijke nieuwe (Pandemie) Normaal ...en al helemaal niet voor...het oude normaal...

Toen bestond de TV nog niet eens...de Radio niet en zo veel nog niet...de Cultuur uit de Ezel ende Os en de Kamelen vervoer
tijdperk...is er niks bij...

Ik bedoel eigenlijk...
Hoe kan men Antisemiet zijn...(Antisemitisme of Jodenhaat ...is de discriminatie en racistische behandeling van Joden
op basis van hun etniciteit of religie...)
daar
tegen zijn... als Christen hetende zijnde...(Terwijl ...De Jezus van N...een Jood is...en het toeval is...dat die van
alle tijden is...en ook tm in alle Eeuwigheid...een etnische Jood is... en dat altijd... zal zijn...)

Nou ja Ik blijf liever ...in deze tijd...(Ik hoorde is iemand zeggen...Elke tijd...heeft z'n eigen...Schijt...
om op te moeten ruimen...

Maar ik vind... om Schijt figuren... uit andere tijden...naar voren te halen...als opening van het jaar 2021...

Wat kan ons...in iedergeval mij...die ongelooflijke
Klootzak...schelen...uit (1756-1831)

Hij was een vrouwenhater, antisemiet en een ultraorthodoxe protestant. En, alsof dat nog niet erg genoeg is,
hij was de geestelijke vader van de eerste georganiseerde anti-vaccinatiebeweging in Nederland.

En dat...Begeleid...
met een Engels lied...

Om
in onze tijd te blijven...is men niet goed... bij de kop...om iemand
te promoten...die tegen Vaccinatie is!)

Wat is er mis...met Annie M.G. Schmidt...voor de Neerlandici...UV-Journaal...
om het jaar 2021... in te gaan???
(Nou
zo onder ons...
dat...vraag je je toch af...Meneer Sonneberg...)

Hoe dat ook zij...Ik ben toe aan... Doe maar weer Normaal...Met een bakkie Koffie met
een lekker Sigaretje dr bij...(Dan kan ik er ook weer tegen...)
Groetjes van Lady Troy
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 01 jan 2021, 06:22

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=ou8od2eWOHU

(Ik heb het er zo vaak niet over...maar nu eventjes wel...
Omdat...Hij is binnen...
https://www.youtube.com/watch?v=zhhYIZJj6rk
(14)(12)(12.12)(7)

Dan heb ik het over 1 van de ongeveer 30% Geestverlichte Mensen...op de Wereld...
en ook per Land 30% ahw)
Deze is binnen op... Hoofdfactor 12...(Dat is een hele hoge nl.)
14 er voor en er achter (7)

Betekent...Niet verder dan tm (14.14) is... zijn Verlichte Geest bereikt...

https://www.youtube.com/watch?v=zhhYIZJj6rk

(14)(14.14) (14) Is het Verlichte Geest Zijnsgetal...van... De Christus)
Hoger dan dat...Dan Zijn Zijns Getal...zal een Mens nooit meer behalen...
Het is het Allerhoogste Zijngetal...wat door een mens te behalen is/was...

Iemand met een (14) Voor... het eigen zijngetal...is ahw binnen gehaald door...De Christus...
Met een (14) achter het eigen Zijnsgetal...is binnen gehaald...door Godzelf...

Dit is zo'n vb Met een (14) achter het eigen Zijnsgetal (14)(14.14)(14)

Ingewikkeld is dat wel...Maar de meeste Geest Verlichte Mensen...behalen niet die (14) achter
het Eigen Geest Verlichte ZijnsGetal...Maar toch best wel veel ...van die 30%...met (14) ervoor...
Deze Vandaag...is er zo eentje...

Shalom...Henri Maria Dymphna André Laurent Torfs ...is Binnen...

(Alleen Kinderen ...gaan er met gemak overheen...(over alle Hoofdfactoren ...die ervoor er onder ahw)
Hoofdfactor 13 en Hoofdfactor 14 in...)

Misschien... kreeg ik dit vandaag ...in mijn (Geest Verlichte Hoofd binnen...(over die Rik Torfs) omdat ik
vandaag...de Topic van Tiff... aan het overhosten was...
In Memoriam (3 Mei-7 Mei 2014) Djanella Sylvana (14) (13)13.13) (7)
Plots...dat in mijn Hoofd...
(De Geest gaat dan dwars door alle gewone denkens heen)

Diegene ...waar het over gaat...is dan op z'n minst door 1 van die 30% Gezien als zodanig...toen of pas of Nu...
door 1 van de 39% Geestverlichte...op Aarde...op een Dag is die Plots Binnen.

Nou ja... ik wilde het toch weer is... optypen zoiets...

(Er is met dat... Binnen Zijnde gekomen daar...geen verschil tussen de (nog) Levenden en (al) Overledenen)

De nog levenden...hun Geest Verlichte Geest... is zowel Hier als Daar...)

afz. (7)(7.7)(7)(14) De Gods Wets Verlichte
Dat is iemand uit Hoofdfactor 7
(Met 14 ...er achter...is...Een Gods Verlichte...van de (Verlichte)...Geest)

(Dat soort dingen wordt...door de (1 of meer) Geest Verlichten Gezien ...en is ahw die Electronisch klik ermee...doen
ze daar... de rest ermee.
https://www.youtube.com/watch?v=dkrW3nRPGo4
(Die van Hoofdfacot 7 wordt altijd gehonoreerd)
(Ook al ken ik die hele man niet! (Voorheen welis op TV gezien)
Die Rik Torfs...)
(...Ik let er al tijden niet meer op die dingen...maar deze ...viel me plots (Vandaag) op...)
Zo'n Plots ...(over zulks)...gaat over het eigen gewone denkens... heen!

Dat getal(7) met (14 er achter...die (7) staat dan ook achter ...Het eigen Zijngetal...van de Binnen gekomenen)
(Van alle ooit(...Door de Verlichte Geest...)...Geziene...van de Binnen gekomenen)

(Er zijn daar ongeveer 30% Geest Verlichten...in Hoofdfactor 7...waarvan 70% zijn Joden) in die Hoofdfactor 7
Hoofd factor 7... zal dan ook altijd (Nieuwe Binnenkomer) begroeten met...Sahlom...Rik Torfs)

Ik zet het Horizontaal neer...maar het is... Verticaal)
Dan kan je Zien... hoe die Hoofdfactoren erbij staan...
---------(14) (Deze gaat over alle Hoofdfactoren)

De Hoofdfactoren
(14.14) (13.13) (12.12) (11.11) (10.10) (9.9) (8.8) ((7).(7)) (6.6) (5.5) (4.4) (3.3) (2.2) (1.1).(0.0)
In die Hoofdfactor 12 is die Rik Torfs binnen gehaald...dat is dus een hele hoge!
Vooral met die... 14 ervoor ...en die... 7 er achter...(14.)(12)(12.12)(7)
(Een Belg is dat)

Nou zo kan die wel weer...Groetjes en Knf van LT) Met een virtuele Knuffel...Afbeelding

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 09 jan 2021, 04:03

De Stand Van Zaken...
Als je mocht denken...wat zit die LT opeens te niksen...dan ben ik hiermee bezig..Met .Het Forum Over Te Hosten...

Afbeelding
Post van
Lady Troy

Afbeelding
Op dit Forum
als je een link indrukt...is het Forum weg...
Dus op de Link... gaan staan met de Muis...Rechter muiskant...zachtjes indrukken
op de te ziene lijst ...Koppeling openen in nieuw tabblad drukken...dan opent de link zich op je bovenbalk...
Druk daarop om te kijken...Doe je die link weer weg...staat het Forum nog steeds... op de Bovenbalk...
om verder te kijken...
_______________________________________________________________________________________________
Afbeelding
Daar gaan we weer...(Voor de zoveelste keer...alles dicht geklapt...en geherhost door mij...)

Omdat bijna alle plaatjes en foto's zijn dicht geklapt...tracht ik ze weer te herhosten
en te herplaatsen...vanaf 1 Januari 2021

Hier kan je volgen...Hoe het ermee staat...

Ook de Kopfoto...en de Avatars ...op het Forum...van ons allemaal
zijn allemaal ...op 1 Januari ...opnieuw geherhost en geherplaatst...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Forum Onderdelen...Deze... (Met... plusje er voor...zijn klaar)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Nellie

+Prive Foto's Nellie en Ans
+In Memoriam Nellie
+In Memoriam Franka
+VRIENDSCHAP en KERST en VERHALEN en GEDICHTEN ea LEUKS

Deze moet nog
-Huiskamer Nellie- 105 Blz.

_________________________________________________________________________________________
Tiff

+Prive Foto's
+Brianna Djanella -(9 Augustus 2015)- Dochter van Tiff
+In Memoriam (3 Mei-7 Mei 2014) Djanella Sylvana-Dochter van Tiff
+TIFF'S ZELF GEMAAKTE SIERADEN en KAARTEN en BORDUREN
+FC Utrecht

Deze moeten nog
=Tassen en Schoenen en Laarzen-39 Blz.
=Dierenplaatjes...14 Blz.
=Huiskamer Tiff - 64 Blz
___________________________________________________________________________________________________

Frans

Mee Bezig
=Blz 1 tm 14 is klaar- bezig met Blz 15...van de 21 blz.

___________________________________________________________________________________

Lady Troy

+Prive Foto's
+Golf Hobby
+Handtekeningen Verzamelen
+Zet je Kaars
+Overleden Huisdieren
+In MEMORIAM - BEKENDE en ONBEKENDE MENSEN

PRENTENSCHATTEN
+Humor 1
+Humor 2
+CARNAVAL-Valentijn-Halloween-Jarig-Proficiat
+1 April en ST. MAARTEN en Luilak
+PASEN-GOEDE VRIJDAG-Meer PASEN-HEMELVAART en PINKSTEREN
+ST. PATRICKS DAY en THANKSGIVING DAY
+CHANOEKAH en RAMADAN en 3KONINGEN
+MOEDERDAG en VADERDAG en SARAH en ABRAHAM
+VOERTUIGEN
+SINTERKLAASFEEST
+KONINGSDAG
En
+Welkom op het Forum
+=Quizen- Spelletjes-Videos en Linken
+Nederland wint nooit wat

Mee Bezig

=Eigen Mening Topic- Blz 1 tm 20 is klaar...van de 116 Blz.
= KERST en OUD en NIEUW-Blz 1 klaar-van de 51 Blz

Dezen Moeten nog
=Plaatjes Allerlei 51 Blz
=Huiskamer- Lady Troy 110 Blz.
EN
=DAGELIJKSE WOORDSPEL (en Praatjes En Golfers Namen)Er Bij-584 Blz

_____________________________________________________________________________________

Voor de Algemene (...Huidhonger wgs aanraak...) Tekorten ...in Corona tijd...
Afbeelding

Afbeelding...Groetjes van Lady Troy...Met Virtuele Knuffels...Afbeelding


Afbeelding
Gratis Plaatjes hosten

https://www.imgdumper.nl/media.php?id=5ff875ac966ed

https://imgur.com/A5KLFoi

https://nl.imgbb.com/

https://iphoto.net/?gclid=EAIaIQobChMI_ ... gKhCfD_BwE

(Die laatste 2 zitten iets anders in elkaar...dan de anderen...
BBC code met groot link aanvinken (Voor je URL op je Web of Forum
Ben je klaar... dan de nieuwe maken...Met elk nieuw plaat of foto doen...
Rechtsboven staat reset
Reset is niet zomaar te Zien...die web iets omhoog halen ...schuiven ...dan!
druk dat Reset in ...en dan lees je... op de blz... naar je computer...zoek daar
waar je het plaatje of foto vanaf hosten wilt gaan doen. Zoek dat op...druk dat in
Upload dat...
druk dat in... voor de Url Link...met code Groot...(BBC code Full) De Link op je Web of Forum zetten...

Tip wissel de hosters zo af en toe is...( zodat niet alles dicht klapt in 1x!AfbeeldingSucces!) Afbeelding


Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 23 jan 2021, 12:42


Snuf het Konijn zei tegen Trappertje Het Konijn
de Mensen versieren hun Huis voor het feest
Wat houdt dat feest in vroeg Trappetje het Konijn aan Snuf het Konijn
Krijgen wij dan meer groenten en fruit?
Misschien wel...Misschien niet....volgens mij...krijgen we dat
nu nog niet... is dat pas een feest later...
terwijl ze beiden aan een Worteltje knaagden...
kwam 1 van de Mensen en nam Snuf mee het hok uit
en zo kwam
Trappertje alleen en dacht
Snuf heeft zich vast vergist en is het geen feest later
en is Snuf nu in een hete Pan gedaan
en komen ze voor mij een dagje later aan
Net toen hij het leed van hun beiden overzag
werd Snuf weer terug gebracht
met een soort van grijns in zijn lach
weer zo samen met elkaar
bleek het een mooie dag
dat Trappertje het Konijn alleen
niet zo had overdacht...

Jullie ook een fijne Dag. Knf van Lady Troy

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

Re: EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 03 feb 2021, 02:03


Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 13 mar 2021, 05:35


Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 20 jan 2022, 03:49

Afbeelding
Ans van harte Gefeliciteerd met je Verjaardag
Ik wens je een hele leuke dag toe

Musique : Les Ouiches Lorènes-Zelf Bedienings Muziek
Liefs en Knf van Lady Troy Afbeelding

Gebruikersavatar
Tiff
Berichten: 4855
Lid geworden op: 16 aug 2013, 16:24

EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door Tiff » 20 jan 2022, 14:32

Afbeelding
Ans van harte, met je 70 ste verjaardag.
Gezellige dag en ik hoop, dat je verwend wordt.
Liefs van tiff AfbeeldingKnuffie :? 8-)

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 24 jan 2022, 07:43

Afbeelding
Tiff van harte met je 29ste verjaardag.
Ik wens je een hele dag toe en geniet ervan.

Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=dU14Fa7IdUE

AfbeeldingLiefs en Knf. van Lady Troy Afbeelding

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door Nellie » 24 jan 2022, 10:18

Afbeelding
Gefeliciteerd meid, en laatje lekker verwennen.
Veel geluk dit komende jaar, met je nieuwe huis en je nieuwe baan en je
nieuwe vriend en met je kind en je hond en met je mantelzorg mams.

Afbeelding

Liefs en knuf van Ans :P

Gebruikersavatar
LadyTroy
Beheerder
Berichten: 42473
Lid geworden op: 06 feb 2012, 04:02

EIGEN EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door LadyTroy » 10 mar 2022, 00:53

Afbeelding
Lady Troy 79 Jaar (10-3-1943)

Tast toe!

Ik wens jullie tevens een fijne dag toe.
Liefs van Lady Troy

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding----------------Afbeelding

Gebruikersavatar
Nellie
Berichten: 10686
Lid geworden op: 06 feb 2012, 05:26

Re: EIGEN MENING REACTIES en MUZIEK en ANDER LEUKS

Bericht door Nellie » 10 mar 2022, 15:03

Meid van harte met je 79ste verjaardag.
Afbeelding

Maak er een mooie dag van
Afbeelding

Liefs van Herman en mij. Ans Afbeelding

Plaats reactie